|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#34178) Luciferike válasza masTTertape hozzászólására (#34177)
|
Válasz •
|
Jún 10, 2014 |
|
Rendbe, köszönöm!
Akkor a foglalat mentes meg lett véve |
(#34179) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#34175)
|
Válasz •
|
Jún 10, 2014 |
|
Bár nem ehhez a konkrét modellhez kapcsolódik, de a Brawa N-es mozdonyai is "digitálisan előkészítettek", azaz a nyákon kialakított forrasztási pontokra lehet "rálépni" a dekóderrel. Az persze egy másik dolog, hogy olyan helyen kell átvágni a huzalozást, amire nem utal sehol sem a leírás. Így az egyszeri felhasználó, még ha tud is forrasztani, rögvest egy fény- és füstjelenségekkel felruházott modell boldog tulajdonosa lehet. Igaz, hogy rendkívül rövid ideig... |
(#34187) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 10, 2014 |
|
Mi történt a P8-sokkal?
Egymás után nyomják le az árukat a néhai 270-280€-ról a nevetséges 130-140 €-ra. Nem tudom, hogy igy a Tillignek érdemes lesz-e egyáltalán kihozni... |
(#34196) sunocske válasza etwg hozzászólására (#34187)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2014 |
|
Ha gonosz lennék, azt mondanám, hogy vásárlói reakció a magas árakra. Amíg drága, nem veszik meg, úgyis lesz majd akciós. De mivel nem vagyok gonosz, ilyet nem mondok |
(#34197) etwg válasza sunocske hozzászólására (#34196)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2014 |
|
Csak tudod mit jelent ez .....
Ez mindig csödhöz vezet, mert amikor kiszámolják egy modell ( fejlesztési és gyártási ) költségeit, akkor jön ki az ára nem pedig akkor, amikor igy bedöl a piac. Ennyiért senki nem fogja gyártani és egyetlen kereskedö ( kivéve néhány kalandor zugkereskedöt) sem fogja a polcra tenni.
A modellezzöknek meg nem marad más hátra, mint igy lecsapni az ( utolso) modellekre, majd pedig évekig emlegetni a "régi szép idöket".... |
(#34199) zsolesz74 válasza sunocske hozzászólására (#34196)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2014 |
|
Ez nem gonoszság, hanem egészséges piaci felfogás!
Azért szerintem nehogy már a vevő legyen a hibás, ha egy gyártó túlárazott dolgait csak akciós áron veszi meg.
Sose értettem ezt a felfogást!!! -és most nem rád gondolok konkrétan. |
(#34201) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#34187)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2014 |
|
Eredetileg drága, és a ROCO úgy látszik raktári söprögetést tart. Magánvélemény a ROCO P8-ról (BR38, meg PKP, meg még a jó ég tudja milyen festéssel jött ki): azért az eléggé ciki, hogy a videók közötti felvételemen szereplő ilyen modellbe a PLUX16-os aljzatba a PLUX16-os hangdekóder nem fér be! Ugyanis a PLUX16 esetében két dekóder méret van szabványoisítva - pontosabban a maximuma - a sima, és a hangos. Ez utóbbiból, ha a szekocsiba be szeretnéd tenni az aljzatába, akkor a szénimitási fém öntvénye nem megy vissza rendesen a helyére. A videón szereplő modellből ki lett szerelve a PLUX aljzat, és a sima Tran SL76D van benne, igaz így már a hangszóró is befért ide simán. Amúgysem értem, hogy egy alapvetően csak előre/hátra világítással ellátott modellbe minek a PLUX16? A sima NEM651, hat tűs aljzat elég lett volna bőven.
Ettől függetlenül, ha most lenne pénzem, akkor egy DR III. korszakos ilyet állomásítanék ide, mert szép modell.
Én speciel várom a Tillig BR38-at, abban Next18 aljzat lesz, kicsit átgondoltabb konstrukciónak néz ki. Meglátjuk, ha kinnt lesz. |
(#34203) hoTTo válasza etwg hozzászólására (#34197)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2014 |
|
Talán nem véletlen, hogy a Tillig már éveket csúszik a kiadással ... |
(#34204) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#34199)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2014 |
|
Ne higgyük már el azt, hogy a vevö (piac) tudja (állapitsa meg) a gyártott dolgok értékét.. Akkor minden ingyen lenne, csak vállalkozz majd, hogy te ezeket ingyen legyártod, megfizeteted az embereidet meg az adokat, megépited a gyáradat, megveszed az anyagokat, meg a tudást hozzá, és elárasztod a piacot olcso (vagy ingyenes ), de kimagaslo minöségü termékekkel, mert ugye ezt akarja a vevö, és ezt dumálják a fejébe a reklámok reggeltöl estig....
Nézd meg a Tillig honlapját ott is 279.90 € a majd egyszer megjelenö P8-as ára, de ha most a Rocoét a feléért árulják, lehet, hogy jön a befektetö és azt mondja, hogy STOP, ennyiért vegyenek a modellezzök Brio fa mozdonyokat.... ).
Ha a ROCO szervezte ezt a leárazást, lehet, hogy pontosan azzal a céllal, hogy tönkre tegye a Tillig elött a piacot....
|
(#34205) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#34201)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2014 |
|
Engem ez zavar a legkevésbbé, igy nyugodtan jöhet a következö P8-s is...... |
(#34206) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#34204)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2014 |
|
Ha 15 éves vállalkozói tapasztalat elég mérce...
Nem vagyok alkalmazott mint nagyon sokan, akik délután 5-kor eldobják a tollat és spuri haza. Mindig meg kellett harcolnom a megrendelőimmel és megrendelőimért. Nincs ebbe semmi különös, ez tiszta kapitalizmus.
És ahogy én megvívom a harcom, úgy amikor a vevői oldalra beállok, ugyanezt várom másoktól. Ennyi!
Ha bármelyik modellgyártó horror áron kínálja a modelljét nem fogok odaállni, hogy nekem is legyen egy! Viszont minden további nélkül leszurkolok több száz, esetleg ezer Eurót egy jó csomagért. És többszörösét hagyom ott a kasszájukban évente, mint azok akik megvesznek minden szökőévben egy 300 Euro-s modellt!
Akkor kivel járt jobban...szerintem velem, mert én vagyok a vásárlója, akik forgalmat is generál.
Hozzáteszem, ha egy modellt el lehet adni féláron, akkor még mindig van benne rabatt.
Idézet: „Ne higgyük már el azt, hogy a vevö (piac) tudja (állapitsa meg) a gyártott dolgok értékét..
”
Pedig de, a vásárló fogja! |
(#34208) hoTTo hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 11, 2014 |
|
Kollégák! Beszéltem Istvánnal, a holnapi "évadzáró" BTTB klub szeánsz a szokott helyen lesz, azaz a Nyugatiban, Fehér ház, 221-es terem (nem a tetőtérben, hanem a 2. emeleten, ahol legutóbb is). Egyik téma a modulok szereplése a Múzeumok éjszakáján, aztán mehet a szokásos bandázás, kiscsoportos "foglalkozások". Uff. |
(#34209) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#34206)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2014 |
|
Hát nem egészen tudok ezzel egyet érteni (joval hosszabb vállalkozási multtal a tarsolyomban).
Nézd meg a drága és minöségi termékek gyártoit, a mai napig itt "zavarják" a levegöt, mig az olcso TV-k, modellek stb. gyártoira már csak az évkönyvek emlékeznek (ha erre egyáltalán érdemesek).
Azt is érdekes megfigyelni, hogy sok (az emlitett modelleknél joval drágább) modell minden leárazás nélkül eltünt (azaz el lettek adva, és a gyárto megtalálta a számitását).
Nem a leárazás ellen vagyok, az valoban a piac dolga, hogy megtalálja az adott pillanatban az egyensulyt az igény meg a kinálat között, de a mértékkel már komoly bajok vannak, ha valaki az egyik naprol a másikra ugyanazt féláron vesztegeti.
Egyszerüen ezzel nagyon rossz hirt közöl az addigi vásárloinak, ("Balekok vagytok, ha dupla annyiért vettétek a kacatjainkat"), egyben maga alatt is vágja a fát, mert a következö hasonlo terméket szintén félárért kell majd kifejleszteni és eladni (boltost találni, aki majd hajlandó fél haszonért ugyanannyit foglalkozni a termékekkel, arról nem is beszélve, ha a korábbi - teljes áru - cuccokból még valami maradt a raktáron, immár eladhatatlanul)......
Szoval nem ilyen egyszerü ez a dolog (és sajnos az utobbi idöben igen sok bottal csinált közgazdásznak nem igen jut más az eszébe, mint hasonlo leárazás....). |
(#34210) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#34209)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2014 |
|
Bocsássatok meg, de kicsit elrugaszkodtatok az eredeti tényállástól. Én megértem a "külföldre szakad hazánkfia" és az "itthoni progresszív vonal" (és kérem figyelembe venni a sok sok -t, mert semmi negatív nincs a szavaimban!)vitáját, de ha már egy gyártó üzletpolitikájáról kell véleményt alkotni, akkor legalább egyszer érdemes mélyebben is elbeszélgetni az érintett gyártó képviselőjével. Erre egy Nürnberg, vagy akár egy bergheimi privát látogatás is megteszi, ahol jómagam nem simán egy magyar érdeklődő vagyok, hanem Herr Tóth, aki történetesen TT-ben utazik, ezáltal sokszor viccesen gúnyolódós poénoknak teszem ki magamat. Igen, a TT méret a Roco számára igencsak nyűgös szegmens. És mivel a két konkurens cég szinte azonos időben jelentette be ennek a németeknél egyébként rendkívül kedvelt és megannyi változatban létező modellnek a gyártását, így érthető volt, hogy azé a "csont", aki előbb lép piacra vele. Ennek az lett az eredménye, hogy már a legelső szériát vissza kellett hívni (lásd a típusról szóló cikket az IH-ban, vagy a TT Total-ban, vagy a többi német szaklapban!), ami egy kicsit megtépázta a kezdeti sikereket. Ehhez az is hozzájárul, hogy kb. egy hónapja jelezte az egyik gyűjtőtárs, hogy vett a típusból két különböző kivitelt, egyik sem fut rendesen. Hajtáshiba.
Mi következik ebből? Hiába az áttervezés, a konstrukció már túl magas költséggel menne, amit nem lehet tovább hárítani a vevőre. Nem csak a magyar, a német is árérzékeny, így marad az akció és a raktárseprés. Ne feledjük, hogy a Roco kivonta gyártását Kínából, így marad Arad és Besztercebánya, és feltételezem, hogy macerásabb a raktározás is.
És ebben a szituban messze nem a digitalizálhatóság körülményei a mérvadóak...
De pontos válaszokkal majd július végén tudok szolgálni, megígérem, hogy a kérdéskört célzottan fel fogom tenni a fejlesztési igazgatónak.
|
(#34212) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#34209)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2014 |
|
Még azt is meg merem kockáztatni, hogy az eredeti UVP kialakításában benne van az a százalék, akik az újdonság erejénél fogva, elsőként szeretnék birtokolni a friss modellt, így akár már a gyárból megrendelik listaáron. Világviszonylatban ez max pár tucat lehet, akik kifizetik ezt a tényleges árat. Maga a produkció meg igazán az első akciós lépcsőre van méretezve. A második, vagy sokadik leakciózás pedig a veszteségek csökkentése miatt lehet fontos.
Persze mindez szigorúan példányszám függő. |
(#34213) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#34212)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2014 |
|
Idézet: „Még azt is meg merem kockáztatni, hogy az eredeti UVP kialakításában benne van az a százalék, akik az újdonság erejénél fogva, elsőként szeretnék birtokolni a friss modellt, így akár már a gyárból megrendelik listaáron.”
A kereskedönek nem igen van választása, és nem igen fogja magát hagyni rendszeresen igy átverni..
És senki, még a ROCO sem, engedheti meg magának a raktárra gyártást. A modern közgazdasági elmélet szerint (és másra manapság nem igen kapsz pénzt) a "raktár" a boltok polcait jelenti (vagy valamelyik kontenert/dobozt), amibe termékek utaznak a gyártosortól a bolti polcokra..... (azaz a gyártás csak akkor indul be, ha megrendelések mennyisége üti a felállított szintet)
Várjuk ki a végét. |
(#34215) hoTTo válasza etwg hozzászólására (#34213)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2014 |
|
Idézet: „A kereskedönek nem igen van választása, és nem igen fogja magát hagyni rendszeresen igy átverni..”
Igen, elég rosszul veszi ki magát, hogy a kereskedő berendel a polcára x darab modellt normál áron, fele rajta marad huzamosabb ideig, majd a gyártó leakciózza jelentősen a modellt. Mit csinál a kereskedő? Eladja az akciós áron a drágán vett készletét? Vagy rendel az akciósból is a gyárból és ha végképp elfogyott a gyári készlet, akkor normál áron árulja tovább, visszahallva / visszaolvasva fórumokon, hogy "nemrég fele ennyiért adta". Előbb-utóbb senki nem fog teli áron vásárolni, kivárja mindenki az akciót... |
(#34216) masTTertape válasza hoTTo hozzászólására (#34215)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2014 |
|
Akkor hol van az igazság? |
(#34217) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#34216)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2014 |
|
A kereskedö abbahagyja a márka forgalmazását (a gyár meg keressen magának másik balekot) a modellezö meg majd a katalogusokban fogja a nyálát csorgatni, és naponta posztolni, hogy milyen szar az élet, mert nem kapni ezt meg azt.....
A baj az, hogy ezt már sok gyár eljátszotta és mind orra esett....mert erre csak egy válasz van:
Kérem akkor tartsanak fenn maguknak egy önálló bolti hálozatot.
Minden nagyobb tölgyfánál legyen egy oco-shop, amiben az alkalmazottak fix bért kapnak, a gyárto mindent tudo közgazdászai meg hetente leküldik a boltba az éppen aktuális árlistát...... |
(#34218) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#34216)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2014 |
|
Nyilván a gyártók abból indulnak ki, hogy a kereskedő annyit rendel egy-egy modellből, amennyit záros határidőn belül el is tud adni.
Namost, ha egy gyár ki akarja söpörni a raktárkészletét, és ezt úgy teszi meg, hogy közben az üzletek polcain még "hegyekben áll" a normál áron leszámlázott modell, akkor...
Vagy nem nagyon van kommunikáció a viszonteladóikkal,
vagy nem is érdekli a gyárat a kereskedő "siráma". Ő dolga, ha megnyerte, hadd vigye... Mindkettő eléggé nagy baj, ha már így elmentünk a "szakmába"...
Jellemző a másik véglet is, hogy egy-egy kapósabb termékből meg nem gyártanak eleget. Lásd az OFF méretű N-es BRAWA halberstadti kocsik, vagy a Minitrix Y kocsik. Mindegyiket rekord rövid idő alatt kiárulták a gyártók, és most ülnek a babérjaikon.
Megjegyzem, házunk tájáról a MÁV Desiro motorvonatra is lenne igény, nem kerülne sokba a Tillignél leporolni a tampon kliséket, és kihozni pár száz darabot egy amúgy másik festésben gyártósoron lévő modellből.
(De ne legyünk telhetetlenek, jön a GYSEV halbi szett, ráadásul nem azzal a pályszámmal, amivel elsőre hozták.) |
(#34219) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#34217)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2014 |
|
Mhh...
Kicsit eltérő módon, de szoktam nézegetni a Győrben gyártott N-es modellek honlapját, gyakorlatilag alig van szállítható státuszban modell. Ami meg van, abból nem lehet egy komplett vonatot összerakni, mert a mozdony francia, a gyorsvonati kocsik meg németek, csak az egyik a mai vasút festésében, a másik meg a hatvanas évekből... Iszonyú választékú a termékskála, de vásárolni, azt nem lehet belőle... |
(#34220) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#34218)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2014 |
|
Csak néhány megjegyzés:
Ma már ismeretlen fogalom a gyári raktárkészlet, igy nincs igen mit söpörni, lásd lejjebb.
(Ha lett is volna, akkor már a chef-etage-on söprögetett volna a csödbiztos.... ).
Pontosan az emlitett márka képviselöi mondták a közelmultban, hogy egy-egy modellböl az egyszeri gyártási mennyiség ritkán nagyobb több ezernél, söt vannak modellek, amiket 100-as sorozatban is gyártanak.
Ebböl indirekt az is követlezik, hogy nem igen jut a világ minden, a márkát forgalmazo boltjába, és egy ujabb sorozatra csak akkor kerül sor, ha van elég megrendelés. (Ezért nincs valoszinü MAV desiro stb.) |
(#34221) sunocske válasza etwg hozzászólására (#34220)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2014 |
|
"egy ujabb sorozatra csak akkor kerül sor, ha van elég megrendelés"
De ehhez akkor nem az kéne, hogy kommunikáljon ha nem is a "végfelhasználói" réteggel, de legalábbis a viszonteladókkal? "Gyerekek, megvan hozzá minden, de 300 db alatt nem érdemes elindítani a szalagot. Szedjétek össze a rendeléseket, fizessetek be óvadékot (előleget, ha úgy jobban tetszik) mondjuk 50%-ot, aztán szólunk, ha kész."
|
(#34222) etwg válasza sunocske hozzászólására (#34221)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2014 |
|
Ennek igy kéne müködnie, söt erre vannak a nagy vásárok, ahol a viszonteladoknak ez lenne a feladatuk, hogy elörendeljenek, jelezzék az igényeket stb. Csak amint hallani, ez nem igen történik meg még gyakran a gyár nyomására sem..
Söt manapság a belsö WEB hálozaton (intranet) akár láthatná is minden kereskedö, hogy melyik modellböl hogy állnak az elörendelések és igy egy ujabb ösztönzés jelenne meg, hiszen elöfordulhat, hogy csak néhány darab hiányzik a gyártáshoz - amit elvben aránylag egyszerü lenne összeszedni. |
(#34223) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#34220)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2014 |
|
Na várjál!
Abból indultunk ki, hogy a BR38-at a ROCO akciózza. Most jövök a honlapjukról, ennek nyoma sincs... vagy csak én nem találom... |
(#34225) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#34223)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2014 |
|
Én már a 3. bolttol kapom az ajánlatot, hogy ~140 € kinálják a P8-t. (ezért szoltam)....
Azt kizártnam tartom, hogy a boltok maguktól süllyednek a lapulevél alá.... (Meg a ROCO legujabb szabályai szerint ezt nem is lehet).
(itt van a kedvenc boltodban: P8 |
(#34226) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#34225)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2014 |
|
Na ez biztos. Ergo: mégis kell lennie eladatlan gyári készletnek a modellből, mert azt írja, hogy a szállítási határidő 7-10 nap.
De nem ez a kedvenc boltom, én a gyártól szoktam rendelni...
Csak nincs épp 140 Euro-m egy ilyenre... |
(#34227) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#34225)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2014 |
|
Ez a modell az ELRIWA-nál meg 10 db feletti tételben áll már egy ideje. Szóval nem tűnik valami nyerőnek a modell.
Hozzáteszem nekem a legnagyobb csalódás a sokat tárgyalt 4 pár kerékből kettőt meghajtunk (ROCO BR44), a szerelvény meg álljon meg emelkedőn, mert a mozdony nem bírja.
Ezért sem mertem berendelni a BR38-ast. És erősen fontolgatom a BR44 átépíttetését vagy eladását. (bár nagyon tetszik, de így használhatatlan.) |
(#34228) zsolesz74 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 11, 2014 |
|
Szóval a végeredmény mégis csak az, hogy vagy a kereskedő bevállalja a buktát, amit Ottó is írt, vagy inkább nem vásárol.
Ez a fajta üzletpolitika mindenképpen káros.
Jenő: a márkás gyártók példád sok esetben ül, de a széria gyártókra nem igaz. Ugyanis, pont a TV-knél (de ez lehet akár fürdőkád is) ha már többet gyártasz oszlik a kezdeti költség, fejlesztés stb. Ezzel pedig eljutunk a jelenlegi helyzethez és azt látjuk, hogy néhány gyártó készíti a világpiac 80-90%-ára a termékeit.
Hozzáteszem a hand-made gyártók mozdonyai dupla annyiba kerülnek mint a gyárak azonos típusai, és azokra én sem mondom, hogy drága. Ott minden költség egy modellben akkumulálódik. Ezt pedig tudomásul veszem. |
(#34230) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#34228)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2014 |
|
Idézet: „...a hand-made gyártók mozdonyai dupla annyiba kerülnek mint a gyárak azonos típusai, és azokra én sem mondom, hogy drága.”
Mert nem volt még a kezedben JAGO gőzös. Egy forintot nem ér, nem 5-600Euro-t. |
(#34233) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#34230)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2014 |
|
Úúúúú, bocsánat én a Huber Feri és GABA mozdonyaira gondoltam, miközben ezt írtam!
Azok? Ugye? |
(#34235) masTTertape válasza zsolesz74 hozzászólására (#34233)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2014 |
|
A Feri Huber t, de amúgy igazad van.
Annyiban nem ül a német hasonlat, hogy míg Lehoczki Gabi kb. 300-ért adja a 424-est, ami összetettségében, kidolgozottságában lazán veri az alsó hangon 100-150 euróval több, ottani kisszériásokat és ez az ár csak a belépő szint. Most forgattuk Drezdában és elég csak kinti honfitársunkra utalni, aki Pirnában a gyönyörű kertjében építgeti a 600 eurós 55-ösöket és alig győzi, tele van megrendeléssel (apropó, ha valaki szeretne tőle kishibás modellt, 300-ért megkaphatja...)
De a mellékelt képen egy véletlenül fotózott mallet 55-ös kínálkozik a maga 700 eurós áráért.
De ezt csak azért írtam, mert jelentősen el vannak tolódva a hangsúlyok sorozat és egyedi gyártók végtermékei megítélésében. Sajnos az itthoni piac nem tudna ennyiért bevállalni kisszériás modelleket, ezért kell Ferinek, vagy Gabinak voltaképpen alacsonyan adnia az amúgy sem olcsó modellt. |
|
(#34236) masTTertape válasza zsolesz74 hozzászólására (#34227)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2014 |
|
A BR44-essel mi a baj? Az enyém (több is van/volt) gond nélkül bírja a munkát, igaz eddig csak egyszer állt meg TTomasz asztalán, de azóta soha többet máshol.
Hasonló a tapasztalat a 38-asokkal. Nekem van itt vagy 3-4 ilyen mozdony és mindegyik makulátlanul jön-megy, bírja a vontatást. De épp, ahogy írtam, egy gyűjtőtárs nem régen panaszkodott, hogy az általa vásárolt példányok meg csak kerregnek, pörögnek üresben, nem vontatnak.
Inkább az lehet, hogy óriási a minőségi szórás, nem megfelelő a meo, így bekerülnek a hibás darabok a kereskedelembe. Épp itt említhetném a legutóbb is akciózott zöld-fehér búvárt, aminek ránézésre leesik a tetőeleme, mert ki van "hasasodva" a helye, így lötyög benne az alkatrész.
De nem csodálkozom, mert hallottam sztorikat Bergheimben, amikor azt mesélték, hogy a gyári betanított összeszerelő munkás a kétáramszedős modell tetejére, középre fúrt egy lukat és oda mókányolta be az egy db. áramszedőt, mondván hogy az utcán a villamos is ilyen. De ez csak egy kiragadott példa. Az biztos, hogy a fejlesztői divízió és a konkrét gyártó részleg között óriási földrajzi és kulturális távolság van, ami nem jó. Többek között ezért is hozták vissza Európába a produkciót. Ha valamit elrontanak Aradon, talán könnyebben oda lehet menni lecseszni a művezetőt mint elutazni Kínába. |
(#34238) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#34223)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2014 |
|
Ha már akció.
Hamarosan 99 euro a Ludmilla Roco-éknál, egyfajta válaszul a Piko modelljére (tudom, nem ugyanaz az alapmodell, de mégis).
Ez azt jelenti egyes verebek szerint, hogy pl. a Modellzónánál várható lesz egy újabb Gysev széria és minden bizonnyal olcsóbban, mint a legutóbbi ár. |
(#34239) masTTertape válasza zsolesz74 hozzászólására (#34227)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2014 |
|
Szerintem a kinti nagy üzleteket és webshopokat nem szabad egy napon említeni a magyar szakkereskedelemmel. Az összes itthoni üzlet nem tud akkora tételt rendelni, mint akár csak az MBS, vagy az Elriwa egyedül. Az ő áraik merőben más Excel táblázat szerint számítódnak.
Ehhez hozzájárul, hogy a magyar piacot "befutó" Roco képviselő mindenre jó, csak az itteni piaci sajátosságok és kívánságok közvetítésére nem. Sőt megkockáztatom, sokkal többet árt a hazai kereskedőknek, mintsem használna.
De egy másik példa: emlékezzünk a kb. három éve megjelent "jóárasított" Piko Tauruszokra. Tucatjával érkeztek be a 25-29 eurós modellek a CMS-től, az Elriwától és még más kinti üzletektől. Ez az árképzés nem köszönt vissza a Piko shopból, így az egyetlen magyar disztribútor, az M&H sem tudta ilyen áron adni az az évi két-két modellt, amit a többiek igen. Így a sok-sok átfestéshez külföldi csatornán érkezett a modell, ami így lett 9-11 ezer ft. Szemben a "hivatalos" üzlet 18 ezres árával.
Idén tavasszal jelent meg az M&H árképzésében először a 12 ezres fogy.áron kínált, akciós Taurusz, azaz 3 éves késésben a kintiekhez képest.
No comment... |
(#34240) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#34221)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2014 |
|
Ez az elképzelés nagyon is szép lenne, ha nem (M)agyarországon lennénk.
Mivel a modellpiac rendkívül kicsi és van kb. 5-6 számottevő szaküzlet, így köztük oszlik meg ez a kicsi piac. Egy üzlet sem fog tudni önállóan bevállalni 250-300 modellt, legyen az akár csak egy kéttengelyes teherkocsi. Ehhez összefogásra lenne szükség, ahol legalább a legnagyobbak közös árképzéssel, közös kötelezettség vállalással bele tudnának menni egy ilyen deal-be. X rendel 50 db-ot, Y rendel 100-at és így tovább. Ha megvan a 250 db-os induló mennyiség, akkor a vállalásaik arányában fizetik az előleget és szigorúan tartják magukat ahhoz, hogy egyforma áron fogják kínálni, ha készletbe kerül. De sajnos itt képesek már 10-100 ft-on árversenyt generálni, lassan már a bekerülési költséget is veszélyeztetve.
Ha ezen az őskapitalista hozzáálláson lehetne változtatni, akkor tudna lenni egyszeri kiadású, kisebb szériás magyar jármű, ne adj isten újra-Desiro.
Eugen-nek: mindannyian tudjuk, hogy miért nincs MÁV Desiro. Az első széria megjelenése után szárnyra kapó információk szerint az itthonról indult, hamis adószámmal megspékelt rendelések bizonytalanították el a gyártót, végtére is egy 260 eurós modellről van szó, amit nem lett volna jó fizetetlen tételként elbukniuk.
Ilyenkor csak az az elszomorító, hogy egy-egy ilyen, tipikusan magyar ügyeskedés az egész országra, sőt az egész szegmensre nézve romboló hatású.
Arról nem is beszélve, hogy pl. a tavalyi nürnbergi vásár attól harsogott, hogy melyik magyar kereskedő tartozik és hány ezer euróval a gyártóknak.
Ez a tuti országimidzs... |
(#34241) GABA TT válasza csíkosháTTú hozzászólására (#33948)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2014 |
|
Sziasztok!
Köszönöm a tesztet, nem számítottam személyedre a próba kivitelezésében! Öröm számomra mert megállta a helyét! Én elfogult vagyok kicsit a saját kütyüimmel szemben, így sok mindent nem veszek észre. |
(#34243) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#34233)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2014 |
|
Itt van kicsit lejjeb a GABA-féle MÁV377, egy gyöngyszem, és (így csupa nagy betűvel) HASZNÁLHATÓ MODELL, nem csak vitrinben mutat, hanem menet közben egy terepasztalon is.
Ellenpélda: JAGO BR57. Először is a belbecs sokkal silányabb munka, igénytelenebb. A Minitrix-től származó, kétoldali kihajtásos motorról a nem szükséges tengely oldalcsípő fogóval van levágva (virít is a mozdony konyhájából kifelé), és hasonló megoldások. De a legdurvább az az benne, hogy szabványos kupplung befogója van ugyan, de az MEREV! Tetszik érteni? Szó szerint egy tized mm-nyi elmozdulási lehetősége sincs! Ugyanis bele van esztergálva a mozdony, ill. a szerkocsi alvázába, ami rézből van kimarva! Ergo: csakis egynes, sík pályán lehet vele vontatni! Hullik a maradék hajam! Az már csak hab a tortán, hogy szép kékes fényű LED-del van megoldva a világítása, cserélhetetlenül, beleöntve a kaszniba. Porosz G10, JAGO módra, horror áron. Na erre gondoltam, amikor a "hand made" kitételedre
reagáltam, ugyanis kinnti modellekről volt szó...
De pozitív példát is tudok, igaz, nem jelentősen drágább a tömeg gyártóknál: Beckmann |
|
(#34244) csíkosháTTú válasza GABA TT hozzászólására (#34241)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2014 |
|
Szia!
Szívesen, ami jó, az jó!
A "teszt" úgy készült, hogy a modell tulaja (topic társunk) hozzám hozta, hogy tegyünk bele dekódert, és ugye alkalom szüli a "kocatesztelőt".
Mégegyszer gratulálok a modellhez, szerintem eddigi legjobb gyártmányod! |
(#34247) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#34226)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2014 |
|
Ök azt irják, hogy az uj szállitmány érkezik 1 héten belül, azaz ök rendelték és kapták ennyiért ( meg legalább 2 másik bolt, amiröl tudok). |
(#34248) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#34227)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2014 |
|
Én meg kimondottam szeretem az ilyen kis mozdonyokat, egy már van ( meg több régi - saját gyártmány). A hosszu mozdonyokat csak a legritkább esetben veszem meg ( elfoglalják a peron 1/4-t , 1/3-át. ). Sajnos nagyon kevés ilyen mozdony van (pl. A BR24 de az még marha drága). Azt egyszer vettem a Rokaltol, de aztán gyorsan túladtam rajta. ) |
(#34249) zsolesz74 válasza masTTertape hozzászólására (#34236)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2014 |
|
BR44...
nem tudom, próbáltam megfejteni. Csak emelkedőn, 3 utasszállító kocsival megállt. Most éppen a fűtőházban pihen mint dísz, mert szép jármű.
Olyan érzésem van vele, mintha megcsúszna a tapadógyűrű alatt a kerék. De még nem volt időm jobban szemügyre venni, csak hallani, ahogy forog a hajtás és áll a gép.
Hubert Feri, természetesen! Lemaradt a T! Bocs Feri! |
(#34252) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#34228)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2014 |
|
Hát nem tudom pontosan mire gondolsz, mert egyszer volt egy aránylag nagy munkánk, több mint 50 nagy TV kellett volna, ha lehet egyforma - fél Europában nem tudtunk ennyit szerezni - le kellett gyártatni - ami magyarul azt jelentette, hogy ilyen csakis ebben a sorozatban volt, és soha, sehol nem fognak tudni ugyanilyent venni.
Minden cég azzal érvel, hogy évente kegalább egyszer egy uj tipust kell kihozniuk, ami mindig eltér valamennyi korábbitól, azaz szo sem lehet a sok bör lehuzásárol ahogy ezt a modelleknél éljük meg ( egy tampon és már ugy modell - ilyent a TV-k között aligha találsz.
A fürdökád sem tul jo példa, a házunk renoválásakor legalább ugyanolyan méretü kádat kerestünk, mint a 25 éves volt - azt hiszed kaptunk? Az uj kád 10 cm-l rövidebb, és 5-6 cm-rel sekélyebb ( mélyebb is lehetett volna, de akkor a széle lett volna tul magas). |
(#34254) masTTertape válasza zsolesz74 hozzászólására (#34249)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2014 |
|
Ez csak azért érdekes, mert a korábbi Tillig (ex Bttb) 01-es is két tengelyen hajtott szerkocsis, mégis szépen muzsikál, ha éppen egy jó példányt talál az ember.
Tehát fizikailag tudnia kellene a hajtásnak ezt az erőt kifejtenie.
Ha elcsúszik a gumi, akkor az nyúlás, azaz csere. A legkönnyebben ez javítható. Napi vendég vagy az egyik szaküzletben akkor legközelebb kérj hozzá gumit, de mivel neked csak 4 db kell, ezért én is tudok adni.
Hozd el, nézzük meg egyszer, aztán okosabbak leszünk! |
(#34257) maTTato hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 11, 2014 |
|
Szeretnék belerondítani az eszmefuttatásba...
Elkészült a HÉV I. osztály és boldog tulajdonosa holnap veszi át valahol a Nyugati környékén.
|
|
(#34258) masTTertape válasza maTTato hozzászólására (#34257)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2014 |
|
Józsi,
Én biztosan nem tudok menni holnap, mert dolgozom és autóm sincs, ezért ne hozd a nekem szánt házikót!
Amúgy ez csodaszép és már epekedem a valamikor majd elkészülő példányomért. |
(#34259) zsolesz74 válasza masTTertape hozzászólására (#34254)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2014 |
|
Idézet: „Napi vendég vagy az egyik szaküzletben”
Akkor már ketten vagyunk!
OK! Köszi! Megoldjuk. |
(#34262) maTTato válasza masTTertape hozzászólására (#34258)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2014 |
|
Rendben, majd egyeztetünk!
A tiéd és még három darab itt van mellettem zacsiban, egyenlőre lapra szerelt állapotban. Most ezek jönnek! |
(#34269) etwg válasza maTTato hozzászólására (#34257)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2014 |
|
Gyönyörü! |
(#34273) Luciferike hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 11, 2014 |
|
Üdv!
Valakinek van BR130-as és társai féle alvázhoz kettő db kardán tengely? |
|
|
2024. Nov, 25. Hé 6:35:50 |
|
Jelenleg 8 fő olvassa az oldalt |
|
|