Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       209/436    
(#31014) hoTTo válasza Váltógyártó hozzászólására (#31009) Válasz Márc 17, 2014
Prominens???

Majd beszéljünk...
(#31015) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#31013) Válasz Márc 17, 2014
Pedig minket az egész elméleti kavalkádból max két dolog érdekel:
1: üresjárati kapocsfeszültség a szekunder oldalon (vagyis, ha üresen mérjük, akkor hány Volt van a kimenetén?),
2: a néveleges terhelésen mennyi a feszültség?

A többi felesleges tévút, és számunkra sehova sem vezet. Egy kezemen meg tudom számolni azokat a modellezőket, akik maguk készítik a trafóikat.
(#31018) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Márc 17, 2014
MéreTTársak!
A két képen egy Tillig M61 van, az új Tran SL76-P12 hangdekóderrel.
A második képen látszik a mozdony panlején az X12 és X13-mall jelölt két forrasztási pont, ahová a hangszóró vezetékeit kell kötni.

Tillig_NoHAB...jpg

Tillig_NoHAB...jpg
 
(#31020) M298 hozzászólása Válasz Márc 17, 2014
BaráTTaim!
2013.03.20-án este találkozhatunk a Nyugatiban baráti eszmecserére. Van érdeklődés?
Április 10-e lenne az április második csütörtöki napja.
(#31021) maTTato válasza M298 hozzászólására (#31020) Válasz Márc 17, 2014
Hely, idő OK, ott a helyem!
(#31022) G.F. Rákoskeresztúr válasza M298 hozzászólására (#31020) Válasz Márc 17, 2014
Kérem szépen, minden kétséget kizáróan!
(#31023) hoTTo válasza M298 hozzászólására (#31020) Válasz Márc 17, 2014
Mi is megyünk!
(#31024) help-ez válasza Váltógyártó hozzászólására (#31006) Válasz Márc 17, 2014
Ilyet már Én is készítettem,igaz az EW2 volt.

EW2 betonalj...jpg
 
(#31025) terkoz válasza M298 hozzászólására (#31020) Válasz Márc 17, 2014
Szia!
Köszi az értesítést! Megyek.
üdvgyuri
(#31027) TT Putz válasza M298 hozzászólására (#31020) Válasz Márc 17, 2014
SziaszTTok!

Most, a csütörtöki klubnapon tartanék egy bemutatót "Hogyan matricázzuk fel kedvenc vagonjainkat?" címmel.

Igazán interaktív bemutató lenne, tehát velem együtt matricázhatnak az arra vállalkozók. Vizesmatricákat én viszek mindenféle témában, válogatni lehet...

Aki vállalkozik a feladatra és van kedve egy-két kocsiját matricával dekorálni a következőket hozza magával:

- fehér színű donorkocsi (a nyomtatott matrica fehér színt nem tartalmaz, ezért kell a kocsinak fehérnek lennie, két- vagy négytengelyes hűtőkocsi a javasolt, amin azért van szabad fehér felület)
- sima vagy bordás kocsitest, mindegy
- egy kis tálka a víznek
- egy darab puha rongy vagy vékony pamutzokni

Ha hoztok szikét, vágódeszkát és vonalzót még gyorsabbak leszünk.

A bemutatót felveszi a www.vasutmodelltv.hu egyszemélyes stábja, s mint a korábbi festésbemutatót, közzéteszi...

Remélem hoztok kocsikat és matricázunk egy jót együtt.

A csütörtöki viszontlátásra!

TT Putz
(#31028) jakoa válasza M298 hozzászólására (#31020) Válasz Márc 17, 2014
Én is jönnék (motorizálva).
(#31031) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Márc 17, 2014
Régi klasszikus, a BTTB BR171.
Már digitálisan átépítve, a motoros részbe NEM651 (6 tűs) digitális előkészítés került, meg persze a fényszóró imitációk mögé világítás.
Motorszabályzás beállítási tipp, Tran dekóderekhez:
CV9=145
CV51=60
CV52=15

BTTB_ferkelt...jpg
 
(#31033) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#30995) Válasz Márc 17, 2014
Találtam ehhez a mondandódhoz egy illsztrációt.

A többieknek:
Tessék ezt kitakarítani a keréktisztító, vagy inkább gyilkoló drótkefés futtatóval...
És ennél sokkal szörnyűbb dolgok is vannak...

IMG_1307.jpg
 
(#31034) kaTTonai válasza csíkosháTTú hozzászólására (#31031) Válasz Márc 17, 2014
Hűűű MesTTer!

Egy ilyen világítás beépítés engem is érdekelne a jó öreg
171 -esbe szigorúan analóg üzemben semmi digitalizálás...

Elküldhetem?

Üdv:Miki
(#31035) csíkosháTTú válasza kaTTonai hozzászólására (#31034) Válasz Márc 17, 2014
Igen.
(#31037) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#31033) Válasz Márc 17, 2014
Azért már ne keverjük a Gizikét a gözekével.
A drotkefe a kerék felületét hivatott pucolni, nem pedig az ilyen koszt. Ezt ha nagyon ügyes valaki, akár csipesszel is eltávoltitja, viszont a kerék felületét másképp kell megtisztitani.
A háziasszony sem pucolja portvissal a vitrin tartalmát.....
Mindenhez a legjobban használhato eljárással jutunk célhoz, csak az orosz katona tudott mindent kalapáccsal javitani....
(#31038) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#31037) Válasz Márc 17, 2014
Igen, csak a szervízbe legtöbbször olyan modellek jönnek be, amiknél az ilyen koszból van több.

A kerék felületét legjobban sebbenzinnek és háztartási papírtörlővel lehet tisztítani, vagy az Általad is említett smink eltávolító vattával. Az emlegetett drótkefétől hullik a maradék hajam. Ugyanis legtöbbször úgy használják, kézzel még ár is nyomják a modellt, és ezzel elintézik a kerekeket egy életre... Ner beszélve arról, hogy soka egyfajta csodaszernek is tekintik, és ettől várják, hogy megoldja majd a gondjaikat. Hát nem, csak szaporítja...
(#31039) Fordítókorongos válasza csíkosháTTú hozzászólására (#31018) Válasz Márc 17, 2014
Szia Csíkos!

Arról a Tillig Nohab-ról egy felvételt légyszi!
(persze,csak ha van rá ídőd.)

Üdv.:korongos
(#31041) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#31033) Válasz Márc 17, 2014
Én egyszer egy kindertojás dobozkáját töltöttem meg azzal a szőrrel, amit egy OFF Piko Taurus kerekei mögül szedtem elő. De van jobb is: az ügyfél elviszi a modellt (kéttengelyes, tehát sokat ne várjunk tőle) és egy héten belül küldi vissza, hogy megint rossz az áramszedés. Csak annyit üzentem neki vissza, hogy szóljon rá az asszonyra, ne bugyi nélkül ugráljon a terepasztal fölött...
(#31042) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#31038) Válasz Márc 17, 2014
Van olyan ismerősöm, akinek jobb ha nem adsz a kezébe semmiféle vegyianyagot, neki tökéletes megoldás a csipeszes-drótkefés megoldás..... hidd el, sajnos nem mindenki ért ehhez ... /lásd még eggyel lejjebb/
(#31043) masTTertape válasza róbertke hozzászólására (#31042) Válasz Márc 17, 2014
De azért mindkét csoportnak köszönhetően akad némi munkája a modellszervizeknek is ám.
(#31047) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#31038) Válasz Márc 17, 2014
Erre hoztam a portvis meg a kalapács példáját.
Én sem vagyok nagy hive a drotkefének, pedig az enyém finom bronzdrotokbol van. Az ilyen kefe legnagyobb baja, hogy idövel az is koszos lesz..
A szervizbe persze, hogy a jéghegy csucsa kerül.
Ami nálam még bevált, hogy mozdonyt fejjel lefelé berakom a mozdonyágyba, két kb. 5x20x0,4-s sárgaréz lemezre egy-egy mérözsinórt forrasztottam. A zsinorokat hozzácsatolom egy táphoz (kb.6-8V) és ezekkel a lemezekkel, mint valami vésövel az egyes kerekekhez nyomva ovatosan levésem a koszt - a futofelületröl ill. a karimáról. Igy az is azonnal láthato, hogy melyik kerék nem szedi jol az áramot - ami további tisztitást, szétszedést igényel.
(#31053) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#31041) Válasz Márc 18, 2014
Idézet:
„szóljon rá az asszonyra, ne bugyi nélkül ugráljon a terepasztal fölött...”

Jújjj, de gonosz! (Igazából a másik g betűs szó jutott eszembe, csak azt ide nem szabad leírni)
(#31055) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#31041) Válasz Márc 18, 2014
Ez érdekes, mert ez az irdatlan kosz (nemcsak a te esetedben) akkor kezdett feltünni, amikor a mozdonyok igen gyorsfordulatu motorokat kaptak, meg hozzájuk nagy lendkereket és a szögecsszámlálok elérték, hogy a rácsok, redönyök stb. valoban nyitottak legyenek. A klubban én is észrevettem, hogy az ilyen mozdonyokban nagyságrenddel több szemét meg por gyült össze, mint a matuzsálemi jármüparkban, amiben lassu motorok nem hajtottak lendkereket, és a rácsok is csak egy kis felületi gravurral lettek elintézve.

Szerintem a nagy lendkerék/nyitott motor porszivo hatást is csinál, igy sokkal inkább felszedi a port.
Egy terepasztal viszont meg csak akkor élethü, ha kap egy bizonyos alap porréteget, igy annak ott kell lennie. Az asszony meg amugy is távol kell tartani az ilyen portalanitástól - bármilyen jol is néz ki...
(#31057) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#31047) Válasz Márc 18, 2014
Csillagszóró effektus.
(#31058) Lezlinilzen hozzászólása Válasz Márc 18, 2014
Tiszteletem az Uraknak!

Az elmúlt hónapokban két ROCO M62-est és egy TILLIG Nohabot alakítottam és festettem át.

Néhány gondolat a tapasztalataimról:
A ROCO számomra ismét tökéleteset alkotott. Nem volt nehéz az Ottóéktól vásárolt hangtompítót a helyére faragni, az ablakok, fényszórók a festés után is ezredmilliméter pontosan pattantak a helyükre. A mozdony könnyedén és precízen szét- és összeszerelhető. A forgóváz mint egy óramű. A vezetőállások a lehetséges látványnak megfelelően vannak imitálva, a géptér hasonlóképpen.

A TILLIG Nohabja: no, ilyet többet nem csinálok. Nem volt nehéz, sőt, egyszerűbb, mint a szergejek.
Ámde : a műanyagpöckös-pattinthatós megoldásoktól az égnek állt a hátamon a szőr. Mindenhol az van. Kivéve a nyák-panelt, mert azt két akkora lemezcsavar fogja a fémöntvényhez, hogy egy barmot is fel lehetne akasztani velük.
Szódásüveg ablakok fél liter ragasztóval a kasznihoz ragasztva, hogy véletlenül se lehessen roncsolás mentesen kiszedni őket, vizeshordó átmérőjű ütközőtokok, a lépcsőket fel sem raktam, mert a peron leveszi.
A sokat szidott forgóvázmaszkokról említést sem teszek, amíg megszületik rá a megoldás, addig maradnak ezek ideiglenesként.
A feljáróajtók kapaszkodóit és a "szemöldököket" 0,22-es citerahúrból elkészítettem, és felraktam, de nem igazán változtat a kinézetén. Ezzel a géppel a munka nem érte meg a fáradtságot, sajnos abból a bizonyosból nem lehet várat építeni.
Aránytalan, bumfordi és bóvli minőségű holmi.
Számomra undorító, hogy nem veszik észre magukat, és még mindig nyomják ezt a mozdonyt változatlan minőségben és áron. Nagyon remélem, hogy a ROCO-nak vannak még tervei. ( bár gondolom a színfalak mögött a lapok el vannak osztva )

Ami viszont mindkét jószágnál megszívatott, az az, hogy nagy gonddal és gondolom némi felárral olyan festékbevonattal látták el a mozdonyokat, hogy ne tapadjon meg rajta festék. A Nohabot festettem elsőként, úgy pattogzott le róla a festék, mint amikor a zománc pattog a földhöz vágott fazékról.
Aztán megoldottam a helyzetet, és íme a végeredmény:Bővebben: Link


DSCN0684.JPG
 
(#31059) etwg válasza Lezlinilzen hozzászólására (#31058) Válasz Márc 18, 2014
Szép,

de valamiért nem jelennek meg nagyobb méretben a képek.

(#31060) Lezlinilzen válasza etwg hozzászólására (#31059) Válasz Márc 18, 2014
Ahhoz nem értek. Nekem akkora méretben jeleníti meg, mint ez a hozzászóló ablak, amibe most írok.
(#31061) masTTertape válasza Lezlinilzen hozzászólására (#31058) Válasz Márc 18, 2014
Nagyon szép munka, igazi Lezlinilzen alkotás, főleg a géptér.
Gratula újfent!
A Roco-minőség nem vitás. Álljunk körbe, fogjuk meg egymás kezét és együttes erővel bizakodjunk, hogy a folyamatosan halasztott, roco-s tervek égre megvalósulnak. Sajnos számukra jelentéktelenül kicsi piac vagyunk. És köszönhetően a helytartójuk meglehetősen elítélhető ténykedésének, a magyarokról alkotott vélemény egyre inkább romlik Bergheimben.
A Tillig Nohab esetében meg sajnos egyedül az ár nem változatlan. Szépen kúszik az is felfelé, mint minden másé.
Viszont az igazán nívós Nohab-átalakítás Hubert Feri műhelyében valósul meg, érdemes őt keresni a maximális élmény érdekében.

Nálam a képek rendben megnyílnak.
(#31062) Lezlinilzen válasza masTTertape hozzászólására (#31061) Válasz Márc 18, 2014
Köszönöm!

Feritől kértem tanácsot az átalakítás folyamán, de nagyjából a magam feje után mentem. Azért vettem ilyen egyszerűre a Nohab átalakítását, mert az eleve adott aránytalanságon sajnos sem én, de még Feri sem tud változtatni. Én nem szántam rá több fáradtságot.
(#31064) etwg válasza Lezlinilzen hozzászólására (#31060) Válasz Márc 18, 2014
A safari nálam is nyitja
(#31066) vanhensing hozzászólása Válasz Márc 18, 2014
Egy régi startos kicsit másképp! Gondolkoztam a "digizésen,,
de nem mutat jól az asztalon!Így elmaradt!

DSCN4644.JPG

DSCN4645.JPG
 
(#31067) wolfchild hozzászólása Válasz Márc 18, 2014
Sziasztok!

Most csütörtökön hol lesz a klubtali, illetve kinek kellene jeleznem, ha kocsival be szeretnék hajtani?!

Köszönöm az infókat...
(#31072) hoTTo válasza wolfchild hozzászólására (#31067) Válasz Márc 18, 2014
Nyugatinál, fehér ház, a Ferdinánd hídnál. Márta István a házigazda.
(#31074) Váltógyártó válasza help-ez hozzászólására (#31024) Válasz Márc 19, 2014


Úgy látom, az EW2-n jobb helyen vannak a vezetősínek, mint az EW3-on, mert ott már majdnem kezdődik bennük a hátsó hajlítás, mikor a szívdarabbal kerülnek egy vonalba. De a két sín közötti hézag itt is nagynak tűnik.
(#31075) wolfchild válasza hoTTo hozzászólására (#31072) Válasz Márc 19, 2014
Egy picit pontosabb címet kérhetek, mert nem igazán tudom miről van szó, nem jártam még ott, és (még) nem vagyok vasutas. De ami késik nem múlik.

Köszönöm.
(#31077) masTTertape válasza wolfchild hozzászólására (#31075) Válasz Márc 19, 2014
Ez segít?
Én is csak remélem, hogy ez az kizárásos alapon, mert a másik a könyvtár.

ojjektum.jpg
 
(#31078) hoTTo válasza masTTertape hozzászólására (#31077) Válasz Márc 19, 2014
Ez az. Múlt hónapban én is ide linkeltem street viewt, mert csak annyit tudtam én is hogy fehér. Ez az egy fehér épület van a környéken.
(#31079) wolfchild válasza hoTTo hozzászólására (#31078) Válasz Márc 19, 2014
Köszönöm, így már meg lesz...
(#31084) masTTertape válasza hoTTo hozzászólására (#31078) Válasz Márc 19, 2014
Bezzeg, ha megépült volna a kormányzati negyed... Akkor most nem oda mennénk klubtalira.
Hacsak nem Márta Pista lenne a fejlesztési miniszter...
(#31090) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#31084) Válasz Márc 20, 2014
Ennek köze nincs a kormányzati negyedhez, az a vasút túloldalán lett volna a motorszín, a pft szakasz, a blokkmesteri szakasz és a szertár helyén. Meg még a jó ég tudja, mi volt azon a részen, amit kiebrudaltak onnan.
(#31092) john07_doki válasza sunocske hozzászólására (#31090) Válasz Márc 20, 2014
Idézet:
„Ennek köze nincs a kormányzati negyedhez”

Biztos vagy Te ebben?

Építészfórum
(#31094) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#31090) Válasz Márc 20, 2014
pszt! csak halkan mondom: a másik műsorunk az Építészet XXI., tehát nem kevés építészeti, urbanisztikai projekttel találkozom...
(#31095) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#31094) Válasz Márc 20, 2014
Akkor ezek szerint engem is átmosott a propaganda
(#31203) masTTertape hozzászólása Válasz Márc 22, 2014
Tisztelt egybegyűltek,
A csütörtöki klubösszejövetelen készül matricás-bemutató filmje megtekinthető a VASÚTMODELL TV-n
Mindenkit szeretettel várunk.
VMTV
(#31209) maTTato válasza masTTertape hozzászólására (#31203) Válasz Márc 22, 2014
Huh! Ez gyorsan elkészült. Élvezetes minden perce.
Nekem a legjobban a film végén a Wagner mozdony és rövid bemutatása tetszett. Vajon miért....?
(#31212) masTTertape válasza maTTato hozzászólására (#31209) Válasz Márc 22, 2014
Köszönjük a VMTV minden munkatársa nevében!
(#31214) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#31203) Válasz Márc 22, 2014
Milyen vastagok ezek a matricák?
Amiket én használok (mircoscale) azokat semmi esetben sem lehet vizes állapotban megfogni, az ujjal mozgatni. Csakis puha ecsettel lehet áttolni a hordozorol a modellre.
Ugy látszik ez egészen más anyag. Ha az ember a microscale matricára lágyitot cseppent az az egészet összehuzza - ilyenkor nem szabad hozzáérni, amint elpárolog viszont minden nyomás nélkül teljesen hosszásimul a felülethez.
Ha a matrica alá a lágyito helyett egy kis ( nedves ) vizet viszel fel, akkor azon finoman oda lehet csusztatni a matricát ahova kell, majd puha ecsettel a vizet kiszivod ( akár egy itatos papir ) a matrica alol ( szélei mentén), amitöl az teljesen rászivodik a felületre ( kapilláris effektus).
Ha igy megszárad csak utánna szoktam a lágyitot használni.

Érdekes, hogy mennyire más ez a matrica.

image.jpg
 
(#31227) HOTotya válasza masTTertape hozzászólására (#31203) Válasz Márc 23, 2014
Ügyes!!! Gratulálok!! Ez egy kicsit (sőt nagyon is)hiány pótló az amit most ezzel elkezdtetek!! Nagyon élvezetes,ötletes volt az előadás!
Sok modellezőnek segíteni fogtok ezekkel a kis videókkal ! Csak így tovább!!! Annak külön örülök,hogy nem csakTT-n mutattátok....
(#31237) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#31214) Válasz Márc 23, 2014
Ezek sima, kereskedelemben kapható vizesmatrica-lapok. Van átlátszó és fehér alapú. A pontos paraméterekről Attila tud majd felvilágosítást adni.
Lapozás       209/436    
Frissek
  2024. Nov, 26. Kedd
10:51:03
  Jelenleg 9 fő olvassa az oldalt
Hirdetés