|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#38683) Gonda László hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 23, 2014 |
|
|
(#38694) saetta válasza maTTato hozzászólására (#38653)
|
Válasz •
|
Okt 24, 2014 |
|
Köszönjük.
Enyedi Laci a "legend" pólóban a legjobb ...
És mintha többségben lenne a TT a képeken.
És persze itt látjuk, mit nem volt időnk végignézni. Semmit szinte
Saetta |
(#38695) Frankye moderátori
válasza bladerunner303 hozzászólására (#38660)
|
Válasz •
|
Okt 24, 2014 |
|
Légy szíves, legközelebb, ha linket szúrsz be, azt az "URL+Név" gombbal tedd! Köszönöm, előre is. |
(#38697) róbertke válasza saetta hozzászólására (#38694)
|
Válasz •
|
Okt 24, 2014 |
|
Nekem a leghátsó taktusban játszó kamionok és földmunkagépek is teTTszeTTek.... no meg "kombi" barátom vezetései.. pld.: Német-Dezső, lengyel Ganz motorkocsi, stb. |
(#38710) masTTertape válasza róbertke hozzászólására (#38697)
|
Válasz •
|
Okt 24, 2014 |
|
És mit játszottak azok a kamionok abban a "taktusban"? Basszust, ritmusszekciót?
Egy kis péntek esti nyelvészkedés:
traktus
‘épületrész, épületszárny’: a hátsó traktus.
Nemzetközi szó a latin tractus (‘kiterjedés, fekvés’) nyomán, a trahere, tractum (‘húz’) igéből. Lásd még trakta, traktátus, traktor.
És itt jön az összefüggés, ugyanis a kamionok vontatója is traktor, azaz olyan eszköz, ami húzza a vontatmányát. A logikai kapcsolódás a latin "húz" igével az, hogy az épület további toldaléka, traktusa úgy kötődik a házhoz, mint a húzott teher a vontatóhoz. Ezért lett az igéből főnév.
Bocs. Elgurult a gyógyszer. Megyek vissza mozdonyt javítani. |
(#38717) róbertke válasza masTTertape hozzászólására (#38710)
|
Válasz •
|
Okt 24, 2014 |
|
Na várj csak, te is szoktál szavakat/kifejezéseket elírni .... |
(#38721) masTTertape válasza róbertke hozzászólására (#38717)
|
Válasz •
|
Okt 24, 2014 |
|
Igen, sokszor, bosszankodom is érte...
Ezért is raktam tele szmájlikkal, hogy ne vedd komolyan, csak most jó volt egy kicsit elszakadni a munkától, úgymond lazítottam egy kicsit. |
(#38730) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 25, 2014 |
|
Egy gondolat, látván az éppen zajlo Modellbaun egyes ( nem kis ) terepasztalokat. Valahogyan engem nagyon zavarnak ezek a hosszu vagonok, még a sok 10 méteres hosszu modellpályán is. Hiába a legnagyobb élethüség, hiába az utolso pont is az i-n, még a fékválto is jo helyzetben van, ha egyszer a benyomás rossz. Egy személyvonat ( legalábbis a képzeletben levök) mindig egy sereg kocsibol meg egy mozdonybol állnak. A modellvasuton meg sajnos a sereg 3-5 darab kocsinál végzödik.
A házi terepasztalokon a helyzet ettöl sokkal rosszabb.
Innen az ötlet, mi lenne, ha "terepasztalokhoz" méretezett kocsik jelennének meg. Ne egy valodi kocsi röviditett változata, mert azt mindenki csak kritizálni fogja, de egy fantázia 4 tengelyes személykocsi TT-ben kb. 15-20 cm hosszban. Az ilyen kocsik sokkal szebben állnának a kanyarokban, nem rontja a hosszu vonat illuzioját; mozdony + 7-10 kocsi már egy komoly vonat benyomását kelti, és miután fantázia jármüröl van szo, bármilyen szinezés, feliratozás elfogadhato (akár a kereskedöház is saját privát vasutat árulhat).
Igy mindenki megépitheti saját vasutját, ami sokkal élethübb lenne ( mégha nem is a valos vasut kicsinyitése), mint a mai modellhü, de a kis térbe nem valo hosszu modellek.
( csak zárojelben az ilyen vonat müszaki szempontból is üzembiztosabb és az alagutak kapujait sem kell egy jumbo-jethez méretezni). |
(#38731) Lezlinilzen válasza etwg hozzászólására (#38730)
|
Válasz •
|
Okt 25, 2014 |
|
A gondolat nem rossz, csinálják is már néhányan saját festésben, saját vasúttársasággal, de még a piacon fellelhető járművekkel.
A magyar vasúton most is, régebben is voltak 3-5 kocsis gyorsvonatok, 2 kocsis személyvonatok. Ezek nem annyira illúziórombolók.
Engem jobban zavar az, hogy a milliókért épített terepasztalokon, modulrendszereken 2 méretes állomások között 40 centis sugarú íveken "kaszálják " a személykocsik a töltésoldalt, amikor több száz négyzetméter állna rendelkezésre az építéshez. |
(#38733) róbertke válasza etwg hozzászólására (#38730)
|
Válasz •
|
Okt 25, 2014 |
|
Teljesen világos számomra a felvetésed, hasonló legyen a kocsik hossztorzítása mint H0 (1:87) kocsik esetében az 1:100 -méretezés. Kb.: 1:140 legyen? |
(#38736) etwg válasza róbertke hozzászólására (#38733)
|
Válasz •
|
Okt 25, 2014 |
|
Pontosan ezt akarom elkerülni, mert ha 1:140 stb. torzitanak, akkor minden forum azzal lesz tele, hogy milyen marhaság ez, milyen rossz az ilyen modell, hiányzik 1-2 ablaka stb. Szoval ezért lenne lényeges, hogy ne legyen valodi példaképe a kocsinak.
Most nyálazom a legujabb TT katalogust, s abban a Start készletnél láthato vagonok (13625 stb.) hossza egészen megfelelne, talán egy kicsit az ablakokat kellene rendbe tenni.
De lehetne pl. a 13894-s postakocsihoz is ugyanilyen hosszu személyvagon. (136 mm hosszban). |
(#38738) etwg válasza Lezlinilzen hozzászólására (#38731)
|
Válasz •
|
Okt 25, 2014 |
|
Ezért jegyeztem meg, hogy vannak kivételek, de az viszont igen rosszul mutat még az Also-Piripocs-i nagyállomáson is, ha a mozdony 2 személykocsival nem fér el a fö átmenö vágányon. |
(#38741) róbertke válasza etwg hozzászólására (#38736)
|
Válasz •
|
Okt 25, 2014 |
|
Régi Start-Szettes orosz kocsik? |
(#38746) etwg válasza róbertke hozzászólására (#38741)
|
Válasz •
|
Okt 25, 2014 |
|
A fene tudja élöben még soha nem láttam öket ( igaz eddig nem is kerestem). |
(#38751) Orpolyas válasza etwg hozzászólására (#38730)
|
Válasz •
|
Okt 25, 2014 |
|
De ennek mi értelme lenne, hogy a semmit modelleznéd? Kicsit nekem olybá tűnik mint a PIKO junior fantázia befőttes gumi hajtású dízelmozdonya, vagy hogy méretben maradjak, a Tillig MÁV-os T334-e amiből egy darab van az országban, az sem olyan festésben A modellezésnek pont az a lényege, hogy a valóságot ábrázolja kicsiben. |
(#38752) etwg válasza Orpolyas hozzászólására (#38751)
|
Válasz •
|
Okt 25, 2014 |
|
A saját (fantázia) vasutamat modellezném, ami valosághü lenne, mégha nem is lenne 1:1-ben példaképe. (Fontos ez?).
Azt persze döntse el mindenki magának, hogy mi a valosághübb - mérethelyes modell a vidámparki hullámvasutnak megfelelö terepasztalon, vagy a hullámvasutra méretezett kocsik és jármüvek. ( Amellett nyugodtan tarthat mérethelyes kocsikat is, ha ez tetszik az illetönek, vagy eljár modulozni).
Az egyetlen galiba a jelenlegi ( és egyre modernebb) jármüparknál van, hogy a hosszméretek elképesztöen megnyultak. ( A mai személykocsik többsége 26 méteres, az uj mozdonyok is már verik ezt a lecet), a modellvasutjainkra a hely meg egyre kevesebb, hiszen több helyet igényelnek a "modellhübb" 15 fokos váltok, és bizony még egy nagy asztalon is kunszt olyan állomást épiteni, ahova befér 4-6 vagonos gyorsvonat (cca 160cm - tiszta vágányhossz). (Az elsö TT terapasztalom kb 190 cm hosszu volt, ezen a régi geometriával két állomás vágányom is volt, ami 130cm hosszu volt, az akkori hossztorzitott Y (stb) kocsikkal ez egy komoly vonatnak is elegendö volt mozdony+5 kocsi. Ma ugyanekkora helyre csak 3 kocsi fér el!)
Igy nevetséges, amikor egy nagyteljesitményü mozdony mögé 2-3 kocsi fér el, arrol nem is beszélve, hogy hogyan néz ki egy ilyen vonat az ivben (ha ott még alagutbejárat is van, akkor meg duplán).
A tehervonatoknál ezt a dilemmát könnyü megoldani, mert csak néhány hosszabb vagont kell kisorozni, de a személyvonatoknál gond van, ha csak nem akar az ember 2 tengelyes kocsikkal járkálni. |
(#38753) proba válasza Orpolyas hozzászólására (#38751)
|
Válasz •
|
Okt 25, 2014 |
|
Kinek mi. Egy torzított szerelvénnyel is lehet jót vonatozni, aki meg a szemnek él annak marad a valódi modell. ( bár valóban jobban esik az olyan szerelvény, amihez valós élménye fűződik az embernek.) |
(#38759) Orpolyas válasza etwg hozzászólására (#38752)
|
Válasz •
|
Okt 25, 2014 |
|
Hát... nem véletlenül szeretnek mellékvonalat modellezni rövid vicinális kocsikkal, és mozdonyokkal. |
(#38760) Orpolyas válasza proba hozzászólására (#38753)
|
Válasz •
|
Okt 25, 2014 |
|
Jó, én olyan vagyok, hogy adsz egy hajtást motorral, meg üres alvázakat kerékkel, olyan állapotban, hogy automatikusan összekapcsolódjanak, és vidáman eltolatgatok, rendezgetem a vonatokat... De tegye fel a kezét, aki nem |
(#38765) etwg válasza Orpolyas hozzászólására (#38759)
|
Válasz •
|
Okt 25, 2014 |
|
Én is mindenkinek ajánlom, de azért egy szép P8 (BR38), egy 324-s egy Dacia mögött igen jol mutatna 4-5 rövid négytengelyes kocsi, annak az illuzioját keltve, hogy egy távolsági vonat is eltéved néha a kis állomásra. |
(#38766) sunocske válasza Orpolyas hozzászólására (#38751)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2014 |
|
Nono, az említett ČKD gépből annak idején tizet vásárolt a NIKEX az iparvasutak számára (hogy ezek ténylegesen hol szolgáltak és mi lett velük, talán már senki nem tudja). Ezek közül egyetlen mozdony, az A26 034 lelhető fel Nyékládházán a sóderbányában, üzemképtelen állapotban (alkatrészellátottsági okokból bizonyos létfontosságú elemeket az M43-asokéra cserélték, de az eredmény rosszabb lett, mint volt...).
Ezen felül 1 db mozdony fut A26,103 pályaszámon, mely papíron az azonos pályaszámú, a győri Rába gyárban "elfekvő" LKM V22B mozdonyból épült át a turócszentmártoni járműjavítóban (a valóságban természetesen pályaszámcsere történt), a gép elvileg a Nyír-D-Tech Kft. tulajdona és talán valami papírgyárban dolgozik Nyíregyházán. Az eredeti A26-os további sorsa ismeretlen, valószínűleg kohósították.
És ha ez nem lenne elég, a BÉM-ben is van legalább két mozdony, melyek szlovák eredetűek és megtartották a ČSD-s T334,0xxx pályaszámukat.
Ettől függetlenül az M33 még freelance marad természetesen, mivel a fenti gépek MÁV állagban sosem voltak. Bár állítólag kacérkodtak a gondolattal! |
(#38767) etwg válasza sunocske hozzászólására (#38766)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2014 |
|
Idézet: „Ettől függetlenül az M33 még freelance marad természetesen, mivel a fenti gépek MÁV állagban sosem voltak. Bár állítólag kacérkodtak a gondolattal”
Pedig illettek volna az állományba, diesel hidraulikus hajtásuk révén. Az északi szomszédoknál eléggé kilogtak a diesel villamos parkból.
Ennek ellenére ezek a kis mozdonyok nagyon beváltak és vagy 40 évig rották naponta a kilométereket a legeldugodtabb vicinálisokon. Csak a sokkal késöbb megjelenö M152 (Bz eredetije) szoritotta öket ki a rendszeres személyforgalombol, és rakta öket vissza arra a munkára, amire eredetileg is tervezték ( iparvágányok kiszolgálása, kisebb tolatásokra). |
(#38768) Gashpy válasza sunocske hozzászólására (#38766)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2014 |
|
Az almásfüzitői timföldgyárnak is volt belőle 6 darab, ha jól emlékszem. Zöld és sötétpiros színezésűek. ezekből 4 db-ot 1996-ban szétvágtak . (sajnos ez nem sokkal azután történt, hogy elkezdtem ott dolgozni 96 szeptemberében. Csinálhattam volna fényképeket és a gyári táblájukat is begyűjthettem volna... De akkor még nagyon kezdő voltam.) Maradt két zöld, az egyik az A26,026 volt. Aztán elkerültem onnan és nem tudom, mi lett a maradék két géppel... |
(#38769) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#38766)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2014 |
|
|
(#38772) hoTTo hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 26, 2014 |
|
|
(#38774) kombi válasza etwg hozzászólására (#38752)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2014 |
|
Ezért használom én előszeretettel a négytengelyes Reko kocsikat.. Ahol Y-ból három fér el, ott a Reko-ból gond nélkül elfér a négy - és máris jobban vonatszagú a dolog.
Más kérdés, hogy anno utaztam egykori DR mellékvonalakon olyan vonatban, ahol csak 2 Reko-t cibált a 110-es, de akadt olyan is, ahol a 110-es után egy szem Halberstadti kocsiból állt a vonat.. no, ezt a vonatot viszonylag könnyű volt itthon is valóságszerűen összeállítani.
Az arányok mellé..otthon, kis helyen tényleg nem érdekes fővonalakban gondolkodni. Kis asztalokra zötyi-zötyi mellékvonal való, és az ott valósághű rövid vonatok.
Ha több a hely, oda mehet a fővonali berendezés,de persze sokszor ott is csak kompromisszumokkal. |
(#38776) róbertke válasza kombi hozzászólására (#38774)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2014 |
|
A klasszikus személyvonatokat egyre-másra váltják fel a különböző motorvonatok. Az IC vonatok is 4 - 5 kocsira rövidültek. |
(#38778) etwg válasza róbertke hozzászólására (#38776)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2014 |
|
Igen a mai korban a helyzet még rosszabb, egy Desiro elintéz minden mellékvonali forgalmat. (Még jo higy nincs TT-ben Flirt.... . ).
Ami az egy mozdony + néhány hosszu vagont illeti az sajnos nem javit semmit a helyzeten, azonkivül, hogy befér a 40-50 cm hosszu állomásvágányra...
|
(#38780) Luciferike válasza etwg hozzászólására (#38778)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2014 |
|
Hát nem tudom de nekem egy mozdony és 4 y-os kocsi nem fér el 1 m-es vágányon. Az ICE3-as szerelvény is hosszabb plusz egy kocsival mint 1 m.
A Tilliges emeletes kocsikból meg ugye 4 db már majdnem 1 m és akkor még mozdony nincs előtte. |
(#38783) etwg válasza Luciferike hozzászólására (#38780)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2014 |
|
Ha jol számolom a 4 Y kocsi az 4x220 mm=880mm + kapcsolok, eléjük tényleg nem fér már el a mozdony.
Ha régi kocsijaid vannak azok kb 8 cm-l rövidebbek igy egy rövidebb mozdony még beférne, de 1 méter vágányhossz már nagyon kevés egy gyorsvonathoz vagy modern szerelvényhez. |
(#38784) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#38783)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2014 |
|
De nem jól számolod!
Az új Y kocsik 204 mm-esek, a kk kinematikának köszönhetően az összekapcsolt kocsik között max 1 mm van.
Ferinek régi, Bttb Y-jai vannak, ezek hossza 195 mm. A régi kapcsoló miatt min. 5 mm a kocsik közti távolság, ha nem 8.
Az eredetileg 26,4 m-es kocsik 220 mm-esek TT-ben. |
(#38786) masTTertape válasza kombi hozzászólására (#38774)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2014 |
|
Maximálisan egyet értek Kombi!
Ha valaki rövid pályán vonatozik, akkor használjon Reko kocsikat. Ugyanúgy forgóvázasak, 4 tg-esek, világítás is rakható bele és egy rövidebb dízellel tényleg vonat hatása van.
A nagyratörőknek pedig ott vannak az egzakt méretű személy- és teherkocsik. |
(#38789) Luciferike válasza masTTertape hozzászólására (#38784)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2014 |
|
Lemértem, és tényleg 195 mm.
A Tillig emeletes vagonjai azok 220 mm-esek és nem fordulnak el a régi BTTB-s U-profilos síneken. |
(#38794) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 26, 2014 |
|
Ma végre két legyet is leütöttem. Megcsináltam Zoli (FriTTz) barátom Eilzugwagen-jeit, illetve erről összeállt egy javítási útmutató írás: ÍME
Sokunknak van ugyanis cinkpestises gyorsvonati kocsija. Ez egy lehetséges mód a felújításra. |
(#38796) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#38784)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2014 |
|
Én is pontosan 200mm-t számoltam kocsinként a régiekböl. De ez se nem oszt se nem szoroz, mert 1 m vágányra igy is csak 4 fér el meg egy rövidebb mozdony. A 26 m-s kocsikbol még annyi sem. |
(#38798) gmarc hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 26, 2014 |
|
Sziasztok!
Zeuke MÁV 001-es Nohab (kissé romos) foltjavításos karosszéria-festéséhez milyen színű és márkájú festék lenne jó? |
(#38816) masTTertape válasza gmarc hozzászólására (#38798)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2014 |
|
Szia,
Fújhatod retró Neolux-szal is. Ezt használták a nagyvasútnál is, amikor költséghatékonnyá akarták tenni a járműjavítást.
Viccen kívül, attól függ, hogy mennyire akarsz eltérni az eredeti színtől. Ral kóddal meghatározhatatlan az NDK modellfestése, ezért szinte bármilyen, hasonló piros is jó lehet. Pl. a Duplicolor jó választás, csak egyrészt nagyon fényes, másrészt sokáig szárad.
Persze ha van légecseted, akkor bármit kikeverhetsz. Jók a Revell, vagy Humbrol festékek.
A Tamiya palackosa is jó, de az azt hiszem nagyon piros ehhez.
Nézelődj a honlapok színkínálatánál! |
(#38817) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#38796)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2014 |
|
Mindegy, 220-at írtál.
Ettől függetlenül szerintem még egy 1x1 m-es pályán is meg lehet oldani az egyméteres állomást, ha pl. nem a klasszikus, "előttem az állomás, mögötte a város és a pálya, majd a hegy" elvet követi az építő, hanem mondjuk átlóba rakja az állomást. Ezen a befoglalón, íves váltókkal már min. 1 m-es tud lenni a peronhossz, ahova a régi Y-ból (meg az újból is) 4 + mozdony befér.
Ha kicsivel nagyobb a befoglaló, akkor még ennél több is elfér egy átlósan szerkesztett állomáson. |
(#38819) hoTTo válasza masTTertape hozzászólására (#38817)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2014 |
|
Onnan indult etwg gondolata, hogy randán belógnak a hosszú kocsik az ívben. Ez a te gondolatmenetedben is igaz. Nem szép, ha egy állomás akkora, hogy a tolatási határok közé éppen befér a szerelvény, de persze otthoni játéknak elmegy. Az igazi az lenne, ha a peron olyan hosszú tudna lenni, hogy ha +1 kocsit is hoz a vonat (mert félárú épp a jegy a BNV-re), az is odaférjen. Egy szónak is száz a vége , még TT-ben is nagy hely kell egy asztalkának. |
(#38820) masTTertape válasza hoTTo hozzászólására (#38819)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2014 |
|
Igen, és itt válik el egymástól a két alapvető igény: játszani akar-e az ember a rendelkezésre álló helyen, vagy gyönyörködni a modellezés művészetében. Az első ok alapján mindenképp jogos egy "light"-os, egyszerűsített, netán gazdaságosabb termékkategória igénye. Valamiért a Tillig letett a nagyon freelance modellek ilyetén piacra dobásáról. Feltételezem, hogy a gyártás-konfekcionálás miatt annyival nem lenne olcsóbb egy "playtime" szintű összeállítás, mint a felkütyüzött teljes értékű.
Másfelől pedig van egy piaci nyomás is, ami inkább az egzakt modellezés felé terel minden gyártót, ezzel is kialakítva egy egészséges, vagy sokszor már túlzó konkurencia harcot.
Egyet értek, hogy ehhez a mérethez is hely kell. |
(#38824) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#38817)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2014 |
|
Hát arra azért nagyon kiváncsi lennék, hogyan fér el 1x1 méterre egy állomás TT-ben. Ha csak 3 - 3 válto van mindkét végén, már akkor is oda majdnem 60 cm, azaz marad 40 cm az állomási vágánynak. Ha meg ivbe rakod a peront, akkor meg hidat kell épiteni minden vagonajtohoz, hogy a szerencsétlen utas a vagonba szálljon, s ne alá (a hosszu vagonok miatt majdnem 10 mm szabad hely kell a vagonkasztni meg a peron közé).
Az én szegmenseim jelenleg 180cm hosszuak és éppen hogy csak kijön egy-egy valamire valo állomás 5 vágánnyal s legalább 1 m szabad vágánnyal). |
(#38827) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#38794)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2014 |
|
Idézet: „Sokunknak van ugyanis cinkpestises gyorsvonati kocsija.”
Nekem speciel nincs... de, khmm-khmm...
Sebesvonati - Eilzugwagen
Anno a DRG-nél a gyorsvonatokban (D-Zug) mindig fülkés kocsik voltak, pl. a klasszikus, de csak OFF méretben megtalálható egykori porosz Gr28-asok. A Tillig Eilzugwagen eredetijei sebesvonatokban jártak, és termes kocsik. |
(#38828) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#38827)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2014 |
|
Bocs, elírtam. Sebesvonat az valóban. |
(#38829) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#38824)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2014 |
|
Az előző példa is igazolja, hogy szoktam én is figyelmetlen lenni.
De most te olvastad figyelmetlenül azt, amit én írtam.
1x1 m-es alapterület átlójáról beszéltem. És ez tudomáson szerint kb. 1,4 m jelent ebben a befoglalóban.
|
(#38832) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#38829)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2014 |
|
Maradva az 1*1m-nél tök mindegy.
Most próbálok - napok óta - valami használható ötleteket összehozni egy dombóvári topictársunknak, és pont azzal akartam csalni, hogy a kétvágányú fővonal átmenő állomását átlóba teszem. Nem egszerű, mert utána be is kéne fordulni a vonalnak... |
(#38834) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#38832)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2014 |
|
Hát ez az, keresztbe tudsz egy egész használhato állomás épiteni, de utánna 2x annyi hely kell, hogy a vonat valahova elforduljon . Én is ezzel szenvedek szombat óta pedig nekem helyem van elég, de a 80 cm majdnem elégtelen egy befordulásra (egyenesböl átmenni akár 310 cm-es ivbe.) |
(#38836) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#38835)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2014 |
|
Jo, csak, ha átloban van az állomás (1x1 m asztalon 45 fokban) akkor a sin nem veszi ki a kanyart, igy jo 30 cm kell mire az ivet beforditod az asztal szélével párhuzamosan vagy vissza. Az én átlom csupan 25 fokos mégis + 15 cm kell erre.
|
|
(#38872) gmarc hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 28, 2014 |
|
1*1-ben valószínűleg igen nehéz összehozni, de 2,3-ra nekem ezt sikerült: |
|
(#38873) etwg válasza gmarc hozzászólására (#38872)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2014 |
|
Nekem is hasonlo az elrendezésem, de elég nagy müvészet >1 m-s állomásvágányokat kihozni.
Neked is lement a 230cm böl 90 cm a fordulokra, igy a maradék 140 cm-böl kell kigazdálkodni a váltomezöket meg a vágányokat az állomáson. |
|
|
2024. Nov, 26. Kedd 18:26:07 |
|
Jelenleg 18 fő olvassa az oldalt |
|
|