|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#38362) hoTTo válasza maTTato hozzászólására (#38358)
|
Válasz •
|
Okt 16, 2014 |
|
Remek képek |
(#38367) Lezlinilzen válasza csíkosháTTú hozzászólására (#38365)
|
Válasz •
|
Okt 16, 2014 |
|
|
(#38369) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 16, 2014 |
|
Urak!
Ha valakit érintene: eszméletlen leárazás van az elriwa-nál! Pl: Tillig E42 80Euro, Tillig 4 részes emeletes ugyanennyi, a kétrészes egység 50. |
(#38370) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#38369)
|
Válasz •
|
Okt 16, 2014 |
|
... és még a többi méretarányban is vannak finomságok! Köszi Mester! |
(#38371) saetta válasza csíkosháTTú hozzászólására (#38369)
|
Válasz •
|
Okt 16, 2014 |
|
De már hetek óta
Én legalábbis több, mint egy hónapja vettem ezekből...
Lassan nem lesz szabad bolti áron venni modelleket. |
(#38372) csíkosháTTú válasza saetta hozzászólására (#38371)
|
Válasz •
|
Okt 16, 2014 |
|
Egy E42-re beneveztem én is. Olcsóbb, mint a Kühn (sajnos a Kühn-nek nincs Ep. III-as kivitele), sőt, gyakorlatilag olcsóbb, mintha én venném közvetlenül a gyárból... Ennek is van valami oka... |
(#38377) saetta válasza saetta hozzászólására (#38293)
|
Válasz •
|
Okt 16, 2014 |
|
Jakó Attilának természetesen jár a dícséret a vasárnapi fordás Weöres TRAXX miatt.
A Bobós dícséret azonban (mint ahogy kedves barátom emlékeztetett, hogy valamiért nem figyeltem oda), természetesen HUBERT FERINEK szól, akinek hála a GySEV M44 hiba nélkül állta a sarat 3 napon át.
És persze Gábornak is köszönet a digitalizálásért.
Baráti üdvözlettel:
Bencze Zoli
|
(#38378) TTfan hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 16, 2014 |
|
Elriwa-t nézve újabb MÁV-os modell a láthatáron.
Ezen modell októberi megjelenését mikor tervezte be a Tillig? Az őszi újdonság katalógusban nem volt benne. |
(#38379) GAtesz hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 16, 2014 |
|
Üdv a TT -seknek! Az lenne a kérdésem, hogy hol érdemes I profilú sínekhez váltót venni? Csak pár darab kellene első körben, hogy el tudjam kezdeni a terepasztalt építeni. Egyenes vágányom már van.
A Tillig és a Pilz féle I profilos vágány elemek kompatibilisek? Ugyan olyanok? Üdv, Atesz |
(#38380) TTfan válasza TTfan hozzászólására (#38378)
|
Válasz •
|
Okt 16, 2014 |
|
|
(#38381) zsolesz74 válasza GAtesz hozzászólására (#38379)
|
Válasz •
|
Okt 16, 2014 |
|
Szia,
attól függ merre laksz. Ha Budán érdemes a VMC-t meglátogatni, Pesten a vasuttmodell.hu-t.
Ha postázni kell, azt mindketten tudnak.
Néha érdemes a Medikert is meglátogatni, ha akcióznak.
És az építőkészletek mindig olcsóbbak! |
(#38382) masTTertape válasza GAtesz hozzászólására (#38379)
|
Válasz •
|
Okt 16, 2014 |
|
Szia,
Ott vedd meg, ahol a legolcsóbb, vagy ahol még él a klubkedvezményünk és azzal együtt is olcsóbb! Persze ehhez klubtagság sem árt.
Időnként van a kinti boltoknak sínanyag-akciójuk, de ez csak nagyobb tételnél izgalmas.
A Tilligbe olvadt a Pilz, tehát a geometria azonos. |
(#38383) masTTertape válasza TTfan hozzászólására (#38378)
|
Válasz •
|
Okt 16, 2014 |
|
Ezzel kapcsolatosan lesz még egy meglepetése a Tillignek... |
(#38384) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 16, 2014 |
|
Így épült a TT modulrendszer a Temofeszten: VMTV! |
(#38385) GAtesz hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 16, 2014 |
|
Köszönöm.
Vidéki vagyok, csak a posta jöhet számításba.
Az építőkészletek jók? Meg szabad venni őket? |
(#38386) masTTertape válasza GAtesz hozzászólására (#38385)
|
Válasz •
|
Okt 16, 2014 |
|
Jók. A moduljainkon is azok dolgoznak és semmi gond nincs velük.
Ha jól rakod össze, akkor örök életű. |
(#38387) TTomasz válasza masTTertape hozzászólására (#38386)
|
Válasz •
|
Okt 16, 2014 |
|
Azt azért tegyük hozzá, hogy a modulokon EW2 és esetleg EW3-as váltok vannak
GAtesz: EW1 és IBW épitőkészletet csak profiknak ajánlom! Célszerszám és gyakorlat kell hozzájuk!
EW2 épitőkészletet nyugodtan vegyél. TT baráti tanács, hogy az asztal épités öröm maradjon! |
(#38389) maTTato válasza Lezlinilzen hozzászólására (#38367)
|
Válasz •
|
Okt 17, 2014 |
|
Köszi! Készül a folytatás... |
(#38390) hoTTo válasza TTfan hozzászólására (#38378)
|
Válasz •
|
Okt 17, 2014 |
|
Ezt a vagont most hirdette meg a Tillig 2 napja. Csavar azért van a dologban, úgynevezett display akcióban lehet megvenni. A display egy nagy doboz amiben van 12db, külön dobozolt vagon, 3-3db MÁV, DR, PKP, CSD. Ez utóbbiak miatt nem látod még a magyar boltokban, mert ahhoz hogy vegyen a kereskedő 3db MÁV-ot, kell vennie 9db egyebet is, amit nehezen tud eladni. Nálunk érik a megoldás, lesz majd belőle néhány darab...
|
(#38391) hoTTo válasza GAtesz hozzászólására (#38379)
|
Válasz •
|
Okt 17, 2014 |
|
Nálunk |
(#38393) hoTTo válasza masTTertape hozzászólására (#38384)
|
Válasz •
|
Okt 17, 2014 |
|
Szó szerint, mert a hurokmodulod tényleg itt épült |
(#38394) masTTertape válasza hoTTo hozzászólására (#38390)
|
Válasz •
|
Okt 17, 2014 |
|
Igen. Pontosan ez a gyártó "meglepetése".
Az ok érthető, hisz így válhat rentábilissé az egyébként azonos bázisra megfestett, négyszer három változat sokfélesége.
Ezzel kapcsolatosan megfogalmazódott egy kereskedői igény - és remélem nem lövök el fölös puskaporokat - hogy a display akcióban lerendelt, más nemzetiségű kocsikat is lehetne-e magyarítani. Nyilvánvaló, hogy ez a hármas szett a sok éves nyüstölés eredménye, bár a kiválasztott pályaszámok nem lettek széles körben egyeztetve. Így akadhatnak ütközések korábbi, hazai kisszériás példányokkal. Ezt elkerülendő érdemes lenne - ha persze van igény a gyűjtők körében - arról egyeztetni, hogy az itthoni kereskedők némelyike gyártatna átfestett, átszámozott, extra sorozatokat, de ezeknek a pályaszámairól közösen kellene dönteni.
Amennyiben a nagyérdeműnek megvan a kellő számú igénye a hármas szettekhez igazodó, de kisebb szériájú extra kocsikra, akkor érdemes belevágni, de csakis úgy, hogy a kereskedők egymástól eltérő psz-okon festetik meg ezeket.
Persze belekalkulálva, hogy az egyes vagonok ára így jelentősen megnőhet.
Vélemény? |
(#38396) róbertke válasza masTTertape hozzászólására (#38394)
|
Válasz •
|
Okt 17, 2014 |
|
TT méretben melyik kereskedő forgalmaz ma kisszériás MÁV modelleket? 5-6db H0 -ás és 2db N -est kapásból fel tudnék sorolni, de valahogy TT -ről nem tudok. Ezt most nem heccelésnek szántam. |
(#38397) TTfan válasza róbertke hozzászólására (#38396)
|
Válasz •
|
Okt 17, 2014 |
|
Kérdezd Ottóékat. |
(#38398) hoTTo válasza róbertke hozzászólására (#38396)
|
Válasz •
|
Okt 17, 2014 |
|
Néha szoktunk |
(#38399) masTTertape válasza róbertke hozzászólására (#38396)
|
Válasz •
|
Okt 17, 2014 |
|
Akkor nem voltam érthető:
Jelen display akciót a Tillig úgy szervezte, hogy a négy vasúttársaság színeiben megjelenő, egyébként azonos kocsikat csak egyben veheti meg a kereskedő. Viszont a vevő darabonként elviheti. Tehát ha bemész a boltba és kérsz egy, három, netán öt mávos Es vagont, akkor kapsz, de az öthöz már két display-nyit kell a kereskedőnek berendelnie, amivel te, mint vevő már pont nem foglalkozol. Ebből eladja a hat magyar vagont és mi lesz a maradék 18 cseh, német és lengyel kocsival?
Tehát joggal merült fel a kereskedői kérdés, hogy lenne-e igény e maradékok átfestésével olyan kisebb szériákra, amivel enyhíteni tudják a többlet beruházásukat. Természetesen a többletráfordítás és az ezzel járó haszon-igény áthárításával.
Egyébként meg valóban kérdezd Ottóékat, illetve a többi kereskedőt, akik pár napja szembesültek ezzel a problémával.
A helyzet kissé hasonlít a hím naposcsibékhez. |
(#38400) TT Putz válasza róbertke hozzászólására (#38396)
|
Válasz •
|
Okt 17, 2014 |
|
Kedves róbertke!
Amennyiben érdekel magyar vonatkozású, ámde fantázia vagonok, keress meg emailben...
Küldök fotókat és árakat.
Tamponnyomott vagonok:
- Dréher
- Arany Ászok
G10:
Törley, GLOBUS, Ganz Mávag.
üdv:
TT Putz |
(#38401) hoTTo válasza masTTertape hozzászólására (#38394)
|
Válasz •
|
Okt 17, 2014 |
|
Gábor,
Magyar Es kocsit nem ebből kell csinálni, ahhoz ez drága alap, de ezt te úgyis tudod. Egyébként Enyedi Laci készített már sokat, sok számmal, sok színben, van olyan hely ahol ezek kaphatók ma is, de ezt is tudod. Akinek kell magyar (MÁV, GYSEV) Es kocsi, annak már szerintem van. Tehát a hivatalos Tillig-MÁV mellé nem biztos hogy kell még háromszor annyi pályaszám...
|
(#38402) masTTertape válasza hoTTo hozzászólására (#38401)
|
Válasz •
|
Okt 17, 2014 |
|
Erre a válaszra voltam kíváncsi.
Kereskedői kérdést fogalmaztam meg, valahol ez volt nekem is az álláspontom, de megerősítést vártam.
Továbbra is kérdés, hogy a szettenként fennmaradó 3x3 kocsival mit fogtok csinálni, mint kereskedők... |
(#38403) hamel válasza masTTertape hozzászólására (#38402)
|
Válasz •
|
Okt 17, 2014 |
|
Ha lenne cseh, lengyel stb boltokkal kapcsolata a magyar kereskedőknek, akkor el lehetne cserélni a display dobozok vagonjait, a posta költségek lennének csak pluszba és minden ország megkapná a saját festéseit. Ez pld lehetne alkalom, ürügy a kapcsolatok felvételére. |
(#38404) hoTTo válasza hamel hozzászólására (#38403)
|
Válasz •
|
Okt 17, 2014 |
|
Langyosodik |
(#38405) masTTertape válasza hamel hozzászólására (#38403)
|
Válasz •
|
Okt 17, 2014 |
|
És mennyire jó ötletet mondasz!
Ellenkező esetben megint az lesz, hogy a német boltok lesznek tele ezekkel a displayekkel és mindenki majd tőlük rendeli és oda megy a haszon.
(gy.k. már évek óta van ilyen display akció, de teljes volumenében a német kereskedőknél, lévén hogy DR, DB és DBAG összeállítások közül lehetett válogatni) |
(#38406) Gashpy válasza masTTertape hozzászólására (#38405)
|
Válasz •
|
Okt 17, 2014 |
|
Gáborom!
Lengyel üzletet tudnánk mi is javasolni Krakkóban, igaz?
De ugye most itt volt a Temofeszt, ahol az érintett országokból voltak résztvevők és azoknak is vannak kapcsolatai... Kár, hogy ez a hír csak most vetődik fel... |
(#38407) masTTertape válasza Gashpy hozzászólására (#38406)
|
Válasz •
|
Okt 17, 2014 |
|
Épp most írtam meg Marinának, hogy ha egy héttel korábban publikálják az infót, akkor mennyivel jobb lett volna.
Halkan jegyzem meg, hogy ezek a részletek pont nem érdeklik őket... |
(#38412) hoTTo válasza masTTertape hozzászólására (#38405)
|
Válasz •
|
Okt 17, 2014 |
|
|
(#38416) Orpolyas hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 17, 2014 |
|
Sziasztok! Készít valamelyik gyártó DB LVT 672-őt szalonképes minőségben? |
(#38419) Orpolyas hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 17, 2014 |
|
Sziasztok megint! Tillig vágányhoz kérnék segítséget, mert a katalógus ezt a témát egyáltalán nem feszegeti. Ha a képen látható elrendezést szeretném egyenlő hosszúságúra kihozni, akkor milyen kiegészítő vágányokat kössek be? |
|
(#38421) GAtesz válasza TTomasz hozzászólására (#38387)
|
Válasz •
|
Okt 17, 2014 |
|
Köszi a tanácsot. Bár megvallom, nem találtam TT-s EW2-es készletet sehol. Illetve egy helyen, olyan árban amiért készre szereltet is lehet kapni. De egyébként engem nem nagyon lehet elriasztani azzal, hogy valami a profiknak való. |
(#38422) hoTTo válasza GAtesz hozzászólására (#38421)
|
Válasz •
|
Okt 17, 2014 |
|
|
(#38423) Orpolyas válasza GAtesz hozzászólására (#38421)
|
Válasz •
|
Okt 17, 2014 |
|
Na ja, de ha kukaérettre elrontod, akkor 2800 Forint csak úgy fütyül, ahogy kidobod az ablakon Én sem vettem még építőkészletes váltót, de én is olyat szeretnék. Egyébként meg nem tudom miért a profiknak gyártanak olcsó dolgot. A kezdő miért szánna rá több pénzt mint egy nagy szaktudással rendelkező vásárló? Jó, persze vannak olyanok, akik azt mondják, hogy kifizetik azt a pár száz forint pluszt, csak ne kelljen vele vesződniük. Így is még ugyanannyi az állítómű hozzá. (megjegyzem, hogy nincs kőbe vésve az, hogy a saját állítóművét kell hozzá használni. Aki szemfüles volt a Temofeszten, és a GYV modul rendezője körül járt, az láthatta, hogy a váltók egy pofonegyszerű bowden- és egy hálózati karos billenőkapcsoló által vannak állítva. Gyakorlatilag kb. 1000 forintból megoldották egy egész fejpályaudvar váltóállítását.). |
(#38424) zsolesz74 válasza Orpolyas hozzászólására (#38423)
|
Válasz •
|
Okt 17, 2014 |
|
Idézet: „Aki szemfüles volt a Temofeszten, és a GYV modul rendezője körül járt, az láthatta, hogy a váltók egy pofonegyszerű bowden- és egy hálózati karos billenőkapcsoló által vannak állítva. Gyakorlatilag kb. 1000 forintból megoldották egy egész fejpályaudvar váltóállítását.”
Csak ezt nem lehet aztán kézi vezérlésen kívül sehová kötni.
Az építőkészlet meg egy modellezőnek nem lehet gond, egyszerűbb összerakni, mint egy asztalt. De ez az én privát véleményem. |
(#38425) help-ez válasza Orpolyas hozzászólására (#38419)
|
Válasz •
|
Okt 17, 2014 |
|
Szia !
Remekül ellehet szórakozni az AutoCAD-dal.de haszálj inkább Win Track-ot , vagy valami más ingyenes tervező programot.
Keresd a témában Gasphy-t.
L. |
(#38426) TTomasz válasza GAtesz hozzászólására (#38421)
|
Válasz •
|
Okt 17, 2014 |
|
Nem riogatásnak írtam
Nekem úgy tűnt a hsz-aidból, hogy a Tillig sínrendszerrel még ismerkedsz.Ha tévednék ezer bocsi! Az EW1 váltó jó konstrukció, felső állítóművel is vezérelhető, amit egyszerűbb beépíteni--de egyben ez is a gyengéje ,mert az élethűtől messze áll.
Viszont otthon összerakni a szegecselt mozgó csúcssínjét a műanyag talpfarácsban nem könnyű! Ez a gyengéje is egyben, mert a nyomtáv része, ha ferdén ütöd szét a szegecset akkor , minden ki fog ott rajta siklani. Orpolyas jól írta mi a teendő vele |
(#38427) TTomasz válasza zsolesz74 hozzászólására (#38424)
|
Válasz •
|
Okt 17, 2014 |
|
Húha!
Idézet: „Az építőkészlet meg egy modellezőnek nem lehet gond, egyszerűbb összerakni, mint egy asztal”
IBW építőkészlet összerakásra befizetek nálad! A szegecs " feje" egy sínszál alatt van , a szegecs egy műanyag furaton megy át és ott kell szétütni úgy, hogy tulajdonképpen normálisan alá sem tudsz támasztani!
A Tillig gyárban erre egy speciális befogató szerszám van , és nem ütik hanem erős nyomással nyomják szét a szegecs lábát. Kinek van ilyen otthon?
Én valóban jó tanácsként írtam, hogy csak profik vegyenek ilyent , mert a klubban sokaktól hallottam, nem tudta jól összerakni, ment a kukába stb,
Első dolog amit ezeknél az építőkészleteknél meg kell tanulni. Ezeket nem szabad kalapáccsal ütni. Nekem van patentozóm, de oda IBW pl nem lehet betenni , mert a fix sínrész (ami alatt van a szegecsfeje) a nyomás hatásra roncsolódik- ergó kuka!
Nem lehetetten semmi sem, de célszerszám kell hozzá. Ilyen szerszám meg szerintem kevés modellezőnek van otthon. |
(#38428) masTTertape válasza hoTTo hozzászólására (#38412)
|
Válasz •
|
Okt 17, 2014 |
|
Ok. Akkor teljes volumen minusz tized százalék.
A cikkszám viszont árulkodik. |
(#38429) masTTertape válasza TTomasz hozzászólására (#38427)
|
Válasz •
|
Okt 17, 2014 |
|
Szerintem az IBW nem nagy ügy. Nekem ez a szegecs kérdés fel sem merült. Elmondom a célszerszám trükkjét: egy Peho rézperselyt ráforrasztottam egy száz forintos, ócska, préselt lemezcsipeszre amivel és egy satu, vagy műszerész fogó segítségével minden ilyen fehérfém szegecs gyönyörűen eldolgozható. |
(#38430) GAtesz hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 17, 2014 |
|
Ilyet már csináltam próbaképp: Kép
És itt a többi TT cuccom: Album |
(#38431) TTomasz válasza Orpolyas hozzászólására (#38423)
|
Válasz •
|
Okt 17, 2014 |
|
Idézet: „ Egyébként meg nem tudom miért a profiknak gyártanak olcsó dolgot” .
A kutya itt van elásva Nem gyártatnak, hanem csak nem rakják össze , így lesz olcsóbb
Korábban már ismertettem a Tillig profizmusát a sínpálya építése lehetőségeiben.
Nem akarok fix pályát:> Bettunggleisz
Kezdő vagyok, vagy nem akarok forrasztani stb:> EW1 váltó , gyári sínelemek , szakaszoló sínek, betáp sín stb. Ezeket csak meg kell venni, összedugdosod a leírások szerint és már mehet is a vonatozás-- ez a legdrágább megoldás! (De kényelmes építés)
Profiknak: sínszál (van barnított is:thumbup talpfa rács (van fix és flexi is; vas, betonalj stb.) összekötő papucs, szigetelő papucs, építőkészletes váltók. Ez a legolcsóbb! ( itt jegyzem meg halkan ezzel a módszerrel építek én is) De itt neked kell a szakaszolásokat kialakítani, a sínszálhoz vezetéket forrasztani, váltót összerakni stb. EW2 csak alsó állítóművel működik, de ettől üzem biztos és élethű a terepen beépítve. Vagyis a legolcsóbb sínanyag a legszebb beépítve. De ha azt veszem hogy ehhez kell forrasztó állomás , multifunkciós flexi száras gép, satu, ragasztó pisztoly és így tovább............. |
(#38432) zsolesz74 válasza TTomasz hozzászólására (#38427)
|
Válasz •
|
Okt 17, 2014 |
|
Egy sima flexi EW2 építőkészletről beszéltem.
Erről!
Nem gondolom, hogy ez nehéz lenne. Amiről te írtál azzal nem volt dolgom.
Ezt a szegecses dolgot nem is értem?
Melyik ez, mert nem tudom? |
|
|
2024. Nov, 26. Kedd 12:34:01 |
|
Jelenleg 7 fő olvassa az oldalt |
|
|