|
Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
|
Témaindító: Csukló, idő: Aug 5, 2010
Témakörök:
|
|
(#28617) 97bandy hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 23, 2014 |
|
Ez csak az én harmatgyenge próbálkozásom a főkeret utángyártására BTTB startos vagonoknál. Van valakinek valami ötlete, hogy miből érdemes maszkot(?) csinálni az oldalára, hogy normálisabban nézzen ki? |
|
(#28619) etwg válasza 97bandy hozzászólására (#28617)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2014 |
|
Az eredeti lenne a legjobb!
Igy ahogy nézem még elég messze vagy attól.
Ha már ilyen anyagokkal dolgozol, akkor mielött a csapágylemezeke felforrasztod nem ártana a nyákot hosszanti irányban elektromosan megfelezni , éles szerszámmal a foliát elvágni. Igy a csapágytartok egymástol el lesznek szigetelve, könnyebb késöbb világitáshoz áramszedöt beépiteni.
Ha megnézel egy gyári modellt, akkor láthatod, hogy a kocsi kerete 2 hosszanti tartóból áll. Azokat érdemes lenne némi vékony sztirol lapokkal utánozhatod. Ha mindez kész, akkor talán a te esetedben a legegyszerübb gyurmával vagy szilikonnal ( az utobbi esetében nem árt szeparálni ) leveszed egy gyári kocsi csapágyazását ( rányomod az anyagot majd száradás után leveszed a negativot). Ezekbe a negativ formákba bekeversz néhány csepp epoxit, majd az egészet formával együtt odanyomod az alvśzod csapágylemezeira, majd hagyod megkötni az epoxit. Ezután leveszed a formát, és kész a csapágy. |
(#28643) 97bandy válasza etwg hozzászólására (#28619)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2014 |
|
Persze, az eredeti lenne a legjobb, csak van itthon kb 7-8 db ilyen világoszöld tető alváz nélkül. Se börzén se a játékudvarban nem találtam csak alvázat.
Ez a megoldás amit javasoltál tetszik, ha lesz időm rá nekiállok kipróbálni.
Nem nagy csodák ezek a vagonok, de inkább ilyeneken tanulok, mint valami komolyabb dolgot elrontsak; mellesleg egy gőzössel még egész jópofa vonatot is össze lehet belőlük rakni. |
(#29051) HOTotya hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 30, 2014 |
|
|
|
(#29055) FriTTz válasza HOTotya hozzászólására (#29051)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2014 |
|
Az oldalán mi az a sok ellenállás?
Van rajta indukciós fék? |
(#29056) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#29051)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2014 |
|
Szép!
|
(#29059) FriTTz válasza HOTotya hozzászólására (#29058)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2014 |
|
Ja akkor az a dekóder! |
(#29062) zsolesz74 válasza FriTTz hozzászólására (#29059)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2014 |
|
Dekóder foglalat. |
(#29135) reszelozsir hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Mesterek! A műgyanta öntvényben található apró pici lyukakat mivel lehet, vagy érdemes kitölteni? |
(#29139) FriTTz válasza reszelozsir hozzászólására (#29135)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Abban a műanyag iparban ahol én dolgoztam ott méh viasz volt az elfogadott szer, ugyanezt használták formaleválasztónak is!
Tehát volt egy szilárdabb fajtája és volt egy kenhető.
Szerintem gyertyaviasz is jó ha nincs más.
|
(#29140) etwg válasza FriTTz hozzászólására (#29139)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Az nem lesz jo jelen esetben, mert arra nem ragad a festék. Itt mindenképpet modell vagy autogittet kell használni. A lyukakat ovatosan betölteni lehuzni amennyire csak lehet, majd száradás után lecsiszolni polirozni. |
(#29141) bcs szgab válasza FriTTz hozzászólására (#29139)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Üdv!
Az ilyen viaszfélék nem ide valók mert nem tudod festeni utána a modellt. Vannak direkt modellhez való gittek (akinek jobb így: kittek), revell plasto stb. vagy autógitt is jó lehet még. |
(#29143) reszelozsir válasza etwg hozzászólására (#29140)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Köszi! Akkor nem főbenjáró bűn az autógitt. Az van itthon, sima műanyaghoz már használtam és ott bevált, de műgyantával még nem volt dolgom.
Ja, és Neked is Gábor |
(#29147) etwg válasza bcs szgab hozzászólására (#29142)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
|
(#29180) zsolesz74 válasza reszelozsir hozzászólására (#29143)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Azért csinálj egy nyers próbát, mert műgyanta okozott meglepetést már nekem. |
(#29501) HOTotya hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 8, 2014 |
|
Egy kis "Mazsola" átalakítása!!
Egy Deák gyártású rézmodell amit sajna nem épp terepasztalra gyártották(ráadásul mennyiért!!) A mozdonyka kasznija feltűnően szépen van kialakítva és a festés is szép(kivéve a világítást)A motor és a hajtás kialakítása viszont egy rakás trutyi.... Mivel adott helyem volt elég macerás volt átalakítani......A hajtott kerekek és a közvető csigakerekek is kb. 1 mm-t kotyogtak! Úgy kikopott,hogy átugrottak a kerekek akár több fogat is! Így nem kis munka volt kitalálni,hogy használható legyen szegény kis mozdony.....Most itt tartok vele |
|
(#29509) zsolesz74 válasza HOTotya hozzászólására (#29501)
|
Válasz •
|
Feb 8, 2014 |
|
|
(#29511) sunocske válasza FriTTz hozzászólására (#29139)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2014 |
|
Hallod, neked hány szakmád van/volt? |
(#29514) csíkosháTTú válasza HOTotya hozzászólására (#29501)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2014 |
|
Lyó lessz!!!
Rajzokat megkaptad?
Én most egy régi ROCO BR58-on dolgozom, egy DCX76zD lesz a szerkocsiban, lusta vagyok belemarni a súlyba.... |
(#29515) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#29514)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2014 |
|
A szénimitációt mintha le lehetne szedni a szerkocsiról Bővebben: Link |
(#29523) HOTotya válasza csíkosháTTú hozzászólására (#29514)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2014 |
|
Szia!
Megkaptam a rajzokat. A maszkot is viszem a jövő héten.
A kis mozdonyba sikerült még kis ólom súlyt is tennem |
(#29566) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#29515)
|
Válasz •
|
Feb 10, 2014 |
|
Igen, de alatta tömör öntvény van fémből... 1mm-nyi rés sincs köztük. |
(#29568) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 10, 2014 |
|
Valaki pár napja felhozta a témát valahol, hogy a ROCO-nak volt olyan BR215 (BR218) dízele, amiben integrált dekóder volt beépítve. Valóban, nem is egy. kezdp szettekhez adtak ilyet. Kezdetben a Lent csinálta a panelt a modellbe, ismertető jegye, hogy ennek még izzós a világítása. Később már nem a Lenz volt a besztállító, hanem egy kisebb cég, az ilyen modelleknek már LED-es a világítása, és - Figyelem! - eltérőek a fényvezető prizmák is!
A Lenz dekóderes, izzós modelljez egy átépítési tipp mellékelve. |
|
(#29806) SzerNoh hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 15, 2014 |
|
Sziasztok, mai nap vettem belső berendezést, és utasokat a fuggerth-es vagonokba. Íme két kép róla: |
|
(#29818) Fordítókorongos válasza SzerNoh hozzászólására (#29806)
|
Válasz •
|
Feb 15, 2014 |
|
Szia SzerNoh!
Jól tetted!
Utasokkal sokkal jobb,életszerűbb!
Én is gondolkoztam ilyesmin,de a mozdonyvezetőim mindig fontosabbak voltak.
Mit lehet tudni az utasokról és a belső berendezésről,
milyen gyártmányok ?
A bringákat Auchagennek tippelem.
Ezeket a kocsikat már a Ludmilla fogja húzni?
(Az enyémhez még azóta sem tudtam dekódert szerezni,de majd felteszem,ha lesz benne)
Szép kocsik lesznek,ezekhez már a belső világítást is érdemes lenne megcsinálni,sokat dobna rajtuk,de gondolom lesz bennük.
Üdv.:korongos |
(#29819) SzerNoh válasza Fordítókorongos hozzászólására (#29818)
|
Válasz •
|
Feb 15, 2014 |
|
Szia Korongos!
Preiser utasok vannak benne, és Vulcán a belső.
Természetesen lesz benne világítás is.
Egyenlőre még a Ludmilla várat magára, helyette van egy Herkules ami biztos előtte lesz.
Még lesz egy elsőosztályú vagon is belsővel, de az is pihen még.
|
(#29820) SzerNoh hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 15, 2014 |
|
Korongos!
Ha van időd gyere át csevegni az off-ba. |
(#30281) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 23, 2014 |
|
Egy butuska kérdésem lenne és ezért elnézést is kérek minden szegecsszámlálótól, de én nem fényképalbummal és tervekkel a párnám alatt alszom el!
BttB-s személy illetve étkezővagonnak van MÁV-os megfelelője?
Ugyanis átalakíttatnák néhány ilyen vagont. |
(#30370) Vova válasza FriTTz hozzászólására (#30281)
|
Válasz •
|
Feb 25, 2014 |
|
A sima személykocsinak van magyar megfelelője, gyárilag is volt kétféle festésben. Étkezőkocsi ilyen formában nálunk nem létezett (ennek ellenére láttam ilyet átfestve). Valamint a DR postakocsit is átfestették MÁV-osra, de ilyen sem volt.
Nézd meg ezt az oldalt, itt nagyon szép átalakított/átfestett MÁV-os kocsik vannak BTTB alapból elkészítve (pl. poggyászkocsi):
TÁV honlapja
Még lehetne kisebb átalakítással ilyen étkezőkocsit csinálni (két ajtó kiugrik):
WRR 88-67
Láttam 26,4 m-es WRm kocsit (szintén étkező), jól nézett ki, de azt két kocsiból kell összefaragni, valamint alacsonyabb a teteje, az egy kicsit nagyobb meló (és 220mm hosszú a mérethelyes modell...) |
(#30388) FriTTz válasza Vova hozzászólására (#30370)
|
Válasz •
|
Feb 26, 2014 |
|
|
(#30389) sunocske válasza Vova hozzászólására (#30370)
|
Válasz •
|
Feb 26, 2014 |
|
Viszont a Tillig 01576 vagy 01600 készletében található étkezőkocsi nagyon hasonlít a WRm-hez. Vagontudorok? |
(#30390) vanhensing hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 26, 2014 |
|
Üdv!
Pesten van valaki aki bevállalna 4-4db matrica felrakást
két kasznira? Én utoljára az oviban matricáztam és csak foszlányokban rémlik a dolog. |
(#30396) Vova válasza sunocske hozzászólására (#30389)
|
Válasz •
|
Feb 26, 2014 |
|
Ez egy 24,9 méteres kocsi, tulajdonképpen a régi BTTB étkezőkocsi ugyanennek a modellje akart lenni, csak valószínűleg nem akartak teljesen új szerszámot készíteni hozzá, így csak betétcsere volt. A Modellbahn Praxis-ban volt kép az eredeti kocsiról, amikor kihozták a modellt, a mostani modell a pontos.
Bővebben: Link
A mi WRm-ünk megfelelője ez:
Mitropa WRme
Ha jól tudom bautzeni gyártmány, a 19-80 elsőosztályú kocsi, 20-80 másodosztályú, 39-80 vegyes, 88-81 étkező "testvérek", az étkező 26,4 m a többi 24,5.
|
(#30549) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 3, 2014 |
|
Fogtam egy HERPA nyerges kamiont és össze házasítottam egy KIBRI konténer cuccal.
Sajnos telefonos kép..... |
|
(#30550) Frankye válasza Csukló hozzászólására (#30549)
|
Válasz •
|
Márc 3, 2014 |
|
Jesszasz! Ez meg mi a szörnyűség?! |
(#30555) Csukló válasza Frankye hozzászólására (#30550)
|
Válasz •
|
Márc 3, 2014 |
|
Kis konténeres autó!
|
(#30556) HOTotya válasza Csukló hozzászólására (#30549)
|
Válasz •
|
Márc 3, 2014 |
|
A Barbi babát hova tüntetted???? |
(#30561) GABA TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 3, 2014 |
|
Sziasztok!
Készülget az Ilonka újabb változatban réz maratott külsővel és forgácsolással elő állított hajtóművel. méret TT |
|
(#30562) Fordítókorongos válasza GABA TT hozzászólására (#30561)
|
Válasz •
|
Márc 3, 2014 |
|
Szia!
Szép munka!
Gyönyörű mozdony lesz.
Mindig nagy csodálattal figyeltem alkotásaid.(már akartam mondani)
A hajtómű H0Totya munkáira emlékeztet,hasonlóan profi munka.
Jó mozdonymodell készítést! |
(#30597) GABA TT válasza Fordítókorongos hozzászólására (#30562)
|
Válasz •
|
Márc 4, 2014 |
|
Kösz szépen! A hajtás lánc terveiben sok a hasonlóság HOTotya munkáival, a gépi megmunkálásban részben van különbség, az alkatrészek összerakása viszont teljesen más.
Kinek hogy könnyebb kivitelezni! |
(#30599) HOTotya válasza GABA TT hozzászólására (#30597)
|
Válasz •
|
Márc 4, 2014 |
|
Gratulálok !! Szép és ne felejtsük el ez egy méretaránnyal kisebb és még nehezebb jól összeállítani egy megfelelő hajtást!! |
(#30602) zsolesz74 válasza HOTotya hozzászólására (#30599)
|
Válasz •
|
Márc 4, 2014 |
|
Gyurikám, hamarosan eljön az idő, és gyakorolhatod ezTT a méretarányt is! |
(#30603) Csukló válasza HOTotya hozzászólására (#30556)
|
Válasz •
|
Márc 4, 2014 |
|
Az PIROS!
Mint írtam nem jó a kép mert a telcsi el van állítódva... |
(#30786) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 9, 2014 |
|
Csináltam egy kis kivehető rakományt!
Még kísérleti stádiumban van ezért nem tökéletes.
Kísérleti jelleggel besoroztam a pft-s szerelvénybe!
|
|
(#30800) GABA TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 9, 2014 |
|
Befejeződött az Ilonkák építése, egyenlőre. Lesz folytatás is, sok változata van még. |
|
(#30849) etwg válasza GABA TT hozzászólására (#30800)
|
Válasz •
|
Márc 11, 2014 |
|
|
(#30851) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 11, 2014 |
|
Tegnap hozott egy barátom bemutoba egy gyönyörü 2 részes motorvonatot (a KATO gyártmánya). Minden részlet rajta volt, söt egyébb fineszekkel is fel volt szerelve, szinte hangtalanul suhant az egyenes pályán, amig nem volt emelkedö. Akkor kezdett megállni a fél kilos szerelvény tudománya. Jobban megnézve nem akartam hinni a szememnek (meg a KATO márkának). Az egész motorvonaton 1 (egy) tengely volt meghajtva!, Mindezt jóval több mint 300 Euroért még a legolcsobb kivitelben is (a legdrágább veri a félezret).
Hiába tömik az ilyen modellekbe a hanggenerátort meg egyébb remek elektronikát stb, ha az alap ilyen.
Mindezt betetözte az egyik közismert német modellujság tesztje, ami semmi kivetnivalót nem talált a modell hajtásán, különösen megdicsérte, hogy mekkora lendkerék van benne - azt meg simán a szönyeg alá söpörte, hogy pár hetes üzem után a lendkeréknek meg a motornak nem lesz mit meghajtania (elkopik a gumigyürü....).
Egy ilyen modell kaphat több mint 90%-s értékelést? Szerintem ezek is lassan az ADAC sorsára jutnak. |
(#30873) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 11, 2014 |
|
Egy ujabb kuplung (mechanika megoldás) a láthatáron?
ATC
Ezuttal a kenguruk országából. |
|
|
2024. Nov, 28. Csü 7:40:09 |
|
Jelenleg 7 fő olvassa az oldalt |
|
|