|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#40918) kaTTonai válasza masTTertape hozzászólására (#40915)
|
Válasz •
|
Jan 1, 2015 |
|
Amúgy értem én a tréfát,csak nem szeretem... |
(#40919) kaTTonai válasza masTTertape hozzászólására (#40915)
|
Válasz •
|
Jan 1, 2015 |
|
Háát ha az eladó egy kis TUSCO-s akciót adna...Na majd megkörnyékezem...Nem régen lett készen a PÁLINKÁM... |
(#40922) etwg válasza kaTTonai hozzászólására (#40916)
|
Válasz •
|
Jan 1, 2015 |
|
Van de drágább mint a fejlámpa, ezért a kutya sem veszi... |
(#40947) csabeszq hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 1, 2015 |
|
A mozdonyokat olajozzátok, vagy zsírozzátok?
Van egy DDR-es mozdonyom, ami vánszorgott, mint a beteg tetű és evett fél ampert, vagy többet. Ízeire szétszedtem, szárazak voltak a fogaskerekek, WD40-et nyomtam rá és most megy, mint golyó, csak az érintkezését toltam el. A kerekeket lehet, hogy alkohollal kitisztítom majd egy nyugodt pillanatomban.
A WD40-ről tudom, hogy nem tart sokáig, előbb-utóbb elillan a fogak közül, utána meg fújhatom be újra. Ezért érdekelne, hogy mit nyomtok bele, hogy forogjon is a motor. |
(#40951) angyal.marci válasza csabeszq hozzászólására (#40947)
|
Válasz •
|
Jan 1, 2015 |
|
Zsír-olaj keveréket használok általában. |
(#40953) kaTTonai válasza etwg hozzászólására (#40922)
|
Válasz •
|
Jan 1, 2015 |
|
Privátba,(hogy ne a fórumot terheljük) küldenél egy linket róla?
Legalább lássak ilyen csudát...
Üdv:Miki |
(#40954) masTTertape válasza csabeszq hozzászólására (#40947)
|
Válasz •
|
Jan 2, 2015 |
|
WD40-nel TILOS kenni a modelleket!!!!
Ismertem egy helyet, ahol a gyors (és igénytelen) munka ismertetője az átható WD40 szag és a szer okozta láncreakció volt a modelleken.
Azon túl, hogy az anyag mindenhol kifolyik a mozdonyból összerondítva a dobozt, a környezetét, valóban rövid hatású, azaz felejtős.
A másik, hogy szilikon tartalmú zsírt SEM szabad használni ezekhez a finommechanikai szerkezetekhez.
Általában Tillig, vagy Roco kenőzsírt ajánlunk otthoni használatra, mert egy kis tégely akár egy évig is eltart, ha nem tovább. Nálam a műhelyben kb. egy hónap alatt elfogy.
Gazdaságosabb megoldás a lítium bázisú kenőzsír és műszerolaj 1:1-es keveréke. Igaz, hogy ez ronda bordó színű, de kellően viszkóz és pont annyira folyékony, hogy egy fogpiszkáló hegyére rakott adag megfelelő egy lehajtáshoz.
Itthon még nem láttam, viszont kinti modellboltokban kapni olyan adagoló pipettás, fémcsőrős kenőolaj készítményt, ami magas viszkozitású és egy-egy csepp a motorkihajtásokhoz, vagy a kardánfészkekhez csodát tud művelni.
A túlzott olajzás-kenés sem jó. A nagy fordulatszám kicsapja a többletet, ezzel összekenve a mozdony belsejét, az elektronikát, esetenként a motorba is bejut, ami további bonyodalmakat okozhat. Arról nem beszélve, hogy az olajban tocsogó modell a saját csomagolását is tönkre teszi. A régebbi szivacsbelsőt oldja, majd ez a feloldott szmötyi szépen ráragad a mozdony kasztnijára, akár még maradandó károsodást is okozva.
Lehet, hogy túl európai gondolat, de esetleg egy szakszervizbe eljuttatott modell tisztítása, kenése akár kisebb költséggel járhat, mint egy rossz anyagokkal és nem kellő hozzáértéssel elkövetett beavatkozás következménye. |
(#40955) masTTertape válasza kaTTonai hozzászólására (#40918)
|
Válasz •
|
Jan 2, 2015 |
|
Reméltem, hogy érted és tényleg csak vicc volt.
Amúgy a modell annyira jó, hogy nem is nagyon találni eladó példányt a kinti börzéken sem. Én még anno szegény Kollin Feri bácsitól vettem és ugyan nem volt olcsó (mint ahogy más se nála), de megbízható darabja volt a gyűjteménynek. Azóta sajnos megváltam tőle és szidom is magam, mert ami fellelhető ebből a szériából, az jó drága...
Úgyhogy ne sokat tétovázz és ne is alkudozz, hanem vidd! Szeretni fogod. |
(#40958) etwg válasza kaTTonai hozzászólására (#40953)
|
Válasz •
|
Jan 2, 2015 |
|
Valamelyik reklámujságban láttam, de most azt sem tudom hol.
De pl. Itt is van egy sereg:
izzok
A baj ezzel, hogy a lámpatestbe kell beépiteni az elektronikát meg a hütést ezért drága és megbizhatatlan. |
(#40968) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#40954)
|
Válasz •
|
Jan 2, 2015 |
|
OTT a két ponTT!
Én lassan felárat fogok számolni a WD40 súlytoTTa modellek javítására, mert hihetetlen, hogy hova el nem jut az a ..ar |
(#40994) hobbyTT válasza wolfchild hozzászólására (#39888)
|
Válasz •
|
Jan 3, 2015 |
|
Óriás file érkezeTT a drótpostaládába.
Remélem jó lesz
hobbyTT |
(#41001) TTKacsa hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 3, 2015 |
|
Urak!
Még mindig nem tudok feszültséget varázsolni az átszelési kitérőmbe. A csúcssínekig valahogy nem jut el az áram, de a középrész feszültség alatt van (azt hozzákötöttem a tősínekhez). Forrasztani nem lehet a mozgó alkatrészekre, mert nagyon lefogná őket. Szétszedtem, és felcsiszoltam az érintkező tüskéket, és az ebbe csatlakozó fejeket, de semmi haszna.
Azt sem tudom, hogy eredetileg milyen úton kerül bele feszültség. Középről, vagy a csúcssíneken keresztül.
Lehet az a baj, hogy az antikolás miatt nincs kontaktus közöttük?
Segítségetek előre is köszönöm!
Mély tisztelettel: Kacsa |
(#41002) etwg válasza TTKacsa hozzászólására (#41001)
|
Válasz •
|
Jan 3, 2015 |
|
Idézet: „Lehet az a baj, hogy az antikolás miatt nincs kontaktus közöttük?
”
Szinte biztos!!!
|
(#41003) TTKacsa válasza etwg hozzászólására (#41002)
|
Válasz •
|
Jan 3, 2015 |
|
Köszönöm a gyors választ!
Most nem vagyok otthon, de napokon belül megtisztítom, kipróbálom, és tudatom az eredményt. |
(#41027) M298 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 4, 2015 |
|
Kedves BaráTTaim!
BUÉK!
2015.01.08-a a januári második csütörtök. A Nyugatiban találkozhatunk délután, amennyiben egyetértetek, igénylitek. |
(#41030) Gashpy hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 4, 2015 |
|
KaTTonai kolléga jutott eszembe
Egy link
|
(#41031) etwg válasza Gashpy hozzászólására (#41030)
|
Válasz •
|
Jan 4, 2015 |
|
Egy kicsit elrontottad a linket:
egy link
Az "url=" hiányzott a te linked elejéböl
|
(#41032) Topi moderátori
válasza etwg hozzászólására (#41031)
|
Válasz •
|
Jan 4, 2015 |
|
Javítottam a linket! |
(#41033) etwg válasza Topi hozzászólására (#41032)
|
Válasz •
|
Jan 4, 2015 |
|
Akkor a hozzászolásom is tárgytalan, kiveheted. Kösz!
|
(#41034) Gashpy válasza etwg hozzászólására (#41033)
|
Válasz •
|
Jan 4, 2015 |
|
Köszönöm!
Valószínűleg az okozhatta a gondot, hogy a már elkezdett linkbeszúrás közben jöttem rá, hogy más linket szeretnék és kézzel belenyúltam... |
(#41036) kaTTonai válasza Gashpy hozzászólására (#41030)
|
Válasz •
|
Jan 4, 2015 |
|
Hmmm nem rossz!!!! |
(#41066) TT Putz hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 5, 2015 |
|
|
(#41068) masTTertape válasza TT Putz hozzászólására (#41066)
|
Válasz •
|
Jan 5, 2015 |
|
De csak egy kicsit... |
(#41070) M298 válasza M298 hozzászólására (#41027)
|
Válasz •
|
Jan 5, 2015 |
|
Kb. 38 órája, hogy a megszokott helyen jeleztem a január 8-ai tali lehetőségét. Válasz, érdeklődés nincs, viszont külön levelezésben szombatra, 10-re - munkanap -szerveződik a modulos csapat. Akkor nem kell a 8-ai Nyugati-s terem este? Feleslegesen nem szervezek kulcsot, behajtási engedélyt, stb. István |
(#41071) masTTertape válasza M298 hozzászólására (#41070)
|
Válasz •
|
Jan 5, 2015 |
|
Szerintem a modulos csapat szerveződése és a havi rendes klubtalálkozó nem összemosandó. A minden hónap második csütörtökén megszokott összejövetel a BTTB klub tagjai, illetve egyéb érdeklődők számára hasznos időpont. Sokan jönnek el ilyenkor, akiket amúgy nem érdekel a modulozás. Illetve sok modulos is részt vesz ezeken, akiket amúgy az egyéb témák is érdekelnek. A modulos megbeszélésen nem lesz lehetőség olyanokkal találkozni, akik meg csak a csütörtöki alkalomra jönnek el.
Maradjunk annyiban, hogy a BTTB klub továbbra is hagyja rendszerben a hónap második csütörtökét, mint klubnap. Az, hogy a modulosok egy éppen soron következő modultalálkozó okán amúgy is szervezkednek, egy másik dolog. Azzal meg végképp nem érdemes a klubtagságot terhelni, hogy a modulosoknak mennyire nehéz összeszervezni a mostani találkozót.
A magam részéről és mások szavaiból is arra következtetek, hogy a most csütörtöki talira szükség van a szokott helyen és időben.
Azért elnézést kérek a többiek nevében is, hogy nem érkezett konkrét visszaigazolás. Én úgy értelmeztem, hogy szóltál, a rendszer él tovább, és mi megyünk. |
(#41072) hoTTo válasza M298 hozzászólására (#41070)
|
Válasz •
|
Jan 5, 2015 |
|
István, mi is számítunk a most csütörtök délutáni összejövetelre!
Ottó és Zoli |
(#41073) maTTato válasza hoTTo hozzászólására (#41072)
|
Válasz •
|
Jan 5, 2015 |
|
Csütörtökön én is ott leszek!
A Halbik már nem kellenek, nekem ne is hozzátok!! |
(#41074) saetta válasza masTTertape hozzászólására (#41071)
|
Válasz •
|
Jan 5, 2015 |
|
Gábor jól összegezte.
Én is eszerint készültem és jövök a rendes BTTB összejövetelre (is)!
Meg a modulosokra is a modultémákban - ami a BMRG miatt fontos.
BTTB-s üdvözlettel
SAetta |
(#41075) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 5, 2015 |
|
Egy nem mindennapos ajánlat.
Ingyen átado modellezönek egy mintegy 30 nm TT terepasztal. A tulajdonosa elhagyta ezt az árnyvilágot, az örökösök nem igen tudnak mit kezdeni a hatalmas asztallal ( az utobbi 55 év termése, ha jol látom a sinek azonban tömörek), és olyan valakinek szeretnék odaadni, aki megörizné.
Az egyetlen aproság, hogy meg kellene fizetni a szállitást.
Az asztal Izraelben van - és heteken belül ládákba lesz rakva egy modellezö vezetése alatt. |
(#41076) angyal.marci válasza etwg hozzászólására (#41075)
|
Válasz •
|
Jan 5, 2015 |
|
Kicsike apróság... |
(#41077) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#41076)
|
Válasz •
|
Jan 5, 2015 |
|
Kifoghatsz egy féligüres kamiont, aki elhozza...... |
(#41081) saetta válasza etwg hozzászólására (#41075)
|
Válasz •
|
Jan 5, 2015 |
|
Szia!
És képek vannak róla?
Üdv
S. |
(#41082) etwg válasza saetta hozzászólására (#41081)
|
Válasz •
|
Jan 5, 2015 |
|
Komoly érdeklödés esetén igen. Én láttam 4-t - rengeteg minden van rajta ( a jármüveket leszedték, de a tulaj 55 évig gyüjtötte öket). A terepasztal relative ujnak néz ki - uj sinanyaggal a teljes terület 38 nm. Ha minden igaz csütörtökön kezdik el csomagolni meg pontosan meg is mérik valamint le is fényképezik, higy az uj tulaj ugyanugy össze is tudja rakni. |
(#41088) lakasi válasza M298 hozzászólására (#41070)
|
Válasz •
|
Jan 6, 2015 |
|
István számítunk a havi rendszerességű csütörtöki találkozókra. Tisztelet és köszönet, hogy felvállalod a szervezését. Gáborral értek egyet, a modul szekció csak egy oldalhajtása a klubnak. Nagyon érdekes és izgalmas szakág, specifikus problémákkal, amiket a csoporton belül kell megoldani. Hogy ne kerülj kellemetlen helyzetbe az esetleges érdektelenség miatt, azt javaslom, hogy az aktuális csütörtöki találkozókon mindig tisztázni lehetne a következő alkalmat. Így a modulos hírfolyamtól függetleníthetjük magunkat és Te is intézheted a termet.
Azon persze érdemes lenne elgondolkodni, hogy az egyik klubnapon a közös bölcsesség asztalán kicsit elemezgessük a klub eddigi, és jövőbeni helyzetét. Kell-e változtatni a laza- tkp informális szerveződésen a most már egyre erőteljesebb modulos szekciót is figyelembe véve. |
(#41089) rwirtz válasza M298 hozzászólására (#41070)
|
Válasz •
|
Jan 6, 2015 |
|
Én is mennék csütörtökön.
Üdv, Robi |
(#41090) M298 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 6, 2015 |
|
Köszönöm, vettem.
2015.01.08-án 16.30-tól tali a Nyugati Szoc. épület 2. emeletén. |
(#41091) masTTertape válasza lakasi hozzászólására (#41088)
|
Válasz •
|
Jan 6, 2015 |
|
Maximálisan egyet értek.
Szerény véleményem szerint a havi találkozók már bekerültek a klub "alaptörvényébe" - természetesen mindennemű politikai felhang nélkül.
Szerintem külön megbeszélés nélkül is fenntartható a hónap második csütörtökére eső találkozó, kivéve persze Pista elfoglaltságát, vagy a sátoros ünnepeket, no meg a nyári pauzát.
Sokan ilyenkor veszik át a rendelt modelleket, mustrálják körbe az újdonságokat, vagy a mestereink időközi fejlesztéseit.
Arról viszont mindenképp beszélgetni kell, hogy milyen irányba menjen tovább a Bttb klub. Az elmúlt évek során rengeteg tapasztalat állt össze egy ilyen, ma már 200 főt számláló, önszerveződő, ámde nagyrészt virtuális közösség működése terén.
Ha nem haragszotok, akkor - István, a Te bölcsességed okán - pár gondolatot összeszednék és megfogalmaznék a csütörtöki találkozón, természetesen a közös elmélkedés mezsgyéjén nekiindulva. |
(#41093) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#41091)
|
Válasz •
|
Jan 6, 2015 |
|
Kár, hogy nem tudok ott lenni, pedig szívesen elmélkednék a közös mezsgyén... Vagy mi
Szóval majd valami zanzásított beszámolót esetleg kaphatunk majd?
(Fél-off: tudom, én is el vagyok maradva egy zárt körű beszámolóval a modulosok felé, de ígérem, a napokban meglesz, ha nem felejtem el) |
(#41096) DZolTTán hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 6, 2015 |
|
Azt szeretném kérdezni, hogy aki nem csak a vitrinnek gyűjt, hanem több-kevesebb rendszerességgel futtatja is a gördülőállományát, az hogy oldja meg a vonatok elővételét/asztalra rakását/elpakolását?
Úgy értem, ha biztonságban és pormentes helyen szeretnénk tudni a kedvenceinket, akkor alapból egy vitrinben, szekrényben pihennek. Viszont ha nem csak 1 mozdony + 2 kocsival akarunk gyorsan egy próbakört futni, hanem pl. 3-4 hosszabb vonatot is felvonultatnánk az asztalon, akkor az elővétel, pályán összerakás, végül elpakolás művelete adott esetben több idő is lehet, mint amennyit játszottunk velük.
Nem beszélve az épségükről, főleg ha patinázott, és mindenféle apró kiegészítőkkel felszerelt modellekről van szó, akkor hosszú távon az sem használ nekik, ha rendszeresen fogdossuk őket.
Szóval a kérdés az, hogy szerintetek mi az arany középút a biztonság, pormentesség, állagmegőrzés kontra önfeledt játék kérdésben?
Esetleg az árnyékpályaudvaron tárolás? Vagy valami hasonló holmi, mint ez? Kíváncsi vagyok, kinek mi vált be... |
|
(#41097) etwg válasza DZolTTán hozzászólására (#41096)
|
Válasz •
|
Jan 6, 2015 |
|
Szerintem a jármüvek legjobb helye a terepasztal! Ott sérülhet a legkevésbé! |
(#41098) hoTTo válasza maTTato hozzászólására (#41073)
|
Válasz •
|
Jan 6, 2015 |
|
Nemár! Megrendelted!!
Vigyünk helyette Tillig MÁV 1. osztályú Y kocsit? |
(#41099) hoTTo válasza DZolTTán hozzászólására (#41096)
|
Válasz •
|
Jan 6, 2015 |
|
Én ha egyszer eljutok odáig, hogy lesz helyem egy terepasztalnak, akkor biztosan lesz alatta rejtett pályaudvar, ahová a játék végén felsorakozhatnak a szerelvények. Kell neki oldalakat is építeni (nyithatót vagy levehetőt), akár plexiből, és akkor csak a lejárat-feljárat van nyitva a pornak (hacsak le nem takarjuk). |
(#41100) reszelozsir válasza hoTTo hozzászólására (#41099)
|
Válasz •
|
Jan 6, 2015 |
|
Szerintem Te sem tudnál akkora rejtett pályaudvart építeni, hogy mindened elférjen.
Mondjuk most belegondoltam, hogy egy-egy kocsi átsorozása miatt mekkorákat lehetne játszani. |
(#41101) DZolTTán válasza etwg hozzászólására (#41097)
|
Válasz •
|
Jan 6, 2015 |
|
Az igaz, de porosodnak is. Ezért kérdeztem, hogy van-e valami köztes megoldás. |
(#41102) etwg válasza DZolTTán hozzászólására (#41101)
|
Válasz •
|
Jan 6, 2015 |
|
Nem többet mint a vitrinben , hacsak nem szönyegpadlo van a helységben ( az meg amugy a halála mindennek). |
(#41105) saetta válasza DZolTTán hozzászólására (#41101)
|
Válasz •
|
Jan 6, 2015 |
|
Én majd úgy tervezem, hogy nagyobb bélelt dobozokban fiókban tartom a rendszeresebben használandó szerelvényeket - az eredeti doboz (OVP) helyett - mondjuk ehhez feltétel, hogy ne legyen rajtuk sok kiegészítő.
Pár napig meg rajta hagynám a pályán.
Továbbá beszerzek egy nagyobb levegőszűrőt is a por ellen.
A gyűjtemény egy része viszont dobozokban marad (mint most) ill. vitrinbe kerül - mint régen.
A képen szereplő megoldást (a fent írottakat is figyelembe véve) nem látom különösebb előrelépésnek a normál TILLIG (BTTB) járműfelhelyezős csúszkához képest...
SAetta
|
(#41106) TTomasz válasza masTTertape hozzászólására (#41091)
|
Válasz •
|
Jan 6, 2015 |
|
Sziasztok! BÚÉK! mindenkinek.
Pofára estem amikor olvastam, hogy jan. 8-a a 2. csütörtök
Jan.15-re leszerveztem , hogy el tudjak menni..( igen ismerem a naptárt de ezt most benéztem.)
Sajnos én sem tudok így most ott lenni! Viszont sunocske-hez csatlakozva érdekelne a klub mi-tovább-ja !
Február 2.csütörtökje febr.12. ezt már most szervezem magamnak |
(#41107) DZolTTán válasza saetta hozzászólására (#41105)
|
Válasz •
|
Jan 6, 2015 |
|
Annyival több ez egy akármilyen járműfelhelyező csúszkához képest, hogy ezt bárhova ráteheted egy egyenes szakaszra, és a mozdony ki-be tud járni belőle, saját lábon. Magyarul nem kell kézzel fogdosni:
VIDEO
A porosodásban szerintem nagy különbség van. Pedig járólap van a szobában, mégis kb. 5% / 100% a különbség a vitrinben és azon kívül között. Szóval én mindenképp zárt helyre szavaznék, akár a plexi oldalú árnyékpályaudvarra.
Viszont ennél kicsit attól tartok, mi van, ha a legbelső (legnehezebben elérhető) vágányon siklás, mozdony megakadás van? Ahhoz, hogy az előtte 4-6-8 vágányon sorakozó vonatok felett biztonságosan átnyúljon az ember, és még lássa is, hogy mit csinál legbelül, ahhoz legalább 12-15cm szabad hely kéne még pluszban, a vonatok felett? Ha valakinek van ezzel gyakorlati tapasztalata, szívesen meghallgatnám. |
(#41108) mTTamas válasza DZolTTán hozzászólására (#41096)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2015 |
|
Ez is egy használható megoldásnak tűnik. Az árak ugyan nem alacsonyak, de megnézni érdemes lehet.
TRAIN-SAFE
Látványosak a plexiből gyártott vitrinjeik is. |
|
(#41109) sunocske válasza DZolTTán hozzászólására (#41107)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2015 |
|
De hogy kerül bele a mozdony ebbe a dobozba a tárolási helyéről? Vagy kinden mozdonynak van egy ilyenje? |
|
|
2025. Jan, 22. Sze 8:01:06 |
|
Jelenleg 190 fő olvassa az oldalt |
|
|