|
Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
|
Témaindító: Csukló, idő: Aug 5, 2010
Témakörök:
|
|
(#33019) sunocske válasza FriTTz hozzászólására (#33013)
|
Válasz •
|
Máj 5, 2014 |
|
Nézzük a képen az egyenest. A két külső az egyik (H0). A bal + jobbról a második a TT. A bal és a legbelső az N. Legalábbis a szigetelő vágás alapján így kéne lennie |
(#33022) Váltógyártó válasza sunocske hozzászólására (#33019)
|
Válasz •
|
Máj 5, 2014 |
|
Helytálló meglátás! |
(#33028) Váltógyártó válasza BR95 hozzászólására (#33017)
|
Válasz •
|
Máj 5, 2014 |
|
A 4,5mm pedig a TTf vagy az Ne. |
(#33040) BR95 válasza Váltógyártó hozzászólására (#33028)
|
Válasz •
|
Máj 5, 2014 |
|
Akkor tehát van 3mm, 4,5mm, 6,5mm, 9mm, 12mm, 16,5mm, már csak ki kell szigetelni egymástól a közel lévőket is és mehet a menet! |
(#33052) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#33028)
|
Válasz •
|
Máj 5, 2014 |
|
4,5mm Zm (létezik!) |
(#33088) HOTotya válasza róbertke hozzászólására (#32998)
|
Válasz •
|
Máj 6, 2014 |
|
Most mit csináljak....ezt nyomták a kezembe....ezt kell átalakítani!!! Még jön a világítás is .......0603-s ledekkel!
A másik!: Te analógban használod csak a pályádat????Mert akkor valóban picit gyorsabb a motor,mert a fordulata is nagyobb egy picit!!! Így csak expressz vonatokhoz használd... |
(#33089) HOTotya válasza BR95 hozzászólására (#33040)
|
Válasz •
|
Máj 6, 2014 |
|
Nem kell! Szigetelni csak az egyedül állót kel a többitől.... |
(#33354) GABA TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 12, 2014 |
|
Sziasztok !
Ismét két bivaly áll szolgálatba. |
|
(#33365) Milos Grimasz válasza GABA TT hozzászólására (#33354)
|
Válasz •
|
Máj 13, 2014 |
|
Ez nagyon zsír! Kár hogy részlet fotót nem tettél fel róla. |
(#33385) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#33380)
|
Válasz •
|
Máj 14, 2014 |
|
Egy hete írtam neked választ az amerikai kuplungra, most akkor semmi?? |
(#33396) HOTotya válasza róbertke hozzászólására (#33385)
|
Válasz •
|
Máj 14, 2014 |
|
Jaj bocsi okafogyottá vált már ,de azért nagyon szépen köszönöm!!! |
(#33397) GABA TT válasza HOTotya hozzászólására (#33380)
|
Válasz •
|
Máj 14, 2014 |
|
Erről is készült robbantott fotó, csak nem találom, de belülről hasonló a 324-es is. |
|
(#33401) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#33396)
|
Válasz •
|
Máj 15, 2014 |
|
Rendben! |
(#33414) HOTotya válasza GABA TT hozzászólására (#33397)
|
Válasz •
|
Máj 15, 2014 |
|
Gratulálok szép kidolgozás ! Látom Te is szereted a miniatűröket...... A fogaskerekek saját készítés vagy vásároltak? |
(#33449) GABA TT válasza HOTotya hozzászólására (#33414)
|
Válasz •
|
Máj 16, 2014 |
|
Vásároltak.
Túl nagy beruházás kellene hozzá. Csak magamnak készítve nem érné meg. A végtelenített csigák azok saját esztergálások mivel tőbb méretet használok. |
(#33483) etwg válasza GABA TT hozzászólására (#33449)
|
Válasz •
|
Máj 19, 2014 |
|
Hallom, szereted a kihivásokat , amikor a Kando mozdonyba akarod vágni a fejszét.
Pechünkre a magyar mozdonyok többsége nagyon nem optimális a modellvasutra. Ahogy a 424-es nem az, ugy a V40-as sem az. Mint modellépitönek neked fog kelleni eldönteni milyen singeometriára tervezed, ahol a váltók adják meg a legnagyobb kihivást, mert ott adott az iv, meg adott a mozdony aminek ott mennie kell. Ismerek már több V40-st amik a vitrinekben váltak porfogóvá, (a terepasztalon minden kitérön fennakadnak).
|
(#33517) Luciferike hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 19, 2014 |
|
Sziasztok!
TT-s méretben milyen anyagokkal és hogyan lehet karosszériát megformázni? |
(#33711) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 25, 2014 |
|
Sziasztok!
A Hétvégi téma egy személykocsi belső világítása volt.
A kerékérintkezők 0,1mm-es rozsdamentes lemezből készültek.
Ollóval könnyedén lehetett vágni őket,és hogy egyforma darabok készüljenek,csináltam hozzá egy hajlítósablont is.
1mm-es nyáklemezből csináltam a világításpanelt,a
végzárfények paneljeit és a tranzisztor panelt.
Roco Y sorozatú személykocsi volt az áldozat.
Egyik WC-ben a dekóder van,másikban a tranzisztor panel.
A dolog érdekessége a lágy felkapcsolású világítás.
(Könnyen előfordulhat,hogy csak nekem tetszik,de ha már megcsináltam,meg is mutatom,hátha valakit érdekel.)
Nézzétek: |
|
(#33712) Fordítókorongos válasza Fordítókorongos hozzászólására (#33711)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2014 |
|
Folytatom:
A nyáklemezeket karcolásos technikával csináltam meg.
(Nem valami elegáns megoldás,de működik + nem is látszik. )
A világításpanelon 8db. PLLC-2 -es led van,
a végzárpanelokon 2-2db. 1206-os .
A lágy felkapcsolást egy BC182B tranzisztor és egy 470 mikrós kondi oldja meg. |
|
(#33713) Fordítókorongos válasza Fordítókorongos hozzászólására (#33712)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2014 |
|
Utasok még nem ülnek benne,de a tesztkörökön már túl van a kocsi.
Biztos volt az érintkezése,a világításokon nem volt egy pislantás sem.
Itt egy felvétel a világítás kapcsolgatásáról:
Lágy felkapcsolású személykocsi világítás
Erről beszéltem: |
|
(#33714) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#33711)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2014 |
|
Szép a lágy felkapcsolás, csak nem igen modellhü. Tudtommal a kocsikban a mai napig többnyire fénycsöves világitás van, azok indulása nem lágy, hanem forditva, inkább villano. ( kivéve a legujabb LED világitást, ahol elöfordul a lágy indulás).
Az áramszedök kivitelével is egy kicsit gondban vagyok, feleslegesen széles, ami nagyon fékezni fogja a kereket. Gondold meg a tengelyeket tücsapágyazzuk, hogy minél könnyebben forogjanak, erre te ráraksz jo 1 cm széles "fékpofát".
Manapság nincs szemelykocsink, de emlékszem a régi izzos idökben még volt, és ott 2 darab kb. 1 mm széles áramszedö volt a tengelyen.
Érdekes modon ezen a téren mintha megállt volna a fejlödés, nem látni semmi uj ötletet, javitást, ami lépés lenne elöre. ( annyi uj technika van, érdemes lenne itt is valami ujat kitalálni....). |
(#33717) M298 válasza etwg hozzászólására (#33714)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2014 |
|
Továbbfonva az áramszedés témáját vontatott járműnél bemutatom az Én megoldásomat. Forgóvázkeret kivágva, csapágyhelyek besüllyesztve, M3-as csavarrögzítés, majd vezeték a világításhoz. Tökéletes járműfutás, Csíkosműhely világítás beszerelés, Bmxt003-ban fehér és vörös fények a homlokoldalon. |
|
(#33718) etwg válasza M298 hozzászólására (#33717)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2014 |
|
Ez nem rossz, föleg a mai modern világitásnál, ahol elég néhány mA átvitele. Régen hasonlo esetben a csapágyok "szikraforgácsolták" a tücsapágyokat és sok hegye honapokon belül eltünt...
|
(#33720) róbertke válasza etwg hozzászólására (#33714)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2014 |
|
Nem tudom az mennyire fejlődés jele, de mostanában olyan felvételekkel futok össze, ahol az áramszedést az egykor Gützold motorokon alkalmazott rugókkal oldják meg. Mint itt |
(#33721) etwg válasza róbertke hozzászólására (#33720)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2014 |
|
Ha az abroncsrol kell szedni, akkor nem igen marad más választás.
|
(#33722) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#33714)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2014 |
|
Szia etwg !
Akkor ez a legújabb Ledeset modellezi,és valóban Led van benne,mint az igaziban.
Az érintkezőket a Zzemoki féléről koppintottam.
Igaz, egy picikét az le van fokolva,kb.4mm-es lehet az érintkező felülete,az enyémnek pedig 6mm.
Erre most nem gondoltam, a következőknél majd lecsapom fokban a végüket.
Jogos az észrevételed!
Tényleg fékezi valamelyest a tengelyeket,attól függetlenül jól gurul,finom lejtőn is elindul,csak nem annyira jól,mint egy érintkező nélküli kocsi,a mozdonyok meg simán elbírnak sok ilyen kocsival is.
Van elektronikám a neon effekthez is,olyankor működhetne a villódzós felkapcsolás,csak sajnos az már nem fér bele ebbe a kocsiba.
Majd írok a gazdájának,hogy lenne igény egy kocsiba szerelhető SMD mini panelra is.
|
(#33725) GABA TT válasza etwg hozzászólására (#33483)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2014 |
|
Én is úgy gondolom, hogy elég nagy kihívás. Kompromisszum nélkül nem fog menni , mivel 310mm íven futnia kell. a 424-est sikerült
megoldanom. gond nélkül közlekedik még a 286mm is el megy kalapsínen. Itt viszont a szélső kapcsolt kerekek tengelytávja valamivel nagyobb. A merev keret elvetése is meg fordult a fejemben. Ha másképpen nem megy.! |
(#33735) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#33714)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2014 |
|
A hazai Y-nokban sima izzók vannak. (Pár darab felújított cuccot kivéve, de modell nem ezek közül került ki.)
Ha valakinek nincs kedve bütykölni, akkor klikk az alábbi linkre:
ez jó a ROCO-ba is.
Így legalább külön kapcsolható a folyosó, és külön a fülkesor világítása (F1 és F2). Van TT-ben is amúgy, mindkét kivitelhez, a régi BTTB-hez és az újabb Tillighez is. UTóbbi jó a Kühn kocsikba is. |
(#33767) HOTotya hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 27, 2014 |
|
|
|
(#33770) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#33767)
|
Válasz •
|
Máj 27, 2014 |
|
Jo!
|
(#33774) maTTato válasza HOTotya hozzászólására (#33767)
|
Válasz •
|
Máj 27, 2014 |
|
Csak egy oldali hajtást kap, vagy a két szabadonfutó kerék csak demo?
Egyébként: |
(#33776) Fordítókorongos válasza csíkosháTTú hozzászólására (#33735)
|
Válasz •
|
Máj 27, 2014 |
|
Szia Csíkos!
Jó kis világításpanelod van!
Ez tartalmazza a kerékérintkezőket és a zárfénypanelokat is?(Gondolom igen.)
Egyáltalán nem sokallom érte!
Én sokat dolgoztam,szívtam az enyémmel ,és így is csak kb.50%-ot tudtam spórolni vele.
Üdv.:korongos |
(#33780) csíkosháTTú válasza Fordítókorongos hozzászólására (#33776)
|
Válasz •
|
Máj 28, 2014 |
|
Kössz!
Tillighez lett tervezve, a zárfény opció. A Tillig (ex Sachsenmodelle) Y kocsikban komolyan kell dolgozni, hogy a zárfény kivitelezhető legyen, ezt én rábízom arra, aki megcsinálja. Áramszedő lamellékat igény szerint tudok adni hozzá, én 0,3mm-es bronzból készítem. |
(#33815) HOTotya válasza maTTato hozzászólására (#33774)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2014 |
|
Kérésedre itt a kétoldalas hajtás.....remélem működik is majd.... |
|
(#33817) csíkosháTTú válasza HOTotya hozzászólására (#33815)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2014 |
|
Ha egyirányba forognak a kerekek, akor biztos...
A mozdony mögötti első kocsit is hajtani fogod? Nézve a hajtás jobb oldalát... |
(#33820) HOTotya válasza csíkosháTTú hozzászólására (#33817)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2014 |
|
|
(#33821) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#33815)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2014 |
|
El fog férni a kaszniban? Az eleje nagyon kifordul. |
(#33850) Taurus1047 hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 31, 2014 |
|
Sziazstok.
Neten böngészve találtam. Szerintem nem csak 00 méretarányban hasznos eme világítás megoldás. Kreativítással kisebb méretben is megoldható.
00-ás világítás megoldás kocsikba |
(#33852) róbertke válasza etwg hozzászólására (#33721)
|
Válasz •
|
Máj 31, 2014 |
|
Peho lenne az egyik megoldás?? |
(#33853) etwg válasza Taurus1047 hozzászólására (#33850)
|
Válasz •
|
Máj 31, 2014 |
|
Hogy is mondja a hires dalszöveg:
És néhány újabb sikerlista szintén kéne még
Hogy megismerjünk minden egyes külön véleményt
Van néhány ettöl több korszakkal - és többek között itt is leirt - jobb megoldás is. Nem igen érdemes kommentálni, mert a következö ujito/feltalálo már a sarkon leselkedik az ujabb - rendszerint még kevésbé jo megoldással.
Ami talán uj és innovativ az a rugos áramszedés. Az megért néhány perc figyelmet a maradék sajnos eléggé kontármunka.
|
(#33854) etwg válasza róbertke hozzászólására (#33852)
|
Válasz •
|
Máj 31, 2014 |
|
Lehet az is, ha 10mA alatt marad az áramigény, de lehet az elöbbi filmben ismertetett rugos áramszedés is.
De lehet a Csikos által használt vékony bronz áramszedö is.
|
(#33855) HOTotya válasza Taurus1047 hozzászólására (#33850)
|
Válasz •
|
Máj 31, 2014 |
|
|
(#33857) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#33855)
|
Válasz •
|
Máj 31, 2014 |
|
A srác egy vérbeli modellezö, abbol dolgozik, ami éppen az ujjai közé kerül vagy éppen amibe belebotlik. A rugos megoldást sem ö találta fel ( nem is állitotta) hanem az ismertetett forrásból rendelte.
A kerekekkel is igy van, venni ujjakat nem kis befektetés ( még neki is) ingyen átalakitani meg 3-4 perc. ( lehet, hogy Bachmann kerekeket nem is egyszerü szerezni).
Azt mindenképpen tisztelni kell, hogy nem rohan minden aproságért a boltba és szomorkodik/káromkodik, hogy mi mindent éppen nem kapni.
Viszont érdemes megnézni többi filmjét, mert azokban viszont sziporkázik az ötletekkel.
|
(#33858) HOTotya válasza etwg hozzászólására (#33857)
|
Válasz •
|
Máj 31, 2014 |
|
Őszintén szólva nem ájultam el ......... Ott kint bárki bármit mond nagyobb a választék még akkor is,ha épp nem kap meg valamit........Ja és még olcsóbban mint MI itthon!!!!!....A kreativitás meg egyén függő...... |
(#33859) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#33858)
|
Válasz •
|
Máj 31, 2014 |
|
Nem a választékrol van szo, hanem a konzumrabságrol. A modellezés ott arrol szol, hogy mit tudsz magad megépiteni ( és nem arrol, hogy mit tudsz hol olcsobban megvenni). Van aki jobb, van aki nem annyira, de azt ott senkit nem zavar. Van aki a 30-70 éves modellek felujitásában éli ki magát, van aki meg az ilyen konyhaasztali modellezésben.
Odakint, föleg az Albionban, igen sok modellezö van, aki talán még sohasem volt modellboltban. A többség távoli tanyákon él, egy-egy kiállitáson vagy az utobbi idöben az interneten szerzi be a legfontosabb dolgokat, jobbára félkész termékeket ( keress csak rá, hol találsz komplett meghajtásokat, mindeféle kerekeket, ütközöket, gözdomokat stb, viszont alig találsz egy szép pontos angol gözmozdony modellt a gyárak kinálatában.)
Több angol barátomnak én szerzem be a mindennapost ( pl. metrikus csavarokat, szerszámokat), és forditva, ök látnak el engem angol különlegességekkel (pl. ott öntettem rézböl a mozdonykereket). |
(#33862) HOTotya válasza etwg hozzászólására (#33859)
|
Válasz •
|
Máj 31, 2014 |
|
Erről beszélek!!! Ott olyan a web,hogy egy komplett gépet külön külön alkatrészekből megrendelve össze tudsz építeni!!!!(volt rá példa!! és nem egy egyszerű gépről van szó,hanem komoly alkatrészgyártó gépsorról!!!!!!) Én erről beszélek!!A beszerezhető "alapvető" dolgokról!!! Azt,hogy ki-ki hogy tud az adott beszerzett "alkatrészekből" kihozni az már ahogy írtam egyén függő kreativitás!!!!Meg persze egy kis érzék is kell hozzá........ |
(#33863) róbertke válasza etwg hozzászólására (#33857)
|
Válasz •
|
Máj 31, 2014 |
|
Abban segíts légyszíves, hogy amikor visszarakta a kereket a tengelyre, az a fémcsík mire kellett?? |
|
|
2024. Nov, 28. Csü 16:45:06 |
|
Jelenleg 29 fő olvassa az oldalt |
|
|