|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#38541) masTTertape válasza róbertke hozzászólására (#38539)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2014 |
|
Ezt nem írta.
Ugyanis a Tillig nem gyárt tört vonalú tartálykocsit. A Gysev kocsi másik típus!
Csakis a Roco készíti ezt a kocsifajtát.
Tehát a kérdés az, hogy létezik-e olyan magyar, vagy magyar vonatkozású festés, ami ezekre a tört vonalú, más néven Knickkesselwagen-ekre rátehető? |
(#38542) masTTertape válasza Lezlinilzen hozzászólására (#38540)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2014 |
|
Jó, jelen esetben kb. arról van szó, hogy megfesthető-e M41-re a BR218-as? Csak azért, hogy legyen magyar modell.
Ennyire ne legyünk megengedők és elfogadók sem egyben.
Itt csupán egy gesztusról van szó, amit igyekeztem tolmácsolni a nagyérdemű felé, megelőzendő a későbbi finnyogást.
Ha nincs egyértelmű megoldás, akkor bőszen lebeszéljük majd a gyártót az elképzeléséről. |
(#38543) hoTTo válasza masTTertape hozzászólására (#38542)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2014 |
|
Minél tovább nézem a modellt és ezt a képet, annál jobban hasonlítanak számomra... |
(#38546) TTzozo válasza hoTTo hozzászólására (#38543)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2014 |
|
Szia!
Akkor most nézd meg a jó szemeddel is...
A forgóvázon kívül semmi sem hasonlít. Esetleg jóindulattal a tartály kontúrja. De sem annak bordázata, sem a szerelvényei, sem az alváz és elemei nem stimmelnek.
De ez az én véleményem... |
(#38548) Lezlinilzen válasza masTTertape hozzászólására (#38542)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2014 |
|
Ha olyan nagyon szeretnének magyar kocsikat készíteni, nézzünk szét a szortimentben, hátha akad olyan, amelyiknek van magyar megfelelője.
Ehhez speciel én nem értek, mert évek óta csak a magyar kiadásokra koncentrálok.
Esetleg véleményezni tudok, hogy a kiszemelt áldozat hasonlít-e valamelyik magyar szekérre. |
(#38551) csíkosháTTú válasza Lezlinilzen hozzászólására (#38548)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2014 |
|
|
(#38555) TTfan válasza csíkosháTTú hozzászólására (#38551)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2014 |
|
Nem tudom, mi készül. Viszont a jelenleg kapható start szett-ekben milyen vagonok is vannak?
Eltolható volt korábban szettben, hátha most olyat szeretnének kiadni, ami eddig nem volt kapható. |
(#38556) Lezlinilzen válasza csíkosháTTú hozzászólására (#38551)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2014 |
|
Én személy szerint jobban örülnék tartálykocsinak, jobban illene az asztalra, de inkább legyen pontos és szép az, amit csinálnak, és ne csak "olyan". |
(#38557) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 20, 2014 |
|
Hát igen. Pontosan ezek a gondolatok fogalmazódtak meg bennem is, magyarán, hogy nincs egzakt válasz.
Csak azért, hogy "olyan" legyen, nincs értelme ilyet gyártani.
Hogy miért nem az eltolható falú? Nekem is az jönne be inkább és tavaly még volt is szó egy Gysev változatról, de nagy valószínűséggel ebből a tartályból van most dömping, ez a betét van bent a szerszámban és így tovább. |
(#38558) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 20, 2014 |
|
Időközben elkészült egy összehasonlító teszt az első ránézésre tök egyforma, két modell szereplésével, a Kühn és a Tillig BR103 233-asaival. Lám, még a németek saját kultuszmozdonyai is tartogatnak meglepetéseket. |
(#38559) hoTTo válasza masTTertape hozzászólására (#38557)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2014 |
|
A Roco hivatalos kereskedő partnerei most akciózzák sorban ezeket a tartálykocsi szetteket, sok van biztos még raktáron, kell velük kezdeni valamit. Mellesleg amit utoljára vettem GATX festést, a 3 kocsiból 2,5 esetében használhatatlan a kinematika, kiakad, szétesik.
Az eltolható oldalú kocsijuk sem olyan, mint a GYSEV kocsija, a homlokfalak eltérnek.
A harmadik, és egyben utolsó teherkocsijuk az Lgs, de biztos az sem olyan mint a magyar... |
(#38569) Luciferike hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 20, 2014 |
|
Sziasztok!
a MÁV-os étkezőkocsit milyen vagonból lehet átfesteni, vagy át alakítani?
És melyik festés illik hozzá a jelenlegi színek közül? |
(#38576) masTTertape válasza Luciferike hozzászólására (#38569)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2014 |
|
Melyikre gondolsz?
Mert van MÁV étkező TT-ben.
|
|
(#38577) masTTertape válasza hoTTo hozzászólására (#38559)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2014 |
|
Hát igen. |
(#38580) Luciferike válasza masTTertape hozzászólására (#38576)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2014 |
|
Nekem még régi MÁV-os kocsijaim vannak.
Ezek közül az alsóból van 6 db a felsőből 2 db. |
|
(#38585) masTTertape válasza Luciferike hozzászólására (#38580)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2014 |
|
|
(#38586) masTTertape válasza Luciferike hozzászólására (#38580)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2014 |
|
Ha ezeket veszed alapul, akkor egyik se jó.
A 88 81-esek ugyan bautzeni kocsik, mint ahogy ezek a régi vagonok is távoli rokonságban állnak vele, de 26,4 m-esek, tehát jóval hosszabbak.
A 88 67-es áll az alapkocsihoz tán a legközelebb. Ezek az itthoni IC program során lettek átépítve, 24,5-es, de azért kell rajta faragni.
Mivel a régi Y-ok messze állnak az egzakt kocsiktól, így akár azt a CD étkezőt is átfestheted ugyan olyan színre, mint a jobb felső kocsit. |
|
(#38589) Luciferike válasza masTTertape hozzászólására (#38586)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2014 |
|
Köszönöm.
Akkor pl az a CSD kocsi megfelelhet MÁV-os étkezőnek?
És ezek elé milyen mozdony dukál? |
(#38596) masTTertape válasza Luciferike hozzászólására (#38589)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2014 |
|
Nincs mit! Akkora tűrés van a rendszerben, hogy igen. Egy mávos narancs Nohab jó elé. |
(#38597) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 21, 2014 |
|
Gyötrődöm iTT egy CSD 555 (ex. DRG BR52) gőzössel a műhelyben. Megspórolt egy funkciót a hangdekóderben, ugyanis a 310-es íven (Tillig Bettungsgleis) gyors tempónál csikorog, mint az igazi. A szerkocsiból jön a hang, ha valaki odafigyel, akkor a bekapcsolt hang esetén is hallható. Merev forgóváz előnyei a wannentendernél... |
(#38598) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#38597)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2014 |
|
Elfelejtetted bekapcsolni a sinkenöt...
|
(#38602) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#38600)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2014 |
|
Azért sajnos vannak vadhajtások... Lásd pl. a BR56-ost és társait. |
(#38605) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#38602)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2014 |
|
Csak BR56-ban belekényszerültek abba, hogy a mozdonyba zsúfolják be a hajtást. A nagyobb gőzösöknél nem, így a BR52-nél sem. Jobbak is. A BR84-es is egy kiváló modell, a 38-asra vagyok kíváncsi még, csak ne lenne az a randa Giesl ejector rajta kémény helyett... |
(#38606) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#38605)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2014 |
|
A minap az egyik szaküzletben kérdezte a vevő, hogy miért jó a szerkocsi hajtás. Hát pont ezért. Ettől függetlenül vannak jól sikerült mozdonyhajtások, úgy mint pl. Lehoczki Gabi remekei, de ott szerencsére tömeg is jár a műszaki megoldás mellé. Nem úgy a BR56 és BR86-nál. Ezeket gyűlölöm javítani és míg a szerkocsi hajtásnál különösebb gond nélkül tudsz beavatkozás közben tesztelni, addig az 56/86-osokat minden esetben 99%-ban össze kell szerelni ahhoz, hogy lepróbáld, sikerült-e a szerviz. |
(#38607) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#38605)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2014 |
|
Amúgy nekem épp a Giesl-ejektor a kedvencem. |
(#38616) Orpolyas válasza masTTertape hozzászólására (#38606)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2014 |
|
Egyébként nem férne bele az 56-nál a szerkocsiba a hajtás? Akkor lehetne vezetőállás imitáció is, és nem egy otromba boltíves takarólemez lenne a konyha helyén. |
(#38617) etwg válasza Orpolyas hozzászólására (#38616)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2014 |
|
Bele beleférne, de ennyi erövel a mozdonyba is be lehet dolgozni lásd Gábor modelljeit. És ott mindenképpen jobb helyen van a hajtás mint a szerkocsiban. |
(#38618) Lezlinilzen válasza etwg hozzászólására (#38617)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2014 |
|
|
|
(#38619) etwg válasza Lezlinilzen hozzászólására (#38618)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2014 |
|
|
(#38620) masTTertape válasza Lezlinilzen hozzászólására (#38618)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2014 |
|
Vagány ez a zöld 424-es. |
(#38621) Lezlinilzen válasza masTTertape hozzászólására (#38620)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2014 |
|
Ez a Déli Vasút korszakos. |
(#38622) Lezlinilzen válasza etwg hozzászólására (#38619)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2014 |
|
|
(#38623) etwg válasza Lezlinilzen hozzászólására (#38622)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2014 |
|
Ilyen vagonom nekem is van egy pár, ha bemegy az alagutba kék, ha kijön zöld....
( az egyik oldala kék a másik zöld. ) |
(#38624) Lezlinilzen válasza etwg hozzászólására (#38623)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2014 |
|
Ez is fekete lett, mire leért a fűtőházig. Belepte a korom meg a pernye. |
|
(#38625) Orpolyas válasza etwg hozzászólására (#38617)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2014 |
|
na ja, de úgy ahogy én mondtam talán mégis csak szebb lenne... mindegy
Egyébként még visszatérve a "bauzacc" váltókhoz, hogy a szegecs eldolgozásában nem gondoltatok még arra, hogy a kúposra köszörült szög végéről lecsípve a fejet, befogni az asztali fúróállvány tokmányába és finoman (beindítás nélkül!!!) azzal szétfeszíteni a szegecset? Kicsit kevesebb erőfeszítéssel lehetne megoldani, mint a nyers emberi erővel. Így talán még azt is kiküszöböli az ember, hogy a tüskét, ami az egyik kezében van, a nagy erőlködés közben a másikba döfné |
(#38627) etwg válasza Orpolyas hozzászólására (#38625)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2014 |
|
Azok a szegecsek olyan ocska anyagbol vannak, hogy munka közben még arra is ügyelni kell, hogy nehogy egy légy landoljon a karodon. Másodsorban a furogép egy kicsit arrébb van, mint ahol a váltokat rakjuk össze, igy fel kéne állni stb. Ennyi tornát meg nemér meg egy válto.
S ahogy irtam még ez a kis nyomkodás is felesleges, hacsak nem jár a porszivo a váltokon. |
(#38628) masTTertape válasza Orpolyas hozzászólására (#38625)
|
Válasz •
|
Okt 22, 2014 |
|
Szerintem előbb próbáld ki csak simán, mindenféle atomerőmű nélkül eldolgozni azt az anyagot!
Egy fúrógép tömege annyira ellenőrizhetetlen mozgásokat idézhet elő, ami valóban kárt tehet az ilyen puha és vékony anyagban. Egy ilyen munkához előnyösek a rövid erőkarral dolgozó eszközök. Ha valaki sok ilyet rak össze, akkor tényleg érdemes egy sablonszerszámot készítenie, akár sztirolból, vagy akár le is öntheti gyantából, ha van ilyen ismerőse...
A kúpos eldolgozáshoz meg elegendő egy kis régészkalapács, vagy egy sima papírnehezék által kifejtett erő. Vagy még annyi se... |
(#38630) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 22, 2014 |
|
|
(#38634) GcarTT válasza masTTertape hozzászólására (#38630)
|
Válasz •
|
Okt 22, 2014 |
|
Szia!
Írtam mail-t |
(#38642) Orpolyas válasza masTTertape hozzászólására (#38628)
|
Válasz •
|
Okt 22, 2014 |
|
Természetesen előbb kipróbálnám mik a lehetőségek a szabad kézi összeszerelésnél, aztán gondolkodnék bármilyen egyéb eszköz használatán. A fúrógéppel egyébként lehet nagyon finoman is bánni, ahogy a targoncások a sörösüveg szájára pattintják a 20 Forintost a gép villájával, szóval nem kell feltétlen arra gondolni, hogy szét akarom trancsírozni az alkatrészt Hirtelen nem tudom elképzelni milyen sablon szerszám készítésére gondolsz. |
(#38650) bladerunner303 hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 23, 2014 |
|
Sziasztok!
A lányom feltett egy kérdést az egyik mozdonnyal kapcsolatban amire nem találom a választ. Nevezetesen, hogy mi a neve?
Logikus a kérdés mivel az tudja, hogy a másikat nohabnak, a harmadikat ludminálának hívják
A nevezetes vonat egy br 221 139 -es (gondolom a többség már találkozott vele: Bővebben: Link)
Szóval a kérdés, hogy azt tudjátok-e, mi ennek a típusnak a beceneve? |
(#38652) BR95 válasza bladerunner303 hozzászólására (#38650)
|
Válasz •
|
Okt 23, 2014 |
|
Én ezeket találtam:
rote Wurst
Osterei
Osterhase
VW-Bus auf Schienen
Roter Elch |
(#38653) maTTato hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 23, 2014 |
|
Sziasztok!
Az alábbi fotók csak feltöltődtek. Másik mappába töltődtek mint szerettem volna, de már mind a helyére került. Így most közzé teszem a képeket itt: TEMOFESZT 1
A maradékot mint írtam, kicsit később... |
(#38654) reszelozsir válasza maTTato hozzászólására (#38653)
|
Válasz •
|
Okt 23, 2014 |
|
Ha megengeded, lenne egy kép, amit megosztanék máshol. |
(#38655) maTTato válasza reszelozsir hozzászólására (#38654)
|
Válasz •
|
Okt 23, 2014 |
|
NEM!!!...
Csak vicc volt, tedd meg nyugodtan. Vajon melyik is lehet az? |
(#38656) reszelozsir válasza maTTato hozzászólására (#38655)
|
Válasz •
|
Okt 23, 2014 |
|
Köszi |
(#38657) maTTato válasza reszelozsir hozzászólására (#38656)
|
Válasz •
|
Okt 23, 2014 |
|
Szívesen!
Ha bármelyik eredetiben kell írj és elküldöm! |
(#38660) bladerunner303 válasza BR95 hozzászólására (#38652)
|
Válasz •
|
Okt 23, 2014 |
|
|
|
|
2024. Nov, 26. Kedd 16:35:30 |
|
Jelenleg 15 fő olvassa az oldalt |
|
|