Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Terepépítés
Terepépítés
Témaindító: SzerNoh, idő: Júl 6, 2010
Témakörök:

Lapozás       49/67    
(#36530) etwg válasza diginewl hozzászólására (#36525) Válasz Aug 13, 2014
Az az occo nagyito a csipeszekkel másra nem is jo. Az ilyen munkához nagy lencse kell ( >10cm) és > 3 dioptria.
(#36532) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#36530) Válasz Aug 13, 2014
Megerősítve, a műhelyben 5x-ös, 10cm átmérőjű, üveglencsés nagyítós lámpa van. Néha még ez is kicsi...
(#36534) csíkosháTTú válasza enamessias hozzászólására (#36529) Válasz Aug 13, 2014
Kisebb állomásokon fordítókorong legfeljebb azért van, hogy a bejáró szerkocsis gőzösöket a visszaútra meg lehessen fordítani. És legfeljebb 3 állásos a fűtőház, de akkor azon a kis állomáson komoly forgalom van. Szóval szerintem fordítókorong oda nem való, legfeljebb egy egy vagy két állásos sima fűtőház, és azon a vonalon amúgyis csak tendermozdonyokat járatnék. A peronhossz növelésére jó lehetőség, az állomás hossztengelye nem párhuzamos az asztal hosszabbik élével, így sokkal több hely marad a kiegészítő pályudvari létesítményeknek is. Nem feltétlenül kell 6 állásos körfűtóház, elegendő lehet 3 is, és akkor lesz hely a többi gépészeti cuccnak: szénrakodó, homokoló, salakoló, körüljáró vágány, stb.

Be kéne üzemelnem a szkenneremet, mert papír alapú hordozón van egy csomó ilyen ötletadó tervem...

P.S: meg van a Trost könyv is elektronikusan, az 1975-ben kiadott, nem annyira szakszerű és száraz, csak 40M, abban is van sok-sok ötlet.

Nno, közben egy gondolatébresztő, mert sikerült valamit elintéznem, még jó, hogy nem csak Reader-em van a gépen
Igaz nincs rajta fordítókorong, és nem is sima téglalap felület, de talán érdemes eltűnődnöd rajta. Egy régi terv a PIKO pálytervek füzetből, régi Pilz vágányanyagra.

pikofuzet_09...jpg
 
(#36535) diginewl válasza etwg hozzászólására (#36530) Válasz Aug 13, 2014
Ilyenem van

Elég nagy lencsével van ez 2,5x nagyítás... Látok én benne mindent, csak a mélységet nem. Erre van valami trükk, hogy honnan kell nézni, vagy ilyesmi?
(#36539) enamessias válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36534) Válasz Aug 13, 2014
Neten, pályatervek után kutatva szoktam ihletet szerezni, de már nem sok újat találok. És ha találok is valamit, nem mindig tudom átültetni az asztalomra.
Az állomás elforgatásával már kísérleteztem. Hosszabb nem lett, de legalább rövidebb se. A Mellékelt képeden lévőhöz hasonlót csinálok éppen (még nem publikáltam itt), felxi síneknek hála az egész állomás lehet íves, nem kell "derékba törni". Ha elkészülök vele valameddig, majd úgyis megosztom itt.
(#36540) enamessias válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36534) Válasz Aug 13, 2014
Kíváncsiságból megpróbáltam a képen látható állomást kirakni a virtuális asztalomon, Piko A sínekből. Azt hittem nem fog kiférni, de egy nagyon hasonlót sikerült összehozni. Így 1.8m lett a leghosszabb vágány az állomáson.

Képkivágás.JPG
 
(#36544) enamessias hozzászólása Válasz Aug 13, 2014
Nah! Én ilyenre gondoltam:
2m hosszú peron és extrém hosszú (>3m) szerelvény fogadására is képes. Itt még a vontatási telep kialakítása hátra van.

Íves állomás.JPG
 
(#36662) lakatos46 hozzászólása Válasz Aug 18, 2014
segitsetek nekem,TT sineket keresek valami elfogadható áron vagy ha valaki gyüjti,a szép porcelánokat herendi,hollóházi zsolnai, MIND EREDTI,,,szivesen cserélnék vele,,sajna csak ezt tudnám felajánlani,mert anyu egyedül nevel,,,,,,,tudtok segiteni???
(#36669) baker6600 válasza lakatos46 hozzászólására (#36662) Válasz Aug 18, 2014
Egy oválisnyi vágányom van, amit nem használok, ha gondolod elboltolhatjuk. NEM "I" profilos!
(#36700) Frankye moderátori válasza lakatos46 hozzászólására (#36662) Válasz Aug 19, 2014
Az "Apróhirdetés" rovatban nézz körül, és kérlek, hogy ott is írd le a keresést!
Köszönöm.
(#36701) Frankye moderátori válasza baker6600 hozzászólására (#36669) Válasz Aug 19, 2014
A továbbiakat kérem, hogy privátban egyeztessétek! Köszönöm.
(#36717) baker6600 válasza Frankye hozzászólására (#36701) Válasz Aug 19, 2014
Természetes, azért nem is részleteztem.
(#36723) Frankye válasza baker6600 hozzászólására (#36717) Válasz Aug 20, 2014
OK, köszönöm.
(#36780) diginewl hozzászólása Válasz Aug 22, 2014
Tiszteletem!
Tudja-e valaki, hogy az ÖBB fényjelzőinek lapja (főjelzőlap - téglalap, és előjelző - négyzet) mekkora méretű mm-ben 1:87 méretarányban?

Ki nem fogjátok találni, de szeretnék készíteni ilyent is
Oszlop van, led van, árnyékoló van, szürke festék van, főlapnak anyag van...

(A Miniversumban láttam, és nagyon megtetszett, de onnan nem kaptam segítséget.)
(#36783) etwg válasza diginewl hozzászólására (#36780) Válasz Aug 23, 2014
Hauptsignal/Schutzsignal: B 700mm x H 1400 mm
Vorsignal: B 950 mm x H 950 mm

(#36786) diginewl válasza etwg hozzászólására (#36783) Válasz Aug 23, 2014
Te mikor alszol????
Köszönöm a segítséget!!!! Így már meg tudom rajzolni!
(#36793) etwg válasza diginewl hozzászólására (#36786) Válasz Aug 23, 2014
Idézet:
„Te mikor alszol???? ”

Azt is kell? Nem is tudtam, a fene egye meg.
(#36819) Frankye válasza etwg hozzászólására (#36793) Válasz Aug 24, 2014
Legalábbis nem árt (néha, egy keveset...)
(#36822) etwg válasza Frankye hozzászólására (#36819) Válasz Aug 24, 2014
Én már olyan vagyok mint a piloták, aludni csak a kormány mögött lenne jo, amint kiszállok, már el is tünt az álom.
(#36863) diginewl hozzászólása Válasz Aug 27, 2014
3 hónapja üzemel a vitrinvonat nálunk

Érdekes tapasztalatok gyűltek össze:
kb 2-3 hetente meg kell csutakolni a mozdonyok kerekeit meg a sínt is. Érdekes, holott a vitrin por mentesítve van, azaz az ajtai is elég jól zának külső levegő nem igazán megy be.
Eddig egyszer kentem meg a mozdonyokat, de még most is látszik, hogy a fogaskerekek fénylenek a kenőanyagtól (lassan mennek a mozdonyok, így rajtuk marad a kenőanyag)...

A conrad állítómű, amióta "megberheltem" jól működik, mindig rendesen vált. A kép

Kérdésem: kb mennyi élettartama várható ezeknek a mozdonyoknak? Szénkeféken semmi kopás nem látszik.

Ismét beteszem ide a videólink, hogy látható legyen, mennyit futnak a szerelvények.
(azóta változott már a terep, de arról még nincs képem).
(#36864) etwg válasza diginewl hozzászólására (#36863) Válasz Aug 27, 2014
Valoszinü, hogy a kenöanyagtol koszolodik a sin. Nem kell annyira kenni, illetve a fogaskerekeket csak egy helyen, ahol a csiga van, kell egy kicsit. A homlokfogaskerekek már nagyon lassan forognak, igy kenésre alig szorulnak. Legfeljebb a tengelycsapágyakra kell egy kis maszlag.
A pályád nagyon rövid igy igen hosszu élettartalommal számolhatsz. A motor >100 orát bir ki ( függ az egyedi darabtol) ami nálad éveket jelenthet.
(#36867) diginewl válasza etwg hozzászólására (#36864) Válasz Aug 27, 2014
Oh! Köszönöm!

Titkon én is abban reménykedtem, hogy a lassúmenet, és a rövid táv szavatolja a hosszú élettartamot.

A vitrin egyébként furcsa, és mégis tanulságos:
A mozdonyok "éppen" vannak kenve tanulva az itt olvasott tanácsok végett, nem tocsognak zsíros/olajban.
Van amikor 2 hétig is simán mentek a vonatok, ha NEM volt nyitogatva a vitrin! Amint valami munka folyt benn, és utána nem történt meg a sínpucolás 1-2 napon belül kialakult a kontakthiba!

Számomra is hihetetlen milyen fontos a tiszta, pormentes levegő a modellvasútnak.(Amúgy persze érthető, mert menet közben a szikrák odaégetik az éppen ott levő port/koszt.) Ebből ugye az következik, hogy nyílt terepen - azaz a legtöbb eseteben - RENDKÍVÜL FONTOS A RENDSZERES sínpucolás (benzinnel), még ha tisztának is tűnnek a sínek.
(#36874) etwg válasza diginewl hozzászólására (#36867) Válasz Aug 27, 2014
Ez eléggé függ a sin meg a kerék anyagátol. Pl. a sárgaréz nagyon koszolodik. Az alpakka/nikkel kombinácio elég jo, az alpakka rozsdamentes acél még jobb.

(#36879) diginewl válasza etwg hozzászólására (#36874) Válasz Aug 27, 2014
A H0-ás tillig 2,5-ös flexi sínjei miből vannak???

A régi piko BR55-re amúgy is azt mondják, hogy összeszedi a koszt. Ezt a tényt csak alátámasztani tudom, de hogy miért, azt nem tudom.
A szerkocsijába is teszek majd áramszedést, és akkor ritkábban kell takarítani
A VT 135 helyett pedig valami más fog majd jönni, ami több kerekes, vagy ez is kap a mellékkocsiból áramot
(#36883) etwg válasza diginewl hozzászólására (#36879) Válasz Aug 27, 2014
Az uj Tillig sinek alpakkábol vannak ( neusilber), de a régi Piko kerekek acélbol vannak eléggé rücskösen kialakitva ( talán préselve) majd meg nikkelzve. Ez a felület sajnos eléggé koszolodik.
(#36951) csabeszq hozzászólása Válasz Aug 29, 2014
Sziasztok, jelzők és lámpatestek érdekelnének.

A gondom az, hogy bár lehet őket kapni, pénzem is lenne rá, de sajnos manapság már műanyagból készülnek (nem LEGO minőség, sokkal gyengébb).

Ezzel kapcsolatban a gond az, hogy ha felerősítem a terepasztalra, belátható időn belül magától is letörik és akkor még nem is beszéltem a 2 gyermekről, ahol az idősebbik 5 éves lesz. Ha vennék 20 lámpát, kb egy hét alatt nulláznák le az összeset.

Gondoltam már arra, hogy golyóstoll rugót szerelek alá, ez kivédené az oldalról jövő ütéseket (mint a focijáték), de ha felülről kapja, akkor megint törik.

Láttam a neten kivehető és visszarakható lámpákat, csak ezeket kapni nem lehet boltban. Hogyan csináljátok?
(#36953) BR95 válasza csabeszq hozzászólására (#36951) Válasz Aug 29, 2014
Ezen a néven keresgélj infót:

Wattenscheider Signalschacht

Ha jól rémlik Gashpy olvtárs foglalkozik ilyennel.
(#36957) csabeszq válasza BR95 hozzászólására (#36953) Válasz Aug 29, 2014
Sajnos nem értek németül, de ezek igen komoly szerkezetek, ahogy látom és a német vasúti szabványnak felelnek meg.

Bennem kb. az él, hogy egy jelző 4 vezetékből, négy LED-ből és 2 ellenállásból állna, ami két részre osztható: felső és alsó.

Ha a felsőn + - van, akkor a zöld világít, ha - +, akkor a sárga.
Ha az alsón + - van, akkor a piros világít, ha - +, akkor a második sárga.

Ezzel le lehet fedni a piros, sárga, zöld, zöld-sárga, sárga-sárga eseteket.

Nézegettem 3D nyomtatást is, de egyelőre még nem rentábilis.

Két megoldás van:
- vagy bagóért nyomni a jelzők tömkelegét
- vagy tartósra csinálni
(#36958) BR95 válasza csabeszq hozzászólására (#36957) Válasz Aug 29, 2014
Ez csak a kiszedhetőségre adott válasz!

A többihez sajnos nem tudok hozzászólni.
(#36959) etwg válasza csabeszq hozzászólására (#36951) Válasz Aug 29, 2014
Manapság már annyi olcso és kis konnektor van, hogy nem lehet gond egy jelzöt konnektorra szerelni, majd benyomkodni a terepasztalon levö foglalatokba. Gyakorlatilag a legjobb elmenni egy alkatrész boltba kinézni az optimálisat ( vannak 2 soros hosszu konnektorok amiket késsé annyi polusura vághatsz amennyi kell (4,6,8,10). A tüskés fele megy az oszlopra a másikat meg beépited az asztalba a terepszint alá.
(#36961) csabeszq válasza etwg hozzászólására (#36959) Válasz Aug 29, 2014
Jó ötlet, valószínűleg ezt fogom csinálni.
(#36962) etwg válasza csabeszq hozzászólására (#36961) Válasz Aug 29, 2014
Én hajdanában még 5 polusu DIN-re szereltem, akkor nem volt más megfizethetö.....
(#36983) zsolesz74 válasza csabeszq hozzászólására (#36951) Válasz Aug 31, 2014
Szia!

Én egy komplett rendszert építettem ki!
A jelzőknek nálam kellett 4 jel és egy közös vezeték. Logikusnak tűnt, hogy egy 2x3 pólusú tüske és hüvelysorral megoldjam az egészet. Ezeket egy-egy NYÁK panelra tettem. Gyártattam őket, szépek, forraszthatóak és a jelzőket a felül lévő darabokra ráragasztottam. Ha megbetegedne, vagy fényt kellene cserélni, esetleg más kialakítás, csak kihúzom az asztalból és bedugom az újat.
A NYÁKot lekentem betonszürkére, a tüske végén meghagytam a műanyag távtartót, mert merevíti a tüskesort és nem szakad ki a fóliával együtt, ha kihúzom. Az egyébként fekete, olyan mint egy doboz a jelző előtt, még stimmel is.

Képet mellékeltem, ezen a nyers beépítés látható. Természetesen még a talajszinttel össze kell dolgozni.

A törésre nincs megoldás. Sajnos.
Szerintem a képen látható nekem is letört, azt csak a drótok tartják.


Ezt a rendszert csak magad tudod megoldani. Ha nem akarsz vele vacakolni nekem van eladó bőven ebből a csatlakozásból.

fényjelző.jpg
 
(#36985) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#36983) Válasz Aug 31, 2014
A képen nem látszik, hogyan rögzitetted az oszlopot a NYÁK-hoz?
(#37011) csabeszq válasza etwg hozzászólására (#36985) Válasz Szept 1, 2014
Jelenleg a házi barkácsoláson gondolkozok.

- veszek egy duplaoldalas nyákot
- kivágok belőle egy 60mm x 4mm rudat
- középen mindkét oldalt elvágom a rezet, így a rúd 4 vezetéket tud felvinni
- a normál nyák pont belefér egy dupla tüskesor közé, így 4 forrasztással ráerősítem a nyákot a tüskékre.
- négy 3mm-es LED-et ráforrasztok az oszlopra
- az oszlopot szürkére festem
- utána meg kivágok egy előlapot (fekete)
- és ráragasztom a LED-ekre
- esetleg fekete szívószálból esővédőt is csinálhatok

A kérdés, hogy mennyire lesz ronda. Mert a NYÁK strapabíróbb a bolti lámpáknál (annyira azért nem, mert a 3mm keskeny, kicsit tud hajlani).

Emellett az előállítása fillérekbe kerül.
(#37012) HarciSün válasza zsolesz74 hozzászólására (#36983) Válasz Szept 1, 2014
Zsolesz: a létrát miből csináltad?

Kérdésem lenne a nagyérdeműhöz peronépítés ügyben.

Még régen beszereztem viacolor jellegű dekorlapot. A szélek úgy vannak kialakítva, hogy egymásba lehet őket "kapcsolni".

Felragasztottam őket egy 62cm hosszú sztirolra szépen egymásba kapcsolva de csak látszik a 6db lap közötti kapcsolat...

Csinált már valaki ilyesmit? Hogy lehet a "toldásokat" eltűntetni?

Gondoltam rá, hogy lefestem, de jó lenne ha a térkő minta megmaradna.
(#37014) etwg válasza csabeszq hozzászólására (#37011) Válasz Szept 1, 2014
Érdekes elgondolás, szögletes oszlop esetén rendben is van. De mi van akkor ha kör keresztmetszetü az oszlop?
(#37018) csabeszq válasza etwg hozzászólására (#37014) Válasz Szept 1, 2014
Ha nem lesz túl ronda, akkor oké. Ez még nem a közvilágítás.

Tüskesorral megoldva bármikor eltávolítható később, vagy szebbre cserélhető.
(#37019) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#36985) Válasz Szept 1, 2014
Azt ragasztottam sima PALMA FA ragasztóval. Ha gond van vele, egyszerűen leáztatom róla és leforrasztom.
(#37020) zsolesz74 válasza csabeszq hozzászólására (#37011) Válasz Szept 1, 2014
Ezzel én is futottam egy kört, de annyi különbséggel, hogy 0,5mm-es egyoldalas NYÁKból 3 réteget összeragasztani és hosszában felezve természetesen, ahogy te is gondoltad.
A létrát nem lehet megcsinálni szerintem szépen, legalább is én ott feladtam. A többi elképzelés akár még működhet is.
A rézmaratással Jakó Attila feldobott egy jó megoldást és építőkészletet is csinál, az lényegesen olcsóbb. Viszont az sem kis munka.
(#37022) zsolesz74 válasza HarciSün hozzászólására (#37012) Válasz Szept 1, 2014
Én az egészet műgyantából öntögettem ki, szilikon formában.
Még anno mikor a lakásom belső dekorját kitaláltam, megoldottam egy mintavételezéssel és gipsz rekonstrukcióval a teljes fal dekorkövezését.

A technika ugyanaz, csak miniben. A prototípust meg kell csinálni, levenni szilikonnal a mintát és aztán műgyantázgatni.
Sajnos én egy nagyon gyorsan kötő gyantát vettem és ezzel nem lehet nagyon szépen dolgozni, viszont piszok gyorsan meg kell tanulni!

Peront mi Fordítókorongossal az ő ötlete alapján gipszkartonból faragással csináltunk. Attól sokkal élethűbb lesz, mint bármi mástól.
(#37023) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#37014) Válasz Szept 1, 2014
Kör keresztmetszetűnél én rézcső és CuZ huzallal csináltam az első asztalomon. Ezzel volt a legkönnyebb megoldani!
(#37026) csabeszq válasza zsolesz74 hozzászólására (#37020) Válasz Szept 1, 2014
Létrát semmiképpen sem fogok csinálni.

Vannak ezek az univerzális nyákok (tele lyukakkal).

Ha egy vékony darabot levágok belőle (2 raszter), már simán törik. És hol van mindez még a létrától...
(#37055) HarciSün válasza csabeszq hozzászólására (#37026) Válasz Szept 2, 2014
A létrát úgy értettem, hogy a fényjelző árbócát (a "létra szerű" oszlopot) miből lehetne csinálni?
(#37057) etwg válasza HarciSün hozzászólására (#37055) Válasz Szept 2, 2014
A sárgarézcsöbe furkáltam régen lyukakat (0,6 mm) majd azokba vékony rézdrotokat ragasztottam (de csak azután, hogy behuztam a CuZ huzalokat a fényekhez, de igy is elöfordult, hogy megsérültek a huzalok.
Ma már inkább sablont csinálnák (vagy megprobálnám a CNC géppel felfurni az oszlopot, mert nem egyszerü szépen befurni a lyukakat. A girbe - görbe lépcsök meg többet ártanak, mint használnak.
(#37063) zsolesz74 válasza csabeszq hozzászólására (#37026) Válasz Szept 2, 2014
Ezeket a létrákat sajnos csak merevítve lehet megoldani, mert anélkül azonnal eltörnek. Egyik szárban fut a sodort szigetelt rézhuzal, a másikba pedig a modellezőboltban kapható acéldrót kell. 0,6 már megfelelő. Legutóbb láttam szénszálat ugyanott, ahol vásárolni szoktam, és gondolkodtam egy próbában, hogy azzal mire lehetne menni.
(#37065) proba válasza HarciSün hozzászólására (#37055) Válasz Szept 2, 2014
Nem tudom mi lesz belőle, rendeltem 1x1mm -es U sárgaréz profilt, gondolom a létra lapított alkatrészlábból lesz , vagy esetleg SMD kondenzátorok oldalra fordítva. (még nem teszteltem, lehet szép szavak kíséretében kidobom az egészet.)
(#37216) enamessias hozzászólása Válasz Szept 7, 2014
Hétvégén volt egy kis időm. Az alsó szint vágányzata lefektetésre került a hurok fordítókat kivéve. Az emeletre vezető emelkedők helyén ideiglenesen "rövidre zártam" a vágányokat, így majd lehetőségem lesz tesztelni az alsó szintet.
Elkezdtem a szakaszok kialakítását és bekötését. Ezt követi majd a szervók telepítése, beállítása, de addig még sok kábelt kell behúzzak.

2014-09-07 1...jpg

2014-09-07 1...jpg

2014-09-07 1...jpg
 
(#37217) crista.neuralis válasza proba hozzászólására (#37065) Válasz Szept 7, 2014
Szia csak az után érdeklődnék, hogy honnan tudtál ilyen kicsi U profilt rendelni?
(#37221) proba válasza crista.neuralis hozzászólására (#37217) Válasz Szept 7, 2014
Bővebben: Link Ami biztos, már nem lesznek kidobva.
Lapozás       49/67    
Frissek
  2024. Dec, 22. Vas
8:49:29
  Jelenleg 13 fő olvassa az oldalt
Hirdetés