Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
Témaindító: Csukló, idő: Aug 5, 2010
Témakörök:

Lapozás       30/65    
(#33865) HOTotya válasza róbertke hozzászólására (#33863) Válasz Máj 31, 2014
Bocsi nem nekem címezted,de csak azért tette oda,hogy vezetővé váljon a szigetelt kerék........
(#33868) csíkosháTTú válasza Taurus1047 hozzászólására (#33850) Válasz Máj 31, 2014
Persze, minden elismerésem az angol kollégáé, de azért nem kéne az elektroncsövekig visszamenni a megoldások keresésében. 2014 van. Amit bemutat, az valahol egy 20-30 éves technológia. (Ehhez képest én éppen 1:220, vagyis Z építési nagysághoz tervezek DCC kocsivilágítást, amiben a funkció dekóder is integrálva van. egy 0,5mm-es NYÁK lap lesz az egész.)
(#33870) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#33868) Válasz Máj 31, 2014
(#33871) etwg válasza róbertke hozzászólására (#33863) Válasz Máj 31, 2014
Mert sokallta a vezetölakk árát, inkább egy konyhai sztaniollal ( alufolia) hidalta át a kerékagy szigetelését. Szerintem egy vékony rézdrottal ( szétfejtett licni) jobban járt volna, mert az alufolia eléggé szakados....
(#33872) róbertke válasza etwg hozzászólására (#33871) Válasz Máj 31, 2014
Jó lenne már egyszer egy hasonló sorozatot magyarul is végignézni, de hát úgy néz ki az első részt nem követi semmi .....
(#33878) etwg válasza róbertke hozzászólására (#33872) Válasz Jún 1, 2014
Ez nem ilyen egyszerü, elöször is nagyon kevés olyan modellezö van, mint az angol barátunk, aki az analog modellezés majdnem egészét lefedi ( sajnos nem igen aktuális formában - de ez benne van minden ilyen tevékenységben, mire egy könyv megjelenik már nem aktuális). Másodszor ez rengeteg munka más dolgok rovására, amit sajnos nem igen kompenzál a nagyközönség. (gondold el milyen csámcsogás lenne, ha a nagyérdemü még értené is amit mond a filmben.... ).
A szagértök meg a karosszék modellezök serege jelenne meg, és belekötnének még abba is amiröl fogalmuk sincs.
Az ilyen dologbol mifelénk meg csak vesztesként lehet kilépni... (Lásd a korábbi sárga forumot, még néhány be- és be nem harangozott könyvprojektek). A kritizálok mögé könnyebb sorbaállni, mint az értelmes dolgok mellé/mögé beállni......
(#33887) Lezlinilzen válasza csíkosháTTú hozzászólására (#33868) Válasz Jún 1, 2014
Én magam nagyon szeretem az analóg technika rejtelmeit. Egyrészt, mert nagyon hülye vagyok a digitális világhoz, másrészt mert nagyon frappáns, időtálló és megbízható megoldások vannak "analógiában."
Hogy mást ne említsek: a nagyvasúti biztosítóberendezések között is évek óta jelen van a műholdas, számítógépek által vezérelt technika. Nem egy hatalmas baromság jelenik meg a jelzőkön ennek eredményeként, ha a rendszer épp működik. Mert ha egyszer beadja a kulcsot, akkor órákig áll a forgalom, mert sem váltót állítani, sem egy árva Hívójelzést nem lehet kivezérelni ilyenkor.
A "fejlett" ETCS rendszer csak lassítja az egyébként sem gyors vasúti forgalmat, arról nem is beszélve, hogy amíg a jól működő sínáramkörös jelfeladás egyik feltétele az, hogy előttem folyamatosan meglegyen a sínpár, addig az ETCS vagy az INDUSI telepített jeladókról ( balizok, mágnesek) adják a jelet.
A DOMINO rendszer megfelelő karbantartással a lehető legbiztonságosabb biztosítóberendezés a világon ( nem én mondtam ), a sínáramkörös jelfeladás úgyszintén. Ezek meghibásodása esetén is megvannak a teljesen biztonságos közlekedési előírások. Ilyen biztosítóberendezések hibájából tudtommal még nem történt baleset.
Az ETCS és az INDUSI illetve az műholdas, számítógépes, digitális rendszerek majd idővel megmutatják, hogy milyen balesetek előidézésére képesek.
Azt már csak halványan jegyzem meg, hogy amíg az analóg közlekedés megbénításához robbantani kellett, addig az utóbb említettnél elég lesz majd egy ENTER-t nyomni, ha eljön az ideje. Talán nem is véletlen, hogy ezt kell használnunk a jól bevált DOMINO és EVM helyett....
(#33888) etwg válasza Lezlinilzen hozzászólására (#33887) Válasz Jún 1, 2014
Minden megoldás közös nevezöje a legrosszabb. Igy van ez sajnos a vasuti rendszerekben is. Egy sereg nagyon jo, idötállo megoldás volt. (Talán ez volt a legnagyobb baj, hogy még a 100 éves berendezés is müködöképes volt).
Viszont igen nagy volt az igény egy egységesebbre, és ekkor született meg az öszvér. Idövel ez is jo lesz, de itt az idöt nem okvetlenül honapokban (gyakran még években sem) lehet számolni. Egyes nagy vasutak a fentiek miatt gyakran egész korszakot kihagytak (sok nagy "mintavasutnál" még ma is mechanikus jelzök irányitják a forgalmat), igy ezeknek halvány fogalmuk sem volt a sináramkörökröl meg a jelfeladásrol.....
A digitális modellvasut is hasonlo történet. Mindenkit lenyügöz ( elvakit?), hogy a mini mozdonyon egyenként tudod kapcsolni a fényeket, söt a mozdonysip/duda is megszolal stb. de azt sokan elfelejtik, hogy mi is volt a célja a digitalizálásnak. Arrol már csendesen hallgatnak a források, hogy milyen bonyolult és igényes egy DCC pálya megépitése ami ugy müködik, mint a sok évig megszokott és tökélyre fejlesztett analog pálya. Az eredeti müködési felfogást is sokan elhallgatják, az analog pályán a modellezö a forgalmat irányitja és a vonatok a jelzök szerint müködnek automatikusan, a DCC-ben meg minden mozdonyhoz mozdonyvezetö kell(-ene) aki a jelzök szerint vezeti a gépét.
Az utobbi idöben ezt a feladatot ismét egy számitogépre bizzák, hogy visszaérjenek oda, (egy jo nagy kerülövel... ) ahonnan elindultak, azaz a forgalom irányitásához.

(#33889) Lezlinilzen válasza etwg hozzászólására (#33888) Válasz Jún 1, 2014
Ebben igazad van, és mindezekhez adódik hozzá, hogy manapság már nem olyan szakemberekre bízzák ezeket a fejlesztéseket, akik 50 éve a vasútnál vannak, és talán füstszekrény szegecseléssel kezdték a pályájukat, akik a ranglétrán kapaszkodtak fel, és nem az ismerőseiken meg a pénzükön.
Apu kisfia, valaki valakije, "közlekedéskoordinátormenedszmentszakügyintézőasszisztens" diplomával, tejfölös szájjal szólnak bele emberéletekért felelős szabályokba és évtizedek óta biztonságosan működő rendszerekbe.

A digitális vasútmodellezés nagy teret hódított magának. Pompa, világítás, szánalmasan hangzó hangdekóderek... De még sehol nem láttam biztosítóberendezés élethű lemodellezését. A Miniversumot még nem láttam élőben, de az említett hiányosság azon a néhány videón is szemmel látható, amelyek eddig megjelentek róla. Bár ott sem ez a legnagyobb gond, de ez már a saját véleményem lenne...
(#33891) róbertke válasza Lezlinilzen hozzászólására (#33889) Válasz Jún 1, 2014
Bizber élethű lemodellezését én egyet már láttam - no nem a Műegyetemen - de aki azt elkészítette az a való életben is "Bizberes" ...
(#33893) Lezlinilzen válasza róbertke hozzászólására (#33891) Válasz Jún 1, 2014
Nem is arra gondoltam, hogy ez lehetetlen. Magam is elkészítettem az asztalom DOMINO jellegű irányításának kapcsolási rajzát, ami azért nem készült még el ezidáig, mert egyrészt rengeteg jelfogót igényelne, ami nem kis összeg, másrészt a modellgyártó cégeknél sem igény az élethű biztber kialakítása, így a váltók, váltómotorok nem alkalmasak végállás-visszajelzésre, aminek megoldása megint nem kevés pénzbe kerülne.
Inkább arra utaltam, hogy a nagyra tartott digitális technológia még mindig nem tért ki ilyen irányba.
(#33895) etwg válasza Lezlinilzen hozzászólására (#33893) Válasz Jún 1, 2014
Mindent meg lehet csinálni és a Domino csak MÁV környékén jelentette a non plusz ultrát, és pontosan jelentös jelfogo igényéért ( amit egyes körökben éppen a legnagyobb hibájának rottak fel) nem éppen alkalmas a modellvasutra. Vannak a Dominotol nagyságrenddel egyszerübb és ebböl kifolyolag biztonságosabb relés biztberek - elvben pontosan ugyanazt teszik mint a Domino - nagyon hasonlo kezelö szervekkel. Ezeknél a valoságban a kritikus relék nagyon drága és különleges kivitelüek (pl. foglaltság kijelzök) amitöl a modellvasuton könnyü eltekinteni, és egyböl joval egyszerübbé válik az egész megoldás.
Ugyanezt elvben meg lehet csinálni egy PC-n is, ha megoldják az idevágo interface elemeket ( kezelö panelt meg a visszajelzést). Ehhez azonban nagyon komoly ismeretekre van szükség, ami sajnos sem a szoftwarek iroinak sem az egyes elemek gyártoinak nem áll mindig a rendelkezésükre, és igy gyakran nagyon felületes tákolmányok jönnek össze. Ráadásul a modellvasut divat az USA-tol Japánig, igy igen nehéz optimális megoldást találni. ( a nagyvasutnak is ez volt a legnagyobb kinja, ezért kellett az uj ETCS).

Semmiképpen azonban ne várj komoly valos vasuti üzemet a nagy bemutato (show) terepasztaloktol. Ott inkább a közönség szorakoztatása a feladat, nem pedig a valos vasuti üzem leképzése. Ha megnézed a mai legmodernebb központi vezérlésü vasuti pályát még ennek a müködtetéséhez is több tucat ember összehangolt munkájára van szükség (forgalomirányitás, mv-k, helyi személyzet) és jobb esetben is 10-15 percenként megy egy vonat. Ez egy modellvasuton az unalom csucsa lenne, a másik oldalon meg honnan szereznének ehhez egy tucat kezelö személyzetet? Azaz csalni kell! Csak a mérték a kérdés.
(#33896) róbertke válasza etwg hozzászólására (#33895) Válasz Jún 1, 2014
Kombi barátomnál évek óta - ténylegesen elkészített - menetrend szerinti forgalmat játszunk öt különböző méretű állomással, kétórás üzemi-nap idővel, TT méretben.
Ha rendesen elkészített modulasztalok lennének, akár egy kiállításra is elmehetnénk vele, és a látogatók sem unnák el magukat, mert mindig mozgásban van legalább 2-3 vonat, sőt van amikor egyszerre 5 is megy.
(#33903) Lezlinilzen válasza etwg hozzászólására (#33895) Válasz Jún 2, 2014
Ebben is teljesen egyetértek veled. ( Az ETCS bevezetését viszont inkább politikai, stratégiai és üzleti érdekek indokolják, mintsem vasútbiztonságiak...)
A gondom pontosan az általad írt mértékkel van. De az említett okok miatt nem is várok el már többet ettől az országtól és a benne élő emberformájú élőlényektől.
(#33904) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Jún 2, 2014
Huhhh...
Kicsit elment a téma.
Nem arra akartam én célozni, hogy ma már mindennek DCC-nek kell lennie. Csak arra, hogy 2014-ben azért nem feltétlen bunkóval, meg pattintott kőbaltával kell a megoldásokat keresni. (etwg írta is a jobb megoldást az alufólia helyett, az legalább a "csiszolt kőkorszak"... )
Az a bajom ezzel a sokszor kényszer szülte megoldásokkal, hogy gyakorlatilag nem lehet őket reprodukálni biztonsággal.

Biztber, hamár eltérünk errefelé...

Most írom a Z-topikon is figyelemmel kísérhető asztalka használati utasítását, és le fogom közölni a kapcsolási rajzát is hamarosan. Ez mérettől függetlenül gyakrolatialg egy teljesen általános kis házi berendezés, amiből 12 egy tucat. Remélem iránymutató lesz a "biztber" megoldása, mert szerintem:
- a modellvasúti üzemet maximálisan kiszolgálja,
- a lehetőségekhez képest még élethű is,
- pofon egyszerű a kezelése (a két fiam a megmondhatója, 2 perc alatt átlátták a működését, és oda-vissza közlekedtettek vonatokat a tesztüzem alatt).
- nincs benne a jelzővezérlő modulomon kívül semmi extra trükk, amihez villamosmérnöknek kellene lenni.
Ja, és tök analóg az egész, hamár lezlinilzen barátomnak ez a szíve csücske...
(#33906) etwg válasza Lezlinilzen hozzászólására (#33903) Válasz Jún 2, 2014
Ne légy ennyire szkeptikus, más országokban is ugyanez van.
Ott is az ETCS ugyanolyan gondot okoz, és ott is ki kell nevelödnie annak a vasutas rétegnek, aki hajlandó és képes a dologgal érdemben foglalkozni (ez meg idöbe telik, még akkor is ha a hivatalos források örömkirohanásokkal ünneplik az uj technikát ).
(#33915) csttom válasza Lezlinilzen hozzászólására (#33889) Válasz Jún 2, 2014
Szia Laci.
Én már láttam, sőt csinálom is.
Az asztalom vezérlése Traincontroller programmmal, és azon keresztül megvalósított D70 szerű vezérléssel történik. Váltónkénti foglaltság érzékelés,vágányutas lezárás, oldás stb. Ha részletesebben érdekel keress meg magánban.

Tamás
(#33917) Lezlinilzen válasza etwg hozzászólására (#33906) Válasz Jún 2, 2014
Ki kellene nevelődnie... Csak idehaza nincsen rá hajlandóság. Nem egyszer vázoltam fel ezen rendszerek józan paraszti ésszel is látható gyengeségeit, amelyek majd egyszer tömegkatasztrófát fognak okozni. Annyira sem foglalkoztak vele, mint mi itt. Ugyanígy jártatom a számat már egy ideje, hogy ha óvodás gyerekek okostelefonnal sétálgatnak a játszótéren, akkor vajon egy országos közforgalmú vasúthálózatnak miért nincs még mindig országos lefedettségű rádióhálózata. Szarnak rá. ( már bocsánat, de így van ) Egészen addig, amíg ennek hiánya szintén egy tömegszerencsétlenségbe torkollik.
Sajnos mindegy, nem bombázom ezzel az egyébként sem ide illő irományaimmal a topikot.
Csak azt tudom erre mondani, amit már nem egy helyen leírtam: az ember hanyatlik. És hanyatlik vele minden, ahol ott van az ember.
(#33919) zsolesz74 válasza Lezlinilzen hozzászólására (#33917) Válasz Jún 2, 2014
Te szakmabeli vagy? Már mint a MÁV vagy valamelyik vasúttársaság kötelékében dolgozol, dolgoztál?
(#33920) Lezlinilzen válasza zsolesz74 hozzászólására (#33919) Válasz Jún 2, 2014
Igen. Miért kérdezed?
(#33922) zsolesz74 válasza Lezlinilzen hozzászólására (#33920) Válasz Jún 2, 2014
Csak, mert elég bennfentesen anyázod a vasutat és tudni szerettem volna, hogy csak duma vagy szenvedő alanya voltál.
(#33923) Lezlinilzen válasza zsolesz74 hozzászólására (#33922) Válasz Jún 2, 2014
Értem.
Sajnos azoktól, akik a vasutunkat is "reformálják", nem csak én szenvedek. Csak a nagy többség nem érzi, hogy szenved. Majd megérik ez a gyümölcs is.
(#33925) etwg válasza Lezlinilzen hozzászólására (#33917) Válasz Jún 2, 2014
Azt hiszed máshol van?

Ma az a halado szemlélet, hogy jobb nem érteni valamihez, mert akkor kalapácsot vesz a tulaj egy fejlett müszer, szerkezet stb. helyett.
Söt egyes körökben az a nézet, hogy az alulképzett alkalmazott olcsobb igy azok számát kell gyarapitani. Épp ma jártam egy világcégben, ahol ilyesmit is hallottam.

(#33932) zsolesz74 válasza Lezlinilzen hozzászólására (#33923) Válasz Jún 2, 2014
Amilyen irányban halad a MÁV hamarosan semmit nem várhat senki. Kb. a következő MALÉV-et tisztelhetjük benne.
(#33939) Frankye moderátori hozzászólása Válasz Jún 3, 2014
Uraim!
Nézzetek rá, legyetek szívesek, a topic címére: "Jármű építés, átalakítás és hasonlók..."
Ugye, a jelenleg feszegetett téma nagyon nem ez?
(Azzal együtt, hogy sok hozzászólás tartalmával egyet kell, hogy értsek, egyébként.)
(#33940) etwg válasza Frankye hozzászólására (#33939) Válasz Jún 3, 2014
Ne vedd nagyon zokon, néha kell a kikapcsolodoás - és ki tudja ki/mi válthatja ki a hasonlo beszélgetést.
( a hasonlo célokra berendezett topik többet áll, mint megy.... )


(#33949) zsolesz74 válasza Frankye hozzászólására (#33939) Válasz Jún 3, 2014
Én is gondoltam rá, hogy helyre kellene tenni. De nekem gőzöm sincs, hová!?
Ha találtál neki helyet Frankye akkor ezt a hsz-t is törölhetnéd.
Köszi
(#33951) Frankye válasza zsolesz74 hozzászólására (#33949) Válasz Jún 3, 2014
Maradhatnak, csak ne menjünk tovább ezen az úton. Maradjunk az eredeti témánál.
(#34037) etwg hozzászólása Válasz Jún 5, 2014
Az embernek a szállodai szoba lekisebb helységében ülve jutnak eszébe ösrégi dolgok, amiröl talán mások még nem hallottak.

Hogyan csináltunk hajdanán tipikus rozsdás felületet tehervagonokra. A vagon befujni rozsdaszinü festékkel, amire még mielött megszáradna rá kell szorni egy kevés durva szemcsés sot. Hagyni megszáradni a festést majd befujni az egészet a felületi szinnel. Ha ez megszárad sok langyos vizzel a soszemeket le kell mosni és gyönörü lepergett festéket kapsz a vagonodroĺ.

(#34042) róbertke válasza etwg hozzászólására (#34037) Válasz Jún 5, 2014
Ezt a festési trükköt nemrég láttam egy holland honlapon ...... lehet hogy Rotterdamban vagy??
(#34050) etwg válasza róbertke hozzászólására (#34042) Válasz Jún 5, 2014
Igen itt van a sarkon, vagy 1500km-re Rotterdam.
Hollandusul még nem beszélek, igy lehet, hogy elmulasztottam ama cikket.
Ha igy visszagondolom, akkor elöször vagy 40 éve probáltam, amikor még szájjal fujt légecsetem volt. , de akkor is valamilyen ujságban olvastam, vagy hallottam valakitöl.
(#34110) bambi75 hozzászólása Válasz Jún 8, 2014
Sziasztok!
Én jármű javításhoz kérném a segítségeteket.
Van egy BR35 1111-0 mozdonyom. Az egyik oldali csatlórúd tartó műanyag le van törve a középső kerékről. Kérdésem az, hogy lehet-e ezt orvosolni házilagosan? Ha igen, mi a módja? Köszönettel: bambi75.

DSCF6397.JPG
 
(#34112) etwg válasza bambi75 hozzászólására (#34110) Válasz Jún 8, 2014
Nem lesz egyszerü dolog, de lehet, hogy ilyen alkatrész még elöfordul valakinél.
Ha nincs, akkor a kerékböl ki kellene operálni a beletörött "4kantot". Ha ez sikerül, akkor egy pillanatragasztoval ragaszd vissza a másik részre. Ha ez sikerült akkor most jön a neheze, az egész csapnak a közepébe kell egy 0,5 mm-s lyukat furni, majd ebbe a lyukba egy jo epoxyval egy 0,5mm-s acéldrotot (gitár/citera stb. hurt) ragasztani.
(#34116) róbertke válasza bambi75 hozzászólására (#34110) Válasz Jún 9, 2014
Keresd fel a TT klubtopic oldalt is ....
(#34188) etwg hozzászólása Válasz Jún 10, 2014
Egy kedves ismerösöm életmüve modellben. A modell alkotoja ma már 80 éven felül van. 1989-be,n amikor a mozdony elöször jelent meg a nagyközönség elött ( még a szerkocsi nem volt kész) már akkor történelmet irt. Hasonlitsátok össze az akkori gyári kis- és nagyszetiás modellekkel.
Még ma is simán elvinné a pálmát....

( amugy a CSD 556.0 sorozatu mozdony modellje).

image.jpg
 
(#34189) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#34188) Válasz Jún 10, 2014
Szia!

Ez Brutálfullos!
Milyen méretarány?
Több képet is megnéznék róla.
(#34191) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#34189) Válasz Jún 10, 2014
Mára még egy kép, s majd holnap folytathatjuk.....




image.jpg
 
(#34193) SzervízMacska válasza etwg hozzászólására (#34191) Válasz Jún 10, 2014
Szia! Tényleg gyönyörű, várjuk a folytatást!
(#34202) csíkosháTTú válasza bambi75 hozzászólására (#34110) Válasz Jún 11, 2014
Ki kell tolni a beletört maradékot a középső kerékből, és tenni bele egy új kurblit, mert ez a keresett alkatrész. Van amúgy a műhelyben, és tudtommal masttertape kollégánál is. Tapadógyűrűt sem ártana cserélni a modellen, ahogy a képet nézem...
(#34214) etwg válasza SzervízMacska hozzászólására (#34193) Válasz Jún 11, 2014
Ez az uriember nem igen törödött mindenféle szabványokkal, meg egyebekkel, igy nemes egyszerüség miatt kb. olyan méretbe épitette a modellt, amire fel volt szerszámozva (Kb. 1:20-nak néz ki), és a felhasznált anyagok is kilognak a sorból: horganyzott vaslemez meg tiszta horgany lemez (amihez ott ahol lakott hozzá tudott jutni), illetve mezei szerszámacél.
Ez a tipikus sorsa az ilyen aranykezü mestereknek, akiknek néha még a kereket is maguknak kell feltalálniuk.....
Még két kép a modellröl.

DSC_0029w.jpg

DSC_0030w.jpg
 
(#34224) SzervízMacska válasza etwg hozzászólására (#34214) Válasz Jún 11, 2014
Le a kalappal a bácsi előtt, gyönyörű munkát végzett!
(#34229) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#34214) Válasz Jún 11, 2014
Ez még így fotóról is durván jól néz ki!
(#34255) jumo31 válasza etwg hozzászólására (#34214) Válasz Jún 11, 2014
szia etwg!

Az alkotás figyelemreméltó!
Szerintem a méreteket valamennyire figyelembe kellett vennie az alkotónak, ergo méretarány volt, persze lehet ennek adata ismeretlen.
Én tovább érdeklőnék...
Ennek a nagyon szép mozdony készítésnek van esetleg valahol leírása, története, az alkotóról, alkotásáról leírás? Mi ihlette, hogyan készült, mekkora, technika, stb.., na, szóval minden körülmény?
Félreértés ne essék, én nem akarok, nem is tudok ilyet építeni, de ez a mozdony fenomenális! Annyira, hogy szerintem a története és gazdája megilletné ismertetése.

(#34260) Fordítókorongos hozzászólása Válasz Jún 11, 2014
Sziasztok!
Találkozott már valaki olyan Trix kéttengelyes tolatómozdonnyal,aminek akkora nyomkarimái voltak,hogy lelógtak a talpfákra és ettől nem érintkezett a sínekhez?
Sajnos a mozdonyt még nem láttam,de kíváncsi lennék a véleményetekre,hogyan lehetne megoldani a dolgot.
Lehet-e azokon a kerekeken visszaesztergálni a nyomkarimát,vagy cserélni kéne?

Etwg által bemutatott mozdony kegyetlenül részletes, kidolgozott!
Még a konyháról is megnéznék pár képet,ha van.
(#34261) zsolesz74 válasza Fordítókorongos hozzászólására (#34260) Válasz Jún 11, 2014
Biztos a méret csökkentés a megoldás.
Én valahogy a köszörűt tudnám erre elképzelni, csúcsok között, de lehet rosszul gondolom.
(#34263) Zosy hozzászólása Válasz Jún 11, 2014
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni.
TT NOHAB (ZEUKE)analóg mozdonyba szeretnék,világítást cserélni,led világításra.
Mi a bevált módszer?
Milyen alkatrészek kellenek hozzá?
Esetleg, kapcsolási rajzot tudnátok mellékelni?

A segítséget,előre is köszönöm!!!

Üdv.:Zoli
(#34264) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#34260) Válasz Jún 11, 2014
Ez korábban mindennapos eset volt, föleg olyan egzotikus gyáraknál mint a Trix, Märklin, de elöfordult a Rivarossinál a Pikonál meg a Fleischmannál is. (Azaz majdnem mindenkinél)
Valamikor a H0 sinek 2,5 -3 mm magasak voltak. Csak az uj sinek lettek egyre alacsonyabbak. A Peco egy idöben trükközött, hogy a belsö sinrögzités joval alacsonyabb volt, mint a külsö, igy kivülröl a sin alacsonyabbnak tünt, mint belülröl. Nem tudom, hogy még praktizálja-e?
(#34265) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#34264) Válasz Jún 11, 2014
Szia!

Tudom,hogy az alacsony sínprofil a hiba oka.
A pálya adott!
A mozdonynak azon kell futnia,sajnos nem lehet pályát cserélni ,mindenképp a mozdonykereket kell a pályához kalibrálni.
Arra vagyok kíváncsi,hogy szoktátok ezt megoldani.
Szerintem csere vagy forgácsolás.
H0Totya már alszik?
(#34266) etwg válasza jumo31 hozzászólására (#34255) Válasz Jún 11, 2014
Az alkotot csak közvetlenül ismerem ( van egy közös ismerösünk, aki szintén sok évtizedig el volt tünve, és most teljesen véletlenül találkoztunk vasárnap. ( még jo hogy megismertük egymást . Ö küldte a képeket is. A modell teljesen mérethelyes, csak éppenséggel nem felel meg egyik szabványositott méretnek sem ( az LGB 1:22,5, az 1-s méret 1:45, 2-s 1:32 stb.), szoval 1:20 nem illik a sorba.
Még nem tudom milyen állapotban van az öregur, ez az egyetlen modellje, amit megépitett, nyilván ezzel akart emléket állitani élete legjelentösebb mozdonyának. Megprobáljuk felvenni vele a kapcsolatot, hátha lesz kedve elbeszélgetni az életéröl meg a modellröl.
(#34268) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#34265) Válasz Jún 11, 2014
Ha van mire cserélned, akkor nyert ügyed van. Ha nincs, akkor peched .
A nyomkarima leesztergálása nem olyan egyszerü dolog. A Formannál lehet kapni befogoszerszámot minden kerékméretre ( vagy magadnak kell ilyet gyártanod). Ezzel be tudod fogni az esztergapadba az egyik kereket a másikat megtámasztva a csuccsal nagyon ovatosan leszeded ( csak 2-3 tizedet kell rendszerint, amit reszelövel is lehet - biztonságosabb mint a késsel). Majd megforditva ismételni a másik keréken.
Lapozás       30/65    
Frissek
  2024. Nov, 28. Csü
18:37:54
  Jelenleg 27 fő olvassa az oldalt
Hirdetés