|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#37130) róbertke válasza etwg hozzászólására (#37124)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2014 |
|
Csináltam egy keresztszámítást, az Österreichische Nationalbank - mert korlátlan ideig visszaváltja a régi érméket és bankjegyeket - és az MNB mai árfolyama szerint az általad vásárolt mozdony kb. 4400 - 4600 HUF lenne! |
(#37138) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 3, 2014 |
|
|
|
(#37143) etwg válasza róbertke hozzászólására (#37130)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2014 |
|
Annyi is volt, mert akkortályt az olcso mozdonyok 1000 ATS felett voltak, azaz legalább 5x ennyibe kerültek. Hát nem kellett sokat gondolkodni, csak egy kosárért futni, szerencsére akkor Ausztriában nem volt nagy keletje a TT modelleknek az akkor majdnem uj Conrad megastoreban. |
(#37152) etwg válasza etwg hozzászólására (#37120)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2014 |
|
Közben kiderült, hogy a 4 hajtott tengelyes Ludmillák már néhány éve piacon vannak ( full price - selbstverständlich), mig az olcso PiKO-t verlö gépek még nincsenek a piacon, de azok állitolag hat hajtott tengelyt kapnak ( irják a Rocoék).
Szép!
|
(#37160) M298 hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 4, 2014 |
|
BaráTTaim! Kezdjünk izgulni, mert 2014.09.11-e - mint a szeptember 2. csütörtöke - az ősz első találkozója. A Nyugati Szoc. épületben az oktatóteremben találkozhatunk 16.30-tól. |
(#37166) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#37152)
|
Válasz •
|
Szept 5, 2014 |
|
Csak hangosan gondolkodtam... Bármi lehet az oka egyébként. |
(#37167) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37116)
|
Válasz •
|
Szept 5, 2014 |
|
Az ET blattok sajnos nem szentírások. Pláne nem TT-ben. |
(#37168) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#37167)
|
Válasz •
|
Szept 5, 2014 |
|
Nekem mondod? Tudom...
Ezért írtam az első pontot a mondókám végén.
(Ja, csak zárójelben: én még nem találkoztam olyan ROCO Ludmillával, amiben ne lenne hajtva mind a hat tengely.) |
(#37181) UWH hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 6, 2014 |
|
Tisztelt méreTTársak!
Voltam most délelőtt a Rozsnyai utcai vasútmodell börzén és kikívánkozik belőlem a tapasztalásom.
Az egyik eladónál érdeklődtem 2t tartálykocsi áráról. Válasz: 1800.- és tip-top. Mondom, hogy a zászlótartók le vannak törve. Válasz: ja, 1800.-ért ne kívánjak többet. Csendben megjegyeztem, hogy akkor nem tip-top és tovább álltam.
A másik eladónál rákérdeztem egy 4t tartályvagonra. 3000.-ért adta, de még nem volt sínen körítéssel. Megnéztem a kerekét, hát futott néhány kilométert.
Pár méterrel távolabb, egy barátom aki tanúja volt a jelenetnek, azt mondta nekem: ezek azt hitték, hogy tollak vannak a hátadon.
Persze azért sikerült vásárolni, de nem a földszinten.
Azt hiszem maradok a rengetegszer és unalomig agyonszapult magyar licitálós oldalnál, ahol 1000-1300.-ért tudok venni 2t tartályvagont ( tip-top ) és 1500-2000.-ért hibátlan 4t tartály kocsit.
Bocsánat, ha valakit feltartottam
Üdv
Laci
|
(#37204) Luciferike hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 6, 2014 |
|
Sziasztok!
Meg szeretném kérdezni, hogy egy BTTB BR130-as alvázra milyen kasznik mehetnek rá? Gondolom egy kettőnél forgó zsámolyt kell cserélni. |
(#37209) jakoa válasza M298 hozzászólására (#37160)
|
Válasz •
|
Szept 7, 2014 |
|
Nem kell izgulni szeptember 11 miatt, Bin Laden halott. Már csal Lenin és, de ő élni is fog. |
(#37220) masTTertape válasza Luciferike hozzászólására (#37204)
|
Válasz •
|
Szept 7, 2014 |
|
Konkrétan a BR130-asé és a Nohabé.
A rárakott kasztnik hogyan is lennének összefüggésben a forgóvázakkal? Ezt pontosítsd kérlek! |
(#37222) masTTertape válasza UWH hozzászólására (#37181)
|
Válasz •
|
Szept 7, 2014 |
|
Laci,
Mint, ahogy a vaterán jellemzően, úgy a börzén esetenként előfordulhatnak gátlástalan, hozzá nem értő "eladók".
Vagy fordítva.
Az általad kiszemelt kategóriában továbbra is a berlini mellékutcákban megbúvó kisboltok a legjobb források.
Gábor |
(#37223) Luciferike válasza masTTertape hozzászólására (#37220)
|
Válasz •
|
Szept 7, 2014 |
|
Úgy, hogy pl a BR221-esnek is ugyan olyan a keret csak a felszerelése más, így a BR130-as kaszni rá megy csak a forgózsámolyt kell a BR130-asból át szerelni. Ugyan így a Nohab is. |
(#37228) UWH válasza masTTertape hozzászólására (#37222)
|
Válasz •
|
Szept 8, 2014 |
|
Úgy látszik mind ketten ugyan arra gondoltunk, mert szombaton a MMV turizmus lehetőségeiről is beszélgettem Attilával. |
(#37229) csíkosháTTú válasza Luciferike hozzászólására (#37223)
|
Válasz •
|
Szept 8, 2014 |
|
Pontosabban:
Anno Otto Zeuke tervezett egy modellt, ez az akkori NSZK kultikus mozdonya, a DB V200 modellje volt. (Ebből lett később a BR221, egészen pontosan az erősebb, V200.1 sorozatból.) Ennek az alváza a színezést, és a forgóváz maszkokat leszámítva megegyezik a DR V180 (később BR118) modellével, és itt van annyi kompromisszum, hogy a DR mozdony modellje rövidebb lett a kelleténél.
Amikor a VEB PIKO-val egy időben, a VEB BTTB-nek is kellett a "'Ludmilla" modellje (1975-öt írunk, a BR130 változat volt akkoriban javarészt a vonalakon), akkor gyorsan kerestek Berlinben valamit, amire rá lehetett húzni a modellt. Egyetlen 6 tengelyes dízelük volt, a még Zeuke örökség, PSW kooperációban gyártott NoHAB. Forgóváz és kaszni csere, a PSW kooperáció maradt, és meg is jelent a TT-s BR130, igaz, jelentősen rövidebb a modell, mint az a méretarányból következne. (Amúgy a rövidülés a BR130 esetében sokkal látványosabb, mint a V180 esetében.)
Sajnos már járt a műhelyben javításon "gyári új, dobozos" M61-es, amiben még Zeuke fém kardánok voltak, Ludmilla forgóvázakkal... Nem kommentálnám... |
(#37233) hoTTo válasza FriTTz hozzászólására (#37198)
|
Válasz •
|
Szept 8, 2014 |
|
Kellett hozzá a facebook, hogy megértsem és ne arra gondoljak, hogy elgurult megint a gyógyszered... |
(#37238) UWH hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 8, 2014 |
|
lassan vége az uborka szezonnak. |
|
(#37239) masTTertape válasza Luciferike hozzászólására (#37223)
|
Válasz •
|
Szept 8, 2014 |
|
De most őszintén: ez miért is jó?
A BR130-as (Nohab) 158,5 mm LüP, míg a BR221/118 152 mm.
Tehát a Ludmilla kasztni rámegy a 221-es aljára, de próbáld meg fordítva!
A minden TT-sek bibliájának tartott gyűjtőoldalon egyetlen klikkel szemügyre vehető a két modell közti alapvető különbség: ÍME
Nem értem a kérdést... Lehet, mert hogy a mátrai borvidéken vagyok épp, de egész éjszaka agyaltam rajta, hogy miért is jó egy BR130-as alvázra rámókolni egy 221-es kasztnit, vagy fordítva.
Mert a fődarabok átjárhatósága nem vitás, hisz ott van a startos villany, a szergej-utánzat és a malactaxi azonos alváza.
De ezeknél a komolyabb modelleknél, bár azonos a mechanikai kapcsolat konstrukciója, mégis merőben másról beszélünk
Aztán persze lehet, hogy borzasztóan félreértek valamit... |
(#37240) masTTertape válasza UWH hozzászólására (#37238)
|
Válasz •
|
Szept 8, 2014 |
|
Tetszik! |
(#37245) Luciferike válasza masTTertape hozzászólására (#37239)
|
Válasz •
|
Szept 8, 2014 |
|
Csak megkérdeztem, mert van egy nagyon ütött kopott BR130-asom (Csíkos mester már szemügyre vette) és a nagy aukciós oldalon szokott lenni sok-sok mozdony kaszni amik jó állapotba néznek ki. Gondoltam ha valamelyik passzol az alvázára akkor keresnék rá valami kasznit, mert egy másik Ludmillám van ami jó állapotba van. |
(#37247) csíkosháTTú válasza Luciferike hozzászólására (#37245)
|
Válasz •
|
Szept 8, 2014 |
|
Arra az alvázra max egy másik BR130 kaszni lesz jó.
Elvileg ugyan pont passzol rá egy NoHAB is, DE!
Ha ebben gondolkodsz, akkor a forgóváz maszk is cserére szorul, ami kockázatos, ha nem gyári tartalék alkatrészről van szó. Ugyanis a maszk is a mechanika alkatrésze, nem csak dísz, ha kopott, akkor darálni, recsegni fog a modell. Sajnos gyári alkatrészem nekem már nincs, talán masttertape-nél van még. A Tillignél sincs, az új NoHAB-é meg nem csereszabatos. |
(#37249) Luciferike válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37247)
|
Válasz •
|
Szept 8, 2014 |
|
Köszi.
Erre voltam úgymond kíváncsi.
A nagy aukciós oldalon van sok alváz is meg minden és a képek amik ott vannak kinézetre passzol, de ezek szerint milliméter különbségek vannak. |
(#37251) csíkosháTTú válasza Luciferike hozzászólására (#37249)
|
Válasz •
|
Szept 8, 2014 |
|
A különbség (pl. BR118 vs. BR130) bő fél centi, vagyis 5mm. Ennyivel hosszabb a BR130 alváza. Attól tartok nem lenne egy felemelő látvány a pályán... |
(#37253) masTTertape válasza Luciferike hozzászólására (#37245)
|
Válasz •
|
Szept 8, 2014 |
|
Gondoltam.
Ez általában úgy szokott kinézni, hogy eljön hozzám a műhelybe egy ilyen hányatott sorsú modell. Megvizsgálom és kertelés nélkül megmondom, hogy vagy már az, hogy ide került, kapásból ráfizetés-e, vagy esetleg van még remény. Gyakorlatilag bokáig járok az ilyen roncsként bekerülő modellek alkatrészeiben. Van minden ezekhez a modellekhez és a külföldi beszerzések során általában találok még gyári pótalkatrészeket is. Csak az a baj, hogy ezekkel az új alkatrészekkel való felújítás szinte minden esetben összemérhető egy jobb állapotú modell árával, azaz nem kifizetődő. Csak olyan esetben van értelme az ilyen felújításoknak, ha a modell tulajdonosa érzelmileg kötődik az adott mozdonyhoz. Ha mindenféle ebay-es, meg dachbodenfund akciókról van szó, akkor ma már erősen meggondolandó minden ilyen beavatkozás.
Csak szemezgetek: egy új forgóvázbetét BR130-hoz 4-5 euró. Egy új főkeret: 7-8 euró. Egy kifogástalan kasztni: 7-10 euró. Kerekek darabja 1-4 euró között mozog és még akkor nem beszéltünk a vasakról és a motorról.
Általában a romos állapotú kasztni alatt a főkeret is használhatatlan. Ha nem is látod elsőre, de avatott szemmel azonnal kiderül, hogy középen repedt-e, megvannak-e a forgóváztartó tüskék, illetve hogy minden egyéb stimmel-e.
Tehát munkadíjjal együtt kapásból ráköltesz 6-8-10 ezer ft-ot egy ilyen modellre, miközben bárhol találhatsz 25-30 euróért kifogástalan állapotú mozdonyt.
Úgyhogy ez van. |
(#37254) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#37253)
|
Válasz •
|
Szept 8, 2014 |
|
Idézet: „Csak olyan esetben van értelme az ilyen felújításoknak, ha a modell tulajdonosa érzelmileg kötődik az adott mozdonyhoz.”
Ott a két pont! Valóban csak akkor van értelme életben tartani egy ilyet, ha nem a piaci értéke számít, hanem az eszemei. Vagyis az az egy mozdony valamiért fontos. Egy régi emlék, ajándék, vagy pusztán kötödés hozzá valami számunkra ismeretlen, és nem firtatandó okból. |
(#37257) Luciferike válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37254)
|
Válasz •
|
Szept 8, 2014 |
|
Akkor szerinted lehet jobban járok vele ha az e-Bayre fel rakom pl alkatrészenként vagy egybe alkatrésznek szánva? |
(#37258) enigma hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 8, 2014 |
|
Tisztelt szakértő urak!
Eme kérdésem volna felétek: (Szerintem) Nagyon jó áron hozzájutottam egy Mehano F350 trafóhoz. Eddig egy öreg Fz1-gyel hajtottam meg a pályát, ez előre lépésnek számít-e majd? Megbízható márka ez a Mehano? Tudom, hogy nem egy Roco, vagy Fleishmann, de az e-bay-on elég jó pénzeket kérnek érte, annyit amit én adtam érte talán nem lesz ráfizetés. |
(#37260) M298 válasza Luciferike hozzászólására (#37204)
|
Válasz •
|
Szept 8, 2014 |
|
Amennyiben saját magad játszol és nincs lehetőséged méretpontos alvázra és hajtásra, azt teszel rá amit akarsz. Én egy ilyen alvázra egyedi jugoszláv mozdony szekrényét készítettem el. Tegyél rá olyan szekrényt, amilyen senkinek sincs, de Neked sokat jelent. Megelégszel a BTTB 130-as technikájával? Nem rossz, csak van újabb, modernebb. Saját egyedi járműved lehet. Bátran használd,
nyúlj hozzá! |
(#37262) masTTertape válasza enigma hozzászólására (#37258)
|
Válasz •
|
Szept 8, 2014 |
|
Szia,
Szerintem első körben a számok beszéljenek.
Az FZ1 1,2 A terhelhetőségű, míg a Mehano 0,4 A (370-est néztem).
Tehát egy normális, analóg pályán az előbbivel akár 5 mozdony, plusz hagyományos kocsivilágítás hajtható meg, a Mehanoval meg jó esetben 2-3.
Az FZ1-esek már 30 éve bizonyítanak, a szlovén holmiról nem tudni, hogy mit bírnak. Az biztos, hogy én sok helyen találkoztam Mehano vezérlővel, sőt egy időben a Tillig is csomagolta készletbe. Amiket kipróbáltam, mind működtek rendesen.
Az FZ1 viszont örök darab. Lehet még kapni hozzá pótalkatrészeket, csak egy a lényeg, hogy senki ne akarjon vele hegeszteni.
Én az FZ1-et választanám. |
(#37264) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#37262)
|
Válasz •
|
Szept 8, 2014 |
|
Idézet: „Lehet még kapni hozzá pótalkatrészeket, csak egy a lényeg, hogy senki ne akarjon vele hegeszteni.”
Van a szakkörön egy "amire büszkék vagyunk" gyűjtemény, ebben olyan kincsek szerepelnek, mint a hő hatására kilyukadt és enyhén megfolyt Ludmilla kasztni, illetve a forgóvázmaszkkal összeolvadt kerekek, szénné égett váltóállítóművek, szóval azért egy kicsit lehet terhelni |
(#37266) Luciferike válasza M298 hozzászólására (#37260)
|
Válasz •
|
Szept 8, 2014 |
|
Megtudod mutatni nekem azt a mozdony kompozíciót?
Hát nem tudom, hogy az időm mennyire fogja engedni az átalakításokat.
Átfestést terveztem rá de szerintem először karosszéria javítások lesznek. |
(#37267) enigma válasza masTTertape hozzászólására (#37262)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2014 |
|
Azt nem mondtam, hogy elakarom dobni az öreg Fz1-t. Viharvert ugyan, de becsületesen dolgozik. Hegesztőtrafóm meg van bőven, echte arra a célra, egyébként sem vagyok McGyver...:
Csak arra gondoltam, hogy a Mehano talán modernebb darab. Esetleg kisegítő trafónak, kiegészítők hajtására jó lesz.
Köszönöm a válaszotokat! |
(#37274) GABA TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 9, 2014 |
|
Sziasztok!
Ebben az évben az utolsónak elkészült bivaly , mivel a Temofeszt után a terepasztal már nem kerül felállításra így mindenre kitérő nyúzó próbának nem tudom kitenni. Ennél a modellnél a futómű bonyolultsága miatt a tesztpálya nem bizonyosul elégségesnek.
A rövid egyszerű futóművű mozdonyok következnek. |
|
(#37279) etwg válasza GABA TT hozzászólására (#37274)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2014 |
|
Egy elég érdekes TV müsor sok gözössel és benne egy nagyon szép TT pályával.
MDR |
(#37284) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 10, 2014 |
|
Ma délután TEMOFESZT Totó sorsolás a Kék lóban!
16 órától VMTV felvétel. Akit érdekel, jöhet. |
(#37290) sunocske hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 10, 2014 |
|
SZOLGÁLATI!
Kérem jelentkezzen az a személy, akinek a Búvár + Kühn emeletes kocsi (ČD) összeállítású szerelvényével játszottunk februárban a gimiben! Valószínűleg szükség lesz rá a Temofeszten. Mármint a szerelvényre. Is.
Előre is köszike! |
(#37312) saetta válasza sunocske hozzászólására (#37290)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2014 |
|
Jelentkezem.
Jelentkeztem korábban mozdonyvezetőnek ill. állomásfőnöknek Gáborhoz, így ott leszek én is. És a szerelvény is - ami ugye kell
A ROCO CD Búvár hangos verzió volt - a gimiben beállított címmel.
Ezen kívül hoznám még:
- a CD Cargos MTB Búvár (szintén modulos veterán a gimiből változatlan címmel) - nincs hang
- ROCO narancs MÁV M62 - hangos verzió (klubtalálkozóról ismert)
Kérés esetén:
- ROCO BR18 (piros) gőzös - hangos
- ROCO DB38 gőzös - hangos
- rengeteg személy ill. teherkocsi (pl. 10-es barna GATX szett) igény szerint...
Lesz valami egyeztetés mostanában szerelvényekről, digit címekről stb.?
-----
MÁS:
A következő modultalálkozóra felajánlok min. 15m kétvágányos (nem sztenderd) félkész modult megfelelő modulcsatlakozással.
Üdv:
SAetta |
(#37313) ZaGyu válasza GABA TT hozzászólására (#37274)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2014 |
|
|
(#37320) TTomi válasza GABA TT hozzászólására (#37274)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2014 |
|
Mi? 424-365? Gratulálok, gyönyörű lett! ...és nem csak elfogultságból mondom, ugyanis az öregem ezzel a pályaszámmal futtatta a Nurmit. |
|
(#37329) TTzozo válasza M298 hozzászólására (#37160)
|
Válasz •
|
Szept 11, 2014 |
|
Szia!
Jelentkeznék a mai talira.
Mivel kocsival mennék, a rendszám: HWR-822
Köszi.
Üdv. L Zoli |
(#37331) gmarc válasza M298 hozzászólására (#37160)
|
Válasz •
|
Szept 11, 2014 |
|
Sziasztok!
Pontosan hol keressem a bejáratot ebbe a terembe? Még nem voltam...
Üdv: gmarc |
(#37339) Luciferike hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 11, 2014 |
|
Sziasztok!
Bzmot-ot hol lehet venni vagy gyártatni? |
(#37345) GABA TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 11, 2014 |
|
Igazán örülök hogy tetszik a gép a fórum lakóknak. Jelenleg rója a köröket. Munkára fogtam, ha minden jól megy a Temofeszten is hajtani fogom őket. |
(#37347) GABA TT válasza etwg hozzászólására (#37279)
|
Válasz •
|
Szept 11, 2014 |
|
Érdemes volt meg nézni és nem csak a mozdonyokat ! Köszi! Véltem felfedezni RS09-es eszközhordó trakit, Ikarus 55-t és még sok mást is. |
(#37348) etwg válasza GABA TT hozzászólására (#37347)
|
Válasz •
|
Szept 11, 2014 |
|
Örülök, hogy tetszett.
|
(#37350) masTTertape válasza Luciferike hozzászólására (#37339)
|
Válasz •
|
Szept 11, 2014 |
|
Szia,
Cseh építőkészletből, cseh, vagy pmt hajtásból megépíthető.
B verzióként keresd Teaház mestert, aki annyira nem szereti ezt a fórumot. |
|
|
2024. Nov, 25. Hé 16:20:24 |
|
Jelenleg 9 fő olvassa az oldalt |
|
|