|
Váltók, vágányzat készítése házilag
|
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:
|
|
(#32337) etwg válasza reszelozsir hozzászólására (#32332)
|
Válasz •
|
Ápr 19, 2014 |
|
Erre az 5-re is emlékszem meg a Népligetben is még mozdonyt is láttam rajta.
|
(#32358) zsolesz74 válasza Váltógyártó hozzászólására (#32300)
|
Válasz •
|
Ápr 19, 2014 |
|
|
(#32359) Váltógyártó válasza zsolesz74 hozzászólására (#32358)
|
Válasz •
|
Ápr 19, 2014 |
|
Ha nem érdemelte volna meg, nem kapta volna meg! |
(#32366) róbertke válasza etwg hozzászólására (#32318)
|
Válasz •
|
Ápr 19, 2014 |
|
|
(#32367) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#32366)
|
Válasz •
|
Ápr 19, 2014 |
|
Ez hat sín, a többi terelősín. |
(#32368) HOTotya válasza zsolesz74 hozzászólására (#32358)
|
Válasz •
|
Ápr 19, 2014 |
|
Hány darabban kéred vissza a mozdonyaidat??....
Nagyon szép "élőben" a Laci "alkotása"!! Neked úgysem lesz...be.... |
(#32391) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#31991)
|
Válasz •
|
Ápr 20, 2014 |
|
Elkészültem Zirc állomás kitérőinek vázaival:
1. összes
2. XIII-XIV hózi
3. XII
|
|
(#32392) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#32391)
|
Válasz •
|
Ápr 20, 2014 |
|
1. XIII csonka
2. XIII
3. XI |
|
(#32395) zsolesz74 válasza HOTotya hozzászólására (#32368)
|
Válasz •
|
Ápr 21, 2014 |
|
Nem többben, mint ahogy átvittem! |
(#32396) zsolesz74 hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 21, 2014 |
|
Laci!
Hídra szeretnék csinálni két vágány közé terelősínt.
Azt milyen profilból kell készíteni? Ugyanaz a méret vagy kisebb?
Köszi. |
(#32403) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#32396)
|
Válasz •
|
Ápr 21, 2014 |
|
Modellben jobban mutat, és biztonságosabb, ha kisebb ( valamivel) a terelösin. Igy nem okozhat zárlatot, meg nem ronditja el a látszatot ( hiszen a modellsinek, még a legfinomabbak is, sokkal nagyobbak mint a méretarányos sin lenne, ráadásul a durva szabványok miatt a terelösint nem tudod olyan közel rakni mint kellene....) |
(#32406) Váltógyártó válasza zsolesz74 hozzászólására (#32396)
|
Válasz •
|
Ápr 21, 2014 |
|
Jó kérdés! Nézegettem képeket, a régebbi hidakon normál sínprofilból van, az újabbakon már az is valami egyedi profilból.
Én PECO CODE 80-ból vagy 83-ból csinálnám, de a normál sínprofil is jó. |
(#32408) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#32406)
|
Válasz •
|
Ápr 21, 2014 |
|
És ilyet lehet itthon kapni? Én eddig egy PECO H0e flexi sínből termeltem ki, de egyszerűbb lenne külön sínszál, meg gondolom olcsóbb is. |
(#32409) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#32408)
|
Válasz •
|
Ápr 21, 2014 |
|
Medikernél, de rendelni kell. Tapasztalatok alapján kb. 2 hónap, mire megjön. |
(#32410) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#32409)
|
Válasz •
|
Ápr 21, 2014 |
|
Néztem az oldalukat, de nem találtam rajta... |
(#32412) zsolesz74 válasza Váltógyártó hozzászólására (#32406)
|
Válasz •
|
Ápr 21, 2014 |
|
Köszi. Tehát "legrosszabb" esetben fogom a Tillig TT sín anyagom és abból legyárthatom?
Akkor már csak a rozsdásítást kell megcsinálni, mert van néhány maradék sín szálam itthon. |
(#32413) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#32392)
|
Válasz •
|
Ápr 21, 2014 |
|
Szép adag nem mondom, én meg még mindig nem fogtam neki a hóziknak.
OFF a vaterás reklám másnál is kirakja magát a nagyított kép elé? |
(#32414) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#32410)
|
Válasz •
|
Ápr 21, 2014 |
|
Sínprofilok
Ami viszont gáz, hogy csak 6db-os csomagokban hozzák, elég jó kis pénzekért! Ha csak egy szál kell, akkor szólj, mert nekem mindegyikből van itthon. |
(#32415) Váltógyártó válasza zsolesz74 hozzászólására (#32412)
|
Válasz •
|
Ápr 21, 2014 |
|
Idézet: „ Tehát "legrosszabb" esetben fogom a Tillig TT sín anyagom és abból legyárthatom?”
Így van, vagy ha kell egy-két szál PECO, akkor szólj! |
(#32416) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#32413)
|
Válasz •
|
Ápr 21, 2014 |
|
OFF
Nem, benyelt valamit a géped!
ON |
(#32418) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#32416)
|
Válasz •
|
Ápr 21, 2014 |
|
Mit? Mi az ami kiemeli a hirdetést? |
(#32420) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#32418)
|
Válasz •
|
Ápr 21, 2014 |
|
Válaszoltam a "Pihenő vasutasok" topikban. |
(#32439) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#32414)
|
Válasz •
|
Ápr 21, 2014 |
|
Jaaa, én sínszálként kerestem...
Köszi, egyelőre elég lesz a bontott maradék HOe sín, illetve maradt még egy darab CODE 75 flexi is, az is jó vezető sínnek Tillig 2.07mm mellé, nem? |
(#32441) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#32420)
|
Válasz •
|
Ápr 21, 2014 |
|
Kettő és fél órájába telt a tesómnak, míg rendbe rakta a gépem ..... úgy hogy csak óvatosan azokkal a reklámokkal és hasontársaikkal ..... |
(#32442) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 21, 2014 |
|
Vettem egy FLM 522102 sz. savszállító kocsit, hát ez szabályosan bukfencezett a váltó vezetősínjén. Új kerékprofilt találhattak ki? |
(#32444) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#32392)
|
Válasz •
|
Ápr 21, 2014 |
|
Én nem tudom, miért megy ez ilyen k***va lassan, ma vagy 10 órát nyomtam, azt hittem, estére egy réteg festék rajta lesz, ehhez képest épp csak a XIII-as kitérőkre tudtam felragasztani a talpfákat! |
|
(#32445) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#32442)
|
Válasz •
|
Ápr 21, 2014 |
|
Mérd le a kerekek belső távolságát! Ha a vezetősínen akad, akkor méret alatt kell, hogy legyen (<14,3mm)! |
(#32450) reszelozsir válasza Váltógyártó hozzászólására (#32444)
|
Válasz •
|
Ápr 22, 2014 |
|
Kitartás! Nagyon jó lesz, és tovább öregbíti a hírneved |
(#32454) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#32447)
|
Válasz •
|
Ápr 22, 2014 |
|
Igaz, a CODE 75 tényleg széles...
De mi ebben a PECO logika, hogy az alacsonyabb profil szélesebb, minta a megasabb? |
(#32461) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#32454)
|
Válasz •
|
Ápr 22, 2014 |
|
Mert a CODE 75 realisztikus H0-nak készült, a CODE 80 pedig "mindenen elmegy rajta" N-nek és H0e-nek. |
(#32473) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#32445)
|
Válasz •
|
Ápr 22, 2014 |
|
....hogy a fene egye meg! Eddig sem nagyon gyűjtöttem FL kocsikat, de ezek után még amúgy sem fogok! Mindegyik gyári I. korszakos kocsi kereke beakad, a régi építésű TRIX-International kocsik küllős kereke meg nem szorul...a ROCO és a Piko sem ... |
(#32475) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#32473)
|
Válasz •
|
Ápr 22, 2014 |
|
Kazi, bakkeR! Fog meg azt a kocsit, kapd ki belőle a kerekeket, húzd szét méretre, oszt jónapot! |
(#32478) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#32475)
|
Válasz •
|
Ápr 22, 2014 |
|
Tízennégy kocsi kerekét kell szétcincálni -- kettőbe már vettem új ROCO kereket ...... amúgy most agyalok egy keréklehúzón ..... |
(#32496) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#32444)
|
Válasz •
|
Ápr 22, 2014 |
|
Azt hiszem, a holnapi napot meg fogja emlegetni az airbrush kompresszorom! |
|
(#32500) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#32496)
|
Válasz •
|
Ápr 23, 2014 |
|
Ezek végül is 9 fokosak, ugye? TT-re adoptált tengelyábrád (pontos rajzra és árajánlatra egyelőre - még kb. 10 évig - nincs szükségem) nincs róluk véletlenül? |
(#32512) Váltógyártó válasza sunocske hozzászólására (#32500)
|
Válasz •
|
Ápr 23, 2014 |
|
Elküldtem mailben. |
(#32525) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#32512)
|
Válasz •
|
Ápr 23, 2014 |
|
Köszönöm! |
(#32554) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#32475)
|
Válasz •
|
Ápr 24, 2014 |
|
Ezt a széthúzást hogy/mivel lehet precízen elvégezni? Van esetleg valami tuti módszer, szerszám, segédeszköz hozzá?
És mi a tapasztalat, beadják a derekukat a kerekek, engedik károsodás nélkül húzgálni magukat a tengelyen?
Most épp TRIX motorkocsi kereke bizonyult nálam szűknek, nem férnek el köztük a vezetősínek. A PECO váltón jól átmegy, én viszont tartottam az 1.2mm-t a tősínek melletti vezető síneknél is, és belül, a szívdarabnál is. Ezt jól tettem? |
|
(#32556) etwg válasza DZolTTán hozzászólására (#32554)
|
Válasz •
|
Ápr 24, 2014 |
|
Van egy speci szerszám, nem fogod elhinni, de kerék-, vagy csapágylehuzonak hivják.
Puller
De van sok ilyen pl. A Fuhrmannál is.
Egyre nagyon kell vigyázni, a vagonkerekek elmozdithatok a mozdonykerekek viszont többnyire nem! ( pl. A Tillig TT kerekek nem) igy ott nem tudsz tenni mást csak leesztergálhatod.
A mozdonykerekek csak akkor mozdithatok el ha
A. Fémböl van a kerék
B. Vagy fémböl van a kerékagy ( régi PIKO), azaz a tengelyre fém van felhuzva. |
(#32558) róbertke válasza DZolTTán hozzászólására (#32554)
|
Válasz •
|
Ápr 24, 2014 |
|
Lentebb leírta Váltógyártó, hogy 14,3mm a minimális távolság, ennél csak nagyobb lehet, tehát a 14,15mm még szűk. Viszont ott a másik véglet amit etwg írt, hogy nem minden kerék állítható, de ezen felül még az is játszik, hogy milyen a kerékabroncs profilja. Sokan - így a FLM, TRIX - Expressz, Märklin is - olyan kerékprofilt alkalmaz/alkalmaztak, ami a saját sínrendszeréhez tökéletes, de a CODE szabványt üti. Ilyenkor csak a kerékcsere jöhet szóba, na de azt is lehet komplikálni rendesen - tengelyhossz, kerékcsapágy kiképzése, stb. Legjobb ha előtte imádkozol, hogy csak a kerékabroncs távolság legyen a hiba ..... |
(#32559) DZolTTán válasza etwg hozzászólására (#32556)
|
Válasz •
|
Ápr 24, 2014 |
|
És egy átlag vagon keréknek melyik oldalát kell húzogatni, ahol a fém-fém találkozik, vagy ahol köztük van a műanyag szigetelés? |
(#32560) etwg válasza DZolTTán hozzászólására (#32559)
|
Válasz •
|
Ápr 24, 2014 |
|
Elvben majdnem mindegy, hiszen csak 1/10-d mm-kröl van szo. Gyanitom, hogy a müanyagkerék könnyebben mozdul ( de ez erösen függ a gyártási toleranciáktól). |
(#32561) sunocske válasza DZolTTán hozzászólására (#32554)
|
Válasz •
|
Ápr 24, 2014 |
|
Mondjuk a keresztezésben a könyöksínnél nem kell(ett volna) ragaszkodni az 1,2 mm-hez, mert ott különösebb funkciója már nincsen (a kerék hátlapját neki már nem illene megvezetni). Arra kell figyelni, hogy az elméleti keresztezési pont környékén (tehát közvetlenül a keresztezési csúcs előtt) ne "essen be" a kerék a két könyöksín közé. |
(#32575) Váltógyártó válasza sunocske hozzászólására (#32561)
|
Válasz •
|
Ápr 24, 2014 |
|
Meg ugye arra, hogy a kerék széle még rajta van a könyöksínen, mikor a belseje már felült a csúcsra! Ez a technológia nem igazán tolerálja a méret alatti kerekeket. A NEM 110 szerint a könyöksín belső és a vezetősín külső távolsága 14-14,1mm, tehát a 14,15mm igen csak karcsú, hiszen a legkisebb ívbe is befeszül. Egyébként a NEM 310 már 14,4mm-t ír legkisebb belső keréktávolságnak |
(#32577) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#32575)
|
Válasz •
|
Ápr 24, 2014 |
|
Ma méricskéltem párat: - Mint anno' említettem neked, a hózentróger elsősorban Gützold VT137 -es amolyan "S-Bahn" közlekedéshez kell. Jelentem az összes motorvonatom hajtott és szabadonfutó kerekének belső távolsága egységesen 14,4mm. Valamit már tudtak jó negyven éve Gützoldéknál. Viszont a FLM kocsik belső keréktávolsága 13,9mm és csak kerékcserével lehet változtatni, amúgy sem fognak közlekedni az "S-Bahn" szakaszon. |
(#32624) baker6600 hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 26, 2014 |
|
Dolgoztam ma egy kicsit. |
|
(#32626) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 26, 2014 |
|
Sziasztok!
Folytattam az ütközőbakok gyártását.
2db.-ra futotta lendületből,utána alábbhagyott a lelkesedés.
Csináltam egy kis forrasztó-összeállító sablont hozzá.
Valamivel egyszerűbb megcsinálni,de még mindig szívás.
Mondjuk egy átszelés belső elemeinek elkészítésével lehetne összehasonlítani.
Videó a készítés menetéről: Ütközőbak építés
A forrasztósablon,és a kész ütközőbak: |
|
(#32651) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#32496)
|
Válasz •
|
Ápr 26, 2014 |
|
baker6600: Eddig jól néz ki, nagyon kíváncsi vagyok a végeredményre!
Fordítókorongos: Nagyon jó ez a kis szerszám, lehet, majd kölcson kérem!
Én sem tétlenkedtem! Mondjátok meg őszintén, nem szebb az ablakban száradó kitérők látványa, mint holmi kornyadt muskátlié?
Két kitérő, egy XI-es, és egy XIII-as beépítése már meg is kezdődött. |
|
(#32652) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#32651)
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2014 |
|
Szebb!
Szerintünk... ,a Nőstények szerint,már nem biztos.
A szerszámot szívesen kölcsönadom,ha ki akarnád próbálni.
Bakker:
A végeredményre én is kíváncsi vagyok,akár még egy videós futáspróbára is.
Egyébként tartozol még a befejezett angoloddal is.
Jó Váltógyártást! |
|
|
2024. Dec, 29. Vas 0:03:19 |
|
Jelenleg 9 fő olvassa az oldalt |
|
|