|
Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
|
Témaindító: Csukló, idő: Aug 5, 2010
Témakörök:
|
|
(#34271) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#34268)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2014 |
|
Cserekerék nem hiszem hogy van,különben nem lenne probléma sem.
Én egyből arra gondoltam,hogy le kell esztergálni a karimából.
Most már csak arra lennék kíváncsi, hogy nézhet ki egy ilyen hivatalos befogószerszám.
Köszönöm a segítséget. |
(#34272) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#34271)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2014 |
|
|
(#34275) zsolesz74 válasza Fordítókorongos hozzászólására (#34265)
|
Válasz •
|
Jún 12, 2014 |
|
Totya alszik, de mindenképpen keresd meg holnap.
Ő kerékcserére tud megoldást kínálni. |
(#34286) Milos Grimasz hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 12, 2014 |
|
Sziasztok!
Elkészültem az egyik Weitzer poggyászkocsi mesterdarabjával. Méret H0e
|
|
(#34287) Milos Grimasz hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 12, 2014 |
|
még kép: |
|
(#34288) Milos Grimasz hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 12, 2014 |
|
és egy utolsó: |
|
(#34290) csíkosháTTú válasza Fordítókorongos hozzászólására (#34260)
|
Válasz •
|
Jún 12, 2014 |
|
Igen, Trix Express rendszerű modellel. Nem csak a karima mérete nagy, hanem a kerék maga is jóval vastagabb a kelleténél, váltókon simán beszorul a csúcssín, és a tősín közé (PIKO A, például). Reménytelen eset... |
(#34291) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#34267)
|
Válasz •
|
Jún 12, 2014 |
|
Idézet: „az LGB 1:22,5, az 1-s méret 1:45, 2-s 1:32 stb”
Khmmm... Nem néztél el valamit?
0 = 1:45, 1 = 1:32. |
(#34303) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#34291)
|
Válasz •
|
Jún 12, 2014 |
|
Csak egy oszloppal...... , azota is sajog a homlokom... |
(#34319) HOTotya válasza zsolesz74 hozzászólására (#34275)
|
Válasz •
|
Jún 12, 2014 |
|
|
(#34326) csíkosháTTú válasza HOTotya hozzászólására (#34319)
|
Válasz •
|
Jún 12, 2014 |
|
Nem átalakítani kell, hanem tök új kereket kell csinálni helyettük. Sem a kerék futófelület profilja, sem a kerék szélessége, sem a nyomkarima mérete nem stimmel. Max a tengelyfurat átmérője a jó, meg a kerék átmérője, más semmi...
És akkor még nem beszéltünk arról, hogy ezzel az is jár, hogy a modell áramszedését is át kell alakítani.
|
(#34334) jumo31 válasza etwg hozzászólására (#34266)
|
Válasz •
|
Jún 12, 2014 |
|
szia etwg!
Köszi a választ! Én hiszek abban, hogy a vasút és annak modellezésében, azaz annak hagyományőrzésében, stb., szükség van a tehetségek, tehetséges alkotások favorizálására.
Jaj, de most megint offolok, Frankye főnök lehet megint koppint!
|
(#34335) etwg válasza jumo31 hozzászólására (#34334)
|
Válasz •
|
Jún 12, 2014 |
|
Épp most kaptam egy e-mailt a barátomtol és megegyeztünk, hogy julius elsö hetében felkeressük közösen az öregurat, aki szivesen vár. Ugyhogy ha minden jol megy, 2-3 héten belül lesz friss, elsö kézböl származo beszámolo.... |
(#34337) jumo31 válasza etwg hozzászólására (#34335)
|
Válasz •
|
Jún 12, 2014 |
|
|
(#34338) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#34326)
|
Válasz •
|
Jún 12, 2014 |
|
Így szét lehet kapni a TRIX kereket?? |
(#34339) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#34326)
|
Válasz •
|
Jún 12, 2014 |
|
Nem lenne elég csak a nyomkarimát esztergával elvékonyítani?? |
(#34343) bambi75 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#34202)
|
Válasz •
|
Jún 12, 2014 |
|
Sziasztok!
Köszi mindenkinek a tanácsokat és a segítséget, egy kicsit jobban szemügyre vettem a mozdonykát, a (most már tudom ) kurbli rögzítése pillanatragasztóval történt, ami miatt a mozgó tolattyúk is merevek lettek, amiket ez a kurbli tart. Most már mozognak, óvatosan lefejtettem a ragasztót róluk, csak a kerékben lévő maradvány kiszedése lehet, hogy kicsit necces lesz. Azért majd megpróbálom és jelentkezem alkatrészért. |
(#34349) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#34338)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2014 |
|
A képen egy Trix kocsi kerékpár van. A mozdonyoké kicsit macerásabb. Amúgy a képen látható kerék elballag még NEM síneken. A gond az, hogy a nagyon régi Trix gépek, pláne a Trix-Express gépek kerekeinél nem elég lefaragni a nyomkarimát, mert magának a keréknek a szélessége is durván nagyobb a kelleténél. Akkor most honnan is esztergálsz le jó 1-1,5mm anyagot? Ha kívülről, akkor beeseik a sínek közé a kerékpár. Ha belülről, akkor meg nem lesz nyomkarimád... Csere, új kerekek kellenek, vagyis kellenének.
Nemrég egy V16-os dízelmozdonyban cseréltem komplett keréksort: az e-bay-n egyenáramúnak hírdettek egy Trix-Express gépet, és ide került, mert minden baja volt a síneken. 26.000Ft volt a sima kerékkészlet a modellhez, de szerencsénk volt, mert ez csak egy pár éves modell. A régi Trix modellekhez 99%, hogy nem kapni már ilyesmit. |
(#34353) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#34349)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2014 |
|
Pár éve linkeltem neked egy fotósorozatot, ahol a német modellező átépítette a Trix-Express mozdonyát. Kerék le a tengelyről, esztergálás, persely felfúrás, zsugorcső a tengelyre, vissza rá a kerekek, áramszedők kiépítése, hogy kétsínes legyen a mozdony .... Akkor azt mondtad, hogy nincs az a modellező, aki ezt utána csinálná .... |
(#34354) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#34353)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2014 |
|
OK!
CSak a Trix-Express kerék az cca. 3mm széles, egy mai NEM kerék meg 2 alatt van. |
(#34358) Fordítókorongos válasza csíkosháTTú hozzászólására (#34354)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2014 |
|
Szia Csíkos!
H0-ás mozdonyról beszéltünk!
A kerék szélessége jóval 2 fölött van,
min.2,7 , max.2,9 szokott lenni,NEM szerint.
A Roco Szergejé pl. 2,8mm-es!
Itt inkább a nyomkarima magassága az ami a hibát okozza. |
(#34359) csíkosháTTú válasza Fordítókorongos hozzászólására (#34358)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2014 |
|
Nem néztem utána, hasból írtam a számokat. A Trix-Express kerekei inkább a kínai játékvasutakhoz jók, még a háború előtti örökségből maradtak ránk. Kb. dupla olyan szélesek a kerek, és a nyomkarima szélessége sem egy úttörőkolbász, hanem egy szép, vastag májashurka. Tök mindegy, hogy valami tud-e avalmi "varázslatot", ezeket cserélni kell. |
(#34393) Milos Grimasz hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 14, 2014 |
|
Tegnap esti termés.
MÁV D 611-os idegen eredetű kocsi. Méret: H0e
És egy kis apróság HOTotya jóvoltából. Ha minden jól megy a "gúnyáját" hamarosan megkapja.
|
|
(#34433) Milos Grimasz válasza jumo31 hozzászólására (#34403)
|
Válasz •
|
Jún 16, 2014 |
|
Köszi! De azért ez még messze van a mesterfoktól. |
(#34910) Zosy hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 25, 2014 |
|
Üdvözletem!
Megvételre***
Email:***
Erre való az Apróhirdetési rovat, kérlek ott keresd!
Az e-mail címedet pedig csak akkor írd ki nyilvános fórumra, ha mazochista vagy, és szereted, ha a postafiókodat elárasztja a levélszemét! (A spammerbotok épp az ilyenekre vadásznak.)
Frankye
|
(#35003) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 27, 2014 |
|
Sziasztok!
Én még mindig a kocsivilágításoknál tartok....
etwg modellezőtársunk írása adta az ötletet: Idézet: „Tudtommal a kocsikban a mai napig többnyire fénycsöves világitás van, azok indulása nem lágy, hanem forditva, inkább villano. ”
Ugyanúgy,mint a másiknál funkciódekóderrel kapcsolható fel a világítás és a zárfények is.
Ebbe a kocsimba már Neonvilágítást szereltem,aminek elektronikája slogan szaktársunk munkája.
Mérete: 20 x 22 x 4mm, ami simán elfért a kocsivégben, a tető alá felragasztva, másik végébe a dekóder került.
A zárfénypanelok,világításpanel,kerékérintkezők saját gyártmányok.
Sajnos a világításpanelt sikerült egy kicsit elkapkodnom,mert nem vettem figyelembe a dekóderhez,elektronikához való külön vezetékezést,amit rátehettem volna magára a panelre is,könnyebb lett volna
Majd a következőnél. |
|
(#35004) Fordítókorongos válasza Fordítókorongos hozzászólására (#35003)
|
Válasz •
|
Jún 27, 2014 |
|
Ehhez a világításpanelhez melegfehér PLCC2-es Ledeket használtam 3x3-mas kiosztásban.
Erről a Neon effektes felkapcsolásról is csináltam egy felvételt nektek:
Neonvilágítás a Személykocsiban!
Jó modellezést!
korongos |
|
(#35011) zsolesz74 válasza Fordítókorongos hozzászólására (#35004)
|
Válasz •
|
Jún 27, 2014 |
|
Jó lett a beépítésed!
Ha egyszer mégis csak átépítenéd a panelt, a LED-eket ne sorba fűzd fel, hanem váltottan. Akkor egy jobb látványt fog adni felkapcsolásnál. De azt hiszem ezt mondtam egyszer a telefonban... |
(#35039) Fordítókorongos válasza zsolesz74 hozzászólására (#35011)
|
Válasz •
|
Jún 28, 2014 |
|
Szia Zsolesz!
Csak meggyőztél a felkapcsolási sorrenddel.
(Nem hagyott nyugodni a dolog.)
Videó:
Neonfények a Személykocsiban 2.
Először a két szélső,végül a középső Ledsor kapcsol fel.
Nem tudtam eldönteni,hogy néz ki jobban...
nekem így is jó.
Most nehogy azzal gyere,hogy elsőre a középső,aztán a két szélső felkapcsolására gondoltál.
Jó modellezést! |
(#35044) zsolesz74 válasza Fordítókorongos hozzászólására (#35039)
|
Válasz •
|
Jún 29, 2014 |
|
Nem azért mondtam, hogy falnak menj!
De szimpatikusabb egy picit! |
(#35049) HOTotya válasza Fordítókorongos hozzászólására (#35039)
|
Válasz •
|
Jún 29, 2014 |
|
Ne hagyd magad Árpi!!!! Az első variáció jobb volt.. Így össze-vissza kapcsolja be a vasutas...... 1,2,3 így kell.... |
(#35054) enamessias válasza HOTotya hozzászólására (#35049)
|
Válasz •
|
Jún 29, 2014 |
|
Én meg a középsőt kapcsolnám be először! Tehát 2,1,3. |
(#35055) slogan válasza enamessias hozzászólására (#35054)
|
Válasz •
|
Jún 29, 2014 |
|
Majd megcsinálom olyanra ,hogy minden bekapcsoláskor más lesz a sorrend ,jó ?
Egyébként készült egyszer ennek egy olyan változata is ,ahol a rossz neon lett imitálva ,azaz ,csak vibrált ,mint mikor nem tud begyújtani....Valami hirdető táblába ,vagy oszlopba kellett .... |
(#35072) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 29, 2014 |
|
Sziasztok!
Gondoltam,hogy lesz aki másképp kapcsolná fel,
lesz aki tréfál....
Slogan ajánlata mindenkinek jó lenne.
Nekem mindegy,jó volt így is,úgy is,úgyhogy ez már marad ilyen.
Zsolesznek volt egy kis ráhatása,mert hozzászólása után túl szabályosnak éreztem.
Ezt most egy ittas állapotban lévő vasutas kapcsolta fel,nem figyelt a sorrendre.
Majd a következőnél más sorrendet választok. |
(#35073) zsolesz74 válasza Fordítókorongos hozzászólására (#35072)
|
Válasz •
|
Jún 29, 2014 |
|
Visszajövök szabiról és viszek neked egy komplex effekt vezérlőt, videózhatsz majd egyet. |
(#35119) Fordítókorongos válasza zsolesz74 hozzászólására (#35073)
|
Válasz •
|
Jún 30, 2014 |
|
Szia Zsolti!
Kíváncsian várom , állok elébe , és jó pihenést,időt a szabira! |
(#35126) gyuro01 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 30, 2014 |
|
Kedves Úrak!
Érdeklödnék hogy H0 Roco DSB mozdonyomat M 61 hogyan lehetne legjobb minöségben és a legjobb áron átalakitani?
Vagy egy ilyen átalakitót mozdony menyibekerül?
Segitségeteket köszönöm. |
(#35129) etwg válasza gyuro01 hozzászólására (#35126)
|
Válasz •
|
Jún 30, 2014 |
|
Attol függ mire akarod átalakitani? Ha egy halom roncsra, akkor elég hozzá egy komolyabb kalapács, és nem kerül semmibe. |
(#35131) gyuro01 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 30, 2014 |
|
Kösz ezel nem segitetél!? |
(#35135) etwg válasza gyuro01 hozzászólására (#35131)
|
Válasz •
|
Jún 30, 2014 |
|
Csupán annyit, hogy probálj meg pontosan fogalmazni, ha forumon valamit kérdezel. Mert mindent megtudtunk, csak azt nem, hogy mit is akarsz....
A pontos, szabatos kérdés fél siker ( segutség ).
|
(#35144) gyuro01 válasza etwg hozzászólására (#35135)
|
Válasz •
|
Júl 1, 2014 |
|
1990 évek utáni magyar álapotut szeretnék amiben nincs csillag. |
(#35147) Fordítókorongos válasza gyuro01 hozzászólására (#35126)
|
Válasz •
|
Júl 1, 2014 |
|
Szia Gyuro!
Nem a legjobb Nohabot választottad az átalakításhoz,ezen,sokat kell dolgozni.
A forgóvázmaszkokat,pályakotrókat ki kell cserélni,az orron lévő ajtót kapaszkodókat el kell tüntetni,festeni,feliratozni kell majd.
Van valahol egy átalakításról szóló leírás,ahol pont egy DSB-t alakítanak át,Festések a garázsból címmel.
A RAL Számok is megvannak a festéshez.
Ha rászánod magadat a dologra,engem minden részlet érdekel.
Jó átalakítást! |
(#35154) gyuro01 válasza Fordítókorongos hozzászólására (#35147)
|
Válasz •
|
Júl 1, 2014 |
|
Hát elsösorban kasznit probálók szerezni másod sorban kerülne sor ilyen drasztikus átalakitásra. |
(#35155) Frankye válasza gyuro01 hozzászólására (#35154)
|
Válasz •
|
Júl 1, 2014 |
|
Javaslom, hogy az Apróhirdetési rovatba tegyél fel hirdetést, hogy ilyesmit keresel. (A fórum nem kereskedelmi tevékenységre szolgál.) |
(#35156) gyuro01 válasza Frankye hozzászólására (#35155)
|
Válasz •
|
Júl 1, 2014 |
|
Bocs csak válaszoltam a kedves modellezö társnak. |
(#35157) Frankye válasza gyuro01 hozzászólására (#35156)
|
Válasz •
|
Júl 1, 2014 |
|
Semmi gond, ezért írtam, hogy erre való az Apróhirdetési rovat. Aki keres, vagy kínál, ott összeszedetten, egy helyen megtalálja, itt viszont csak az, aki a fórumot olvassa. |
(#35428) masTTertape válasza Fordítókorongos hozzászólására (#34265)
|
Válasz •
|
Júl 9, 2014 |
|
Szia,
Nálam szinte mindennapos feladat a műhelyben a nyomkarimák esztergálása. Hozd el hozzám és megnézzük, hogy mennyire van értelme az esztergálásnak!
Üdv,
MasTTertape |
(#35430) masTTertape válasza Zosy hozzászólására (#34263)
|
Válasz •
|
Júl 9, 2014 |
|
Régi TT-s Nohab világításának cseréje baromi egyszerű.
Az 5 mm-es töltényizzó foglalatba simán belemegy egy hagyományos, 5 mm-es átmérőjű LED. A sárga túl sárga, a fehér meg nagyon kékes, ezért ez utóbbit egy kis átlátszó sárgával meg kell festeni. 1k előtét ellenállás és a LED-et az eredeti diódával egyező "irányban" beépíted és kész a dolog.
Egyszerűbb elmondani, mint kapcs.rajzot kreálni hozzá. |
(#35433) zsolesz74 válasza masTTertape hozzászólására (#35428)
|
Válasz •
|
Júl 9, 2014 |
|
Te szoktál kereket esztergálni Gábor?
H0Totya panaszkodott egy-két BTTB kerékre, hogy imbolyog és nem tudja felesztergálni... |
|
|
2024. Nov, 28. Csü 20:55:00 |
|
Jelenleg 14 fő olvassa az oldalt |
|
|