Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       267/437    
(#40694) angyal.marci válasza etwg hozzászólására (#40693) Válasz Dec 28, 2014
FZ1-es trafóval úgy futott a mozdony, hogy csak na... a hasonló korú Zeuke V180, ami egyébként motorikusan tökéletes, úgy lemaradt mellette, mint a borravaló... és a mérőműszer is működött! Az egy másik dolog, hogy - ahogyan masTTertape kolléga mondta- tojást lehetett volna a V36-on sütni...
(#40695) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#40694) Válasz Dec 28, 2014
Azt azonban érdemes lett volna megnézni, hogy valoban mi volt a rossz; a motor, vagy a mechanizmus, avagy egyik sem , csak egy sima rövidzár mielött még a delej a motorra jutott volna.
Lehet, hogy valaki 4 V-s motort rakott bele (TT-Startbol)
(#40696) angyal.marci válasza etwg hozzászólására (#40695) Válasz Dec 28, 2014
Nem volt semmi rövidzárlat... a mérés előtt lett a mozdony visszarázva a Liberóba, meg is volt kenve, semmi kívülről látható ok nem utalt erre.
(#40697) angyal.marci válasza etwg hozzászólására (#40695) Válasz Dec 28, 2014
Minden eredeti volt benne.
(#40698) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#40697) Válasz Dec 28, 2014
Attol még lehetett benne 4V -s motor ha Start szetböl valo.
(#40699) angyal.marci válasza etwg hozzászólására (#40698) Válasz Dec 28, 2014
Erre sosem fog fény derülni. Egy Game Boy dobozba volt bezsúfolva egy halom kalapsínnel és pár teherkocsival együtt...
(#40700) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#40699) Válasz Dec 28, 2014
Ezért kellett volna akkor vizsgálni ( a 2 motor egyforma volt, csak más volt a száma meg a rotorja)
(#40701) angyal.marci válasza angyal.marci hozzászólására (#40699) Válasz Dec 28, 2014
Lehet, hogy így is egy szett volt, de szerintem egy önürítőssel, két vagy három tartállyal, két nyitott kocsival és angolváltóval-két másik váltóval nem egy szettet alkotott. Volt ott még ív-egyenes rengeteg, most Kiss Árpád épülő terepasztalában van.
(#40702) angyal.marci válasza etwg hozzászólására (#40700) Válasz Dec 28, 2014
Olyan körmotor volt benne, mint a V180-ban. A cikkszáma 8311 vagy 8312 lehetett
(#40703) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#40702) Válasz Dec 28, 2014
Majd lehet, hogy Gábor vagy Steve fogja tudni milyen száma volt a hajdani startos körmotornak. Ugyanugy nézett ki mint a többi, de csak 4 V-ra ment.mintha 4xxx kezdödött volna annak a motornak a száma.
(#40705) TTKacsa hozzászólása Válasz Dec 28, 2014
Sziasztok!

Kicsit megszakítanám a kialakult eszmecsere tárgyát kuplung ügyben. Hivatalosan melyik a Tillig új kuplungja? Aminek van alsó pöcke, vagy aminek nincs?

A legutóbb vásárolt Tillig szettben (BR86+3 kéttengelyes személy) a kis pöckos kapcsoló van mindenhol, a Kuehn kocsikon is ezt találtam, viszont a Roco Szergejen a pöcök nélküli van.

A göröngyös próbapályán nagy jelentőséget adtam a pöcöknek, mert e nélkül leakadt a szerelvény a mozdonyról.

Előre is köszönöm!

Szép estét: Kacsa!
(#40707) angyal.marci válasza TTKacsa hozzászólására (#40705) Válasz Dec 28, 2014
TT-ben négyféle kapcsolóról tudok. Ebből hármat ismerek. A mai Tillig kapcsoló egy finom, kis térbeli tömegű kapcsoló, ennek ejtőhorga van. Alul ez az ejtőhorog egy c betűt ír le, felül pedig egyenes, és lefelé van rajta egy horogszerű képződmény, ami a lelke az egésznek.
Sok sikert!
Marci
(#40708) angyal.marci válasza TTKacsa hozzászólására (#40705) Válasz Dec 28, 2014
http://vasutmodell.com/kuehn-modell-74900-rovid-kuplung-kurzkupplung-24db-

Így fest majdnem a Tillig által gyártott legújabb kapcsoló, csak azon nincs a képen látható alulról a második kicsike pöcök.
(#40709) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#40703) Válasz Dec 28, 2014
8390: 9V egy kihajtás
8391: 4,5 V két kihajtás
8310: 12 V egy kihajtás
8311: 12 V két kihajtás
(#40710) TTKacsa válasza angyal.marci hozzászólására (#40708) Válasz Dec 28, 2014
Én értem az egész lényegét, ismerem is a megoldást elég rég óta. Elnézést, ha rosszul fogalmaztam.

A kérdésem nem a C alakot formáló horogra, hanem a Kuehn félén balról az első kis pöcökre gondoltam. A Tillig pár éves modelljein ezt találtam, de a legújabb katalógusban már pöcök nélkül van, illetve a Roco sem használja a pöcköset.
Emelkedőn nekem könnyebben szétakadt a pöcök nélküli.
Hivatalosan melyik a Tillig-é?
(#40712) etwg válasza TTKacsa hozzászólására (#40710) Válasz Dec 28, 2014
A tilligen eredetileg nem volt, a Roco meg olyat használ amit éppen talál ( jelenleg a Fleischman kuplungot). A Kühn vezette be a pöcköt, és lehet, hogy a Tillig is ( végre ) átvette.
(#40713) TTKacsa válasza etwg hozzászólására (#40712) Válasz Dec 28, 2014
Köszönöm! Így már értem, hogy nagyjából mi a felállás.
(#40725) Orpolyas válasza masTTertape hozzászólására (#40684) Válasz Dec 29, 2014
Közben rájöttem, hogy lehet, hogy marhaságot csináltam, ugyanis a trafóval is lehetett baj, ez akkor nem jutott eszembe, hogy nekem volt ilyen problémám, hogy az FZ1 nem adta a 12V-ot, csak 6-ot, és rettentő nagy szögben kellett elforgatni a gombját, hogy megmozduljanak a mozdonyok. Ki kellett volna próbálni egy másik mozdonnyal is, és ha az is úgy indul, akkor a trafó a ßar. Na, mindegy - visszacsinálni már nem tudom.

Igen, ismerem a szöszölődést, én is pucoltam már ki gyüpetet a csigatengelyek közül. De ahogy elnézem, azt a gépet a terepasztalon is járatták a fűszóróanyag alapján.

Én anno az LVT-m kitakarítása előtt vettem észre, hogy rettentően nagy lett az áramfelvétele. Amikor szétkaptam, kiderült, hogy valószínűleg csak egy irányba járatták, és trapézosra a kopott a szénkefe. Ez a csere után megoldódott.
(#40728) angyal.marci válasza Orpolyas hozzászólására (#40725) Válasz Dec 29, 2014
Nekem van egy kb 3 éves T334, Tillig gyártmány, ami a szénkefe alatt a főkereten tele van fekete szmötyivel, viszont a szénkefén nem látszik semmi gubanc. Mit csináljak vele? (mellesleg megjegyzem, hogy ugrál a síneken a gép)
(#40729) Luciferike válasza masTTertape hozzászólására (#40709) Válasz Dec 29, 2014
A Startos SNCF 7139-es mozdonyomba két kihajtásos 9V-os motor volt. A számát nem tudom mert újabb 12V motort raktam bele.
(#40730) Orpolyas válasza angyal.marci hozzászólására (#40728) Válasz Dec 29, 2014
Ebben sajna nem tudok segíteni, mert Tillig T334-est még csak a gyári fotóról láttam. Az ugrálás oka lehet az, hogy el van törve a fogaskerék, vagy excentrikus a kerék a tengelyen... én erre tippelnék.
(#40731) angyal.marci válasza Orpolyas hozzászólására (#40730) Válasz Dec 29, 2014
ami a fogaskereket illeti, azzal semi gond
(#40732) maTTato hozzászólása Válasz Dec 29, 2014
Sziasztok!
Kicsit belehúztam és feltoltam az idei utolsó klubtali képeit.
Megtekinthetőek:ITT!
(#40733) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása Válasz Dec 29, 2014
Kedves méreTTársak, ez lett a végeredmény a Tillig Szergej leültetésének az ügyében!

DSCN3679.JPG
 
(#40735) angyal.marci válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#40733) Válasz Dec 29, 2014
Szép lett!
(#40736) angyal.marci hozzászólása Válasz Dec 29, 2014
Terelem a témát: az IP bézének mekkora az ütközők közötti távolsága? A 2013/1 -es megjelenésű Indóház Extra (KIS PIROS, a mellékvonali iparos címmel) azt írja, hogy: "A homlokfal alsó részét kijjebb húzták, a felsőt pedig ennek mefelelően megdöntötték. (...) A megváltozott homlokfal miatt a motorkocsik ütközők közötti hossza is megnőtt."
Az ugyancsak Indóház kiadású Magyarország Mozdonyai c. könyv pedig azt mondja, hogy az összes magyar nem ikerbézének 13790 mm az ütközők közötti hossza. Most akkor a kérdés: karpathia mester bézé építőkészletéből megépíthető egy Interpici motorkocsi? ( és nem olyan modern elejű!) Milyen változásokat kell rajta eszközölni? Festés-ablakok-lámpák környéke más, és van klíma, ennyit tudok.
Köszi
Marci
(#40737) TTfan válasza masTTertape hozzászólására (#39246) Válasz Dec 29, 2014
Az első kép a várható MÁV-os ROCO tartályvagonról itt.

BÚÉK előre is!
(#40741) M298 válasza angyal.marci hozzászólására (#40736) Válasz Dec 30, 2014
A rendelkezésemre álló jellegrajzalbumban az akkori 63-12-es motorkocsik ütköző közötti hossza 13970 mm. Ez a hátsó homlokfal és a vezetőállásos ütköző közötti hossz. A dupla jármű ütközők közötti hossza 28570 mm.
(#40743) G.F. Rákoskeresztúr válasza angyal.marci hozzászólására (#40736) Válasz Dec 30, 2014
Nem akarom a kedvedet venni tőle, de a véleményem az, hogy ebből az építőkészletből a tető, és az oldalfalak kivételével semmit nem jó, bármelyik hazai Bézéhez.
(még a tető is "erős") Ragasztásilag meg horror az egész.
(#40744) masTTertape válasza angyal.marci hozzászólására (#40728) Válasz Dec 30, 2014
A T334-esnél a probléma oka az lehet, hogy merevtengelyes a konstrukció. A középső tengely ugyan "lóg a levegőben", de akár be is szorulhat, így nincs egy síkban a másik kettővel, így a sebesség függvényében pattoghat. És mivel ilyenkor meg-megszakad az áramszedés, így a motor is "ugrál", azaz egy öngerjesztő folyamat áll fel.
De ez csak hipotézis, látni kellene a modellt a pontos diagnózishoz.
A mozdony amúgy viszonylag jó konstrukció, ezért ritkán fordul elő a szervizben. A legutóbb egy banális ok miatt, gyárilag törött főkeret okán került látótérbe, de egy gyors és frappáns garanciális csere után rendbe jött a páciens.
(#40745) etwg válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#40743) Válasz Dec 30, 2014
Nem tudom mi nem tetszik a ragasztáson. Vagy egy tucat ilyen modellt épitettem, soha semilyen gond nem volt a ragasztással. Az tény és valo, hogy a homlokfalak nem passzolnak a Bz-hez, de 20 éve létezik a modell, igy már elég ideje lett volna bármelyik magyar kisszériásnak , hogy megfeleleö MAV homlokfalakat csináljanak ehhez az amugy igen népszerü modellhez.
(#40747) masTTertape válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#40743) Válasz Dec 30, 2014
Az építőkészlet mindenképp messze áll attól az igényességtől és maximalizmustól, amivel Feri a modelleket építed, de szerintem mégiscsak egy elfogadható alap ahhoz, hogy a Bz-kben ínséges méretekben legyen valami. Az M810-esekre beállt cseh gyártótól nem kérhetjük, hogy "kustomizálja" a magyar igények szerint, de ügyes és szakszerű megközelítéssel készültek már szép és értékes példányok. És itt most nem az LVT-re rámókolt motorkocsikról beszélek...
(#40748) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#40747) Válasz Dec 30, 2014
Ráadásul gyár már jo egy évtizede nem is létezik.
Én csak azon csodálkozom, hogy mennyi lehetöséget szalasztottak el a magyar modellezök, és mig a cseheknek meg a szlovákoknak van használhato M810-sük (M152), a határ innensö oldalán meg csak a sovárgást hallani, ahelyett, hogy valaki akár egy 3D nyomtatoval öntené a "hibátlan" homlokfalakat.
Ráadásul egy annyira tipikus magyar jármüröl van szo, hogy nem hiányozhatna egyetlen hazai terepasztalrol sem. A MAV szinekben még a festés is pofon egyszerü ( összehasonlitva a CSD/CZ/ZSR változatokkal).
(#40749) G.F. Rákoskeresztúr válasza etwg hozzászólására (#40745) Válasz Dec 30, 2014
Erre most nem tudok mit mondani. Az enyémen kb. 6X ragasztottam vissza a homlokfalat az oldalfalhoz, mire azt mondom hogy most már talán jó, nem reped el többet.
(#40750) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#40748) Válasz Dec 30, 2014
Azért azt tegyük hozzá, hogy H0-ban is csak pár hónapja született meg az első, igazán tetszetős modell.
Abban viszont tökéletesen igazad van, hogy a csehek a sóvárgás helyett inkább cselekednek. Csodálatra méltó az a hihetetlen kínálat, amit a modellezés összes területén már a rendszerváltás előtti időktől fogva produkálnak. Emlékszem, hogy amikor még apám a Budapesti Modellező SE elnökeként, azt megelőzően pedig az MHSZ repülőmodellező szakosztályának oszlopos tagjaként a csehszlovák versenynaptárban külön programként kezelte a kassai, besztercebányai modellboltok meglátogatását. Ugyanis ott, már akkoriban minden elérhető volt, míg itthon fogpiszkálóból farigcsálták a szervók csatlakozásait.

Sajnos itthon egy kezemen, annak is csupán 2/5-én tudom megszámolni, hogy hányan foglalkoznak minőségi gyantaöntéssel, illetve maszterizálással. Mindemellett a TT méret nem piaci felület a 3D nyomtatással profi szinten foglalkozók számára.
Az ügyeskezű mesterek 99%-a nem ebből él, ergo a fejlesztésekre fordítható idő a legkevesebb. Aki meg ebből élne, az nem veri nagy dobra, mert a jogtiszta tevékenység kapásból 40%-kal (ha nem többel) növeli az árakat.
És akkor máris nyakig belemásztunk a nagy magyar valóságba...
(#40751) masTTertape válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#40749) Válasz Dec 30, 2014
Ennek nyilván az az oka, hogy az eredeti gyártó hiányában már ki tudja, hogy milyen anyagból és milyen szerszámon készül a készlet. Ugyanis még mindig kapható és valahonnan jönnek ezek.
(#40752) G.F. Rákoskeresztúr válasza angyal.marci hozzászólására (#40736) Válasz Dec 30, 2014
Azért az én negatív tapasztalatom ne szegje kedvedet egy ilyen építésnek! Ha esetleg még nem vetted meg az építőkészletet, akkor jól vizsgáld azt meg, már amennyire lehet a nylonon keresztül. Nincs-e elcsvarodva az oldalfal.
Sajnos miénknél 5 közül kettőé el volt.
Mivel a homlokfalat úgy is teljesen át kell szabni, tejesen mindegy hogy milyen kialakítású. Még a sima Bzhez is át kell formálni az egészet. Jó lassú, türelmes meló a Bz, lassan másfél éve piszmogok vele.
Ha belevágsz, akkor ahoz sok sikert kívánok!
Kedvcsinálónak, igaz hogy nem IP, de egy kép az enyémről, és a Szagán Gyuri barátoméról (festetlen)

DSCN3686.JPG
 
(#40753) angyal.marci válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#40752) Válasz Dec 30, 2014
Dehogy szegi kedvemet! Direkt ezért raktam fel a kérdést! a felső fényvetőnél a cseh szemellenzőt hogyan szedted le? És még egyszer megkérdezem, hogy az Interpici bz csak a lámpa-klíma-ablakok-belső berendezés terén tér el a kommersztől? (Tudom, a festés is más, de ez ekvivalens)
(#40754) etwg válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#40749) Válasz Dec 30, 2014
Milyen ragacsot használsz? Eredetileg trichloretilennel vagy toluennel ragasztottuk ( más nem volt). Manapság viszont szinte bármelyik müanyagragaszto jo ( én az utobbi idöben Faller ragasztoval dolgozok - mert éppen az volt kéznél).
(#40755) angyal.marci válasza masTTertape hozzászólására (#40747) Válasz Dec 30, 2014
Gábor! LVT hajtás ide-oda, de ha ránézel a terepasztalon, először a Bz mivolta ötlik a szemedbe!
(#40756) angyal.marci válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#40752) Válasz Dec 30, 2014
A kupplungot hogyan oldod meg?
(#40757) HarciSün válasza etwg hozzászólására (#40748) Válasz Dec 30, 2014
"...ahelyett, hogy valaki akár egy 3D nyomtatoval öntené a "hibátlan" homlokfalakat."
Én nemrég nagyon megkaptam a magamét amikor szóba hoztam a 3D-s nyomtatót mint modellezési eszközt.

A hazai modellezésben pedig egy évtizede vesszőparipám a hiányzó Bhv kocsi - ami pedig igencsak magyaros (lenne), és H0-ban réges rég elérhető..
(#40758) etwg válasza HarciSün hozzászólására (#40757) Válasz Dec 30, 2014
Nyilvánvalo, hogy egy Bhv kocsi meg egy homlokfal között ég és föld a különbség. Arra tényleg felesleges energiát költeni. A Bz esetében meg szinte minden megvan, csak egy alig 3 cm2-nyi alkatrész hiányzik. Az mellékes, hogy milyen technologiával készül, csak legyen!
(#40759) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#40755) Válasz Dec 30, 2014
Söt ha a leselejtezett Bz-ket modellezed, akkor még a hajtásra sem kell költeni....

(#40761) angyal.marci válasza HarciSün hozzászólására (#40757) Válasz Dec 30, 2014
Harci Sün: kerest ModelliTT elvtársat, ő foglalkozik személykocsikkal!
(#40762) angyal.marci válasza etwg hozzászólására (#40759) Válasz Dec 30, 2014
etwg: dummy lesz a bézé, de nem selejt. Van jelenleg egy VaTT motoros Bz és mellék, most lesz egy dummy Interpici
(#40767) csTT válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#40752) Válasz Dec 30, 2014
A lámpák "karimáit" miből csináltátok? Jelenleg én itt (is) akadtam el a projektel...
(#40769) kaTTonai hozzászólása Válasz Dec 30, 2014
Ó Nagy TT-s Istenek!

Piko valóban kihozza az U-Boot-ot?

Ludmilla után még ez?Nagyon örülök neki!!!!

Miki
(#40770) lakasi hozzászólása Válasz Dec 30, 2014
Ez egészen elképesztő!! Van itt közlekedési hatóság, amelyik ezt engedi üzemeltetni? És ezek fogják nálunk a Metrót felújítani.
Bővebben: Link
(#40771) etwg válasza lakasi hozzászólására (#40770) Válasz Dec 30, 2014
Miért mi baja? ( az optikán kivül minden rendben van). Volt Ogyesszában olyan kor is ( meg Harkovban, Moszkvában stb), hogy 20-30 cm-s sindarabok hiányoztak. Harkovban a válto szivdarabja volt éppen szabadságon. Pajszerrel odabökték a villamos kerekét ahova kellett, s ment a bál tovább. ( engem meg összeszedtek a zsaruk, mert voltam olyan rendes s megörökitettem a nagy titkot......)
Lapozás       267/437    
Frissek
  2025. Jan, 22. Sze
8:07:28
  Jelenleg 134 fő olvassa az oldalt
Hirdetés