|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#40228) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 10, 2014 |
|
Sziasztok!
Ilyen szépségeket találtam a TT-s kínálatban:
TT Bardotka
Ezt is ahogy a H0-ás Kocúrt hangszóróval szerelik,és már itthon is kapható elég jó áron.
És kiadják Rocoék TT-ben is a 902-es Gysev Szergejt,az is szép darab.
|
(#40229) etwg válasza Orpolyas hozzászólására (#40227)
|
Válasz •
|
Dec 10, 2014 |
|
Ez mindig is igy volt, de a hatásos propaganda ezt mindig nagyon sikeresen álcázta.
Régeben táltott szájjal néztük ezeket a csodákat, majd vagyonokat adtunk egy-egy dologért, hogy utánna levessük a szemellenzöt... |
(#40230) sunocske válasza Fordítókorongos hozzászólására (#40228)
|
Válasz •
|
Dec 10, 2014 |
|
Ha ezt előre tudtam volna...
... akkor nem vettem volna meg a KuBer féle kisszériás gepet, ami sajnos még mindig vitrinmodell, mert még a masTTertape-féle gyógykezelés* se tudta kigyógyítani a bajaiból.
* félreértés ne essék, a kezelés sikeres volt, de maga a mozdony nem egy sikeres konstrukció... |
(#40232) Orpolyas válasza Fordítókorongos hozzászólására (#40228)
|
Válasz •
|
Dec 11, 2014 |
|
Remek! Egy Bardotka nálam is tervben van, de idén karácsonyra már megvettem az ajándékomat magamnak, majd jövőre esedékes lehet még... Egyébként nem úgy volt, hogy a M&H leáll a vasútmodellekkel, és csak RC-t fog forgalmazni? |
(#40233) Orpolyas válasza Orpolyas hozzászólására (#40232)
|
Válasz •
|
Dec 11, 2014 |
|
pontosítok: csak az Allé-ban levőről hallottam. |
(#40234) sunocske válasza Orpolyas hozzászólására (#40233)
|
Válasz •
|
Dec 11, 2014 |
|
No látod, így már egyből nem zárja ki egymást a kettő |
(#40237) reszelozsir válasza sunocske hozzászólására (#40230)
|
Válasz •
|
Dec 11, 2014 |
|
A Temofeszten én is beleszerettem, talán a hangja miatt is, de sajnos csak nagyon távlati terv lehet. |
(#40241) Orpolyas válasza Orpolyas hozzászólására (#40232)
|
Válasz •
|
Dec 11, 2014 |
|
No, megvannak a hiányzó alkatrészek, csak elfelejtettek szólni, hogy mehetek érte. Már akár fel is cicomázhatom a mozdonyt. A régi idők modelljeivel talán azért kevesebb gond volt, mert nem volt annyi plusz kis biz-baz, amit az embernek fel kellett ragasztgatni, mert a kapaszkodók, korlátok vagy egybe voltak öntve a kasznival, vagy meg sem voltak jelenítve; nem beszélve a visszapillantó tükrökről és ablaktörlőkről. De én ehhez nem érthetek, ugyanis amióta az eszemet tudom, doboz-újan csak relatíve korszerű modellek lettek véve, amihez már külön felszerelhető alkatrészek voltak. |
(#40244) jakoa hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 12, 2014 |
|
Egy kérésem lenne azokhoz a paparazzókhoz, akik a klubtalin a mini taurus találkozóról készítettek képeket, küldjenek át néhányat e-mailben. Nem titoltan marketing célból szeretném használni őket.
Köszönöm! |
(#40246) sunocske válasza Orpolyas hozzászólására (#40241)
|
Válasz •
|
Dec 12, 2014 |
|
Ezért jó csehszlovák vasutat modellezni, ott ugyanis egészen a legújabb járműtípusokig egyszerűen nem volt visszapillantó tükör (mármint az igazin!) |
(#40247) Orpolyas válasza sunocske hozzászólására (#40246)
|
Válasz •
|
Dec 12, 2014 |
|
Most nézegettem néhány hírösebb kelet-német mozdonyt, Br110, Br211, Br118... azoknak sem volt/sincs tükrük. |
(#40250) etwg válasza Orpolyas hozzászólására (#40247)
|
Válasz •
|
Dec 12, 2014 |
|
Ez a tükörmánia caak az utobbi évek ergonomiai terméke. Régen a mozdonyvezetönek illett kinézni az ablakon amikor indult ( meg akkor a mozdonyon oda is lehetett férni az ablakhoz. Sok modern mozdonyban ez majdnem lehetetlen, ezért kellett a tükör. |
(#40251) Orpolyas válasza etwg hozzászólására (#40250)
|
Válasz •
|
Dec 12, 2014 |
|
No ilyennel sincs még tapasztalatom. A legmodernebb mozdony aminek a vez. állásán voltam, az a Taurus volt, amikor új volt nálunk, és lehetett vasút buzulni, a fene emlékszik már milyen belülről, csak annyi maradt meg belőle, hogy hiányoltam a "kormányt" belőle |
(#40253) gmarc válasza Orpolyas hozzászólására (#40251)
|
Válasz •
|
Dec 13, 2014 |
|
Nálunk a BDV-vel kezdődött a becsukható tükrös széria, aztán a Taurus is ilyen, a Traxx-on meg már kamerás a rendszer, így két is dudor van csak a kasztnin, tükör nincs. Sok vasút van, ahol a mai napig nincs tükör, pl. a volt jugó vasutak nagy része, igaz, ott modern mozdonyok sincsenek. |
(#40254) etwg válasza gmarc hozzászólására (#40253)
|
Válasz •
|
Dec 13, 2014 |
|
Máshol sincs ( pl. USA). Inkább ugy mondanám, hogy ez inkább középeuropai talalmány, és azzal van összefüggésben, hogy már nem mindenhol van állomási forgalomirányitás ( korábban az volt felelös a vonat indulásáért piros sapka a palacsintasütövel) igy most a mozdonyvezetöre bizták ezt a komoly feladatot ( nem log-e valaki a vonatbol vagy minden ajto csukva van stb. )
Ehhez meg kell a tükör vagy kamera.
|
(#40255) csíkosháTTú válasza gmarc hozzászólására (#40253)
|
Válasz •
|
Dec 13, 2014 |
|
Fél OFF
Volt szerencsém utazni TRAXX-on. Háttt... van egy fajta "ergonómiája" a kameráinak...
1: Ha a peron a vonat jobb oldalán van, azért azt nagyon meg kell szokni, hogy a fejünket balra fordítsuk, mert a monitor a vezérállás pultjának a közepén van.
2: Egy jól kivilágított peron esetén sötétben a kamera képe hasznavehetetlen, mert a fényforrások/sötét hátteret nem képes feldolgozni, a lámpák bevakítják a kamerát. Nem marad más, ablak le, és kinézni hátra. A baj csak akkor van, a le- és felszállás a vonat bal oldalán történik, bajos egyszerre kihajolva hátranézni a bal oldalon, és elegendően magas vezér esetében lábbal előretolni a kontroller joystickot.
3: Ha nem középajtós kocsi van a vonatban a mozdony mögött, és a jegyvizsgáló kolléga/kollegina a mozdony mögötti első ajtóból menesztene, az a visszapillantó kamerában nem látszik, mert a mozdony kapaszkodója kitakarja.
"Spitzentechnologie"... Aki ezt kitalálta a TRAXX-ban, az egy métert nem vezetett mozdonyt soha, pláne nem személyvonatot. De legalább kérdezett volna meg egy mozdonyvezetőt!... |
(#40256) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#40255)
|
Válasz •
|
Dec 13, 2014 |
|
Talent? |
(#40257) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#40256)
|
Válasz •
|
Dec 13, 2014 |
|
Ahhoz az ipari hulladékhoz nem volt még szerencsém, utasként sem. |
(#40258) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 13, 2014 |
|
Na és mi a véleményetek mondjuk a Vectronról, ahol oldal ablak sincs? |
(#40259) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#40255)
|
Válasz •
|
Dec 13, 2014 |
|
Hát igen, nagyon ritka eset ma már, amikor egy mozdonyvezetö mozdonyt tervezhet......
Aki meg tervez, az tervezö és nem mozdonyvezetö......
|
(#40260) róbertke válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#40258)
|
Válasz •
|
Dec 13, 2014 |
|
Már csak egy lépés a ....... teljesen automatizált vasúttól... |
(#40265) Orpolyas válasza róbertke hozzászólására (#40260)
|
Válasz •
|
Dec 13, 2014 |
|
Juhúú repesve örömködöm. Miért nem tervezünk ennyi erővel teleportáló gépet? Ahhoz nem kell sem kalauz, sem mozdonyvezető de még visszapillantó kamera sem Csak egy indító, meg egy fogadó fülke, amiből amibe megérkezhet az "utas" |
(#40266) hamel válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#40258)
|
Válasz •
|
Dec 13, 2014 |
|
A legújabb jármű tervezési szabályok szerint nem lehet oldalablak a fülke elején, hogy az ütközési-energianyelő zónát ne gyengítse, így aztán tükör sincs. Ha van oldalablak, az nem a vezető mellett lesz, így aztán most már csak a kamerák maradnak. |
(#40274) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 13, 2014 |
|
hááát....
Bár tudatlan vagyok ebben, mert hát nem ezt a szakmát tanultam, de ha ott van a mozdony mögött még 500 tonna, vajon mennyit számít hogy van-e oldal ablak, vagy nincs.
Ott úgy is repül minden amerre lát. |
(#40275) Orpolyas hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 13, 2014 |
|
Egy kicsit eltérve a fülkeablak és tükör témától kérdezem, hogy a Tillig Br110 milyen dekóder foglalattal rendelkezik? A weboldalon 6 tűs NEM 651 van jelölve, de a startszettben lévő digitalizáló útmutatóban pedig NEM 662 Next18 foglalatról beszél. Még nem tervezem a digitalizálását, csak azért érdekel, mert nem tudom melyiknek higgyek... bár valamiért a nyomtatott forma hihetőbbnek tűnik. |
(#40281) Orpolyas válasza Orpolyas hozzászólására (#40275)
|
Válasz •
|
Dec 13, 2014 |
|
Szűkítem a kört: fekete, teli keretes 056-9 pályaszámú mozdonyról van szó. Csak azért, mert most ahogy kotorásztam az interneten, és cikkszámtól függően 6 pólusú és 8 pólusú is létezik. |
(#40298) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 14, 2014 |
|
Remotorizáltam egy Roco Szergejt.
Az átépítés Jákó Attila rézmaratott alkatrészeivel történt, ez úton is köszönet Neki érte.
Két negatívum hogy a mozdonyhoz tartozó hangtompító nem megfelelő a remothoz, és a nem megfelelő helyen megjelenített ablaktörlő imitáció nem javítható.
Üdv. Mindenkinek! |
|
(#40305) jenicel válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#40298)
|
Válasz •
|
Dec 14, 2014 |
|
Nekem nagyon tetszik. |
(#40307) saetta válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#40298)
|
Válasz •
|
Dec 14, 2014 |
|
Feri, ez igencsak szépen sikerült.
Ha bátrabb lennék, rákérdeznék...
Csak nem? |
(#40308) TTfan hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 15, 2014 |
|
Sziasztok!
Ez a GAGS mennyire egyezik meg a hazai kihaló félben levő vagonokkal? Egy az egyben MÁV-osítható lenne, vagy csak kompromisszumokkal? |
(#40309) sunocske válasza TTfan hozzászólására (#40308)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2014 |
|
Hali!
A Gags kocsik lényegében már kihaltak a hazai vasútról. A képen látható kocsi egyébként csak nagyon nagy kompromisszumok árán "mávosítható".
Itt egy kép az eredetiről:
Bővebben: Link |
(#40310) G.F. Rákoskeresztúr válasza saetta hozzászólására (#40307)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2014 |
|
Zoli! Természetesen ez a Te mozdonyod!
Csak gondoltam megmutatom a többieknek. |
(#40314) csíkosháTTú válasza Orpolyas hozzászólására (#40281)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2014 |
|
Tillig cikkszám alapján könnyebben menne. DE! Ha nem mostani gyártás, akkor "elvileg" NEM651, vagyis 6-os (8-as nem is volt). Azért van ott az "elvileg", mert nem egészen úgy megy a dolog, hogy kiveszem a vakdugót, és bedugom a dekódert... |
(#40315) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 15, 2014 |
|
Azok figyelmébe, akik a modern vasútért rajonganak, és még nem költöTTék el minden pénzüket!
Várhatóan a hét közepétől lesz kapható a Kühn ER20 (Hercules) dízelmozdony MRCE és Metrans festésben. Utóbbinak volt (van?) hazai vonatkozása, bejárt hozzánk. |
(#40319) Lezlinilzen válasza csíkosháTTú hozzászólására (#40315)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2014 |
|
A Metrans itt jár nálunk, tegnap este találkoztam vele Zalaszentivánban. Konténervonatokat visz Hodosra. |
(#40320) Lezlinilzen hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 15, 2014 |
|
|
(#40321) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#40315)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2014 |
|
Én Soroksári út rendezőpályaudvaron futottam össze vele az elmúlt hónapban többször is.
Ugyanitt zöld-sárga (PSŽ) Kocour is rendszeres vendég. Meg a floydos flotta épp ráérősebb darabjai |
(#40324) Orpolyas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#40314)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2014 |
|
Nah... akkor egyszerűen elintézve:
A szettben ez a leírás van. ez
A külön kapható mozdonyhoz pedig ez van mellékelve.
A szettet 2014. novemberében vettem. |
(#40326) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 15, 2014 |
|
Szolgálati közlemény mindazoknak, akik a gyárból kértek garanciális, vagy utólagos beépítéshez való alkatrészek, hogy minden megrendelt apróság épségben hazaért - velem együtt. |
(#40327) Gashpy válasza TTfan hozzászólására (#40308)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2014 |
|
Gags ügyében javaslom a Poschmodelles fiúk fülét rágni...
kb. 2 éve teTTek egy "könnyelmű" ígéretet... |
(#40329) sunocske válasza Gashpy hozzászólására (#40327)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2014 |
|
A Dani nekem azóta nem veszi fel a telefont
Viszont legalább visszahív 1-2 napon belül |
(#40330) masTTertape válasza Orpolyas hozzászólására (#40324)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2014 |
|
Akkor nézd meg a jobb alsó sarokban a dátumot! |
(#40331) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#40315)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2014 |
|
Sőt az igazán elvadultak megvehetik a cseheknek szánt különkiadású Metrans gépet, amin ugyanúgy el van kefélve valami a fényszórónál, mint az eredetin. |
(#40332) masTTertape válasza Orpolyas hozzászólására (#40275)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2014 |
|
Igen, ettől az évtől kicsit modifikáltak a V100-asok paneljén, bár a cikkszám maradt. Ha belenézel az ablakon, akkor a vezetőállásnál látnod kell a vakdugót. Ha látod, akkor Next18-as, ha nem, akkor a régebbi, elvileg NEM651-es, ahol lelóg oldalra a fülke belsejébe a vakdugó. És Csíkos is azért írta az elvileg szót, mert ebben az esetben a hat láb beforrasztós. Azaz a vakdugót ki kell forrasztani és illendő egy hattűs foglalatot, derékszögű lábakkal berakni, majd abba bedugni a dekódert. |
(#40333) masTTertape válasza Fordítókorongos hozzászólására (#40228)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2014 |
|
Még tavaly hírt adtunk az MTB Bardotkáról. Bő egy évnek kellett eltelnie, hogy az eddig egyetlen, hazai viszonteladó mellé újabb is bekerüljön a képbe. |
|
(#40334) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#40333)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2014 |
|
|
(#40335) hoTTo válasza masTTertape hozzászólására (#40333)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2014 |
|
Idézet: „Bő egy évnek kellett eltelnie, hogy az eddig egyetlen, hazai viszonteladó mellé újabb is bekerüljön a képbe.”
Pedig más is képbe akart kerülni velük (más is akart partnerséget), csak az MTB üzletpolitikája nagyban eltér az összes többi gyártótól. Olyat kérnek induláskor, aminek nem biztos, hogy mindenki meg akar felelni, főleg ha van hazai TT piac ismerete és azt össze tudja vetni az MTB termékpalettájával.
Kíváncsi lennék rá, hogy eddig hány darab MTB termék kelt el itthon, hazai boltban. |
(#40336) saetta válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#40298)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2014 |
|
Feri!
Innen a távolból is köszönöm ezt a váratlan, kedves (elő)karácsonyi ajándékot...
Kereslek, amint hazaértem.
-----
Szolgálati közlemény:
A február eleji modultalálkozón várhatóan egy Remot M62-es modellt is használhatunk.
SAetta
|
(#40337) saetta válasza sunocske hozzászólására (#40309)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2014 |
|
Nekem viszont az előző gyűjteményemben pont a Te linkeden szereplőhöz hasonló modellem volt egy (talán cseh?) bausatzból...
S. |
(#40338) masTTertape válasza hoTTo hozzászólására (#40335)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2014 |
|
Tudom.
A morgásom nem a hazai helyzetet, hanem a gyártó hozzáállását jellemezte. Két napig vendégül láttam az MTB tulajdonosát és a meg nem nevezett funkciójú hölgyet, aki kísérte. Hiába a jó magyar kaja és a viszonteladói lehetőségek némi formálgatására utaló magatartás, csak annyit sikerült elérnem, hogy a VMC-hez lett lerakva hat, azaz hat db, ugyanolyan, H0-ás modell ahelyett, hogy egy kisebb termékpalettát hagyott volna itt.
Azóta csakis impotens ügykezelés és a bekért árlista/katalógus adatok elmaradása jellemezte az "üzleti kapcsolatot". Illetve az ő részéről az örökös fanyalgás, hogy ez a magyar piac mennyire sz@r, ő ide nem fejleszt.
Ahhoz képest az itt hagyott mennyiség fele talált gazdára a szaküzletben...
A legnagyobb vicc pedig az, hogy én inkább a cég holland befektetőjétől szerzem be a modelleket, mintsem közvetlenül a gyártótól. Annak ellenére, hogy a legelső, a cégtől közvetlen vásárlás sikeres volt.
Az a gond, hogy itt 30-50 db-os kisszériák készülnek. A kis cég csak akkor fog bele egy ilyen sorozatba, ha tutira megvan minden példány vevője. És éppen ebből kifolyólag a viszonteladótól tulajdonképpen a teljes produkciós költséget szeretné mihamarabb beszedni, aztán max a profiton lehet sokat kotlani. |
|
|
2025. Jan, 22. Sze 16:54:15 |
|
Jelenleg 21 fő olvassa az oldalt |
|
|