|
Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
|
Témaindító: Csukló, idő: Aug 5, 2010
Témakörök:
|
|
(#40132) HOTotya hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 8, 2014 |
|
Viszont addig is van egy jó hírem a H0-s mozdonyosoknak(de szép szó.. ) Csíkosnál jártam és van egy probléma a Guetzold fogaskerekekkel amik törnek.........itt a megoldás!! Van pár fogaskerekem ami pont jó !!!!! |
|
(#40135) csíkosháTTú válasza HOTotya hozzászólására (#40132)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2014 |
|
OK!
De tegyél fel másik szemüveget, mert az a Wannentender forgóváz H0-ás... Vigasztalásul: a Gützold az stimmel...
|
(#40136) HOTotya válasza csíkosháTTú hozzászólására (#40135)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2014 |
|
Hehe sikerült kijavítani....... |
(#40139) masTTertape válasza HOTotya hozzászólására (#40132)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2014 |
|
Nekem meg az a jó hírem, hogy hosszas levelezések után sikerült jól megalapozott és fenntartható kapcsolatot kiépíteni a Gützold szervíz divíziójával (hehe, ami voltaképpen Frau Klemm íróasztalát takarja) és a megrendelést, majd a fizetést követően azonnal küldik a cserealkatrészt. Ezesetben a fogaskerekes tengelyek cseréje gyárilag megoldott.
És itt jön a bibi.
A legutóbbi rendelésemkor (mert ugyanis már szép kis Gützold Szergej-flotta várakozik itt recsegő hajtással a műhelyben) jött a válasz, hogy sajnos a sajtoló gép lerobbant, így legkorábban 6 hét múlva tudják teljesíteni a megrendelést.
A jó hír mindebben, hogy végre korrekt választ adtak és azonnal a kérés elküldése után.
Függetlenül attól, hogy a cég jövőképe nem valami fényes. Az erről szóló interjú benne van a mostani TT Totalban is.
DE!
Mivel a kapcsolat felállt és valóban rendesen szállítanak, így érdemes akár Csíkosnak, akár a törött fogaskerékkel rendelkező modelltulajdonosoknak közvetlenül írni nekem, hogy esetenként, egy-egy gyűjtőrendeléssel pár eurót tudjunk spórolni a szállításon.
Csíkos: a korábban kérdezett tenderkasztni (remélem jól emlékszem) már nincs gyártásban, ezért nem tudják alkatrészként leszállítani. Erre a válasz viszont több hónap után érkezett meg... |
(#40140) stillll válasza masTTertape hozzászólására (#40139)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2014 |
|
Hat hééét!! NA bravó! Azért már ez is valami |
(#40142) HOTotya válasza stillll hozzászólására (#40140)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2014 |
|
|
(#40143) stillll válasza HOTotya hozzászólására (#40142)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2014 |
|
De abba a mozdonyba ami nekem van? Máv 520 |
(#40148) masTTertape válasza stillll hozzászólására (#40140)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2014 |
|
Jól van, most már csak öt, mert azóta eltelt egy. |
(#40149) stillll válasza masTTertape hozzászólására (#40148)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2014 |
|
Ebbe az időbe bele tartozik az ünnepek alatti holt szezon is? |
(#40150) masTTertape válasza stillll hozzászólására (#40149)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2014 |
|
Az ünnep, mint olyan, számomra relatív. A magam részéről mind eltörölném, mert csak arra jó, hogy az élet megálljon. És pláne a megelőző napok...
Nna mindegy.
Ha a hatodik hét, utolsó napja szentestére, vagy szilveszterre esik, akkor is biztosan elküldöm nekik a megrendelést, vagy az érdeklődő emailt. Persze ők úgyis akkor válaszolnak, ha újra behelyezik a hátsójukat a gázrugós, irodai székbe.
Úgyhogy a válaszom vagy igen, vagy nem.
A németeket ismerve, inkább a nem... |
(#40165) csíkosháTTú válasza stillll hozzászólására (#40143)
|
Válasz •
|
Dec 9, 2014 |
|
Igen! |
(#40166) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#40139)
|
Válasz •
|
Dec 9, 2014 |
|
OFF
Ez OK, és kössz!
Nekem az a bajom, hogy két adat szerepel a számlán, mivel önálló vevőkódom van a cégnél. Sajnos a kettő üti egymást, ez pedig a mwst és a saját EU-s adószámom. Ebből kéne az egyiket lehagyni, azt igazából Zwickau-ra is bíznám, hogy melyiket... A dolog pikantériája, hogy B. Gützold idejében Frau Klehm pontosan írta meg a számláimat.
|
(#40395) V41-523 válasza hkrisz79 hozzászólására (#40006)
|
Válasz •
|
Dec 16, 2014 |
|
Fő a nyugalom csak toljad bátran a tengelyt.
|
(#40682) diginewl hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 28, 2014 |
|
Tiszteletem!
Nem átépítés, hanem tanácskérés lenne.
A Fleischmann-nak is van (volt) H0-ban BR55 mozdonya.
Az ára miatt nekem csak a használt jöhet szóba. Úgy vettem észre, hogy kétféle főbb típus forog az e-bay-en. Mindkettőben a szerkocsiban van a hajtás.
1; ránézésre is régebbi kinézet vaskosabb csatlórudazat.
2; filigránabb, szebb kidolgozás. Itt a rudazat műanyagnak tűnik.
A kérdésem: melyik megbízhatóbb strapabíróbb? Digizni valószínű ugyanúgy lehet, mint a régi pikókat?
Válaszokat előre is köszönöm (akinek esetleg lenne eladó keressen meg)
BUÉK 2015! |
|
(#40704) diginewl hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 28, 2014 |
|
Még egy kérdés itt az óévben:
A Maerlkin AC (3 sínes) kerekek és a DC (analóg/DCC/kétsínes) kerekek paraméterei közötti különbséget meg tudná mondani valaki hol tudom megnézni?
A nyomkarima magasság, keréktáv, futófelület eltérése érdekelne. Mennyire más a két rendszer?
(nem az elektronikai működés különbsége érdekel, mert azzal tisztában vagyok, hanem csak a keréktípus méretek közötti eltérés érdekelne)
|
(#40706) etwg válasza diginewl hozzászólására (#40704)
|
Válasz •
|
Dec 28, 2014 |
|
Nézd meg a szabványt.
Itt a
NEM kerék
Itt meg a Märklin kerék
Ez utobbi nincs szigetelve, igy ez a fö feladat. |
(#40711) diginewl válasza etwg hozzászólására (#40706)
|
Válasz •
|
Dec 28, 2014 |
|
Köszönöm!!
Azé' jó kitalálták ezt. H0, meg 1:87 aztán más közös nincs!!!
Idézet: „Ez utobbi nincs szigetelve, igy ez a fö feladat.”
Hát nem! Nézegettem sok AC-s modellt, amit gyártanak DC-ben is (Piko/Roco). A kerekük műanyag betétes (küllős), így nem lenne gond, ha "csak" a két kerék közötti vezetékes átkötést kellene megszüntetni.
Az AC kerék alkalmatlan a DC-re tervezett váltókhoz!!! A 2,5mm sínkorona magasságon elmenne a kerék, a nyomkarima ugyan nagyobb, de még elférne.
Viszont közelebb vannak a kerekek egymáshoz, így simán fennakadhatnak, vagy rövidre zárják a váltónyelveket... A futófelület is más méretű...
Több apróság együtt vezet a lehetetlen felé.
Kár érte, hogy így sikerült nekik külön szabványt létrehozni!
|
(#40714) etwg válasza diginewl hozzászólására (#40711)
|
Válasz •
|
Dec 28, 2014 |
|
Ne keverj két dolgot. Eddig Märklin-röl beszéltél, most meg már bárkiröl, aki AC modellt csinál. Ez lényeges különbség, mert azok egy eredetileg egy DC modellt épitenek át ( meghagyva az eredeti áramszedést és az áramszedöket, kiegészitve a csuszokával).
A Märklin mozdonyon alapvetöen nincs kerékáramszedö, de az egész mozdony a külsö sinek potenciálján van ( ami nem jellemzö a többiekre.). Igy pl. Märklin vagonokba nem lehet egyoldaluan szigetelt kerekeket rakni, mert a kuplungok rövidzárt fognak okozni. |
(#40715) diginewl válasza etwg hozzászólására (#40714)
|
Válasz •
|
Dec 28, 2014 |
|
Mindegy
A lényeg ugyanaz (nekem), ha AC (3 sínes) rendszeren kell futnia, akkor azok a szabványok vonatkoznak rá....
Ha például egy AC-s Piko BR55-t vennék "óccsón", akkor sem tudom használni, mert a kerekeinek a paraméterei mások, holott elektronikában két forrasztás - középérintkező leszed - és már kétsínes...
Ezért köszönöm ismételten a két szabvány papírt! |
(#40716) etwg válasza diginewl hozzászólására (#40715)
|
Válasz •
|
Dec 28, 2014 |
|
Elöfordulhat ( föleg a PIKO-nál),hogy nem cserélnek kereket, mert az ugyan ugrálva, de elmegy a märklin sineken ( forditva sajnos nem igaz). Igy érdemes megnézni mielött döntesz. |
(#40799) róbertke válasza etwg hozzászólására (#40716)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
Én viszont tapasztaltam egy érdekes dolgot: - Öreg PILZ sínen/váltón akadály nélkül elmegy a Märklin Hamo -- pedig a kerekek profil mérete megegyezik a "normál" Märklinnel. |
(#40804) etwg válasza róbertke hozzászólására (#40799)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
Az öreg Pilz sin sokkal toleránsabb volt mint az ujak ( akkoriban még fontos volt, hogy ne zárják ki az otromba Märklin kerekeket ( meg a többi H0-s gyárto sem volt nagyon konzekvens a méreteket illetve, kinek milyen sikerül volt a jelszo). Nekem van az ebböl a korszakbol 2 Rivarossi mozdonyom, egyik nagyon szép kerekekkel ( hibátlan futással) a másikon meg akkora a karima, hogy a Peco sinen 1 mm-t kiemelkedik s nem megy, mert a talpfákon futna).
Az uj singeometria ( >1990), viszont már sokkal inkább szabványtisztelö, és a Hamot is felváltotta a Trix akik még az RP25-s profiltol sem ilyednek meg. ( lásd a Big Boyt). |
(#40827) diginewl válasza róbertke hozzászólására (#37234)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
Kedves Róbertke!
Be tudnád linkelni ezeknek a képeknek a helyét.
Nem találom az eredeti blogot - jó lenne látni azt a ragasztót, mert UHU-ból kismillió van
Köszönöm! |
(#40830) HOTotya hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
|
(#40840) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#40827)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
|
(#40841) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#40827)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
|
(#40842) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#40827)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
|
(#40845) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#40827)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
Biscatrain oldalai közül jelenleg a negyediken itt az oldal középtáján találod meg. UHU számát sajnos nem írja. |
(#40880) diginewl válasza róbertke hozzászólására (#40845)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2014 |
|
Oh! Köszönöm!
Valóban nem lettünk okosabbak - mellé fotózhatta volna azt az uhut, mert méga strong-ot nem találtam, amit ezzel reklámoznának, hogy opálosra szárad
Majd kísérletezem azzal amim van
A faragasztónál hálásabb anyagot eddig nem találtam: napokig eláll egy kis tégelyben, és amikor kell akkor köt - de addig nem
Ide most (még) azért nem jó, mert az áttetszőre szárad - valamivel meg kéne "bolondítani", hogy opálos maradjon. Majd jövőre, addig ráér
BUÉK 2015 Mindnenkinek!
|
(#40897) HOTotya válasza diginewl hozzászólására (#40880)
|
Válasz •
|
Jan 1, 2015 |
|
Ha az vigasztal,hogy én sem találtam olyan ragacsot ami fehér maradt.... mindegyik áttetsző lett,de nem fehéres...Lehet,hogy festéket tett bele? |
(#40898) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#40897)
|
Válasz •
|
Jan 1, 2015 |
|
Keverjetek hozzá egy kevés fehér latexet, vagy ha az nincs akkor fehér akril festéket, de jo az iskolai festékekhez árult fehér alapozo ( tubusban van) |
(#40899) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#40880)
|
Válasz •
|
Jan 1, 2015 |
|
BUÉK mindenkinek!
Miért akarsz fehér fényt, amikor ezek a régi gőzös lámpák sárgás fénnyel világítottak. |
(#40901) diginewl válasza róbertke hozzászólására (#40899)
|
Válasz •
|
Jan 1, 2015 |
|
Idézet: „Miért akarsz fehér fényt, amikor ezek a régi gőzös lámpák sárgás fénnyel világítottak.”
Pont azt akarom. egy diffúz ragacs-csepp a sárga ledre és kész.
ETWG! pont ezen gondolkodtam, hogy fehér akril festéket, és hígabb faragasztót összekeverek, és megnézem mi lesz. (talán ma este sikerül megcsinálni, beszámolok róla!!!) Mindegyik vízbázisú, így talán nem csapják egymást. |
(#40902) HOTotya válasza diginewl hozzászólására (#40901)
|
Válasz •
|
Jan 1, 2015 |
|
Tulajdon képen róbertkének igaza van,mert nem fehérek voltak a régi gőzös lámpák!!!! |
(#40903) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 1, 2015 |
|
Emlékeztek még a régi Technokol rapid ragasztóra? Amikor az megszáradt, enyhén sárgás áttetsző ragacs maradt. A mostani ragasztó milyen? |
(#40904) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#40902)
|
Válasz •
|
Jan 1, 2015 |
|
A lámpák fehérek voltak ! Fehéz zománc volt a parabola, csak a fény volt olyan amilyen, kezdetben petroleum késöbb karbid meg hasonlo fények. Egyik sem volt fehér, de nem egyforma szinüek voltak.
Idövel a füsttöl meg az olajtol lettek sárgák az üvegek.... |
(#40975) Evill17 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 2, 2015 |
|
Sziasztok,
Boldog új évet mindenkinek
Szeretném elkezdeni a vasútmodellezést, ebben kérnék segitséget tőletek.
Még elég kezdő vagyok ebben.
Az első kérdésem az lenne hogy milyen alapanyagokból érdemes dolgozni. Olyan anyagra lenne szügségem ami könnyen alakitható, viszonylag olcsó és aránylag tartós.
A második kérdésem az lenne, hogy egy kezdőnek milyen méretarányt ajánlanátok. Kb akkora arányra gondoltam ami viszonylag részletesen lehet megcsinálni.
Terepasztalom még az nincs helyhiány miatt, ezért egyelőre vitrinbe készülnének a modellek. (persze ha sikerül)
Nemcsak a vagonokat, hanem házakat, fákat és hasonló dolgokat is itthon szeretném késziteni.
Jelenleg ennyi jutott az eszembe, előre is köszönöm a segitséget bocsi ha rossz helyre irtam :/
Üdv:Gábor
|
(#40978) etwg válasza Evill17 hozzászólására (#40975)
|
Válasz •
|
Jan 2, 2015 |
|
Légy üdvözölve itt!
Mindenekelött az anyagot neked kell megválasztani, mivel tudsz dolgozni, mire van mühelyed, szerszámod, ismeretanyagod ( ha van). A jobb anyagokhoz drága gépek és sok tapasztalat kell. Van aki gyönyörü modelleket tud épiteni papirbol, sztirol lemezekböl meg profilokbol, az igazi tartos jármümodellek fémböl készülnek. Nem mondtad mivel dolgoztál eddig ill, milyen lehetöségeid vannak. Olvasgass vissza itt ( meg más topikokon is) és meglátod ki miböl épit. Döntened neked kell! |
(#41192) GABA TT válasza Evill17 hozzászólására (#40975)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2015 |
|
Szia!
A méretarány az mindegy azért nem Z! Mivel modellt szeretnél készíteni működnie kell! Ezért próba asztaltra szükség van! Amin kell lennie jobbos és balos, ívnek és kitérőnek és egy átszelési kitérő is kell bele egyenes pedig amit ki ad a hely elegendő. Ezt feltétlen I profilsínből kell elkészíteni, hogy egyenes legyen. Ezt helyhiányában szekrény mögött, mellett is lehet tárolni. |
(#41240) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 10, 2015 |
|
Nézem a roco ujdonság katalogusát. A BR80-nak jol levitték az árát, anno vagy 107 €-rt vettem most meg alig 70.
Meg fogom nézni, lehet, hogy jo lenne 375-s alváznak. Ennyiért már megéri átépiteni. |
(#41271) lakonti hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 12, 2015 |
|
Üdv az uraknak.
Régóta olvasója vagyok a fórunak. Csak egy javaslatot szeretnék tenni fogaskerék témában. Nekem is több olyan járművem van / Volt amiaminek fogaskerék gondja volt. Én a Limit-ékkel javíttattam meg ezeket. Nekik van lefejtőmarójuk. Egy próbát megér... |
(#41274) HOTotya válasza lakonti hozzászólására (#41271)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2015 |
|
Csak kérdés hogy mennyiért készítenek kerekeket!!1-2db-nál nem gond,DE több száz darabnál nem biztos hogy megéri....... |
(#41277) lakonti hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 12, 2015 |
|
Ezt velünk kell megbeszélni, de ismerve a modell alkatrészárakat szerintem jóvalolcsóbb. |
(#41282) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#41240)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2015 |
|
Igen, de az a start verzió lesz. Nem teljes a rudazata, és ebből már kihagyták a füstölő (Suethe NR20) helyét is. 376-osnak jobb lesz. |
(#41283) lakonti válasza csíkosháTTú hozzászólására (#41282)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2015 |
|
Rudazat úgyis másmilyen kell ha 375 ha376 akkoris... |
(#41285) csíkosháTTú válasza lakonti hozzászólására (#41283)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2015 |
|
Tudom, csak magyarázatot próbáltam keresni az árcsökkentésre. |
(#41286) lakonti válasza csíkosháTTú hozzászólására (#41285)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2015 |
|
Sokat fröccsöntöttek és el kell adni valahogy. |
(#41288) sunocske válasza lakonti hozzászólására (#41286)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2015 |
|
Azért ez ennyire nem egyszerű! |
(#41289) lakonti válasza sunocske hozzászólására (#41288)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2015 |
|
Mármimt mi? |
(#41292) csíkosháTTú válasza lakonti hozzászólására (#41289)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2015 |
|
"Fröccsönteni"!
Mondjuk egy négyzetmétert... Hukkk... |
|
|
2024. Nov, 29. Pé 16:56:49 |
|
Jelenleg 13 fő olvassa az oldalt |
|
|