|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#43335) sikumegalifter válasza HarciSün hozzászólására (#43333)
|
Válasz •
|
Márc 18, 2015 |
|
Tapasztaltam 12 volton majdnem leolvadt a búra
Felére tekertem a trafót úgy már nem volt gond
Persze nem egy viessman de ezeknek is lesz majd helyük |
(#43338) sikumegalifter hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 18, 2015 |
|
TT-ben ezek léteznek,vagy fognak létezni? |
|
(#43340) csíkosháTTú válasza sikumegalifter hozzászólására (#43335)
|
Válasz •
|
Márc 18, 2015 |
|
Sorba kötsz belőle 3-t, mint a régi karácsonyfa izzósort, és már kötheted is simán a 16V-ra. |
(#43341) csíkosháTTú válasza sikumegalifter hozzászólására (#43338)
|
Válasz •
|
Márc 18, 2015 |
|
H0-ban a Siemens Dispolok festést gyártja a PIKO, talán TT-ben is hozni fogja, nem tudom. A mozdony bejár hozzánk egyébként. |
(#43342) maTTato hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 18, 2015 |
|
Sziasztok!
A márciusi klubtali ITT megtekinthető! |
(#43384) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#43341)
|
Válasz •
|
Márc 18, 2015 |
|
Hajjaj de még milyen pompásan néz ki ez a Vectron!
Tegnap pont ezt a gépet láttam egy tartályvonat elején Fradiban. Kép itt |
(#43386) sikumegalifter válasza csíkosháTTú hozzászólására (#43340)
|
Válasz •
|
Márc 18, 2015 |
|
Értem köszönöm
|
(#43387) sikumegalifter hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 18, 2015 |
|
Mi valamikor a múlthéten láttunk egy DB-st Németországban de full jó nézet ki patyolat tisztán tehervonattal!
Párom rögtön rákattant ,eddig Máv Teknő most meg ez!
Ki érti ezt a nőt
De legalább benne van a modellezésben és még élvezi is persze ha van időnk rá tegnap mikor hazaértem rajtakaptam hogy a Mediker oldalán susmutol valamit,de nem engedte hogy megnézzem mit
Ilyen nő kell minden háztartásba |
(#43412) saetta válasza sikumegalifter hozzászólására (#43387)
|
Válasz •
|
Márc 19, 2015 |
|
Hát modellező körökben ez valóban nem hátrány.
Azért részemről van még pár paraméter, ami hangsúlyos, akár közvetlen háztartási, akár attól némileg eltérő kategóriában...
Üdv:
S. |
(#43413) sikumegalifter válasza saetta hozzászólására (#43412)
|
Válasz •
|
Márc 19, 2015 |
|
Nálam minden téren minden paraméter megfelel bér sokáig keresgéltem,de meg lett az eredménye
Viszont maradva a modellezésnél van egy kérdésem.
A mi szemünket zavarja a Mávos kocsik fekete forgózsámolya vagy mi az
Van ezeknek a vagonoknak a Tillignél valami Ral kódja?
Valahol már olvastam hogy készítenek olyan sprayt amilyen színben szeretnél ez igaz lehet?
Vagy keressek valami profit aki átfesti nekem. Esetleg önkéntes? Persze nem ingyen gondoltam |
(#43417) enigma válasza sikumegalifter hozzászólására (#43413)
|
Válasz •
|
Márc 19, 2015 |
|
Komolyabb festékboltokban kevernek Neked RAL kód alapján spray-t |
(#43418) sunocske válasza angyal.marci hozzászólására (#43414)
|
Válasz •
|
Márc 19, 2015 |
|
Vagy mert tényleg feketére festették annak idején.
Egyébként úgy vettem észre, hogy nálunk eléggé véletlenszerűen festik a forgóvázakat hol vagonvörösre, hol feketére... Szerencsére azért egy kocsin belül egyformára |
(#43420) GABA TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 19, 2015 |
|
Sziasztok!
Készül a tolatós zetor család erőátvitele. |
|
(#43422) maTTato hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 19, 2015 |
|
Ovtársaim!
Tudom, ez nem az apró fórum és tán cseppet sem zord modink se koppint a fejemre azért, amit most itt közzé teszek.
Szóval az egyik barátom megválna anno a Lidl/Aldi által forgalmazott üvegvitrintől. A cucc doboz új, ha valakit érdekel keressen meg, összehozom az eladóval. Ja az ár 10 000.-Ft.
A kép netről van, színe megegyezik a dobozon látottal.
|
|
(#43423) maTTato válasza GABA TT hozzászólására (#43420)
|
Válasz •
|
Márc 19, 2015 |
|
Na szép mondhatom! A 324 után most meg spórolhatok erre is. |
(#43424) angyal.marci válasza GABA TT hozzászólására (#43420)
|
Válasz •
|
Márc 19, 2015 |
|
|
(#43425) GABA TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 19, 2015 |
|
Igen lehet majd erre is rakosgatni. Én csak az erőátvitelért és a világításért felelek a külső megjelenést majd Enyedi Laci kölcsönzi neki , hogy, jó képű díjbirkózó lehessen belőle. |
(#43436) M298 válasza sikumegalifter hozzászólására (#43413)
|
Válasz •
|
Márc 20, 2015 |
|
Személykocsikra vonatkozóan a jellegrajzalbumban egyértelműen szerepel az alvázak RAL 9011 grafit fekete, vagy RAL 7031 kékesszürke, vagy vill. motorvonaté RAL 7016 színezése. Sajnos van hibásan nyomtatott megnevezés is. A Rákospalota-Újpest állomás közelében lévő PROCOLOR festékbolt rendelkezik, vagy kikeverik a vasúti járműre jellemző színű szórható festéket. |
(#43450) BR95 hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 20, 2015 |
|
Üdv mindenkinek!
Egy kis segítséget kérnék:
A minap vakerán vettem két Donnerbüchse vagont. Az egyik teljesen átlagos BTTB vagon, a másik viszont furcsa. A peronkorlátok fémből vannak sajtolva, az alvázra ragasztással rögzítve és az alváz sem hasonlít a BTTB alvázra (Zeuke-ra sem, mert nem különálló elem a fékrudazat...). Hiányoznak a WC csonkok helyei, illetve a műanyag peron rögzítőfuratai. A kasztni száma ugyanaz (26152-9) mint a BTTB-s vagoné.
Tudja esetleg valaki, ki fia-borja ez a vagon?
|
(#43452) BR95 válasza BR95 hozzászólására (#43450)
|
Válasz •
|
Márc 20, 2015 |
|
A ragasztást visszavonom. A peronkorlátok egy lemezből vannak kipréselve, ami a súly és az alváz közt foglal helyet. |
(#43453) masTTertape válasza BR95 hozzászólására (#43450)
|
Válasz •
|
Márc 20, 2015 |
|
1971-72 között gyártott 545/711 vagy 3210 cikkszámú kocsiról lehet szó, ha zöld. Pályaszám: 50 50 24 26152-9 DR E4. Ez volt az első egybe fröccsöntött alvázú, de még fém korlátos széria.
Rob Dikken könyvének 121-ik oldala. |
|
(#43454) etwg válasza BR95 hozzászólására (#43452)
|
Válasz •
|
Márc 20, 2015 |
|
Ha jol emlékszem akkor volt a Zeukenak egy sorozata ahol fémkorlátok voltak, de az alváz egy öntvény volt. (1972-73 körül). |
(#43456) BR95 válasza masTTertape hozzászólására (#43453)
|
Válasz •
|
Márc 20, 2015 |
|
Akkor tehát egy régiséget sikerült megcsípnem, tudtomon kívül...
|
|
(#43459) masTTertape válasza BR95 hozzászólására (#43456)
|
Válasz •
|
Márc 20, 2015 |
|
Vagy inkább egy rövid ideig gyártott átmeneti változatot.
De ennek volt mindegyik közt a legszebben kivitelezett, fém korlátja.
A képen a párja. |
|
(#43465) BR95 válasza masTTertape hozzászólására (#43459)
|
Válasz •
|
Márc 20, 2015 |
|
Valóban szépen van megcsinálva az a korlát! Az alváz meg gyári fémbetétes... Igazán szép kivitel! |
(#43487) sikumegalifter hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 21, 2015 |
|
Mindenkinek köszönöm a segítséget festés-festék ügyben
Bár nem hogy rendelnék a Tilligtől színre fújt forgózsámolyt mint autóknál régen a lökhárítót
Még összevárok pár vagont aztán festés lesz. Pont tegnap láttam valahol Res kocsit fekete forgózsámollyal és közvetlen mögötte egyet olyan vörössel mint maga a vagon azért az jobban tetszett
Egy kérdés terepasztal kérdésben mert itt azért gondolom van akinek már van csak még én nem csináltam egy kapavágást sem a birtokon
Mivel nem akarom koszolni a kocsikat majd és még él bennem hogy X éve Debrecenbe szállítottam acélgerendákat egy vagongyárba ami nem tudom hogy meg van-e még ott láttam sok szép steril kocsit. Tehát a kérdésem az lenne hogy az asztal közepén egy csarnok lenne és voltaképp egy vagongyár lenne a fő téma ez mennyire rossz irány a gondolkodás menetemben? Persze lenne azért egy állomás meg rendes vonatforgalom is. |
(#43489) etwg válasza sikumegalifter hozzászólására (#43487)
|
Válasz •
|
Márc 21, 2015 |
|
Témának biztos nem rossz, de a méretek csalokák. Nézd meg a googleban, milyen méretü egy vagongyári csarnok meg a hozzátartozo vágányzat és hasonlitsd egy közeli állomáshoz. Meg fogsz lepödni, hogy a vagongyár mennyivel nagyobb...... |
(#43490) sikumegalifter válasza etwg hozzászólására (#43489)
|
Válasz •
|
Márc 21, 2015 |
|
Igen néztem Hát nem kicsi nem lesz elég hozzá a 3 méteres asztal
Akkor egy kisebb csarnok lesz valami fantasztikus történettel
Mondjuk egy kis vállalkozás akit segít az unió hogy vállalkozhasson
Vagy ha nem gyár akkor mondjuk egy javító,festő műhely stb
Majd kitalálok rá egy témát,de a gondolat akkor nem volt rossz ezekszerint |
(#43492) sikumegalifter válasza sikumegalifter hozzászólására (#43490)
|
Válasz •
|
Márc 21, 2015 |
|
Ez a Debreceni gyár vágányzata azt hiszem nagyobb házba kell költözni |
|
(#43496) etwg válasza sikumegalifter hozzászólására (#43490)
|
Válasz •
|
Márc 21, 2015 |
|
Csinálhatsz hozzá egy tolopadot - még az fogja a legkevesebb placcot elfoglani.
Söt lehetne trükközni a csarnokkal is ( egy választofal stb. tükör elé épiteni) igy mindjárt a fél hossz is elég lesz... |
(#43500) sikumegalifter hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 21, 2015 |
|
Mondtam én hogy susmusolt a lányzó a mediker oldalán.
Meg is kaptam a névnapi ajándékom ma tőle ügyesen megrendelte
|
|
(#43526) Luciferike hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 22, 2015 |
|
Üdv méreTTársak!
Az lenne a következő észrevételem, hogy elkezdtem az U profilos sínekből mellék vonalat építeni. A vágányoknak a helyét kirajzoltam a felületre ahol menni kellene.
Elkezdtem le tenni a síneket és azt a probléma, hogy némelyik sín rövidebb mint aminek kellene lenni (ívekre gondolok).
Ez megszokott vagy csak nálam mentek össze egyes sín szálak? |
(#43528) hamel válasza Luciferike hozzászólására (#43526)
|
Válasz •
|
Márc 22, 2015 |
|
némelyik sín rövidebb mint aminek kellene lenni (ívekre gondolok).
Miért, milyennek kéne lennie, mihez képest rövidebb ? A BTTB vágányzat 3 féle ívsugárral készült, a talpfa rács aljára nyomott számok és feliratok alapján beazonosíthatod őket, katalógusból, innen a netről. |
(#43529) Luciferike válasza hamel hozzászólására (#43528)
|
Válasz •
|
Márc 22, 2015 |
|
A BTTB 4 féle ívsugárral rendelkezik!
R=287 mm; 330mm; 556mm; 600mm
Nekem a 45 fokos ívekkel akadtak problémák mert nem ért el oda ahova kell. 1-2mm hiányzott némelyik íven. Jó végül is illesztési hézagnak nem rossz. |
(#43530) enigma válasza Luciferike hozzászólására (#43529)
|
Válasz •
|
Márc 22, 2015 |
|
Tapasztalatom szerint elég pontosan le vannak (voltak) gyártva ezek a sínek. Teljes félkört raktál ki velük? Olyan lehet, hogy esetleg egy picit egyenesedethetett (jó részt 30-40, de lehet hogy 50 év alatt sok minden érhette őket) ezáltal kicsit nagyobb rádiusszal adják ki a félkör, és így hiányozhat valamennyi. Mérd meg a kialakult átmérőt, az kizárja ezt a problémát. |
(#43531) angyal.marci válasza enigma hozzászólására (#43530)
|
Válasz •
|
Márc 22, 2015 |
|
A Tillig nem gyárt Standard Gleis néven U-sínt, ami kompatibilis a régivel? |
(#43532) sikumegalifter válasza angyal.marci hozzászólására (#43531)
|
Válasz •
|
Márc 22, 2015 |
|
|
(#43533) enigma válasza angyal.marci hozzászólására (#43531)
|
Válasz •
|
Márc 22, 2015 |
|
Tudtommal az U profilos sínek gyártása már rég a múlté.
A SCARM megtévesztően a Tillig márkanévnél hozza "Standard Gleis"-ként a régi BTTB/Zeuke érából származó U profilos síneket. |
(#43534) sikumegalifter válasza enigma hozzászólására (#43533)
|
Válasz •
|
Márc 22, 2015 |
|
Ez amit belinkeltem nem U profilos? |
(#43535) sikumegalifter válasza sikumegalifter hozzászólására (#43534)
|
Válasz •
|
Márc 22, 2015 |
|
A képek alapján olyanok mint amilyenekkel gyerekkoromban játszottam
Azt nem tudom hogy gyártják-e vagy valami háborús készlet került elő |
(#43536) enigma válasza sikumegalifter hozzászólására (#43535)
|
Válasz •
|
Márc 22, 2015 |
|
De igen. Viszont valami elfekvő készlet lehet - de ebben erősítsenek meg tanultabb kollégák. |
(#43537) sikumegalifter válasza enigma hozzászólására (#43536)
|
Válasz •
|
Márc 22, 2015 |
|
Én imádtam azokat a váltókat amin úgy állítottál irányt hogy eltekerted azt a kis vackot és olyan volt mint az igazi váltoknál ami mutatja az irányt. Na ezt most igazán szaknyelven fogalmaztam meg |
(#43538) hoTTo válasza angyal.marci hozzászólására (#43531)
|
Válasz •
|
Márc 22, 2015 |
|
A Tillig már nem gyártja az U profilt, de még van nekik raktáron, igaz nem minden elemből. Ezt a rendszert standard gleisnak hívják. |
(#43539) enigma válasza sikumegalifter hozzászólására (#43537)
|
Válasz •
|
Márc 22, 2015 |
|
Néha-néha még itt ott felbukkan jó állapotú is ezekből a kézi váltókból, de zömében már csak torzók vannak. |
(#43541) gumidani válasza sikumegalifter hozzászólására (#43490)
|
Válasz •
|
Márc 22, 2015 |
|
Nem kell elkeseredni! Stadler törzsgyára Bussnangban. 4 méterre elfér. De mi nincs hossz-torzítva egy terepasztalon? |
|
(#43546) HarciSün hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 23, 2015 |
|
Tanácsot szeretnék kérni.
Szeretnék majdan beszerezni egy szerkocsis gőzöst. Mivel csak "nosztalgia" vonatok továbbítása a cél így a régebbi BTTB-k közül választanék egy pénztárca kímélő megoldást.
Ezek közül melyik az amelyik műszakilag a legmegbízhatóbb? (minél több kerekén szedje az áramot pl, ne legyen hajlamos siklásra stb)
Köszönöm! |
(#43547) masTTertape válasza HarciSün hozzászólására (#43546)
|
Válasz •
|
Márc 23, 2015 |
|
Akkor sok választásod nincs.
BR35, ami ha a későbbi kivitel, akkor viszonylag megbízható, minden kerék szed áramot, kivéve a futók és tapadós csatolt. Javaslom, hogy ebből inkább a Tillig által gyártott változatot kutasd fel. A régebbiek és jók 14-16 ezer körül érhetők el, a már Tillig kiadás inkább gyűjtői unikát, ezért 30-40 ezer az ára.
BR56, úgyszintén megbízható, de a főkeret típushibája miatt 99%-ban töröttet találsz. Javítása megoldható, nem olcsó, de hatékony. A jó állapotú mozdony 14-16 ezer.
BR01, sokszor esett róla szó, hogy fémpestis kikezdi a főkeretet és a szerkocsit. Alsó hangon 90-100 euró egy modell és nem biztos, hogy hibátlan. Szép, megbízható, átvizsgált példányt 36 ezertől lehet találni. |
(#43548) HarciSün válasza masTTertape hozzászólására (#43547)
|
Válasz •
|
Márc 23, 2015 |
|
Köszönöm a részletes leírást! Akkor BR 35 lesz a keresendő alany... |
(#43555) csíkosháTTú válasza enigma hozzászólására (#43533)
|
Válasz •
|
Márc 23, 2015 |
|
Valóban régen abbahagyták a gyártását, már csak a Modell Gleis, és a Bettungsgleis létezik.
DE!
A Tillig kezdetben gyártotta a BTTB síneket, Standard Gleis néven, tehát a SCARM nem téved. |
|
|
2025. Jan, 21. Kedd 9:39:47 |
|
Jelenleg 10 fő olvassa az oldalt |
|
|