|
Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
|
Témaindító: Csukló, idő: Aug 5, 2010
Témakörök:
|
|
(#41293) lakonti válasza csíkosháTTú hozzászólására (#41292)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2015 |
|
Fröccsölni egyszerű... |
(#41296) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#41282)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2015 |
|
A rudazat már megvan, csak kerék nem volt még ( nem tudtam dönteni az N-s vagy a TT-s kerék között).
Lehet, hogy megprobálok csak BR80as kereket rendelni.
Amugy a képen nem a start verzio van 70 euroért.
|
(#41297) DZolTTán válasza etwg hozzászólására (#41296)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2015 |
|
Nem két malomban őröltök véletlen?
István a H0-sban, ETWG a TT-sben? |
(#41300) etwg válasza DZolTTán hozzászólására (#41297)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2015 |
|
Nekem már TT-ben megvan a felépitmény. (30 év után a 2. 375-s).
|
(#41402) Milos Grimasz hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 15, 2015 |
|
Sziasztok!
Kis segítségre szorulnék.
Olyan 10 küllős kerekeket keresek aminek a futó felületi átmérője: 9,8 mm és 8 mm.
Vagy ami még jobb lenne, olyan elérhetőség, ahol ezt le tudnám gyártatni.
Előre is köszönöm segítségeteket! |
(#41403) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 15, 2015 |
|
|
(#41416) Milos Grimasz válasza Milos Grimasz hozzászólására (#41402)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2015 |
|
Tillig E44 kerekének a futófelületi átmérőjét megtudná valaki mondani? Erről lenne szó! |
(#41420) diginewl hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 16, 2015 |
|
Egy kis átalakítás...
Fuggerth-féle Y kocsi kinematika keresztezve egy régi schicht reko mitropa kocsival.
Működik
Egy új kinematikás kocsival összekapcsolva az eredmény biztató. |
|
(#41421) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#41420)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2015 |
|
Lyó! Akarom írni, jó!
Egy valamit még tegyél meg: az étkezőkocsi régi kerekeit is cseréld le, mert így magasabb, mint a másik. |
(#41423) csíkosháTTú válasza Milos Grimasz hozzászólására (#41416)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2015 |
|
Sajnos nem tudom, csak azt, hogy 10.5mm-es tapadógyűrű kell hozzá. Amúgy az átmérője megegyezik az E94 kerekeivel, ha valakinek van ilyen, csak jelentkezik. Sajna nincs a műhelyben jelenleg ilyen. |
(#41426) Milos Grimasz válasza csíkosháTTú hozzászólására (#41423)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2015 |
|
Köszi! Közben megtaláltam a megfelelő méretű kerekeket. |
(#41435) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#41420)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2015 |
|
Én egy hasonló ötletet találtam még 2011-ben, vmelyik Indexes fórumba fel is raktam akkor. |
(#41437) diginewl válasza róbertke hozzászólására (#41435)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2015 |
|
Ide nem volt jó...
A régi rekowagen alaplemeze (vagy milye) nagyon magasan van.
Csak a Fuggerth féle kinematika passzolt oda, a roco-é meg az olasz izé ami a schicht-ek többségébe jó ide nem volt jó.
A mit linkeltél szintén nem jó oda, mert a rekowagen forgózsámoly tengelye közelebb van a kocsi széléhez, nem fér oda ez a kinematika...
Szóval nem olyan egyszerű
Még a memoba (Csíkos Mesttertől vettem) mini kinematikája lett volna oda jó, de az kell egy E11-be
Ez a memoba izé a legegyszerűbb, és mindenhova passzoló kinematika (ez itt a kerlám helye volt) )) |
(#41445) DZolTTán válasza diginewl hozzászólására (#41437)
|
Válasz •
|
Jan 17, 2015 |
|
Ha már kinematikáról van szó, pakolás közben sikerült levernem egy Roco vagont, ami elemeire hullot, és az egyik kinematika rugó 1 órás hasonkúszás után sem került elő, így ezt pótolnom kéne.
Tudja valaki kapásból a Roco alkatész számát, ami alapján meg lehet rendelni?
Vagy egyéb beszerzési megoldást javasolni? |
|
(#41449) róbertke válasza DZolTTán hozzászólására (#41445)
|
Válasz •
|
Jan 17, 2015 |
|
Fuggerth kinematikába való rugó tökéletesen passzol /tapasztalat/ |
(#41450) róbertke válasza DZolTTán hozzászólására (#41445)
|
Válasz •
|
Jan 17, 2015 |
|
Öreg golyostoll rugójából akár kettő ilyent is tudsz készíteni /szintén tapasztalat/ |
(#41452) etwg válasza róbertke hozzászólására (#41450)
|
Válasz •
|
Jan 17, 2015 |
|
Az szerint egy kicsit vastag.
|
(#41456) DZolTTán válasza róbertke hozzászólására (#41449)
|
Válasz •
|
Jan 17, 2015 |
|
És ilyet hol tudok vételezni? |
(#41457) róbertke válasza DZolTTán hozzászólására (#41456)
|
Válasz •
|
Jan 17, 2015 |
|
|
(#41458) DZolTTán válasza róbertke hozzászólására (#41457)
|
Válasz •
|
Jan 17, 2015 |
|
Köszi! |
(#41484) DZolTTán válasza DZolTTán hozzászólására (#41445)
|
Válasz •
|
Jan 18, 2015 |
|
Megtaláltam az elbujdokolt rugót!!!
Pontosabban, az okát, hogy miért nem találom a "másodikat": |
|
(#41487) róbertke válasza DZolTTán hozzászólására (#41484)
|
Válasz •
|
Jan 18, 2015 |
|
Biztos, hogy minden rendben? Tényleg megvan a Roco kocsi rugója? Mert a fénykép Fleischmann kocsit ábrázol.... |
(#41491) DZolTTán válasza róbertke hozzászólására (#41487)
|
Válasz •
|
Jan 18, 2015 |
|
Igen-igen, az a Roco egy FLM, kicsire nem adunk, lényeg, hogy összeállt, és főleg, hogy se törés, se karc nincs rajta, pedig földre esett, és minden műanyag darab elvált egymástól. Ha készakarva szedtem volna szét, tuti eltörik legalább egy kis rögzítő fül.
Na, majd ha patinázáshoz szét kell szedni, akkor ismét ezt az új tennikát alkalmazom! |
(#41503) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#41450)
|
Válasz •
|
Jan 19, 2015 |
|
róbertke!
Ha a golyóstoll rugót be is tudod zsúfolni egy H0 kinematikába, akkor sem lesz jó! Ugyanis akkora a feszítő ereje, hogy egy kvázi 1-es méretű, régi szovjet mozdony sem tudná megmozdítani! |
(#41534) dani545 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 19, 2015 |
|
Üdv! Szereztem egy BN150-es kismozdonyt, sajnos a motorja kuka, szereztem új motort (többet is sikerült beszerezni), de a csigatengely furata túl nagy ezekre a motorokra. Valahogy meg lehet oldani, vagy csináltatni kell egy új csigát?
Dani |
(#41535) etwg válasza dani545 hozzászólására (#41534)
|
Válasz •
|
Jan 19, 2015 |
|
Ki kell perselyezni. Egy vékony sárgarézcsövet kell a motortengelyre huzni ( passzentosan), majd felfurni a csigát az uj tengelyátméröre.
Nem árt ha van egy esztergapad a közelben. |
(#41537) róbertke válasza dani545 hozzászólására (#41534)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2015 |
|
|
(#41541) dani545 válasza róbertke hozzászólására (#41537)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2015 |
|
Igen, láttam, köszönöm. Ott danika5654 néven írtam ugyan ezt a gondot. (Vagy csak akartam? |
(#41551) csíkosháTTú válasza dani545 hozzászólására (#41534)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2015 |
|
És biztos, hogy a bele való régi Gützold motort vetted bele? |
(#41554) dani545 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#41551)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2015 |
|
A motor nem régi Gützold, kaptam egy barátomtól két 12V-os, ránézésre CD olvasó motort, és egy valamiből kibuherált 12V-os motort. |
(#41557) dani545 válasza etwg hozzászólására (#41535)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2015 |
|
Esetleg ebben tudnál segíteni? Eszterga padhoz van hozzáférésem, de sose csináltam még ilyet, bekapcsolni se tudom. :S |
(#41558) etwg válasza dani545 hozzászólására (#41557)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2015 |
|
Sajnos elég messze vagyok töled, igy személyesen nem igen tudok segiteni. Talán akad valaki közelebb, aki megcsinálja neked helyben. |
(#41559) csíkosháTTú válasza dani545 hozzászólására (#41554)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2015 |
|
Nem sok örömöd lesz benne!
Ezeknek a fordultatszáma kb. a 4-5-szöröse az eredeti motornak. Kis feszültségen viszont annyi nyomatékuk sincs, hogy megmozdítsák a modellt. Mi baja az eredetinek? |
(#41566) dani545 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#41559)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2015 |
|
Az eredetinek a háza csupa rozsda (belül minden az volt a mozdonyban, de kitakarítottam), akadozva megy mind a két irányba, de főleg előre menetben rángat a mozdony. Ezenkívül melegszik, és büdös. A későbbiekben szeretném digitalizálni, ahogy olvastam ez a motor nem annyira alkalmas erre. (Talán majd Te megcáfolod ezt ) |
(#41568) róbertke válasza dani545 hozzászólására (#41566)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2015 |
|
|
(#41601) csíkosháTTú válasza dani545 hozzászólására (#41566)
|
Válasz •
|
Jan 21, 2015 |
|
Az a motor nagyon fújja a kefeport, ezért van szaga. Ha melegszik, az attól van, hogy a kommutátor lemezek közötti légrés el van tömődve olajos kefeporral, és zárlatos szegénykém. Szét kell szedni, és kitakarítani, a légrésekből meg kipiszkálni egy vékony gombostű hegyével a trutymót. Kell bele az olajtól átázottak helyett két új kefe és készen is van. Lehet digizni azt a motort is, semmi akadálya. CSak megfelelő dekóder kell hozzá. |
(#41602) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#41568)
|
Válasz •
|
Jan 21, 2015 |
|
Motort remotorizálni???
A régi szász tendert (BR75.5) valóban lehet így megoldani, ahogy a linken van, csak abban kételkedem, hogy a BN150-be az motor belefér. Amúgyis az pont az a motor, amire én nagyon haragszom, lásd a korábbi morgolódásomat a TT topicon. |
(#41604) dani545 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#41601)
|
Válasz •
|
Jan 21, 2015 |
|
Esetleg szénkeféd és zeger gyűrűd van hozzá? |
(#41606) csíkosháTTú válasza dani545 hozzászólására (#41604)
|
Válasz •
|
Jan 21, 2015 |
|
Elvileg lennie kéne egy komplett ilyen motornak a műhelyben valahol...
Szénkefe van, és megfelelő zegert is találok, szerintem. |
(#41664) dani545 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#41606)
|
Válasz •
|
Jan 22, 2015 |
|
Köszönök mindent! A motor hibátlan... amíg a mozdonyon kívül van... Még próbálkozok, de szvsz a vége az lesz, hogy csíkos mestternél köt ki. |
(#41798) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#40682)
|
Válasz •
|
Jan 25, 2015 |
|
Már füstöl. Igaz csak próba, meg kívülről kapja a tápot, de működik.
Régi H0-ás Fleischmann BR55... |
|
(#41880) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#41798)
|
Válasz •
|
Jan 28, 2015 |
|
Elkészült egy régi (1979?-es) BR55 átalakítása, amolyan dignewl-as módszerekkel.
Digitools dekóder van benne (digidrive 2.) tudja (még) az analóg üzemet, így tudtam a vitrinben is fotózni.
Seuthe 9-es füstölővel ellátva (kicsit lenyírva a teteje, hogy ne érjen hozzá a kazánhoz). Sárga led-es világítás.
Lehet azon vitatkozni, hogy analógban akadály a dekóder, de szerintem nem! Jó az
Az album itt tekinthető meg
A fotókon nem látszik, de gyönyörű a lassúmenete is. Az áramszedése viszont ennek is katasztrófa...ha egy kerék felemeli a többi akkor megáll az élet a mozdonyban. A szerkocsi mindegyik kereke gumizott, így onnan esélytelen áramot felszedni.
Ettől eltekintve varázslatos egy látvány (szerintem).
|
(#41915) SzerNoh hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 29, 2015 |
|
Mai friss beszerzés :
|
|
(#41917) etwg válasza SzerNoh hozzászólására (#41915)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2015 |
|
Szép, de ilyen motorhoz finomabb áttétel kellene, mert negyon gyorsan tud forogni.
(ha jol nézem ez M=0,4) |
(#41918) HOTotya válasza SzerNoh hozzászólására (#41915)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2015 |
|
Szép kis darab! Ha kell kis fogaskerék akkor szólj ! Lehet,hogy tudok adni....0.4-s moduluak |
(#41919) Von Smallhausen válasza etwg hozzászólására (#41917)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2015 |
|
Ezzel így 30-szoros lassítást lehet csinálni egyetlen lépcsőben (ha jól számolom a fogakat) . Az nem rossz ám! |
(#41920) Fordítókorongos válasza SzerNoh hozzászólására (#41915)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2015 |
|
Szia SzerNoh!
Jó kis motor!
A fogaskereket Conrad-osnak tippelem,talán a motor is az lehet...
Átmérő? hossz? tengely hossz? tengely átmérő?
Milyen gépbe lesz? Kíváncsi vagyok a témára!
Üdv.:Árpi
|
(#41921) vasútőrült hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 29, 2015 |
|
Ez jól lehet fordítókoronghoz?
http://www.hestore.hu/prod_10022527.html
|
(#41922) etwg válasza Von Smallhausen hozzászólására (#41919)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2015 |
|
Egy standard motorra nem, de ez jo 15000 fordul ( percenként). Ha jol számolom TT-ben ez egy 10 mm-s kerékkel 120kmh. |
|
|
2024. Nov, 29. Pé 19:47:57 |
|
Jelenleg 11 fő olvassa az oldalt |
|
|