|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#40772) reszelozsir válasza lakasi hozzászólására (#40770)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2014 |
|
Nem értem mi ezzel a probléma... Látnád a HÉV vonalakat a kirakat kivételével (Batyi-Békás szakasz). |
(#40773) lakasi válasza reszelozsir hozzászólására (#40772)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2014 |
|
Drága lelkeim, ha szerintetek ezzel minden rendben van, akkor biztos nálam van a hiba. Az azonban biztos, hogy én ilyen dülöngélő, bármikor kisiklani és felborulni képes villamossal nem utaznék. Ha vannak nálunk is hasonló állapotok, az nagyon szomorú és felháborító. Csak remélni tudom, hogy azért messze nem ilyen a helyzet.
Tréfás kedvű TT-s pályaépítők, lehet modellezni! |
(#40774) reszelozsir válasza lakasi hozzászólására (#40773)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2014 |
|
Egyébként sokszor pont a "hatóság" miatt vannak bebetonozott őskori állapotok, mert minden sz@rt engedélyeztetni kell velük több milliós csekkért cserébe és ezért sokszor többe lenne a leves, mint a hús. De elnézést, ez itt erősen OFF, mert méretünkben ekkora hibát nem lehet valósághűen leképezni. |
(#40777) etwg válasza lakasi hozzászólására (#40773)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2014 |
|
Ne hagyd magad becsapni. Itt a düllöngést föleg az optika csinálja ( nagyitja ki, szeretettel használjuk ezt a trükköt, ha ilyen vizuális hatást kivánunk elérni).
Ez a villamos azért nem egy RJ vagy hasonlo, hanem csak egy mezei távolsági villamos egy ilyen pályán - ami ugy 30-40 km/h-val billeg. Ezek a Tatrák amugy is hajlamosak voltak a billegésre, menj el Pozsonyba vagy Liberecbe, Zágrábba stb. ahol méteres nyomtávon mennek, ott van az igazi sintánc, nem 1524 mm-n. |
(#40778) etwg válasza lakasi hozzászólására (#40773)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2014 |
|
Ne hagyd magad becsapni! .....
Bocs 2x ment ki!
|
(#40782) Lezlinilzen válasza kaTTonai hozzászólására (#40769)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2014 |
|
|
(#40786) kaTTonai válasza Lezlinilzen hozzászólására (#40782)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2014 |
|
Szia!
Ez Dr.-es?
Bocsánat nem ismerem ezt a jószágot...Képeket küldenél róla?
Miki |
(#40787) kaTTonai válasza Lezlinilzen hozzászólására (#40782)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2014 |
|
Mikori gyártmány?
Miki |
(#40789) masTTertape válasza kaTTonai hozzászólására (#40786)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
Hát pedig ez a típus már évek óta fent virít a mastertape.hu oldalon. Ott egy rakás képet találsz róla. |
(#40790) masTTertape válasza kaTTonai hozzászólására (#40769)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
Hát Miki, te is ugyanazt látod a Piko honlapján, amit bármelyikőnk.
Igen, kihozza. Legalább is a hírek szerint.
Mint ahogy a V60-ast is és az Uacs siló kocsit.
|
(#40791) saetta válasza kaTTonai hozzászólására (#40769)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
|
(#40794) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
Na jelentkezzen az a kis ügyes, aki hozzászólásával az év utolsó napján így széttolta az oldalt !!! |
(#40798) kaTTonai válasza masTTertape hozzászólására (#40789)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
Köszönöm MesTTerem!
Javaslod a beszerzését?Nem ismerem ezt a típust,nekem csak a Tőled vásárolt BTTB-s 119-esem van...
Miki |
(#40801) saetta válasza kaTTonai hozzászólására (#40798)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
Ha a PIKO modellrol van szo, azert a tesztet talan meg kellene varni
Szerintem a Gabor is max csak kepen latta...
Udv:
Saetta |
(#40802) kaTTonai válasza saetta hozzászólására (#40801)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
Én a Tilligre gondoltam,amit Lezli kolléga árul...
Neked mi a véleményed?
Üdv:Miki |
(#40803) saetta válasza saetta hozzászólására (#40791)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
|
(#40805) G.F. Rákoskeresztúr válasza angyal.marci hozzászólására (#40753)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
Öszzeállítottuk a kocsiszekrényt, és utána reszelővel lekaptuk azt az előreálló részt. Nem egy bonyolult mutatvány. Persze azért ez a művelet kövben volt hogy el el vált a ragastás az alsó részén. Még a Varga Zsolti javasolta, hogy érdemes oda betenni egy plusz kis erősítést, ahol az oldalfal, és a homlokfal találkozik.
A sima Bz, és az IP közti kölönbségeket sosem nézegettem, ez a gépem is csak azért van, mert ajándékba kaptam a Gyuritól a készletet.
Azt tudom javasolni, meg kell nézni az eredeti fotóját, és összevetni azzal amin dolgozol,majd újra megnézni, és ismét, és ismét, ha kell százszor! És majdnem mindig találni fogsz valami eltérést, ez egy ilyen "sport". Lehetőleg egy részlettel foglalkozz, azzal amit ép építesz.
Én kuplungtartót nem szereltem az enyémre, de gyárilag ki van alakítva egy slicces helye úgy emlékszem. Ezen kívűl elférne ott elöl a legkisebb Peho kuplungtartója, bár egy másabb hajtáson nem tudom mennyi hely van elöl. |
(#40806) G.F. Rákoskeresztúr válasza csTT hozzászólására (#40767)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
Lámpakeret 2mm-es Evergreen körprofilból van. Vágok belőle kis darabkákat, felragasztom, lecsiszolom a megfelelő magasságúra, és kifúrom. 0.6; 1; 1.2; 1,5 mm es fúrókkal, így ebben a sorrendben haladva. De az elején nagyon el kell találni a közepét! |
(#40807) etwg válasza saetta hozzászólására (#40801)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
Több mint valoszinü, hogy ugyanaz lesz a belseje mint a ludmillájé. A piko az utobbi modelljeivel nagyon magasra lökdösi ama képzeletbeli lecet. |
(#40808) etwg válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#40806)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
Az evergreennek van 2 mm-s csöve is, azzal egyszerübb. |
(#40809) G.F. Rákoskeresztúr válasza etwg hozzászólására (#40754)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
Itt a kezdetek óta a jól bevált Ferrobond a rögzítőanyag.
Valami jó tré anyagból van öntve ez az építőkészlet.
Nem véletlen említette Teaház ezt a plusz merevítést oda, mert ezek szerint nem csak én jártam így vele. |
(#40811) etwg válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#40809)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
Sajnos az anyag valoban nagyon ocska ( akkoriban nem igen volt más - megfizethetö), meg hiányzott a tapasztalat is. |
(#40815) HOTotya válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#40806)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
Létezik 2mm-s réz cső is !!abból könnyebb a lámpát kialakítani(én csináltam már olyat!!) |
(#40820) G.F. Rákoskeresztúr válasza HOTotya hozzászólására (#40815)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
Gondoltam már rá én is, de a műanyaggal könyebb dolgozni. Na meg a festék is jobban kedveli. |
(#40821) csíkosháTTú válasza kaTTonai hozzászólására (#40798)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
Szia!
Neked is, meg bárkinek, aki vásárlás előTT áll:
Azt azért tartsuk szem előtt, hogy a PIKO modellek nem azért olcsóbbak, mert olcsó a munkaerő, amivel dolgoztatnak. Sajnos a PIKO modellekben annyival kevesebb anyag is van, mint amennyivel kevesebbe kerülnek.
Példa 1, sajnos ez OFF: a H0 PIKO BR130 a legkönnyebb modell a kategóriájában. A ROCO és a Brawa BR132 sokkal nehezebb nála, szebben is futnak, és a vonóerejük is jóval több.
Példa 2: PIKO TT ICE3, analóg világítást építettem bele. Visszafogtam én a fényerőt, de sajnos a kaszni anyaga olyan vékony, és a festés is annyira lehelet finom rajta, hogy az ablakokon kívül is mindenütt átüt rajta a fény. A hasonlóan világos színű Tillig kocsikon nem. Ugyanez érvényes az OFF H0 PIKO DB AG IC kocsikra is, összevetve bármely más gyártmánnyal.
Nálam ebből az okból kifolyólag nincsenek PIKO modellek a TT pályánkon. A mi igényeinknek nem felelnek meg, a Tillig, ROCO és Kühn mellett azért jelentősen elmaradnak. Természetesen máshol nagyon jól beválhatnak, és igenis szépen üzemelhetnek. Szerencsére van választék, válogathatunk.
Végül: nem azt akarom ezzel mondani, hogy a PIKO gyártmányok egyből a szemétre valók. Nem, ezek igenis használhatóak, csak tisztában kell lenni a hátrányaikkal, és tudomásul venni őket (meg a gyári elektronikai baklövéseket is, pl. Talent2 vs. PLUX szabvány...). Januárban, ha behoztam a lemaradásaimat, akkor átépítek egy "kilóra vásárolt" sajnos OFF BR218-ast. A modell pár métert, ha ment, és a motorja már sajnos kuka. nem véletlenül fújok én a PIKO által alkalmazott Mabuchi, vagy Motrax, vagy mit tudom én milyen vackokra. Kap egy kutya közönséges Bühlert, amit a Fuggerth is használ, meg egy picit fejlettebb elektronikát, és majd meglátjuk.
Modellvasutakban gazdag, Áldott, Békés, Boldog Új Évet Kívánok Mindenkinek! |
(#40823) peti9620 hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
A BZ meghajtás meg megoldható így:
http://www.tomashora.cz/www-picoloco-cz-predstaveni-malovyrobce-zeleznicnich-modelu/ |
(#40826) john07_doki válasza etwg hozzászólására (#40811)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
Csak annyira ócska, mint bármelyik makett. Legyen az repülőgép, helikopter, tank, autó, vasúti makett....
Mivel ilyeneket is szoktam bütykölni, nálam evidens a Revell ragasztó jelenléte és használata.
Tökélesen bevált.
Persze ettől függetlenül a sarkok, élek találkozásánál mindenhol (homlok és oldalfat, tető és oldalfal) alkalmaztam a megerősítést, mert az ördög sosem alszik. |
|
(#40866) csTT válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#40806)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
Köszönöm, kipróbálom majd.
Nekem a ragasztás után elég merevnek tűnik a kaszni, igaz én a belső éleken tettem rá ragasztót rendesen, de külön merevítést nem. Én modellragasztóval ragasztottam és meglepően könnyen ment, első próbálkozásra 3 szettből 2 sikeres, egy meg nekem is meg volt csavarodva és azt sikerült kiegyenesítés közben kukavárivá tenni az egyik homlokfalát. így most van pótalkatrész ezen kívül, ha valakinek esetleg kellenne, akkor megbeszélhetjük... |
(#40867) etwg válasza john07_doki hozzászólására (#40826)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
Pontosan az a baj, a vasutmodellekhez jobb anyagokat szoktak használni mint a makettekhez ( repülömodell stb. ). Akkoriban azonban a cseheknél más anyag nem volt - a makettipar viszont elég magas szintü volt, igy onnan könnyü volt tapasztalatokat szerezni. |
(#40870) maTTato válasza etwg hozzászólására (#40867)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
Bocsánat hogy a válasz füllel szólok hozzá, de nálam teljesen szét van csúszva az oldal.
Szóval...
Ezzel az ötletes és kreatív képpel szeretnék mindenkinek sikerekben, örömökben és nem különben modellekben gazdag boldog új évet kívánni!!
|
|
(#40872) etwg válasza maTTato hozzászólására (#40870)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
Nálunk is!
BUÉK mindenkinek! |
(#40875) angyal.marci válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#40805)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
Miként merevítesz? |
(#40876) hoTTo válasza maTTato hozzászólására (#40870)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
Milyen sötét az a vízszállító tartálykocsi! Nem volt rendes zöld festék?
BÚÉK! |
(#40877) maTTato válasza angyal.marci hozzászólására (#40875)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
Khmmm....XXX |
(#40878) maTTato válasza hoTTo hozzászólására (#40876)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
Nekem sajna ez jutott.:sonic
Különben is ez a nap a röfikről szól! |
(#40879) róbertke válasza maTTato hozzászólására (#40870)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
Idézet: „ (#40794) róbertke hozzászólása Válasz • 7:50
Na jelentkezzen az a kis ügyes, aki hozzászólásával az év utolsó napján így széttolta az oldalt !!!”
Már reggel jeleztem... |
(#40881) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
Valaki megmondaná, hogy ez az oldal (hic et nunc) miért nem látszik rendesen? a jobb széle le van vágva. Google Chrome-t használok. Bocsi az OFF témáért |
(#40882) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
Így néz ki a képernyő most éppen... |
|
(#40884) Luciferike hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 1, 2015 |
|
Sikerekben, és modell vasutakban gazdag békés és boldog új évet kívánok mindenkinek |
(#40892) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#40881)
|
Válasz •
|
Jan 1, 2015 |
|
BUEK!
Mert a kolléga elrontotta a linkelést ( nem használta az alul levö URL+Név gombot), most már csak a modi tudja rendbe tenni. |
(#40900) sunocske hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 1, 2015 |
|
No, akkor részemről is BUÉK a szent cél érdekében |
(#40905) TTKacsa hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 1, 2015 |
|
B.U.É.K. mindenkinek, hobbitársak! |
(#40909) reszelozsir hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 1, 2015 |
|
Modellekben és közös vonatozásokban gazdag újévet kívánok magunknak! |
(#40910) masTTertape válasza kaTTonai hozzászólására (#40798)
|
Válasz •
|
Jan 1, 2015 |
|
Miki,
Komolyan megtisztelsz, ha el is olvasod a cikket. Így könnyedén kiderül, hogy mi a különbség a régi Bttb és az újabb, (Parisel) Tillig konstrukció között.
|
(#40911) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#40821)
|
Válasz •
|
Jan 1, 2015 |
|
A Piko legújabb kori modelljei (értsd a Taurus, a Herkules, a 151-es és az ICE kivételével az összes többi) kimondottan jó és korszerű konstrukciójú járművek.
Nem vitás, hogy az új fejlesztésű, hattengelyes hajtás sok mozdony alapja tud lenni. A beépített motor végre már alkalmas a digitális üzemre is (a korábbi is, de dekóder legyen a talpán, aki rángatás nélkül levezérli...) és minden szempontból EU-conform az elektronika is, beleértve a világítást.
A kidolgozás jobb, mint amit az árkategória indokolna, úgyhogy személy szerint nincsenek averzióim az újabb modellek miatt.
Az persze egy másik dolog, hogy miközben a Tillig mozdonyok már a 160-180 eurós gyári árat érik el, addig a Piko gépek a 100 eurós lélektani határt nyalogatják. |
(#40913) kaTTonai válasza masTTertape hozzászólására (#40910)
|
Válasz •
|
Jan 1, 2015 |
|
MesTTer!
Megtörtént,elolvastam...
Neked mint gyakorlati szakembernek,mi a véleményed róla?
Üdv:Miki |
(#40914) Lezlinilzen válasza kaTTonai hozzászólására (#40913)
|
Válasz •
|
Jan 1, 2015 |
|
...erről a " ja, és a pisztáciát ne hagyd ki" esete jut eszembe. |
(#40915) masTTertape válasza kaTTonai hozzászólására (#40913)
|
Válasz •
|
Jan 1, 2015 |
|
|
(#40916) kaTTonai válasza Lezlinilzen hozzászólására (#40914)
|
Válasz •
|
Jan 1, 2015 |
|
Nem idevágó téma!!
De hátha valaki tud segíTTeni...
Fejlámpába való hagyományos izzó(talán E10)pótlására led zseblámpa izzó beszerezhető valahol?
Ha valaki tud ilyenről,vagy már halott olyanról aki látott már olyat aki látott ilyet...kérem értesítsen.
OFF vége megígérem...
Miki |
(#40917) kaTTonai válasza masTTertape hozzászólására (#40915)
|
Válasz •
|
Jan 1, 2015 |
|
No de Uraim....
Nyomdafestéket nem tűrő stílus.... |
|
|
2025. Jan, 22. Sze 9:55:57 |
|
Jelenleg 23 fő olvassa az oldalt |
|
|