Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       206/436    
(#30413) róbertke válasza Lezlinilzen hozzászólására (#30411) Válasz Feb 26, 2014
.oco!
(#30429) masTTertape válasza Lezlinilzen hozzászólására (#30411) Válasz Feb 27, 2014
Most is ezek potyognak, de sajna nem 18 ezerért...
(#30430) csíkosháTTú válasza kaTTonai hozzászólására (#30410) Válasz Feb 27, 2014
Orosz, és sok van belőle (lúd milla)...

Az eredeti ugyanott készült, ahol a Szergejek, Luganskban (régebbi nevén Vorosilovgrad-ban).
A DR-nek, mint frontállamnak sokáig nem volt villamosítva sok vasútvonala (egy esetleges NATO vs. VSZ konfliktusban sokkal rövidebb idő helyreállítani egy nem villamosított vonalat), így kellett egy szokásosnál erősebb dízel az NDK-nak. Elsőre BR130-ként álltak forgalomba, 140km/h max sebesség, de nincs vonatfűtés. Később lett belőle BR131 (100km/h, vonatfűtés mindig nincs), majd BR132, amiben már van vonatfűtés is. Később ezek lettek a DB AG-nél a BR232-esek. Létezett belőlük két példány, amit 4000LE-s motorral építettek át (eredetileg 3000LE-s a gép), BR234 a sorozatjele. A GYSEV-hez tudmásom szerint már a RAILION állományából kerültek ilyenek, ezek BR232-esek voltak (de majd jön lezlinilzen, és pontosít, ő ebben szakavatoTTabb). Sok magánvasút is használja ezeket még Németországban.

Ontopic modellek:
1975-ben jelent meg a BTTB BR130-as. Sajnos erősen hossztorzított modell, ugyanis a NoHAB alvázára épült fel. Első eresztésben tapadógyűrűs kerekekkel jöttek ki, majd előkerült a BTTB legagyrémebb talámánya, a szilikon műanyag tapadókerék, sajnos...
Sokáig gyártásban maradt, sőt a Tillig is hozta még 1996-ban, de már más motorral. A modell alapvető baja, hogy a NoHAB áttétel és a motor gyenge a megnövelt tömegű modellhez és a két tapadógyűrűs kerékpárhoz, így egy kicsit nagyobb feszről indulnak meg.

Amikor a ROCO beszállt a TT piacra, akkor a H0 méretű BR132 modellt lekicsinyítették TT-re. Sokáig ezek a modellek voltak a Tillig katalógusban is. Ezek a modellek már mérethelyesek, jó konstrukciók. Két baja van, de ez nem mindenkinek csípi a szemét. Nincs benne kurz kinematika, és a zárfényeket nem lehet leválasztani az előre világítástól, lévén egy-egy izzó adja a fényeket menetirány szerint, akár a korai H0 ROCO modellekben.
(#30431) Lezlinilzen válasza csíkosháTTú hozzászólására (#30430) Válasz Feb 27, 2014
Én is írhatnék ilyen poénokat, hogy : - Ez nem kóder?
- De, kóder.

De nem írok, mert nagyon fárasztó lenne.
(#30433) Lezlinilzen válasza csíkosháTTú hozzászólására (#30430) Válasz Feb 27, 2014
A GySEV-hez - ha jól tudom - a 232-es sorozatból jutott, én úgy hallottam, hogy valamilyen román magánvasútnál harcoltak, mielőtt alaposan lelakva idekerültek hozzánk.
(#30434) róbertke válasza Lezlinilzen hozzászólására (#30433) Válasz Feb 27, 2014
ITT a leghivatalosabb forrás a GyESEV gépekről.
(#30435) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#30434) Válasz Feb 27, 2014
Mhhh. Ehhez képest az egyiken még látszanak a RAILION matrica nyomai... Gondolom bejárták már "Tolnát - Baranyát", mire ideértek...
(#30436) csíkosháTTú válasza Lezlinilzen hozzászólására (#30431) Válasz Feb 27, 2014
Megírni?
(#30437) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#30435) Válasz Feb 27, 2014
Hát igen, nem is románok vették meg, hanem a Railion adta nekik bérbe, igy ott is ilyen felségjel alatt futkároztak.
(#30440) rákaTTantunk hozzászólása Válasz Feb 27, 2014
Íves kitérők a börzén.
(#30442) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#30435) Válasz Feb 27, 2014
Még jó hogy látszik a Railion matrica!
http://hu.wikipedia.org/wiki/DB_Schenker_Rail
(#30467) sunocske hozzászólása Válasz Feb 28, 2014
SZÓÓÓGÁLATI!!!

A Temofeszten belüli modultalin részt vevő (elsősorban) külföldiek tájékoztatásának megkönnyítése érdekében létrehoztam egy g-portált, de mivel három nyelven (vagy ha Gashpynak van kedve ilyesmivel vacakolni, akkor négy) íródik, ezért a hazaiaknak is lesz majd ott keresnivalójuk

Természetesen a Temofeszt lezajlása után is életben tartom majd a portált, a jövőbeni találkozók szervezéséhez.

Bővebben: Link
(#30468) etwg válasza sunocske hozzászólására (#30467) Válasz Feb 28, 2014
Pü ment........
(#30541) Zsolt76 hozzászólása Válasz Márc 3, 2014
Tisztelt Urak!

A tavalyi nagy sikerre való tekintettel idén is képviseli magát a TT-s csapat a márc. 14-15-i Klauzál házas modellvasút bemutatón??

üdv:
Varazó
(#30543) reszelozsir hozzászólása Válasz Márc 3, 2014
Szervusztok!

A modulom építése miatt zúzottkövet cserélnék. Részletek iTT.
(#30546) Gashpy válasza Zsolt76 hozzászólására (#30541) Válasz Márc 3, 2014
Négykilences (99.99%) biztonsággal állítom, hogy nem.
(#30553) masTTertape válasza Zsolt76 hozzászólására (#30541) Válasz Márc 3, 2014
Gábor barátom válaszát megerősítendő, valóban, nem leszünk ott. A Baár-Madas modultalálkozó után túl közel lesz a nagytétényi kiállítás és más egyéb körülmények miatt is ezt most ki kell hagynunk.
Viszont bizakodunk egy később tavaszi, nyárhoz közeli esemény alakulásában.
(#30554) gumidani hozzászólása Válasz Márc 3, 2014
Bővebben: Link
Van valakinek tapasztalata eme cég termékeivel kapcsolatban?
Engemet konkrétan ez érdekelne:

Hädl 113201-...jpg
 
(#30558) TTmisi hozzászólása Válasz Márc 3, 2014
Tisztelt ÁpolTTársak, Szeretnélek meghívni titeket a Balassagyarmati Vasútmodellező klub IV. kiállítására. Látható lesz Bencs Zoli új modulokkal kibővített asztala, valamint a Liszt Ferenc Euro-City Vasútmodellező Klub 30m-es modulrendszere.
Bővebb információ a következő linkeken tudható meg:
https://www.facebook.com/pages/Balassagyarmati-Vas%C3%BAtmodellez%C5%91-Klub/250930711749505?ref=profile
http://vasutmodellezes.bgyinfo.hu/

plakat_v2_IV.jpg
 
(#30560) GABA TT hozzászólása Válasz Márc 3, 2014
Sziasztok!
Lassan elkészül az Ilonka újabb változata.

DSC02848.JPG

DSC02849.JPG

DSC02850.JPG
 
(#30567) reszelozsir válasza gumidani hozzászólására (#30554) Válasz Márc 4, 2014
Nekem 113005 van tőlük és nagyon tetszik. Szépen ki van dolgozva, a csomagolás is rendben van.
(#30568) Lezlinilzen válasza GABA TT hozzászólására (#30560) Válasz Márc 4, 2014
Szép Ilonka!
(#30570) SzerNoh válasza GABA TT hozzászólására (#30560) Válasz Márc 4, 2014
Szia!

Nagyon széppen nézz ki még így festetlenül is!!!
Azt meg szabad kérdezni mennyi munkaóra van benne?

Üdv
Sn
(#30574) gumidani válasza reszelozsir hozzászólására (#30567) Válasz Márc 4, 2014
Köszönöm.
(#30575) maTTato válasza Lezlinilzen hozzászólására (#30568) Válasz Márc 4, 2014
Nekem is pont ez jutott az eszembe a képek láttán!
(#30576) john07_doki válasza GABA TT hozzászólására (#30560) Válasz Márc 4, 2014
Pöpec lett Ő is, ugyanúgy, mint a többi munkád!

Gondolom; a hajtásról is készítettél képeket... Megmutatnád a meztelen Ilonkát is?
(#30577) csíkosháTTú válasza john07_doki hozzászólására (#30576) Válasz Márc 4, 2014
30561-es hozzászólás
iTT

De, ha nem a TT modcellre vagy kíváncsi, akkor valamelyik erotika blogon biztos van olyan is...
(#30584) róbertke hozzászólása Válasz Márc 4, 2014
Szent Ilona szigetére lesztek száműzve azt majd tornázhattok minden nap!!!!
(#30586) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#30584) Válasz Márc 4, 2014
Posztoljál csak ilyen képeket, ha azt szeretnéd, hogy az ebédem a szokásos időnél hamarabb, és a bemeneneten távozzon a kimenet helyeTT...
(#30587) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#30586) Válasz Márc 4, 2014
Én neked rosszat? Soha, maximum ilyenből egy tucattal!!
(#30592) john07_doki válasza róbertke hozzászólására (#30584) Válasz Márc 4, 2014
Off...
Ha olyan helyre száműzöl, ahol ilyenek laknak, Isten bizony edzeni fogom a testem: hazafutok!!
On...
(#30598) GABA TT válasza GABA TT hozzászólására (#30560) Válasz Márc 4, 2014
Köszönöm szépen!

Csíkos részben már meg adta a választ!

Kb 50-60 munka óra alatt készül el egy db, ez viszonylag nem sok, de ezt azért megelőzte egy, két hónapos tervezgetés. Részben papíron a hajtóműről ami dokumentálva van, illetve számítógépen a külső burkolat. Amennyiben az előkészítő munka pontosan van el végezve köszönhető a pár száz órának, ezt sosem számolom, akkor viszonylag könnyen össze rakható. Ha nem akkor lehet módosítani vagy újra kezdeni minden módosítás rá kertül a dokumentációra ami egy rajzból és a méretekből áll.
Ez az előkészítő idő vissza nyerhető az egyes darabok elkészítésén. pár darab elkészítése után már időt takarítok meg.
(#30613) sunocske válasza GABA TT hozzászólására (#30598) Válasz Márc 5, 2014
Idézet:
„"pár darab elkészítése után már időt takarítok meg."”

És minél többet készítesz, annál több időd marad még többet készíteni

Bocsi!
(#30616) IsTTen hozzászólása Válasz Márc 5, 2014
Megjelent a Piko TT 47431 Taurus GySev!

piko-47431-t...jpg
 
(#30617) csíkosháTTú válasza IsTTen hozzászólására (#30616) Válasz Márc 5, 2014
Khmm, izé...
GySEV, de újabban már minden nagybetű arrafelé, vagyis szabatosan: GYSEV.
(#30618) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#30617) Válasz Márc 5, 2014
Hozzáteszem, nyelvtanilag csupa nagybetűvel a helyes.
(#30620) IsTTen válasza csíkosháTTú hozzászólására (#30617) Válasz Márc 5, 2014
Igazad van elírtam GYSEV! A bolt oldalán pedig így van hogy GySev! Gondolom ebbe is a 8 tűs dekóder (NEM 652) megy bele mint a MÁV-osba, mert itt nem írják?
(#30623) GABA TT válasza sunocske hozzászólására (#30613) Válasz Márc 5, 2014
Nem teljesen így van, lehet nem voltam egy értelmű az előbb! Munkaórát csak az elsőnek elkészített darabból takarítok meg. Mivel nem kell újra tervezni mindent, illetve minél több készül belőle a fogások rá állnak a kezemre és nem azon kel agyalni, hogy hogyan fogjam meg, hogy jó is legyen és ne legyen forró, illetve amit nem kell azt ne forrasszam össze. Gondolok itt csatlás pontokra, ez azért nem olyan hogy be dugom a csapszeget azt az ott is marad, nem lenne szerencsés ha menet közben szét hagyná az alkatrészeit. Mégis csak egy külső keretes mozdonyról van szó!
Eleinte háromból kettőt sikerült teljesen le fixálnom, ugye az kuka és új alkatrész, az idő adódik belőle.
(#30624) FriTTz válasza sunocske hozzászólására (#30618) Válasz Márc 5, 2014
Szerintem GySEV helyesen nyelvtani szempontból mivel az "y" a második bötű a város nevében így azt nem kell naggyal írni.
(#30626) sunocske válasza GABA TT hozzászólására (#30623) Válasz Márc 5, 2014
Jaj, a világért se akartalak megbántani, csak olyan jól hangzott az a mondat, hogy nem bírtam megállni egy kis mókázást vele.

Elnézést!
(#30627) sunocske válasza IsTTen hozzászólására (#30620) Válasz Márc 5, 2014
A gyártó webshopjában ott a válasz, NEM 652
(#30630) sunocske válasza FriTTz hozzászólására (#30624) Válasz Márc 5, 2014
Betűszóban minden betű nagy: OGYI, KISZ, GYSEV.

Amire te gondolsz, az a mozaikszó (pl. Fidesz), ahol csak a kezdőbetű nagy, az is csak tulajdonnév esetén. Abban az esetben a Gysev, vagy fonetikusan leírva Gyesev lenne a helyes. A minden szempontból hibás "GySev" egyébként magától a PIKO-tól származik (Bővebben: Link), örülök, hogy Ctrl + C-vel sikerült átvennie a boltnak a helytelen írásmódot.
(#30635) GABA TT válasza sunocske hozzászólására (#30626) Válasz Márc 5, 2014
Hát tény jól hangzik, kár hogy nem így van. Nem mindig sikerül egy értelműen fogalmaznom. Nem vettem a lapot!
(#30652) TT Putz hozzászólása Válasz Márc 6, 2014
TTisztelt MéreTTársaim!
Rendelni készülök a német elriwa bolt webshopjából.
Ha valaki csatlakozna, mindenki jól járna, osztódna a posta és utalási költség...
Érdemes szétnézni az oldalukon:
elriwa
Várom a jelentkezéseket!
üdv:
TT Putz
A vasutmodelltv.hu szerkesztő-riportere,
kisszériás átalakító
(#30657) sunocske válasza TT Putz hozzászólására (#30652) Válasz Márc 6, 2014
Lassan már csak az akasztott ember hiányzik a felsorolásból
(#30659) BR95 hozzászólása Válasz Márc 6, 2014
Üdv Mindenki!

A skandináv országokon kívül, volt valaha használatban 20 méter (hasznos hossz) feletti, deszkával fedett fordítókorong?

Józsi
(#30660) saetta válasza TT Putz hozzászólására (#30652) Válasz Márc 6, 2014
Szia!

Engem erdekel ketto tolofalu vagon, ill. lehet, hogy egy ARRIVA Taurus is...

Hogyan pontositsuk a reszleteket?

BZ
(#30665) etwg válasza BR95 hozzászólására (#30659) Válasz Márc 6, 2014
Sok helyen volt, föleg olyan helyen, ahol sok ho szokott esni, mert azt kilapátolni nem volt könnyü munka.
Máshol meg biztonsági okok is szerepet játszottak. Régebben az állomások nyitottak voltak és gyakran állatok ( tehén, lo stb. ) is kerültek ilyen helyekre, igy azokat védeni kellett a beleeséstöl.
Hogy azok husz méteresek voltak, azt nem tudom, de nézz körül olyan hegyi pályákon ahol ilyen korongok föleg elöfordultak.
(#30672) benYo91 hozzászólása Válasz Márc 6, 2014
Sziasztok!

Feltöltöttem a maradék TT-s kalapsínemet. Az apróban megtalálhatók.
Vegyétek- vigyétek
(#30692) M298 hozzászólása Válasz Márc 7, 2014
BaráTTaim! Szanatóriumi karbantartás miatt 03.13-a helyett 03.20-ra tudom szervezni a termet a Nyugati szociális épület tetőterébe, a havi klubtatálkozóra. megértéseteket köszönöm.
Lapozás       206/436    
Frissek
  2024. Nov, 26. Kedd
16:25:51
  Jelenleg 18 fő olvassa az oldalt
Hirdetés