|
[OFF] Pihenő vasutasok
|
Témaindító: Topi, idő: Jún 28, 2010
Témakörök:
|
|
(#34253) etwg válasza sunocske hozzászólására (#34242)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2014 |
|
Nem, a legujabb pesti bkv/bkk bérletekröl van szo..... |
(#34692) adamtt hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 19, 2014 |
|
Üdv!
12-15 éves gyerekek számára tartunk pár napos iskola utáni pihenést Kemencén a kisvasúti napok alatt.
További információ a képen lévő e-mail címen!
(Remélem nem bántottam meg senkit és nem szegtem szabályt.) Kellemes nyaralást mindenkinek!
Üdvözlettel: Ádám |
|
(#34723) Frankye válasza adamtt hozzászólására (#34692)
|
Válasz •
|
Jún 20, 2014 |
|
Nem volt sértő, sem szabályszegő, csak szerencsésebb lett volna ebbe a topicba tenni. |
(#35274) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 3, 2014 |
|
Egy kérdés.
Van itt közöttünk egy optikus? (lencse kellene). |
(#35466) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 10, 2014 |
|
Az imént berregett el a műhely felett a világ egyetlen repülőképes Li-2 gépe, a Golt Timer alapítvány HA-LIX. Csodaszép ez a gép, a Douglas DC-3 szovjet licensz változata. Sokan ezeket a gépeket (az alaptipus aerodinamikai számításait Kármán Tódor végezte) a világ legszebb utasszállítójának tartják. Méltán... |
(#35474) Csukló válasza csíkosháTTú hozzászólására (#35466)
|
Válasz •
|
Júl 10, 2014 |
|
Igen, kocsicsere közben a LURDY HÁZnál én is láttam |
(#35495) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#35466)
|
Válasz •
|
Júl 11, 2014 |
|
Akkor csak jól hallottam, hogy valami rendkívüli dolog rotyog a levegőben, sajnos látni nem láttam, mert az irodám ablaka a Richter nagy kék dobozára néz... |
(#35533) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 13, 2014 |
|
Szomoru képek a szomszédból:
Ukrajna |
(#35592) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#35495)
|
Válasz •
|
Júl 16, 2014 |
|
Onnan nem is nagyon volt látható, mert a felszállás után rögtön jobb fordulóba kezdhetett, ugyanis gyakorlatilag a Havanna ltp.- Bozsik stadion - Lurdy ház vonalban lavírozott Budaörs felé. |
(#35682) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#35592)
|
Válasz •
|
Júl 18, 2014 |
|
Azért a hangja elképesztően szép volt
Más, de még mindig repülés:
Múlt héten egy ilyen repült el a házunk felett: Piaggio P.180 Avanti
Nagyjából tizenöt éve láttam először ilyen gépet a magyar légtérben, akkor nem tudtam, ki fia-borja. Elég jellegzetes a hangja és az alakja, ezért is jegyeztem meg magamnak. Évente egyszer-kétszer legalább a hangját hallom, nagyon ritkán alakul úgy, hogy láthatom is ezt a fura szerzetet. Tegnap teljesen véletlenül akadtam a nyomára az interneten, így legközelebb már tudni fogom, mi a ménkű ez (mert egyébként a méretéhez képest hihetetlenül hangosnak tűnik a földről nézve)
Közben megtudtam ám azt is, hogy a Ferrari F1-es csapatát is ilyen gép szállítja, tehát várható, hogy a jövő héten talán ismét belebotlok egy ilyenbe |
(#35686) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#35682)
|
Válasz •
|
Júl 18, 2014 |
|
Na ja!
Érdekes kis masina...
Más, és nagyon szomorú. A héten nem nagyon követtem eddig a világ eseményeit, de, amit csütörtökön délután művelt Ukrajnában a pánszláv testvéri "kultúra", azért az elképesztő. És hagyják, gengszterek garázdálkodjanak arrafelé, mert nagy nyugati demokrata szellemről meg az derült ki, hogy gyakorlatilag - bocsánat, de leírom - töketlenség az egész. Az, hogy lázadók, vagy szakadárok, vagy forradalmárok szereznek pár AK47-est, attól még nem történik katasztrófa. DE ezek már tankokkal, meg rakétákkal flangálnak bűntetlenül a világ szeme láttára! Ilyeneket azért nem kapni az "emdéef, vagy kínai" piacon. Aztán csodálkoznak, hogy olyanok kezébe kerülnek nehéz fegyverek, akinek az agyuk addig terjed, hogy megnyomják a gombot... |
(#35688) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#35686)
|
Válasz •
|
Júl 18, 2014 |
|
Ráadásul az ilyen rakétát még egy (vagy több) radarállomásnak is vezetnie kell valahol, mert különben biztosan nem találná el még a napot sem, ha az 10 km-re lenne. Az aki itt a gombot megnyomta, az egy primitiv hülye, mert halvány fogalma sem lehetett, hogy mit csinál, de valakiknek ilyen ember kellett.......
És csak csenben reméljük, hogy nem fognak 70 -80 évig majd azon rágodni, hogy kis huzta meg elöstör a ravaszt, vagy gyujtota meg a gyutacsot.... (mint az már többször megtörtént). |
(#35689) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#35686)
|
Válasz •
|
Júl 18, 2014 |
|
Bár az oldaltól távol áll a politikai vonal, és nem is nagyon szeretjük, ha ide az is bevonul, azért az tényleg elképesztő, hogy ilyen megtörténhetett. Habár a '80-as végén, vagy már a '90-esek elején előfordult ilyen (hasonló), amikor egy koreai utasszállítót lelőttek a Szovjetunió "ügyes kezű vadászpilótái", mondván: "Ellenséges vadászgépnek nézték..." (Nyilván nagyon könnyű egy Boeing utasszállítót összetéveszteni egy vadászgéppel... Ennyit még én, az aviatikában abszolut járatlan is könnyen belát... )
Azért az is mutat valamit, hogy mind a két fél a másikra mutogat. Kicsit olyan érzése van az embernek, mint amikor a gyerekek focizás közben betörik az ablakot. Annak sincs gazdája.
Az viszont tény, hogy a világ (egyik, ha nem "A") legnagyobb üzlete a fegyvergyártás, de csak akkor, ha van kinek, hová eladni azokat. Tehát mindig kell egy (de inkább minél több!) fegyveres konfliktus a világban, ahol a megtermelt fegyvereket el lehet passzolni. Ezért van ennyi háborúság. A nagyhatalmak (értsd: fegyvergyártók) ezért (is) támogatják (na, nem nyíltan!) a vallási, etnikai, és egyéb konfliktusokat. Ha mással nem, fegyverrel, lőszerrel, rakéta-rendszerrel, meg rakéta-elhárító rakétával. Aztán meg eladják a rakéta-elhárító rakétát elhárító rakétát, aztán meg... Nem folytatom. Tény azonban, hogy a világ egyik részén a nemzeti össztermék (népszerű nevén: GDP) egy igen-igen jelentős részét fegyverkezésre, harcra költik, míg a tőszomszédságban gyermekek százai-ezrei halnak éhen (szó szerint), mert nincs mit enniük.
Nagyon nem jól van ez a világ kitalálva, az már egyszer biztos. |
(#35690) etwg válasza Frankye hozzászólására (#35689)
|
Válasz •
|
Júl 18, 2014 |
|
Nagyon igy van, és sajnos láthatjuk (legalábbis a korosabbak egy része - aki hajlando látni), hogy még 100 év után sem lehet kideriteni valoban mi is volt az oka az elsö világégésnek, amit aztán a második követett, szintén nagyon kiderithetetlen okok miatt. És láthatjuk azok komoly sorát is, akik mindegyikböl rengeteg hasznot huztak..... |
(#35691) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#35688)
|
Válasz •
|
Júl 18, 2014 |
|
Ha azzal a tipussal lőtték le, amit írnak, akkor elvileg nem, mert annak saját vezetőradarja van az indítókocsin. De csak a célt látja, szekunder radar nincs rajta, vagyis azt nem tudja, hogy mit lát, csak azt, hogy egy repülő. |
(#35700) piltdownman válasza etwg hozzászólására (#35274)
|
Válasz •
|
Júl 18, 2014 |
|
Idézet: „Van itt közöttünk egy optikus? (lencse kellene).”
Van,kisebb áttétellel. |
(#35860) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 23, 2014 |
|
Sziasztok!
Gárdonyi nyaralásom alkalmával csináltam néhány felvételt az ott elsuhanó vonatokról:
Gárdonyi vonatok (2)
A mobilos felvételeket a gyalogos felüljáróról és egy útátjárónál csináltam. |
|
(#36023) DZolTTán válasza Fordítókorongos hozzászólására (#35860)
|
Válasz •
|
Júl 28, 2014 |
|
Vajon a bal szélső vágányon a középső sín mit tud? |
(#36026) Frankye válasza DZolTTán hozzászólására (#36023)
|
Válasz •
|
Júl 28, 2014 |
|
Az az úgynevezett vezetősín. Arra jó, hogy egy esetleges siklás esetén a siklott jármű ne tegyen (nagyobb) kárt a műtárgyakban. (Pl.: híd, árok, stb.) |
(#36059) DZolTTán válasza Frankye hozzászólására (#36026)
|
Válasz •
|
Júl 29, 2014 |
|
Értem, köszönöm! |
(#36061) sunocske válasza Frankye hozzászólására (#36026)
|
Válasz •
|
Júl 29, 2014 |
|
Terelősínt akartál mondani. Vezetősín a kitérőkben és a nagyon kis sugarú ívekben van. |
(#36068) Frankye válasza sunocske hozzászólására (#36061)
|
Válasz •
|
Júl 29, 2014 |
|
Igen, természetesen. Köszönöm tanult kollégámnak a kiigazítást. (Hiába, no, öregszem...) |
(#36160) SzerNoh hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 31, 2014 |
|
Üdv mindenkinek!
Ha van valaki aki bennfentes árulja el , hogy mi a logika a következőben.:
Ma a Komáromi vonat ami a délibe érkezik 16:39 kor 30p késett, így úgyan az a vonat ami 16:50 kor szokott vissza indulni az 17:15 kor indult vissza.
A kérdés az, hogy viszont már 16:45 kor bent állt az a vonat ami 17:20 kor szokott Komáromba menni. Akkor meg miért nem indult az rendesen 16:50 kor???
Megkérdeztem az Ügyfélszolgálaton lévő hölgyet, nem tud-e valakinek szólni ez ügyben és röviden tömören: nem
Ilyenkor mi a helyzet? |
(#36163) etwg válasza SzerNoh hozzászólására (#36160)
|
Válasz •
|
Júl 31, 2014 |
|
Semmi. A vonat csak akkor indulhat, ha erre parancsot kap. Azt meg ki a fene tudja, ha az adott pillanatban nem engedik elindulni?
Foglalt a pálya, müszaki hiba, emberhiány stb. Ezt az informácios kislány biztosan nem fogja tudni.
|
(#36164) SzerNoh válasza etwg hozzászólására (#36163)
|
Válasz •
|
Aug 1, 2014 |
|
Elég nagy lány volt
|
(#36166) BR95 válasza SzerNoh hozzászólására (#36164)
|
Válasz •
|
Aug 1, 2014 |
|
"Húsz éve zakatolok!
Betéve tudom a MÁV szabályait . . .
Ismerem a kiírásokat is! . . .
"A PÉNZTÁRTÓL VALÓ TÁVOZÁS UTÁN AZ UTASNAK NINCS HELYE!" .
Számomra a MÁV összes kiírása szent és érthetetlen! . . . "
N.B.A. |
(#36167) Frankye válasza SzerNoh hozzászólására (#36160)
|
Válasz •
|
Aug 1, 2014 |
|
Valószínűleg személyzet hiányában nem tudták elindítani. Igazándiból ebben az Üzemirányító Szolgálat dönt, de Ők is csak a rendelkezésükre álló (többnyire rendkívül hiányos!) információk alapján tudnak döntést hozni. |
(#36174) reszelozsir válasza SzerNoh hozzászólására (#36160)
|
Válasz •
|
Aug 1, 2014 |
|
Szerintem nem szívesen borítgatják meg sem a szerelvényfordulókat, sem a személyzet fordulóit. Lehet, hogy nem is lehet. A HÉV-nél azon a 25km-en simán belenyúlnak, ha kell, de félúton ott a kocsiszín és a tartalék személyzet ha kell "könnyebben helyrerakják mind a szerelvényeket, mind a személyzetet (akár nyíltvonali motorvezető cserével is). |
(#36177) SzervízMacska válasza SzerNoh hozzászólására (#36160)
|
Válasz •
|
Aug 1, 2014 |
|
Nem vagyok vasutas, de rokon területen dolgozom. Biztos, hogy a mávnál is van járműátvétel műszak kezdés előtt. Tehát ha ez a vonat aznap először indult útnak, akkor a mozdonyvezetőnek indulás előtt x idővel kezdődik a szolgálata, ami alatt az üzemi berendezéseket megadott utasítás szerint ellenőriznie kell. Ezen kívül jelentkezik a helyi felettesénél és a jó isten tudja, mi mindennek kell még teljesülni, hogy a vonat elindulhasson. Ugye, a személyzet többi tagjának is ott kell lenni, s a papírmunka indulás előtti részén is túl kell lenniük. Az is lehet, hogy a menetrend szerint későbbi vonat vágányútja a korábbi időpontban még nem biztosítható egy másik szerelvény miatt. Ezekbe a dolgokba annak a kislánynak sem belelátása, sem beleszólása nincs, ezért kár is szívni a vérét ilyen ötletekkel... |
(#36191) Frankye válasza SzervízMacska hozzászólására (#36177)
|
Válasz •
|
Aug 1, 2014 |
|
Én igen.
A szerelvény-átvétel természetesen itt is megvan, bár nem pont úgy, mint Nálatok. Forgalmi vágányon azért ez nem jellemző.
A vonatkísérő személyzetnek van előkészítő tevékenysége, de inkább azt tartom valószínűnek, hogy az inkriminált esetben nem volt kéznél olyan személyzet, aki tudta volna vinni a vonatot. Az előkészítés (forgalmi szempontú) nem olyan nagyon hosszú idő (rendes esetben), viszont a forgalmi (v)iszonyokat nem ismerjük, lehet, hogy az is közbeszólt.
Szóval azért egy ilyen csere nem csak annyi, hogy "Akkor menjen a másik, elvtársak!"... |
(#36197) SzervízMacska válasza Frankye hozzászólására (#36191)
|
Válasz •
|
Aug 1, 2014 |
|
Erre céloztam én is... |
(#36212) Frankye válasza SzervízMacska hozzászólására (#36197)
|
Válasz •
|
Aug 2, 2014 |
|
Igen. megértettem. |
(#36221) SzerNoh hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 2, 2014 |
|
Köszi mindenkinek! |
(#36253) enamessias hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 3, 2014 |
|
Ezt a tortát kaptam: |
|
(#36265) Frankye válasza enamessias hozzászólására (#36253)
|
Válasz •
|
Aug 4, 2014 |
|
Isten éltessen sokáig! (Aranyos torta! ) |
(#36505) HOTotya válasza enamessias hozzászólására (#36253)
|
Válasz •
|
Aug 12, 2014 |
|
|
(#36584) sunocske hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 16, 2014 |
|
Csak azért írok ide, mert a topic címe momentán hatványozottan igaz ránk. Kijöttünk vágányzárba hegeszteni, de szakad az eső... Ilyen ez a popszakma |
(#36589) etwg válasza sunocske hozzászólására (#36584)
|
Válasz •
|
Aug 16, 2014 |
|
A kinaiak már vagy ezer éve feltalálták az esernyöt...... |
(#36605) sunocske válasza etwg hozzászólására (#36589)
|
Válasz •
|
Aug 16, 2014 |
|
Olyat, ami ellenáll a termit hőterhelésének? |
(#36606) Frankye válasza sunocske hozzászólására (#36605)
|
Válasz •
|
Aug 16, 2014 |
|
Abból, amiből az öntő készül.... |
(#36612) Lezlinilzen válasza sunocske hozzászólására (#36605)
|
Válasz •
|
Aug 16, 2014 |
|
Esernyővel hegesztetek? Na, akkor most már tudom, miért törnek olyan könnyen a hegesztések. Pláne, ha kínai esernyővel... |
(#36617) sunocske válasza Lezlinilzen hozzászólására (#36612)
|
Válasz •
|
Aug 16, 2014 |
|
Sőt. Az esernyőt is esőben hegesztjük |
(#36630) sunocske válasza Lezlinilzen hozzászólására (#36612)
|
Válasz •
|
Aug 17, 2014 |
|
Amúgy ne aggódj, amíg nem állt el az eső, ki se szálltunk az autóból |
(#36792) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 23, 2014 |
|
Minden műszak kezdés előtt a műhelyben ellenőrizni kell a kábeleket, vezetékeket. Ezt a feladatot egy új alkalmazott vette át pár napja. |
|
(#36794) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 23, 2014 |
|
Egy ujabb szomoru hirem van.
Tegnap megszünt az amerikai kontinens második legnagyobb vasutmodellezési kiadoja, és egyben a nagyhirü hobbilap is a Railroad Model Craftsma (RMC).
Az RMC több mint 50 évig szolgálta a kisebb pénzü vasutmodellezöket, és gyakran remek filléres ötletekkel emelte a vasutmodellezés szinvonalát. Szinte minden számban volt valamilyen épitési leirás, hogyan kell ezt azt megoldani.
Idézet: „It is with regret that Carstens Publicatons, Inc. will be closing permanently at close of business on Friday, August 22, 2014. Carstens Publications, Inc. has been a leading publisher of leading hobby magazines for over 50 years. Unfortunately the current economic climate has placed us in this position. Discussion is continuing with several parties who expressed desire to take on the continuance of the magazines. At this point there is still hope that all three titles will remain in existence. But I can offer no guarantees. We thank you for your patronage over the years, and wish you the best of luck in your endeavors.
--Henry R. Carstens, President
Carstens Publications, Inc.”
Na megyek megvenni az utolso számot, ki tudja, hogy lesz-e még folytatás |
(#36831) piltdownman hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 25, 2014 |
|
A T.Moderátor hozzájárulásával itt reagálnék a „Terepasztal vezérlés és elektronika” topik
(#36729) etwg és a (#36741) csíkosháTTú sz. h.sz.-okra.
Uraságom eltöltött 10 évet műszerek , ipari/stúdió video berendezések fejvesztésével és az áramköri megoldások és az életvédelem között nem lehetett kompromisszumot kötni,mivel az utóbbi mindet felülír.Sajnos a berendezések használathoz hiába adnak ki doksikat, az ilyenek balesetek az üzemeltetők hibájából erednek.
Bővebben:áramütés
Őfőméltóságodéknál milyen műszereket sikerült hazavágni?
A „technológiai föld” alatt mit értesz, a készülékek házát?
Megnéztem a A PA10-t ill. a PA12-t,az itteni info szerint mindkettő földelt.
Bővebben: PA10 90W
Bővebben: PA-12 65W
A különbség,(a Dell-nél paraméterezhető a töltő):
Bővebben: PA-10 - PA-12 különbség
Nem világos, hol lőttek/lőttünk bakot Polto Altoban, Beavertonban, Münchenben, Tokióban és a Temesvár u.20.-ban?
|
(#36832) csíkosháTTú válasza piltdownman hozzászólására (#36831)
|
Válasz •
|
Aug 25, 2014 |
|
Idézet: „Nem világos, hol lőttek/lőttünk bakot Polto Altoban, Beavertonban, Münchenben, Tokióban és a Temesvár u.20.-ban?”
Amikor egy alapvetően DC táplálású műszer házára rá van kötve a táp negatív pólusa, és a hozzá mellékelt hálózati töltőn a földelés, vagyis a töltő készülékháza, és töltő földelése is ez a negatív pont.
Hogy milyen műszereket sikerült az így készített ketyerékkel hazavágni? Hálózati analizátorokat. Hordozhatókat. Ugyanis, ha netán mérés közben lemerül az akksi, akkor át kéne állni hálózati üzemre. Csak a mérendő hálózat földelése a legritkább esetben ugyanaz, mint a tápegység hálózati forrásáé. Ha ezt még megfejeljk azzal, hogy a DC oldal negatív pólusa is ez, akkor...
Most ellenőrizem azt a tépegységet, ami használni szeretnék majd a jövőben. A kimeneti DC oldal negítvja SEHOL SINCS galvanikus kapcsolatban a készülékházzal, vagyis a bementi oldal földelésével. (Mellesleg a Miniversumba naponta járnának oltani a tűzoltók, ha nem ilyenek lennének a tápegységeik.)
A gunyoros urizálást viszont hagyjuk, ha lehet. |
(#36833) Frankye moderátori
hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 25, 2014 |
|
Idézet: „A gunyoros urizálást viszont hagyjuk, ha lehet.”
Így van. Éppen ezért, illetve ennek elkerülése érdekében írtam a másik témában, amit írtam. Ezeket a fajta felesleges és személyeskedő megjegyzéseket kérem mellőzni, ellenkező esetben kénytelen leszek a teljes hozzászólás(oka)t eltávolítani, szükség esetén további szankciókat alkalmazni.
(Sajnálatosan nem ez az első eset, amikor e miatt kell szólnom. Természetesen akinek nem inge, ne vegye magára, akinek igen, az pedig szíveskedjék felöltözni belőle, mégpedig sürgősen!) |
(#36835) etwg válasza piltdownman hozzászólására (#36831)
|
Válasz •
|
Aug 25, 2014 |
|
A DELL töltök közül az egyik ( itt van mind a kettö elöttem) nem lehet földelt, hiszen a hálozati csati mindössze 2 polusu ( borotva zsinor).
Az, hogy a katalogus mást mutat és mond már tényleg nem az én gondom. A duplaszigetélésühöz autokábel is van, azaz 12v-rol is megy (a kocsiban tölthetem a notebookot).
De a lényeg továbbra is máshol van.
Ha egy berendezés müködöképes független akkurol, meg hálozatrol is, akkor ugy kell kialakitani, hogy ne változzanak meg a vizsonyok a két üzemmod között. ( pl. Ez kötelezö szabvány a játékokra, azaz játék céljaira hálozati földelt PC-t be sem szabad vetni - itt nem lehet érintésvédelemre hivatkozni).
A technologia föld az jelenti, hogy a hálozati védöföld a fali dugoban meg a berendezések testjén adott esetben nem azonos. ( sok helyen a berendezések szekrényében egy más hálozat van, mint a kint a falon, igy ha egy ide dugott müszert hozzákötöd a mérendö berendezéshez komoly bajok léphetnek fel). Az más kérdés, hogy ezt általában tudják, de azt már nem mindig, ha egy akkus készülékkel mérnek, amire hirtelen rákötnek egy töltöt és bekövetkezik a baj.) |
|
|
2024. Nov, 20. Sze 11:40:09 |
|
Jelenleg 17 fő olvassa az oldalt |
|
|