|
A budapesti metró
|
Témaindító: SzervízMacska, idő: Júl 4, 2010
Témakörök:
|
|
(#3807) Frankye válasza Metrós hozzászólására (#3803)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2010 |
|
Köszönöm, Feri!
Nem nagyon keresgéltem a neten a hírek között, csak hallottam reggel a rádióban, és mikor erről "beszélgettünk", eszembe jutott, rákérdeztem.
(Mostanság elég sok az alagutakban a füstölés...) |
(#3808) Frankye válasza Metrós hozzászólására (#3804)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2010 |
|
Ezt külön köszönöm! |
(#3810) Metrós válasza Frankye hozzászólására (#3808)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2010 |
|
Frankye!
Mint már mondottam volt bármit bármikor kérdezhetsz,ha tudok,válaszolok!
Kellemes hétvégét
Szia! |
(#3812) Metrós hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 27, 2010 |
|
Az "Indóházban"találtam: |
|
(#3815) Frankye válasza Metrós hozzászólására (#3812)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2010 |
|
Jé! Az Indóházhoz újabban terepasztal-mellékletet is csomagolnak?!
(Csak gonoszkodtam, bocsánat! De tényleg szép kidolgozású asztal(ok)!) |
(#3819) Metrós válasza Metrós hozzászólására (#3812)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2010 |
|
|
(#3820) MarkTrain válasza Frankye hozzászólására (#3815)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2010 |
|
Ez mind 1db asztal és TT-s. Ez az asztal Lezlinilzen asztala Weboldala |
(#3821) Metrós válasza MarkTrain hozzászólására (#3820)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2010 |
|
Én az "indóház"online oldalán találtam és onnan másoltam ide! |
(#3822) Metrós válasza MarkTrain hozzászólására (#3820)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2010 |
|
|
(#3824) MarkTrain válasza Metrós hozzászólására (#3822)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2010 |
|
Igen tudom. Az újságban is olvastam. |
(#3866) Metrós hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 29, 2010 |
|
Akkor folytatom,amiket kérdeztél Frankye!
Az alagút takarítását az APFT (Alagút és Pálya Fenntartási részleg)végzi üzemszünetben, amikor a pálya(a harmadik sin) feszültségmentes!
Az állomások takarítását,szintén egy kiszervezett (vállalati takarékosság miatt)KFT végzi,szintén üzemszünetben-ehhez nem feltétlen tartozik feszmentes pálya,de az utasok nem hiányoznak olyankor!
Hirtelen keletkezett szennnyeződést,az ügyeletes állomási takarító személyzet szünteti meg!(a KFT részéről1-2 személy van a vonalon.)
Az állomási személyzethez tartozik még az Állomás Műszaki ügyeletes(3-4 állomás tartozik egy ügyeleteshez)A KFM mellett van még a Műszaki Diszpécser és az Energiaellátási Diszpécser.
Hát ennyit az alagút és az állomások takarításáról!
Szia,kellemes napot!
Feri |
(#3880) Frankye válasza Metrós hozzászólására (#3866)
|
Válasz •
|
Nov 29, 2010 |
|
Köszönöm a válaszod!
Erről a Műszaki Ügyeletesről eszembe jutott, hogy a minap utaztam a 3-as vonalán, és láttam több állomásán is, hogy munkásruhás férfiak, hátukon "Műszaki Ügyelet" (vagy valami ilyesmi) felirattal mászkálnak. Ráadásul az egyik megállónál (Talán a Nagyvárad térnél?) érdekes eset fordult elő: A vezető bezárta az ajtókat, majd megindult, rendesen. Néhány méter (vagy még annyi sem) megtétele után viszont hirtelen megálltunk (mint a vészfékezésnél, vagy mintha a jelző visszaesett volna), és egy kis várakozás (nem volt fél perc sem) után továbbindultunk.
Nem tudom, a két dolog között van-e összefüggés, vagy csak én látok "összeesküvés-elméletet" benne, de mindenesetre érdekes volt. Ilyet eddig nem tapasztaltam. |
(#3884) cs.csaby válasza Frankye hozzászólására (#3880)
|
Válasz •
|
Nov 29, 2010 |
|
Velem előfordult párszor a 3-as vonalon Nekem is lenne egy kérdésem, egyszer (talán 2-3 hónapja) szombat hajnalban mentem a Deákra és talán a Kálvin térnél, az állomás bejáratánál és kijáratánál is állat nagy ventilátorzúgás volt. Ezt csak akkor hallottam, többször nem. Érdekes... |
(#3902) Metrós válasza Frankye hozzászólására (#3880)
|
Válasz •
|
Nov 29, 2010 |
|
Helló Frankye!
Valósznű a kettőnek nincs köze egymáshoz,mármint a műszaki ügyelet munkásai és a gyors megállás között.Hacsak a megállás után ők le nem szálltak a vonatról,(a vez. fülke oldalajtaján)ugyanis folyik jelenleg a pályahiba felszámolása azon a szakaszon.Én inkább a pályajelvesztéses vészfékre gyanakszom.Ez indulás után elég gyakran előfordul.Okát valószinű az AVR-es szerelők jobban tudják!
Szia!Jó éjt!Feri |
(#3903) Metrós válasza cs.csaby hozzászólására (#3884)
|
Válasz •
|
Nov 29, 2010 |
|
Helló cs.csaby!
Egy óriási teljesítményű ventillátor(alagúti szellőző)beindulásakor iszonyatos hangereje van,a jobb ill a bal alagút felé nyomja a felszínről leszívott fiss levegőt.Ennek a ventillátornak a hangját hallhattad indításakor!
Ha már folyamatosan megy nem vészes a hangja!
Szia!Jó éjt neked is!Feri
|
(#3906) cs.csaby válasza Metrós hozzászólására (#3903)
|
Válasz •
|
Nov 29, 2010 |
|
Köszi a választ! (Dokumentációkkal mi van? eddig semmi válasz nem jött!)
Köszi: Csaba |
(#3913) Metrós válasza cs.csaby hozzászólására (#3906)
|
Válasz •
|
Nov 29, 2010 |
|
Bocs !
Most nem teljesen tiszta a dolog!
Tőlem vártál dokumentációt?(egy nyugdíjastól)
Miről?Elnézést nem emlékszem rá.
Ez a korral jár!
Mondd el mégegyszer légyszi.
Szia! |
(#3915) Frankye válasza Metrós hozzászólására (#3902)
|
Válasz •
|
Nov 30, 2010 |
|
Nem valószínű, hogy a vezetőfülkéből szálltak volna ki, és én is inkábba a jelfeladás hibájára tippeltem. Ezek szerint csak véletlen egybeesés volt.
Köszönöm a választ! |
(#3923) cs.csaby válasza Metrós hozzászólására (#3913)
|
Válasz •
|
Nov 30, 2010 |
|
Bocsi, pontosítok! Beszéltünk pár hete a Ganzos dokumentumokról, adtál egy oldalt, ahol az oldal gazdáját kellett keresnem az ügyben. Ő sem válaszolt, így gondoltam megkérdezlek |
(#3924) Metrós válasza cs.csaby hozzászólására (#3923)
|
Válasz •
|
Nov 30, 2010 |
|
Helló cs csaby!
Igazad vagyon!
De valami gubanc lehet az oldal szerkesztőivel mert magán emailomra sem kaptam választ.
Próbálkozok majd megint.
Szia! |
(#3925) cs.csaby válasza Metrós hozzászólására (#3924)
|
Válasz •
|
Nov 30, 2010 |
|
Köszi szépen! |
(#3976) Metrós hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 1, 2010 |
|
A "TAMARA":100-104 vezetőfülkéje: |
|
(#4093) Metrós válasza Metrós hozzászólására (#3976)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2010 |
|
Azt mondja meg nekem valaki,miért nem jók nekünk ezek a SIEMENS metrók?
|
|
(#4094) Csukló válasza Metrós hozzászólására (#4093)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2010 |
|
Szerintem ezek a legjobbak!
Sajnos beleszólásom sincs nem hogy döntési jogom! |
(#4099) Frankye válasza Metrós hozzászólására (#4093)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2010 |
|
Ugye, a kérdést költőinek szántad?
Sajnos nem azok döntenek, akik szakmailag jól tudnák megítélni, és nem is azok, akik használják (azaz használNÁK) majd, hanem akik a lóvét adják... Márpedig ilyenkor az a legrosszabb tanácsadó, mint tudjuk. |
(#4101) Metrós válasza Frankye hozzászólására (#4099)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2010 |
|
Pedig ha az Alstom histo(é)riát nézzük,akkor is rájöhetünk,hogy sokkal jobban jártunk volna a "szomszédban"már jól "bejáratott" jármű megrendelésével!
Kaphattunk volna egy magas színvonalon gyártott ,szinte hibátlan konstrukciót!Hosszú távon megtérült volna, az esetleges magasabb beszerzési ár!
Már megint nem láttunk tovább az orrunknál(egyesek meg a pénztárcájuknál)!
Megint Mi utasok "szívjuk meg"!
"Kösz"illetékesek!
|
|
(#4102) Csukló válasza Metrós hozzászólására (#4101)
|
Válasz •
|
Dec 9, 2010 |
|
Sajnos nem csak megint, hanem még mindig!
Én utaztam vele, sőt kaptam némi technikai fel homályosítást is és ennek tükrében csak jót tudok róla mondani! |
(#4103) Frankye válasza Metrós hozzászólására (#4101)
|
Válasz •
|
Dec 9, 2010 |
|
Druszám, ehhez csak annyit tudok írni, hogy "No comment!"... |
(#4115) Metrós válasza Frankye hozzászólására (#4103)
|
Válasz •
|
Dec 10, 2010 |
|
Lehet hogy ezek is jobbak lennének,mint a maiak:
|
|
(#4116) Frankye válasza Metrós hozzászólására (#4115)
|
Válasz •
|
Dec 11, 2010 |
|
Nem, nem lehet! Egészen biztos! |
(#4121) Frankye válasza Frankye hozzászólására (#4116)
|
Válasz •
|
Dec 11, 2010 |
|
|
(#4124) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 11, 2010 |
|
Bécs másképp:
|
|
(#4125) Metrós hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 11, 2010 |
|
Bécs West Banhof:
|
|
(#4127) MarkTrain válasza Metrós hozzászólására (#4125)
|
Válasz •
|
Dec 11, 2010 |
|
Jók lettek a képek, szépek!
Csak ez itt már OFF nak számít. |
(#4136) Metrós válasza MarkTrain hozzászólására (#4127)
|
Válasz •
|
Dec 12, 2010 |
|
Nem baj,csak reagáltam az előző hozzászólásra!
Azt meg még elbírja a Fórum! |
|
(#4154) Metrós válasza Metrós hozzászólására (#4136)
|
Válasz •
|
Dec 13, 2010 |
|
Ennek a Párosnak a hölgytagja tegnap ment nyugdíjba,tegnapelőtt este találkoztunk a KÖKIN, akkor mondta!
A képen látható páros-házaspár. |
|
(#4175) Frankye válasza Metrós hozzászólására (#4154)
|
Válasz •
|
Dec 14, 2010 |
|
De jó is Neki/Nektek! Nekem még van vagy 20-30 évem a nyugdíjig...
Jó egészséget kívánok Nekik is, és minden nyugállományú kollégának! |
(#4192) Metrós válasza Frankye hozzászólására (#4175)
|
Válasz •
|
Dec 14, 2010 |
|
Én már 7 éve 2003. októberében nyugdíjba vonultam,azóta élvezem a jól megérdremelt pihenést és jut időm a 8(nyolc)unokával foglalkozni!
Szia:Jó éjt! |
(#4215) Frankye válasza Metrós hozzászólására (#4192)
|
Válasz •
|
Dec 17, 2010 |
|
Természetesen a jókívánság Neked is szólt, és egy kicsit ilyen: vagyok az irigységtől! Nem csak a nyugdíjasságod okán, de a 8 unoka miatt is. (Én még csak várom, hogy mikor lesz a lányomnál, de nincs rá sok hajlandósága... ) |
(#4258) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 20, 2010 |
|
|
(#4261) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 21, 2010 |
|
|
(#4265) Csukló válasza Csukló hozzászólására (#4261)
|
Válasz •
|
Dec 21, 2010 |
|
|
(#4414) Metrós hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 31, 2010 |
|
Minden Kedves Fórumozónak
BOLDOG ÚJESZTENDŐT KÍVÁNOK!
Sziasztok:Feri |
(#4481) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 3, 2011 |
|
Unatkoztam
|
|
(#4483) rockersrac válasza Csukló hozzászólására (#4481)
|
Válasz •
|
Jan 3, 2011 |
|
Még csinálhatnál pár ilyen ,, unatkoztam" jellegű képet! |
(#4497) hobo hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 4, 2011 |
|
|
(#4500) Metrós válasza hobo hozzászólására (#4497)
|
Válasz •
|
Jan 4, 2011 |
|
Helló hobo!
Amikor 1969-ben a metróhoz mentem,mkv tanfolyamra akkor volt sláger ez a ZG szám!
Köszi lementem a gépemre!
BOLDOG ÚJESZTENDŐT Neked is!
Szia! |
(#4501) Frankye válasza hobo hozzászólására (#4497)
|
Válasz •
|
Jan 5, 2011 |
|
Üdv a körünkben! |
(#4533) Metrós hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 7, 2011 |
|
Ez egy érdekes momentum!
Itt is közreadom!
Mégsem lesz automata a 4-es metró?
A 4-es metrót csak radaros, tehát nem peronfalas védelmi rendszerrel tervezték meg, az előzetes engedélyeket is erre kapta a DBR, ám tavaly a közlekedési hatóság komplex kockázatelemzés készítését írta elő. Az elemzés elkészült, egyeztetés alatt van. A BKV egy belső értekezletén már elhangzott a cég főmérnökétől, hogy peronfal nélkül aligha kapják meg az engedélyt az automata metró üzemeltetésére.
Egyes szempontokból nem is olyan nagy baj, hogy elhúzódik a vita az Alstommal a metrókocsik leszállításáról, mert biztonsági okok miatt elképzelhető, hogy a 4-es metró vonalára nem is enged automata vezérlésű metrót a közlekedési hatóság. Információink szerint a napokban egy belső egyeztetésen a BKV 4-es metróért felelős üzemeltetési főmérnöke azt mondta: egyelőre úgy néz ki, a járművezető nélküli rendszer a hatóság miatt nem mehet. A fő kifogás, hogy nincs peronfal.
A peronfal (pontos leírása itt található) olyan biztonsági üveg- vagy plexifal, ami teljesen vagy legalább vállmagasságig elzárja egymástól az utasperont és a metróvágányt. A beérkező szerelvény ajtóival egy vonalban kapuk vannak a peronfalon is, amik együtt nyílnak és csukódnak a jármű ajtajaival, így teljesen kizárják, hogy valaki a sínekre essen. Ilyen peronfal működik Európa és Ázsia számos nagyvárosában.
Megkérdeztük az ügyben a DBR Metró Projektigazgatóságot is, ahol azt válaszolták, a járművezető nélküli, azaz automata üzemmódú metróvonalak esetében többféle peronvédelmi rendszert szoktak alkalmazni, ezek egyike a peronfal.
A budapesti 4-es metróvonal az előzetes engedélyeket peronfal nélküli kialakításra kapta meg, mindent ennek megfelelően terveztek, illetve ennek megfelelően köttettek meg a szerződések is. A DBR szerint a 4-es metró esetében az utasok biztonságát az előzetes tervek szerint egy radaros peronvédelmi rendszer biztosítja (ahogyan például Münchenben).
Biztonsági kockázatelemzés készült
Az előzetes engedélyek megadását követően azonban a közlekedési hatóság előírt egy komplex kockázatelemzést, ami tavaly el is készült. Ebben a nemzetközi szabványoknak megfelelően feltárták és értékelték a lehetséges kockázati tényezőket, elemezve a peronzár hiánya miatt kockázatokat is, megállapításokat azonban az elemzés nem tett. A közlekedési hatóság vizsgálja az elemzést, annak alapján dönt.
Arra a felvetésre, hogy Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ igazgatója nemrég úgy nyilatkozott, nem is biztos, hogy kell automata metró a 4-es vonalra, a DBR részéről azt válaszolták: a metrószerelvények szállításának késedelme valóban ad lehetőséget az automata üzem szükségességének felülvizsgálatára, ám erről még nem született döntés.
2007 májusában a fővárosi önkormányzat városüzemeltetési bizottsága Tarlós István (akkor még Fidesz-frakcióvezető) javaslatára foglalkozott a peronfalrendszer kiépítésével. A testület elvetette a javaslatot, mert Hagyó Miklós akkori főpolgármester-helyettes szerint a berendezés kiépítése és üzemeltetése egyaránt rendkívül költséges lett volna, illetve veszélyhelyzetekben komoly nehézséget jelentett volna. Arról nem tudni, mennyire becsülték a peronfal költségét.
Az üzemeltetés évi 10 milliárd forint
Úgy tudjuk, a legfrissebb becslések szerint a 4-es metró üzemeltetési költsége évente körülbelül 10 milliárd forintot tesz majd ki (ebből 4,9 milliárd forint az éves értékcsökkenés). Ez több, mint a jelenlegi piros vagy a kék vonalé. A többletköltséget az okozza, hogy ugyan kisebb fogyasztású berendezéseket építenek be, de többet és drágábbakat. Csak mozgólépcsőből majdnem annyi lesz (93) a 10 állomásos 4-es vonalon, mint a két másik vonal 32 állomásán (körülbelül 100).
Az is eldőlt, hogy beléptetőkapuk nem lesznek. Ha az Astommal nem sikerül egyezségre jutni, és új járműveket kell beszerezni, az körülbelül hároméves csúszást jelentene a vonal üzembe helyezése szempontjából.
M3 felújítás: 220 milliárd is lehet
Információink szerint az M3-as vonal felújítása is teljesen elő van készítve, de még nincs politikai döntés a kezdésről. Két tervet adtak be engedélyezésre. A minimálprogram 96 milliárd forintba kerülne, ebben az eredeti állapot visszaállítása lenne a cél.
A program a burkolatok cseréjét, a világítás korszerűsítését, a pálya és az alagút felújítását, vízelzárását foglalná magában, és korszerű tűzbiztonsági berendezéseket telepítenének. A minimálfelújítást 10 év alatt végeznék el, a forgalom fenntartása mellett. Körülbelül 15 év múlva lenne esedékes a járműpark cseréje.
A teljes program költsége horribilis: 220 milliárd forint. Mindent kicserélnének. Minden szempontból modern állomásokat alakítanának ki (plexifal, liftek, LED-es világítás), intermodális csomópontokat létesítenének (pl. Népliget), ahol már a metróban kapnának információt az utasok az átszállással elérhető buszokról, vonatokról. Ahol lehet, még mozgólépcsőket építenének be, kamerarendszert szerelnének föl. |
|
|
2024. Nov, 26. Kedd 16:54:46 |
|
Jelenleg 10 fő olvassa az oldalt |
|
|