|
Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
|
Témaindító: Csukló, idő: Aug 5, 2010
Témakörök:
|
|
(#30882) HOTotya válasza etwg hozzászólására (#30873)
|
Válasz •
|
Márc 12, 2014 |
|
Érdekesnek látszik.....egyet a kezembe vennék hogy lehetne "házilag" megoldani... |
(#30891) Frankye válasza etwg hozzászólására (#30851)
|
Válasz •
|
Márc 12, 2014 |
|
Hmmm. Ez azért eléggé megdöbbentő! |
(#30892) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#30891)
|
Válasz •
|
Márc 12, 2014 |
|
Sajnos nem.
A KATO újabb gyártmányai sajnos komoly bajokkal küzdenek. Távolról sem olyanok, mint régebben. |
(#30913) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#30882)
|
Válasz •
|
Márc 12, 2014 |
|
Ha jobban beleturkálsz a weblapba akkor eljutsz egy bloghoz is, ahol pontos leirás van az örvényáramos kuplungról. Aránylag egyszerüen megoldható, csak néhány modern szupermágnes kell hozzá. Sajnos a tapasztalatokról elég kevés info van. A feltalálo meghalt, akik utánnaépitették meg nem igen akarnak a a tapasztalatokrol értekezni. |
(#30916) róbertke válasza etwg hozzászólására (#30913)
|
Válasz •
|
Márc 13, 2014 |
|
Horgászorsóknál használnak örvényáramú kuplungot, amik mágnesekkel vannak telerakva. Kép 1 és Kép 2 A mágnesfék a forgó dobban keletkező örvényáramok révén fékezi a dob túlpörgését. Előnye, hogy az alkatrészek között nincs érintkezés, így nem is kopik semmi. A dobnak nem kell mágnesezhető anyagból lennie, mint ahogy azt sokan elképzelik. Elég, ha elektromos vezető (jelen esetben alumínium), tehát műanyag dobbal nem működne. /ez a horgászorsóra vonatkozik, de hasonló a hatása a modellnél/ - Mi az előnye nekünk? A rendszer fizikájából következően nem megy idő előtt tönkre a motor - minimális ellenállással pöröghet - a vonat továbbításához szükséges nyomatékot a rendszer "automatikusan" szabályozza, egyfajta dinamikai modellt kapunk. A csigaáttételt viszont meg kell változtatni valami hasonlóra mint amit a Jouef alkalmazott évtizedeken át. Más: - Van egy öreg Gützold motorom, azon sok-sok évvel ezelőtt kísérleteztem: - kartonból egyforma átmérőjű korongokat vágtam ki, kettő korong közé meg 3db háromszögre vágott rézlemezeket raktam, úgy kb. 10-12 ilyen korongot raktam össze. Ez lett az én lendkerekem, mivel se esztergám, se fúrógépem akkor még nem volt. Ideig-óráig működött a rendszer, amíg a tengelyre rögzítés ki nem kopott. Ezeket a rézlemezkéket mágnesekkel felcserélve ...... |
(#30917) róbertke válasza etwg hozzászólására (#30913)
|
Válasz •
|
Márc 13, 2014 |
|
Lendkerék keresztben félbevág - a szemben levő oldalakba egyforma mennyiségű lyukakat fúrni az apró kerek mágneseknek- a motor felőli lendkerékrészt csak fixen kell rögzíteni - a hajtás felőlit viszont csapágyazni (sikló v. görgő) kell a motortengelyen - kísérletezéshez a gumihajtáshoz használt, két végén hosszú tengellyel rendelkező Piko motor is megfelelő ......
De mindaz amit leírtam egy nagy B....ság, akkor elnézéseteket kérem .... |
(#30920) etwg válasza róbertke hozzászólására (#30917)
|
Válasz •
|
Márc 13, 2014 |
|
Én sem találtam valami eget mozgató ötletnek, de akik megépitették, semilyen tapasztalatot nem voltak hajlandók képernyöre vetni. Nálam is sokkal több a kétség mint elöny.
Az eljárás sem uj hiszen minden klasszikus villanyorában már vagy 100 éve igy mozgatják a tárcsát.
Én is inkább arra voltam kiváncsi, hogy hogyan vált be a gyakorlatban. Sajnos erröl mély a csend.
A 80-as években kisérleteztem mindenféle kuplunggal, de amikor megjelentek az elsö sréghornyú motorok valamennyi mozdonyból kiszedtem a kuplungot és inkább egy lendkerékkel helyettesítettem. Annak joval több haszna van.... |
(#30925) róbertke válasza etwg hozzászólására (#30920)
|
Válasz •
|
Márc 13, 2014 |
|
Autókban a sebességmérő is hasonló elven működik, stb
Vakvágány lenne az egész? Na és az a Lima-motor átépítés ..... Jó öreg Gützoldom meg kap egy Zzemoki-féle szerelhető lendkereket azt hadd szaladjon a DR V100 -as. |
(#30987) HOTotya hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 16, 2014 |
|
Egy új kooperációban készülő hajtás....M32-s és már így 300 g-s a súlya a két ólommal!!! |
|
(#30988) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#30987)
|
Válasz •
|
Márc 16, 2014 |
|
Látom, megint nem az asztal építésével foglalkozol!
Nagyon jól néz ki! |
(#30997) 424 247 hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 16, 2014 |
|
Tisztelt vasútrajongók!
Szeretnék segítséget kérni. Sok modellnél, nem csak járműveknél, hanem pályatartozékoknál is, előfordul, hogy szegecselésre, vagy egyéb szerkezeti imitációra lenne szükség. Csakhogy nálunk én még nem találtam olyan megoldást, mint a "Modell Railroad Hobbyist magazine" July 2012 számában. A neve magyarra fordítva k.b.: 3D víztiszta műgyanta matrica. Mindenféle méretű és kivitelű szegecselés van belőle. A márkája; Archer Fine Transfers. A lapok 7x11,4cm méretűek és végső soron vizes matricák.
A szegecseléses lapok;
AR88071 - Archer Fine Transfers
AR88072 - Archer Fine Transfers
AR88073 - Archer Fine Transfers
AR88074 - Archer Fine Transfers
és
AR88014 - Archer Fine Transfers
AR88015 - Archer Fine Transfers
AR88016 - Archer Fine Transfers
az AR88013 - Archer Fine Transfers - vonalak különféle vastagságban, talán hegesztés, vagy hasonló imitálásához.
Tehát az érdekelne, hogy ha nem is ezeket, de valami hasonlót lehetséges-e nálunk beszerezni? A segítséget, hasznos tanácsot, tanácsokat előre is köszönöm. |
(#31026) etwg válasza 424 247 hozzászólására (#30997)
|
Válasz •
|
Márc 17, 2014 |
|
Europában nem igen foglalkozik ilyesmivel senki (legfeljebb van 2-3 importör).
Tudtommal 2 komponensü epoxifesték van felhengerelve a hordozora. (hasonlo eljárás mint a tampon, csak nem egy közbülsö gumistemplivel viszik fel a festéket a foliára. A baj ezzel, hogy az alapklisé könnyen és gyakran eltömödik és nehéz pucolgatni. Gyakran olcsobb ujat csinálni.
Meg lehet rendfelni az USA-ból - Micro-Mark stb.
|
(#31081) Luciferike hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 19, 2014 |
|
Sziasztok.
Van nekem sok TT-s vagonom amin már igen csak látszik az idő vas foga és a kis gyerekek(ek) munkálatossága. Azt szeretném megkérdezni, hogyan lehet a kerék tartó elemeket házilag szépen helyre hozni ha ki van kopva vagy le van törve a helyéről és a letört elem már nincs meg?
|
(#31099) john07_doki válasza Luciferike hozzászólására (#31081)
|
Válasz •
|
Márc 20, 2014 |
|
Én az "ő" perselyeiket használom. Nekem bevált.
Bővebben: Link (shop)
Bár ez a módszer csak a kopás kiküszöbölésére alkalmas. A letört kerékagy imitáció (ha nagyon meg szeretnéd menteni a modellt) donor vagonokról operálható le. |
|
(#31115) Luciferike hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 20, 2014 |
|
Piacon vettem két mozdonyt és pár vagont de az egyik vagon teljes alja hiányzik de egy ugyan olyan vagon van arrol lehet pl gyártani ugyan olyan alvázat? Vagy ahhoz is donor váz szükségeltetik?
Bocsánat, hogy ennyit kérdezek de két hete modellvasút kiállításon voltam a családommal és a kisfiam nyaggat, hogy építsünk terepasztalt. |
(#31181) Luciferike hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 22, 2014 |
|
Sziasztok ismét!
Meg szeretném kérdezni, hogy gyárt valaki mozdonyokat, vagonokat megrendelésre? |
(#31360) john07_doki válasza Luciferike hozzászólására (#31115)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2014 |
|
Hmmm.. Jó a kérdés. A modellezésben szinte bármi megtörténhet, illetve bármit el lehet készíteni.
A határ a csillagos ég.
Minden attól függ, hogy milyen pl. a kézügyességed, a kitartásod, vagy - kicsit más megközelítésben - mekkora az anyagi kereted.
Jómagam (is) TT-ben utazok, ahol azt tapasztaltam, hogy donornak szánt, bonottt alkatrésszel Dunát lehet rekeszteni.
Pusztán jókor kell lenni jó helyen; valós, vagy interaktív börze, licitálós oldalak pl. 1 Ft-tól induló, barkács anyagot kínáló hirdetései, segítő szándékú "kollégák" megtalálása, stb...
Ha Te is TT-s vagy, javaslom, hogy fáradj át az 1:120-as kórterembe, a TT klubtopic-ba.
Ott találhatsz kisszériás gyártókat (teahát, jakoa), alkatrészgurukat (masTTertape), webshop-ot üzemeltető klubtagokat (hoTTo - ahol, illetve akinél az előzőekben említeTT PEHO perselyt is megrendelheted), hogy csak a krémet említsem....
Gyere, szívesen látunk és meglátod, hogy biztosan örömed fogod lelni a modellezésben! |
(#31363) john07_doki hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 25, 2014 |
|
Idézet: „Ott találhatsz kisszériás gyártókat (teahát, jakoa), ”
Akarom mondani: teaház. |
(#31599) BR95 válasza Luciferike hozzászólására (#31081)
|
Válasz •
|
Ápr 1, 2014 |
|
Luciferike, kérdésedre talán itt a válasz:
ES Pecky |
(#31750) Luciferike hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 5, 2014 |
|
Sziasztok!
A Siku Park & Ride TT-s méretű modellét át lehet alakítani működő modellre? |
(#31753) Vova válasza Luciferike hozzászólására (#31750)
|
Válasz •
|
Ápr 5, 2014 |
|
Szia!
Elvileg igen. Kb.1 éve írta Dénes (és alatta válaszolt masTTertape):
Bővebben: Link
|
(#31808) Luciferike hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 7, 2014 |
|
Ilyen járművet tud valaki készíteni TT-s méretbe? |
|
(#31810) FriTTz válasza Luciferike hozzászólására (#31808)
|
Válasz •
|
Ápr 7, 2014 |
|
Persze, folyóméterre árulja valaki a piacon, amekkora kell akkorát vág le a gurigáról! |
(#31811) Luciferike válasza FriTTz hozzászólására (#31810)
|
Válasz •
|
Ápr 7, 2014 |
|
Jó van na, csak megérdeklődtem |
(#31812) FriTTz válasza Luciferike hozzászólására (#31811)
|
Válasz •
|
Ápr 7, 2014 |
|
Segítek szívesen ha tudok ha nem! |
(#31813) Luciferike válasza FriTTz hozzászólására (#31812)
|
Válasz •
|
Ápr 7, 2014 |
|
De ebbe most inkább a nem volt a mérv adó ha nem tévedek? |
(#31820) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 8, 2014 |
|
Egy kis átalakítás. Gützold "Szergej". Gyári DCC előkészítés helyett egy teljesen újat kap, ami már az NEM658 szabványnak megfelelő, PLUX22-es csatlakozóval bír. |
|
(#31826) Frankye válasza Luciferike hozzászólására (#31813)
|
Válasz •
|
Ápr 8, 2014 |
|
Az úttörő, ahol tud, segít. Ahol nem, ott is. |
(#31834) Fordítókorongos válasza csíkosháTTú hozzászólására (#31820)
|
Válasz •
|
Ápr 8, 2014 |
|
Szia Csíkos!
Ütős az előkészítő panelod!
Látom Plux22-es.Ilyen dekóderre vártál a Piko T669-esbe is.
Arról ígértél egy hangfelvételt,de ha már kiment,akkor erre a Szergejedre is kíváncsi lennék,persze csak,ha Hangos lesz.
Ha van rá időd,egy felvételt légyszíves.
Jó digi átépítéseket!
Üdv.:korongos |
(#31837) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#31820)
|
Válasz •
|
Ápr 8, 2014 |
|
Az a spirális a közepén biztos a GPS antenna. |
(#31844) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#31820)
|
Válasz •
|
Ápr 8, 2014 |
|
|
(#31846) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 8, 2014 |
|
Erről kinek mi a véleménye?
VIDEO |
(#31847) HOTotya válasza Csukló hozzászólására (#31846)
|
Válasz •
|
Ápr 8, 2014 |
|
Ha nem is eszem,de egy ilyet veszem........ Nagyon ügyes kis pisztoly csak hogy hogy nem szárad bele a festék?????? |
(#31848) HOTotya válasza zsolesz74 hozzászólására (#31844)
|
Válasz •
|
Ápr 8, 2014 |
|
Az azért van benne,hogy nehogy TE vedd meg.... |
(#31850) etwg válasza Csukló hozzászólására (#31846)
|
Válasz •
|
Ápr 8, 2014 |
|
Régen egy távolkeleti márka jött ezzel ( azt hiszem Aztek néven is elöfordult, gyönyörü fa kazettában) az ötlettel. Ott a cserefejeken a szorást is állitani lehetett. Hát igen ebben az esetben nem egy pisztolyt kell pucolni, hanem egyböl ötöt, de amugy jo ha sok szinnel kell festeni.
|
(#31853) csíkosháTTú válasza Fordítókorongos hozzászólására (#31834)
|
Válasz •
|
Ápr 9, 2014 |
|
Azt sajnos (T669) a Gorillával együtt szinte a készre jelentés után elvitte a gazdája, és azóta is használja.
Mivel ez a modell nem egy sima Szergej, ehhez most faragom a hanganyagot, hátha erre már lesz időm. Habár a tulajdonosa már nagyon szeretné használni.. |
|
(#31854) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#31853)
|
Válasz •
|
Ápr 9, 2014 |
|
Még valami!
Természetesen a panel kihasználja a PLUX22 tudását a lehető legjobban. Függetlenül kapcsolhatóak a zárfények, van "hosszúfény" is, természetesen külön kapcsolható, valamint tolatófény is kapcsolható. Ezen kívül meg van csinálva a füstgenerátor helye is. (Szerencsére ez remot modell, nem nagyon füstöl. Ugyanis jelenleg Europában nem nagyon van olyan füstgenerátor, ami ebben a méretben egy dízelmozdonyban megfelelően működik.)
Ezért lett PLUX22, mert az MTC-ben csak három tartalék funkció van lehetőség összesen, ami ma már kevés. |
(#31863) Csukló válasza etwg hozzászólására (#31850)
|
Válasz •
|
Ápr 9, 2014 |
|
Eddig DUPLICOLORral festettem, most váltanék de még nem döntöttem, hogy mire! |
(#31866) zsolesz74 válasza HOTotya hozzászólására (#31848)
|
Válasz •
|
Ápr 9, 2014 |
|
Nem veszem meg azért sem!
Különben is most érkezett meg egy nagyobb szállítmány, 3 hónapig semmi! |
(#31867) 424 247 hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 9, 2014 |
|
Segítséget szeretnék kérni.
Van egy dédelgetett álmom, megépíteni a reg. nevem mozdonyát, persze TT méretben. Azaz 424 247 - et. "Rengeteg" műszaki adatot, rajzot sikerült már beszereznem. Többek között a "A 424 sorozatú mozdony első megvalósult változatának jellegrajza" nevezetűt és "A 424 sor. mozdony csillagfúvós változatának rajzai H0 méretarányban" is. Az átváltás 1:87-ről 1:120-ra sem rettentene el. Csakhogy, a rajzokon szereplő méret adatok, sok esetben abszolút kivehetetlenek. Egyes rajzokon az összesített hosszméret, köszönő viszonyban nincs a rész adatok összegével. A rengeteg adat között pl. a "főkeret" hossza még csak-csak kisilabizálható, összeadogatható, DE a szélességének adata sehol nem található. Azon kívül, arra még csak utalást sem találtam, hogy a két oldal hajtásának mekkora a szögeltérése? 180 fok szerintem ki van zárva, mert valahogyan el kell indulni és ebben az esetben lenne egy kritikus állás. A 90 fokot nemigen tudom elképzelni, mert azt meg keveslem. Valószínűleg a kettő között van valahol, ámde hol? Amennyiben tudna valaki érdemben segíteni, azt nagyon megköszönném. |
(#31869) etwg válasza Csukló hozzászólására (#31863)
|
Válasz •
|
Ápr 9, 2014 |
|
Hát a duplicolortol minden jobb, igy könnyü választani. |
(#31870) etwg válasza 424 247 hozzászólására (#31867)
|
Válasz •
|
Ápr 9, 2014 |
|
Hát sok mindent kell még megtanulnod egy ilyen projekt elött, pl. azt is, hogy a gözmozdony csak azért megy, mert a két oldal hajtása pontosan 90 fokkal van eltolva ( 3 hengeres mozdonyoknál 120 fokkal).
De ez a legkisebb gondod ( amugy sem látszik egyszerre mind a két oldal. ).
A rajzok - legalábbis amik közkézen forognak, "müvészi alkotások", alig van közük az igazi mozdonyhoz, azonkivül, hogy az a rajzbol egyböl felismerhetö legyen. ( de még véletlenül sem az alapján épitették)
Van itt egy kolléga aki ilyen mozdonyokat épit, majd biztosan elökerül ( meghát vissza is kereshetnél már egy csomo kép volt itt a modellröl).
Vagy megprobálsz további "gyári" rajzot elökeriteni ( pl. a KM könyvtárában), vagy ami sokkal járhatobb ut, kimész egy mozdonyhoz, és leméred ami fontos ( már az sem egyszerü feladat) amiböl megkapod azt ami kell.
A mozdonyt, ugy a nagyo,t mint a kicsit, egy adott ürszelvénybe épitik ( ezt megtalálod a NEM szabványok között. Ez adja a maximális szélességet és az ilyen nagy mozdonyok általában teljesen kitöltik a szelvényt - többek között ezért olyan a konyha, amilyen.
Ezzel megvan a szélességed. Megkeresed a legjobb rajzot, elmész egy copyshopba és TT méretre kicsinyited. Ha van otthon szkennered, akkor ezt a PC-n is meg tudod csinálni. Ezt a rajzot egy foliába rakod és ezen épited a mozdonyod, minden fontos lépést összehasonlitva a rajzzal.
A többi meg már gyerekjáték.
|
(#31873) reszelozsir válasza sunocske hozzászólására (#31856)
|
Válasz •
|
Ápr 9, 2014 |
|
Vhááááá... Kirázott a hideg. Néha rám jön a félórás dühöngés és ilyeneket hallgatok full hangon a hifin |
(#31874) Csukló válasza etwg hozzászólására (#31869)
|
Válasz •
|
Ápr 9, 2014 |
|
Ezzel vitatkoznék, mert igen is lehet vele jól dolgozni, csak tudni kell a technikát! |
(#31875) etwg válasza Csukló hozzászólására (#31874)
|
Válasz •
|
Ápr 9, 2014 |
|
Mivel? |
(#31877) sunocske válasza reszelozsir hozzászólására (#31873)
|
Válasz •
|
Ápr 9, 2014 |
|
Múltkor találtam egy kb 20 perces összeállítást Bardotkákkal. Na az se kutya! |
(#31891) john07_doki válasza etwg hozzászólására (#31870)
|
Válasz •
|
Ápr 10, 2014 |
|
Gaba TT alkotások
Vagy vess egy pillantást az index-es TT-s fórumra:
Másik TT-s fórum
Szerintem ha pl. e-mail-ben megkérdezed Gábort, biztosan segít a kérdéseid megválaszolásában és még talán tanácsokat is tud adni. |
(#31895) etwg válasza john07_doki hozzászólására (#31891)
|
Válasz •
|
Ápr 10, 2014 |
|
Eltévesztetted a cimet, nem nekem van szükségem az infokra, hanem 424 247-es kollégának.
Ha nincs más, akkor én is tudok rossz rajzokból (meg vagy 200 fényképböl) mozdonyt épiteni, de ez olyan messze van az élethüségtöl, mint Mako Jeruzsálemtöl. Sajnos nekünk már nem volt lehetöségünk eme mozdonyokat élöben látni, és a gyári rajzok is hamuvá váltak. |
|
|
|
2024. Nov, 28. Csü 10:43:59 |
|
Jelenleg 9 fő olvassa az oldalt |
|
|