|
[OFF] Pihenő vasutasok
|
Témaindító: Topi, idő: Jún 28, 2010
Témakörök:
|
|
(#39146) BR95 válasza enamessias hozzászólására (#39145)
|
Válasz •
|
Nov 6, 2014 |
|
Sajnálattal hallom (olvasom)! Pedig kíváncsi lettem volna a végleges kialakításra. |
(#39186) enamessias válasza BR95 hozzászólására (#39146)
|
Válasz •
|
Nov 8, 2014 |
|
Ez a nagy asztal átka, nem mindenhol fér el. Mivel albérletben voltam, tudtam, hogy egyszer majd, költözni kell. Valamikor később be fogom fejezni, de a most következő fél év nem az építésről szól majd, hanem a tervezésről, gyűjtögetésről. |
(#39412) GAtesz hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 14, 2014 |
|
Csokiból van.. |
|
(#39417) Frankye válasza GAtesz hozzászólására (#39412)
|
Válasz •
|
Nov 15, 2014 |
|
Na, ez az a hely, ahová én nem mehetek, mert nem maradna terepasztal... |
(#39514) piltdownman hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 18, 2014 |
|
Idézet ebből a topicból:
Bővebben: Váltók,vágányzat,etc
(#38909) Váltógyártó válasza piltdownman hozzászólására (#38907)
Idézet: „Csokiból a sima Milka tejcsoki, vagy +70% étcsoki!”
Váltógyártó Művész Úr, innen specifikáljon és írjon egy címet! |
|
(#39537) Váltógyártó válasza piltdownman hozzászólására (#39514)
|
Válasz •
|
Nov 19, 2014 |
|
Sima tejcsoki (alpenmilk)...
Ha jól látom, középső sor, jobbról harmadik. |
(#39563) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 20, 2014 |
|
Az ÖBB megint rossz fát tett a tüzre.
A RJ kerekeit mindössze 200km/h-ra tipizáltatta meg gyártatta - bizonyára olcsobb - viszont sok helyen a vonat 220km/h-val közlekedik.
Ma a hatoság rájött a turpisságra ( meg a kb 2-3 mm toleranciára) és azonnal bevonta az engedélyt, igy az öBB átmeneti idöre csak saját maga garantálja a biztonságot - és kötelezte öket a kerékcserére..... |
(#39599) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#39563)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2014 |
|
A Maródi Álló Vasutak meg rendszeresen közlekedtet olyan kocsikat, amik alatt a lengéscsillapítók rosszak a forgóváz(ak)ban, így egyenes pályán 120-szal úgy szitálnak, hogy olvasni nem lehet benne. Ívben, vagy fékezéskor már lehet, akkor nem ráz... |
(#39603) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#39599)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2014 |
|
Ilyen élvezetekben nekem is volt részem (igaz a globusz másik oldalán. Elöször vicces volt a hullámzo hálokocsi, de éjszaka meg másnap egyeseknek már tengeri betegsége volt, és néha komolyan kellett fogodzkodni, ha az ember az üllésen vagy az ágyon akart maradni. Láttuk, hogy mi a baj - egyik alvázon sem voltak meg a lengéscsillapitok, csak a helyeik.
|
(#39606) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#39603)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2014 |
|
Ez az extra szolgáltatás a menetjegyen felül a gyorsvonati pótjegy megvásárlásával minden nap igénybe vehető a Bp. -Nyugati - Záhony között közlekedő sebesvonatokban, és egyes itt közlekedő IC-ken is, de utóbbiakban csak 1. osztályon... |
(#40089) GAtesz hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 7, 2014 |
|
Síntricikli. |
|
(#40090) GAtesz válasza Frankye hozzászólására (#39417)
|
Válasz •
|
Dec 7, 2014 |
|
|
(#40094) Frankye válasza GAtesz hozzászólására (#40090)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2014 |
|
Köszi! |
(#40130) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 8, 2014 |
|
|
(#40291) enamessias hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 14, 2014 |
|
Költözéshez becsomagoltam az asztalt. Ilyen lett: |
|
(#40292) etwg válasza enamessias hozzászólására (#40291)
|
Válasz •
|
Dec 14, 2014 |
|
Jol néz ki!
|
(#40422) Frankye moderátori
hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 18, 2014 |
|
Tisztelt Kollégák, Fórumtársak!
Az elmúlt napok, és a mostani esetleges kimaradások oka a HE és a HV szerverének cseréje.
Ennek idejére kérjük szíves türelmeteket és megértéseteket!
Köszönjük. |
(#40428) etwg válasza Frankye hozzászólására (#40422)
|
Válasz •
|
Dec 19, 2014 |
|
Kiirhattátok volna korábban is. Mindenesetre kösz, és sok sikert! |
(#40430) Frankye moderátori
válasza etwg hozzászólására (#40428)
|
Válasz •
|
Dec 19, 2014 |
|
Bocsánat, én is csak akkor tudtam meg, amikor kiírtam. Már az új "vason" futunk, reméljük, nem lesz gond.
Mindenkinek nagyon köszönjük a türelmét, és elnézést kérünk az esetleges kellemetlenségekért! |
(#40432) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 19, 2014 |
|
|
|
(#41310) bambi75 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 13, 2015 |
|
Sziasztok!
A villamos sín dilatációja a Lágymányosi hídon. |
|
(#41375) reszelozsir válasza bambi75 hozzászólására (#41310)
|
Válasz •
|
Jan 14, 2015 |
|
Ilyet még nem láttam. Érdekes. Talán Sününk ismeri és lesz kedve mesélni róla |
(#41399) bambi75 válasza reszelozsir hozzászólására (#41375)
|
Válasz •
|
Jan 15, 2015 |
|
Majd nyáron is felmegyek a hídra és lefotózom, hogy lássuk, mennyit fog változni a távolság a hőtágulás miatt. |
(#41425) sunocske válasza reszelozsir hozzászólására (#41375)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2015 |
|
MegjöTTem!
VM rendszerű nagynyitású síndilatációs készülék. Nagyon elmés szerkezet. És magyar fejlesztés
A fotón látható típus pedig azért is figyelemre méltó, mert mind a két pályasínt engedi dilatálni, ellenben az eddig alkalmazottakkal (ilyen a régi Csilléry-féle dilatáció, de ennek a szerkezetnek is van "egyirányú" változata). |
(#41461) proba válasza Váltógyártó hozzászólására (#41441)
|
Válasz •
|
Jan 17, 2015 |
|
Jellemző, valamiért sok nyomtatószoftver 9X% -ra van állítva alapból. Nem igazán értem milyen megfontolásból.Panel nyomtatásnál már én is sokszor belefutottam. |
(#41464) etwg válasza proba hozzászólására (#41461)
|
Válasz •
|
Jan 17, 2015 |
|
Ez igy abszolut nem igaz.
Csak a W-ban annyi helyen lehet a nyomtato jellemzöit beállitani, hogy az embernek néha megáll az esze ( sokrol még a rendszergazda sem tud). Ráadásul az ujabb nyomtatokhoz a gyárak egy sereg kezelö programot szállitanak, aminek a jelentös része ilyen felhasználáshoz teljesen felesleges, viszont vigan befolyásolhatja a nyomtatást. Ha egy nyomtato jol van beállitva 1/10 mm alatt van a pontossága.
Elegendhetetlen a CAD programokhoz.
Ha biztosra akarsz menni, akkor a CADbol elöbb pdf-t csinálj ( azt csak 1 helyen kell beállitani), majd ebböl nyomtass a sima W nyomtatással. |
(#41473) proba válasza etwg hozzászólására (#41464)
|
Válasz •
|
Jan 17, 2015 |
|
Bocsánat , mikor írtam akkor még benne volt , ezzel PDF-ből nyomtatásánál találkoztam több helyen/gépen. A többi dokumentumnál nem vettem észre hogy torzul ( bár nem is érdekelt, így nem biztos) |
(#41474) etwg válasza proba hozzászólására (#41473)
|
Válasz •
|
Jan 17, 2015 |
|
Sajnos ez van.
Nem tudom miért, de egy sereg CAD program ( én 3-4-röl konkrétan tudok, mert a mi gépeinken van a gond) csak bizonyos nyomtatokst tud kezelni ( általában már egyik sincs gyártásban). Igy ezeket a nem létezö nyomtatokat váltjuk ki a pdf-l. Azaz a CAD-bol PDF-t csinálsz azt meg a W vagy a MaC hibátlanul kinyomtatja akár szinesben is. |
(#41482) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#41474)
|
Válasz •
|
Jan 18, 2015 |
|
Nos, ez sem mindig így van, általában a kisebb nyomtatók hajlamosak csalni, ez pdf-ből előfordult már! |
(#41483) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#41482)
|
Válasz •
|
Jan 18, 2015 |
|
Akkor ott valami rosszul van beállitva. A cégnél meg otthon végigszenvedtem vagy 2 tucat nyomtatot, s volt olyan is, ahol csak honapok után találtam meg az elállitott paramétert. ( Meg olyan is volt, hogy valamilyen ütödött update mindent ujra összezagyvált.)
|
(#41533) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 19, 2015 |
|
Egy kedves baráttól bucsuzunk. Tegnap elhunyt Bob Symes, a vasuti TV-s médiák nesztora, a BBC munkatársa, szerkesztöje, de osztrák származása révén a német televiziokban is gyakran elöfordult vasuti filmjeivel a nagyvilágból. Az utobbi években a Bahnorama kiado számára vezette felülmulhatatlan stilusával és kimerithetetlen ismereteivel a vasuti programokat. Annak idején a Railfilm fesztivál születésénél is nagyon aktivan bábáskodott, és több évig vezette a zsürit is.
A bonyolult életpályája elvitte öt, mint riportert, szerte a világba, igy saját tapasztalatai alapján tudott beszámolni a történtekröl.
Vasut mindig a hobbija maradt, régi otthonában egy kisvasut müködött (kb. 300 mm-s nyomtávval) és rengeteg dologgal a sorompotol kezdve mindenféle jelzökig, amit utjai során szerzett be.
Tavaly nyáron még komoly tervei voltak, amikor elköltözött Walesbe, hogy a 7 teherautonyi vasuti berendezéshez még ezt azt be kellene szerezni, hogy az uj hatalmas telken rendes forgalmat tudjon lebonyolitani jármüveivel.
Pechemre az utolso külföldi látogatoja voltam a régi házban.
Az uj pálya megnyitoját már nélküle de vele fogjuk ünnepelni.
Nyugodjon békében!
|
|
(#41600) sunocske válasza etwg hozzászólására (#41533)
|
Válasz •
|
Jan 21, 2015 |
|
Úh, ez egy nagyon szomorú hír.
Isten nyugosztalja! |
(#41863) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 26, 2015 |
|
Éppen egy vezetö vasuti ujság szerkesztöjével diskurálok (a második legöregebb a kontinensen), mert az egyik cikkben csupa hamis HDR képet hoztak le. A legnagyobb szégyen, hogy ezt eddig senki nem vette észre ( pedig annyira elütöttek a képek a többi cikk képeitöl, mint a görögdinnye a kakukktojástól). Ma elküldtem nekik ugyanott ugyanakkor lefényképezett mozdonyt és csak most vették észre, hogy mennyire át lettek verve. ( lehet, hogy egyeseknek el kellene menni egy fényképészeti ovodába).
Nem erröl a képröl van szo, csak illusztrácionak, hogy hogyan néz ki egy HDR kép - akárcsak Walt Disney festette volna.
( még rosszabb fekete mozdony esetén amit simán acélkékké varázsol).
|
|
(#42125) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 4, 2015 |
|
Olvasom egy szomszédos ország baleseti jegyzökönyvét.
Egy taxis megcsuszott az uton, de olyan szerencsétlenül, hogy a kocsija rácsuszott a vasuti pályára. Egyedül volt és este. igy nem tudta a kocsit elmozditani a sinekröl. Azonnal hivta a rendörséget, azok meg a vasuttársaságot. Mégsem tudták megakadályozni a 3,5 perccel késöbbi balesetet. Az okok, csak igy felsorolva.
1. a vasuti átjárok, habár meg vannak jelölve, de erröl az autos társadalom nem tud semmit, igy az autos nem tudja pontosan megmondani, hol is van veszély - az átjáro egy erdöben volt mintegy 2 km-re a közeli településtöl. Az erdöben az ut 4x keresztezi a vasutat, valamikor volt ott egy, ma már felhagyott bakterház. A rendörség szerencsére mégis 30 másodpercen be tudta azonositani az átjárot ( a rendör véletlenül ismerte a környéket).
2. A vasuttársaságnál 40 másodpercig tartott mire felvették a vésztelefont. Ráadásul ilyen esetekre 4 telefonszám van a rendörség és a vasut között rendszeresitve! A rendörnek szerencséje volt, hogy a jot választotta a 4 közül. 3. Az ottani diszpécser, valojában felelös volt az adott vonal forgalmáért, de maga nem tudta központilag megállitani a forgalmat, igy a lépcsön kellett felrohannia a 2. emeletre, ahol lehetöség van a forgalom befolyásolására. Mire felért, az átjároban már megtörtént a baj.
4. A balesetet szenvedö gyorsvonaton a fedélzeti rádiokészülék rossz csatornára volt állitva (a vonat ekkor már 1,5 orája uton volt). Igy a személyzetet csak mezei mobil telefonon tudták elérni ( sajnos késön). Az adott központi vezérlésü pályán minden pályamenti forgalmistának 5 percenként kell jelentkeznie, hogy él és van, a vonatszemélyzetnek ilyen kötelezettsége nem volt ( ezért nem vették észre, hogy rossz csatornán van a rádio).
Szerencsére emberi életben ebben az esetben nem esett kár, de látni, hogy mi minden játszik közbe ahhoz, hogy egy baleset megelözhetö vagy sem.
A pályafenntartot kötelezték,
1.
hogy minden átjárot egyértelmüen jelezzen meg és erröl inditson nyilvános média kampányt a gumikerekes társadalom felé, hogy hasonlo esetekben pontos legyen a helyleirás.
2.
4 szám helyett egyet tartson fel a vészhivás ( mentö,rendör, tüzolto) és a vasut között, és garantálja annak müködöképességét 30 másodpercen belül.
3.
A vasut gondoskodjon arrol, hogy a vonatok személyzete elérhetö legyen a régen rendszeresitett fedélzeti rádion, vagy az uj GSM-R rendszeren.
|
(#42589) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 20, 2015 |
|
Téli vasuti utazás, ezuttal az északi szomszédoknál.
|
|
(#42617) sunocske válasza etwg hozzászólására (#42589)
|
Válasz •
|
Feb 21, 2015 |
|
Ilyet az idén télen itthon is tapasztaltam |
(#42685) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 24, 2015 |
|
Tegnap este a Hortobágy EC-n lapozgattam a bécsi Kurier-t. Rájár az rúd mostanában az ÖBB-re. Habár az a mázli a dologban, hogy nem egy arra járó RailJet-re szakadt rá a híd Frohnleiten állomásnál... |
(#42687) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#42685)
|
Válasz •
|
Feb 24, 2015 |
|
ÖBB-nek tényleg mázlija volt.
Az már egy más kérdés, hogy miért szakad le egy hid csak ugy unalamában, ráadásul ott van egy egész épitkezési vállalat meg jováhagyo, akik a rekonstrukciot végzik, és eddig észre sem vették, hogy milyen szakadt állapotban van a hid, amire már rákentek vagy 30 cm-nyi uj betonréteget a korábbi eltávolitása után.
|
(#42689) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#42687)
|
Válasz •
|
Feb 24, 2015 |
|
Na ja!
A Kronen Zeitung is azt írta a címsorban: "A sok kérdés közül az első: Hogyan történhetett ez meg?"
(Tegnap a PKP IC kocsikból kiállított Bécs-Debrecen vonat 1. osztályú kocsija alaposan el volt látva olvasni valóval, az osztrák napilapokon kívül még az aznapi New York Times International is ott volt a fülkében. Egyébként a PKP Varsó-Bécs EC szerelvénye forog be a debreceni vonatba.) |
(#42784) enamessias hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 27, 2015 |
|
Lerobbant a céges autó alattam Stuttgartban. Nem javítható.... Fönökeim most szervezik a hazautam. A Railjet innen megy a Keletiig, lehet azzal megyek. |
(#43401) ori.andras hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 19, 2015 |
|
Egy kis offtopic. A segítségeteket szeretnénk kérni (többesszám, mert mint VMC bolt írok), van egy kérdőívünk, a webáruházunk fejlesztéséhez szükségünk lenne a vásárlók, érdeklődők véleményére. (Minden kitöltést köszönök személy szerint is, mert az én munkámat könnyítítek vele.)
Itt a kérdőív.
András |
(#43419) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 19, 2015 |
|
|
(#43435) reszelozsir válasza etwg hozzászólására (#43419)
|
Válasz •
|
Márc 20, 2015 |
|
Kopppant az állam |
(#43437) etwg válasza reszelozsir hozzászólására (#43435)
|
Válasz •
|
Márc 20, 2015 |
|
Van egy másik uriember is. Egyszer egy kiállitáson Stuttgartban láttam, illetve elöször nem is láttam, hogy miért is áll az asztal mögött amin egy gyüszü volt amibe drotok mentek. Csak másodszorra vagy harmadszorra nézem, hogy mi a fene van a gyüszüben - 3 darab müködö gözgép - vezérléssel mindennel a drotok meg vékony müanyagcsövek amin a göz helyett a levegöt fujja a gépekbe. Amint olvasom a kedvenc ujságom legujabb számában, már talán 4 gözgép is elfér egy gyüszübe.
Az is egyszerre 2-3 tucat mikromasinát épit...... |
(#44232) lakonti válasza etwg hozzászólására (#43437)
|
Válasz •
|
Ápr 22, 2015 |
|
Dieter Philipp-nek hívják. |
(#44634) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 14, 2015 |
|
Az USA-ban ismét áll a bál. "Csak 160 km/h-val ment a vezér egy 80km/h-ra engedélyezett ivben".
Már épp itt lenne az ideje ha kicsit nagyobb akarással állnának az ETCS-hez, ill annak amerikai változatához. |
(#44678) HarciSün hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 18, 2015 |
|
Baromira furdalja a kíváncsiság az oldalamat, hogy Prágában, ahol a villamoshálózatban nagyon sok delta vágány van a kereszteződésekben, hogyan oldják meg a váltó állítását?
Láttam, hogy két egymás után közlekedő villamos eltérő irányba kanyarodott külső beavatkozás nélkül. A vezető váltja valahogyan távirányítással, vagy központilag vagy...? |
(#44679) etwg válasza HarciSün hozzászólására (#44678)
|
Válasz •
|
Máj 18, 2015 |
|
Ez általában mindenütt igy van. A válto elött, ha felnézel a drotokra van egy kb 50-70 cm-s szigetelt szakasz. Ha ezen a villamos bekapcsolt motorral megy, akkor a motorokon keresztül áramot kap a váltomotor és átáll. Ha kikapcsolt motorral megy át a szakaszon, akkor nem történik semmi. ( de azért ott van a vasrud is, arra az esetre, ha nem müködne a dolog ).
Ellenkezö irányban meg rugosak a váltok igy a kerék állitja.
Ilyen egyszerü a dolog és immár vagy 60 éve müködik - nem kell hozzá sem mikroprocesszor sem rádio (Svájc), csak némi fegyelem.
Manapság már vannak jelzök is ( valahol az oszlopon) ami fényekkel jelzi a válto állását.
(régebben a váltot kellett bámulni, hogy milyen állásban van - néha felette áll egy auto.. ...)
|
(#44680) HarciSün válasza etwg hozzászólására (#44679)
|
Válasz •
|
Máj 18, 2015 |
|
Tehát ha áramot kap akkor mindig az ellenkező irányba áll, vagy visszatér egy idő után egyenesbe?
Azt tudtam, hogy visszafelé rugós és a kerék löki át, csak az irány "választást" nem értettem |
(#44682) etwg válasza HarciSün hozzászólására (#44680)
|
Válasz •
|
Máj 18, 2015 |
|
Elvileg mindig az utolso állásban marad, addig mig nem kap ujra áramot a motor. Azaz, ha áramot kap, akkor az ellenkezö állásba mozdul. |
|
|
2024. Nov, 20. Sze 5:18:43 |
|
Jelenleg 1 fő olvassa az oldalt |
|
|