|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#31481) masTTertape válasza enigma hozzászólására (#31477)
|
Válasz •
|
Márc 28, 2014 |
|
A hózentróger készítője szerintem még a fogát is forrasztópákával mosta, mert láthatóan a legkedvencebb készsége lehetett... csúnyán összegányolta a műanyag részeket. Valószínűleg abból az "iskolából" származik, ahol a modellek javításához is ezt a szerszámot használták. Csak ezt.
A Transitus sztenderd darab, sok ilyen festést találni a kinti licitoldalon is. |
(#31482) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#31481)
|
Válasz •
|
Márc 28, 2014 |
|
Mondjuk én is akartam írni, hogy annak nagy ívben a kukában van a helye. Ritka randa... |
(#31483) enigma hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 28, 2014 |
|
Köszönöm, most már tisztábban látok. |
(#31484) Lezlinilzen válasza masTTertape hozzászólására (#31481)
|
Válasz •
|
Márc 28, 2014 |
|
Volt a kezemben olyan NOHAB, amelyiknek a diódáját a kasznin keresztül cserélte ki a gazdája forrasztópákával.
|
(#31486) Lezlinilzen válasza csíkosháTTú hozzászólására (#31485)
|
Válasz •
|
Márc 28, 2014 |
|
Azt én sem tudom, mert csupán annyi értelem látszott a szemeiben, amivel egy átlag ember anyagcseréje sem működne. Bezzeg azt kikérte magának, amikor visszanyomtam a kezébe, hogy dobja bele a kukába, mert ezért nem adok pénzt. |
(#31487) FriTTz válasza Lezlinilzen hozzászólására (#31484)
|
Válasz •
|
Márc 28, 2014 |
|
Ezt nem hiszem el! |
(#31488) csíkosháTTú válasza Lezlinilzen hozzászólására (#31486)
|
Válasz •
|
Márc 28, 2014 |
|
Anyám, borogass!
Még el is akarta adni??? |
(#31501) Gashpy hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 29, 2014 |
|
|
(#31502) masTTertape válasza Lezlinilzen hozzászólására (#31486)
|
Válasz •
|
Márc 29, 2014 |
|
Félek, hogy a sok esetleírás olvastán páran megint hőzöngeni, meg fújolni kezdenek, hogy itt csak a fikázás, meg a becsmérlés folyik. De szerintem a normális szépérzékkel és a minimális igényességgel megáldott, modellértő (hangs. nem modellező) embertársaink is hasonló módon reagálnak ilyen mókolmányok láttán.
Engem őszintén felháborít, ha egy finommechanikai szerkezethez ilyen durábel módon nyúl hozzá valaki. Van nálam a szervizben egy Tillig mozdony, amit átalakítottak és a készítője olyan anyagokkal és eszközökkel tette mindezt, hogy teljességgel hazavágta a modellt. Elég csak annyit kiemelnem, hogy a vezetőállás ajtó kapaszkodóit irattűző kapocsból készítette, de egy az egyben beleverve a kasztniba. És a biztos kötés érdekében úgy összeragasztózta, hogy a kasztni totál rágyógyult az alvázra, csak roncsolással bonthatóan.
No ilyenkor ülök lótuszülésbe és mondom, hogy ommmmmmm.... |
(#31503) masTTertape válasza Gashpy hozzászólására (#31501)
|
Válasz •
|
Márc 29, 2014 |
|
Fotózzatok jó sokat! És jó utat! |
(#31504) UWH válasza masTTertape hozzászólására (#31502)
|
Válasz •
|
Márc 29, 2014 |
|
OFF. Egyszer, behozta egy ügyfél az autóját a szervizbe, hogy benzinszag van az utastérben, de már egy kicsit csökkentette, de azért szüntessük meg teljesen, és már a szintjelző sem működik A tulaj kőműves volt, tehát logikusan KÖRBEVAKOLTA a benzintartály kivezető nyílását, csak a csövek és vezetékek látszódtak ki. Mi nem ültünk lótuszülésbe, hanem más szerelőket is odahívtunk, hogy ők is jól kiröhöghessék magukat. 100 forintos tömítés csere helyett, új benzintank szintjelzővel lett az eredmény. |
(#31507) enigma válasza UWH hozzászólására (#31504)
|
Válasz •
|
Márc 29, 2014 |
|
Nálunk meg az az eset (szintén autós szakmás vagyok) hogy egy fás szakember büszkélkedett azzal, hogy ő csakis ő javítja az autóját, nem enged mást hozzányúlni. Csak miután a garázs helyett a spájzba helyezte el az autóját derült ki, hogy ő bizony lezsírozta a féktárcsákat hogy ne kopjanak annyira...
Visszatérve a hózentrógerra. Szórom a fejemre a hamut, hozzám már így került, vétlen vagyok az ellene elkövetett merényletnek. Közelebbről megnézve tényleg összebarkácsolt eszközről van szó. No és ehhez mit szóltok, már ha barkácsolásról beszélünk? Kedvenc licitálos oldalunkon találtam. lehet, hogy már szerepelt itt, de ha nem akkor jó szörnyülködést hozzá. Az eladó mentségére legyen szólva nem bolti állapotúként hirdette. |
|
(#31508) BR95 válasza enigma hozzászólására (#31507)
|
Válasz •
|
Márc 29, 2014 |
|
Gyerekként csináltam én is ilyen mozdonyt, de nekem legalább egyforma kerekeket sikerült alátennem és helyes pozícióba... |
(#31510) enigma válasza BR95 hozzászólására (#31508)
|
Válasz •
|
Márc 29, 2014 |
|
"Egy kicsit szorul" ezzel jellemezte |
(#31522) terkoz válasza enigma hozzászólására (#31477)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2014 |
|
Szia!
Igazán kár volt így összegányolni.
Már 1978-ban létezett a vágánykapcsolat, gyári elemekből megépíthetően.
üdvgyuri |
|
(#31523) etwg válasza terkoz hozzászólására (#31522)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2014 |
|
Nem egészen és ezért lett ugy megoldva. A gyári elemekböl nem lehet ilyen kis tengelytávon megoldani a hozentrogert.
A gyári, ha jol emlékszem 88 mm-s tengelytávot adott, addig a házi épitésü, ha jol számolom kb. 55-56 mm adott ki. |
(#31526) sunocske válasza etwg hozzászólására (#31523)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2014 |
|
Akartam is írni, hogy frappáns megoldás, csak a kivitelezés nem túl elegáns. De tegyük fel, hogy a készítője egy ügyes kezű, 12 éves forma gyerkőc volt akkor. Így szemlélve már nem is annyira vészes, nem? Mondjuk pénzt én sem adnék érte, de most nem is erről volt szó |
(#31527) etwg válasza sunocske hozzászólására (#31526)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2014 |
|
Ki tudja milyen öreg ez a szerkezet?
A váltok szerint a 70-s évek elsö felében készülhetett, lehet, hogy akkor még a gyári keresztezödés sem létezett ( sok másrol, alpakka sinekröl meg ne is beszéljünk. )
Ha megnézzük, sok mai kisvasuton használt megoldást, azok sem térnek el minöségben ettöl.
( azt már csak zárojelben jegyzem meg, hogy nem a látszat a fontos, hanem a müködés, s amennyiben müködött, akkor meg lett oldva a probléma! )
|
(#31529) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#31526)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2014 |
|
Igen, tegyük fel. A nagy felindultságban erre látod nem gondoltam, hogy mi van, ha az ilyen baleseteket ifjú padavanok követik el... Mea Culpa. |
(#31530) Luciferike hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 30, 2014 |
|
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni, mekkora állomást érdemes építeni? |
(#31531) masTTertape válasza Luciferike hozzászólására (#31530)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2014 |
|
Szia a kérdés eléggé akadémikusra sikeredett.
Mik a szempontok?
Mekkora asztalt szeretnél?
Azon belül mekkora helyed van állomásra?
Hány vágányosnak szánod (ugyanis minél több a vágány, annál több helyet vesz el a váltókörzet)?
Milyen hosszú kocsikkal operálsz, és hány darabot szánsz egy vonatba?
Ha modulban gondolkodsz, akkor elsődleges szempont a szállíthatóság.
És így tovább.
Szűkítsd a kört, azután szerintem pontos válaszokat kaphatsz. |
(#31532) Luciferike válasza masTTertape hozzászólására (#31531)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2014 |
|
Az asztalt bővíthetőre tervezem, de nem modul szinten.
Jelenleg az asztal mérete 2250mm x 1250mm, ezt később 750mm x 1250mm-es lappal tudom bővíteni.
8 mozdonyom van, ebből 2 "Ludmilla", 1 "Nohab", 1 BR221, 1 BR92-es, 1 V36-os és 2 CC-7139-es.
A Nohab és a Ludmilla 3-3 y kocsival menne a BR221-es meg kettő saját és egy hasonló méretű vagonnal!
A többi az ezeknél rövidebb lesz a vagonokkal együtt.
Remélem le szűkítettem a kört? |
(#31533) enigma válasza sunocske hozzászólására (#31526)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2014 |
|
Alaposabb átvizsgálás után most már én is azon bizonyosságra jutottam, hogy az elkövető (tényleg talán a '70-es évek elején) faragta össze ezt "tanulmánydarabot". 30 fokos átszelés van össznyomorítva a Zeuke-s váltókkal, de ahogy látszik, nem egy űrtechnológiai szinten. Szerencsére én sem adtam érte pénzt, egy padláson porosodott. |
(#31534) masTTertape válasza Luciferike hozzászólására (#31532)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2014 |
|
Akkor a további körszűkítés érdekében még azt kell eldöntened, hogy
1. meglévő, hagyományos, U profilos (kalapsín) anyaggal szeretnéd, vagy új, korszerű, Tillig modellsínnel, netán ágyazatossal a bővítést?
2. átmenő állomás a terv, netán rendezővel összekötött nagyobb üzem, vagy fejállomás? Gondolom inkább az első.
3. hány vágány lenne? lenne-e egyéb kiágazás, stb?
A leghosszabb vonatra, azaz Ludmilla (Nohab) + 3 Y kocsi, tehát durván 75 cm-es nettó vágányhosszra tervezz. De ha van rá hely, és kicsit a jövőbe is nézel, akkor pl. a BR221-eshez már dukál pár m-kocsi is, a maga 220 mm-es hosszával, így akár 10 centivel is nőhet az adott járműszámú stokk.
Gondolom ismered a minden TT-s kedvenc oldalát, a lengyel katalógust, ahol találsz pályaterveket adott alapterületre lebontva. KLIKK IDE
Itt nézelődj! |
(#31535) Luciferike válasza masTTertape hozzászólására (#31534)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2014 |
|
1. Hát jelenleg U profilos hagyományos sínem van, de majd ha pénztárcám engedi vásárolok Tillig sínt, találtam U-ból Tilliges átalakítót így az nem nagy gond.
2. Átmenő állomást szeretnék igen, jelenleg még analóg rendszerben.
3. Vágányt annyit szeretnék amennyi mozdony van, de az lehet több kijáratú és bejáratú.
Az m-es kocsi az pl a Tillig 13791 Doppelstockwagen kocsijának megfelelő méretű? |
(#31536) masTTertape válasza Luciferike hozzászólására (#31535)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2014 |
|
A legkevesebb gond az átalakító. Merőben más a geometria, az ívsugarak, az egyenes méretek és a váltók.
Most kell eldöntened, mert amúgy később a vonalvezetés is változik, ha új sínre térsz át. Nézd meg a korábbi linket, ott ha feljebb lépsz, találsz Tillig pályákat és ott nyomban kiderül a különbség.
Akkor tervezz belel angolváltót, vagy akár hózentrógert is, hogy minél sokoldalúbb legyen az állomás! Ha átlósan tervezed az adott alapterületre, akkor elég szépen és elegáns módon tudod megoldani az egészet.
Az m-kocsi 220 mm hosszú. Azt hiszem, hogy Dosto is ennyi. Általában a 1367x és környéke az m-kocsi, de bármelyik Tillig vagon már egzakt hosszúságú, azaz több, mint a régi Y. |
(#31537) terkoz válasza etwg hozzászólására (#31523)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2014 |
|
|
(#31538) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 30, 2014 |
|
Sziasztok!
Egy picit OFF-olnék, de annyi tudás van itt helyben, hátha nem kell keresnem órákat.
Olyan kapcsolást találtam, ami párhuzamos portról 8 LED-ed tud meghajtani, illetve szoftverből ez ki/be kapcsolgatni.
Egy projektemhez keresek olyan kapcsolást ami parallel vagy soros portról több LED-et tud meghajtani (32,64, esetleg 128 vagy 256).
Egyetlen feladat, hogy a LED világítson, és vagy soros vagy párhuzamos porton lehessen az adott LED-et világításra bírni.
Köszönöm a segítséget előre is, és akkor most ON.
|
(#31540) DinoTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 30, 2014 |
|
Sziasztok!
Helpez modellező társunk kérésére megnéztem és lefotóztam az átépített Szilas(tároló) állomás modult.
A váltókat Ő maga készítette, a tolórudas állítómechanika német modulokon látott megoldások alapján készült.
Szerintem nagyon jó lett, már csak pár apró finomhangolás kell.
A fotók itt találhatóak. |
(#31541) etwg válasza wolfchild hozzászólására (#31538)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2014 |
|
Ha két bcd/16-s cmos ( 74LS154) IC-t kötsz az LPT portra, akkor kapsz egy 16x16 matrixot, ami 256 LED-t tud ( elvben) meghajtani. Az LPT portot 2x4 bitre osztod igy már csak a konverzios kodot kell megirnod.
Persze ez nem tul egyszerü dolog föleg egy modern PC- n nem is fog menni, mert nem fogja felismerni a szerkezetet.
Szerintem egy AVR-l vagy PIC-l hamarabb célba érsz. |
(#31542) etwg válasza terkoz hozzászólására (#31537)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2014 |
|
Kösz, már pontosan nem emlékeztem, de ez a 66 mm még mindig 1 cm-rel több mint a szélesitett vágánytávolság ill. 22 mm-l több, mint a nyiltvonali vágánytávolság (44mm).
És ez volt a kihivás 1970 körül! |
(#31544) wolfchild válasza DinoTT hozzászólására (#31540)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2014 |
|
|
(#31552) zsolesz74 válasza wolfchild hozzászólására (#31538)
|
Válasz •
|
Márc 31, 2014 |
|
Egyet LED-et akarsz vagy akár mindet egyidőben?
Erre én is azt mondom, hogyha megvan a PC programod, akkor elő egy PIC-et és programmal lehet megoldani.
Egyébként marad a 8 LED.
Amit etwg ajánlott 74154-es azzal csak 1 LED világíthat egyidőben, illetve egy rakás tároló kellene, ha többet is szeretnél felkapcsolni.
|
(#31553) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#31552)
|
Válasz •
|
Márc 31, 2014 |
|
Több is világithatna idö muxban, de az már egy más kérdés.... |
(#31555) TTmisi hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 31, 2014 |
|
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni.
GYESEV-es Ludmillához melyik sorozatszámú ROCO donor a legalkalmasabb?
|
(#31557) csíkosháTTú válasza TTmisi hozzászólására (#31555)
|
Válasz •
|
Márc 31, 2014 |
|
Szerintem
ez, vagy
ez.
Lévén a GYSEV Ludmillák azok ex Railion gépek, és már a DB AG "kölekedésvörös" festését viselték (még ma is azok), és hajdani DR BR132, DB AG idején BR232 sorozatú gépek. |
(#31559) masTTertape válasza TTmisi hozzászólására (#31555)
|
Válasz •
|
Márc 31, 2014 |
|
Keresd Wirtz Robit, van neki egy ilyen donorja! |
(#31560) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#31557)
|
Válasz •
|
Márc 31, 2014 |
|
Idézet: „kölekedésvörös”
Izé, khmmm, bocsánat! Közlekedésvörös szereteTT volna lenni, csak nem sikerült... |
(#31561) csíkosháTTú válasza Luciferike hozzászólására (#31535)
|
Válasz •
|
Márc 31, 2014 |
|
Idézet: „...találtam U-ból Tilliges átalakítót így az nem nagy gond”
Mhh, elvileg. Csak akkor nem gond, ha kizárólag régi Zeuke/BTTB mozdonyaid, és kocsijaid vannak. Ugyanis a legkisebb használható ívsugár a régi sínek esetében 286mm, míg az új Tilligekkel 310mm. Van egy nagy csomó új modell, amiken a minimális használható ívsugár az 310mm, vagyis ezek a modellek a régi 286mm-es ívekben nem mennek el! De nem csak az ívekkel van gond! Az a legkisebb baj. Az igazi gond a váltóknál lesz! Ugyanis a régi Zeuke/BTTB geometria szerint az egész (egyébként a tervezése idején meglehetősen korszerű, és jól sikerült) rendszer egy 22,5°-os kitérési szögű, és 286mm kitérési ívsugarú váltóra alapult. De a BTTB íves kitérő kisebbik sugara is 286mm-es. Ergo: pl. az újabb emeletes kocsik, vagy pl. a BR50 és BR52 gőzösök beszorulnak az U-profilos váltókba is.
Ergo: ha nem tervezel új Tillig/Kühn/Gützold/PIKO etc. modellekte vásárolni, és erre meg is esküszöl, akkor maradhatnak a régi sínek. Ha nem, akkor sajnos marad a váltás az új Tilligre, vagy Kühn-re. |
(#31563) Luciferike válasza csíkosháTTú hozzászólására (#31561)
|
Válasz •
|
Márc 31, 2014 |
|
Hmmm.
Hát nem jó hírek ezek
Egy Tillig vagonom van, az emeletes Tillig 13791 Doppelstockwagen, és ezt észre vettem, hogy nem fér el az íven.
Jelenleg csak U profilos síneim vannak, de abbol nagyon sok. Mondjuk ez is relatív, kinek mi a sok?
Más, az y-os kocsiknál kicsit rövidebb alváz nincs valakinek elfekvőbe? |
(#31564) csíkosháTTú válasza Luciferike hozzászólására (#31563)
|
Válasz •
|
Márc 31, 2014 |
|
Idézet: „Egy Tillig vagonom van, az emeletes Tillig 13791 Doppelstockwagen, és ezt észre vettem, hogy nem fér el az íven.”
Képzeld el, ha vontba is teszed! Sajnos nem nyúlik annyira a kinematikája, hogy az összezárt kocsikapcsolóktól biztonsággal be tudjon fordulni. Siklik, vagy ő, vagy a mögötte lévő, akár régi, akár a kortársa. Nem az a baj, hogy esztétikailag nem szép, ha a kocsi hasa alól kilóg a teljes vágánymező, itt arról van szó, hogy üzembiztonság. A szépészet az egy dolog, arról lehet vitatkozni - csak nem érdemes - és mindenki maga dönti el, hogy milyen kompromisszumokat köt. Ez az épülgető asztal is BTTB sínekből van. (Harmadik kép) A leghosszabb kocsik a régi Y kocsik, és a Tillig Modwagen-ek lesznek rajta. A leghosszabb mozdony pedig a BR01-es gőzös. (Második kép)
Apropó, kocsialváz: gondolom a 4 tengelyes REKO kocsi alvázára gondolsz, megnézem, de legfeljebb komplett kocsi van idehaza ilyen. (Első kép) |
|
(#31565) TTmisi válasza csíkosháTTú hozzászólására (#31557)
|
Válasz •
|
Márc 31, 2014 |
|
Köszönöm a segítségeteket! |
(#31568) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#31203)
|
Válasz •
|
Márc 31, 2014 |
|
Az imént volt egy kis időm, hogy megnézzem a matricás videót. (Jobb későn, mint nem korán, de "térdig gázolok" a modellekben iTT a műhelyben.)
Gratulálok Uraim!
Lengetem a kalapom!
Hiánypótló kis előadás és film, lehet utánatok csinálni (ha tudják, vagy akarják)! |
(#31571) Luciferike válasza csíkosháTTú hozzászólására (#31564)
|
Válasz •
|
Márc 31, 2014 |
|
Igen arra a kocsi alvázra gondolok, Y/B azt hiszem.
Az M-es vagon meg a tengelyek miatt nem fordul el mert bele ér a karosszériába.
Akkor az a megoldás marad, hogy a fő vonal Tillig sínekből lenne a mellék vonal meg BTTB sínből? A BTTB-n mennének a régi teher vonatok EP III.-IV. meg esetleg EP V.
Ismét egy egyéb kérdés. A CC-7139-es villanymozdony műanyag áramszedőit le lehet cserélni rugós fém áramszedőkre? |
(#31574) enigma válasza enigma hozzászólására (#31510)
|
Válasz •
|
Ápr 1, 2014 |
|
Szeretnék helyreigazítást tenni itt a fórumtársak elött.
A 31507 hozzászólásomban említett gőzös eladójától tegnap kaptam egy e-mailt. Nem csűröm-csavarom inkább bemásolom a lényegi részét (úgyis az volt a baja a másik hozzászólásnál, hogy nem megfelelő szavakat használtam):
"Semmi probléma nincs azzal, hogy kiemeli ezt a valóban nem szép barkács mozdonyt! Lehet elrettentő példa!
Igaz a hirdetésbe világosan leírtam, CSAK ALKATRÉSZNEK.
DE ha már kiemeli és még idézetet is tesz hozzá ("Egy kicsit szorul" ezzel jellemezte ) akkor az feleljen meg a valóságnak!
Én nem látom sehol a hirdetés szövegébe ezt az idézetet! Azt írtam NÉHA MEGSZORUL ! Van közte különbség!!!!"
No ezzel megvolnék. Béke! |
(#31575) TT Putz válasza csíkosháTTú hozzászólására (#31568)
|
Válasz •
|
Ápr 1, 2014 |
|
...azt nyilván sejted, hogy hamarosan a VMTV stábja bekapcsolja a kamerát a Te műhelyedben is...
Tisztelettel:
putz attila
a VMTV programigazgatóság alapító tagja |
(#31576) TT Putz válasza csíkosháTTú hozzászólására (#31568)
|
Válasz •
|
Ápr 1, 2014 |
|
...és persze köszönjük a véleményt!!!! |
|
|
2024. Nov, 26. Kedd 8:28:26 |
|
Jelenleg 12 fő olvassa az oldalt |
|
|