|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#44401) angyal.marci válasza sikumegalifter hozzászólására (#44399)
|
Válasz •
|
Máj 3, 2015 |
|
Őszintén megmondom, nekem nem jön be az a típusú terepasztal, ahol van egy dilikör egy állomással megspékelve, és schluss. Nekem lesz az alsó szinten egy ilyen, de itt nem fejeződik be, lesz egy kiágazás a hegyekbe, ahol szép vonalvezetéssel megy a vonat a hegyekben, még egyedi, íves híd is lesz. Fent is lesz állomás, lent is, lent még modulcsatlakozás is lesz, ahol kétvágányú modul lesz kapcsolható. Meg (majd ha kész lesz) lesz egy HÉV vonal, szép zöld szerelvényekkel. A modulcsatlakozást modulmentes időben tárolóvágányoknak fogom használni. Így tehát a nagyállomásomon négy irányba mehet majd a Bézé, ha lesz modul
De sok sikert, remélem, nem vettem el ettől a kedved |
(#44402) sikumegalifter hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 3, 2015 |
|
Még beledobtam két íves váltót kicsit növelve az alsó két vágány hosszát |
|
(#44403) angyal.marci válasza sikumegalifter hozzászólására (#44402)
|
Válasz •
|
Máj 3, 2015 |
|
Ugye rosszul látom, hogy előre legyártott, sablon-vágányelemeket használsz? Vagy esetleg szóhoz jut Váltógyártó is? |
(#44404) sikumegalifter válasza angyal.marci hozzászólására (#44401)
|
Válasz •
|
Máj 3, 2015 |
|
Nem vetted el a kedvem
Jó amit leírtál és biztos vagyok benne hogy szép is lesz
Azt tudni kell rólam hogy az év 12 hónapjából 6-ot vagyok-vagyunk itthon ez nekem csak egy kis kikapcsolódás tudom lehetne komolyabb dolgot is kihozni,de akkor soha nem végeznék az építéssel
Ez talán nem is terepasztal hanem olyan vitrin féleség lesz bár most lehet hülyének fognak gondolni,de tervbe van véve egy komplett üvegezés az asztalra az oldalára és a tetejére persze valami olyan rendszer hogy azért lehessen mozgatni azt is rajta ha játszik az ember,de ami a lényeg hogy pormentes legyen ha nem használom |
(#44405) sikumegalifter válasza angyal.marci hozzászólására (#44403)
|
Válasz •
|
Máj 3, 2015 |
|
Szeretném ha szóhoz jutna Tervbe van véve a munkája |
(#44406) angyal.marci válasza sikumegalifter hozzászólására (#44405)
|
Válasz •
|
Máj 3, 2015 |
|
Fél év modellezés nélkül, ez a halálos ítélet a 120-as kórterem lakóinak...
Flexi sín? |
(#44407) sikumegalifter válasza angyal.marci hozzászólására (#44406)
|
Válasz •
|
Máj 3, 2015 |
|
Fél év az nem folyamatos szerencsére hanem összevissza jövők-megyek, nemzetközi fuvarozással foglalkozunk és néha nekem is hajtanom kell a nagy vasat
Flexi lesz jobbára igen csak tervezni könnyebb kész elemekkel |
(#44435) GABA TT válasza etwg hozzászólására (#44349)
|
Válasz •
|
Máj 4, 2015 |
|
Hát nem zetor lesz, a három kerék darabszáma az stimmel! Igaz azok is sorakoznak az utolsó mozzanatra várva, amint megjön az apróság hozzájuk, léphetnek a következő munka fázisba ModeliTT kezei között.
Hát ez lesz belőle, rettentően fúrta az oldalam, hogy a számítógépes tervezésem megfelelő e volt. Igaz minden alkatrészt össze raktam még a képernyőn. Most a két hónapos előtervezgetés, rajzolás, megérlelte a gyümölcsét. Nem állítom, hogy nem kellett bele köszörülni itt ott, de összességében könnyen, viszonylag gyorsan össze rakható.
|
|
(#44436) reszelozsir válasza GABA TT hozzászólására (#44435)
|
Válasz •
|
Máj 4, 2015 |
|
Ismét remekművet alkottál |
(#44439) maTTato válasza GABA TT hozzászólására (#44435)
|
Válasz •
|
Máj 4, 2015 |
|
Azt a... |
(#44443) saetta válasza GABA TT hozzászólására (#44435)
|
Válasz •
|
Máj 4, 2015 |
|
Óóóóóó....
Gratulálunk és köszönjük.
SAetta |
(#44453) hoTTo válasza sikumegalifter hozzászólására (#44402)
|
Válasz •
|
Máj 5, 2015 |
|
Szia,
Belefirkáltam, de csak olyan Mórickán, Paintben.
Ha a kék vonalak mentén építed az állomási vágányokat, akkor méghosszabb lesz a hasznos hossz, a legalsón zúghatnak át a nemzetközi gyorsok. Azt az íves kihúzót hosszabbra építeném. A hegyet kisebbre venném, így lenne hely, hogy szépen emelkedjen, ne függőleges legyen az oldala, és akár beférne a rendezőbe még 1-2 rövidke csonka (vagy kamion parkoló).
Bár azt a rendezőt lehet 30 fokkal elforgatnám, hogy ne legyen minden vágány, a személy pályaudvaron és a rendezőben is párhuzamos egymással. Így lenne helyed a jobb oldalon egy konténer terminálra, kamion parkolóra. |
|
(#44455) sunocske hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 5, 2015 |
|
Drága Barátaim!
Kicsit gondban vagyok. Megígértem, hogy vaskos útibeszámolóval fogok jelentkezni a modultalálkozó után, de az meg már lassan egy hónapja volt, és még mindig semmi. Ennek pedig az az oka, hogy nem tudom, mit írjak róla. Sok-sok feljegyzésem és vagy 170 fényképem van, néhány videóval megspékelve, de egyszerűen nem áll össze egy nagy egésszé.
És itt most tőletek kérek segítséget: mire lenne igény? Egy olvasmányosabb útleírás és érintőlegesen egy-két technikai érdekesség, illetve a modultalálkozó egy általánosabb leírása, vagy inkább hagyjuk az útikalandot, és merüljünk el a műszaki részletekbe? Vagy legyen egy amolyan folytatásos teleregény, cikksorozat? Félek, azzal ugyanaz lenne, mint a kitérős cikkel, hogy az angolváltóról már két éve (ha nem régebb óta) ígérgetem, hogy összerakok valamit...
Most úgy tűnik, kicsit nyugisabb időszak következik a munkahelyen, így délutánonként tudnék foglalkozni az anyaggal. Talán a kitérőssel is
Segítségeteket előre is köszönöm! |
(#44459) DinoTT válasza sunocske hozzászólására (#44455)
|
Válasz •
|
Máj 5, 2015 |
|
Dávid!
Modulos szemszögből egy minden apró részletre kiterjedő mind az utazás, mind pedig történések, technikai részleteket is tartalmazó bővebb leírás lenne a fontosabb.
Itt topic többségének viszont talán egy olvasmányosabb beszámoló lenne érdekesebb a modellezési érdekességek kiemelésével.
|
(#44462) reszelozsir válasza sunocske hozzászólására (#44455)
|
Válasz •
|
Máj 5, 2015 |
|
Így ebben a sorrendben jó is lesz, csak mihamarább, drága tezsvírem |
(#44463) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#44455)
|
Válasz •
|
Máj 5, 2015 |
|
Szia Dávid,
Szerintem Dénes javaslatához igazodva a modulszakmai beszámolót valóban a minket is érintő részletekre kiterjesztve, inkább egy modulgyűlés keretén belül légy oly kedves, mert kár a TT-s fórum közönségét a mélyen kocka témákkal zaklatni.
Itt bátran jöhetnek azok a kis finomságok, amik kedvet csinálhatnak a modulozáshoz.
G. |
(#44475) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 6, 2015 |
|
Itt is megmutatom: elindult a panelprogram. |
|
(#44476) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#44475)
|
Válasz •
|
Máj 6, 2015 |
|
Ejha!
Lelki szemeim előtt felderengett egy házgyári iparvágány, ahogy a kőporos A26-os boxol a betonkeverőhöz érkező sóderos és cementes kocsikkal, majd beállítja a Res kocsikat a rámpa mellé, hogy a két Weimarral megpakolják födémgerendákkal... Mindeközben az elkészült paneleket portáldaruval rakják ilyen autókra egy kicsit odébb... |
(#44477) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#44463)
|
Válasz •
|
Máj 6, 2015 |
|
Rendben.
Akkor első körben egy könnyedebb hangvételű élménybeszámolót készítek ide az oldalra. A technikai részleteket meg majd magunk között megbeszéljük. Bár mivel az elektronikai-faipari dolgokhoz én magam nem annyira értek, elsősorban a vasútszakmai és a szervezési kérdésekkel foglalkoztam mélyebben, de szerintem ez is érdekes lehet számunkra (főleg a szervezés). |
(#44479) john07_doki válasza sunocske hozzászólására (#44476)
|
Válasz •
|
Máj 6, 2015 |
|
Még egy kicsit odébb én látok egy BKV-tól kiszuperált (kissé banán alakú ) Ikarus 260-ast, amely a munkások utaztatását biztosítja...
Szerintem Gábor érteni fogja és ha igény is mutatkozik rá, meg is magyarázza. |
(#44482) masTTertape válasza john07_doki hozzászólására (#44479)
|
Válasz •
|
Máj 6, 2015 |
|
Valahogy így?
|
|
(#44483) john07_doki válasza masTTertape hozzászólására (#44482)
|
Válasz •
|
Máj 6, 2015 |
|
Ohh... Igen, őrá gondoltam!
A látomás megvalósításához kiváló alapanyag! |
(#44505) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#44482)
|
Válasz •
|
Máj 7, 2015 |
|
Ennek nem csak az alakja, de a színe is olyan |
(#44512) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 7, 2015 |
|
Sziasztok,
szeretnék egy kis segítséget kéni, mert elakadtam. Keresnék képet(eket) a BTTB Turisten Express-ről, de nem találtam a neten, sehol az eredeti vasúti szerelvényről készült fotót. Kérdés, tud-e valaki ilyesmiről, tudna-e linket küldeni. Színes és fekete-fehér képek is érdekelnének.
Köszöntem, Wolfchild |
(#44513) Gashpy válasza wolfchild hozzászólására (#44512)
|
Válasz •
|
Máj 7, 2015 |
|
T ouristen express-ként kerested? Próbálhatod Tourex-ként is...
pl itt egy |
(#44516) wolfchild válasza Gashpy hozzászólására (#44513)
|
Válasz •
|
Máj 7, 2015 |
|
Köszi, értem, meg is van.
Lehet hogy rosszul fogalmaztam a BTTB szettet csak azért említettem, hogy elmondjam mire gondolok.
Igazából az eredeti 1:1-es méretarányról keresek fotókat.
Üdv.: Wolfch!ld |
(#44517) sikumegalifter válasza hoTTo hozzászólására (#44453)
|
Válasz •
|
Máj 7, 2015 |
|
Szia! Örülök hogy belefirkáltál
Megrajzoltam és tényleg jobban fest már így a dolog
|
|
(#44518) sikumegalifter válasza sikumegalifter hozzászólására (#44517)
|
Válasz •
|
Máj 7, 2015 |
|
Még egy vágány be mehet a tárolóba |
|
(#44519) hoTTo válasza sikumegalifter hozzászólására (#44518)
|
Válasz •
|
Máj 7, 2015 |
|
Nekem határozottan jobban tetszik így!
Lesz helyed a tehervonatoknak, és lesz a hegyecskének is. |
(#44520) terkoz válasza wolfchild hozzászólására (#44512)
|
Válasz •
|
Máj 7, 2015 |
|
|
(#44521) masTTertape válasza wolfchild hozzászólására (#44516)
|
Válasz •
|
Máj 8, 2015 |
|
Ezzel a kérdéssel német baráTTaink is foglalkoztak már ITT
Bogarászd végig a topikot, hátha találsz használható linket!
Én csak egy képeslapot találtam, amit 8,50-ért meg is rendelhetsz.
Egyébként él bennem a gyanú és erre pár hozzászólás is utal, hogy az igazán használható fotókat csakis kiadványokban találni. A németeknél nagyon komoly a vasúti szakirodalom és ezek képanyagát erős jogok védik, ergo kevés kerül ki az internetre. Ők ezzel nem cigánykodnak, hanem megveszik a tematikus magazinokat, könyveket és felteszik a polcra. Többek között az Eisenbahn Journal, az Eisenbahn Kourier is jelentetett meg olyan extrákat, ami foglalkozik ezekkel a vonatokkal. Érdemes végigfutni a kiadók archívumát. |
|
(#44522) Gashpy válasza masTTertape hozzászólására (#44521)
|
Válasz •
|
Máj 8, 2015 |
|
drehscheibe.de oldalon is van egy 1978-as utazás néhány képpel. De főleg az autószállítók látszanak.
Az alatta lévő diszkurzusban itt is kifejtik, hogy a kék kocsik az UIC számozás bevezetéséig voltak, ill. később az autószállító kocsik is kikerültek, feltehetően a hosszabb Bukaresti tartózkodás miatt... |
(#44524) masTTertape válasza Gashpy hozzászólására (#44522)
|
Válasz •
|
Máj 8, 2015 |
|
Igen, ez megvolt, csak ez nem releváns a kérdés szempontjából.
Másfelől meg sajnos ezeket az autószállító kocsikat szépen kifuttatta a Tillig, mert a hosszú, négytengelyeseket preferálja mostanság. Igaz, azok meg a későbbi nemzetközi autósvonatokhoz passzolnak. |
(#44525) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 8, 2015 |
|
Ha már 50 éves a típus, akkor itt az idő, hogy tiszteletét tegye a legújabb Gysev példány a kórteremben.
Még a tervezője szerint is jól sikerült a modell... |
|
(#44528) M298 hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 8, 2015 |
|
Május 14-én 16.30-19.00 tali a Nyugati 221-es oktatótermében. Június 11 lenne a következő, majd 06.19-21 a múzeumok éjszakája a Keleti műhelyben. Az elfoglaltságok tervezéséhez javasoltam az időpontokat. |
(#44529) TTfan hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 8, 2015 |
|
|
(#44534) GABA TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 9, 2015 |
|
Sziasztok!
Ezt sikerült össze hozni az első darabnál, vannak benne hibák amik a következőkön kiküszöbölésre kerülnek majd. Remélem sikerülni is fog! Nagy falat volt ez réz maratva.
|
|
(#44536) peti9620 hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 9, 2015 |
|
Mint régebben rézmodellekkel foglalkozó egyén, gratulálok a mozdonyhoz.
Szép .
Meghajtással van már tapasztalat? |
(#44537) GABA TT válasza peti9620 hozzászólására (#44536)
|
Válasz •
|
Máj 9, 2015 |
|
Köszi ! Igen van a motor tengelyén lendkerék és végtelen csiga, innen pedig homlokfogaskerekekkel minden csatolt tengelyt hajtok. Minden modellem ezen alapul. Ha a szükség úgy kívánja a vonóerő végett , akkor a szerkocsi tengelyeit is beépítem a hajtás láncba. |
(#44538) john07_doki válasza GABA TT hozzászólására (#44534)
|
Válasz •
|
Máj 9, 2015 |
|
Pazar!
De hogy még a kazán is színre van festve...!
Gratulálok! |
(#44539) john07_doki válasza masTTertape hozzászólására (#44475)
|
Válasz •
|
Máj 9, 2015 |
|
Én egy kicsit átalakítottam az enyémet.
Szerintem a Maz-ok vontatta pótok gyakoribbak voltak mint a Zil-esek.
|
|
(#44540) róbertke válasza john07_doki hozzászólására (#44539)
|
Válasz •
|
Máj 10, 2015 |
|
Össze ne vesszetek, mert idevarázsolok egy KRAZ vontatót, azt nyertem ..... Mindkettőt egyformán használták az ÉPFU vállalatok panel, cement, stb. szállítónak. |
(#44543) sikumegalifter hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 10, 2015 |
|
Édesapám anno az Épfunál dolgozott panelos Mazzal járt. Nyári szünetben gyerekként sokat mentem vele. Néha cementes tartályt is húztunk akkor nekem az az időszak volt a királyság. Akkor döntöttem el hogy én is sofőr leszek és az is lettem lassan 18 éve csinálom. Sokszor mikor mostanság elfordítom a kulcsot és visszagondolok azokra az évekre mindig összeszorul a szívem mert ő már nem lehet velem De biztos büszke rám arra amire vittem és neki köszönhetem az első nagy vasas élményeket!
Bocsánat az offért de ez a panelos autó ezt hozta ki belőlem |
(#44544) sunocske válasza sikumegalifter hozzászólására (#44543)
|
Válasz •
|
Máj 10, 2015 |
|
Az ilyesmi itt elfér. Engem apu IFÁ-val, meg platós Uazzal hordott magával a motorháztetőn, amíg a nagyapámnak megvolt a TÜZÉP telepe. |
(#44545) sikumegalifter válasza sunocske hozzászólására (#44544)
|
Válasz •
|
Máj 10, 2015 |
|
Az első saját teherautóm egy IFA volt
Viszont egy vonatos kérdés. Mióta meg van a Traxxom örömmel fényképezem őket ha látok egy-egy példányt mint ma is Kecskeméten. Ez pont olyan steríl volt mint az én vitrines gépem szinte újnak nézett ki. A kérdésem az lenne hogy van a Sziliken a Taurusokon meg több mozdonyon is tükör,de ezeken nem látok . Van ennek oka? |
|
(#44546) TTKacsa válasza sikumegalifter hozzászólására (#44545)
|
Válasz •
|
Máj 10, 2015 |
|
A Traxokon már "visszapillantó kamera" van, és két monitoron látod, hogy mi történik mögötted. (Már ha látod, mert furcsán reagál a fényviszonyokra - ezt egy mozdonyvezető ismerős mondta a napokban) |
(#44548) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 10, 2015 |
|
Ha már traxx: melyik traxx a 25-ből a bányamozdony? |
(#44556) hoTTo válasza M298 hozzászólására (#44528)
|
Válasz •
|
Máj 11, 2015 |
|
István,
Lehetne egy beszélgetés a Múzeumok Éjszakája kapcsán, ahol elmondhatod a kiállítás témáját (előváros), és átbeszélhetjük ki tud részt venni, járművek kérdését - na meg a modul pályát a modulosokkal.
Ottó |
(#44557) csíkosháTTú válasza TTKacsa hozzászólására (#44546)
|
Válasz •
|
Máj 11, 2015 |
|
Pontosabban egy monitor van erre vezérállásonként, a mozdony közepe felé elhelyezve. Így, ha a vonat jobb oldalát szeretnéd nézni, akkor balra kell fordítani a fejedet a monitor felé. Ha este egy kivilágított peron mellett áll a vonat, vagy a jegyvizsgáló - fényes nappal akár- a mozdony mögötti első kocsi első ajtajából menesztene, akkor nem kell nézni semmit, mert úgy se' látszik.
Első esetben azért, mert a peronlámpák fénye szétveri a kamera iris-ét, tejfehér a monitoron minden.
Második esetben meg a mozdony kapaszkodói kitakarják az első kocsi elejét, és nem látszik a monitoron a kolléga.
Zseniális megoldás... |
|
|
2025. Jan, 23. Csü 0:08:25 |
|
Jelenleg 21 fő olvassa az oldalt |
|
|