|
Terepasztal- és vasútmodell tervező szoftverek
|
Témaindító: Frankye, idő: Júl 30, 2010
Témakörök:
|
|
(#2493) cs.csaby válasza lidi hozzászólására (#2491)
|
Válasz •
|
Szept 28, 2010 |
|
istenem... -.-' |
(#2497) Csukló válasza lidi hozzászólására (#2491)
|
Válasz •
|
Szept 28, 2010 |
|
Szorri én tudatlan nem olvasni más nyelv! |
(#2501) Abs válasza Csukló hozzászólására (#2497)
|
Válasz •
|
Szept 28, 2010 |
|
"Én és a barátom örülünk, hogy végre találkoztunk önnel."
"Úgy mondjuk: a barátom és én"
"Mi maga, valami nyelvtan-náci?" |
(#2504) lidi válasza Abs hozzászólására (#2501)
|
Válasz •
|
Szept 29, 2010 |
|
Abs: köszi. Az egészhez hozzátartozik még, hogy ez a pár képkocka egy filmből van, amiben a német tiszt több nyelven is igen jól beszél. Interneten pedig "nyelvtan náci" -nak azt az embert szokták nevezni, aki fórumokon és egyéb helyeken folyton beleköt a helyesírási hibákba. Remélem most már minden tiszta. |
(#2510) Abs válasza lidi hozzászólására (#2504)
|
Válasz •
|
Szept 29, 2010 |
|
Régebben én is felhívtam a figyelmet a helyesírási hibákra, de rájöttem, hogy úgyse figyel rá senki. Aki hosszú í-vel írja a mindig-et, vagy ly-nal a muszáj-t, és hasonlók, az régi beidegződés eredménye. Az elgépelés az más, olyat mindenki szokott, pláne, ha több ujjal gépel. Persze, egy kis odafigyeléssel mindez orvosolható lenne, de sajnos az a tapasztalatom, hogy az emberek igénytelenek a helyesírásra. Úgyhogy fel is hagytam ezzel, de a fogalmazási hibákat továbbra is üldözöm. Például: " a füvesített napozóágyakkal ellátott partrészen ... " Füvesített napozóágy? Az milyen? Lám, egy vessző hiánya micsoda kavarodást tud okozni!
Abs |
(#2522) Frankye moderátori
válasza Abs hozzászólására (#2510)
|
Válasz •
|
Szept 30, 2010 |
|
Habár egyetértek Veled, én is "hivatalból üldözöm tűzzel-vassal" a helyesírás gyilkolóit, azért nagyon eltértünk a témától... |
(#2639) lidi hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 5, 2010 |
|
Hi !
Ismét új Piko Cad verzió ! Bővebben: Link
Csukló: van benne tramgleis. Tudom... nem beszélni nyelvet. Akkor villamossín.
A többi újdonság látható az oldalon.
|
(#2662) Abs válasza lidi hozzászólására (#2639)
|
Válasz •
|
Okt 6, 2010 |
|
Véletlenszerűen teszteltem néhány funkciót, hibátlanok!
Abs |
(#2905) Misi Misi hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 25, 2010 |
|
Sziasztok! Lenne egy kérésem, kérdésem:
Nézegettem a feltöltött fotókat a bécsi kiálltitásról, és nagyon megtetszett a Brawa terepasztala. Azt, szeretném kérni/kérdezni, hogy aki látta élőben és végigkövetett rajta egy vonatot, le tudná-e nekem rajzolni a pályatervet? utnig elég papirra is, nem kell semmi extra, esetleg a hidakat és alagutakat ha bejelölné rajta, nagyon megköszönném! Jók lettek a képek valaki irhatna is róla cikket, kivancsi vagyok rá.
Misi |
(#3362) Csukló válasza lidi hozzászólására (#2639)
|
Válasz •
|
Nov 13, 2010 |
|
Bővítési javaslat:
-Több szintben lehessen építeni
-Lehessen modult tervezni és azokat egymáshoz képest variálni
És az álom: jó lenne ha valami "jármű forgalmat is ki lehetne próbálni" |
(#3373) Frankye válasza Csukló hozzászólására (#3362)
|
Válasz •
|
Nov 14, 2010 |
|
Az álom jókora, de a kívánságok tényleg ötletesek. |
(#3396) lidi válasza Csukló hozzászólására (#3362)
|
Válasz •
|
Nov 15, 2010 |
|
Köszi az ötleteket. "járműveket" vagy leglábbis valami sematikus ábrázolást én is szerettem volna (legalábbis ábrándoztam róla, hogy egyszer de jó lenne), kérdés hogy meg tudom-e csinálni.
A több szintet hogy gondoltad ? Hogy egymásra rajzolni a síneket ? Mert azt most is lehet. Vagy úgy hogy külön ábrázolni a szinteket egymás mellett ?
A modul terv az végülis megvalósítható, talán már most is. Tul képpen a villamos sínjeid között is van ami elég bonyolult, kis modulnak fogható fel. Ha leírom a bonyolult sineket megvalósító ini file felépítését, akkor lenne kedved berajzolni a többi villamos sínt ? |
(#3403) Csukló válasza lidi hozzászólására (#3396)
|
Válasz •
|
Nov 15, 2010 |
|
Arra gondoltam , hogy rajzolok egy város és pl alá metrót........
Esetleg egy lejt pályával még össze is kötöm......... |
(#3404) lidi válasza Csukló hozzászólására (#3403)
|
Válasz •
|
Nov 15, 2010 |
|
Na jó, de hogy ábrázolod ? Egymásrarajzolva, esetleg ki be kapcsolható rétegekkel ? Vagy egymás mellé ? |
(#3405) Csukló válasza lidi hozzászólására (#3404)
|
Válasz •
|
Nov 15, 2010 |
|
Rád bízom |
(#3407) cs.csaby válasza lidi hozzászólására (#3404)
|
Válasz •
|
Nov 15, 2010 |
|
Szerintem elég lenne a választható szín (rég nem követem a dolgokat, csak ötletelek, ha már létezik, bocsi) a sínekhez és akkor különböző színekkel lehetne azonosítani a 'rétegeket' |
(#3420) Frankye válasza lidi hozzászólására (#3404)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2010 |
|
Én mindenképpen rétegeket alalmaznék. A problémát a két szint "összekötése", a "ferde" réteg kialakítása jelenti szerintem. Nem jól gondolom?
A színezés jó ötlet. |
(#3421) lidi válasza Frankye hozzászólására (#3420)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2010 |
|
A színezésen dolgozom jelenleg. A rétegezés sem lehet nagy gond. A ferde réteg: hát olyan nincs. Egy sín vagy az alsóhoz tartozik, vagy a felsőhöz. Mint a nyáktervezőkben, vagy az alsó vagy a felső rézrétegre rajzolsz. (persze rétegből akármennyi lehet) A ferde pályák ábrázolása az érdekes dolog. Korábban felmerült hogy ha emelkedő van , akkor ugye felülnézetből nézve rövidül. Ezt egyenesnél még fel is fogom épp ésszel, talán ki is tudom számítani. Na de egy ívnél azért ez nem lehet egyszerű. Úgyhogy ezt még halasztom. Ha kész vagyok a színezéssel akkor feltöltöm az új változatot. |
(#3422) Abs válasza lidi hozzászólására (#3421)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2010 |
|
Hogyha az asztal síkját a vízszintes Z tengely mentén forgatod, (és hát miért tennél másképp) akkor az ív rövidülésével sincsen gond. Az elfordulás mértéke és iránya nem változik, csak az elfordulás szöge. Tehát, az ív egyik végpontjából húzott sugárra merőleges, az ív másik végpontját összekötő egyenes szakasz (teljes kör esetén fél szelő lenne) rövidülése a keresett érték.
Abs |
(#3423) lidi válasza Abs hozzászólására (#3422)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2010 |
|
Ha jól értem, akkor így nem kalkulálnál azzal, hogy az ív nem úgy emelkedik, mintha egy üveglapot az egyik felénél megemelnénk. (úgy hogy az egyik éle végig felfekszik az asztalon ) Így ugyanis ha mondjuk vízszintes egyenesről indulunk egy emelkedős kanyarral, a kanyar végén bedőlne a mozdonyunk. A valóságban pedig szerintem mintegy csavarodik az ív, hogy csak egy irányba lejtsen a pálya. Még talán az lehet járható út, hogy összekötni az iv kezdő és végpontját, és az így kapott egyenes irányában dönteni. Bár most megkavarodtam, lehet hogy nem lenne számottevő eltérés a két megoldás között. Még abban sem vagyok biztos hogy kell-e foglalkozni egyáltalán ezzel az egész emelkedő dologgal, végül is eléggé kis szögű emelkedők lehetnek csak a modellpályán. |
(#3424) Abs válasza lidi hozzászólására (#3423)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2010 |
|
A modellvasúti sín csak a vízszintes Z tengely mentén fog elfordulni. (Tulajdonképpen a pályasíkot forgatod.) Nagyvasúton természetesen alkalmaznak túlemelést emelkedő ívben fekvő vágányoknál is, ám ott sem az emelkedés mértéke, hanem az ív egyéb tulajdonságai (sugár, ívhossz, kiképzés, stb.) a lényeges tényezők. Ha az ív kezdő- és végpontját kötöd össze, és ezen egyenes irányába megdöntöd az ívet, akkor egyrészt torzulni fog a vágány, másfelől pedig a gép garantáltan kiborul oldalra az illesztésnél. A túlemelések dőléssíkja mindig érintő, vagy közel érintőirányú. Csak így biztosítható a megfelelő vezetés az átmeneti emelkedési szakaszban.
Abs |
(#3425) Abs válasza Abs hozzászólására (#3424)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2010 |
|
|
(#3426) cs.csaby válasza Abs hozzászólására (#3425)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2010 |
|
Szerintem ezt már fel lehet így fogni derékszögű háromszögnek és sin cos függvényekkel kiszámolni a piros vonal hosszát.
Üdv: Csaba |
(#3427) Abs válasza cs.csaby hozzászólására (#3426)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2010 |
|
Hát... az egyszerűsített verziót tovább egyszerűsíteni nem szerencsés, mert csak egyre pontatlanabb lesz, de végül is igen, fel lehet fogni úgy is.
Abs |
(#3428) lidi hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 16, 2010 |
|
Fenn az újabb verzió Bővebben: Link
Sok újdonság nincs, pár sín, meg lehet színezgetni.
Közben rajzoltam én is. A rajzon látható hogy ha csak simán a kanyar elejénél levő zöld egyenesre merőlegesen elkezdem emelni, akkor a kanyar végén már dőlni fog a pálya az ív belseje felé. Namost mivel az én programom alapvetően 2d -s Minden egyes sínnek a kezdőpontja és az induló szöge van eltárolva. Ív rajzolás esetén úgy kapom meg a kanyar ívének 2. pontját, hogy az első pontot elforgatom az ív középpontja körül az ív sugarának és szögének megfelelően.
Már én is belezavarodtam kissé. Az mindenesetre látszik hogy emelkedős kanyar esetén, csökken a 2d -ben felülről ábrázolandó ívsugár, és talán a kanyar szöge is. Na ezt nem tudom hogy hogyan kellene kiszámolni. De egyelőre hagyjuk is ezt. Csak egy kis eszmefuttatás volt. |
|
(#3429) lidi válasza lidi hozzászólására (#3428)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2010 |
|
Ó, most esett le. Kiszámolom a pálya elem pontjait úgy mint eddig, majd 3d -ben elforgatom a kezdőpont korül a megadott emelkedéssel. És rajzolásnál csak egyszerűen nem veszem figyelembe a Z koordinátát. Hiszen felülről ábrázolom. Már csak valami 3D forgató rutint kell keresnem a meglevő 2D -s helyett, |
(#3430) Abs válasza lidi hozzászólására (#3429)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2010 |
|
Na, majdnem! Szerintem fogj egy íves elemet, és készíts róla háromnézeti rajzot. Nem csavarodik. "Befelé" nem kell döntened. Z tengely mentén kell elforgatnod. A pálya síkja csak egy, vele párhuzamos tengely mentén fordul.
Abs |
(#3431) cs.csaby válasza Abs hozzászólására (#3430)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2010 |
|
Az hiszem, ezek "korszakalkotó" eszmefuttatások |
(#3434) Abs válasza cs.csaby hozzászólására (#3431)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2010 |
|
Én is ezt csináltam. Illetve, először átgondoltam, aztán megnéztem. Utána le is modelleztem 3D-ben. És tényleg így van.
Abs |
(#3435) lidi válasza Abs hozzászólására (#3430)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2010 |
|
Magától nem is csavarodik. Nekem kell elcsavarni hogy normálisan álljon. (illetve kellene ha 3d ben ábrázolnám, vagy ha valóságban megépíteném a vasútvonalat) Képzelj el egy 90 fokos kanyart, na ha azt egy sik mentén döntöd, akkor a kanyar végén mikor elkanyarodtál 90 fokot, akkor ugye a döntés síkjára merőlegesen haladsz ép. Na ott a pálya pont a döntés szögével féloldalas. |
|
(#3436) Abs válasza lidi hozzászólására (#3435)
|
Válasz •
|
Nov 17, 2010 |
|
Oké, de ez miben befolyásolja a döntés miatti rövidülést? Mert szerintem semmiben.
Abs |
(#3437) cs.csaby válasza Abs hozzászólására (#3436)
|
Válasz •
|
Nov 17, 2010 |
|
A 2D-ben, vonallal ábrázolt vágányoknál tényleg semmiben. A terepasztal tervezőnek kell ezt megoldani építés során megfelelő rögzítéssel. |
(#3439) lidi válasza cs.csaby hozzászólására (#3437)
|
Válasz •
|
Nov 17, 2010 |
|
Köszi mindkettőtöknek az eszmefuttatást. Mikor először volt szó erről , hogy ezt nem sok program tudja, akkor lövésem se volt hogy hogy hogyan kéne ezt megoldani, de ti rávezettetek. Most már "csak" le kell programozni. |
(#3441) cs.csaby válasza lidi hozzászólására (#3439)
|
Válasz •
|
Nov 17, 2010 |
|
Igazából ez Abs érdeme, én csak próbáltam okos lenni |
(#3442) Abs válasza lidi hozzászólására (#3439)
|
Válasz •
|
Nov 17, 2010 |
|
Együtt mégis csak okosabbak vagyunk. Kíváncsi leszek a végeredményre.
Abs |
(#3443) cs.csaby válasza Abs hozzászólására (#3442)
|
Válasz •
|
Nov 17, 2010 |
|
Arra én is |
(#3494) solesz válasza lidi hozzászólására (#3435)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2010 |
|
Ív esetén a megemelt véget vízszintesre vissza"feszítve" csavargörbét kapsz.
Tervező programokban helical sweep-nek nevezik ezt, és pl. rugót, vagy trapézmenetet kell így készíteni.
A programban valószínűleg a csavargörbe geometriáját kellene alkalmazni a sima síkbeli beillesztésnél is.
(korábban én kezdtem el a Raily program kapcsán ezt a vetületi problémát feszegetni, de látom ez a precíz modellvasutasoknál joggal táptalajra talált. később megnézem a raily-ban az ívek rövidülésének az ábrázolását és majd teszek fel róla képet) |
(#3496) Csukló válasza lidi hozzászólására (#3396)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2010 |
|
A több szintbeli megoldást ki be kapcsolhatós rétegként lenne jó megoldani!
Illetve ha valahogy az asztal oldalait is be lehetne rajzolni cm megadással........... |
(#11051) bélapappi hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 26, 2012 |
|
Szevasztok!
Ismét segítséget szeretnék kérni. Megkezdtem a leendő pálya tervezgetését a Wintrack 8.0 programmal. Már az sem volt egyszerű menet, hogy a síneket valamilyen formába öntsem, de avval sikerült dűlőre jutnom. Viszont arra egyszerűen képtelen vagyok rájönni, hogyan kell a sínpárokat alagútba vezetni. Meg kéne emelnem valahogy az asztal egy részét és abba valahogy bevezetni a síneket, vagy hogy? Nem értem! Kérlek, segítsetek, ha lehet, mert engem már az őrületbe kerget. Se egy magyar nyelvű leírást, se egy használható tutorialt nem találtam a programról eddig.
Előre is köszönöm
|
(#11063) csíkosháTTú válasza bélapappi hozzászólására (#11051)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2012 |
|
Kivánok!
Rákattintasz a sínelemre kétszer, akkor előjön egy ablak, amin beállíthatod a magasságát, emelkedését/lejtését, és a "tunnel" (ha angol a választott nyelv a progin) gombra kattintva már alagútban is lesz.
De, ha legörgeted egy kicsit a TT klubtopic-ot, akkor Gashpy barátom ajánl egy inyenes tervező programot, a SCARM-ot, ami eddigi felületes próbálkozásaim alapján eléggé okos kis program, és van magyar menüje is |
(#11064) bélapappi válasza csíkosháTTú hozzászólására (#11063)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2012 |
|
Király, köszönöm szépen, kipróbálom mindkettőt. |
(#11635) STTaradder válasza csíkosháTTú hozzászólására (#11063)
|
Válasz •
|
Dec 19, 2012 |
|
Igen én is a SCARM-ot töltöttem le.
Ahhoz képest hogy ingyenes elég jó program egy alaphoz. Nekem abban segített hogy az adott méretbe mi fér bele. |
(#12006) ega hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 30, 2012 |
|
Sziasztok,
Wintrack 8.0-ban létezik pilz, roco vagy piko sínkészlet?
Honnan tudok szerezni, és hova kell tennem, hogy elérhető legyen?
|
(#12009) bélapappi válasza ega hozzászólására (#12006)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2012 |
|
Az "OPTION" menün belül a "SYMBOL FILES"-ben tudsz válogatni illetve kijelölni sineket. Remélem erre gondoltál. |
(#12011) ega válasza bélapappi hozzászólására (#12009)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2012 |
|
Erre, köszi |
(#32211) jumo31 hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2014 |
|
Üdv Mindenkinek!
A segítségetek, illetve tanácsotokat szeretném kérni.
A terepasztal alaplapjának méretét kellene meghatároznom.
Adott egy Piko pályaterv (27), de a rendelkezésre álló sínpálya elemek sajnos eltérőek, értem itt blokkszignál, vagy megszakítósínek alkalmazása...
Vagyis több elem kerül a sínszakaszba, így az alaplap mérete nőni fog a kiszemelt (27) pályatervhez képest.
Szóval...
Létezik olyan szoftver, tervező, ami a régi U profilos sínek és elemek geometriáját ismerve, az adott elemeket tervezőbe programba illesztve kiadják az alaplap méretét?
Linzbauer Tamás könyvében a kalapsínekre vannak méretek, de én szeretném elkerülni, hogy kézzel számolgatva alaplap méretét meghatározzam.
Vagyis milyen program ismeri, hogy Piko U profil sínek felhelyezésével a programba a pályaterv elkészültével megadja, hogy ennek mekkora alaplap méret szükségeltetik!
Köszönöm előre is a választ!
üdv
|
(#36843) Pali79 hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 25, 2014 |
|
Sziasztok!
Úgy látom Lidi programfejlesztése abba maradt, kár érte!
Tud valaki ajánlani olyan egyszerű lehetőleg free progit ami ismeri a 22,5 fokos íveket? Ilyenből van itthon egy rakással amit a kisfiam most előszedett és jó lenne belőle valami használhatót faragni, de félek nem lesz hosszú az érdeklődés, ezért költenék rá ha nem muszáj. |
(#36849) enigma válasza Pali79 hozzászólására (#36843)
|
Válasz •
|
Aug 26, 2014 |
|
SCARM az biztos ismeri, mind a 380-as rádiusznál láttam, mind a 440-nél is. |
(#36851) csíkosháTTú válasza Pali79 hozzászólására (#36843)
|
Válasz •
|
Aug 26, 2014 |
|
Építési nagyság?
H0, TT, N? |
(#36857) Pali79 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36851)
|
Válasz •
|
Aug 26, 2014 |
|
Ja igen ez kimaradt, H0. |
|
|
2024. Nov, 21. Csü 23:43:58 |
|
Jelenleg 12 fő olvassa az oldalt |
|
|