|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#41643) Gashpy válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#41640)
|
Válasz •
|
Jan 22, 2015 |
|
Ez tök jól hangzik!
Most éppen nincs időm, hogy kipróbáljam (tudod: "a vállalat nem engedi a lelkemet"), mindenesetre bíztató!
Ha majd a tejet rendezzük el, akkor majd megdumáljuk személyesen (vagy a klubdélutánon, ha az előbb lenne). |
(#41655) enigma válasza Gashpy hozzászólására (#41643)
|
Válasz •
|
Jan 22, 2015 |
|
Csak elvi síkon gondolkodom! Ha nagyon vékony rézhuzalt felmelegítenél (a habvágóknál szokásos elven) és azzal próbálnál vékony műanyagba (telefonkártya, mint ahogy a kolléga is próbálta marni) "belesütni" egy vékony nútot? |
(#41660) etwg válasza Gashpy hozzászólására (#41619)
|
Válasz •
|
Jan 22, 2015 |
|
Nem irtad milyen anyagbol dolgozol.
Most éppen egy hidat épitettem ezért csak sárgaréz profilok voltak a fejemben. Ha tudsz átitatott papirral dolgozni, akkor abbol aránylag egyszerü bármilyen profilt csinálni akár gép nélkül a konyhaasztalon egy vonalzoval meg egy jo sniccerrel meg jo szemekkel.
|
(#41674) Gashpy válasza etwg hozzászólására (#41660)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2015 |
|
Még semmilyenből.
Az Evergreen polisztirol V-mart lapja adta az ötletet, hogy az jó lenne oldalfalnak.
Az átitatott papíron az oldott műanyagba mártottat érted?
Még újabb alternatíva: 3D nyomtatással készíttetni ilyen idomokat? |
(#41675) angyal.marci válasza Gashpy hozzászólására (#41674)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2015 |
|
Nem tudsz aludni, vagy éjszakás vagy? |
(#41676) etwg válasza Gashpy hozzászólására (#41674)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2015 |
|
Ha már 3D akkor miért nem nyomod ki az egész oldalt. Az a legegyszerübb. |
(#41679) UWH hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 23, 2015 |
|
Sziasztok!
Nem tudom ki hallotta, ki nem, de ápr. 15.-én bezár a Közlekedési Múzeum, vagy 3 évre, vagy az évtized végéig, attól függően melyik hírt olvassa az ember. Viszik a 424-est, és a NOHAB elejét is. |
(#41680) TTfan válasza UWH hozzászólására (#41679)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2015 |
|
Szia!
2018 tavaszáig lesz zárva a tervek szerint. |
(#41681) UWH válasza TTfan hozzászólására (#41680)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2015 |
|
Igen, de zuglói lévén, másik 3 zuglói hírportált is olvasok, és ott részletesebben le vannak írva a tervek, a tervezett költségek, stb. Már a 4-es metrónál is megtapasztalhattuk mit érnek az előre beharangozott határidők és költségek. |
(#41683) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 23, 2015 |
|
Jó hír, mától letölthető a Tillig honlapjáról az idei újdonság kínálat. Nyami... |
(#41684) saetta hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 23, 2015 |
|
Hozzászólás a "Dekóder beállítások" topicban felmerült TT Taurus kérdésekhez [url=(http://www.hobbivasut.hu/forum/topic_post_15436.html#15436)]TT-s komment a dekoder topicban[/url]:
- A PIKO Taurus egyrészt nem annyiba kerül, mint a Kühn Herkules (rendszeresen lehet - elsősorban külföldön persze - 35-40 EUR körül "akcióban" kapni). Mellesleg van rajta áramszedő (bármilyen is).
Ránézve is egyszerűbb, "játék"kivitel, közeléről ez szembetűnő - pl. forgómaszknál. Csíkos megjegyzése viszont pont arra is vonatkozik, hogy pont a tartós játékot nem szereti.
- Többen jelezték korábban, hogy ha tönkremegy, akkor drága (fajlagosan főleg) bele az alkatrész. Tartalékmodell a legcélravezetőbb.
- Sokan megveszzük olcsón, átfestetjük/feljavíttatjuk különböző hazai vonatkozású modellre. Vagy vitrinbe kerül, vagy amennyit otthon használjuk, az a futásmennyiség általában nem okoz gondot. De, mint írták, találkozókon is jól teljesített nálunk a TT-s körökben.
- Engem leginkébb az zavar, hogy (lényegesen) drágább a bele való dekóder, mint a PLUX 12. Ezért egyelőre nincs is digitalizálva még egyik se.
Fentiek alapján (hacsak nincs különösebb Taurus mániám - nekem mérsékelt van) rendszeres digitális használatra egy kevés modellt futtató hazai pályára elsősorban nem ezt választanám, de 1-2-t beüzemelnék.
Üdv
Saetta |
(#41689) masTTertape válasza saetta hozzászólására (#41684)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2015 |
|
Jobb későn, mint soha.
A 2013 tavaszán felvetett kérdéskör egyébként már akkor egy kicsit idejétmúlt volt, ugyanis eleve nem kérdés egy Piko Tauruszt egy Tillig Taurusszal összehasonlítani.
Mint ahogy az Er20-asokat a Kühn tekintetében.
Sokszor szó volt róla, hogy a Piko éppen ezzel a Tauruszával ugrott be a TT-s piacba, valamikor 2006 táján (majdnem 10 éve!). Borzasztó sokat eladtak a jó ár-érték arányú modellből és igen, a(z üzleti) siker titka az olcsó előállítás és a gagyibb anyagok voltak. Ez egyébként jellemző az off H0 gépekre is, ahol pl. egy kiadós használat akár a kerekeket is pengevékonyságúra koptatja.
Azt sem szabad elfelejteni, hogy nagyon sok modellezőnek csak ilyenre telik. Sajnos ők nem juthatnak el külföldre, ahol akár 25 euróért megkapják a mozdonyt, így kénytelenek a hazai árképzés olykor 16-19 ezres sávjából válogatni. De mégis emellett döntenek, mert mégsem 40-45 ezer, mint más gyártóé.
A digitalizálás egy (szinte) másodlagos kérdés. Amellett, hogy valóban, a modell motorja főleg analóg játékra lett kitalálva (ilyen van pl. a slotcar-okban is), mégis ott a digit előkészítés. Kicsit bíbelődni kell a beállítással, de tapasztalat, hogy mindezek ellenére a Piko Tauruszok bírják a strapát modultalálkozókon is.
De az ilyen "ipari felhasználás" okán valóban érdemes pótmozdonyt beszerezni.
Azzal nem értek egyet, hogy drágább a NEM652-es dekóder, mint egy Plux12-es. Annak idején még volt a Viessmann-nak egy olcsó, belépő szintű, nyolctűs lapkája, ami kb. 5000 ft körül volt. Ma már ezt nem gyártják, de elvileg van alternatívája. Nekem ilyen van a modultalálkozókon is nyüstölt V63-ban, meg pár Tauban és semmi bajom velük.
A lényeg, hogy a helyén kell kezelni az ilyen modell típusokat.
És külön kiemelendő, hogy a Piko 2010 után gyártott, új konstrukciói már minden szempontból modellértékű modellek. |
(#41691) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#41689)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2015 |
|
Idézet: „... ugyanis eleve nem kérdés egy Piko Tauruszt egy Tillig Taurusszal összehasonlítani.”
Pláne, hogy a PIKO az (ÖBB számozást alapul véve) 1016/1116 mozdonyt csinálta meg, a Tillig pedig a 1216-ost.
|
(#41696) hoTTo válasza saetta hozzászólására (#41684)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2015 |
|
Elnéztél valamit. A Lenz Silver+ dekóderek, a NEM652 és PluX12 egy árban vannak. A Silver+ Mini sorozat a drágább, de a Piko Taurusba nem a mini kell. De ha nincs szükség ABC fékezésre, akkor a Lenz Standard is jó, az még olcsóbb. |
(#41698) saetta válasza hoTTo hozzászólására (#41696)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2015 |
|
Holnap átbeszéljük.
Nekem más infoim (is) vannak.
Üdv
S. |
(#41700) Orpolyas válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#41516)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2015 |
|
Felmerült itt köztünk, és ha már itt vagyok a fórumon, megkértek, hogy tájékozódjak afelől, hogy milyen hajtásra lett építve a csörgő kaszni? |
(#41701) angyal.marci válasza Orpolyas hozzászólására (#41700)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2015 |
|
Úgy tudom, hogy Tillig BR203-as, vagy valami BTTB megy alá. |
(#41702) csíkosháTTú válasza saetta hozzászólására (#41698)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2015 |
|
A PIKO Taurus, BR151 és Hercules modellekbe NEM652-es vagyis 8 tűs dekóder kell. Hely probléma nincs, a sima Lenz is belefér. Kérdés, hogy mire van szükség? Ha kell a Lenz ABC fékezés, akkor Silver+, vagy Gold. (A mini sorozat nem jó, az csak 6 tűs, vagy drótos.) Ha nincs szükség extrákra, akkor hoTTo-nak igaza van, a Standard+ is jó lesz. A motorszabályzás CV-inek átírásához fejből nincs tippem (elő kéne kaparni egy nagyon régi munkalapot...). A Lenz árképzése nem nagyon tesz különbséget a csatlakozók között. A Standard+ a legolcsóbb.
(Szolgálati hoTTo kollégának! Nem felejtettem el, csak jelenleg inkább hullámok alatt vagyok, mint felettük...) |
(#41703) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#41683)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2015 |
|
Tyű, lesz végre Tadgs kocsi Még ha nem is 100%-ban egyezik az igazival, mert egyből kiszúrtam rajta egy-két eltérést, de örülök, mint ahogy a többi jóságnak is a MÁV-vonalon
A legutolsó lapra meg eléggé felállt a cerka |
(#41705) csíkosháTTú válasza angyal.marci hozzászólására (#41701)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2015 |
|
Tillig 04598 számú modellt keresd erre a célra! |
(#41709) reszelozsir válasza sunocske hozzászólására (#41703)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2015 |
|
Ne aggódj, majd az árcetli láttán jut vér a fejedbe is
Egyébként tényleg lesz mire gyűjteni idén (is). |
(#41710) G.F. Rákoskeresztúr válasza Orpolyas hozzászólására (#41700)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2015 |
|
Tillig V100, vagy BR 203. |
(#41711) csíkosháTTú válasza reszelozsir hozzászólására (#41709)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2015 |
|
Habár nem rajongok különösebben a DB (NSZK) vasútért, és modellekért, de kövezzetek bár meg, nekem a Rheingold "szabadkézi" E03-as kimondoTTan tetszik! |
(#41712) Orpolyas válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#41710)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2015 |
|
köszi!
Nekem is csiklandozza ám a '15-ös újdonság katalógus a pénztárcámat. Bár ep. 4-ben dolgozom, vagyis... inkább 3-4 határa, de inkább 4... mindegy, bonyolult de a behälterwagen-ből már majdnem megvettem a BTTB-t de most hogy láttam, hogy lesz, inkább megvárom azt. |
(#41717) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#41703)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2015 |
|
Hát a mai röpke boltkörutam során azért kaptam hideget-meleget egyaránt az újdonságok fogadtatásával.
Van, ahol nem értik (kereskedői szinten), hogy miért kell egy mávos villanyfestéses áldízel egy kezdőszettbe, máshol meg az 500 eurós, jellemzően személyvonatokat vonszoló mozdonyos tehervonatszett verte ki a biztit. Mondván ez utóbbira, hogy "nna ilyet tuti nem rendelünk".
Szerencsére ez a bő 160 ezres digit szett még csak fotosopp fantázia a katalógusban, így akár alakítható is még.
Viszont a kis teherek és a DR új érckocsijai nagyon ígéretesek.
Nekem úgy tűnik - és erősítsenek meg Ottóék is -, hogy a Display akciós, mávos elképzelés inkább szóló kocsiként valósul meg.
Mindenesetre lesz miről beszélgetni Nürnbergben... |
(#41718) csíkosháTTú válasza Orpolyas hozzászólására (#41712)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2015 |
|
Idézet: „Nekem is csiklandozza ám a '15-ös újdonság katalógus a pénztárcámat.”
Hajjjajjj... BR23.10, DR III. korszak... Kezdhetek gyűjteni. Van ugyan egy tökéletes BTTB BR35-öm, de ugye azt IV. korszak, illene cserélnem. Meg jön a dupla csíkos V180, "panoráma" szélvédős... Nincs mese, lottóznom kell! |
(#41719) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#41702)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2015 |
|
Az általános kiosztásban a CV54 és CV55 értékeket kell az ugyancsak általános kb. 32 és kb. 24-ről nagyjából a felére, vagy az alá tekerni.
(Tudom, a Tran-nál ezek a paraméterek máshol állíthatók)
Legalább is nálam ez a tapasztalat. Kb. a dobmotoros Fleischmann, vagy a Märklin/Hamo OFF modellek esetében is hasonló szélsőségeken kell nagyjából egyenletes járásra bírni a mozdonyt.
De, míg ezeknél az old-school daraboknál ez szinte fejből ugyanúgy megy, addig a Piko-nál kísérletezgetni kell, hogy melyik értéknél nem rángat a motor. Ez a rángatás érdekes módon a nagyobb tempóból úgy 30-20%-ra visszavett lassulásnál áll elő, majd a további lassítás alatt megszűnik.
Úgy kedvem lenne belemérni a Piko motorok egyes pólusainak ellenállásába, nem lennék meglepődve, ha markáns eltéréseket tapasztalnék. |
(#41720) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#41719)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2015 |
|
Idézet: „egyes pólusainak ellenállásába, nem lennék meglepődve, ha markáns eltéréseket tapasztalnék.” .
Ez téves ut. Ma minden motort automaták tekercselnek, azok meg csak egyet tudnak: ismételni a beadott parancsot, azaz kizárt, hogy a polusokon nem egyforma a menetszám és ebböl kifolyolag az ellenállásuk.
Ez a rángatás sokkal inkább magábol a motorbol ered ill. annak tervezéséböl ( mágneses kör, az anyagok kiválogatása, kommutátor stb.). |
(#41721) Orpolyas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#41718)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2015 |
|
A V180-on filozofálgatok, hogy most a dupla csíkos Ep3, vagy szimpla Ep4, avagy ötvözzem az élvezeteket, csak nem tudom, hogy van-e modellben ilyen (valódiban láttam már fényképet, de lehet, hogy nosztalgia mozdony), hogy 118-as sorozat szám, de dupla csíkos festés. Egyebekben pedig kikötés nálam, hogy 4 tengelyesnek kell, hogy legyen. A 6 tengely valamiért nekem nem tetszik ezen a mozdonyon. |
(#41722) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#41720)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2015 |
|
Csak hipotézis volt a részemről. De igazad van. |
(#41723) masTTertape válasza Orpolyas hozzászólására (#41721)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2015 |
|
Hivatalosan III-IV. korszakosak ezek a kétcsíkosak.
Magam is gyúrok egyre, mert nálam inkább a későbbi időszak elevenedik meg.
De az is igaz, hogy az alakuló, DR-es gőzvontatású szénvonat, a maga tervezett 30-40 Om kocsijával meg inkább III. korszak. |
(#41724) Orpolyas válasza masTTertape hozzászólására (#41717)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2015 |
|
Ha az eladók erre a szettre gondoltak, akkor az az elcseszett szín bordó akar lenni, csak úgy tükröződik a hátulról jövő fény a fotón. A mozdony eredeti színe a fülke homlok oldalán jól látszik. |
(#41725) Orpolyas válasza masTTertape hozzászólására (#41723)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2015 |
|
Igen, de a V180 Epoch 3-as számozás, a 118 pedig az UIC-os Epoch 4 nem? |
(#41726) masTTertape válasza Orpolyas hozzászólására (#41724)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2015 |
|
Senki nem beszélt erről a szettről.
Nézd meg az újdonságfüzetet és egyből látod a példát! 61. oldal.
Bővebben: Link |
(#41727) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#41719)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2015 |
|
Idézet: „Az általános kiosztásban a CV54 és CV55 értékeket kell az ugyancsak általános kb. 32 és kb. 24-ről nagyjából a felére, vagy az alá tekerni.”
Öcsi! Nem csak foci van a világon!
Amit írtál, az igaz az ESU-ra, a DigiTools-ra.
Viszont egyáltalán nem igaz a Tran-ra, a Lenz-re, a Zimo-ra, a Kühn-re, a Tams-ra, az Uhlenbrockra... soroljam még? |
(#41729) Orpolyas válasza masTTertape hozzászólására (#41726)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2015 |
|
Idézet: „Van, ahol nem értik (kereskedői szinten), hogy miért kell egy mávos villanyfestéses áldízel egy kezdőszettbe” |
(#41730) Orpolyas válasza Orpolyas hozzászólására (#41729)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2015 |
|
A nohab az nem villanyfestéses áldízel... vagy de ? |
(#41731) csíkosháTTú válasza Orpolyas hozzászólására (#41730)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2015 |
|
Kettő darab MÁV-os start szett lesz Tillig-éktől!
1: Digitális: benne egy M61 és 3 nyitott teherkocsi. (Költségvetési okokból nyilván nem lehet benne 3 új Y kocsi, mert akkor meg az árán akadnának ki több ezren.)
2: Analóg: benne egy TRAXX dízel, és két teherkocsi, meg ágyazatos sín. Mint a PKP, CD és hasonlók. Tudtommal a másik két vasúttársaságnál sincs használatban a TRAXX dízel... |
(#41732) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#41727)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2015 |
|
Igazad van, mea culpa. Nagyon elmélyültem az Esu-k világában. A Kühn
azért zavart meg, mert ott meg CV53 és 54 a két paraméter.
De a lényeg, hogy a motor I és P paramétereiről beszélünk. |
(#41734) masTTertape válasza Orpolyas hozzászólására (#41729)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2015 |
|
Villanyfestés: kék-sárga, ahogy ma szokásos.
Áldízel: ebből fakadóan, tehát egy kék-sárga, azaz villanynak látszó, de áramszedők nélküli modell, azaz áldízel.
Számomra a logikája világos, ismerve a korábbi években megjelent kezdőszetteket.
Csak szerintem ha ezt a mozdony - ami így is, úgy is freelance - lefestik narancsra, sárga orral, akkor inkább elhiszem, hogy mávos dízel.
Lásd pl. az OFF Roco BR218-ast annak idején magyar dízel festésben.
|
(#41735) Orpolyas válasza masTTertape hozzászólására (#41734)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2015 |
|
nah akkor: hol van az újdonság füzetben kék-sárga MÁV villanyfestésű mozdonyos startszett, amire a boltban az eladók értetlenkedve néznek? |
(#41736) Orpolyas válasza Orpolyas hozzászólására (#41735)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2015 |
|
*dízelmozdonyos* |
(#41737) masTTertape válasza Orpolyas hozzászólására (#41735)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2015 |
|
|
(#41738) Orpolyas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#41731)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2015 |
|
OK, bocsi Gábortól, már értem . Csak a Te hozzászólásodat nem vettem észre, annyira csak a magunk párbeszédére figyeltem. |
(#41739) masTTertape válasza Orpolyas hozzászólására (#41738)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2015 |
|
|
(#41745) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 23, 2015 |
|
Kíváncsi vagyok, hogy az a Railjet Taurus mikor fog Railjet kocsikat is húzni... |
(#41746) Gashpy válasza Orpolyas hozzászólására (#41712)
|
Válasz •
|
Jan 24, 2015 |
|
Az a baj a Behälterwagennel, hogy olyan, mint a MÁVos dízel traxx, villanymozdony festésben...
Abból igaziban vagy 3, vagy 5 tartályos létezett... |
(#41748) Gashpy válasza masTTertape hozzászólására (#41717)
|
Válasz •
|
Jan 24, 2015 |
|
A Ky kocsival kapcsolatosan megemlítendő még Nürnbergben, hogy a homlokoldalon a fekete mező a katalógusbeli handmusteren túl magasan van.
A homlokaldali, tolatási bárcák elhelyezésére szolgáló 350-200-as, 10 mm-es fehér csíkkal keretezett fekete mező alsó széle a mellgerenda felső élétől 300 mm-re volt festendő. (726/42-1/952 sz. rendelet alapján.)
Szintén kicsinek tűnik a cégjel, kocsitípus és pályaszám is.
A MÁV, a K és a pályaszám jegyei 160 mm magasak voltak.
A képen vagy ezek túl kicsik, vagy pedig a 4 részre osztott fekete mező nagy, melynek mérete 200x300 mm.
Ugyanis a MÁV felirat magassága a katalógusban lévő kocsin kb. az alatta lévő fekete mező fele... |
|
|
2025. Jan, 21. Kedd 11:50:41 |
|
Jelenleg 9 fő olvassa az oldalt |
|
|