Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       238/436    
(#36648) etwg válasza róbertke hozzászólására (#36646) Válasz Aug 18, 2014
Ezért szabad ilyen kis ivekben csak 5-10 kmh-val menni.
(#36649) etwg válasza etwg hozzászólására (#36639) Válasz Aug 18, 2014
Idézet:
„Ha 150m volt a legkisebb iv, ehhez: minimum 5,40 m tengelytáv tartozott”

Most látom, hogy a maximum helyett minimumot irtam.
(#36654) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Aug 18, 2014
Tamm-tararamm, tamm-tamm-tamm, tamm-tararamm, tamm-tamm-tamm... (nem tudok hangot ide tenni )

Az imént befutott hozzám a Tillig M61 007. Nyugodtan lehet rám köveket dobálni, meg igénytelen bunkónak hívni, de nem is olyan rossz ez a modell, mint amilyen vacakara le... - juszt se' fogom leírni ezt szót, mert egyszerűen hányok tőle, és ordító netes bunkóságnak tartom - lehúzták.
Amit én látok rajta, és ez hiba:
- valóban túl szögletes az orra, ez a régi Zeuke szerszámnál is baj volt;
- a forgóváz maszk nem jó, a Zeuke M61-ek, és a korai BTTB-k ebből a szempontból jobbak voltak, az én régi NoHAB modellemen nem ez a maszk van;
- azt is le kell írjam, hogy nekem a NoHAB mozdony igaziban is bűn randa ezzel a festéssel, így a modell sem nagyon tetszik csupasz narancsvörösben. El kéne a Tillignek gondolkodni azon, hogy ilyen homogén festéssel nem szerencsés ezt a formahibás kasznit kihozni. A régi MÁV festés csíkjai is kicsit megbontják ezt az egyhangúságot, és kicsit elkenik a szem elől az orr bajait. A csíkos M61-en jóval kevésbé látványos a forma hiba az orron, mint ezen a szerencsétlen MÁV színterven.

Ami jó rajta és nekem tetszik:
igyekezetek azért feldobni egy kicsit ezt az alapvetően egyhangú, rém unalmas színezést. (Hogy miért pont erre kellett szavazni??? Volt egy sötétebb, majdnem bordó színű, csíkos, az ezerszer jobb lett volna...) Nem marták be oldalt a fellépőket, csak rátamponozták, szintén nem dudorodik, de ugyanígy meg van az orrán a távvezérlés csatlakozása. (Ha meg ott lenne a dudor, az meg nagy lenne egyeseknek, fogadjunk! ) A belső technikája meg jó. Ez a modell szépen is van összerakva, hibátlan.
(#36655) Lezlinilzen válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36654) Válasz Aug 18, 2014
Kissé megszólítva érzem magam, és bár ígértem, hogy a téma részemről lezárva, azért a helyzet tisztázása végett:
nem tartom bunkónak, és igénytelennek azokat, akik megveszik ezt a modellt, így téged sem.
Az én gondom az, - ha az eddigi hozzászólásaimból nem tűnt ki világosan - hogy ha ilyen drága pénzért megveszünk ilyen modellt, sőt, a legyártott modellek el is fogynak a boltokból, addig nem is fognak jobbat és/vagy olcsóbbat készíteni. Szerintem.
Ha ezt a modellt kb. 25 ezer forintért lehetne kapni, akkor megvettem volna én is. De 42-ért nem.
Azért ott van pl. a ROCO M62-ese...
(#36656) csíkosháTTú válasza Lezlinilzen hozzászólására (#36655) Válasz Aug 18, 2014
Nem Rád gondoltam, csak annyi mndent összeolvastam már erről az M61-ről... Addig nem akartam írni róla semmit, amíg nem nézem meg nagyító alatt, saját kézben, alaposan. Hogyis mondjam csak... Tág teret ad a kiszériás gyártóknak a további tuningolásra... Dolgozhatnak...

De a meglátásomat, hogy ezt a kaszni formát ilyen homogén színezésben kiadni, hiba. Hiába szavazoTT a hazai TT-s társadalom erre a pályaszámra, és színre, én a Tillig helyében magasról teTTem volna rá, és kiadtam volna egy csíkos festést. Arról nem beszélek, hogy milyen kocsikat is húzunk ezzel? Van neki megfelelő a palettán jelenleg?
(#36657) hoTTo válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36656) Válasz Aug 18, 2014
Idézet:
„milyen kocsikat is húzunk ezzel? Van neki megfelelő a palettán jelenleg?”
Igen, Tillig 16641, 16721, Kühn MÁV Y kocsik.
(#36658) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36656) Válasz Aug 18, 2014
Egyetértek veled, ha már a MÁV akkoriban a rövidlátók meg a vakok intézetére bizta a látványtervet (vagy olcson jutott ahhoz a lehetetlen szinü festékhez) a modellgyárnak megvan ama lehetösége, hogy a szebbet hozza ki ( márpedig van több, sokkal szebb szinváltozata ennek a mozdonynak).
Ráadásul ez a mozdony a többi 50-l együtt ( ami ugye a Keleti alatt van tárolva) már annyiszor kijött, hogy kezd unalmas lenni. Már sok hazai terapasztalon több modell van, mint valoságban mozdony volt....
Az meg tény, hogy a TT mozdony sokáig sokkal modellhübb volt, mint kisebb nagyobb társai...... Másoknak 40 év kellett, hogy a megközelitö alakot eltalálják.
(#36661) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36656) Válasz Aug 18, 2014
Csak MÁV kocsikat húzhatott az eredetije, vagy netán más nemzetiségűt is?? Pld.: 80 -as években a Balaton partján tartott NDK - NSZK turistatalálkozók idején
(#36663) róbertke hozzászólása Válasz Aug 18, 2014
Először csak néztem, hogy Mi EZ?? Aztán a képeket tovább nézegetve leesett a Tantusz! Varia-Modul az átmeneti modulban!! Hatalmas ... ....és van folytatása, no meg egy érdekes befejezése.
(#36676) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36654) Válasz Aug 19, 2014
Néha az az érzésem, hogy ezen a topikon sokszor beragad az "ismétlő gomb", amit nem is tudom, hogy hol van a billentyűn.
Jókat derülök azon, hogy amikor napokon keresztül alakul a hozzászólás-folyam, ahol pro és kontra felsoroljuk egy-egy kipécézett modell tulajdonságait, majd megállapítva az arany középutat, szépen lejövünk a témáról. Aztán pár hét múlva kezdődik elölről... Persze aztán lehet, hogy azért érzem így, mert épp ma írtam meg a bemutató cikket a mozdonyról és mindez koncentráltan bennem van. Ezért elnézést, de azért ügyeljünk már arra - főleg a vasútmodellezést szakmai szinten űzők köreiben -, hogy kerüljük a demagóg megfogalmazásokat.

Az egész problémát és a felzördülést az váltotta ki, hogy a pályaszám megválasztása okán kialakult "társadalmi" aktivitás azt a víziót vetítette elénk, hogy nna, ez a modell biztos valami nagy durranás lesz. De kérdem: miért is? Közös jóbarátunk, meg jómagam is évek óta azon lobbizunk, hogy legyen végre narancs Nohab a sok piros mellett. Miért? Mert itt a rahedli 4. korszakos kocsi, ami ezek mögé dukál. No meg az a sok NDK-s bézs-zöld Y is, amit ilyen gépek vonszoltak a Drezda-Balaton útvonalon, sőt még arról is szó volt, hogy ilyen vegyes kocsik és a narancs mozdony készletben is kijöhetne, már csak a német vásárlók örömére is.
Tehát a felhasználhatóság kérdése éppen időszerű, hiszen kocsi volt, de vontatójármű nem. Éppen hogy a piros Nohabok elé kellene most egy jó adag vékonycsíkos, meg miegymás, hogy stimmeljen a képlet.

A modell formai hiányosságai közismertek, szerintem kár ezzel tovább öntögetni az olajat a tűzre. Az okokat is nagyon jól ismerjük, hiszen vagyunk páran, akik szinte belülről látjuk a gyártó mindennapjait. Az ára annyi, amennyi. Nem kötelező vasútmodelleket vásárolni, viszont akinek ez tetszik, ezt szeretné végre, vagy sokadiknak, az úgyis meg fogja venni.
Ha most a Tillig egy teljesen új szerszámozást gyártatott volna ehhez a modellhez, akkor nem 39 ezer, hanem 69 ezer ft lenne az induló ár és akkor lehet, hogy keveset mondtam.
Nem ők adják drágán! Mi keresünk keveset!
Amúgy a modell valóban kiváló áru, megéri az árát, a műszaki tartalom és a kivitelezés elsőosztályú.

És Lezli barátomnak írom a végszót: nem az a baj ebben az országban, hogy egy gyárilag 154,5 euróra beárazott modellt az itthoni kereskedők 40 ezer környékén kénytelenek adni, hanem ott kezdődik a probléma, amikor 230 ft-ért megveszünk egy doboz tejet és otthon veszem észre, hogy csak 900ml van benne, mert ennyi is van ráírva...
És amíg ezt megveszik szó nélkül, addig ne csodálkozzunk, hogy idővel már csak fél liter lesz abban a k...va dobozban...

Béke!
(#36678) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#36676) Válasz Aug 19, 2014
Persze!
Az is egy érv, amit írtál a húzott kocsikkal kapcsolatban, és jogos is. Csak szerintem ez az M61 nem mutat olyan szépen a pályán, mint egy korábbi festési variáció. Mint írtam is, maga a modell nem olyan rossz, mint, ahogyan páran alaposan lehurrogták (a másik fórumon az abszolút hozzá nem értők, és outsider-ek is). A narancs festésű MÁV M61-ek közül műszaki tartalomban, és külcsínben azért messze ez viszi a prímet ontopic méretben!

Csak az is igaz, hogy ebben a túl homogén színben, pláne egy csíkos festésű mellett, ez nem olyan szép dísz a pályán, szerintem, mert feltűnőbbek a régi Zeuke szerszám hiányosságai.

Az meg az abszolút magán véleményem, hogy a MÁV narancsvörös dízel színterve egy esztétikai katasztrófa, 1:1 és 1:120 építési nagyságban is...

Mivel én személy szerint DR Ep. III-ban űzöm magánzóként a "TT-ipart", így nekem speciel mindegy. Én maradok az 1972-es egyik utolsó, még Zeuke M61 001-nél. Ez azért kvázi "kötelező darab".

Idézet:
„Éppen hogy a piros Nohabok elé kellene most egy jó adag vékonycsíkos,...”

A szívemből szólt Kend! Nem is lenne nagy kunszt megcsinálni, H0-ban hozott egy szériát már a Tillig, azok hihetetlenül jól is néztek ki, ideje lenne picit lekicsinyíteni az 1:87-es tampon kliséket... A mostani Y kocsik igencsak megfelelő alapok lennének hozzá!
(#36682) Lezlinilzen válasza masTTertape hozzászólására (#36676) Válasz Aug 19, 2014
Szintén egy Markos-Nádas produkció végszava : " ez így, ebben a formában... igaz."
(#36690) kaTTonai hozzászólása Válasz Aug 19, 2014
Én megvettem az új Nohabot,Ottónak hála!
Nekem tetszik,szép is jó is.A Kühn és a Tillig kocsikkal tetszetős...
No tessék lehet a vidéki sötét zalai parasztot kiekézni...
Uff:Én beszéltem.

(#36707) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36678) Válasz Aug 19, 2014
Még éjszaka kicsit elmerültem a nohabos fotók nézegetésében és többek között ráakadtam egy nagyon jó gyűjtőoldalra: Részlet
Itt azért vegyesen vannak képek a múltból és a 2000 körüli, már nosztalgia festésű mozdonyok vonatairól is. Tény, hogy nagy a kavalkád, de az is faktum, hogy nagyon sok esetben Bhv-k voltak utána kötve. Nos erről meg tudjuk, hogy jelen pillanatban nincs értékelhető By-Bhv kínálat a méretünkben.
A nemzetközi vonatok esetében pedig inkább nyomtatásban megjelent fotóim vannak, melyeket szigorúan védenek a külföldi kiadók jogai, így necces lenne ide felrakni. Sőt filmrészleteim is vannak a '80-as évekből, ahol gyönyörűen látszanak a DR korábban említett bézs-zöld és telezöld kocsijai, esetenként német étkezővel, vagy hálóval megspékelve.
A keskenycsíkos kocsik igénye jogos és tudnak róla a gyárban. Közös jóbarátunk épp a minap járt arra előkészíteni a jövő évi felhozatalt...
(#36709) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#36707) Válasz Aug 19, 2014
És még a BR03REKO mögött is jók lennének:
Lásd pl. iTT!
(#36711) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36709) Válasz Aug 19, 2014
És, hogy teljes legyen a kavalkád:
vegyes felvágott
(#36728) Lezlinilzen hozzászólása Válasz Aug 20, 2014
Ma találtam pár érdekességet :

Vasúti fotók...jpg

Vasúti fotók...jpg

Vasúti fotók...jpg
 
(#36731) GABA TT hozzászólása Válasz Aug 20, 2014
Megkapta a színt is, hála égnek ezt nem kell kevergetni , hogy jó legyen az árnyalat, amennyiben nincs antikolva.

DSC05836.JPG

DSC05846.JPG

DSC05849.JPG
 
(#36732) etwg válasza GABA TT hozzászólására (#36731) Válasz Aug 20, 2014
(#36733) Gashpy válasza Lezlinilzen hozzászólására (#36728) Válasz Aug 20, 2014
Merre jártál, ha nem titok?
(#36734) Lezlinilzen válasza Gashpy hozzászólására (#36733) Válasz Aug 21, 2014
Szombathelyen a Rendező P.u.-n voltam tartalék. Nem volt munka, hát fotóztam. Vasárnap méregetek is.

Vasúti fotók...jpg

Vasúti fotók...jpg

Vasúti fotók...jpg
 
(#36735) Lezlinilzen válasza GABA TT hozzászólására (#36731) Válasz Aug 21, 2014
(#36736) maTTato válasza GABA TT hozzászólására (#36731) Válasz Aug 21, 2014
Gyönyörűűűűűűűűűűűű!!
(#36737) HarciSün válasza masTTertape hozzászólására (#36707) Válasz Aug 21, 2014
"Nos erről meg tudjuk, hogy jelen pillanatban nincs értékelhető By-Bhv kínálat a méretünkben."
Ami egyébként erősen sajnálatos!!!

Csak abban tudok reménykedni, hogy a 3d nyomtatás elterjedésével hátha eszébe jut valakinek megfelelő kasznit megtervezni és legyártani..
(#36740) etwg válasza HarciSün hozzászólására (#36737) Válasz Aug 21, 2014
Eszébe már sokaknak eszébe jutott, de utánna nagyon gyorsan elüldözték az ilyen gondolatokat...... És visszaestek a realitás talajára.
(#36742) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#36740) Válasz Aug 21, 2014
Miért? Olyan kocsikat, aminek hullámlemezeből van az oldala, nagyszerűen ki lehet nyomtatni!
(#36743) masTTertape válasza HarciSün hozzászólására (#36737) Válasz Aug 21, 2014
Szerintem a 3D nyomtatás túlmisztifikált megítélésén változtatni kellene modellezői körökben.
Számos külföldi lap is taglalta már, hogy igazán pontos modellezésre nem alkalmas ez a technológia, legalább is elérhető áron. A 700-1000 euróért kapható, építőkészletes nyomtatók eredménye kb. hátvakarók gyártására alkalmas. Azok a nyomatok, melyek már megütik akár Z-es (!!! van nálam ilyen kisautó) méretben is a szintet több milliós beruházás egyik lépése, amit mint tudjuk nem a vasútmodellgyártás területéről várható leginkább.
Az, hogy kisebb kiegészítők, vagy statikus modellek gyártása már lehetséges, a kisebb fesztávoknak és a minimális mechanikai igénybevételnek köszönhető, de sajnos még H0-ban is vannak olyan nyomatok, melyek a postai szállítást nem bírják ki, nemhogy az üzemszerű használatot.
Sajnos, ahogy Csíkos is említi, a nyomatok csíkosak. Hiszen a függőleges kiterjedés nyomtatása csak a kitöltőanyag lépcsőzetes egymásra ragasztásával lehetséges. És ez az anyag, illetve az alkalmazott nyomtatási technika függvénye. Ha készül is ilyen lépcsős-csíkos mesterdarab, olyan durva szemcseszórással kell kezelni a felületet, hogy a finom részletek egyből mennek a kukába.
Tehát ha azt szeretnénk, hogy egy Bhv kocsi 25-30 ezer ft legyen, akkor tudjuk használni a legprofibb technológiát, de szerintem ennek nem lenne piaca.

Csak nyugtatásul mondom, hogy a jó kasztni már le van tervezve, innentől kezdve a gazdaságos sorozatgyártás megszervezésén van a hangsúly. Bár vannak, akik a 30 éves technológián alapulva próbálnak még lehalászni e területen a zavarosban, mégis bízom abban, hogy az igényes TT-sek nem szaladnak bele ismét ebbe a zsákutcába...
(#36744) masTTertape válasza GABA TT hozzászólására (#36731) Válasz Aug 21, 2014
Nekem vajszínűen is nagyon tetszett.
(#36745) HarciSün hozzászólása Válasz Aug 21, 2014
Ok, akkor 3D nyomtatás felejtős...

És marad a remény, hogy egyszer majdcsak lesz TT-ben Bhv kocsi...
(#36761) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása Válasz Aug 21, 2014
Akkor az álmodozások után egy kis valóság, az én "3D nyomtatómból"
Lezli barátunk közreműködésével elkészítettem a már sokszor kivesézett Nohab forgóvázmaszkjának az egyik oldalát. A "B" oldal is folyamatban van.
Reményeim szerint lehetőség lesz a sokszorosítására, és a gyári maszk felhsználásával eme " esztétikai hiba" kiküszöbölésére, mind a Tillig, mind a BTTB, és Zeuke mozdonyoknál.
Egyenlőre még ne akarjatok belőle, még az öntőforma következik majd.

Hubert Feri

DSCN3332.JPG
 
(#36763) BaTTka válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#36761) Válasz Aug 22, 2014
Na ez már VALAMI
(#36765) csíkosháTTú válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#36761) Válasz Aug 22, 2014
Ééés... IGEEEENNN!!!!
(#36766) M298 válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#36761) Válasz Aug 22, 2014
Gratulálok, Te vagy az egyik modellező kolléga aki nem magyaráz, nem fikáz, csak egyszerűen éli vasútmodellező életét és teszi a dolgát mindenki megelégedésére.
(#36767) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Aug 22, 2014
A forgóváz maszk változása:
Zeuke

BTTB
(#36770) wolfchild hozzászólása Válasz Aug 22, 2014
Sziasztok!

Tudom, hogy volt róla már szó, csak a 238 oldalnyi hozzászólásban nehéz keresni.

A kérdésem az lenne, hogy a BTTB Y-kocsi tetején lévő gyári szürke festéket miképpen lehet eltávolítani a műanyag roncsolódása nélkül, van pár kocsim aminek a tetejét újrafényezném, de reszelgetni kapargatni csiszolgatni nem akarom, valami vegyi megoldás kellene.

Egy biztos, az 5%-os nátrium hidroxid nem viszi le, az csak az utólagos modellfestéket oldja, a gyári makacsul a helyén marad, még 24 óra maratás után is.

Kérem csak olyan válaszoljon akinek konkrét javaslata van, mert nem szeretném egy csomóban látni a kasztnit a belágyulás miatt.

Köszönöm...
(#36771) etwg hozzászólása Válasz Aug 22, 2014
Egy érdekes cikket találtam a tengeren tulrol TT témában 1962-böl:

USA TT
A cikkben Lloyd Church TT terepasztalát mutatják be. Az érdekesség ebben a TT méret mellett a sok olyan apro dolog, ami valojában csak mostanában megy át a köztudatba, pl. ö már 50 évvel ezelött is több fényt tudott kapcsolgatni a mozdonyain. Nem véletlenül kapott Church az NMRA-tól 1960-ban egy innovácios különdijat.
Az sem mellékes, hogy az akkori alig létezö TT kinálat ellenére ( lásd amerikai TT-röl szolo cikket), Lloyd terepasztala tele van apro részletekkel ( minden házi gyártásu), és az anyagválasztás is érdekes - pl. A figurák mind fábol vannak faragva, a nagy szálloda 56 ablaka egyenként 7 elemböl tevödik össze, a személyvagonok szendvics anyagbol vanna ( présel papir fémfoliával boritva) stb.
Jo lenne tudni mi történt ezzel a terepasztallal 1962 ota.
Lloyd Church másban is jeleskedett, valoaszinü ö volt az elsö modellezö, aki PWM árammal dolgozott. A dolog érdekessége, ezt mechanikusan állitotta elö, ( hol volt akkoriban még a teljesitmény elektronika), és a PWM jel azon szakaszát, amikor éppen nincs áram - másra is kihasználta. ( valoszinü, hogy izzok kapcsolására - de erröl nem tudni ma egyebet).
A jármüvek folytonos világitását nagyfrekvenciás jellel oldotta meg, mindezt akkoriban amikor a rizsszem izzo volt a legkisebb a piacon és még H0-hoz is nagy volt, igy a TT modelljein a kazánban stb. voltak elrejtve és fényvezetövel kivezetve.

(#36773) róbertke válasza etwg hozzászólására (#36771) Válasz Aug 22, 2014
(#36774) etwg válasza róbertke hozzászólására (#36773) Válasz Aug 22, 2014
Temetökben nem vagyok járatos
(#36805) Orpolyas válasza wolfchild hozzászólására (#36770) Válasz Aug 23, 2014
fékolajba áztatva egy pár órán keresztül, majd egy használaton kívüli fogkefével sikálva... bár az viszi mindenhonnan, nem csak a tetejéről.

Viszont megint kérdezek. Pár hete kérdezősködtem már a G-kocsi Boci-pullmanná alakításáról: Odáig jutottam el, hogy nézegettem egy majdhogynem roncs kategóriába menő CSD-s marhavagont. Most az a kérdésem, hogy hol van elérhető közelségben félreállítva ilyen, és hogyan tudom fotóaparáttal, valamint collstokkal dokumentálni anélkül, hogy egyéb sárga mellényes emberkék óbégatva zavarnának el?
(#36816) sunocske válasza Orpolyas hozzászólására (#36805) Válasz Aug 24, 2014
Füsti? Mintha lenne ott ilyen G kocsi.
(#36817) BR95 hozzászólása Válasz Aug 24, 2014
"Pályázatot" hirdetnék:

Tillig 13348-as Gesellschaftswagen-emet szeretném átmatricáztatni Mitropa Speisewagen-re. Szeretném megkérni valamelyik matricázásban jártas mestert a művelet elvégzésére. Aki úgy gondolja hogy tud nekem segíteni keressen meg emilben a publikus címemen. Természetesen nem ingyen gondoltam, ezért egy árat is küldhetne az üzenetben, hogy mibe fog ez kerülni nekem. Az sem volna baj, ha pesti illetőségű volna a jelentkező, hogy ne kelljen postázgatni a vagont. Köszönöm előre is a jelentkező(k)nek!

13348 Mitrop...jpg
 
(#36820) Orpolyas válasza sunocske hozzászólására (#36816) Válasz Aug 24, 2014
Az tény, hogy van G kocsi, de nem Boci-pullman nekem pedig a szükség személyvagon ajtajának szélességének, és beugrásának a méretére van szükségem, mert a lehetőségekhez képes pontos méretet szeretnék leosztani 1:120-ra. Ehhez pedig egy félreállított akármilyen célra használt kocsi a legmegfelelőbb. Esetleg a közlekedési múzeumban van-e ilyen, mert ha van, akkor kinyafogom az engedélyt a méricskélésre.
(#36821) masTTertape válasza Orpolyas hozzászólására (#36820) Válasz Aug 24, 2014
Ha a múzeumban nem is, de Istvántelken akadhat.
(#36823) wolfchild hozzászólása Válasz Aug 24, 2014
Kellemes délutánt,

ma megint nekiestem a billentyűzetnek, hogy egy rövid szösszenetben emlékezzek meg a héten nekem feltett kérdésről.

Részletek: Fűtőház.hu


donnerhead2.png
 
(#36824) masTTertape válasza wolfchild hozzászólására (#36823) Válasz Aug 24, 2014
Izgalmasan színesíted a TT-s infobázis online tartalmát.
Pár kiigazítás azért az íráshoz.
Sajna nálam is előfordul, de itt-ott pár elütés benne maradt.

Úttörő Áruház. Khm. Szóval az a helyzet, hogy a fővárosiaknak inkább a Triál játékboltok voltak kiindulási pontjaik, hacsak másért nem, mert ezek előtt kígyóztak a sorok karácsony előtt. Tehát korábban a Deák téri Hobby bolt, majd a Kálvin téri Játék bolt (talán a gyengébbek kedvéért kapta ezt a fantáziadús nevet).
A '80-as évek elején diákmunkán dolgoztam az Úttörőben és nem rémlik, hogy lett volna modellvasút...
Nem rémlik az akkori kereskedelmi politika sem, de szerintem inkább Triál üzletekben voltak ezek a játékok, ergo a vidéki fióküzletek is bejátszottak ilyentájt.

A két kocsi összehasonlítása. Jó a fotók egymásra csúsztatásának lehetősége, de akkor inkább pozicionáld egyformára a két képet, így jobban látszanak az eltérések, vagy a hasonlóságok. A fotózás módja: állványról fotózz úgy, hogy ne mozdítsd el a gépet. Jelölj meg egy helyet az asztalon (lehetőleg ne mintás abroszon), ahova teszed a modellt! Így témaváltáskor simán kicseréled a két tárgyat és minden marad az eredetiben. Aztán képszerkesztőn úgy kroppolsz, hogy egyformának tűnjön a két téma.

A kocsik maguk.
Lehet, hogy a Piko modell hossztorzított, hisz ez sokszor előfordult már a méretben, sőt mindkettőben. Viszont az sem elhanyagolható, hogy a TT kocsi Bi30-as, míg a H0-ás példa Biuv. Ha van idő elmerülni a német kocsitípus-könyvben, akkor erre is meglenne a magyarázat. (nekem most nincs, mert éppen benne vagyok nyakig pár csodálatos állapotú Zeuke mozdony szervizelésében...).
Tehát lehet, hogy egzakt a H0-ás kocsi is, ezért a szembeötlő eltérés. Felszorozva mindkettő méretét, bő másfél méter a különbség, ami nem elhanyagolható.
Amúgy a Zeuke kínálatában volt az itt bemutatott Piko kocsiéhoz hasonló peronkorlátos változat is. Találtam is a gyűjteményben két példát (lásd képek).

És végül az írásod címe.
Nem tudom, hogy szándékos volt-e, de egyből a Piko=H0 méret önkéntelen definíciója ugrott be... Tehát az cseng a fülemben, amikor valaki azt mondja, hogy van neki egy Piko méretű villanyvasútja. Mai ismereteinkkel ez ugye már nem helytálló, de annak idején sem volt az, hisz a Piko N-ben is produkált. Így izgalommal vártam a folytatást, hogy nna végre itt egy jó kis írás a licitálós oldalakon is terjengő, tájékozatlanságból eredő termékismertetők pellengérezéséről, de sajna erre aligha találtam utalást.
Aztán persze, bízom a nagy rátalálásra a második részben.
Ha mégsem, akkor célszerűbb lenne a Piko vs. Zeuke értelmezés megközelítése.

Hajrá, nagyon jó hangvételűek az írásaid!

donner_pelda.jpg

donner_pelda...jpg
 
(#36825) wolfchild válasza masTTertape hozzászólására (#36824) Válasz Aug 24, 2014
Szia!

A cím szándékos, de nem a vaterázás miatt, hanem a héten nekem szegezték, és innen jött az ötlet. ("Nagy rátalálásra" akármit is jelentsen ez, ne számíts. )

De valóban lesz második, sőt harmadik rész is, és ha sikerül megvalósítani amit gondolok, akkor lehet, hogy több is.

(#36826) róbertke válasza wolfchild hozzászólására (#36823) Válasz Aug 24, 2014
Jól írtad, a Játékudvar régebben az Úttörő Áruházban volt megtalálható az ezredforduló táján, és János úrnak már akkor tekintélyes (használt)vasútmodell kínálata volt.
(#36827) masTTertape válasza róbertke hozzászólására (#36826) Válasz Aug 24, 2014
Amennyiben szerinted az írásban szereplő szocreál megnevezés az ezredfordulóra volt jellemző, akkor valóban.
De Andrist ismerve, a gyerekkora szerintem jóval az ezredforduló előtt volt, bár messze nem oly távol, mint az enyém...
Meg persze az sem elhanyagolandó tényező, hogy annak idején a karácsonyi ajándékvásárlás nem a használtpiaci felhozatalból történt...
(én kérek elnézést, ha rosszul értelmeztem volna Andris cikkét...)
(#36828) masTTertape válasza wolfchild hozzászólására (#36825) Válasz Aug 24, 2014
Nagy rátalálás = hogy a további részekben fellebbented a fátylat a cím magyarázatáról.
(#36829) Orpolyas válasza masTTertape hozzászólására (#36824) Válasz Aug 24, 2014
Istvántelek: Jah, télleg.... már valahol hallottam, hogy ott talán van.

NDK H0 vs. TT: Nos... igen Ha H0-ban teljes értékű modell lett volna az alany, akkor is ez az állás, csak 6-6-tal, mert egy talán 60-as, de az is lehet, hogy ötvensok évekbeli Br23 + 3 Biuv szettben (nagypapánktól maradt ránk) üveglap van behelyezve a kocsik oldalablakaiba. Előny: Nem karcolódik olyan könnyen, mint az átlátszó fólia Hátrány: Ha borul a vonat, törhet az üveg. Egyébként meg érdemes lenne vontató járművel is elvégezni a tesztet. Ha maradunk a '78-as évnél, akkor Br211, Nohab, Br 110, Br86, Br130... félő hogy a H0 messze otthagyná a Tétét már az elforduló ütközőknél, de azt akkor ne vegyük figyelembe. Egyébként volt ám a H0 Piko-nál is "Ez majdnem olyan, mint a másik nem? -De! -Akkor mehet." filozófia pl.: CC70 Francia villany, és Nohab. Olyannyira, hogy még a forgóváz maszk is egyezik, csak nem fekete, hanem világos szürke, vagy az is lehet, hogy fehér volt, csak ami nekünk van (szintén nagypapánktól) már beszürkült
Lapozás       238/436    
Frissek
  2024. Nov, 25. Hé
9:29:45
  Jelenleg 12 fő olvassa az oldalt
Hirdetés