|
Z méretarányban mindenfélét
|
Témaindító: Zsiti4, idő: Jan 8, 2012
Témakörök:
|
|
(#30955) BaTTka válasza csíkosháTTú hozzászólására (#30949)
|
Válasz •
|
Márc 14, 2014 |
|
Tökéletes |
(#30964) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#30952)
|
Válasz •
|
Márc 15, 2014 |
|
Meg, és nyomtam is rá egy választ, hogy köszi, de "mail delivery system", vagyis lepaTTant a válasz a címről...
Majd csörgög, egy mintadarab kéne belőle fizikailag is, de a talpfarácsokat a sínpapucsoknál modifikálni kéne. |
(#30965) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#28590)
|
Válasz •
|
Márc 15, 2014 |
|
Elindult a domborzat készítése is, és segítségem is volt ma...
A vázszerkezet sima hullámpapír, a közük ki lesz töltve papírral, majd kap egy gipszpólyát, a háttérben már fehérlik. |
|
(#30966) csíkosháTTú válasza BaTTka hozzászólására (#30955)
|
Válasz •
|
Márc 15, 2014 |
|
Kössz!
A készítője "read only" üzemben követi a fórumot.
Azért Kend ne üldögéljen a babérjain Z fa ügyben! Fognak még kelleni eltérő stílusok is!
Egy segédfotó a mérete Zéshez, ha valaki kedvet kapna hozzá:
|
|
(#30967) Váltógyártó válasza csíkosháTTú hozzászólására (#30964)
|
Válasz •
|
Márc 15, 2014 |
|
Idézet: „a talpfarácsokat a sínpapucsoknál modifikálni kéne”
Miképp? |
(#30968) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#30967)
|
Válasz •
|
Márc 15, 2014 |
|
Majd lefotózom, és átküldöm, vagy adok is majd egy Märklin Z sínt. Ugyanis a Märklin sínek mechanikusan is rögzülnek egymáshoz. A talpfarács "hossztartójának " az egyik vége "papa", a másik "mama", így, amikor összetolsz két síndarabot, vagy a váltóhoz egy sínt, akkor nem csak a papucsok fogják meg a sínszálakat, hanem a tapfarácsok is egymást. |
(#30969) Váltógyártó válasza csíkosháTTú hozzászólására (#30968)
|
Válasz •
|
Márc 15, 2014 |
|
Azt tudom, de azt nem tudom úgy megcsinálni, csak a normál sínpapucsos kötésre. |
(#30971) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#30969)
|
Válasz •
|
Márc 16, 2014 |
|
Én a váltokra a papucsokat sem szoktam rakní, hogy hiba esetén könnyebben lehessen öket kiszerelni/ cserélni. |
(#30978) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#30969)
|
Válasz •
|
Márc 16, 2014 |
|
Próbáltam volna küldeni két fotót az indexes mail címedre, de visszajött, mert a két csatolt kép miatt törölte a "szolgáltatód"... |
|
(#30981) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#30965)
|
Válasz •
|
Márc 16, 2014 |
|
Így néz ki, ha a papírgalacsínokat még nem takarjuk be.
Közben folyik az ötletelés, hogy pár ház hová kerüljön... |
|
(#30982) DZolTTán válasza csíkosháTTú hozzászólására (#30981)
|
Válasz •
|
Márc 16, 2014 |
|
Csak kíváncsiságból, ha a váltó bal oldalán van a tekercs, akkor a jobb oldalon az a sárga/kék kábel mi célt szolgál? |
(#30983) csíkosháTTú válasza DZolTTán hozzászólására (#30982)
|
Válasz •
|
Márc 16, 2014 |
|
Azok a működtető vezetékek. Az íves váltónál átvitték a másik oldalra a kivezetéseket. |
(#30985) Váltógyártó válasza csíkosháTTú hozzászólására (#30978)
|
Válasz •
|
Márc 16, 2014 |
|
Van nekem Märklin Z sínem, tudom milyen az a kapocs, de a lézerrel ilyen kicsi vackot nem tudok kivágatni, mert ha sokáig van közel egy helyen, akkor elég az anyag. Ráadásul ide 1mm-es lemez kell, ami még gyengébb, mint a 2mm-es, amit a többihez használok. De szerintem a sínpapucs is bőven elég. |
(#30990) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#30985)
|
Válasz •
|
Márc 16, 2014 |
|
OK!
Rendelés él, Kend az iparos!
|
(#31102) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#30981)
|
Válasz •
|
Márc 20, 2014 |
|
Pár részlet is alakul már. |
|
(#31129) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#31102)
|
Válasz •
|
Márc 21, 2014 |
|
Szépen alakul! |
(#31134) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#31129)
|
Válasz •
|
Márc 21, 2014 |
|
Köszönöm!
Egy látkép róla, még csak így áll, ha az egészet nézzük:
|
|
(#31135) DZolTTán válasza csíkosháTTú hozzászólására (#31134)
|
Válasz •
|
Márc 21, 2014 |
|
Aranyos kis asztalka lesz!
Kocsi szétkapcsolók lesznek beépítve? |
(#31139) csíkosháTTú válasza DZolTTán hozzászólására (#31135)
|
Válasz •
|
Márc 21, 2014 |
|
Kössz!
Nem lesznek kocsilekapcsoló sínek. |
(#31140) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#31134)
|
Válasz •
|
Márc 21, 2014 |
|
Tetszik! |
(#31142) DZolTTán válasza csíkosháTTú hozzászólására (#31139)
|
Válasz •
|
Márc 21, 2014 |
|
A felső állomáson nem körbejárás, vonat elejére állás és vissza lefelé lesz a menet? Vagy motorvonatok esetleg? |
(#31177) csíkosháTTú válasza DZolTTán hozzászólására (#31142)
|
Válasz •
|
Márc 22, 2014 |
|
De igen, csak költségvetési okok is vannak a világon... |
(#31190) DZolTTán válasza csíkosháTTú hozzászólására (#31177)
|
Válasz •
|
Márc 22, 2014 |
|
Értem én, de akkor hogy lesz így forgalom? Odanyúl, kiscsavarhúzóval szétakaszt? |
(#31211) csíkosháTTú válasza DZolTTán hozzászólására (#31190)
|
Válasz •
|
Márc 22, 2014 |
|
Mhhh...
|
(#31216) Váltógyártó válasza csíkosháTTú hozzászólására (#31211)
|
Válasz •
|
Márc 22, 2014 |
|
Idézet: „Mhhh...” Nem inkább Hmmm... ? (Bár nem tudhatok mindent!) |
(#31218) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#31216)
|
Válasz •
|
Márc 22, 2014 |
|
Csak helyeseltem, mert DzolTTán kitalálta, hogy mi fog történni, ha a végállomásra felér a vonat.
Okok, hogy miért nincs kocsilekapcsoló vágány:
1: drága,
2: csúnya is szegény
3: nem igen van hely beépíteni
Hogy miért nem csinálom meg én? Időhiány. Meg nem is kell mindent automatizálni. Amúgyis, a látképen már megmutattam, hogy be lesz építve a Märklin sorompója (ez kifejezett kérés volt, én magam nem tenném be, mert ahogy kinéz az egy katasztrófa, és aránytalan is, de nagyon, a TT-s IFA W50 kényelmesen elfér a közúti sávban), ehhez most építem az analóg foglaltságjelzőt, ami majd vezérelni fogja. Ugyanis a Märklin kapcsolósínek miatt eleve nem jött volna ki a pálya geometria, meg azok is olyan randák szegények, és annyira szem előtt lennének, hogy nem lenne kedvem elcsúfitani ezekkel a pályát. |
(#31221) DZolTTán válasza csíkosháTTú hozzászólására (#31218)
|
Válasz •
|
Márc 22, 2014 |
|
OK, értem én.
Csak azért akadékoskodok itt, mert nekem a kocsiszétkapcsolás annyira vesszőparipám lett, hogy a Kadee miatt még méretarányt is váltottam.
Na jó, nem csak ezért, de sokat nyomott a latba. |
(#31222) csíkosháTTú válasza DZolTTán hozzászólására (#31221)
|
Válasz •
|
Márc 22, 2014 |
|
Ezen erőteljesen töröm néha én is a fejemet, de nem találok rá igazi megoldást. A gyári kocsilekapcsoló vágányok eléggé csúnyácskák, nem csak ontopic méretben. A házi elkészítés sem az igazi, én legalábbis sok igéretes fényképet már láttam ugyan, de a valóság eddig engem kiábrándított.
Ez lenne a gyári:
klikk ide |
(#31223) Váltógyártó válasza csíkosháTTú hozzászólására (#31222)
|
Válasz •
|
Márc 22, 2014 |
|
BakkeR, nem gyenge ára van! |
(#31225) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#31222)
|
Válasz •
|
Márc 22, 2014 |
|
Hát igen ( ha jol ismerem az M kapcsoloit) minden más rendszernben ( kivéve a Kadee-t) elég alulrol megemelni a kuplung lelogo részét és már is szétkapcsol. Itt meg, ha jol látom, meg kell akasztani, meg oldalra elnyomni. Hát nem lesz egyszerü.
Esetleg ha valaki kimarna neked plexiböl ilyen lapokat a sin közé, akkor még elég láthatatlanul meg lehetne oldani. Az emelése nem gond. |
(#31310) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#31223)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2014 |
|
És ennyiért még rusnya is... |
(#31312) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#31310)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2014 |
|
Ezért idegenkedem én az ilyenektől, építési nagyságtól függetlenül. Én még nem láttam olyat, ami elfogadhatóan nézett volna ki. Inkább ügyetlenkedek a csavarhúzóval, mint egy ilyet nézegessek a pályán. |
(#31324) DZolTTán válasza csíkosháTTú hozzászólására (#31312)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2014 |
|
Na ezért választottam a Kadee-t, mert az elfogadhatóan "nem néz ki" |
(#31327) csíkosháTTú válasza DZolTTán hozzászólására (#31324)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2014 |
|
Szólj, ha találsz ilyet Z-ben!
|
(#31330) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#31327)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2014 |
|
|
(#31331) DZolTTán válasza csíkosháTTú hozzászólására (#31327)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2014 |
|
Csak azért bátorkodtam megjegyezni, mert ezt írád vala: "építési nagyságtól függetlenül" |
(#31332) DZolTTán válasza etwg hozzászólására (#31330)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2014 |
|
Régebben kerestem TT-hez, de akkor nem volt. Vagy csak nem voltam elég kitartó? |
(#31333) etwg válasza DZolTTán hozzászólására (#31332)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2014 |
|
A H0n3-s kuplungot szokták használni, de szerintem az N is jo. |
(#31336) DZolTTán válasza etwg hozzászólására (#31333)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2014 |
|
Igen, méretben kb. jó, H0n3-at vettem is, de olyanra gondolok, amit átalakítás nélkül be lehetne dugni a NEM foglalatba. |
(#31338) etwg válasza DZolTTán hozzászólására (#31336)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2014 |
|
Olyat soha nem fogsz találni, mert alapvetöen más a müködési elvük, ami ezt kizárja. A NEM kuplungnak a vizszintes sikban merev felfüggesztés kell a kocsi tengelyhez viszonyitva, addig a KADEE kuplungnak jobbra balra nagyon rugalmasan kell tudnia mozogni, különben müködésképtelen. ( ezért ott szoba se jöhet a kinematika meg a kurzkuplung funkcio. (kKK). |
(#31352) DZolTTán válasza etwg hozzászólására (#31338)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2014 |
|
Pedig ez H0-ban remekül működik, az összes kocsimon az van, és mind NEM foglalatban. |
|
(#31355) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#31330)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2014 |
|
Ha kukacos, és leesett...
Meg is feledkeztem róluk, pedig itt vannak a kedvenceim között. Kössz! |
(#31359) etwg válasza DZolTTán hozzászólására (#31352)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2014 |
|
De látod, milyen otromba feje van a kuplung mögött. |
(#31375) DZolTTán válasza etwg hozzászólására (#31359)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2014 |
|
Az igaz, de inább elnézem ezt, minthogy fúrjam-faragjam a kocsik alvázát |
(#31384) etwg válasza DZolTTán hozzászólására (#31375)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2014 |
|
Szerintem kisebb méretben nem igen fognak ilyen konstrukcioba..... |
(#31463) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#28590)
|
Válasz •
|
Márc 28, 2014 |
|
Ma megtekintette a készülő vasútját a leendő Tulajdonosa. Zsolt 9 éves, az állomásépületet ő választotta ki, rakta össze, és patinálta. Van egy olyan érzésem, hogy jó kezekbe kerül majd az asztalka... |
|
(#31466) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#31218)
|
Válasz •
|
Márc 28, 2014 |
|
A kapcsolósínek okán keseregtem a Märklin sorompóján, amit be kell építeni. Nos gyári állapotban eléggé lehangoló, és mivel összesen így adják (a dobozon kívül), így a gépkocsivezetők dolga eléggé nehéz lesz, átjutni a síneken, lásd 1739-es képet. A megoldás, a fogpiszkáló, ez a lapos tipusú. Kettő öszeragasztva, és méretre csiszolva, a 1741-es képen. A helyére is került, majd közönséges vízfestékkel be lett festve - okker, fehér, fekete, keverve. Ugye így már kicsit más, a 1745-ös képen? A festék még szárad, így a hiányzó ágyazatanyag pótlása egy kicsit későbbre marad. |
|
(#31473) Váltógyártó válasza csíkosháTTú hozzászólására (#31466)
|
Válasz •
|
Márc 28, 2014 |
|
Az a belső rész egy "kicsit" rövid lett MesTTerem! |
(#31475) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#31473)
|
Válasz •
|
Márc 28, 2014 |
|
Majd elcsaljuk... |
|
|
2024. Dec, 23. Hé 5:45:49 |
|
Jelenleg 3 fő olvassa az oldalt |
|
|