|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#36143) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36142)
|
Válasz •
|
Júl 31, 2014 |
|
De feltűnt, el is vitte egy kicsit az arányokat |
(#36145) Lezlinilzen válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36142)
|
Válasz •
|
Júl 31, 2014 |
|
Megcsinálták...odafestették.
Maradtak az arányok, az öntőminta élei ugyanúgy megvannak, mint 40 évvel ezelőtt, és bár kiemelték a fényszórókat, csak épp rosszul.
Nem vagyok híve a "rosszabb is lehetne" felfogásnak. |
|
(#36147) csíkosháTTú válasza Lezlinilzen hozzászólására (#36145)
|
Válasz •
|
Júl 31, 2014 |
|
OK, gyerekek. Mindenki maga dönt. Ha hazai témát gyűjtenék, azért megvenném. Hála istennek DR-ezek. |
(#36148) Lezlinilzen válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36147)
|
Válasz •
|
Júl 31, 2014 |
|
Készültem rá, hogy megveszem, de sejtettem, hogy nagy változások nem lesznek, így kivártam a megjelenését. Jól tettem.
Nem is lesznek soha szebb magyar modellek a palettán, ha ennyi pénzért képesek vagyunk rárepülni, mint gyöngytyúk a takonyra, csak mert hasonlít egy magyar mozdonyhoz. |
(#36149) BR95 válasza Lezlinilzen hozzászólására (#36148)
|
Válasz •
|
Júl 31, 2014 |
|
No, akkor itt az ideje, hogy valami ügyes ember feljavító készletet kezdjen gyártani hozzá! Az oldalfellépők gondolom kireszelhetőek (ott a mintakeret), az orrcsatlás és a háromhengeres maszk meg leönthető... |
(#36151) csíkosháTTú válasza Lezlinilzen hozzászólására (#36117)
|
Válasz •
|
Júl 31, 2014 |
|
Szabatosabban:
Idézet: „- Csak azt elfelejted, Fiam! Hogy abban a csatában, Fiam! Én elveszetettem a fél lábamat!
- Papa nagyon buta vicc! Ott van mind a két lába!
- Hát... a csata után megtaláltam! A nagyhatalmak visszacsatolták...” |
(#36152) PéTTer válasza BR95 hozzászólására (#36149)
|
Válasz •
|
Júl 31, 2014 |
|
Csak jelezném, már van egy ügyes emberünk! Huber Ferinek hívják és remekül feljavítja. Ám ekkor jön a képbe, hogy magyarok vagyunk. tudomásom szerint ha Feri neki esik a tuningnak akkor újra festi...... Ekkor a matek már vetekszik egy kis szériás alkotás árával, ha jó áron veszel egy Nohabot és azt viszed Ferinek talán kedvezőbb áron jutsz egy egzakt modellhez. Szerintem Lezlinilzen Barátunkat ez zavarja. Magam részéről manapság igen zavarónak tartom ezen apróságok tamponnal történő pótlását ilyen árszinten. |
(#36157) BR95 válasza PéTTer hozzászólására (#36152)
|
Válasz •
|
Júl 31, 2014 |
|
Ó, nem feladatom nekem a Tillig-et védeni (nekem már a MÁV-os vagon oldalszellőzőjének tamponozása is durva volt) és nem is akarom. De lássuk be, nincs alternatívánk. Amíg a szerszámot nnem cserélik le egy új fejlesztésre, addig csak a feljavítás lehet járható út. Már persze, ha akar magának az ember egy ilyen Turcsiorrút.
Az asszonynak nagyon tetszik a NoHAB mozdony, illene is az Enikő Expressz elé, de nem veszem meg én sem, mert a hiányosságait én nem tudom/akarom kijavítani.
Józsi |
(#36158) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 31, 2014 |
|
Szomorú vagyok, mert ez a M61-es, nem lett egy nagy eresztés Tilligéktől. Nem tudom elhinni, hogy képtlenek észrevenni az ordító hibákat, és megalkotni egy helyeset. Minden lehetőségük adott hozzá.
Reméltem hogy legalább a forgóvázmaszkot megcsinálják hozzá, de hát hiába vártam. Bevallom viszont hogy többre nem számítottam tőlük, mit ahogy néhányatokkal már beszéltünk is erről régebben, hogy nem lesz itt semmi változtatás.
Azt viszont sikerült elérniük, hogy pontosan kétszer, két és félszer akkora munka lett egy ilyen átalakítás, mint a BTTB Nohab esetében. És ráadásul a BTTB gép jobban is "ül", a Tillignél a forgóvázmaszk, és a szekrény között kicsit nagy a hézag meglátásom szerint, és ezt még tetézvén, ott virít a vörösréz áramszedő lemez is.
Üdv. Mindenkinek!
Hubert Feri |
(#36161) csíkosháTTú válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#36158)
|
Válasz •
|
Júl 31, 2014 |
|
Szia Feri!
Azért Neked van címezve, hogy ne fogyjon el a téma folyamatossága.
Uraim!
A Tillig NoHAB formája azért piacképes. Viszont nem feltétlenül annyira, hogy egy teljesen új fröccs szerszámot csináljanak hozzá.
Egyébként meg: OFF méretekben az ennél ordítóbb szarvashibák tized ennyi kritikát, - hadd ne írjam le azt a szót, mert ki nem állhatom - sem kaptak. Lásd: Minitrix "MÁV M61" DSB forgóvázakkal, és NSB zsalus tetővel. A ROCO M61-nek bocsánatos bűn pár olyan hiba, ami a Tillig-en is van. Amikor az első új Tillig M61 megjelent, akkor sokan azért is ki voltak akadva, hogy egy olyan elektromos panel van benne, amin ott a felsővezeték átkapcsoló. A ROCO-n is ott van, a mai napig, de ott meg nem baj.
A Tillig, a lehetőségeihez képest szerintem ment előre. Tudjuk, vannak hibái. De mindenki úgy vásárol, ahogy akar. Ha nem teszik, akkor kihagyja, ha meg végül is elfogadja, akkor meg megveszi. A ROCO H0 M61-et is alaposan tuningolni kell, hogy igazi M61 kinézete legyen, pl. a forgóvászmaszkokat is, mert az sem stimmel. Ja, hogy az ilyen tuning a boltban kétszeresére nyomja fel az árát? Igen. És az majdnem egy kiszériás gép ára? Igen. Csak tudjátok, a model műszaki alapjai meg meg vannak. Én kisszériás gyártók közül eddig csak Hubert Feri modelljeinél találkoztam olyan hajtással, amit oda lehet tenni egy rendes mellé. A többi sajnos kutyaütő, még a JAGO is. |
(#36165) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 1, 2014 |
|
Látom megállt a topic.
Hiába, no! Nincs is szomorúbb emberi sors, mint magyar TT-snek lenni ezen cudar világban...
Uraim, méreTTársak, és klubunkat olvasó egyéb vasútmodellezők!
Ha valakinek hiányzik az életéből egy EEP vasútmodell szimulátor program, akkor egy 5.0-s verzió a műhelyből ingyenesen elvihető, számunkra felesleges. Nem másolt, hanem eredeti, teljesen jogtiszta szoftverről van szó. |
(#36168) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36165)
|
Válasz •
|
Aug 1, 2014 |
|
Nem állt meg, csak aludtunk |
(#36170) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36165)
|
Válasz •
|
Aug 1, 2014 |
|
A szoftverre - ha nem lesz más jelentkező - én "vevő" lennék. (A többit majd privátban beszéljük meg, ne a topicot terheljük vele.) |
(#36172) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#36170)
|
Válasz •
|
Aug 1, 2014 |
|
OK!
Kendé! |
(#36173) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36161)
|
Válasz •
|
Aug 1, 2014 |
|
Sziasztok,
Csak annyit, hogy idén Nürnberg a H0-ás Nohab-dömpingtől zengett. Mégis mindegyiknél akadtak fanyalgó szavak itthonról.
Nekünk csak egy gyártó jutott, így sajnos azzal kell főznünk, ami van. Illetve hát azt is el kell fogadnunk, hogy nem minden esetben a vasútgépészeti szakma legjobb ismerői adják a végleges tanácsokat a gyártóknak. Sőt a tévinformációk hamarabb jutnak el a kinti fejlesztőkhöz, mint az egzakt rajzok, tervek, dátumok (lásd Kühn MÁV kocsi).
Azt se felejtsük, hogy a Tillig nagyon súlyos anyagi problémákkal küzd. Így előre megmondható, hogy egy új festési variáció nem párosulhat formaújdonsággal. Szép lenne, de mivel a 4. korszakos magyar Nohab csupán "oldalhajtása" az illeszkedő DR vasútjának, így ezt az alapelvet kell figyelembe vennünk a modell létrejöttét illetően. Nekik ez, így jó, mint ahogyan mi sem hőzöngünk hangosan, ha egy rosszabbul sikerült DR-es mozdonyt veszünk meg. Pedig erre is akad példa bőven, csak bele kell olvasni a német fórumokba.
Úgyhogy én a jobbik oldalát nézem: minden idők legnagyobb TT-s kínálata látható az idei katalógusban és ezzel valahogy megtiszteltetve kell éreznünk magunkat. |
(#36178) IsTTen válasza masTTertape hozzászólására (#36173)
|
Válasz •
|
Aug 1, 2014 |
|
Ja szerintem is örüljünk neki nem sok országnak van James Bond Nohabja szerintem! |
(#36179) IsTTen hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 1, 2014 |
|
De egyszerűen el is keresztelhetjük James-nak vagy Jamie-nek ha lehet javasolnom! Vagy a Jakab a magyar megfelelője (Jakab Nohab)! |
(#36182) Lezlinilzen hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 1, 2014 |
|
Úgy emlékszem, már belinkeltem ezt egyszer.
Ebben a dalban benne van a kulcs, amitől ilyen lett ez az ország, és az egész világ Tillig NOHAB-tól kezdve a magánéletig.
Így is jó |
(#36184) csíkosháTTú válasza IsTTen hozzászólására (#36178)
|
Válasz •
|
Aug 1, 2014 |
|
Mein Gott!
VeTTe Kend az adást SZergej digizés ügyben, vagy elsikkadtt a dolog itt a nagy gyászunkban? |
(#36187) kaTTonai válasza masTTertape hozzászólására (#36173)
|
Válasz •
|
Aug 1, 2014 |
|
Már csak ezért is meg köll vennyi ,mert igaz ,hogy
"Kicsit sárga,kicsit savanyú;DE A MIENK!!!"
Ha nem fogy,egészen biztosan nem lesz soha többé ilyen komoly TT-s MÁV kínálat.
Részemről megtettem amit megkövetelt a HAZA!
Üdv:Miki |
(#36188) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36172)
|
Válasz •
|
Aug 1, 2014 |
|
Uram, Ön egy igazi Úriember! A többit privátban. |
(#36192) reszelozsir válasza kaTTonai hozzászólására (#36187)
|
Válasz •
|
Aug 1, 2014 |
|
Kinek a pap, kinek meg bármi más
Én sokallom az árcetlin szereplő számot érte, főként annak tükrében, hogy kb 20-25%-al kedvezőbb áron milyen kidolgozottságú mozdonyokat lehet kapni (igaz, nem MÁV-ost). Talán egyszer valamelyik másik hattengelyes hajtással bíró gyártó konkurenciát teremt a Tillignek és akkor lehet szép NoHAB-unk...
Várjunk csak, a kezem belelógott valami füles edénybe... |
(#36193) Lezlinilzen válasza reszelozsir hozzászólására (#36192)
|
Válasz •
|
Aug 1, 2014 |
|
ROCO M62 |
(#36194) Lezlinilzen válasza kaTTonai hozzászólására (#36187)
|
Válasz •
|
Aug 1, 2014 |
|
Na erről beszéltem.
Téma részemről lezárva.
|
(#36196) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#36173)
|
Válasz •
|
Aug 1, 2014 |
|
Jó. Legyen így. De ha már az öntőformán nem változtattak a költségek kímélése miatt, a tamponon kellett spórolni? Az így is új, nulláról tervezték, és ahogy megannyi vasúttársaság megannyi kocsijánál sikerült eltalálni a betűtípust, itt miért kellett pont a leganakronisztikusabb Arialt választani? De mindegy, pót-vasutasnap volt, ittas vagyok, majd h kijózanodtam, biztosan rájövök, hogy minden rendben van, csak a szőlő túl savanyú. |
(#36199) IsTTen válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36184)
|
Válasz •
|
Aug 1, 2014 |
|
Igen vettem az adást, köszönöm! Még előbb beszerzem az új Nohabot meg az önürítős kocsit de ezekre most el fog fogyni a pénzem! Utána majd a dekódereket! |
(#36203) kaTTonai válasza Lezlinilzen hozzászólására (#36194)
|
Válasz •
|
Aug 1, 2014 |
|
No ezzel jól le lettem sajnálva...
|
(#36206) csíkosháTTú válasza kaTTonai hozzászólására (#36203)
|
Válasz •
|
Aug 1, 2014 |
|
Képzeld el, nekem még 1972-es Zeuke M61-m van, és szintén Zeuke Y kocsiból átfestetett keskeny csíkos MÁV kocsik hozzá. Ráaádsul még tetszik is, legalábbis nekem.
Ugye, milyen igénytelen vagyok én is?
Egyébként meg, hogy a régi napkeleti bölcs Omán Hadd'l Hamán Akkormán gondolataihoz alkalmazkodjam: engem inkább az zavar, hogy hiába csinálta meg a Zeuke, a BTTB, meg a Tillig is a MÁV M61-et, olyan istenigazából mögé passzoló kocsit azt meg nem csinált egyik sem. Még az Y kocsik festése sem igazából illik oda, kivéve az első MÁV Y-t, még 1972-75 között, és abból is csak az 1. osztályút adták ki. |
(#36207) kaTTonai válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36206)
|
Válasz •
|
Aug 2, 2014 |
|
Nekem is van régi is meg új is.
A Tillig vagonok meg kimondottan tetszenek,abból is van...
Miki |
(#36215) dani545 hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 2, 2014 |
|
A nagy NOHAB témában elkeveredett a kérdésem, felteszem hát még egyszer: 17mm-es tengelytávú mozdony létezik TT-ben, vagy barkácsolnom kell? (H0m méretű C50 alá lesz) |
(#36216) masTTertape válasza dani545 hozzászólására (#36215)
|
Válasz •
|
Aug 2, 2014 |
|
A választ megnézheted a másik fórumon. |
(#36217) dani545 válasza masTTertape hozzászólására (#36216)
|
Válasz •
|
Aug 2, 2014 |
|
Köszönöm, el is felejtettem oda is felnézni. |
(#36220) FriTTz válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36206)
|
Válasz •
|
Aug 2, 2014 |
|
Nekem Zeuke NOHABból kettő is van sőt az egyik kaszniját meg rápattintottam egy tillig hajtásra! |
(#36223) Luciferike hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 2, 2014 |
|
Szeretném megkérdezni, hogy posta vagon Y-osba vagy REKO 4 tengelyes kivitelbe van sárga/ piros/ zöld/ -bézs kivitelben? |
(#36224) csíkosháTTú válasza Luciferike hozzászólására (#36223)
|
Válasz •
|
Aug 2, 2014 |
|
Y-ban nincs, 4t REKO-ban van. |
(#36225) csíkosháTTú válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#36158)
|
Válasz •
|
Aug 2, 2014 |
|
Ferencem!
A műhelyben felmerült egy kérdés: mennyi fáradtság magyarítani egy olyan Taigatrommel-t, ami a modernizált DR verziós, konkrétan a ROCO 36231-es modellt? Vagyis lehet-e, érdemes-e Szergejt faragni belőle?
Kössz!
P.S.: M41 nincs elfelejtve, közben találtam egy komplett alappanelt is. |
(#36227) G.F. Rákoskeresztúr válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36225)
|
Válasz •
|
Aug 2, 2014 |
|
Mesterem!
Szergejekben nem vagyok annyira otthon, de ha jól emlékszem egy Cseh verziót már magyarítottam Rocoból. Annál a modernizált verziónál mik a különbségek? Képet kérek a válaszhoz!
Fec |
(#36228) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36225)
|
Válasz •
|
Aug 2, 2014 |
|
Ebből????????? Pont a legritkább változatból, a kettő hűtőzsalus, sima vezérállásos falu változatból? |
(#36229) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#36228)
|
Válasz •
|
Aug 2, 2014 |
|
Van a műhelyben egy ilyen, jutányos áron éppen, és kérdezték, hogy nem-e lehetne-e...
Ebben meg nem én vagyok az iparos. |
(#36231) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36229)
|
Válasz •
|
Aug 3, 2014 |
|
Mester nem a donorral van baj, hanem az eredetivel! Három hűtőzsalus, bordázott vezérállásos volt nálunk a legelterjedtebb, a modellhez passzoló mintakép nagyon kevés - de az is lehet, hogy nincs. |
(#36232) kaTTonai válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36229)
|
Válasz •
|
Aug 3, 2014 |
|
Ezt a szép Dr Szergejt tessék békén hagyni...
Mennyire van Kendnél jóárasítva?
Miki |
(#36233) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36224)
|
Válasz •
|
Aug 3, 2014 |
|
És az sem postakocsi, csak poggyászteres |
(#36235) masTTertape válasza róbertke hozzászólására (#36228)
|
Válasz •
|
Aug 3, 2014 |
|
Az első 20 példány sima vezetőállás-falú volt, tehát ha a megrendelő ebből a psz. sorból kíván, akkor ott még erősen glettelgetni kell.
Roco esetében variálható a tető, tehát akár cserélhető a meiningeni tompító a luganszki változattal. Ugyanis ez utóbbi volt jellemző inkább nálunk.
Az egykor szebb napokat megélt Fekete Gábor féle átalakítást tudnám példaként felhozni: Ezt ni! |
(#36236) masTTertape válasza dani545 hozzászólására (#36217)
|
Válasz •
|
Aug 3, 2014 |
|
Igazán nincs mit. |
(#36237) Lezlinilzen válasza masTTertape hozzászólására (#36235)
|
Válasz •
|
Aug 3, 2014 |
|
De ha bekukkantatok a fotóalbumomba, ott is van kettő szergej, amit magam alakítottam át a 100-as magyar szergejekből hangtompítósra.
Nem egy nagy kunszt, szívesen elmesélem, ha valaki foglakozni kíván ilyesmivel.
A hangtompítók Ottóéknál beszerezhetők. |
(#36240) masTTertape válasza Lezlinilzen hozzászólására (#36237)
|
Válasz •
|
Aug 3, 2014 |
|
Én csak egy nagyszájú, modellépítőket kritizáló, csupán projekteket, nem pedig saját építésű mozdonyokat futtató púp és métely vagyok a hazai vasútmodellezés hátán, ezért hivatkoztam más mester munkájára, nem pedig a sajátoméra.
De homlokom érintse a port, mikor a te munkásságodra gondolok és elnézést, hogy nem utaltam az általad átalakított példányokra.
Nálam a műhelyben nemcsak tompító, hanem komplett - igaz, hogy Tillig - Szergejek vannak bontva, de ezekből is megépíthető bármilyen hazai gép. |
(#36241) Lezlinilzen válasza masTTertape hozzászólására (#36240)
|
Válasz •
|
Aug 3, 2014 |
|
Azért bátorkodtam megemlíteni szerénységem munkásságát, mert az általad mellékelt linken egy Tillig szergej látható, ami azért erősen elmarad a Roco változat mögött, és az átalakítást elkövető személyhez sem fűződnek szép emlékek a TT-sek körében. |
(#36243) TTvasutas hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 3, 2014 |
|
Sziasztok!
Véleményetek mint segítséget szeretném kérni.
Több fórumon és helyen a "vitrin modell" mint negatív jelző jelenik meg.
A vitrin modell miben negatív tulajdonság?
Azért mert nincs használva és ez a mai modelleknek nem tesz jót (mozdonyok) (ha jól tudom)? vagy A vitrinben napfény, UV, és esetleges por éri?
A dobozban több évig elzárva tartott modellek ugyanolyan "károkat" szenvedhetnek, és egy pormentes vitrin is megóvhatja őket. Nem?
Köszönöm szíves válaszotokat, véleményeteket. |
(#36244) Lezlinilzen válasza TTvasutas hozzászólására (#36243)
|
Válasz •
|
Aug 3, 2014 |
|
Szia!
Kizárólag az én véleményem:
A vitrinekben tartott modelleket a napfény károsíthatja, színeiben is, és a műanyag vetemedése, elfáradása miatt.
Mindemellett a komoly gyűjtők biztosan megtalálják a megoldást erre is, és gyári állapotban őrzik meg a modelleket.
Vannak azonban olyanok is, akik puszta kézzel kapják ki megmutatni a mozdonyukat az üveg mögül, miután kikapták a cicát az orrukból... |
(#36245) wolfchild válasza TTvasutas hozzászólására (#36243)
|
Válasz •
|
Aug 3, 2014 |
|
Szia!
Ez pedig a saját véleményem:
Részemről 2 féle "vitrinmodell" létezik.
1. Új, doboz új, ami tényleg olyan állapotban van mint az eredeti, tök mindegy, hogy dobozban volt vagy vitrinben, kimagasló külső megjelenés és belbecs jellemzi.
2. Vatera "vitrinmodell" (De Apród / OLX, és jófogás.hu is ugyanez.), ebbe nagyjából minden belefér ami a szemét és az előbb említett kategória közé esik, csak az eladó arcán lévő bőr vastagsága szabja meg, hogy mire írják rá. |
|
|
2024. Nov, 28. Csü 20:01:22 |
|
Jelenleg 22 fő olvassa az oldalt |
|
|