Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
Témaindító: Csukló, idő: Aug 5, 2010
Témakörök:

Lapozás       35/65    
(#37405) piltdownman hozzászólása Válasz Szept 12, 2014
Ezekbe (ősrégi TT-k) be lehet építeni füstgenerátort? Előre is köszönöm a gyors segítséget.


mozdonyok.jpg
 
(#37406) csíkosháTTú válasza piltdownman hozzászólására (#37405) Válasz Szept 12, 2014
Csak akkor, ha kiszereled a komplett áttételsort.
(#37407) piltdownman válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37406) Válasz Szept 12, 2014
Házilag megoldható? Kb. mibe fáj?
(#37409) BR95 válasza piltdownman hozzászólására (#37407) Válasz Szept 12, 2014
Sokba. Pont a kémény alatt van mindkettőben az áttételház. Ha azt kiveszed, nem fog menni a mozdony, hisz a kerekek nem lesznek kapcsolatban a motorral...
(#37410) csíkosháTTú válasza piltdownman hozzászólására (#37407) Válasz Szept 12, 2014
BR95 már megadta a választ, házilag sehogy. A BR81 esetében (de ez érvényes a BR92-re is) nem csak az áttételeket kellene kigyomlálni, és pótolni, hanem a hengertömb cinköntvényéből is alaposam faragni kéne, és megoldani a rögzítésüket máshogy, lehetőleg pontosan, mert különben szorulni fog a rudazat.
Az már csak hab a tortán, hogy milyen füstölőt tennél bele? Seuthe NR27-et, vagy 28-t? Annak a kémény rész külső átmérője 4,5mm, a BTTB modellek kéményének is. Hogy férne bele? vagy negligáljuk a gyári kéményeket is? Nem szép a Seuthe...
(#37418) BR95 hozzászólása Válasz Szept 12, 2014
Hozzáértők felé intézett kérdésem:
A régi BTTB Donnerbüchse "kasztni" csereszabatos az új Tillig kasztnival?
Vettem egy szép DRG-s vagont, szeretném, ha KKK-s lenne, de nem akarom farigcsálni, inkább áldoznék egy Tillig vagonra és átcserélném az alvázat a kocsiszekrény alatt. Már persze, ha lehet...
Köszönöm a válaszokat!
(#37431) csíkosháTTú válasza BR95 hozzászólására (#37418) Válasz Szept 12, 2014
Nincs előTTem az új Tillig, de tartok tőle, hogy nem ilyen egyszerű az élet...
(#37433) piltdownman válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37410) Válasz Szept 12, 2014
Nem lehet csinálni a Seuthe 905106E helyett valami kisebb méretű 1.5W-os „fűtőtest”-et?
(#37436) csíkosháTTú válasza piltdownman hozzászólására (#37433) Válasz Szept 12, 2014
Ez melyik Seuthe? NR??

De nem csak ez a baj, hanem az, hogy a hosszkazán eleje a kéménynél belül színig tele van a hajtás áttételeivel, meg a hengertömb cink nyúlványával a BR81/BR92 esetében. A BR86-nál "csak" a hajtás van útban.
(#37445) Frankye válasza etwg hozzászólására (#37338) Válasz Szept 13, 2014
Látod, ez egy nagyon jó kérdés. Elvileg (hangsúlyozom: elvileg) a feladata valamennyi fénynek kettős: Egyfelől a látni, másfelől a látszani elv betartása a célja. Tény, hogy a modern (modernizált) mozdonyok többségében már megoldották a fényszórók (mindhárom) esetében azt, amit az autóknál már régen, hogy ti. kettős fényerejük van: tompított és távolsági. De szinte ahány jármű, annyi megoldás...
(#37447) etwg válasza Frankye hozzászólására (#37445) Válasz Szept 13, 2014
Valoban sok kérdést felvet ez a világitás.
És nagyon sok modellezö nem ismeri a hátteret.
A vasuton elvben a mozdonyvezetönek nem okvetlenül kell látnia a pályát - egyszer, mert ott nincs sok látnivalo, ha meg lenne is, azt késön látná ( éjjel ez duplán érvényes!). A vonat féktávolsága sokszorosa a bevilágithato utszakasz hosszától.
Igy a vonat/mozdony lámpái nem világitásra, hanem jelzésre vannak, azaz mások számára jelzik, hogy az ami világit, az egy vonat ( innen a különbség a közuti jármüvektöl, ahol csak 1 vagy 2 fény van).
A pályamenti jelzök is ugy lettek kialakitva, hogy azokat a sötétben lehessen látni, csak az utobbi évtizedek szüleménye a közuti táblákhoz hasonlo visszaverö jelzök bevezetése, amiket megvilágitva lehet jol látni.
Ez megint egy kontraproduktiv dolog lett, mert ehhez a mozdonynak komoly távolsági fénnyel kell rendelkeznie, föleg ha az olvasando tábla a mozgást komolyabban korlátozza azaz nagyon messziröl kell látni. Az erös homlokfény viszont több problémát okoz:
-vakit ( kétvágányu pályán kapcsolgatni kell)
-hibás jelzés olvasást válthat ki ( ha az erös fény bevilágit egy fényjelzö lencséjébe az ugy tünhet mintha világitana).
-megtévesztheti az állatokat a pálya mentén, amik a váratlan fénynyalábban tehetetlenek.
-a régi tradicios ( mechanikus) jelzöket a fényben este rosszabb olvasni, mint azok pislákolását a sötétben.
-az erös fények kapcsolgatása extra feladat az mv. számára, azaz hibázhat is.
(#37479) diginewl hozzászólása Válasz Szept 14, 2014
Üdv!
Sokat törtem már a fejem a kocsik/kocsik/mozdony közötti áramátvezetés problémáján.

A Miniversumban is láttam, hogyan oldották meg....hát tovább törtem a fejem.

Az alábbi megoldásra jutottam. Szinte nulla forintból megoldható, és a vagont sem kell szétbarmolni miatta.
H0-ban és roco fecskefarok kapcsoló estetén működhet is a dolog.

Normál tüskesor egy darabja van levágva és odaragasztva a fecskefarok oldalára. A tüskesor hátsó nyúlványát levágtam, ide jön a vezeték. A beledugó drót egy 0,4mm átmérőjű valami (nálam diódaláb volt erre megfelelő). Ehhez forrasztottam egy 0,15-ös lakkozott drótot.
Ezt mindkét fecskefarkon "eljátszva" a végeredmény az lesz, hogy a kocsiból kilóg egy rövidke madzag, amit a másik kocsi foglalatába kell dugni.

A másik megoldás amikor nem ragasztjuk fel a fecskefarokra az aljzatot, hanem csak "lifeg". Ez ugyan élethű (fékcsövek) de két csipesz kell hozzá, mert mindkét vezetékvég (az aljazat, és a dugó is) szabadon kószál.

Van más ötlet erre?

P9130244_.jpg
 
(#37482) diginewl hozzászólása Válasz Szept 14, 2014
Ma a vitrinvonat BR55-s mozdonyba a szerkocsiba is tettem áramszedést.... hihi jól megváltozott a menettulajdonsága )

Most a VT 135 szerelvényt fogom összefűzni vezetékkel (lásd alább). Így ritkábban kell majd sínt pucolnom (kijön belőlem a lustaság).

(#37484) HOTotya válasza diginewl hozzászólására (#37482) Válasz Szept 14, 2014
Jók az ötletek és a megoldások is !!Gratula! Most akkor nem kell a szerkocsi hajtás.....?????
(#37485) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#16380) Válasz Szept 14, 2014
Ilyeneket készítesz még?
(#37488) HOTotya válasza róbertke hozzászólására (#37485) Válasz Szept 14, 2014
Hasonlóval próbálkoztam az emeletes kocsiknál,hogy kényelmesen le tudjam venni a kasznit,de annak már vagy 2 éve.....ott holtpontra jutottam...majd alszom rá 1-2 "évet" .. és be fogom fejezni azt is....Mostanában be vagyok lassulva....
(#37490) diginewl válasza HOTotya hozzászólására (#37484) Válasz Szept 14, 2014
Totya!
Ma elkészültem egy ilyen összefűzéssel. A kerékáramszedés nem 100% a kocsiknál, de a VT 135 szerelvény így is megállíthatatlan lett (Felemelve a mozdonyt, vígan ment A 0,15mm-es vezeték szinte nem is látszik, de erre talán tökéletes.
Egyetlen gond az összedugdosás, mert mindkét oldalról hozzá kell férni a szerelvényhez....

Ha az áramszedés is jó lesz, felteszem ide a kész, összekapcsolásokról a képeket.

A szerkocsi hajtás egyenlőre parkolópályán van. Persze ha közben tudtál donort találni, és készítettél, akkor keress meg!
Ha még nem foglalkoztál vele, akkor egyenlőre ne tedd.
A BR55-ről is teszek majd este képeket fel, hogyan kapja az áramot a szerkocsiból.
(#37491) piltdownman válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37436) Válasz Szept 14, 2014
Bocs., elírtam. Teflonból van?
Bővebben:füstgenerátor
(#37512) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#37490) Válasz Szept 14, 2014
No, elkészültem.
Így már jók a kerékáramszedők. Alig fogják a VT motorkocsit, és így 6 tengely mindkét kerekéről megy az ellátmány (igen ezekbe utólag került közelkapcsoló kinematika - mert megérdemlik Sőt a végzár kocsin menetirányfüggő fényváltás is van, mely - hála az itteni topiktársaknak - működik analógban, és digitálisban is!!!!

A közelképeken látszik a fecskefarokra ráragasztott egy lyukú kapocs. Hát nem mondom, hogy szemet gyönyörködtető látvány - mert szebben is meg lehet csinálni, de a célnak nagyon is megfelel nekem.

A BR 55-be tett hátsó áramszedés is oldható. És természetesen ez a BR 55 kapott közelkapcsoló kinematikát is (hogy-hogynem pontosan beleillett a helyébe....) mintha összedolgoztak volna úgy 30 év távlatából roco-ék, és piko-ék.
Ebben a BR 55-ben van elöl világítás, és füstölő is. Azok már régebb óta benne vannak.

P9140246_.jpg

P9140247_.jpg

P9140248_.jpg
 
(#37527) csíkosháTTú válasza piltdownman hozzászólására (#37491) Válasz Szept 15, 2014
Te, ez a Seuthe füstölő 0-s és 1-es méretű modellekhez van kitalálva, nagyobb, mint a komplett TT BR81 kaszni!

Ami nekünk szóba jöhet elvileg, az a Seuthe NR27, és NR28. Csak, mint írtam, ez is 4,5mm külső átmérő a kémény részen, vagyis nem tudod a TT kémeényekbe belüre berakni, mert a mozdony kasznin a kémény átmérőja is 4,5mm általában. (Innen csak részprobléma, hogy a komplett hajtásláncot is száműzni kéne onnan, ahová a füstölő menne.)
(#37530) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37527) Válasz Szept 15, 2014
BR56 -ba kéne berakni a füstölőt, HOTotya meg szerkesszen egy szép szerkocsi hajtást ..
(#37531) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#37530) Válasz Szept 15, 2014
Kazi!
Hogy fúrsz 4,5mm átmérőjű furatot egy olyan kéménybe, aminek a külső átmérője a tetején 4,5mm, és lefelé szűkül???
(#37533) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37531) Válasz Szept 15, 2014
Muszáj az eredeti kéménynek ott maradnia, vagy a Seuthe kaphat utólag egy csúcsára állított csonkakúp palástot ?
(#37535) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#37533) Válasz Szept 15, 2014
Végülis nem. Csak az élethűség "mián" godoltam, hogy azért azt meg kellene hagyni. Nem csak egy egyszerű cső...
(#37538) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#37281) Válasz Szept 15, 2014
Tiszteletem!
Tegnap éjjel megint elővettem a német tudásomat, és ismételten elolvastam vagy 10 szer azt a két sort, mely leírja, hogyan kell szétszedni az új tillig VT 135-t, és mellék kocsiját.
A szétszedés sikeres volt, a modell elején kell egy nagyon vékony (penge, de inkább egy szike) segítségével egy picit benyúlni, és kicsit kiemelni, ekkor ugrik egyet és szépen szétjön a modell.

Így már világossá vált számomra, hogy a mellékkocsi miért csak vörösen világít: csak piros led van benne - ezt a spórolást, komolyan mondom hihetetlen!!!! A mozdonyban van fehér/piros, a mellékkocsikban nincs (pedig a leírásikban szerepel a rot/weiss....)

Egy kérdés: hogyan lehet kapcsolhatóvá tenni a zárfényt? Ne világítson bele a másik kocsiba, ha húz egy másikat? A dekóderen kell az aux1-et vagy aux2-t pl erre használni és a dekódert úgy beállítani, hogy ezt végzár világításnak vegye? Valahogy így?
(#37539) zsolesz74 válasza diginewl hozzászólására (#37538) Válasz Szept 15, 2014
Ha csak 6 tűs, akkor sehogy. Egyébként meg az aux1,2-t lehet, igen.
Ehhez kell egy olyan dekóder (lehet 6 tűs is), ahol van még egy zöld és bíbor vezeték is a funkcióknak.
(#37540) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#37538) Válasz Szept 15, 2014
Khmmm, izé...
Beiwagen, vagyis mellékkocsi. Még magyarabbul: utánfutó. Onnan a motorkocsit vezérelni nem lehet (az a vezérlőkocsi, vagyis a Steuerwagen lenne), ergo, semmi keresnivalója abban a Tillig kocsiban a fehér fényeknek. Pont ilyen idehaza a Bzmot, ahhoz sincs vezérlőkocsi, csak Bzx mellékkocsi. Vagyis a végállomáson a motorkocsi körüljár.

Ha jól tudom, akkor abban a mellékkocsiban NEM651, vagyis hat tűs dekóder foglalat van, és a piros fények a menetirány szerinti világításra vannak kötve. Úgy lehet segíteni rajta, hogy nem az F0 funkcióra (ROCO-soknak: ez a * gomb) működteted, hanem a dekóderben ezt a két funkció kimenetet az F1 és F2 funkcióhoz rendeled át. Mondjuk ehhez olyan dekóder is kellene, amiben ez lehetséges.
(#37541) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#37539) Válasz Szept 15, 2014
Jajj, ne már! NMRA functions mapping...

Klikk ide!

De erre alkalmas pl. az FD2013 és az FD2013T is, igaz, nem úgy kell programozni, mint az NMRA dekódereket (Lenz, vagy Tran DCX33)
(#37542) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37541) Válasz Szept 15, 2014
??????????????

Ha nincs rajta fizikai kimenet, akkor a map még édeske...
(#37543) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#37542) Válasz Szept 15, 2014
Mert azt a két funkció kimenetet nem lehet átrendelni az F0 gombról mondjuk az F1-re? "Rossz" hírem van, lehet... Mondjuk nem analógban, az igaz...
(#37544) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37543) Válasz Szept 15, 2014
De át lehet! És akkor lehet kapcsolgatni másik funkciókkal is!
(#37545) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#37544) Válasz Szept 15, 2014
(#37548) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37540) Válasz Szept 15, 2014
Ok! Köszönöm Mindkettőtöknek!!!
Így már értem. Persze 6 tűs dekóder foglalat van benne, de az pont engem zavarna??? A közös pluszra kell odafigyelnem, mert ha jól emlékszem azt itt simán a sín egyik száláról oldják meg.

(#37550) zsolesz74 válasza diginewl hozzászólására (#37548) Válasz Szept 15, 2014
Jól emlékszel, a feketéről, vagy ha van a dekóderen egy kék vezeték a közös plusznak, akkor arról.

(bocs a hollandért! )

info_nem_con...gif
 
(#37551) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37540) Válasz Szept 15, 2014
Idézet:
„Khmmm, izé...
Beiwagen, vagyis mellékkocsi.”

Nekem, mint "külsősnek" a beiwagen valóban mellékkocsit jelent, de ha ingavonatban jár egyszerűbb vezérlővé "avanzsálni" , mint állandóan eléje varázsolni a, motorkocsit.
(#37553) Luciferike válasza diginewl hozzászólására (#37512) Válasz Szept 15, 2014
Én ilyen elektromos átkötéses vagont vettem, legalább is azt a célt szolgálja szerintem.
Az alsó kocsin van az elektromos átkötést is szolgáló kuplung tartó.

20140915_200...jpg
 
(#37558) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37543) Válasz Szept 16, 2014
Végig kellett gondolnom egy picit jobban a délután írtakat.

Adott egy modell 6 tűs dekóderrel, ahol kettő világítás kimenet van, ami menetirány szerint világít előre fehér fénnyel, hátra vörös fénnyel. Ez ugye 4 darab fény, 2x2 pontosan.
Ha csak kettő fizikai kimenet van, mert a 6 tűs dekóderen csak ennyi van, akkor a trükk abban rejlik, hogy a gyártó az egyik irányban előre fehér fényt, összeköti a hátra világító vörös fénnyel direkt. Azaz ebben az esetben nem lehet map-eléssel lekapcsolni a zárfényt.

Erre írtam, hogy 6 tűs dekóder esetén ezt nem lehet, csak ha van minimum 2 plusz fizikai funkció kimenet! Mert azt tetszés szerint kapcsolgathatja. Ehhez azonban meg kell szerelni a panelt, szétválasztani a fehér és vörös fényt és rá kell kötni még ezt a két vezetéket is.
A 6 tűs dekódernél a világít minden, nem világít semmi lehetőség adott! Át lehet helyezni a map tábla F1-F28 közé bárhova, amit a dekóder tud kezelni, de ezzel nem lehet megoldani diginewl problémáját!


(#37564) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#37558) Válasz Szept 16, 2014
Idézet:
„Ha csak kettő fizikai kimenet van, mert a 6 tűs dekóderen csak ennyi van,...”
Tévedés. Lásd: Kühn 045, Tran DCX74zD, DCX76D, DCX76zD, Zimo MX621, MX622.

Idézet:
„...akkor a trükk abban rejlik, hogy a gyártó az egyik irányban előre fehér fényt, összeköti a hátra világító vörös fénnyel direkt. Azaz ebben az esetben nem lehet map-eléssel lekapcsolni a zárfényt.”
A tévedés itt abban van, hogy a Diginewl kolléga Tillig mellékkocsijában nincs fehér fény előre. Amúgy igen, egy sima mozdonyban ezt így csinálják, de az intelligensebbje leválaszthatóra készíti, lásd Kühn Hercules, Holzroller, stb, stb. Vagyis: Diginewl kolléga esetében forrasztgani csak akkor kell, ha vezérlőkocsit akar csinálni a mellékkocsiból, egyébként elegendő programozni (mappingelni). A Kühn modellek esetében meg két vágás, és két forrasztás, a lila és a zöld vezeték, ha olyan dekódert veszünk, ami ennek az évszázadnak megfelel...

/Több dolgok vannak égen és földön Horatio.../

Idézet:
„Ehhez azonban meg kell szerelni a panelt, szétválasztani a fehér és vörös fényt és rá kell kötni még ezt a két vezetéket is.”
Mint fentebb írtam, erre csak akkor van szükség, ha a kolléga vezérlőkocsit szeretne faragni a mellékkocsiból, és meg szeretné csinálni a tolt üzemhez a fehér fényt. Nincs mit elválasztani, mert előre fénye annak a kocsinak gyárilag nincs. DE emlékeim szerint ehhez a prizmát is cserélni kellene, mert tudtommal az piros (?).

Idézet:
„A 6 tűs dekódernél a világít minden, nem világít semmi lehetőség adott!”

Nem, ha a fentebb felsorolt mozdonydekóderek közül válasz a kolléga, vagy pedig vesz egy funkció dekódert, pl. a tipusjeléből is láthatóan pont a Tillignek fejleszetett FD2013T-t, vagy a Zimo MX681N-t. Sajnos kicsi a hely, így a nagyobb funkció dekóderek nem férnek el, ráadásul nem nagyon van funkció dekóder NEM651 csatlakozóval. A Tran DCX33 is csak vezetékes, ahogy a Lenz LF100XF is.
(#37567) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37564) Válasz Szept 16, 2014
Nincs ebben semmi tévedés!

Az általad felsorolt dekódereket alapesetben 6 tűs kiszerelésben kaphatóak.
Fel kell ruházni azzal az általam korábban említett kettő darab madzaggal, hogy alkalmas legyen a további független kimenetek kapcsolására.

Az hogy a motorkocsi alapesetben nem ilyen direktbe kötött rendszerű, úgy már más téma.

Megjegyzem, hogy ma is frissen érkeznek olyan TT mozdonyok, ahol ezt a direkt kötést elkövette a gyártó, PLUX12 dekóder foglalattal, ahol nem lenne szükség erre a huncutságra.
(#37568) diginewl válasza zsolesz74 hozzászólására (#37567) Válasz Szept 16, 2014
Össze ne vesszetek itten
A 6 tűs dekóderhez hozzá kell nyúlni, mert rá kell forrasztanom vezetékeket. Ehhez mikroszkópra lesz szükségem, elnézve ezt a Tran dekóderemet, ami itt csücsül már évek óta egy zacsiban.

A Mellékkocsiból viszonylag egyszerűen lehet vezérlőkocsit készíteni. Két fehér smd led elfér a két piros mellé (a fényvezető színtelen). A többi már csak vezeték kérdése a másik oldalról. No meg valami vezetőállás imitáció kell majd a belső térbe

Csatoltam a két belső elektronikát. Nagyon szeretem amikor kétoldalas egy áramkör, és a másik oldal nehezen hozzáférhető

Látható, hogy a motorkocsiban csak a nyák vezetőréteg elkaparásával tudom megoldani a végzár, és az előre világítás fényét, mert nincs rá felkészítve a panel, ami azért fura, hiszen ezt kb. 2 éve gyártják ismét, azaz nem a múlt században készült a motorkocsi!

P9150251_.jpg

P9150252_.jpg
 
(#37570) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#37568) Válasz Szept 16, 2014
Khmm...
Azért így a kép alapján a motorkocsi NYÁK lapján vannak bizonyos jelzés rétékű dolgok, hogy talán mégiscsak gondoltak a zárfények függetlenítésére. Pontosan ezt a NYÁYK-ot nem ismerem, és a szervízkönyvben sincs róla rajz, ha előttem lenne, akkor tudnék biztosat írni erről.
(#37571) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37570) Válasz Szept 16, 2014
"rétékű" = értékű... Bocs!
(#37572) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37570) Válasz Szept 16, 2014
Ok! Akkor újragondolom!
Köszönöm!!!
(#37582) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#37512) Válasz Szept 16, 2014
Előző szösszenetem az áramátvezetésről egy dolog miatt nem használható mindenütt: ha kocsiszétakadás van, akkor bizony a vezetékek húzzák az igát, vagy ha siklás van.... jajj inkább ne is.

Nálam, steril körülmények között (a vitrinben) viszont tökéletes.
Olyanon gondolkodom, ami a kapcsolókba beépíthető, és szétkapcsolással azok is bontódnak. Ha lesz ötletem megírom
(#37610) Luciferike válasza diginewl hozzászólására (#37582) Válasz Szept 17, 2014
Helló!

Feljebb mutattam egy megoldást, amit már el is adtam közbe.
(#37614) proba válasza Luciferike hozzászólására (#37610) Válasz Szept 17, 2014
Nem tudom, ha fordítva teszem fel a vagont nem lesz rövidzár? Valamint a kuplungot sem tartom egy biztonságos áramvezetőnek.
(#37615) etwg válasza proba hozzászólására (#37614) Válasz Szept 17, 2014
Ha mind a 2 polust átvezeted, akkor nincs probléma, ha megforditod a vagont.
A kuplung mindkét oldalán legyen egy-egy kontaktus.
Sajnos a kapcsolhatoság eléggé szenved emiatt. Ha bonthatatlan szerelvényt használsz, akkor meggondolando, hogy a kocsik közé áramvezetö NYAK rudakat kéne szerelni.
(#37621) Luciferike válasza proba hozzászólására (#37614) Válasz Szept 17, 2014
ha fordítva teszed fel akkor sem lesz rövidzárlat mert attól függetlenül a polaritás ugyan ott marad.mert ugye a tengelyek ugyan úgy fognak állni és ugyan arról a sínről veszik az áramot.
(#37623) diginewl válasza Luciferike hozzászólására (#37610) Válasz Szept 17, 2014
Idézet:
„H0-ban és roco fecskefarok kapcsoló estetén működhet is a dolog.
Amit mutattál az TT megoldás. Örülök, hogy eladtad a kocsit, ha már ezt ennyire fontos közölnöd velünk (nem tudom mi köze van ennek az áramátvezetéshez )) ...vagy ettől lett kelendő???

Ha jól látom egy pólust visz át. Ez kb. annyit jelent, hogy semmit sem csináltunk, mert 50%

Valami mindenki által használható, pofonegyszerű eredeti funkcióját is megtartó és olcsó dolgon törtem a fejem H0-ban - mert engem ezzel Áldott meg az Ég

Ilyen dolog pattant ki belőle
Azonnal bontható/kapcsolható, két pólus átvezetésére jó. Kb 10 perc alatt kész, és a rugóbronzon kívül semmi más nem kell hozzá - ragasztó (én pillanat ragasztót használtam, ha van ennél jobb ötlet annak örülnék)

A reprodukálhatósággal vannak gondjaim, mert pontosan ugyanott nem tudom meghajlítgatni a bronzokat, de elég nagy a "tűrése" a kapcsolónak.

P9170256.JPG

P9170257.JPG
 
(#37624) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#37623) Válasz Szept 18, 2014
Ez a megoldás a ROCO kurz kupplunghoz megfelelő, meg lekicsinyítva működhet az új TT-s Tillig kupplungon is. Sok függ a rugó erejétől, hogy kapcsolódjon rendesen továbbra is.
Lapozás       35/65    
Frissek
  2024. Nov, 29. Pé
6:38:27
  Jelenleg 19 fő olvassa az oldalt
Hirdetés