|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#37392) reszelozsir válasza Luciferike hozzászólására (#37339)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2014 |
|
Szia!
Tőle rendelsz kasztnit, összeépíted, megreszeled magyarosra a homlokfalat, elküldöd festetni és feliratozni mondjuk Neki, aztán veszel alá hajtást innen, vagy olcsóbban a börzén (ha épp kapsz). |
(#37396) sunocske válasza reszelozsir hozzászólására (#37392)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2014 |
|
Azért azt a kasztnit elég rendesen meg kell reszelgetni, hogy "magyaros" legyen
Cseh-szlovák 810 sor: Fotó
MÁV Bzmot: Bővebben: Link
Ami a képen is jól látható:
1. A szélvédő fölötti kiugrót majdnem az üveg síkjáig le kell csiszolni (ráadásul nem ívesre, hanem az ablak vonalát követve, egyenesre)
2. Középen a fényszórónak lyukat kell fúrni (gyárilag csak egy mélyedés van, amibe a plexi fényszóró-imitációt lehet beragasztani),
3. az alsó lámpák dobozát a homlokfallal egy síkba kell csiszolni (ezt viszont már ívesre!), valamint arra kell figyelni, hogy a MÁV verziónak a szlovákhoz képest fordítva vannak a lámpái: a vörös fény van belül és a fehér kívül (ennek akkor van jelentősége, ha találsz olyan hajtást, aminek világítása is van).
A kit egyébként alkalmas arra is, hogy mellékkocsit építs belőle, ehhez a homlokfalról el kell távolítani (le kell vágni) a homlokfal alatti szoknyalemezt, illetve a kiugrót szintén a hátsó ablak síkjába kell csiszolni. A lámpák dobozát is síkba kell csiszolni. Ha IV. korszakos (piros, világosszürke főkerettel) mellékkocsit szeretnél, akkor azon négy lámpahely van (a külső fehér, a belső vörös, tolt vonatnál a két fehér fény jelölte meg a vonat elejét), ha későbbit (piros kasztni+sötétszürke - vagy fekete? - főkeret ill. sárga csíkos verzió), akkor csak a belső vörös fények maradnak, a másik két lyukat el kell tűntetni.
Nem túl komoly átalakítás, de azért kell hozzá kézügyesség, én speciel még nem mertem belevágni
Azt mindenképpen figyelembe kell venni, hogy akár PMT, akár börzés hajtást tervezel bele, a belsőtér mehet a kukába, mert a motortól nem fér el. |
(#37397) reszelozsir válasza sunocske hozzászólására (#37396)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2014 |
|
Még a kb 5-6 évvel ezelőtti nagy rendelésnél vágtam bele. Az általad leírt reszelések hamar elkészültek, de a festés eddig elmaradt. Szerintem nyugodtan belevághatsz Te is, mert ha nekem ment, Neked is fog |
(#37398) reszelozsir hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 12, 2014 |
|
Ősrégi Zeuke T334-el kapcsolatban (kéttengelyes ablak nélküli) az lenne a kérdésem, hogy milyen frappáns ötlettel oldották meg a gyárban, hogy ne ellenkező irányba menjen a többi mozdonyhoz képest? Egyszerűen csak húzzam keresztbe a vezetékeket? (motortalan példány került hozzám és most hoznám rendbe egy picit, de csúnya meglepetés ért ) |
(#37399) etwg válasza reszelozsir hozzászólására (#37398)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2014 |
|
Pontosan ugyanezt tették a gyárban is....
|
(#37403) csíkosháTTú válasza reszelozsir hozzászólására (#37398)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2014 |
|
Nyert, keresztbe kell kötni. De nyugi, ha megnézed, ilyen a BTTB BR56 és BR86 is. |
(#37411) Lezlinilzen válasza sunocske hozzászólására (#37396)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2014 |
|
Van vele munka, mire közelről is úgy néz ki, ahogyan kellene.
Én itt tartok, a fényszórókra keresek valami jó ötletet a fejemben.
Sajnos az alváz felszereléseit is házilag kell elkészíteni, a gyáriak csak max. a mellékkocsikra megfelelők.
Azért nem elég "reszelgetni" meg jó vastagon lekenni... |
|
(#37412) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37403)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2014 |
|
Meg minden olyan, amiben "fejjel lefelé" van a motor. |
(#37413) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#37412)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2014 |
|
Kivéve: E11/E42, CSD E499... |
(#37414) reszelozsir válasza etwg hozzászólására (#37399)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2014 |
|
Köszönöm (Neked is Csíkos), működésre bírtam az öreget.
Kerestem a katalógusokban, de ezt az "ablaktalan" példányt nem találtam. Mikor adhatták ki?
|
|
(#37415) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37413)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2014 |
|
Meglepődsz, abban is, csak a "drótcserét" elintézi a tetőbe rakott "elektronika". |
(#37416) etwg válasza reszelozsir hozzászólására (#37414)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2014 |
|
Ez az ablaktalan és 2 tengelyes mozdony egyidös a komolyabb társával, de ez a start készletekben volt ( csak a mozdony egyedül nem volt forgalomban). Ha jol emlékszem a 60-s évek végén jelent meg, a katalogusokban a Start-nál keresd, 2-3 vagonnal volt leképezve.
A másik jellegzetessége, hogy mindössze 4,5V-s motor volt benne. |
(#37417) BR95 válasza reszelozsir hozzászólására (#37414)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2014 |
|
Szerintem Start szettes lehet, mint az 545/30-as készlet (1967). Vagy 01263 (2002), esetleg 01267 (1998), vagy külön Start mozdony mint a 02619 (2004)...
TT-katalog |
(#37419) csíkosháTTú válasza BR95 hozzászólására (#37417)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2014 |
|
A kupplung befogását nézve biztos, hogy még Zeuke. |
(#37420) reszelozsir válasza etwg hozzászólására (#37416)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2014 |
|
Azt tudom, hogy startos, de a rumia-n csak a piros változatot találtam meg. Az előző gazdájának a homályos emlékei alapján ilyen személykocsikkal volt egy dobozba zárva, de az idő csak egynek kegyelmezett (ez viszont már cserélhető kuplungos alvázú)... |
|
(#37421) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37419)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2014 |
|
Ezt a mozdonyt nagyon sokáig jegelték, nem tudom, hogy BTTB korszakban elö-e vették. ( nekem legalábbis abbol a korbol nincs, csak Zeuketöl, meg ami nemrégen kijött.) |
(#37422) etwg válasza reszelozsir hozzászólására (#37420)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2014 |
|
Szinben több változat is volt, piros, zöld ( ritka volt) meg kék is.
De azt hiszem egyszer egy majdnem fekete szinü is elökerült ( lehet, hogy valamilyen kartársnö összekeverte a maradék granulátot , mert olyan szine volt a mozdonykának) - egy pirosra cseréltem. |
(#37423) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#37421)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2014 |
|
Stimmel!
Az 1972-es katalógusban még benne van. Még óvodás voltam, amikor láttam először, úgy 1969 táján, de mire eljutottam odáig, hogy a zsebpénzemből vennék is ilyet, már nem volt sehol.
Csak a Tillignél tűnik fel újra, nekem pontosabban a kisebbik fiamnak is van egy ilyesmi, egy startos kiadást vettem kéz alól tt-modell kollégától, abban már a kocka Tillig motor van, rendes áttétel, tisztességes kerekek, és kaptam hozzá kapaszkodókat, meg korlátokat is. András fiam kis kedvence amúgy. |
(#37424) reszelozsir válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37423)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2014 |
|
Érdekes, nálunk is a gyerkőc van odáig a Tillig változatért |
(#37425) csíkosháTTú válasza reszelozsir hozzászólására (#37424)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2014 |
|
Persze, mert ez nagyon eltalált, arányos kis modell, és hihetetlenül jól mutat a pályán. Nem is értem, hogy a BTTB miért tette parkolópályára...? |
(#37426) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37425)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2014 |
|
Mert az akkori technologiával nem tudták megoldani a kuplungcserét. Az eredetiben a két csapágyház éppen ott van, ahol a kuplungnak kellene lennie. A Zeuke is nemes egyszerüséggel csak rágörbitette a mell-lemezekre. |
(#37427) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#37426)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2014 |
|
Az új konstrukcióban az a vicc, hogy akár a kotrólemez felső résébe, akár az alváz alsó foglalatába is be lehet rakni az odavaló kapcsolót. |
(#37428) masTTertape válasza reszelozsir hozzászólására (#37414)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2014 |
|
Ha szeretnéd frizírozni, van raktáron ablakos vezetőállás is, meg teljes kapaszkodós ZRT zacsi is. |
(#37429) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#37427)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2014 |
|
Ma már szégyen lenne, ha ilyesmibe törne a foguk. |
(#37430) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 12, 2014 |
|
Kicsit OFF, de:
A mai Népszabadság 13. oldalán van egy csoportkép, valamikor a '70-es évekből. Egy ontopic mérettársunk mosolyog rajta. Eléggé különleges TT gyűjteménye van. |
(#37442) reszelozsir válasza masTTertape hozzászólására (#37428)
|
Válasz •
|
Szept 13, 2014 |
|
Köszönöm, de ő így marad. Még kuplungot sem cserélek benne. |
(#37448) Luciferike hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 13, 2014 |
|
Sziasztok.
A hálókocsikba világítást érdemes tenni?
Vagy van valami halvány fényű világítás? |
(#37449) csíkosháTTú válasza Luciferike hozzászólására (#37448)
|
Válasz •
|
Szept 13, 2014 |
|
Abban azért jellemzőan alszanak.
A folyosóra igen, de távolról sem valami erős fényű valamit. Én úgy szoktam csinálni, hogy egy-két-három fülkébe teszek csak LED-et, valamelyikbe rendes fényt, valamelyikbe meg csak egy kis "olvasólámpát". |
(#37452) Luciferike válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37449)
|
Válasz •
|
Szept 13, 2014 |
|
És az ilyet te meg tudod oldani digitálisra?
BTTB Y-os kocsik. |
(#37453) csíkosháTTú válasza Luciferike hozzászólására (#37452)
|
Válasz •
|
Szept 13, 2014 |
|
Megoldjuk. Ugyan elsőre csak az új Tillig-hez van, de nem lehetetlen átfaragni a BTTB-hez való panelt.
(Közben készen van az újabb, Tillig emeletesbe való terv is, most maródnak a NYÁK lemezek.) |
(#37454) Luciferike hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 13, 2014 |
|
Újabb utasok szálnak fel 3 db REKO kocsi ülés soraira. |
|
(#37455) zsolesz74 válasza Luciferike hozzászólására (#37452)
|
Válasz •
|
Szept 13, 2014 |
|
TT-be nekem van komplett vasútikocsi világításom DCC-vel, 6+2 külön-külön kapcsolható és fényerő szabályozott kimenetekkel.
Illetve van még 4 és 8 funkciókimenetű dekóder, és BTTB Y kocsihoz most készül az egységpanel. |
(#37459) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#37455)
|
Válasz •
|
Szept 13, 2014 |
|
Ilyesmi? |
|
(#37461) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37459)
|
Válasz •
|
Szept 13, 2014 |
|
Várhattál volna amíg kifejleszti a sajátját! |
(#37463) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#37462)
|
Válasz •
|
Szept 13, 2014 |
|
Nemm, ez már a továbbfejleszetett változata annak, lényegesen másabb, és több. Ezen már rajta van a dekóder is.
Luciferikénél (is) üzemel már belőle pár darab, meg a REKO kocsis is. Jelenleg az emeletesei készülnek a műhelyben (régi DR-es, és új DB AG-s is). |
(#37464) Luciferike válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37463)
|
Válasz •
|
Szept 13, 2014 |
|
Igen üzemelnek, szépen és egyenletesen. (bár egyenlőre próba vágányon csak)
|
(#37473) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37459)
|
Válasz •
|
Szept 13, 2014 |
|
Én sajátot terveztem, írtam meg hozzá a programot DCC-re, a paco már nem elég! Ja és minden CV olvasható, nem csak írható!
Ha jól sejtem az ott egy 12F629 a végén a tiednek...
A tiedre ki írja a programot? |
|
(#37486) maTTato hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 14, 2014 |
|
Sziasztok!
A szeptemberi évnyitó képei.... ITT |
(#37498) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 14, 2014 |
|
Sziasztok!
Egy újabb TT Putz modell, kiegészítve az agymenéseimmel. Ha esetleg bárki úgy érzi, hogy nem a gondolatmenetem hibás, kérném javítson ki.
Fűtőház.hu (LINK) |
|
(#37499) etwg válasza wolfchild hozzászólására (#37498)
|
Válasz •
|
Szept 14, 2014 |
|
Azonkivül, hogy fehérre meszelték, meg egy rossz tipusjezést irtak rá (lbblps..) semmi sem mondja, hogy ez hütökocsi... Lehet, hogy az üres ladákat vitték igy vissza a gyárba. A fehér szint meg csak az uniformitás miatt kapta..
|
(#37501) palwolf hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 14, 2014 |
|
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni a következőhöz:
egy személyvagon alvázán szeretném kipótolni a kasztnit fixen tartó, kiálló 'pöcökszerű' részt, vagyis legyen "még jobban kiálló", hogy kicsit jobban tartson (a kasztni egy hangyányit jobban eláll oldalt az alváztól, lefittyen a vagon alja az egyik végén, ha megemelem).
Ezért ragasztanék erre a kiálló részre egy vékony lapot (3,5x1,8mm alapterületű), aminek kb 0,4-0,5mm vastagnak kellene lennie. Ilyen vékony lapot miből lehetne faragni? Pl háztartásban fellelhető valamiből?
Megoldás lenne erre a rézmaratás (azt nem tudom hogy ilyen technológiával milyen vastag lemezt/alkatrészt lehet készíteni)? |
(#37502) etwg válasza palwolf hozzászólására (#37501)
|
Válasz •
|
Szept 14, 2014 |
|
0,3 mm sárgarézlemez jo lehet, de nagyobbnak kell lennie, felnyulni a kaszni belsejébe, különben mindig le fog törni. |
(#37508) palwolf válasza etwg hozzászólására (#37502)
|
Válasz •
|
Szept 14, 2014 |
|
Értem, bár ez a "felnyúlás a kaszni belsejébe" nem teljesen világos. Elvileg a 3,5x1,8mm-es pöcökrészre szépen oda tudnám ragasztani, szerintem onnan nem jönne le. Holnap tudok képet csinálni esetleg.
Van egyébként vastagabb, pl 0,4mm-es sárgaréz lemez is? Vagy azt már nem szokták maratni? |
(#37509) etwg válasza palwolf hozzászólására (#37508)
|
Válasz •
|
Szept 14, 2014 |
|
0,5 mm-ig sokan tudnak maratni, azon felül már bonyolultabb, de megoldhato.
Az igaz, hogy arra a kis fülre rá tudod ragasztani, de a fém kevésbé rugalmas mint a mostani müanyag. Igy most a ragasztás fölött fog eltörni. Azért kell egy kicsit hosszabb lapot vágni vagy maratni, amit a kaszni masszivabb falára lehet ragasztani. Ittmár nincs ilyen veszély, hogy a kaszni eltörik. |
(#37521) Frankye válasza etwg hozzászólására (#37509)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2014 |
|
A fölött már célszerűbb a CNC maratás, mint a vegyi. |
(#37524) enigma válasza Frankye hozzászólására (#37521)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2014 |
|
Nem biztos, hogy palwolf kolléga sorozatban akar ilyet gyártani (gyártatni) . egyediben szerintem egyszerűbb és főként olcsóbb kireszelni egy-két darabot.
Palwolf! Ha acéllemezben (rozsdamentes) 0,2 - 0,4 megfelel tudok adni egy kis darabot próbára. |
(#37525) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#37473)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2014 |
|
Idézet: „A tiedre ki írja a programot?”
CV8=120
Nem rossz ez a panel, de mielőtt a NYÁK-üzembe küldenéd a gerbert, egy kicsit át kell(ene) tervezni. Nézd meg az enyémet! Van benne a végeinél egy-egy befelé benyúló, nyégyszög alakú, látszólag sehova nem vezető, felesleges "forrpont". Azt ki kell marni, különben nem tudod majd feltenni a tetőbe! Nem figyeltél, nézd meg odahaza a kocsi belesejét! A jobb alsó felén biztos, hogy útban ven egy vezető, a bal felsőbe sem lehet ezt ránézésre megcsinálni. Nagyon macerás a kocsitető belső feléből kireszelni az a két pozícináló fület, ami az öntéskor kerül a kaszniba, nem véletlenül. Nem véletlenül tartottam meg az eredeti árambevezetés helyét sem.
(Egy dolog az elektronika, a modellvasúti konstrukciónak is meg kell felelni, hogy a lehető legkevesebb macerával lehessen beépíteni. Különösen így van ez, ha egy régi konstrukció, még izzós világításának a helyére tervezünk valami jobbat. Ugyanis a régi kaszni adott, nekünk kell alkalmazkodni, nem neki...) |
(#37526) róbertke válasza wolfchild hozzászólására (#37498)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2014 |
|
A következő kocsidra meg talán ezt fesd: "Veb Ungarische Schalami und paprika Gmbh" - "Lácacséke" |
(#37528) róbertke válasza etwg hozzászólására (#37499)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2014 |
|
01 50 815 6 001 - 6261 Ibhqss DR-ICF hűtő létezett, de az kicsit másképpen nézett ki, ez inkább fantázia modell. |
|
|
2024. Nov, 25. Hé 18:48:01 |
|
Jelenleg 18 fő olvassa az oldalt |
|
|