|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#39147) M298 hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 6, 2014 |
|
2014.11.13-án 16.30-tól 19.00-ig találkozhatunk, élvezkedhetünk a Nyugati Szoc. épület tetőterében. |
(#39149) hagzi hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 6, 2014 |
|
A Tillig 1688-as készletéhez keresek vevőtársat, a részletek privátban. |
(#39169) ponTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 7, 2014 |
|
Sziasztok!
Néhány éve olvastam egy írást (azt hiszem német nyelvű volt) arról, hogyan lehet a Tillig Szergejt "leültetni". Akkor balga módon nem mentettem el a cikket, most pedig szükségem volna rá.
Tudja valaki hol érhető el? Esetleg készült fordítás róla?
Köszönöm a segítséget! |
(#39220) masTTertape válasza ponTT hozzászólására (#39169)
|
Válasz •
|
Nov 9, 2014 |
|
Per pillanat a TT-Board-on találtam a hivatkozást egy 1998-as TT-Kurier cikkre. Onnan pár fotó lentebb. De ugyebár ez printmédia, azaz Thomas Bradler-től megrendelhető.
Ha van kedved keresgélni, akkor a "Tillig V200 Tieferlegung" kifejezéssel talán célba érsz.
|
|
(#39221) masTTertape válasza masTTertape hozzászólására (#39220)
|
Válasz •
|
Nov 9, 2014 |
|
Aztán íme Dixie nevű TT-Board felhasználó leírása:
Ich habe vor kurzem auch meine alte V200 (1.Serie) auf Kardanantrieb umgerüstet.
Außer Schaft, Kardangelenke, (Stufenzahnrad der V100 ) und dem Motor der V180, (sowie zwei neue Schwungmassen mit Dm 18mm) habe ich dazu nichts weiter gebraucht. Somit war der Umbau recht preiswert.
In Klammern stehen die Teile die nicht zwangsläufig gebraucht werden, bei meinem Umbau die Fahreigenschaften aber noch weiter verbessern.
Des weiteren habe ich die Lok noch einen Millimeter tiefer gelegt, da sie von Haus aus recht "hochbeinig" daher kommt.
Dies gilt insbesondere für das Stufenzahnrad. Ich lass erst mal die Bilder sprechen, bei evtl. Fragen antworte ich gern.
A képek pedig tőle átemelve. |
|
(#39222) masTTertape válasza masTTertape hozzászólására (#39221)
|
Válasz •
|
Nov 9, 2014 |
|
|
|
(#39223) masTTertape válasza masTTertape hozzászólására (#39221)
|
Válasz •
|
Nov 9, 2014 |
|
Ez az átépítés az első szériás, tehát a lendtömeggel egybeöntött csigás kihajtású modellekre vonatkozik. A német szövegben felsorolt alkatrészekre van még hozzá szükség.
A beavatkozással 1 mm-es ültetést ért el a srác. |
(#39224) saetta válasza masTTertape hozzászólására (#39221)
|
Válasz •
|
Nov 9, 2014 |
|
Ügyes. Tisztelem az ilyen feljavítós, "rendbe hozom" típusú embereket nagyon.
Azért én sokkal inkább eladnám a TILLIG-et és vennék egy ROCO-t a jelen esetben.
Attól függetlenül, hogy én persze nem is tudnám megcsinálni...
SAetta |
(#39225) masTTertape válasza saetta hozzászólására (#39224)
|
Válasz •
|
Nov 9, 2014 |
|
Na, igen, de azért ne szaladjunk bele abba a szituba, ami az elhagyott fórumunkon ragadtak körében heves reakciót váltott ki, miszerint "mi van a barkács-faktorral?" És ebben igazat kell adni, hiszen az átépítés öröme meg kell, hogy maradjon.
Már csak azért is, mert
1. Az ilyen régi Szergejek eladása már nem is olyan egyszerű, vagy nagyon alacsony áron kelne el. (értsd: 15-18 ezer körül)
2. A magyar vonatkozású Tillig Szergejek beszerzése eléggé rapszodikus, nagyon kell hozzá figyelni a Board-ot és az eBay-t, illetve járni kell a kinti börzéket.
3. Ugyanígy a magyar festésű Roco modellek beszerzése is nagyon szélsőséges: vagy van olcsón, de agyon van harcolva, vagy van drágán, valamilyen maradék raktárkészletből, vagy pedig nincs.
Az eladás és a vétel közötti különbözetbe pedig bőséggel belefér egy ilyen átalakítás anyagszükséglete.
Mindez persze nem oldja meg a kis méretű szélvédő kérdéskörét, de arra is vannak nagyon hatásos átalakítási ötletek. |
(#39226) Orpolyas válasza masTTertape hozzászólására (#39222)
|
Válasz •
|
Nov 9, 2014 |
|
hmm... egy fokkal emel a szintjén, de az ablakok gumi kéderei még mindig otrombák Én is inkább Roco-t vennék... már csak azért, mert a Tillig piacának ezen részét "tönkre vágta" és leállt a gyártással. |
(#39227) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 9, 2014 |
|
TT-s kacatot vennék drágán!
Hívjon bizalommal! |
(#39228) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#39227)
|
Válasz •
|
Nov 9, 2014 |
|
A kacatjai ingyen elvihetők... |
(#39229) masTTertape válasza Orpolyas hozzászólására (#39226)
|
Válasz •
|
Nov 9, 2014 |
|
Nna pont erre írtam a végén, hogy arra is van megoldás. Egyrészt optikai tuning, másrészt fizikai beavatkozás.
Nem vágta tönkre a piacát, hiszen ez egy bő 20 éves konstrukció, ha nem több, ha a MaTTra törekvéseit is számba vesszük.
Amikor a Roco kijött a jóval korszerűbb megoldással, már a Tillig bőséggel visszatermelte a típus fejlesztési költségeit. Arról nem beszélve, hogy a V200/BR120 és társai a sebnitzi cégnek voltaképpen talált pénz volt, mert a főnök apportként hozta a buliba. |
(#39231) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#39228)
|
Válasz •
|
Nov 9, 2014 |
|
Jó, holnap fizetésnap lesz úgyis!
A pisztácia elfogyott, csokoládé nem is volt!
Ha van szabad kapacitása a műhelynek akkor majd viszek valamiket időpont egyeztetés után! |
(#39232) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#39231)
|
Válasz •
|
Nov 9, 2014 |
|
Ezt már kifizetted.
Holnap vagyok. Kivéve, amikor nem. |
(#39233) ponTT válasza masTTertape hozzászólására (#39222)
|
Válasz •
|
Nov 9, 2014 |
|
Köszönöm! Vadászom! |
(#39237) gmarc hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 9, 2014 |
|
Sziasztok! Amateur kérdések következnek.
1. Festés után visszamaradt ecsetmosó higítót és/vagy maradék festéket hova lehet biztonságosan elhelyezni? Csatornába nem önthető, a talajt szennyezi, olajfinomítóm meg nincs, fél köbcentivel meg kiröhögnek az átvevőhelyeken.
2. Az hogy van, hogy a Zeuke/BTTB Nohabok tömege 147 és 167 gramm között szóródik? |
(#39239) Orpolyas válasza masTTertape hozzászólására (#39229)
|
Válasz •
|
Nov 9, 2014 |
|
Amikor elkezdtem írni a választ, még nem küldted el, csak aztán láttam, hogy megelőztél. Az addig oké, hogy 20 éves sztori a Tillig Szergej, de a Br 81/92 pedig 50 éves sztori volt amikor lekerült a polcokról... igaz, az utóbbi két mozdony átgurult egy párszor a tervező asztalon. |
(#39240) Orpolyas válasza gmarc hozzászólására (#39237)
|
Válasz •
|
Nov 10, 2014 |
|
Mifelénk van egy külön kanna, amibe gyűjtjük a hígítót, foltbenzint, egyéb vegyszert, és el kell vinni a FKF veszélyes hulladék gyűjtőtelepére.
Nohab: Szerintem az adott korszak fémsúly ötvözetének arányától függően könnyebb, vagy nehezebb. |
(#39241) masTTertape válasza Orpolyas hozzászólására (#39239)
|
Válasz •
|
Nov 10, 2014 |
|
A kis gőzösök monopol helyzetben voltak, nem volt alternatívájuk.
Érdekes módon a BR80-asnak igen.
Elképzelhető, hogy a Szergej esetében fellépett egy egészséges kihátrálás, látván hogy az új versenyző valóban jobb.
A 81/92-eseket külsőre annyira nem is rajzolták át, inkább a motor volt az, ami sokat cserélődött. A legjelentősebb változás a Zeuke-Bttb átmenetnél volt. |
(#39242) masTTertape válasza gmarc hozzászólására (#39237)
|
Válasz •
|
Nov 10, 2014 |
|
2-esre:
Különböző súlyokat használtak.
A Zeuke-ban nem két egyforma volt, hanem aszimmetrikus súlyokat kaptak. Lehet, hogy ezek szórása is okozza az eltérést.
|
(#39245) etwg válasza gmarc hozzászólására (#39237)
|
Válasz •
|
Nov 10, 2014 |
|
Beöntöd egy szélesnyaku uborkás üvegbe kiteszed az udvarra, balkonra stb. 2-3 nap alatt elpárolog.
|
(#39246) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 10, 2014 |
|
Ennyit a fene nagy közvélemény kutatásról: A Roco úgy döntött, hogy mégis kiadja az itthon sosemvolt tartálykocsikat MÁV logóval.
Dühítő, hogy az ember már-már azt hiszi, hogy fontos a vásárló a gyártónak, ezért ad a véleményére, aztán jön a hidegzuhany és bármely más okból mégis úgy dönt, hogy legyárt egy olyan szériát, ami kapásból sikertelenségre van ítélve.
Sokszor elgondolkodtam azon, hogy míg a németeket sok területen "bezzegországnak" tartjuk, addig egyre több olyan döntésük, reakciójuk születik, ami köszönő viszonyban nincs az ésszerű gondolkodással.
Sajnos ez az érzésem a "találjunk ki közösen pályaszámot" akcióval kapcsolatban is. A vevő azt hiszi, hogy kíváncsiak a véleményére, aztán közben a háttérben néhány nagyszájú lobbista vállveregetve egyezkedik velük, hogy "rakjatok rá egy mávos logót, aztán úgyis megveszi a sok hülye, mert magyarnak látja..."
Így indult a hét. |
(#39253) Orpolyas válasza masTTertape hozzászólására (#39241)
|
Válasz •
|
Nov 10, 2014 |
|
Igen, pontosan ezt írtam én is
Tartálykocsi: Még mindig ott van az az opció, hogy nem veszed meg Egyébként meg akármennyire is "bezzegország", ugyanolyan büdöset ßarnak, ott is mint itt |
(#39257) gmarc válasza masTTertape hozzászólására (#39242)
|
Válasz •
|
Nov 10, 2014 |
|
Az öt birtokomban lévő Nohab közül 4 aszimmetrikus súlyokkal van szerelve, egy meg azzal, amit Tőled vettem múltkor. Viszont a súly eltérése miatt nem egyformán mennek, egyik lomhább, másik gyorsabb, és a lejtőt sem egyformán veszik... Így nem lehet járműgazdálkodni, mindegyikre saját forda kell. |
(#39262) kombi válasza gmarc hozzászólására (#39257)
|
Válasz •
|
Nov 10, 2014 |
|
Szvsz., ha milligrammra azonos lenne az összes gép, akkor is más lenne a futástulajdonsága mindegyiknek a motorok különbözősége és az eltérően bekopott fogaskerekek miatt.
Ilyenkor bizony a reszortos dolga -- és felelőssége -- , hogy a mozdonynak legjobban megfelelő fordába küldje a masinát.
|
(#39263) etwg válasza gmarc hozzászólására (#39258)
|
Válasz •
|
Nov 10, 2014 |
|
Az kibirja, ez nem CO2.
|
(#39264) csíkosháTTú válasza gmarc hozzászólására (#39257)
|
Válasz •
|
Nov 10, 2014 |
|
Azt nem csak a súly különbsége okozza, okozhatja, hanem ezernyi más ok is. Egyébként analóg módban összehangolni egy adott trafó álláskor több modell sebességét reménytelen feladat. |
(#39280) rwirtz válasza masTTertape hozzászólására (#39246)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2014 |
|
Milyen tarályt? Van kép? |
(#39283) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 11, 2014 |
|
Egy egészen érdekes interju Rene Wilferrel (Piko). Érdemes átrágni és elgondolkodni rajta.
piko |
(#39285) masTTertape válasza rwirtz hozzászólására (#39280)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2014 |
|
38516-os hzsz. |
(#39290) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#39246)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2014 |
|
Fogjuk fel "freelance" modellnek. |
(#39292) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#39283)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2014 |
|
Mh... Csak annyira nem vagyok jó németül... |
(#39293) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#39290)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2014 |
|
Fogjuk. De akkor az árát is igazítsák ehhez. |
(#39294) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#39293)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2014 |
|
Háttttt...
OFF
Halandnak Kendtek Kőbánya-alsóval?
ON |
(#39296) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#39293)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2014 |
|
Ez nem feltétlenül összefüggés.
Pl. a Tillig 01665-ös emeletes kocsi-készlet az eredeti Do2000-es típusra épül, viszont egy olyan magánvasúti festésben, ahol nem ezt a kocsit használják. A katalógus is kiemeli, hogy ez freelance. Viszont az ára megfelel a többi, hasonlóénak.
Vagy van számos olyan "Aprilscherz" mozdony a kínálatban, ami gyakorlatilag sosemvolt, azaz freelance és súlyos eurószázakat adnak érte aukciókon. De hadd ne említsem az egyik kedvencemet, a DSB próbanyomatos V200-ast, a maga 750 eurós árával...
A kép használatáért köszönet Uwe Berger barátomnak. |
|
(#39297) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#39290)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2014 |
|
Végül is fogjuk. Csak utána ne morogjunk. |
(#39298) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#39297)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2014 |
|
Én csak a műszaki bakik miatt szoktam morogni, a külcsín miatt nem. Nekem a régi, még Zeuke-féle, 9 ablakos Y kocsi is simán passzol MÁV 2. oszt.-nak, ha arra van lefestve... |
(#39304) sunocske hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 11, 2014 |
|
Félig off, de tanulságos történet tőlem, hátha valaki hasonló problémával szembesül (úgysem fog, ekkora balfék csak én lehetek)...
Aki nem szeret olvasni, annak elárulom, hogy a vége hepiend, bár egy kis citrom íz is vegyül bele...
Történt, hogy rendeltem a mojett.cz webshopjából némi ezt meg azt, majd rendelés közben, valószínűleg a vásárlási láz következtében előjött egy régről beidegződött mozdulatsor, amit észre se vettem...
Paypallel fizetek, postán kérem, ellenőriztem, igen, aha, mehet, fizet gomb... pity-pity, telefonom mutatja, hogy a vételár + pkg. zárolva a számlámon, vevő vigyorog.
Néhány órán belül az áruházat üzemeltető Vojtěch ír egy levelet, hogy megkapta a rendelést, másnap délután postára is adja, de ha gondolom, és szeretnék még a termékből (az utolsó három darabot hoztam el), akkor néhány napon belül érkezik még belőle, és azt is hozzácsapja, így spórolok a postaköltségen. Megköszöntem kedvességét, de most nem éltem a lehetőséggel.
Másnap jön az e-mail, hogy a postán van a cucc, néhány napon belül megérkezik. Én meg (ahogy ilyenkor szoktam), még egyszer, utoljára ellenőrzöm, hogy minden rendben van-e. Ám ekkor...
ÚRISTEN! A két éve nem aktuális budapesti irányítószámomat adtam meg! A címzés többi része (Cegléd, utca, házszám) stimmel, ámde mivel Budapesten is van egy ilyen nevű utca (igaz, nem abban a kerületben), nem lehetek biztos benne, hogy a csomag nem téved el, nem veszi át valaki a vélt helyes címen, satöbbi. Gyors e-mail Vojtěchnek, hogy tudunk-e valamit kezdeni a dologgal. Megígérte, hogy felhívja telefonon a Český Brod-i postahivatalt, ahol a csomagot feladta, hogy tartsák ott a küldeményt és másnap délután úgyis jár arra, átírja az irányítószámot a jóra.
Kicsit később jön a telefon, hogy éppen fél órával előtte vitte el a gyűjtőkocsi Prágába az aznapi küldeményeket, de mivel ajánlottként adta fel, van ragszám, ami alapján nyomon lehet követni. Oké, semmi baj, nyugi, Magyarországig biztos eljön, mert a cseszkáposta nem foglalkozik irányítószámmal csak országgal, majd valami lesz vele. Ja, kaptam egy linket is, amin nyomon tudom követni a csomagot. Vártam két napot, a csomag még mindig "tranzit" országban van, ez azért kicsit gyanússá vált, szóval irány az állomási "kisposta", ott ismerősök dolgoznak, biztos tudják, mit lehet ilyenkor tenni.
Nem tudták, illetve annyit tudtak javasolni, hogy hívjam föl a posta kék számát, ott ragszám alapján tudnak segíteni. Tudtak is, igaz, hogy 7 percig hallgattam a baromi idegesítő zenéjüket. Viszont a hölgy, aki kezelte a telefont, tényleg a toppon volt, egyből mondta, hogy oké, nincs baj, ragszám, kerestetik, valószínűleg a nemzetközi postakicserélőben van (ezt a fogalmat egy életre megtanultam, mert vagy tízszer elmondta a beszélgetésünk során), ír egy körlevelet valamennyi érintett főpostának meg a "bentieknek" is, előbb-utóbb valahol előkerül - azt már nem mutatta a rendszerük, hogy ténylegesen hol van a csomag. Annyi volt bizonyos, hogy beérkezett az országba (a cseh rendszer ennek ellenére még mindig tranzitországot mutatott).
Másnap megint telefonáltam, megint majd' tíz percet vártam a kezelőre, előadtam a bajom (ua. mint tegnap), megnyugtattak, hogy minden érintett postahivatal figyeli a küldeményeket. Még aznap este vissza is hívtak, hogy megvan, egészen a rákospalotai 1 sz. főpostáig jutott a csomag, ahol végre valaki átírta a 1152-t 2700-ra és átirányította Ceglédre. Két nap múlva ideér.
Tényleg ide is ért két nap múlva, sérülésmentesen, még csak meg sem látszottak rajta az elmúlt egy hét eseményei.
Nagyon pozitív volt a hozzáállás a feladó és a posta részéről is, bár azért érzékelhető, hogy lenne mit javítani az informatikai rendszerükön, mert gyakorlatilag az államhatártól a postahivatalig nem dokumentált a küldemény útja, még akkor sem, ha ajánlott (RR kezdetű ragszám).
Ja, az átvételt követően két nappal később jelent csak meg a cseh posta rendszerében, hogy átvettem a küldeményt. A Magyar Postáéban már aznap este. Kicsit lassú az információáramlás, úgy látszik... |
(#39306) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#39304)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2014 |
|
Tök jó sztori és tényleg hepiend. Ez a lényeg.
Nekem is volt már olyan, hogy épp figyeltem a tracking-et, ahol tranzitban volt a csomag, miközben már nyomta a csengőt a DPD-s,vagy az MPL-es, vagy éppen a Flex-o-Bit-es. |
(#39307) etwg válasza sunocske hozzászólására (#39304)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2014 |
|
Ehhez csak annyit, hogy 100 évig a küldemények irányitoszám nélkül is megtalálják a cimzettet, ma meg napokig kell nekik magyarázni, hogy hol van Cegléd?
( Amugy a postán amikor beszkennelik a levelet, már kijön a hiba, ha valami nem stimmel - a gép a számot is meg a helységet is olvassa, és azonnal félreteszi a küldeményt, ha valami nem stimmel, ilyenkor szokott az ember beavatkozni). |
(#39308) sunocske válasza etwg hozzászólására (#39307)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2014 |
|
Ennek fényében különösen mókás, hogy egészen a Fő utcai postáig eljutott a doboz, mire valaki észbe kapott, hogy "Ohó, várjunk csak!"
Pontosabban kicsit elkeserítő, hogy nálunk ezek szerint csak az a négy számjegy határozza meg a csomag útirányát az utolsó előtti lépcsőig, majd a kézbesítőre van bízva, hogy megtalálja-e a címet a járáson belül? Pont az az ember, aki speciel mifelénk még a házszámot se mindig találja el, és legutóbb is egy bizonyos szénhidrogén vegyület édeskés illata lengte körül... |
(#39309) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 11, 2014 |
|
Sziasztok!
Már régóta szúrja a szemem, hogy a Tillig Nohab is egy picit magasabban "ül", de most ezek a Szergelyes fotók ötletet adtak!
Ahogy itt az elmúlt pár percben szemügyre vettem a dolgokat, igen kevés munkával kivitelezhető.
Csütörtökre megpróbálok vinni egy ilyen gépet a klubtalira.
F. |
(#39315) hobbyTT válasza sunocske hozzászólására (#39304)
|
Válasz •
|
Nov 12, 2014 |
|
Egyszer r égen úgy kaptam levelet JAPÁNBÓL, hogy csak az volt ráírva "Sentes központi ABC mögött ungarn", és természetesen a nevem. Keringett a levél egy évet de megkaptam. Japán ember nem írt rá semmi irányítószámot, de ideért.
|
(#39317) etwg válasza sunocske hozzászólására (#39308)
|
Válasz •
|
Nov 12, 2014 |
|
Nem biztos, hogy a 4 számjegy miatt került a Fö utca-i posta hivatalhoz, lehet, hogy pontosan ott döntik el, hogy mi legyen ilyen kétes szállitmányokkal.
(Ezt nem tudom, minden országban más a szokás). |
(#39318) sunocske válasza etwg hozzászólására (#39317)
|
Válasz •
|
Nov 12, 2014 |
|
Az a rákospalotai posta. Meglepne, ha nem az irányítószám irányította volna oda
No de ugorjunk a témában, a korábban említett Ks kocsi kitje érkezett. Szép kocsi lesz, ha elkészül, de nem kezdő modellezőnek való. Majd csokorba szedem a pro és kontra benyomásaimat. |
(#39336) enigma hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 12, 2014 |
|
Sziasztok!
Olyanok segítségét keresem, akik rendszeresen járnak a Láng börzére, és/vagy jól ismerik az ott sűrűben üzletelőket.
Úgy alakul, hogy bár már deresedő halántékkal, de a végre sikerül (vidéki vagyok, és aránylag ritkán jutok fel a székesfővárosunkba) el jutnom eme hitünk Mekkájába, végre a Börzére a hétvégén. Olyan eladókat tudnátok-e ajánlani, akik főképp TT-s mozdonyalkatrészeket (is) árulnak? Nem sok időm lesz – az egész délelőttöt nem tudom ott tölteni, ezért ha lehet, célirányosan kell közlekednem.
Ha tudtok ilyeneket, és lehetséges akkor a Bővebben: Link linken található asztaltérképen is be tudnátok nekem ezt skálázni?
Hálás köszönetem, ha valaki szán rám egy-pár percet.
|
(#39337) komittya hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 12, 2014 |
|
|
(#39338) V43-1182 válasza sunocske hozzászólására (#39304)
|
Válasz •
|
Nov 12, 2014 |
|
Szoktam én is böngészni azt az oldalt, remek dolgok vannak ott, még remekebb végeredményekkel...
Bár én még nem jutottam el addig a pontig, hogy rendeljek is, de szerintem ez hamarosan be fog következni. |
|
|
2024. Nov, 27. Sze 0:44:12 |
|
Jelenleg 4 fő olvassa az oldalt |
|
|