|
G&D TT-ben
|
Témaindító: etwg, idő: Ápr 13, 2014
Témakörök:
|
|
(#41770) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#41760)
|
Válasz •
|
Jan 24, 2015 |
|
Nagyon jó lett! |
(#41775) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#41770)
|
Válasz •
|
Jan 24, 2015 |
|
Kösz!
Pedig még csak most jön a babra munka, beállitani a sineket és megcsinálni a motorvezérlést........
( de ezek már nem mutatos dolgok..... )
|
(#41778) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#41760)
|
Válasz •
|
Jan 24, 2015 |
|
Szia etwg!
Szuper lesz az új korongod!
Nagyon ütősen néz ki az acélszerkezet és rajta a "kabrió" vezérlőfülke.
Azok a futókerekek apró csapágyak?
Ügyes munka!Várom a végeredményt! |
(#41781) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#41778)
|
Válasz •
|
Jan 24, 2015 |
|
Kösz!
Igen a futokerekekkel bajban voltam. Az eredetiken lyukak (6) vannak a tárcsán, és a futofelület - abroncs - szélesebb ( az átmérö kb 600 mm). TT-ben ez alig 5 mm és jo piszmogo munka lenne. Igy 6mm-s csapágyakat raktam be. Azok valamivel szélesebbek, ami kimondottan jol jött, mert a körsin nem annyira kör, mint aminek kinéz. 3 darabbol lett összeforrasztva, de a forrasztásoknál minden erösités ellenére van 2-3 tizedes törés, igy a vékony futokerék könnyen lepottyanna. Igy a 2,5 mm-s futofelület vigan forog a sinen.
|
(#42537) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 18, 2015 |
|
Készül a második bányatelep is...
|
|
(#42574) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 20, 2015 |
|
Néhány uj kép a Mercury 2 bányáról: |
|
(#42622) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 21, 2015 |
|
Már világit, söt zenélnek a gépek a bányaépületben....
|
|
(#42672) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#42622)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2015 |
|
A két ellenállás az poroltó? |
(#42673) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#42672)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2015 |
|
Jo szemed van.....
|
(#42675) enamessias válasza etwg hozzászólására (#42673)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2015 |
|
A szemetes meg egy elkó? |
(#42676) etwg válasza enamessias hozzászólására (#42675)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2015 |
|
|
(#42686) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#42684)
|
Válasz •
|
Feb 24, 2015 |
|
Azért lett átfunkcionálva, ráadásul az egyik világmárka átverése (27uF/22V). Pontosan 7 évig müködött igy megér egy emlékmüvet szemeteshordo formában. (Különben a szemétben kötött volna ki....)
|
(#42688) reszelozsir hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 24, 2015 |
|
Egyre inkább megjön a kedvem egy kis keskeny nyomközhöz A vágányzat a Busch elvét követi? A Z vágány alá szabtál lemezcsíkot, vagy elég lesz a járművek saját súlya? |
(#42692) etwg válasza reszelozsir hozzászólására (#42688)
|
Válasz •
|
Feb 24, 2015 |
|
Igen Z sinekböl alakitottam ki a vágányzatot kivágva minden második talpfát. A váltokat Laci csinálta. Elvben egyszer majd TTe lesz, a kocsik már készülnek a mozdonyokhoz gyüjtöm az alkatrészt meg az ötleteket.
Az sinek alatt mindenhol horganyzott acéllemez van - a bádogosnál a hulladékokból vágtam 1 cm széles csikokat majd otthon ollovan vágtam méretre. Minden kocsiban meg mozdonyban mágnes van. |
(#42744) piltdownman válasza etwg hozzászólására (#41713)
|
Válasz •
|
Feb 26, 2015 |
|
Nagyon szép a korong, festés nélkül is. Egy baja van csak : nem mi csináltuk.
Minek a rövidítése a G&D? Kösz.
|
(#42745) róbertke válasza piltdownman hozzászólására (#42744)
|
Válasz •
|
Feb 26, 2015 |
|
|
(#42752) etwg válasza piltdownman hozzászólására (#42744)
|
Válasz •
|
Feb 26, 2015 |
|
Kösz szépen - már veszödök a programmal. Forogni már forog, de még a pozicionálás nem egészen ugy megy ahogy kell ( a progi még nem jo - logikai baklövést kell még kiszürnöm).
|
(#42840) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 1, 2015 |
|
Elkészült a soundtrack is a higanybányába...... Egy kis kötörés, egy kis sziréna meg a végtelen természet keveréke.....
|
(#44856) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 28, 2015 |
|
Elkészült a hozentroger mozgato mechanizmusa:
|
|
(#44865) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#44856)
|
Válasz •
|
Máj 28, 2015 |
|
Szia etwg!
Klassz lett!
Szerintem a sorkapcsokból kinyert menetes rézmuffok az én ötletem lehet.
Menő az állítómű,no meg a váltó se kutya! |
(#44866) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#44865)
|
Válasz •
|
Máj 28, 2015 |
|
A rézmuffok, amilyen jonak látszottak az elsö megközelitésben, már ki lettek cserélve a végeken, mert 2 ember kellett a szerkezet összerakásához.
Az este gyártottam 4 bilincset, amiket egyenként ( a többitöl függetlenül) és egyedül be tudom rakni ( nem kell ráhuzni a rudakra). Természetesen az elv maradt meg a 2 muff is, ami a mozgatoszerkezetet tartja.
Még agyalok némi javitáson mert látom a konstrukcio gyengéjét, habár az egész este hibátlanul ment. |
(#44867) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#44866)
|
Válasz •
|
Máj 28, 2015 |
|
Hát igen...mindenki abból építkezik,amilyen anyaga van.
Nekem bevált ez a módszer a rézmuffokkal együtt,mondjuk nem pont így oldottam meg,viszont könnyedén összeraktam egyedül.
Azért volt egy kis agyalás rajta + még segítséget is kaptam,innen tőletek....
Jó lesz ez!
Kíváncsi leszek a végeredményre. |
(#44875) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#44867)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2015 |
|
Itt egyébb gondolatok foglalkoztatnak. Az X beáll magátol az optimális helyzetbe ( a 4 mozgato acélrudacska, ami a 4 válto nyelvébe akad) eredöjébe.
Szoval kérdés, hogyan lehet azokat ugy beállitani, hogy egyforma erövel nyomják a 4 váltot (ha nem egyformák az erök, az X kereszt sem lesz pontosan a középen). A hiba akkor jelentkezik, ha átváltok a másik helyzetbe.
A másik lehetséges probléma, hogy az X kereszt, ami nálam kemény 2 mm-s acéldrot mozgatása az egyik oldalon ( ahol a váltomotor nyitja ill. zárja a keresztet) nem okvetlenül jelenik meg a másik oldalon. Oda is jo volna egy nyito-záró mechanizmust szerkeszteni.
Kb igy.
|
|
(#44890) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#44875)
|
Válasz •
|
Máj 30, 2015 |
|
Szia!
Szerintem ez már túl bonyolult lesz!
Próbáld meg a csúcssínek mozgatását valami vékonyabb rugalmasabb acélhuzallal megoldani,hogy ne tudjon sehol megfeszülni.
Akkor nem kellene ennyire pontosan beállítani,egy kis acélhuzal görbítés simán belefér,szükség szerint lehetne rátartani,hogy mind a négy csúcssín mindig beálljon stabilan a helyére,akkor még a váltóra sem jelentene veszélyt...
A mozgatást meg egyszerűbb lenne megoldani szervóval,akkor a két kar mozgatását egyszerre tudnád elintézni(csillaggal vagy körtárcsával,két mozgatóhuzallal),nem kellene az a csuklópontos mechanika.
Én így csináltam:
|
|
(#44892) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#44890)
|
Válasz •
|
Máj 30, 2015 |
|
Nekem is rugok mennek fel a váltoba, elsö valtozatban tul puhák voltak ( a mufftol felfelé kb 20 mm 0,8 drot. Az uj bilincsekre vékony 12 mm-s csöveket forrasztottam (1,5 külsö átm) majd ezekbe dugtam a rugos huzalt. Ez sokkal jobb lett.
Azon én is gondolkodtam, hogy a nagy X kart vékony plexiböl csinálom, mert az merevebb. Már ki van vágva, de egyelöre hagyom igy. Most egészen jol müködik.
Ide nem tudtam szervot rakni, mert egységesiteni akartam az állomás kezelését, aminek elöfeltétele az azonos váltomotor. A csuklopontis mechanizmus nem gond, az jol megy és van tartatalék is ( többet is tud mozogni mint kell). |
(#47720) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 20, 2015 |
|
Elkészültek a sináramkörök - az utolso 20 darab itt van:
|
|
(#48264) etwg válasza etwg hozzászólására (#47720)
|
Válasz •
|
Nov 12, 2015 |
|
Készülget a csatlakozo panel is:
100 polus a másik végén mindössze 99, de az legYen a legkisebb gond. Ott egy nagyon bevált EDAC csatlakozo van.
|
|
(#48305) bacsko válasza etwg hozzászólására (#48264)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2015 |
|
Szia!
Ezeket vetted valahol vagy magad építetted? |
(#48310) etwg válasza bacsko hozzászólására (#48305)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2015 |
|
Magam akartam épiteni, már éppen nekifogtam a NYÁKnak, amikor az egyik kedvenc WEBáruházban rábukkantam a kész termékre s alig 5-10% volt drágább készen mint a nyers alkatrészár. Nagyon profi cucc, igy mindjárt vettem 5-t (elvben csak 4 kell, de hadd legyen egy tartalék. - ideális a kábelek bemérésére is).
|
(#48312) bacsko válasza etwg hozzászólására (#48310)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2015 |
|
Dobsz egy linket? Így elsőre nem találom.
kösz. |
(#48314) etwg válasza bacsko hozzászólására (#48312)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2015 |
|
|
(#48315) bacsko válasza etwg hozzászólására (#48314)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2015 |
|
köszönöm |
(#49100) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 8, 2016 |
|
Egy jo hir. Az MTB motoros váltomeghajtokon is remekül müködik a visszajelzés ( extra kapcsolok nélkül), igy a 3 huzal ami a motor mozgását vezérli egyben visszajelzést is ad a kezelöpultra:
|
|
(#49164) etwg válasza etwg hozzászólására (#49100)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2016 |
|
Megszülettek az elsö mikronyomogombok LED-del.
|
|
(#49166) sunocske válasza etwg hozzászólására (#49100)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2016 |
|
Picit buta vagyok a villamossághoz, de ez a ledes visszajelentés hogy is működik? Én azt gondoltam volna, hogy az f1/f2 kimenetre kellene rákötni a ledeket. Vagy mindkettő jó megoldás? |
(#49167) diginewl válasza sunocske hozzászólására (#49166)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2016 |
|
Hehe.
Valószínű úgy csinálhatta meg ETWG, mint ahogy a villanykapcsolókban a glimmlámpa világít, ha le van kapcsolva a kapcsoló. A motoron keresztül záródik az áramkör, de csak a led-et hajtja...
|
(#49169) etwg válasza diginewl hozzászólására (#49167)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2016 |
|
Talált!
Süllyed!
|
(#49170) etwg válasza sunocske hozzászólására (#49166)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2016 |
|
Jo csak drága, meg felesleges! (2xannyi kábel meg egy átkapcsolo elvesztése) |
(#49171) sunocske válasza diginewl hozzászólására (#49167)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2016 |
|
Nem vagyok biztos benne, hogy értem, de ez legyen az én bajom |
(#49172) etwg válasza sunocske hozzászólására (#49171)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2016 |
|
Ime a Morickarajz
|
|
(#49176) sunocske válasza etwg hozzászólására (#49172)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2016 |
|
Köszi, kezdem kapiskálni, bár nekem komoly hendikepem van a témában, mert áltsuliban egyszerűen átugrottuk az elektromosságtant fizika órán, csak az alap egyenleteket vettük, technika órán meg egyetlen órát szenteltek neki, egy elemet és egy ellenállást kellett (volna) összeforrasztani egy leddel, de még a páka használatát se tudtuk megtanulni, mert nem maradt rá idő. A középiskolai oktatás se volt sokkal részletesebb, ott még csak nem is kísérleteztünk. Szóval ezért van az, hogy néha ovis kérdéseket teszek fel. |
(#49177) etwg válasza sunocske hozzászólására (#49176)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2016 |
|
Akkor gyorsan szerezz magadnak egy pákát meg néhány alkatrészt és már kezdöthet is az alkatrészsüni forrasztása. Ez a belépö a modellvasutak világába - kizárt, hogy meg lehet ezt uszni.
( tegnap is behuztam vagy 100 m drotot meg forrasztottam vagy 50 forrasztocsucsot meg sint.) |
(#49704) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 13, 2016 |
|
Sikerült összedrotoznom a fedett állomás logikai vezérlését.
Még 2 áramkört kell felvinnem a lapra:
Az irányérzékelöt
Meg a
Processor interface-t
Ahogy van már müködöképes.
|
|
(#49706) róbertke válasza etwg hozzászólására (#49704)
|
Válasz •
|
Feb 13, 2016 |
|
Kérhetnék egy képet a lap túloldaláról amolyan "tükörkép" szerűt?? A többiről már olvastam ITT. Köszönöm! |
(#49708) etwg válasza róbertke hozzászólására (#49706)
|
Válasz •
|
Feb 13, 2016 |
|
Raszterlemez, igy vékony drotok tömege megy lábról lábra. |
(#49710) róbertke válasza etwg hozzászólására (#49708)
|
Válasz •
|
Feb 13, 2016 |
|
Pont ez az! Melyik lábról melyik lábra megy a drótocska... |
(#49711) etwg válasza róbertke hozzászólására (#49710)
|
Válasz •
|
Feb 13, 2016 |
|
Hát az látszana a képböl a legkevésbé.
Már én is néha gondban vagyok, mert már vagy 10. változat a kapcsolásban. Kisebb nagyobb javitások meg alakitások vannak rajta. Épp most fejeztem be az aktuális kapcsolás rajzát. Mindig akadt valami javitani valo vagy menet közben jön az ötlet, higy máshogy jobb lenne. Az eredeti ötlethez képest néhány csatlakozo is rákerült, higy egyszerübben lehessen ki meg beszerelni, illetve majd ha irom a programot az mühelyasztalon tesztelni és nem a terepasztal mélyén. Elöször most bejáratjuk manuálisan, s majd utánna jön a proci. |
(#49712) etwg válasza etwg hozzászólására (#49711)
|
Válasz •
|
Feb 14, 2016 |
|
Itt van a rendszer valamennyi komponense ( a tápegységek nékül).
Balrol jobbra:
Szervo váltomeghajto vezérlö
Jelfogos lap
Foglaltságjelzö (7 darab ehhez a részhez)
Kézi távvezérlés
Közepén a logikai egység rajta a mikroprocesszorral ( még nincs bekötve)
|
|
(#49713) diginewl hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 14, 2016 |
|
Üdv ET!
Csak ámulok, mennyi időd van erre
A fordító koronggal haladtál?
Ha a jelenlegi akadályoztatás mellett haladok, akkor talán 3-4 év múlva lesz nálam aktuális a fordítókorong. Nagyon nagy ötletet láttam nálad a kör kivágására! (plexibe befogott fúrógép - tökéletes kört ad, és még a közepe is pontos) |
|
|
2024. Dec, 23. Hé 2:07:39 |
|
Jelenleg 3 fő olvassa az oldalt |
|
|