|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#44696) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#44695)
|
Válasz •
|
Máj 19, 2015 |
|
Ez annyira megbotránkoztató, hogy a linket blokkolta is a céges szerver |
(#44697) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#44696)
|
Válasz •
|
Máj 19, 2015 |
|
Miért, mire van állítva a tartalomszűrő? Műanyag dobozok látványára?
|
(#44698) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#44697)
|
Válasz •
|
Máj 19, 2015 |
|
Valószínűleg a "sexy scenes" verte ki a biztosítékot |
(#44699) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#44698)
|
Válasz •
|
Máj 19, 2015 |
|
Ó, hát erre nem is gondoltam... |
(#44722) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 20, 2015 |
|
Üdv!
Szeretne valaki iparvágányokban bővelkedő vaskohót építeni természetesen TT-ben? A "véletlen úgy hozta", hogy 9-én kintjártam a Hattingeni Henrichshüttében (Bochum mellett), és csináltam több mint 200 képet csak a létesítményről. Ha kell valakinek, szóljatok. |
(#44723) róbertke válasza angyal.marci hozzászólására (#44722)
|
Válasz •
|
Máj 21, 2015 |
|
Ha már te magad önként felajánlottad, miért nem csinálsz egy fotótárat, amiben közkinccsé teszed? |
(#44724) angyal.marci válasza róbertke hozzászólására (#44723)
|
Válasz •
|
Máj 21, 2015 |
|
Igaz. Majd megpróbálkozom vele.
|
(#44734) HarciSün hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 21, 2015 |
|
Vajon milyen széles egy vidéki országút amin kamionok is közlekednek de nem főút, inkább csak valamely falu melletti helyen áthaladó éppen csak aszfaltozott beton út?
Anno megcsináltam gipszből az utakat, és le is festettem szürkére - szándékosan szélesebbre hagyva a későbbi kidolgozás kedvéért. Ami nem lett túl szép, az az, hogy az út mellett a pisz "tarajos" maradt. Egyrészt ezt kellene eltüntetnem, másrészt valóságosabbá tennem az utat.
Két oldalra homok a "tarajokat" pedig növényekkel eltakarva jó lehet? |
|
(#44735) hoTTo válasza HarciSün hozzászólására (#44734)
|
Válasz •
|
Máj 21, 2015 |
|
Ha ráguglizol a dologra rengeteg anyagot találni, például ezt is itt. |
(#44736) HarciSün válasza hoTTo hozzászólására (#44735)
|
Válasz •
|
Máj 21, 2015 |
|
Igen, nem is a dolog "tudományos" felére lennék kíváncsi, inkább hogy "érzésre" a terepasztalon mekkorának érdemes egy ilyen utat csinálni és milyen módon tehető természetessé. |
(#44737) róbertke válasza HarciSün hozzászólására (#44734)
|
Válasz •
|
Máj 21, 2015 |
|
Hűtőkamionok engedélyezett szélessége már 1992 -ben is 2600mm volt. Magasságnak 3800mm. |
(#44738) Luciferike válasza róbertke hozzászólására (#44737)
|
Válasz •
|
Máj 21, 2015 |
|
Én úgy tudom, Magyarországon a forgalomba 2,5 m szélességet meghaladó jármű csak útvonal engedéllyel mehet. |
(#44742) sikumegalifter válasza Luciferike hozzászólására (#44738)
|
Válasz •
|
Máj 21, 2015 |
|
A hazai és nemzetközi előírások nagyjából egységesek
abban, hogy a jármű
szélessége a 2,50 m-t, magassága a 4
m-t nem haladhatja meg (kivéve az ún. fokozott
hőszigetelésű járművet, amelynek max. szélessége 2,60 m |
(#44744) sunocske válasza HarciSün hozzászólására (#44734)
|
Válasz •
|
Máj 21, 2015 |
|
7 méter. Egy sáv 3,5 m széles 2x1 sáv esetén. Esetleg 6 méter, de az már kevésbé jellemző, és nem rendszeres rajta a kamioforgalom sem. |
(#44747) HarciSün válasza sunocske hozzászólására (#44744)
|
Válasz •
|
Máj 22, 2015 |
|
Tehát durván 6cm szélesség elég lesz az út "hasznos" szélességének. A két oldalán homok és fű/gaz gondolom. Fehér filccel pedig a sávelválasztó csíkok (kréta nem vált be, próbáltam)
Csíkos vasbetonkorlátot miből érdemes csinálni a méretünkben? |
(#44748) reszelozsir válasza sikumegalifter hozzászólására (#44742)
|
Válasz •
|
Máj 22, 2015 |
|
Off: A buszoknál kb 10 éve 2550mm a megengedett szélesség amit a rendes gyártók ki is használnak. |
(#44749) reszelozsir válasza HarciSün hozzászólására (#44747)
|
Válasz •
|
Máj 22, 2015 |
|
Én egy miskolci sráctól rendeltem kb két éve. Műgyantából készítette. Ha gondolod előbányászhatom az e-mail címét, hátha van még neki, vagy csinál megint. |
(#44750) HarciSün válasza reszelozsir hozzászólására (#44749)
|
Válasz •
|
Máj 22, 2015 |
|
Hogyne érdekelne! Előre is köszönöm! |
(#44753) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 22, 2015 |
|
Urak!
TT-ben mekkora a létező legnagyobb tengelytáv 2 tengelyes kocsinál? |
(#44754) reszelozsir válasza Váltógyártó hozzászólására (#44753)
|
Válasz •
|
Máj 22, 2015 |
|
Szerintem 71mm. |
(#44756) PéTTer válasza Váltógyártó hozzászólására (#44753)
|
Válasz •
|
Máj 22, 2015 |
|
Szia, ROCO 2tengelyes Hbbilnns 75mm. |
(#44757) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 22, 2015 |
|
Köszönöm! |
(#44758) róbertke válasza PéTTer hozzászólására (#44756)
|
Válasz •
|
Máj 22, 2015 |
|
Akkor az tényleg 1/120 , mert az igazinak is 9 méter a tengelytávja. |
(#44763) enigma válasza HarciSün hozzászólására (#44734)
|
Válasz •
|
Máj 23, 2015 |
|
Valami ilyesmire gondolsz?
Ismét egy olyan probléma, amivel én is kísérletezem.
Én így oldom meg. Szerintem lényeg(es lenne) az útszéli vízelvezető árok.
Egy kicsit nekem még sterilnek tűnik, valóságban az úttest nem sokáig néz ki a friss aszfaltozás után. Az asztalon majd teszek rá javítási foltokat, féknyomot (vagy esetleg kivasalt macskahullát )))
|
|
(#44764) etwg válasza enigma hozzászólására (#44763)
|
Válasz •
|
Máj 23, 2015 |
|
Egy kicsit baj van a profillal ( néha a valoságban is - de ne azt modellezzük ).
Szoval az ut széle mindig alacsonyabb mint a közepe ( hogy lefollyon a viz). Az aszfalt széle meg a zöld gyomos rész között van némi alacsonyabb kövezet, hogy elnyelje a vizet ( 30-50 cm széles), s csak ezután van a föld a gyomokkal, ami átmegy az árokba. A föld is alacsonyabb mint a kövezet, azaz a föld az aszfalt szélétöl jo 20-30 cm-l mélyebben van. Az évszaktol függ, hogy az utmenti gyep milyen magas, s csak ilyenkor, tavasz másik felében nö a gyom olyen magasra mint ahogy a képen látni. |
(#44765) enigma válasza etwg hozzászólására (#44764)
|
Válasz •
|
Máj 23, 2015 |
|
Jogos, a bakhátat nem vettem figyelembe. De egyébként az úttest használat során is deformálódik. Nyáron a különböző hőhatásoknak kitett aszfalt meglágyul, megereszkedik, és a szélén egy nyomvályú alakul ki.
|
(#44766) etwg válasza enigma hozzászólására (#44765)
|
Válasz •
|
Máj 23, 2015 |
|
Igy van, de akkor viszont azt kell modellezni .
Szoval az szokta leginkább a modellhütlenséget okozni, ha ilyen öszvér megoldás születik ( se nem uj , se nem használt). |
(#44773) sunocske válasza enigma hozzászólására (#44765)
|
Válasz •
|
Máj 24, 2015 |
|
A nyomvályúsodástól alapvetően a bogárhát megmarad, tehát a felezővonal marad a legmagasabb pont, a vályú ehhez képest nyomódik be.
Egyetlen kivétellel találkoztam a tanulmányaim során, ez az ún. egyoldali esésű útpálya, amikor teljes szélességében egy oldalra lejt (pl. osztott pályás úttestek, de ettől függetlenül is lehet ilyesmivel találkozni: kanyarokban az út a kanyar belseje felé lejt). |
(#44774) etwg válasza sunocske hozzászólására (#44773)
|
Válasz •
|
Máj 24, 2015 |
|
Idézet: „ kanyarokban az út a kanyar belseje felé lejt).”
Már ahol..... A legujabb osztrák autopályaszakasz tervezöi vagy kivitelezöi ugy látszik ellógták ame ökölszabályt az iskolában....
|
(#44778) sunocske válasza etwg hozzászólására (#44774)
|
Válasz •
|
Máj 24, 2015 |
|
Ez most komoly? |
(#44779) róbertke válasza etwg hozzászólására (#44774)
|
Válasz •
|
Máj 24, 2015 |
|
Nem mondod? Fordítva döntik a kanyarokat? Ezt legutoljára a II. Világháborúban csinálták vasútépítéskor a szerb hegyekben... |
(#44780) etwg válasza róbertke hozzászólására (#44779)
|
Válasz •
|
Máj 24, 2015 |
|
Vagy csak merö sietségböl sikerült olyanra. Majd kiborul néhány kamion aztán majd lesz pénz az átépitésre...
|
(#44794) HarciSün hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 26, 2015 |
|
Az úttal még kísérletezem. Rendeltem korlátokat hozzá és nyomtatok jelzőtáblákat...
Kérdés: nincs valakinek felesleges IFA első és hátsó kerék? (tengellyel együtt)? Gyerekkoromból maradt egy szép állapotú ifám, de a kerekei eltűntek valahol a történelem viharában...
Valamint, hol lehet rendeli a méretünkben máv logó és "dohányozni tilos" vizesmatricát? (kéttengelyes tartálykocsihoz)
Köszönöm! |
(#44795) hoTTo válasza HarciSün hozzászólására (#44794)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2015 |
|
|
(#44796) HarciSün válasza hoTTo hozzászólására (#44795)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2015 |
|
Elnézést, ha tudatlanságomban rosszat írtam...
Köszönöm az útbaigazítást! |
(#44797) masTTertape válasza HarciSün hozzászólására (#44794)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2015 |
|
Van kerekem és tengely bőven, úgyhogy tudok adni. Úgyis kell találkoznunk majd. |
(#44800) HarciSün válasza masTTertape hozzászólására (#44797)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2015 |
|
Hálám a sírig és azon túl is üldözni fog! |
(#44801) masTTertape válasza HarciSün hozzászólására (#44800)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2015 |
|
Úha... |
(#44808) GABA TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 26, 2015 |
|
Sziasztok!
Led problémám van menetirány szerinti világításnál, három párhuzamosan kötött ledből az egyik bezárlatosodik semmi nem világít. A másik irányban lévőket pedig kinyírja amikor menetirányt váltok. Ezt ki küszöböltem sorba kötött védő dióda alkalmazásával, hogy ne nyírja ki.
Viszont a led mitől lesz zárlatos a három led párhuzamosan van kötve egy sorba kötött 1.5Kohm előtét ellenállással üzemeltetve. Az ellenállás eddig még nem ment tönkre egyszer sem. Így gondolom nem az a baj hogy túl van terhelve.
Esetleg így már kicsi az ellenállás értéke, és a gyengébbik adja meg magát először?
Esetleg nem alkalmaztam eddig védő diódát és ez szívat? Igaz az eddigieknél sem alkalmaztam ott nem volt ilyen problémám.
Esetleg az olcsó húsnak híg a leve? Mivel a ledeket nagyon kedvező áron sikerült beszerezni.
Elektromos zsenik segítsetek!! |
(#44810) etwg válasza GABA TT hozzászólására (#44808)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2015 |
|
Több alapszabályt figyelmen kivül hagytál.
A LEDeket a modellvasuton soha nem egy soros diodával védjük, hanem egy párhuzamossal. A védödiodának az ellenkezö polaritásu impulzusok ellen is védenie kell, a soros ezt nem teheti.
Nem irod milyen szinü LEDeket kötöttél párhuzamosan ( csak egyforma szinüket lehet, de néha azokat is válogatni kell az egyforma nyitofeszültségre).
Ha ellenkezö polaritásu feszültség is kerülhet az igy kapcsolt LEDekre, akkor meg kell vizsgálni az egyes diodák zárofeszültségét is ( soknak alig 5-6V, igy egy masszivabb indukcios impulzus is kinyirhatja - ezért kell a párhuzamos védödioda). |
(#44812) GABA TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 26, 2015 |
|
SMD 0630 meleg fehér,ugyan azon szalagból lettek ki szedve a ledek valószínűleg egyformák. |
(#44817) john07_doki válasza masTTertape hozzászólására (#44694)
|
Válasz •
|
Máj 27, 2015 |
|
Idézet: „a topiktárs a tőled kapott megbízás alapján ott, személyesen veszi át a kis Ladá(ka)t a boltban.”
Azon morfondíroztam, hogy ha a személyes ottlétemkor még se hírük, se hamvuk nem volt a második negyedévre beharangozott apró járműveknek (pl. Robur busz), akkor élnék a megbízás lehetőségével. De ahogy nézem, a kék kosarak csak nem akarnak zöldre váltani. A költői kérdés: meddig tart odakint a II. Quartal 2015?
Ja, és nem is beszélve a "gepl. Liefertermin: Unbekannt" státuszról... |
|
(#44820) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#44810)
|
Válasz •
|
Máj 27, 2015 |
|
Hali!
1: Diódákat (semmilyet, mezei, LED, mindegy) soha nem kötünk egymással párhuzamosan!
Vagyis az a kapcsolás, amit használtál, hogy egy soros ellenállás, majd utána három párhuzamos LED ilyen bakikhoz vezet. Oka: nem egyformák a diódák nyitó feszültségei, még egy gyártási szériában sem! Ez darabra válogatni kellene, méghozzá 0,01V tűréssel, ez házilag kivitelezhetetlen, nincs ilyen pontos műszered. Az áram meg egy nagyon buta valami, arra megy, amerre könnyebb útja van, vagyis a párhuzamosan kötött diódák esetében azon fog folyni minden, aminek kisebb a nyitó feszültsége. A helyes megoldás: minden LED elé egy-egy soros ellenállás.
2: A LED-ek záró irányú feszültség tűrése eléggé gyatra, különösen igaz ez a nagy fényű sárga, és a fehér LED-kre. Gyakorlatilag pár Volttal ki lehet őket égetni. Egy modellmotor generátoros visszahatása meg 30-50V is lehet. Mivel ezek "csak" impulzusok, így nem feltétlen kell kell az ellenpárhuzamos védő dióda, sokszor elég lehet a LED-del párhuzamosan kapcsolt kondenzátor is.
3: Nem véletlenül vannak a motorok előtt a soros fojtótekercsek, és a párhuzamos kondenzátor rajta a motoron. Sokat segítenek az ilyen bajok mérséklésében. |
(#44822) masTTertape válasza john07_doki hozzászólására (#44817)
|
Válasz •
|
Máj 27, 2015 |
|
Persze csakis a zöld kosaras státusú termékre vállalhatok beszerzési garanciát. |
(#44823) john07_doki válasza masTTertape hozzászólására (#44822)
|
Válasz •
|
Máj 27, 2015 |
|
Gábor,
Tudod miben bízok? Júni 13-ig még zöldre válthat... Akkor leszek bajban, ha ez éppen 13-án fog megtörténni, Te pedig véletlenül itthon felejted az okostelefonod... |
(#44824) masTTertape válasza john07_doki hozzászólására (#44823)
|
Válasz •
|
Máj 27, 2015 |
|
Én inkább megfordítom a helyzetet. Az MBS csinált már olyat, hogy a nyitott nap után eggyel tette akcióba valamelyik modelljét, így kénytelen voltam szállítási és utalási költséggel együtt megrendelni. Igaz, így is megérte. De egy ilyen kisebb összegű holminál már nem jó buli a postázás és utalás. Tehát sokszor nem hozzák szinkronba az akciókat a tömeges, személyes jelenléttel. Most pl. egy hete volt jóárasítva pár Tillig mozdony. Előre meg kellett rendelni, hogy ott személyesen át tudjam venni. Szerencsére van már erre opció.
Vagy éppen tavaly is a boltban derült ki számomra, hogy feleáron utánam dobják épp azt a modellt, amit meg akartam venni.
Az okostelefon meg nálam lesz, max lemerül... |
(#44825) john07_doki válasza masTTertape hozzászólására (#44824)
|
Válasz •
|
Máj 27, 2015 |
|
|
(#44826) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 27, 2015 |
|
Kedves kórteremTTársak!
Tervezek építeni 2-3 modult egy egyvágányú vicinálist modellezve. Pl. GabaTT kollégának (OFF és Tejaháznak OFF VÉGE) biztos ismerős, a Tótkomlós-Mezőhegyes vonalból a pitvarosi részt építeném meg. Azért rész, mert Pitvaroson két éve még két állomás volt, egy megálló és egy romos, üzemen kívüli -régen 3, mostmár 1 váganyú- állomás. Ez utóbbit két éve rombolták le totálisan, így mostmár abszolút nyíltvonal az a rész. De történetesen megvan nekem a már lebontott állomásépület TT-s modellje, egy szegedi méreTTárs csinálta. A bódés megállót viszont szeretném én megépíteni papírból. Milyen vastag karton kellene és hogyan színezzem az oldalát? (Milyen jellemző, hogy pont most nem elérhető a vasutallomasok.hu...)
Üdv
Marci
P.S.: tudom, ez a harmincadik tervem, az előző 29 nem kezdődött még el, de ne nézzetek rám úgy, mint egy idiótára!
|
(#44828) csíkosháTTú válasza john07_doki hozzászólására (#44825)
|
Válasz •
|
Máj 27, 2015 |
|
|
(#44833) masTTertape válasza john07_doki hozzászólására (#44825)
|
Válasz •
|
Máj 27, 2015 |
|
Nagyon. |
|
|
2024. Nov, 18. Hé 8:19:08 |
|
Jelenleg 8 fő olvassa az oldalt |
|
|