|
DCC terepasztal - mozdonyok és jelzők
|
Témaindító: tuxkart, idő: Aug 17, 2010
Témakörök:
|
|
(#1679) tuxkart hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 17, 2010 |
|
Sziasztok!
DCC-sek, érdeklődnék, van-e valakinek ötlete, hogy lehet a mozdonyok helyzetés követni, lehet-e pl. ami analógnál működik, hogy a jelző vörös képénél álljon meg az előtte menő mozdony?
tuXkart |
(#1681) Misi Misi válasza tuxkart hozzászólására (#1679)
|
Válasz •
|
Aug 17, 2010 |
|
Szia! Természetesen mindkét dolgot lehet, sőt több féle módón is. Nagy vonalakban:
A mozdonyokat reed csövekkel, reflexiós optokapukkal, vagy szakaszolással tudod nyomonkövetni, persze ezekhez kellenek a megfelelő kiegészítő áramkörök, a visszajelző modulok.
A mozdonyokat meg lehet állítani mint analóg üzemben, hogy csak kikapcsolod a jelző előtt a sínszakasz táplálását, de elvileg léteznek úgynevezett fékgenerátor áramkörök is, amik az adott szakaszon DCC fékjeleket juttatnak a sínekre. A legjobb megoldás szerintem viszont vagy egy intelligensebb központ beszerzése, vagy pedig a PC-s vezérlés.
Üdv:
Misi |
(#1683) tuxkart válasza Misi Misi hozzászólására (#1681)
|
Válasz •
|
Aug 17, 2010 |
|
Szia Misi!
Köszi a választ; pont ezeket szeretném elkerülni... Éppen az a jó a DCC vezérlésben, hogy nem szakaszok és minden egyéb kiegészítők vannak a pályán, csak a "nettó vágányanyag", minden mozdony önálló egység.
tXkart |
(#3534) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 22, 2010 |
|
|
|
(#3547) imi972 válasza Csukló hozzászólására (#3534)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2010 |
|
|
(#3549) Csukló válasza imi972 hozzászólására (#3547)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2010 |
|
Köszi ezt eddig is tudtam!
De a lenti kép az vágányséma és a piros karikába kell valahogy ezt berakni! |
|
(#3554) Topi válasza Csukló hozzászólására (#3549)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2010 |
|
Piros karikába nincs értelme belerakni, mert sehol nem keletkezik ott rövidzár.
Rövidzár egyedül ott keletkezik, ahol hurok van, azaz a hurok formájú vágány szakaszban. |
(#3567) Csukló válasza Topi hozzászólására (#3554)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2010 |
|
A két külön szín a két külön sínszálat jelöli, a kiágazás pedig váltót.
Talán ez az egyszerűbb rajzon jobban látszódik hogy a fekete szakasz a szerintem problémás!
|
|
(#3568) Csukló válasza Csukló hozzászólására (#3567)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2010 |
|
És szerintem egy ilyen megoldásnál is hasonló "polaritás" probléma lehet!
|
|
(#3569) Abs válasza Csukló hozzászólására (#3568)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2010 |
|
A két, egyszerű topológia esetén valóban felmerül a probléma, ám az eredeti terven, a jobb szélső modul esetén nem.
Abs |
(#3595) Csukló válasza Abs hozzászólására (#3569)
|
Válasz •
|
Nov 24, 2010 |
|
Pedig az alsó kép a valós probléma, és az a metszete a dolognak. |
(#3596) cs.csaby válasza Csukló hozzászólására (#3549)
|
Válasz •
|
Nov 24, 2010 |
|
Szerintem is a hurok formába kéne inkább beiktatni a rajz alapján |
(#3597) Csukló válasza cs.csaby hozzászólására (#3596)
|
Válasz •
|
Nov 24, 2010 |
|
Kövessétek végig a színeket és rájöttök, hogy nem hurok, hanem ovál pálya aminek van két kiágazása..
Sajna ez a vágány hálózatunk!
|
|
(#3631) Abs válasza Csukló hozzászólására (#3597)
|
Válasz •
|
Nov 25, 2010 |
|
Csukló koma!
"nem hurok, hanem ovál pálya"
Szerintem pedig hurok. Lásd kép:
Abs |
|
(#3633) Abs válasza Abs hozzászólására (#3631)
|
Válasz •
|
Nov 25, 2010 |
|
A 3534-ben feltett eredeti topológia pólusrajza:
Hurokzárlat csak a feketével jelölt résznél jön létre, máshol nem!
Abs |
|
(#3634) Csukló válasza Abs hozzászólására (#3631)
|
Válasz •
|
Nov 25, 2010 |
|
Ez elvben így lenne de a "rendes forgalmi" kör az ez!
Jelenleg ez van meg amit te is használtál már!
A többi az épül |
|
(#3741) cs.csaby válasza Csukló hozzászólására (#3634)
|
Válasz •
|
Nov 26, 2010 |
|
Akkor valahogy így nem? |
|
(#3800) tw6000 válasza Csukló hozzászólására (#3534)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2010 |
|
egy kicsit érthetővé tettem a képet hogy miért oda kell rakni a modult. |
(#3802) tw6000 válasza tw6000 hozzászólására (#3800)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2010 |
|
remélem most már kint lesz a kép is |
(#3817) Frankye moderátori
válasza tw6000 hozzászólására (#3802)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2010 |
|
Sajnos, most sincs itt a kép...
Vagy túl nagy, vagy meg nem engedett formátumú lehet, szerintem. (A bmp nem megengedett.) |
(#4605) csaba.szucs hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 9, 2011 |
|
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy egy nem DCC-digitális mozdony mikor tehető azzá?
Ha a terméklapján van egy 6-vagy 8-lábas csatlakozó piktogramm, az azt jelenti, hogy dcc digitalizálható? Vagyis belehelyezhető egy 6- vagy 8-lábas DCC-dekóder?
A digitálisan előkészített épp ezt jelenti, hogy van a mozdonyban lévő áramköri lapon egy csati?
Egy régebbi vagy újabb analóg mozdony is DCC-digitalizálható?
Egyébként a ma gyártott mozdonyok már mind DCC-digitalizálhatók?
Köszönöm a laikus kérdéseimre adott esetleges válaszokat előre is!
Üdvözlettel: Csaba |
(#4606) Abs válasza csaba.szucs hozzászólására (#4605)
|
Válasz •
|
Jan 9, 2011 |
|
Szia!
Így igaz, az ilyen piktogram általában azt jelenti, hogy a modell hat- vagy nyolcpólusú dekóderfoglalattal rendelkezik, tehát digitálisan előkészített, már csak a dekódert kell beletenni, és mehet is!
A régebbi mozdonyok is digitalizálhatóak, egy ún. előkészítő panelt, és a dekódert kell belerakni. Ez kis szaktudással végezhető otthon is, de tudom ajánlani a digitalizálás nagymesterét, Csíkos mestert ( http://csikos-muhely.hu/), vagy akár magamat is, mint vasútmodell szervizt, ám én most egy ideig ismét nem leszek Budapesten.
A ma gyártott gépek túlnyomó része már digitálisan előkészített, és a gyártók kifejezetten a dekóder számára is szoktak helyet hagyni a géptérben.
Abs |
(#4607) csaba.szucs válasza Abs hozzászólására (#4606)
|
Válasz •
|
Jan 9, 2011 |
|
Köszönöm a választ, most már mindent értek
Egy DCC digitális vasútmodellt szeretnék, még a vásárlás előtt vagyok, csak eljátszottam a gondolattal, hogyan lehet kihozni egy olcsó DCC mozdonyt.
Csaba |
(#4608) csaba.szucs hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 9, 2011 |
|
Most nagyon beindultam, akkor még egy kérdés:
DCC vezérléshez (H0-s méretarányhoz) milyen sínrendszert tudtok ajánlani, ami:
o esztétikus (bár tudom, ez szubjektív)
o nagy a választék az elemekben (egyenes, íves, váltók stb.)
o ágyazat nélküli, mert azt gondolom, igazán szép és élethű sínpályához ilyen kell némi barkácsolás eredményeképpen (sínkavics stb.)
Lehetséges jelöltek nálam:
o ROCO Line (Roco Line sínt meg lehet táplálni, vagy ehhez geoLine kell?),
o FLEISCHMANN Profi,
o esetleg FLEISCHMANN Modell, bár a gyártó honlapján elég sok eleme kifutómodell, ez nem jó jel...
o Tillig Elite - Ehhez lehetséges DCC vezérlés H0-ban?
Esetleg más márkájú sínrendszer?
Tapasztalatok?
Kinek melyik a legszebb, a legjobb, a legvalósághűbb?
Köszönettel: Csaba
|
(#4609) Csukló válasza csaba.szucs hozzászólására (#4608)
|
Válasz •
|
Jan 9, 2011 |
|
Szia
Igazából mindegy milyen sín rendszert használsz és egyén függő, hogy ki mit szeret. A DCC jel elfut mindegyiken!
Én a PIKO A sínrendszert ajánlanám mert az országban talán az a legbeszerezhetőbb.........
de mint írtam ez saját vélemény, másoknak más jön be!
|
(#4610) Abs válasza csaba.szucs hozzászólására (#4608)
|
Válasz •
|
Jan 9, 2011 |
|
A digitális vezérlés szempontjából lényegtelen a sínrendszer. Szerintem a Tillig Elite és a Fleischmann Profi a legszebben kidolgozott, persze ez az árukon is meglátszik. Ezektől nem sokkal marad el a Roco Line sem, így azt is bátran ajánlom. Talán, ez utóbbit könnyebb itthon beszerezni. A betáplálást pedig - főleg egy fix asztal esetén - a kábel sínszálhoz való forrasztásával célszerű megoldani. Mi a moduljainkon legújabban olyan megoldást alkalmazunk, hogy az illesztőfelületnél egy csavarral állítjuk be a sínkorona szabványos magasságát, és ehhez a csavarhoz forrasztjuk a sínszálat és a betáplálási kábeleket is.
Abs |
(#4616) csaba.szucs hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 9, 2011 |
|
Lehet még egy kérdésem? Na jó, ígérem, a mai nap az utolsó...
Nézegetem az ESU honlapját és látom ezt az ESU Navigator digitális vezérlőt.
Ez mivel tud többet, mint pl. egy ROCO v. FLEISCHMANN digitális kezdőkészlet vezérlője?
Kicsit komolyabb DCC terveket szőve érdemes egy ilyenbe beruházni, vagy kisebb terepasztalokhoz bőven elég a ROCO/FLEISCHMANN kezdőkészletekhez adott?
Köszönettel! |
(#4617) Abs válasza csaba.szucs hozzászólására (#4616)
|
Válasz •
|
Jan 10, 2011 |
|
Hát, ez az a kérdés, amire én nem fogok tudni érdemben válaszolni. Nekem a csehek Minibox-ja tökéletesen megfelel, nincs túlbonyolítva, kis helyet foglal, és árban magasan veri az összes többit. Egy baj van vele: jelenleg csak Csehországban, és csak min. 30 db-os rendelésre kapható.
Abs |
(#4630) Frankye válasza csaba.szucs hozzászólására (#4616)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2011 |
|
Én a TrainMoldules ( Bővebben: Link) termékeket javaslom. Magyar fejlesztés, nem drága, és folyamatosan növekvő paletta. |
(#4649) polgiy hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 11, 2011 |
|
Sziasztok.
Én most csöppentem bele ebbe a terepasztal építési dologba, egy ismerősöm jóvoltából.Megfogott a dolog, de lenne egy nagyon alapvető kérdésem.
Az analog rendszerrel képben vagyok hogy hogy működik, ugye a pályán álítjuk a feszt és a polaritást.
De működik ez a digitális rendszer alatt ha ott állandó fesz és gondolom polaritás van a pályán.
Sehogy nem fér a feJembe hogy a mozdony akkor honnan tudja hogy mit csináljon.Gyorsítson lassítson tolasson.
Gondolom ez buta kérdés de ez van. |
(#4650) SzerNoh válasza polgiy hozzászólására (#4649)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2011 |
|
Szia polgiy !
Üdvözölünk a fórumon!
Nos digitális rendszernél, jól mondod, hogy fixen kapják az áramot a mozdonyok..
Amit tudni kell, hogy a digitális mozdonyokban van egy dekóder ami arra szolgál, hogy végre hajtsa az utasításokat amit mondok neki a központunkkal/vezérlőnkkel.
És minden dekódernek/mozdonynak van egy címe amire ő hallgat... és ezért lehet azt csinálni ha van 2 mozdony a pályán... hogy a központoddal csak az 1 mozdonynak mondasz a parancsokat a másik addig áll...
kérdez bátran! (ezért van a fórum )
|
(#4652) Misi Misi válasza SzerNoh hozzászólására (#4650)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2011 |
|
Egy picit kiegészíteném SzerNoh válaszát. A polaritás az nem állandó a DCC esetében. A sínek polaritása változik és ez kódolja az információt. Bővebben a DCC adatátvitelről és az egész rendszerről tudok ajánlani egy nagyon jó cikket magyarul ITT. Nagyon hasznos iromány, annak idején én is ebben a cikkben ismerkedtem meg a DCC-vel és azóta törölni próbálom a fejemből az analóg vezérlést. |
(#4653) Misi Misi válasza Misi Misi hozzászólására (#4652)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2011 |
|
Azt még elfelejtettem mondani, hogy nem buta a kérdés, szerintem pont a lényegre kérdeztél rá.
Üdv
Misi |
(#4654) polgiy válasza Misi Misi hozzászólására (#4653)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2011 |
|
Köszönöm a választ mindkettőtöknek.
Jó kis olvasmánynak ígérkezik.
Hát le sz még kérd ésem bőven de az majd csak akkor ha rakjuk össze az asztalt.
Addig még csak tanulok , meg tervezgetek.
A helyesírásra is gyúrj rá közben, légy szíves!
Frankye |
(#5100) Nospa hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 21, 2011 |
|
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni.
Az lenne a kérdésem, hogy van két startszetből 2 digitális erősítőm /roco 10761/. Szerintetek van valamilyen összekötési lehetőség egy adott pályán, mintha az egyik csak booster lenne ? |
(#5101) Csukló válasza Nospa hozzászólására (#5100)
|
Válasz •
|
Feb 21, 2011 |
|
Igen VAN!
Egy sima 4/4 es telefon csatival kel össze dugni a pályát meg el kel szakaszolni!
Mert a ROCO Central és Bouster belül ugyan az! |
(#5103) Nospa hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 21, 2011 |
|
Húúú... nagyon köszönöm... Spóroltál nekem... cirka170 €-t
Akkor feltételezem a két "booster out"-ot összekötöm és ennyi volt....?! Ez tök jó.
Köszönöm!
Húú... még 1 kérdés fogalmazódott meg:
a 4/4-es bekötésének a sorrendje azonos legyen, vagy fordított...? |
(#5104) Csukló válasza Nospa hozzászólására (#5103)
|
Válasz •
|
Feb 22, 2011 |
|
Sima boltban kapható telefon csati kel hozzá!
|
|
(#5105) Nospa válasza Csukló hozzászólására (#5104)
|
Válasz •
|
Feb 22, 2011 |
|
Még 1x Nagyon Köszönöm!
Üdv: Mr. Nospa |
(#5362) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 31, 2011 |
|
|
(#5366) Frankye válasza Csukló hozzászólására (#5362)
|
Válasz •
|
Ápr 1, 2011 |
|
Tomi!
Ez azért kell, mert a hosszú vezetékek meglepően magas ellenállást képesek produkálni. Mivel az ellenállás növekedésével egyenes arányban nő a jelveszteség (azaz: minél nagyobb az ellenállás, annál nagyobb a jel vesztése), ezért a jeleket erősíteni kell. Erre szolgál a linklet "kütyü". |
(#5367) Csukló válasza Frankye hozzászólására (#5366)
|
Válasz •
|
Ápr 1, 2011 |
|
Magyarán a rendszer "végén" ha egy elagázásnál ezt be rakom akkor erősíti a jelet minden eszköz nélkül!? |
(#5371) Frankye válasza Csukló hozzászólására (#5367)
|
Válasz •
|
Ápr 1, 2011 |
|
Magyarán, ha ezt valahol a rendszerbe illeszted, akkor a feszültségtől függetlenül állandó áram átfolyását biztosítja a rendszer ezt követő részén. Ezért áramgenerátor. |
(#5373) szuperman hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 3, 2011 |
|
Helló mindenki!
Szeretném digitalizálni a terepasztalom. Konkrétabban számítógéppel szeretném irányítani. Szóval nekem abszolút nincs szükségem kézi vezérlőre. Az lenne a kérdésem ,hogy kézi vezérlő nélkül is lehet e programozni a CV -ket?
Előre is köszi a választ! |
(#6086) mammut hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 22, 2011 |
|
Üdv mindenkinek!
Valaki foglalkozott -e advanced consist-tal, vagy programozott-e már ilyesmit?
Egy hagyományos 4-funkciós ATLAS dekóderben beállítottam a CV19-et 1-re, a gép viszont most így nem indul.
Egy QSI hangdekóderes géppel szeretném majd összehozni, viszont nem tudom, hogy hogyan tovább.
Köszönöm a segítséget előre is! |
(#6089) Misi Misi válasza szuperman hozzászólására (#5373)
|
Válasz •
|
Máj 22, 2011 |
|
Szia!
Az ESU LokProgrammer-t ajánlanám, olvastam már róla, állítólag nagyon jól lehet vele CV-ket írni. ITT megtalálod ha a keresésnél beírod a lokprogrammer szót.
Viszont ha neked nem kell kézívezérlő, Milyen szoftverrel akarod a mozdonyokat irányítani? Milyen interface-t teszel a számítógép és a sínek közé?
Üdv Misi
Bocs, most látom csak, hogy másfél hónapja tetted fel a kérdést. |
(#6090) Misi Misi válasza mammut hozzászólására (#6086)
|
Válasz •
|
Máj 22, 2011 |
|
Szia!
Mondjuk én ehhez nem nagyon értek, de ha már consistba tetted a mozdonyt(ha jól tudom advanced consisttal 16 gépet tudsz egyszerre vezérelni?..) akkor a vezérlőt is consist módba kéne valahogy tenni?...
Misi |
(#6091) mammut válasza mammut hozzászólására (#6086)
|
Válasz •
|
Máj 22, 2011 |
|
Üdv ismét!
Durván 3 óra alatt megszületett a megoldás.
Nagyon egyszerű:
A gépcsoport első mozdonyának CV1-jét a gépcsoport többi mozdonyának CV19-ére beírjuk, ha eltérő a menetirány, akkor hozzáadunk 128-at és azt írjuk be.
Ezután már az első mozdonyt válasszuk a kontrolleren és annak szabályzásával fog menni a teljes szerelvény, a funkciók viszont külön kapcsolhatók az egyes mozdonyoknál.
(a CV19 0-ra és 128-ra kikapcsolt állapotú, 1-127-ig egyik irányban, 129-255-ig másik irányban címezve, ebből kiderül, hogy hosszabb című mozdonyok nem lehetnek a consist leader-jei)
A funkciók programozhatók a CV21 és CV22-ben, én ezeket békénhagyva a két változóba 255-öt tettem.
Igaz európai modellezésben nemsok értelme van az Advanced consist-nek, viszont amerikaiban szükséges lehet.
Jut eszembe ezt Roco Multimaus-szal követtem el. |
(#6182) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 29, 2011 |
|
Szombaton EGY útitárs kolléga elhozta a Hatvani kiállításra a ROCO RJ mozdonyát és csak altunk és néztünk, mert ha jól láttuk 16 tűs dekóder kell bele de én még ilyenről nem hallatom!
Tud valaki valami okosat?
|
|
(#6185) SzerNoh válasza Csukló hozzászólására (#6182)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2011 |
|
Nem a zárfény világítás miatt ? |
|
|
2024. Dec, 27. Pé 3:16:06 |
|
Jelenleg 3 fő olvassa az oldalt |
|
|