Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       257/437    
(#39339) DinoTT válasza enigma hozzászólására (#39336) Válasz Nov 12, 2014
Szia!

"Eme hitünk mekkája" legyen inkább a sebnitzi nyíltnap, az éves AKTT találkozó mondjuk Leuna-ban vagy legalább egy drezdai vagy berlini börze és bolt túra.

A láng börzére érdemes néha kinézni, de sajnos TT-ben elég gyenge a felhozatal. Simon Csabi az emeleten árul érdekesebb dolgokat. Mostanában Varga Zsoltnál is láttam több TT-s dobozúj érdekességet.
Alkatrészben pedig szinte semmi.
Ha TT alkatrészre van szükséged keresd itt vagy az oldalán MasTTertape-et.

(#39340) enigma válasza DinoTT hozzászólására (#39339) Válasz Nov 12, 2014
Köszönöm a válaszod. Kissé elszomorít eme tény amit vázoltál.
Mastertape-hez azért nem fordultam közvetlenül, mert nem sokat tartózkodom Pesten majd, és előre nem tudom, hogy mikorra érek fel, és így időpontot sem tudok vele egyeztetni.
(#39341) Gashpy válasza enigma hozzászólására (#39340) Válasz Nov 12, 2014
Mit jelent a vidék? Vagyunk páran, akik többé-kevésbé rendszeresen járunk az ország több részébe is...
(#39342) etwg hozzászólása Válasz Nov 12, 2014
Egy érdekes ( tipikus ) vitába olvastam bele a néhai tetthelyen. Arrol rágják ott a csontot, hogy miért nem gyárt senki 424-st, és miért gyártanak Buvárt meg Bardotkát meg Dongot stb. A heves vitában ( mint ott szinte mindig) eluszik a lényeg, hogy egy 2-D tengelyelrendezésü mozdony nagyon nem illik a modellpályák többségére. Aki már kiprobálta (pl. Gábor is) az tudja miröl van szo. Anno a régi helyen is többszö leirtam, ha valakit érdekel, akár bizonyithato is, hogy csapnivalo az ilyen mozdony ivbeállása (még a nagyvasuton is), igy egyetlen konstruktör sem fog szivesen egy elöre vesztett feladatba. Néhány megszállott közülünk itt-ott elöveszi a témát, megépit néhány mozdonyt ( én már kettöt, sokszor csak azért, hogy bebizonyitsa magának, hogy stimmel az elmélet) aztán elteszi a vitrinekbe, vagy ir egy értekezést, hogy mi a gond.
Aztán jön sok okostojás meg focidrukker, akik mindig tudják, hogy hol a hiba - igaz mozdonyt tölük eddig még senki sem látott - és ujra elökerül a forumokon a gumicsont.
A Buvár & Co természetesen egész más tészta, nem utolso sorban az egyik utolso nemzetközileg dijazott formatervezett mozdony ( azota sem hallottam, hogy kapott volna egy mozdony hasonlo dijat), bejár minden szomszédos országba meg messzebre is, és rengeteg szinválaszték van, igy szinte kimerithetetlen a modellgyárak szempontjából. ( mindig lehet egy ujabb bört lehuzni a formáról), s nincs semilyen megoldhatatlan konstrukcios gond.

Hol van ettöl egy 424-s....?
(#39343) DinoTT válasza enigma hozzászólására (#39340) Válasz Nov 12, 2014
Ha konkrét dolog kell vedd fel vele a kapcsolatot és biztos vagyok benne, hogy tudsz vele találkozni a börze közelében.
(#39347) lakasi válasza komittya hozzászólására (#39337) Válasz Nov 13, 2014
Ugye ez csak vicc, már ami az áraidat illeti. Javaslom fuss neki még egyszer, mert ezekkel az árakkal csak felbőszíted a nagyérdeműt.
(#39348) róbertke válasza DinoTT hozzászólására (#39339) Válasz Nov 13, 2014
Csak egy a bibi: -Itthon, Magyarországon vagyunk, sokszor a szomszédos faluba sem tudunk eljutni, nem hogy 1000 Km -re. Hagyjuk már ezt a Drezda- Leuna reklámot ....
(#39349) BR95 válasza lakasi hozzászólására (#39347) Válasz Nov 13, 2014
Azért én úgy gyanítom, hogy nem komittya a hirdetés feladója, ő csak az érdekességre hívta fel a figyelmünket...
(#39352) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#39292) Válasz Nov 13, 2014
Itt van angolul LVG TT-s jovoltábol:
November 9, 2014, 15:15
German medium-sized businesses: What's actually going on with... René F. Wilfer?
"Our 'Wende' (political changes of 1989 in GDR) came with the double decker coaches"
After the end of GDR, initially nobody wanted to buy the model railroads of the eastern company Piko. In the interview, the boss explains how the company managed to make it to China and to the USA—and why a plastic copy of him sits in the garden-railroad loco.
By Elisabeth Dostert
Image
A garden railroad of the East German manufacturer Piko. (Image: Piko)
What are you actually doing?
We make products which can make people happy.
I thought model railroads!
True. But most people look happy when they play with our railroads.
Do you mean by people mainly men?
No. Recently, I got to know a family. The husband is controller in a large company. The wife plays with her three sons with the model railroad.
This example is weak. In such majority conditions the poor woman supposedly does not get around that.
Typically, women-repression view! No, the wife is technician, the husband is all thumbs and a number fetishist.
Seriously: The majority of your customers is men, isn't it?
Sure, it is a technical product.
The Firm
Piko Group
Head office: Sonneberg (Germany)
Founded: 1949
Total revenue: n.s.
Employees: about 500, among them 170 in Sonneberg (Germany) and 330 in Chashan Town / Dongguan, Guangdong (China)
Managing shareholder: René F. Wilfer, 65
How many trains and cars does Piko make per year?
Far more than 100,000.
What does the most inexpensive loco cost?
Just under 30 Euros, a steam loco for children.
And the most expensive one?
1,100 Euros, a starter set for garden railroads.
The garden railroads are fairly large. What kind of people do buy garden railroads?
Mostly families with children. The layouts are usually built in the garden. Husband and children usually care about technology and the wife about structures and plants. And then they are excited altogether when a train is runnig.
Means, your customers cultivate a rather traditional role understanding?
That's to be assumed.
Do you also have such thing in your garden?
No. My wife said: "That won't get into my garden." I would not even have time to care about that. But the pictures for the garden-railroad catalogue were formerly taken in our garden.
Image
To the assortment of Piko, also model structures belong. (Image: Piko)
Who came up with the idea of putting a plastic figure into a garden railroad loco in 1/22.5 scale which looks like you?
My friend in Hong Kong, who back then—in 2005—made locomotives for us. We needed a locomotive engineer for the garden railroad. So my friend said: "Just let's make René." Meanwhile my friend is the technical director of our factory in Chashan Town.
Is the loco engineer also sold as René?
No. He's a replacement part, we don't sell him separately, only as replacement part.
What do you cost in plastics?
Hey, what do you mean by plastics? That is the best-known and most prominent locomotive engineer in garden-railroad scale! But you can acquire him for 7.99 Euros. Fairly reasonable.
Did he age with you or does he still look like in 2005?
He's even still wearing the same tie like that time.
What do you think, how many out of ten children still want a railroad for Christmas and how many a smartphone?
One. But that depends on the age of the children, the smaller ones possibly rather think of Lego, Playmobil or Brio. My daughter is six years old and does not even know what an iPhone is. What a loco is, she knows. But probably she rather wants a Barbie doll.
Does your clientele still grow at all?
The market has stabilized within the recent five, six years. May be, it has even grown a little bit because even Märklin has discovered meanwhile that one—like we, too—has to do something for children and can not only count on elderly people who spend as much money as possible for their model railroads. With a loco for some hundreds of Euros I won't win a new customer. Also grandparents don't spend that for their grandchildren. Already ten years ago, we sold a starter set for 50 Euros at Lidl for the first time. The specialized trade opprobriated us that time. Usually, starter sets cost between 200 and 300 Euros. We sold some thousands.
Did you make money out of the sets for Lidl at all?
At least, we did not net a loss. The contribution margin was quite small. But it helped us to introduce a new track system to the market.
Do you still sell to Lidl?
No, but to two other discounters.
When you develop a new model, do you have to pay money to Deutschen Bahn or other firms like Shell or Schultheiss for using their names?
We obtain the permission but we pay nothing. There's a court decision, that the manufacturers of model autos and railroads—which reproduce the reality—are not bound to licenses. We even get the construction diagrams of the locos from Siemens and Bombardier, after all we're only interested in the casing, not in the drive. They are also interested in us to make models.
When did you get your first train?
I don't know. There are photos of me with a railroad in the sand-box in Bubenreuth near Erlangen. The first electric railroad, I got at the age of eight or nine years.
What was it actually?
Märklin. In the west, there were actually only Märklin and Fleischmann.
What is so fascinating about model railroad?
It makes technology touchable for children. They can tinker, build layouts, work with electicity. This stimulates creativity.
Was the enthusiasm so big that you made the model railroad your profession?
You always have several chances in life. In the mid of the 80's, I could take over the management of Pola, a manufacturer of model structures.
Does it still exist?
No.
Why have there been so many economical problems among others in your business sector—Arnold, Fleischmann, LGB, Märklin, Roco?
Many of the old managers and owners lacked in long-term strategies and they rested on their laurels of the history. The firms had just earned magnificently for decades. They simply did not notice the changes in the market.
At Piko—the East German model railroad manufacturer—there were no laurels?
No. Piko was a nationally owned enterprise with 1,800 employees, however. In GDR, there was no unemployment, they had six doormen. Piko delivered giant amounts of model railroads to Russia. When I talked to "Treuhand" (national office administrating [flogging off] former people's own property) for the first time, Piko still had 800 employees and the firm was situated in the middle of the town at today's Piko-Platz (Piko Plaza). When my wife and I took over Piko in 1992, there were still little more than 200, though only eight for model railroads.
What was so appealing with Piko?
The opportunity to build an own enterprise. And in the east the name Piko was very popular. One can possibly make something of that, I thought. I had no idea about model railroads. I took over 80 employees, the molds and the brand.
How much did you pay?
A seven-digit sum.
Where did you have so much money from?
The bank completely funded the take-over. Back then all were in departure mood.
How long did you need to repay the loan?
Ten or 15 years. We still work with loans. We invest far more than a million Euros every year.
How much subsidy did you get?
I'ld have to look that up.
Was it more than the purchase price?
Clearly more. But it was economically worth it. Piko still exists.
Were you welcome in 1992?
Well. Some employees were somewhat pleased, they had experienced quite a bit, also with the West Germans who were in the management after the "Wende". Once there was a manager who had come from furniture industry, he first newly equipped the offices. Certainly, I would not have invested into the offices at first. I would have gone to Ikea and obtained desks for 80 Marks if it would have been necessary. Also in GDR there were desks. I invested into the production and changed the floor in the hall as a start. It looked quite a bit very oily and dirty.
When did you have the feeling to have managed it for the first time?
I've never had the feeling that I will not manage it.
He who sets himself as plastic figure into garden-railroad locos, has presumably strong self-confidence?
Yes, may be. But self-confidence on its own doesn't make it, too. You need employees who back you and believe in you and care for the company to get ahead.
Your rival Märklin—which meanwhile belongs to Simba-Dickie—has returned production from China to Europe. Why haven't you?
We produce in China in an own factory. The firm Sanda Kan, which until two, three years ago worked for the entire model-railroad industry, has closed. During its best times, Sanda Kan had around 10,000 employees and then repeatedly changed the owner. Hornby was also interested in it once. Then the toy manufacturer Kader joined and recalled the cooperation with European firms. The amounts were too low for them. I also got a letter, I guess, the others, too. With some, Kader had broken already before. All had to search for new suppliers. Luckily, we had made Sanda Kan produce only few for us. I always feared that one of my competitors would eventually put Sanda Kan under pressure to no more work for this Wilfer from Sonneberg.
Therefore the own production?
Not immediately. First I made my friend in Hong Kong produce. The factory in Chashan Town, we opened only in 2007. The own factory does pay. We don't have quality problems, we can deliver in due time.
How much time do you personally have to spend on-site?
I'm there every second month by turns with my technical director. If you don't do that, you can forget it. Then you'll need a German manager there, That's also expensive. If you don't handle it the way we do, you'll be bankrupt in two, three years.
Why?
I like Chineses, but they do what they want and fetch whatever possible. They want to earn money, they don't care about the firm. The education is by far not as good as always suggested. That sounds fairly blanket, it is. Of course, there are also very well educated Chineses who get involved with the firm, but that's not the bulk.
If your sweeping statement would apply, you would have to have substantial quality problems!
There we have almost 50 employees in quality management, here are two.
What would have to happen to make you shift the production from China?
We're not a shoe or textile maker. That is our factory, we have invested a lot there, we can not simply shift. We have many suppliers on-site. We would not have them in Vietnam or Bangladesh, but also not in Hungary or Romania. And there the wages are also lower than here.
Isn't Piko always the last one to be supplied because you order only few?
That's exactly the problem. We have low amounts, high quality demands and pay few. We are the customer whom one doesn't want to have. That's why we are nice towards our suppliers. We must cooperate.
Would you like to shift even more production to China?
No. We make some assortments almost completely in China. I wouldn't shift the garden railroads. That's hardly worthwhile, yet. The production is not so much cheaper. The machines are cheaper and the wages are lower but there's more waste. The journeys also cost much money.
Do you sell your railroads also in China?
Yes, but so far only few, yet.
Which are your largest markets?
That depends on the product. The garden railroads sell best in the USA. For H0 gauge, it is still Germany and the neighboring countries.
Do you still feel differences between East and West?
We are better positioned in East Germany.
Because of sentimental reasons?
I call it gherkin effect. After the "Wende", many East Germans were fed up with gherkins from Spreewald (very popular delicacy), they'd had to eat them all the decades. After a while, the former GDR brands again experienced a renaissance. That happened to us, too. At the beginning, nobody wanted to have Piko, ware was short and quality was bad. They wanted West German products. Our "Wende" came with the brown double decker coach, that had been run in the East.
(#39354) enigma válasza Gashpy hozzászólására (#39341) Válasz Nov 13, 2014
Egyáltalán nem távolságból van szó, Fehérvári vagyok. Mindössze azért nem nagyon jutottam fel idáig a Börzéje, mert elég sokat vagyok műszakban szombatonként. Most is inkább csak átutazom Pesten, és a börzén kell leadnom a rendelt cuccot. Ezért gondoltam arra, hogy - kellemeset a hasznossal - mindjárt jól meg is nézem a vásárt.
(#39355) enigma válasza DinoTT hozzászólására (#39343) Válasz Nov 13, 2014
Persze megpróbálom vele fel venni a kapcsolatot, majd jól megbeszélés a sofőrrömmel, hogy tegyünk egy kis kitérőt, ha muszáj is lesz. Még egyszer köszönöm.
(#39356) enigma hozzászólása Válasz Nov 13, 2014
Bocsánatot kérek a kapitális elírásért nem megpróbáltatást akartam írni (még nem kapcsoltam ki a telefonon ezt a hülye T9-et, és ha nem olvasom vissza mint most is akkor ilyen dolgokat ír) Azt akartam írni, hogy MEGPRÓBÁLOM. Még egyszer bocs, Gábor.
(#39357) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Nov 13, 2014
Digisek figyelem!
Megjöttek a műhelybe az első Tran DCX77z dekóderek.
Elképesztően picikék!
Ez az!
(#39358) hoTTo válasza sunocske hozzászólására (#39318) Válasz Nov 13, 2014
(#39359) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#39357) Válasz Nov 13, 2014
Körmöm nagyobb!!
Abmessungen (L x B x H) 7,6 x 5 x 1,8 mm
(#39360) sunocske válasza hoTTo hozzászólására (#39358) Válasz Nov 13, 2014
Igen!

Bár nálam valószínűleg MÁV-os Lgs 441 lesz belőle
(#39362) Orpolyas válasza enigma hozzászólására (#39336) Válasz Nov 13, 2014
Nos, igen Tóth Gáboron kívül Simon Csaba 32-33-as asztalnál vagy Csikós Pista bácsi a lépcső mellett fönt a 28-as asztalnál, bár ő inkább mindenféle NDK-s modellvasút alkatrészes. Ha már ott jársz, akkor ott leszek a Posch Modell standnál (30-31), a bordó terítőről megismered
(#39363) enigma válasza Orpolyas hozzászólására (#39362) Válasz Nov 13, 2014
Nem hagylak ki , már feltéve ha összejön minden, és feljutok. Napoleonnak sem volt nehezebb Waterloonál, mint nekem ezt a szombatot lezsírozni, de most már úgy látom minden oké.
(#39364) Orpolyas válasza enigma hozzászólására (#39363) Válasz Nov 13, 2014
Rendben, akkor biztos találkozunk majd.
(#39365) komittya válasza lakasi hozzászólására (#39347) Válasz Nov 13, 2014
Már bocsánat,de ezt nem én árulom!!! És csak fel szerettem volna hívni rá a figyelmet,hogy még mindig vannak ilyen elvetemült egyének!
(#39366) komittya válasza BR95 hozzászólására (#39349) Válasz Nov 13, 2014
Igen! Ez így van! Köszönöm!
(#39367) saetta válasza enigma hozzászólására (#39363) Válasz Nov 14, 2014
Hát ez azért is bibi, mert szegény Napóleon - bár nem állt messze a sikertől - végül is bukta azt a waterloo-i csatát, meg utána mindent....
(#39368) saetta válasza etwg hozzászólására (#39352) Válasz Nov 14, 2014
Már a német változatban is felfigyeltem egy aprócska részletre, ami
cáfolni látszik egy még a közelmúltban is axiómaként hirdetett üzleti kérdést:

"There's a court decision, that the manufacturers of model autos and railroads—which reproduce the reality—are not bound to licenses."

azaz

"Bírósági döntés van arra vonatkozóan, hogy - a valóságot leképező -modellautók és modellvasutak gyártóit nem kötik licenszjogok."
sicc...



Ezek alapján megkérdezném, hogy miért is nem lehet modern VW, Skoda stb. autókat gyárta(t)ni TT-ben? Akár mondjuk a PIKO is csinálhatna....
Érdekes lehet az a bizonyos bírósági döntés...
(Persze ez nem feltétlenül vonatkozik a Loc&more típusú licenszekre....)

Üdv

SAetta

U.i.: Ez amúgy valami eredeti angol verzió akar lenni?
(#39369) lakasi válasza komittya hozzászólására (#39365) Válasz Nov 14, 2014
Nekem első megközelitésben úgy tünt, hogy a saját hirdetésedre akarod a fórumozók figyelmét felhívni (bevett gyakorlat). Tévedtem, ezért elnézést kérek. Valójában Schell Olivér OLX-es hirdetéséről van szó a reálistól meglehetősen elrugaszkodott árakkal.
(#39370) sunocske válasza saetta hozzászólására (#39368) Válasz Nov 14, 2014
Ez ha jól értelmezem, egy nem hivatalos fordítása az eredetinek, egy TT-Board felhasználó által.
(#39371) etwg válasza saetta hozzászólására (#39368) Válasz Nov 14, 2014
A német szöveg az eredeti.

Sajnos ezekkel a licenszekkel mindenki nyakig a sz....-ban van, mert még a jogtulajdonlás is gyakran kétséges - ill. nagyon bonyolult. Az emlitett cégek , de sok más is, nem rendelkeznek 100%-san valamennyi joggal ( csak egy példa, megcsináltatják valakivel az adott termék dizájnját, a szerzödésbe biztos, hogy nem foglalják bele, hogy ezt tovább is adhatják pl. egy modellgyárnak). Igy abban valoszinüleg igaza van a biroságnak, hogy a modellgyár elkészitheti a modellt, de nem biztos, hogy ez érvényes a festésre vagy valamelyik részletre is.
A mai copy&paste világban ez egyre nagyobb probléma lesz, s kétlem, hogy valaha is lesz egy biroság, ami egyöntetüen dönteni tudna ( nemcsak a modellek kérdésében). A másik oldalon meg az is kérdéses, hogy grafikus, szobrász, designer, zenész stb. hova tudná elhelyezni a munkáját - ha nem lenne pl. zenelö reklámmozdony, vagy kukás auto.

Ama birosági döntés is bizonyára egyesek kielegithetetlen pénzéhségét probálta korlátozni, akik a modellgyárakról probáltak lehuzni némi nem tervezett hasznot. Kétlem, hogy ezek a bevételek alaptételt képeznek egy mozdony-, vagy autogyár éves gazdasági terveiben.

(Csak aprocska megjegyzés - a minap vettem egy TV-t, használati utasitást azt nem tudtak adni hozzá, de egy kis füzetet igen, amiben több oldalon sorolják a licenszeket, amik ( több 100) ahhoz kellettek, hogy otthon bekapcsold és nézd a kasztnit. Lehet, hogy modellgyárakat is hasonlo mezöre akarták terelni..?).
(#39372) etwg válasza sunocske hozzászólására (#39370) Válasz Nov 14, 2014
Természetesen nem, csak azért másoltam ide is be, mert valaki nem értette a német eredetit. ( igy ne a forditáson rágodjatok). Annyi idöm nem volt, hogy magyarra forditsam.
(#39375) csíkosháTTú válasza saetta hozzászólására (#39368) Válasz Nov 14, 2014
Persze, hüly.... bocsánat! Botorság is lett volna mondjuk licence díjat kérni egy ES64U, közismertebb nevén Taurus mozdony modelljei után. Nyugodtan, mindenki gyárthatja a szokásos vasúti festésekben.

A bibi ott van, ha az adott mozdony reklámhordozó is lesz valamilyen szinten. Lásd: osztrák- svájci foci EB országok zászlajával díszített ÖBB 1116-ok, vagy a Mozart mozdony, de ide tartoznak a magyar Loc&More által készített GYSEV, és MÁV mozdonyok is. Nem véletlen, hogy Mozart Taurus csak ROCO kiadásban van, míg Liszt csak Jägendorfer-ben. Volt is ebből a régi helyen is, meg itt is vita, ami azzal végződött, hogy egy nevesebb hazai kisszériás modellező csúnyán felsült az ontopic méretű Taurus modelljével, mert drágább volt, és csúnyábban kivitelezett is, mint a nála olcsóbb, hivatalos verzió. Meg is sértődött a nevezett ezen, pedig nincs, és nem is volt igaza. Egy védett dizájnt kopizott le, ráadásul rosszul.

Hogy ne legyen vita belőle: ha valaki odahaza, magának, meg még 4 barátjának lematricázik egy-egy ilyen mozdonyt, és az így készült modell nem kerül kereskedelmi forgalomba, vagyis nem lesz belőle áru, akkor nem törvénysértő a dolog. Minden más esetben igen.
(#39376) enigma válasza saetta hozzászólására (#39367) Válasz Nov 14, 2014
Nincs bibi, én is elbuktam a szombatot. A kedves vevő épp az imént mondta le a kiszállítást. Így a zarándoklatom elmaradt holnap is.
(#39377) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#39375) Válasz Nov 14, 2014
Idézet:
„Botorság is lett volna mondjuk licence díjat kérni egy ES64U, közismertebb nevén Taurus mozdony modelljei után.”

A baj az, hogy sajnos sok telhetetlen közgazdász és jogász egyes cégeknél, ezt nem igy látta, és probálkoztak, aminek most egyelöre határt szabott a biroság. De nem hiszem, hogy olyan könnyen feladják ezek a rafinált jogászok és pénzéhes könyvelök. Ugyhogy ennek lesz még folytatása.

(#39378) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#39377) Válasz Nov 14, 2014
Persze, próbálkozni, azt lehet!
(#39379) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#39378) Válasz Nov 14, 2014
Fognak is, mert sokan azt hiszik, hogy a használhatatlan konstrukcioik legalább a modellezöknek lesznek eladhatók....
(#39382) Orpolyas válasza BR95 hozzászólására (#39349) Válasz Nov 14, 2014
Valószínűleg az eladó beírta a gugliba, hogy TT modellvasút M61, kidobta a Tilliget, és az alapján adta meg az árat. Észszerűen gondolkodva ezzel tudnám magyarázni.
(#39383) TTfan válasza Orpolyas hozzászólására (#39382) Válasz Nov 14, 2014
Én még ezzel sem, mert az új Tillig modellek áránál is drágábban szeretné eladni a soha nem használtnak feltüntetett koszos, lepattogzott festékű modelleket. Az OLX így sem foglalkozik a hírdetéssel.
(#39386) csíkosháTTú válasza Orpolyas hozzászólására (#39382) Válasz Nov 14, 2014
Sajnos én is aTTól tartok, hogy egy pofátlan disznó lehúzási próbálkozásával állunk szemben. Vajon miért nincs lefotózva alulról a két NoHAB? Mert akkor kiderülne, hogy, ami úgy látszik, az bizonyos is, vagyis nem igaz, hogy soha nem voltak használva. Még, ha igaz is lenne, hogy nem használtak a modellek (30 évig csak a dobozban feküdtek??? Ugyan kérem...), akkor sem érnek többet, mint egy mai új! Olyan múzeumi értékről meg nem beszélhetünk, amit pl. egy 0-s méretű Zeuke jelentene...
(#39387) Orpolyas válasza TTfan hozzászólására (#39383) Válasz Nov 14, 2014
Én személy szerint már nem lepődöm meg az ilyen árakon, csak mosolygok rajta. Az ecseri használtcikk piacon egy kupplung, kerék nélküli szétesett BTTB CSD emeletes egységet akartak nekem VERO dobozban eladni, mondván a sajátja. Mindezt 8000 Forintért, arra hivatkozva, hogy "méd in dzsermani" furcsa állatfajok vannak, de nem kell velük foglalkozni, mert úgy is csak felhúzza magát az ember és még hülyének is van nézve, meg okoskodónak titulálva.
(#39388) masTTertape válasza róbertke hozzászólására (#39348) Válasz Nov 14, 2014
Hát Kazi! Ez a gondolatsor most nagyot ütött így, 2014-ben.
Kb. így érzek most:
Miért is lenne bibi eljutni Németországba?
Ha valaki a szomszéd faluba nem jut el (amit erősen kétlek, de úgy 50-100 éve inkább hihető volt), akkor az nem nem tud, hanem nem akar. Ennyire egyszerű.
A másik, hogy évről évre egyre többen AKARNAK eljutni a német beszerzési lehetőségekhez és míg 5-6 éve épp, hogy lézengett odakint pár gyűjtőtárs, addig mostanában mindig szembe jön valaki, aki magyarul beszél.
Mert hogy sokan jönnek rá arra a nem elhanyagolandó tényre, hogy a hazai használt piac csapni való. És bizony egy fél mozdony árából ki lehet utazni, meg lehet aludni és csodálatos dolgokat lehet beszerezni.
Persze mindazoknak, aki akarnak kijutni.
Akik nem, azok megelégednek a demagóg puffogással.
Ennyi...
(#39389) masTTertape válasza enigma hozzászólására (#39356) Válasz Nov 14, 2014
Szia Feri,
Levélben is írtam, hogy holnap ott leszek a börze környékén és tudunk találkozni.
A számomat tudod, hívj bátran!
Gábor
(#39390) Orpolyas válasza Orpolyas hozzászólására (#39387) Válasz Nov 14, 2014
... meg ha tudná, miről van szó, akkor nem "villanyvasutat" írt volna a hirdetés címeként. Ez egy egyszerű amatőr figura, aki nagypapa készletét akarja felszámolni... szerintem.
(#39391) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#39342) Válasz Nov 14, 2014
Pedig az okok egyszerűek. A 2D tengelyrend annyi féle, ahány ház. Mert ez csak a futópár és a kapcsoltak viszonyát jelöli, a méretekre nem tér ki. Így a 424-es paraméterei viszonylag egyediek lehetnek más 2D keréksorhoz képest.
Ezzel szemben a Búvár és Tsai mozdonyokról a lehető legtöbb bőrt le tudják húzni a gyártók. Búvár és Bardotka egyazon alap, sőt nagy túlzással ebbe a tengelytávba egy Csörgő is beleférne, sőt akár a Szili is, ha lenne stabil magyar piaca az előzőeket gyártó cégeknek.
És ez nem csak TT-ben van így. H0-ban sincs igazán széles tömegeknek gyártott 424-es, lásd a 109-es is viszonylag bukta a Roco-nak (tavalyelőtt fűztük is fejlesztés fejét, hogy inkább legyen 424, de aztán a 411 mellett döntöttek...)

Abszolúte nem tudják konfekcionálni ezeket a típusokat, így csak szűk körben gyártható. És sajnos szinte mindegyik magyar vasúti járműre vonatkozik.
(#39392) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#39388) Válasz Nov 14, 2014
"Góg és Demagóg fia vagyok én..."

Egy valamit kifelejteTTél a számításból. Az OK, hogy aki rászánja a pénzt az utazásra, az kimegy. Csak vannak ám olyanok is, akiknek pénze lenne, csak időt nem tud szánni egy német útra. Azért Sebnitz-et, vagy Leuna-t nem lehet egy "egybugyis" túrával elintézni 24h alatt...
(#39393) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#39392) Válasz Nov 14, 2014
Ez így igaz, de attól már igazán el kell szakadnunk, hogy "a szomszéd faluba se..."
Minden szervezés és időbeosztás kérdése szerintem. Az elmúlt 5-6 évben sok olyan mérettárssal találkoztam, aki, ha csak egyszer is, de rászánta az időt és azt a csekélyke pénzt, hogy ezt az élményt megélhesse.
(#39394) PéTTer válasza csíkosháTTú hozzászólására (#39392) Válasz Nov 14, 2014
Hát perverz dolog, de 22 óra alatt megvolt... Azonban ha az ember alaposan körül szeretne nézni, mindenképp ottalvós a dolog.
(#39395) masTTertape válasza PéTTer hozzászólására (#39394) Válasz Nov 14, 2014
Ez a hardcore változat, amit azért normális ember fia elkerül. Ne azon a plusz 8 órán, vagy 20 eurón múljon akár egy élet, vagy több is. Főleg, ha a delikvens a sofőr...
(#39396) PéTTer válasza masTTertape hozzászólására (#39395) Válasz Nov 14, 2014
Ez így igaz ezért írtam, hogy perverz volt a dolog. Voltunk már az igényes verzión is, viszont Csíkos mesternek is igazsága vagyon az idővel kapcsolatban.
(#39397) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#39391) Válasz Nov 14, 2014
A baj az, hogy a 2-D tengelyelrendezés mindig nagy gond a modellben, akármilyen tengelytávokkal meg kerekekkel. Kilométerre van a szimmetriátol, és ez szinte teljesen kezelhetetlen a modellek kis ivein meg mindkét irányba. Ezt sem a nagyszériások sem a kicsik nem tudják megoldani sem TT - ben , sem más méretben. Vagy nagyon nagy ivet kell a dobozra irni vagy egyébb problémákkal küzd ( a modellhüség oltárán).
Nézd meg, hogy milyen kevés 2-D modell van a gyárak kinálatában. ( szinte semmi). Igy az a remény, hogy valaki megküzd ezzel a feladattal nagyon délibábos. A 109-s egy megint más dolog a 2-C tengelyelrendezéssel. Ez sokkal könnyebb konstrukcio és ráadásul a közkedvelt 2-C-1 -s mozdonyokból csak egy futokereket kell kihagyni.

Nyilván, hogy a bardotka azonos a buvárral, hiszen annak az elödje és a CKD egyen alvázán futnak ( nemcsak ez a 2 tipus, hanem még legalább egy tucat). Majdnem azt mondhatnám, hogy ez az alváz kisebb nagyobb modositásokkal jo minden hajdani CSD dizelhez, meg a csörgöhöz is ( igaz arrol sok bört nem igen lehet lehuzni, hiszen alig mozdult ki a határok mögé). Igy nyilvánvalo, hogy üzleti szempontbol ez egy nagyon jo választás volt! A szilihez nem jo a futomü, mert a villanymozdonyoknak hosszabb a tengelytáva az alvázoknak.
(#39398) enigma válasza Orpolyas hozzászólására (#39390) Válasz Nov 14, 2014
Nekem ez a kedvencem:
Bővebben: Link
TT start szett a főcímben a leírásban pedig H0-s Start. Körpályával. Egyenes sínekből. Mindezt bagatell 50000!!! forintért.
Szerintem ezek az eladók egymás kezébe adják a hülyeségboltban a kilincset. Az egyik kiír egy ilyen árat, a másik meg rögtön rááraz arra.
De ez sem rossz:
Bővebben: Link
1000 forint/db U profilos sínért.
Magyarország. Én így szeretlek!
(#39399) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#39397) Válasz Nov 14, 2014
Azért írtam a Szili, Csörgő párost e tekintetben, mert az előző tengelytávja 2400 (akárcsak a csehszlovák gépeké), az utóbbié 2300 mm. Ami ugye TT-ben eléggé elenyésző különbség lenne, így bátran modellezhető azonos forgóvázon.
A kerekek átmérője változik.
(#39402) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#39399) Válasz Nov 14, 2014
Bocs rosszul emlékeztem a szili méretére.
(#39403) róbertke válasza masTTertape hozzászólására (#39388) Válasz Nov 14, 2014
Gábor ha én valahová el akarok jutni, akkor még a derékig érő hó és az orkán erejű szél sem tud visszatartani .... de sajnos abban is van igazság, amit Pista írt neked. Többször előfordult már, hogy a szüleimhez utazván a három napból egy ebédre futotta, mert visszahívtak rendkívüli munkavégzésre ...
Lapozás       257/437    
Frissek
  2025. Jan, 22. Sze
16:43:13
  Jelenleg 18 fő olvassa az oldalt
Hirdetés