|
Keskeny nyomközű modellezés
|
Témaindító: Fordítókorongos, idő: Dec 30, 2014
Témakörök:
|
|
(#43021) Milos Grimasz válasza Fordítókorongos hozzászólására (#43020)
|
Válasz •
|
Márc 8, 2015 |
|
Köszi!
Ennek van egy egyszerű oka. Abból dolgoztam ami itthon volt.
Ha nem kap el a gépszíj akkor sem hiszem, hogy nyákoztam volna. Fából készítettem volna a talpfákat és alpakkából marattam volna a sín lekötéseket. |
(#43109) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 12, 2015 |
|
Sziasztok!
Lassan azért haladok a H0Totyától kapott motorral!!
Felszerszámoztam egy csigával, és lényegében már a hajtómű is készen áll!
Motort kell még besüllyeszteni és próbálhatom!
Sajnos hangdekóder felette már nem fog elférni,de azért még jó digitális lehet belőle!
Ilyen lett: |
|
(#43167) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 14, 2015 |
|
Sziasztok!
Elkészültem a hajtóművem házával!!
Sajnos a motort csak átpántolni lehetett....
nem volt elég hely ahhoz,hogy lecsavarozzam az előkészítő paneljével,mint a legutóbb.
M1,6-os csavarok még elfértek volna a motor két oldalán,de nem sikerült
menetfúrót szereznem hozzá,így maradt a pántolás M2-es csavarokkal.
Kicsit "paraszt"megoldás,de jó lesz.
Elsőre így fogom kipróbálni a hajtást,aztán kíváncsi leszek,hogy viselkedik lendítősúllyal!
Remélhetőleg még marad hozzá elegendő hely a kerékérintkezők után.
Két 1,5-ös,egy 2-es fogaskeréktengelyt és az előkészítő panelt kell még megcsinálni hozzá:
|
|
(#43211) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#43167)
|
Válasz •
|
Márc 15, 2015 |
|
Milyen idomokbol marod ezeket a tömböket. (Gondolom valamilyen rudanyagbol, de azért megkérdezem).
|
(#43219) zsolesz74 válasza Fordítókorongos hozzászólására (#43167)
|
Válasz •
|
Márc 15, 2015 |
|
Szépen alakul. Mi a bajod akkor a motorral? Egész jól ül a helyén! |
(#43228) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 15, 2015 |
|
Sziasztok!
etwg:
20x10-es lapos réz alapanyagból készül.
Zsolesz:
Ez a motor nagyon jó,elég bika,csak a méretével van gond!
Ebből nagyon jó analóg vagy digitális mozdonyt lehet csinálni,
de hangdekódereset biztosan nem!
Tegnap megcsináltam a kerékáramszedőket,összeraktam és lepróbáltam!!
"Élesztettem" a hajtást egyből a sínen,azonnal tökéletes volt.
(A motor jó erős volt,a hajtás is finoman forgott,most nem féltem,hogy gond lesz vele.)
Ez a motor egy kicsit magasabb feszről indul,mint a Kato,
ez csak 3V-tól üzemeltethető,de 12V-on ez a hajtás is szélsebesen repül,úgyhogy a max.-ot ebben a dekóderben is le kell majd korlátozni!! (Ez van. )
A futásával szerintem nincs gond,a lassú menete is elég jó
nézzétek: c50 Hajtás "élesztése" !
Szívesen összehasonlítanám egy gyári H0e Roco,vagy Liliput kéttengelyes dízelmozdonnyal,hogy mégis milyen jól muzsikál,majd veszek egyet valamikor,mert gyárit még nem teszteltem.
(A nagy H0-ások azért jobbak ettől,de ott mások a súlyviszonyok és a motorok is jobbak,azokkal lehet,hogy nem az igazi összehasonlítani.... )
Jó Modellezést!
|
|
(#43230) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#43228)
|
Válasz •
|
Márc 15, 2015 |
|
Egy centrifugális fék talán még elférne benne, ami a legnagyobb fordulatszámot csökkentené ( tartaná egy kicsit kordába). |
(#43235) HOTotya válasza Fordítókorongos hozzászólására (#43228)
|
Válasz •
|
Márc 15, 2015 |
|
|
(#43236) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#43230)
|
Válasz •
|
Márc 15, 2015 |
|
Ráadásul ez egy árnyalattal lassabb,mint az előző hajtás...
Nekem mindegy,beállítom a dekóderben a max. sebességet és kész!
Ezzel csak az "analóg" felhasználóknak lehet baja.
Nagyon kíváncsi volnék egy gyári mozdonyra,lehet,hogy nem is olyan rossz ez...
Most egy lendítősúlyt tervezek beépíteni!Kíváncsi vagyok mit változik tőle a futás,van-e egyáltalán értelme a dolognak.
(Egyébként nagyon-nagyon jó móka az első próbafuttatás,főleg akkor,ha még működik is! ) |
|
(#43237) Fordítókorongos válasza HOTotya hozzászólására (#43235)
|
Válasz •
|
Márc 15, 2015 |
|
Köszönöm Gyuri!
Jó kis motort adtál!!!
(Mikor kipróbáltam a motort,- csak úgy hajtás nélkül -,már akkor tudtam, hogy ez jó lesz... ) |
(#43241) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#43236)
|
Válasz •
|
Márc 15, 2015 |
|
A lendkerék, ha elég nagy, sokat dob a meneten ( föleg ilyen kis mozdonyokban), hiszen ezek hajlamosan minden légykakin megpihenni.... Szoval a menet folyamatos még akkor is, ha extra kifutást nem is érsz el. Annyi elég, hogy a rövid árammentes szakaszokat vagy a mozdony billegéseit gond nélkül áthidalja. Söt ebbe beledolgozhatod a cetrifugális féket is. |
(#43242) zsolesz74 válasza Fordítókorongos hozzászólására (#43228)
|
Válasz •
|
Márc 15, 2015 |
|
Hiijjjááááá, hogy repült a film végén! Millennium Falcon!
Nagyon jó volt viszont a PWM 1.5V-ja! Alakulgat! |
(#43243) zsolesz74 válasza Fordítókorongos hozzászólására (#43236)
|
Válasz •
|
Márc 15, 2015 |
|
A lendkeréknél arra figyelj, hogy nem a szélessége a lényeg, hanem az átmérője! De ezt már mondtam szerintem neked!
A centrifugális fék itt nem megoldás! Jó lesz a CV korlátozása.
Ha szeretsz tökölni, és ezt tudom, akkor jöhet a CV sebesség görbe felprogramozása. Tudod a 64-95 közötti! |
(#43245) Milos Grimasz válasza Fordítókorongos hozzászólására (#43236)
|
Válasz •
|
Márc 15, 2015 |
|
Szerintem ez is nagyon tuti kis hajtás lesz.
Idézet: „Nagyon kíváncsi volnék egy gyári mozdonyra,lehet,hogy nem is olyan rossz ez...”
Mivel nekem volt gyári H0e mozdonyom a kíváncsiságodat teljesen feleslegesnek érzem. Ott 3 kerékpárral sem képesek ilyen futást elérni, Főként ha még a mozdony gyárilag far nehéz is és még kellemesen riszálja is magát. Lehet hogy épp máshol járt a tervező esze. |
(#43246) Fordítókorongos válasza Milos Grimasz hozzászólására (#43245)
|
Válasz •
|
Márc 15, 2015 |
|
Köszi!
Én a gyáriak max. sebességére lennék kíváncsi,sokaknak azzal van gondja...
mondjuk ennek a hajtásnak már lényegesen lassabb a maxi sebessége,mint az előzőnek!
Zsolti:
Akkora lendkereket tudok elhelyezni,amit mutattam.
Lényegesen nagyobbat nem...
Kíváncsi leszek,mit szól hozzá!
Nem tudom van-e értelme két csigás hajtást csinálni,mint az előző,így is elfogadható volt a futása,lehet,hogy a lendítőkerékkel majd még jobb lesz.
Annyi különbséget észleltem,hogy a két csigás hajtás már alacsonyabb feszről is elindult,de mondjuk az egy másik motorral volt. |
(#43249) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#43246)
|
Válasz •
|
Márc 15, 2015 |
|
Ha két csigát teszel bele, akkor mindenképpen vedd ki alulrol a közbülsö kerekeket.
A 2 csigás hajtás valamivel nagyobb veszteséggel jár ( ami nem mindig baj, mert van elég tartalék), viszont kevesebb azonos sebességü fogaskerek van a hajtási láncban, ami elöny.
A 2 csigás hajtásnál összesen 4 fogaskereket kell meghajtanod mostani 7 helyett amiböl 3 egyforma sebességgel forog.
A gyáriak javarésze is csapnivaloan fut, tisztelet a kivételnek igaz, hogy azok többségébe oramü minöségü áttétel került ( Bachmann). |
(#43288) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 17, 2015 |
|
Sziasztok!
Kipróbáltam a lendítősúlyos variációt!!
Hát... változtak a menettulajdonságok,
egész más lett,mintha nem is ugyanaz a hajtás lenne....
Alacsonyabb feszültségről üzemel (!!),már 2,3-2,5V-ról stabilan megy,olyan mintha a max. sebessége is erősen lecsökkent volna(ez mondjuk nagyon jól hangzik),viszont 12V-on, max.sebesség környékén kicsit zajosabb lett,mint volt.
Nem számítottam ekkora változásokra!
Azt még nem döntöttem el,hogy jobb-e így,vagy lendítőkerék nélkül volt-e jobb,nem tudom...
Akik túl gyorsnak tartották,azoknak biztos jobb így!
Viszont ez a próba megmutatta számomra,hogy a lendítőkerék mekkora befolyásolásra képes.
Szerintem az előző motorom halálának (ami leégett) ez is lehetett az okozója!!!
Legközelebb lendítősúly nélküli hajtást fogok csinálni a Kato 11-106-os motorjának!
Ezzel szerintem újra lesz értelme hangosítható hajtással próbálkozni.
H0Totya motorja stabilan működik lendítősúllyal,mindkét irányban,a leghalványabban sem melegszik!!
Ilyen lett:
|
|
(#43290) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#43288)
|
Válasz •
|
Márc 17, 2015 |
|
Számomra nem kérdés a lendkerék, anélkül szerintem ma már nem is szabadna modellt épiteni. ( föleg nem ilyen kicsit).
Nagyon jol néz ki!
|
(#43291) Milos Grimasz válasza Fordítókorongos hozzászólására (#43288)
|
Válasz •
|
Márc 17, 2015 |
|
A végén még egész C50-es gépparkod lesz. Összeállíthatsz egy ilyen szerelvényt is. A háttérben levőt nézd. ;) |
|
(#43299) lakonti válasza Fordítókorongos hozzászólására (#43288)
|
Válasz •
|
Márc 17, 2015 |
|
A zajosság a lendkerék kiegyensúlyozatlanságából adódik. Hogy készítetted a furatot? |
(#43300) HOTotya válasza lakonti hozzászólására (#43299)
|
Válasz •
|
Márc 17, 2015 |
|
Miért is???? Amennyiben egy fogással készítette(ami úgy történt)akkor nem lehet gond főleg hangosabb a lendítő keréktől!!!!!!!!!!!!!!! |
(#43305) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#43300)
|
Válasz •
|
Márc 17, 2015 |
|
Azért lehet, egyszer automatán legyártattam vagy 1000 lendkereket majdnem 50 a felhuzás után ilyet csinált. Ez elég bajos, mert kiveri a motorcsapágyat.
Lehet nagyon kis hiba, excentrikusság, anyag homogenitása stb. ilyen formánál még a dinamikus kiegyensulyozatlanság is gondot okozhat. Egy baj van, hogy igy a motoron igen nehéz kiegyensulyozni. Meg lehet probálni befogni az esztergapadba a motort a lendkerékkel, majd áramot vezetni bele és ott nagyon éles késsel nagyon kis szedéssel megprobálni pontosra esztergálni.
Én erre egy régi oráseszterga ágyát használom aminek már hiányzott a forgo tokmánya meg a csapágyzás is a szupport még meg volt. Ide szereltem egy állo kis 80as amerikanert. Ebbe be lehet fogni a motorokat kb 35 mm-ig és nagyon óvatosan ki lehet javitani az excentrikusságot. A dinamikust sajnos nem. |
(#43311) HOTotya válasza Fordítókorongos hozzászólására (#43288)
|
Válasz •
|
Márc 17, 2015 |
|
Figyelj ide ! Esztergáld kisebbre a lendítő súlyt!!! Túl nagy a motorhoz képest!!! Akkor megszűnik minden gondod!!Nem az átmérőre gondolok!!! |
(#43312) HOTotya válasza etwg hozzászólására (#43305)
|
Válasz •
|
Márc 17, 2015 |
|
Bocsi,de ezt megnéztem volna...... (persze erről sincs képed.... )...
|
(#43315) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#43312)
|
Válasz •
|
Márc 17, 2015 |
|
Miröl nem volt eddig képem? |
(#43330) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#43315)
|
Válasz •
|
Márc 18, 2015 |
|
Hát nagyjából semmiről!?!?!?! |
(#43331) lakonti válasza HOTotya hozzászólására (#43300)
|
Válasz •
|
Márc 18, 2015 |
|
Ha megvan az esztergálás után már a furat, utánna két csúcs között szabályozd fel. Esztergálásnál egy ehyoldalról fúrt furat SOHA nem lesz központos. Hiába van központfurat az eleje központos lesz de egy hoszabb furat "vége" az nem. Fúróval SOHA nem készítünk illesztett központos furatot, azt késsel szokták. Ha zajosabb a meghajtás pillanatok alatt kinyírod a motorodat is. |
(#43332) hamel válasza lakonti hozzászólására (#43331)
|
Válasz •
|
Márc 18, 2015 |
|
Ennek fényében mit csinál a motor csapággyal az a lendítősúly, amit a zzemoki-nál lehet kapni és bele van fúrva egy imbusz csavar ? ( |
|
(#43334) lakonti válasza hamel hozzászólására (#43332)
|
Válasz •
|
Márc 18, 2015 |
|
|
(#43336) HOTotya válasza lakonti hozzászólására (#43331)
|
Válasz •
|
Márc 18, 2015 |
|
|
(#43337) HOTotya válasza hamel hozzászólására (#43332)
|
Válasz •
|
Márc 18, 2015 |
|
Sajnos nem a legszerencsésebb kivitel.....(kuka) |
(#43339) csíkosháTTú válasza hamel hozzászólására (#43332)
|
Válasz •
|
Márc 18, 2015 |
|
És néha bizony azon kapjuk magunkat, hogy az ebben a topicban OFF Fuggerth M41 vagy V43 ezzel a lendítősúllyal felszerelve gyorsításkor úgy 1,5A-t vesz fel... (A Fuggerth gyári lendítősúlyban nincs ilyesmi.) |
(#43343) lakonti válasza HOTotya hozzászólására (#43312)
|
Válasz •
|
Márc 18, 2015 |
|
Azt én is megnézném.....
Etvq: Automatán gyártott aklatrészek, mindig félkész gyártmányok, soha nem kész termékek. Azon nem kell meglepődni, hogy nem lettek jók, egyrészt azért mert egy lendkerékbe a fúrt furat mint írtam, Soha nem lesz jó. (ebben a méretben és pontosságban). nekem van automatám, tudom hogy miket és hogyan lehet csinálni, de aki egy kicsit képbe van az esztergálás fogalmaival, az meg sem kísérel kész lendkereket gyártani automata esztergán. |
(#43344) lakonti válasza HOTotya hozzászólására (#43336)
|
Válasz •
|
Márc 18, 2015 |
|
Huha, nálad is vannak gondok... (ne sértődj meg, nem tudom ezt szebben leírni.) Furatesztergálás lendkerékhez:
Dörzsárazni is lehet az esztergába, de nem túl szerencsés megoldás! Aki csinálta már annek nem kell magyarázni, de egy dörzsár mint köztudott az kúpus. Hogy fog az illeszkedni a hengeres motortengelyre. ha van olyan dörzsárad, ami hengeres az meg hogy megy bele a (félkész) furatba.
Ebben az esetben pontosabb megoldás a furat esztergálása késsel. Így hengeres lesz a furat a teljes hosszban. |
(#43346) HOTotya válasza lakonti hozzászólására (#43344)
|
Válasz •
|
Márc 18, 2015 |
|
|
(#43347) zsolesz74 válasza lakonti hozzászólására (#43344)
|
Válasz •
|
Márc 18, 2015 |
|
Ahogy olvasom itt az eszmecseréteket, egy dolog nagyon nem világos számomra!
Mert valaki itt nagyon nincs képben azzal kapcsolatban amit ír, amihez hozzászólt!
Az meg, hogy kinél vannak gondok, ezek után nem kérdéses.
Ugyan áruld már el nekem, hogy egy 1mm-es átmérőjű furatba te milyen esztergakést dugsz bele?????????????????? |
(#43348) zsolesz74 válasza HOTotya hozzászólására (#43346)
|
Válasz •
|
Márc 18, 2015 |
|
|
(#43351) etwg válasza lakonti hozzászólására (#43343)
|
Válasz •
|
Márc 18, 2015 |
|
Azért annyira nem lett rossz, mint irtam több mint 1000 darabbol talán 50 ütött egy kicsit, de az könnyen elöfordulhat, hogy a kézi felpréselésnél sikerült ezt a hibát összehozni. Minden motort a lendkerékkel lemértünk ( hang- és vibracio analizátorral) és az dobta ki ama kb 50 darabot. Nem tudom, hogyan másként lehetett volna ennyi lendkereket legyártani, ha nem CNC-s automatán? Egyre azota is nagyon ügyelek, hogy a lendkerék tengelyhossza meg se közelitse az átméröjét..... |
(#43352) etwg válasza hamel hozzászólására (#43332)
|
Válasz •
|
Márc 18, 2015 |
|
Azt elvben ( nem mindig) ki lehet egyensulyozni. |
(#43353) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#43330)
|
Válasz •
|
Márc 18, 2015 |
|
Azért ne tulozz, mert biztos, hogy 10x annyi képet raktam be a forumba, mint te ( a cikkekröl nem is beszélve), és nem egy szerszámomat már többen utánnaépitették ( pl a csapágyas mozdony állvány). Jobb lenne, ha már te mutatnál valamit amit mások is meg tudnánk csinálni.
|
(#43354) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#43353)
|
Válasz •
|
Márc 18, 2015 |
|
Az biztos, hogy hozzászólásban verhetetlen vagy a 4000 feletti szösszenettel!
Nevezzük is át gyorsan a Hobbivasutat ETWG BLOG-nak.
Azért ne is haragudj, de a határ túloldaláról, te vagy a "messziről jött ember!" Mi itt személyesen is ismerjük egymást, összejárunk, és kézzelfogható a produktumunk. Érted nem tenném tűzbe a kezem.
Amit pedig utánam tudnak csinálni, azt már megosztottam. Amihez ennél több kell, meg lehet szerezni. Ha valaki személyesen megkeresett, annak a terepasztalom mellett adtam ötleteket, leshetett el dolgokat.
Ideje lenne neked előszedni a saját termést és nem a netről összemásolt cuccokkal villogni!
Tulajdonképpen ki vagy te? |
(#43355) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#43354)
|
Válasz •
|
Márc 18, 2015 |
|
Ellentétben veled én általában nem kötök ok nélkül másokba. Maradjuk ennyiben és jo lenne, ha te is a modellezésre koncentrálnál, nem pedig a topiklakok személyére.
Arrol meg nem igen tehetek, hogy a távolság meg idöhiány miatt nem lehetek gyakran közöttetek, de azért már elég sokan jártak nálam és senki sem ment üreskézzel haza. Én is jártam már néhány topiklakonál. A világ nem Budapesten kezdödik és nem is van ott a vége.
|
(#43357) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#43355)
|
Válasz •
|
Márc 18, 2015 |
|
Idézet: „A világ nem Budapesten kezdödik és nem is van ott a vége.”
Magyarország egy magyar weboldalának, a magyar felhasználóinak???? Te tudod! De ne téveszd el a házszámot!
Nem akarlak emlékeztetni, hogy egy hónapja, hogyan küldted el a frissen regisztrált modellezőt a fenébe! Aki itt beleköt bárkibe az te vagy!
OK nélkül még beléd se! De vagytok ketten, akiknek szóltam többször! |
(#43364) enamessias válasza zsolesz74 hozzászólására (#43357)
|
Válasz •
|
Márc 18, 2015 |
|
Menjetek szobára, khmm, privátba. Elkanyarodtatok a tárgytól. |
(#43366) reszelozsir hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 18, 2015 |
|
Khmmm... Én inkább Fordítókorongos C50-esére lennék kíváncsi, vagy egyéb keskeny nyomközű munkára.
Uraim! Megoldható?
Köszönöm! |
(#43367) lakonti válasza HOTotya hozzászólására (#43346)
|
Válasz •
|
Márc 18, 2015 |
|
Dörzsárazásnál először azt kell megvizsgálni, hogy milyen anyaghoz kell? Acél, rozsdamentes, edzett anyag, aluminium, réz. Függ a dörzsár típus még a megmunkálás sebességétől is. Ha ezekre a kérdésekre és paraméterekre tudod a választ akkor nézz meg egy komolyabb szerszámkereskedést ahol a szerszámok mindenféle adata fel van tüntetve. (ami neked kell ott1-2% között van a kúposság a dörzsár szabályozó részeén (mert ugye egy dörzsár is több részből áll)).
Jöhetsz bármikor szívesen megmutatom az 1mm-es esztergálást.
|
(#43369) lakonti válasza zsolesz74 hozzászólására (#43347)
|
Válasz •
|
Márc 18, 2015 |
|
Többfélét is beledugok. lehet az saját készítésű vagy gyári szerszám is. javaslom nézd meg egy-két cég szerszámkínálatát!
itt vannak példák:
Mastertool ök 0,5-től kínálnak furatmegmunkáló esztergakéseket.
Phorn náluk már 0,2mm-es átmérőtől vehetsz késeket.
10.000Ft körül van egy kés. |
(#43370) lakonti válasza zsolesz74 hozzászólására (#43348)
|
Válasz •
|
Márc 18, 2015 |
|
Készítheted az adásvételit a fagyizóhoz... (lesz benne pisztácia is). |
(#43371) lakonti válasza etwg hozzászólására (#43351)
|
Válasz •
|
Márc 18, 2015 |
|
A pontosság nem függ, hogy CNC vagy manuális. |
(#43372) HOTotya válasza lakonti hozzászólására (#43367)
|
Válasz •
|
Márc 18, 2015 |
|
Hát meakulpa....Túlhaladt rajtam a technika!!! Igazad van léteznek már ilyen kis kések bár azt hozzátenném,hogy nem épp modellezők pénztárcájához való árral... dőrzsárral kapcsolatban meg réz és réz......Viszont azt ne felejtsd el.hogy itt modellezéshez kellenek a szerszámok és egyebek ne a nagybani melókról beszélünk!! Egy modellezőnek nem sok anyagi lehetősége van egy kést vagy egyéb szerszámokat megvenni egy-két modell megépítéséhez |
|
|
2024. Dec, 23. Hé 11:38:34 |
|
Jelenleg 8 fő olvassa az oldalt |
|
|