|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#44839) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 27, 2015 |
|
Egy érdekes problémával találkoztam ma. Éppen szervizelek egy Mehano Blue Tiger mozdonyt, ami a jelentős használatból eredő koszolódás, alkatrésztörés és menettulajdonság romláson túl, pont az összeszerelés után kezdett el makrancoskodni.
A feszültség növelésével a motor nem pörgött fel, hanem épp hogy lelassult, megállt. Az áramfelvétel nem nőtt, semmi nem melegedett. Végignéztem a panelt, amin a szokásos alkatrészeken felül van egy kettős zéner dióda a motor kapcsai között, valamint egy ún. kapcsoló sorba kötve a motorral. Ez egy 3x3-as jelölésű SMD alkatrész, amire nem találtam magyarázatot... Ennek rövidre zárása megoldotta a problémát, csak éppen azon agyalok, hogy valami oka volt, hogy ezt betervezték az áramkörbe. Most, hogy kiszedtem és áthidaltam, a modell szépen fut, ereje teljében van, de talán a nálam okosabbak tudnak erre mondani valamit.
Azt csak zárójelesen jegyzem meg, hogy a Mehano-nál semmilyen alkatrész nincs a Blue Tiger-ekhez, holott első levelemre gyorsan és segítőkészen jelzett vissza egy hölgy, majd pár nap múlva teljesen elzárkózott a megoldástól. Furcsa. |
(#44840) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#44839)
|
Válasz •
|
Máj 27, 2015 |
|
A blue tiger még nem volt a kezemben szétszedve, de egy másik mehano mozdonyban egy soros ellenállás volt a motor elé kötve meg a zenerek. Ezzel akarják redukálni a max. sebességet.
A Mehanorol meg caak annyit. 2x jártam náluk - elöször nagyon hideg fogadtatás volt, másodszor meg sötét szerelöcsarnokok. ( állitolag csak akkor dolgoznak, ha van elég megrendelés. Azt sem tudni, hogy hányan). |
(#44842) Gashpy válasza john07_doki hozzászólására (#44817)
|
Válasz •
|
Máj 28, 2015 |
|
|
(#44847) HarciSün válasza Gashpy hozzászólására (#44842)
|
Válasz •
|
Máj 28, 2015 |
|
Persze ez ízlés kérdése de nekem a V&V-s ladák finomabb kidolgozottságúnak tűnnek.
|
|
(#44848) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#44840)
|
Válasz •
|
Máj 28, 2015 |
|
Hát nem is egyszerű szétszedni. A konstruktőrök nagyon újat akartak, van pár ötletes megoldás, de amilyen szép és erős modell, annyi nyűg van vele. Az eddig látott legnagyobb motorja van TT-ben, akkor mágneses térrel, hogy a modell aljához ragad a csavarhúzó.
Majd este felrakom a kapcsolási rajzot, hogy megfejtsük, mi a fene az a switch elnevezésű, smd alkatrész, ami sorba van kötve a motorral.
Egyébként H0-ban ennél csak jóval egyszerűbb modelleket láttam a Mehano-tól. Ez minden szempontból kakukktojás. |
(#44849) Gashpy válasza HarciSün hozzászólására (#44847)
|
Válasz •
|
Máj 28, 2015 |
|
Mondjuk az árban is van egy 5 eurós különbség a Hädl javára, de nem rosszabb annyival Az ajtók gravirja kicsit mélyebb, de elviselhető mértékű.
Zella-Mehlisben hozzájutottam kedvező áron egy világosszürkéhez (kis gyári hibás - olyan, mintha kanyarodna, mert kicsit ferdén áll...).
A legközelebbi közös összejövetelekre viszem magammal.
|
(#44850) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#44848)
|
Válasz •
|
Máj 28, 2015 |
|
Túláram védelem. Sajnos a Mehano tervezői is beleestek abba a hibába, mint a Märklin/Trix kollégáik, hogy ezt a vackot beszereltették a modellbe. Elvi jelentősége van, gyakorlatilag felesleges, ráadásul aláméretezték, vagy egyszerűen ez az alkatrész élettartamban ennyit tud. Hasonló hibával egy OFF Trix H0 badeni IVh járt pár éve a műhelyben, az garanciális volt. Ment Győrbe, onnan ki Nürnbergbe, majd Göppingenbe, ahonnan az az értesítést kaptuk, hogy sajnos az elektronika ment tönkre, cserélni kellene. Csak az a gond, hogy ilyen már nincs raktáron (sic!), csak egy másik gőzösbe való. Visszakértük a modellt, mert az alaplapon van a hang, ami erdetileg egy 4 hengeres gép, amit meg be akartak szerelni az 3... No Comment. Elkezdtem nyomozni a panelen, és egy ilyenre találtam én is, ami mérve hibátlan volt. A baj akkor jött elő, amikor elkezdett áram is folyni ezen keresztül. Több-kevesebb idő után annyira felmelegszik, hogy blokkolja az áramot akkor is, ha az csak üzemi erősségű, és nem zárlati, vagy túláram. |
(#44851) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#44850)
|
Válasz •
|
Máj 28, 2015 |
|
Akkor az egy vacak polyswitch, elektronikus biztositék, ami melegre old, de vissza kellene neki állnia vezetésbe, ha kihül ( elméletileg, de már én is összefutottam olyannal, ami ha szétkapcsolt soha többé nem kapcsolt vissza. Amugy filléres dolog, csak megfelelö méretüt soha nem talál az ember..... ).
|
(#44853) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#44848)
|
Válasz •
|
Máj 28, 2015 |
|
A modell tanyázott nálam honapokig, mert nagyon tetszett, de végül is nem illett semmihez, ezért visszaadtam. ( akkoriban még terveztem némi amerikai TT motivumot, amihez alapnak jo lett volna ilyen kivitelü modell.)
Hibátlanul müködött, ezért nem volt semmi ok a szétszedésre. Azután feladtam az amerikai tervet..... Ezért nem tudom mi volt pontosan benne.
De azt hiszem már alább megfejtettük, hogy mi az a 3x3 kocka. |
(#44873) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#44850)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2015 |
|
Köszönöm, akkor helyére tettük a dolgot.
A gyanúm az, hogy mivel a modell nagyon koszos volt (porpamacsok az áramszedőkön, plusz hosszú vonatok vonszolása), használat közben konstans nagyobb áramon használták, ergo ez a polyswitch leoldott és úgy maradt. Csak az a kérdés, hogy ebben az állapotában mégis átengedett valamit, mert a motor meg-megmozdult, se sosem tudott maximálisra felpörögni. És a próbálgatás során egyre rosszabb lett, tehát a végén már épp, hogy csak megmozdult, de csak üresjáratban. Alkatrészhiba? |
(#44876) Lezlinilzen hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 29, 2015 |
|
|
(#44877) masTTertape válasza Lezlinilzen hozzászólására (#44876)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2015 |
|
Zseniális és lenyűgöző.
Emellett a kidolgozottság és részletesség mellett a fűszál már locsolócső vastagságúnak hat. Tudom, ennél finomabb szálú fűanyag nincs.
De szerintem hamarosan ezt is megreformálod. |
(#44878) Lezlinilzen válasza masTTertape hozzászólására (#44877)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2015 |
|
Köszönöm!
|
(#44880) G.F. Rákoskeresztúr válasza Lezlinilzen hozzászólására (#44876)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2015 |
|
Bakker, pont ilyesmit bontok az új kéglinél, a régi csirkeólakat!
Ismét nagyon eltaláltad! |
(#44881) sunocske válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#44880)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2015 |
|
Ez a csirkeól valami mumus lehet, mert nekem is az volt az első dolgom, hogy lebontsam az enyémet |
(#44882) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#44881)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2015 |
|
Ééés, most kezdek bele én is a bontásába.
Alakítsunk meg a csirkeólbontók szakosztályát!
Heti rendszerességgel vitassuk meg a szakmai fogásokat, állítsunk fel minőségi normarendszert és vessük össze az elért eredményeket!
|
(#44884) maTTato válasza masTTertape hozzászólására (#44882)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2015 |
|
Ezen már 13 éve túltettem magam. Ha már benne voltam eltakarítottam a disznóólat is. Bónuszpálya a padláson a galambdúc volt. Szerencsére ló, tehén nem volt... |
(#44885) maTTato válasza Lezlinilzen hozzászólására (#44876)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2015 |
|
Pazar! Tökéletes! Ahogy azt megszoktuk és már el is várjuk! |
(#44887) masTTertape válasza maTTato hozzászólására (#44884)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2015 |
|
De azóta szálanként fested a füvedet, mert olyan zöld fű nincs máshol, csak nálad. |
(#44888) maTTato válasza masTTertape hozzászólására (#44887)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2015 |
|
Ha te mondod... |
|
(#44889) maTTato válasza maTTato hozzászólására (#44888)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2015 |
|
De hogy ne legyek annyira OFF!
Ráérő időmben házat építgetek. A bal oldali tavaly októberben lett összeállítva és mostanra kapta meg a színezését. A jobb oldali már teljes egészben saját gyerek, rajta apró változtatásokkal. |
|
(#44894) Lezlinilzen válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#44880)
|
Válasz •
|
Máj 30, 2015 |
|
Mindenkinek köszönöm!
Az ötlet épp ebből a témából van, itt, az udvaron állt a régi tulaj által épített csirkeól és füstölő, ami ilyen lemez reklámtáblákból volt összerakva. Sajnos a MÉH telepen végezték, annyira el voltak rozsdásodva, hogy csak nyomokban volt látható rajta a festék. |
(#44895) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 30, 2015 |
|
Egy kis szülinapi dzsembori a Fradiban. Néhány klubtag is jelen volt.
Bővebb szergejes összefoglaló a Közlekedés XXI. c műsorban a Duna World-ön június 14-én és 15-én. |
|
(#44896) G.F. Rákoskeresztúr válasza Lezlinilzen hozzászólására (#44894)
|
Válasz •
|
Máj 30, 2015 |
|
Neked legalább volt mit leadnod a ócskavasba!
Nálam abból épült fel, ami fellelhető volt. Tetőfedő anyag kapásból négy féle volt benne, pala, hullámpala, klasszikus cserép, és lakótelepi bejárati ajtólapok.
Minden esetre megörökítettem fényképen a mai állást, hátha egyszer visszaépítem a terepasztalra! |
(#44898) TTKacsa hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 31, 2015 |
|
Urak!
Tudom, hogy volt már itt is és a másikon is erről szó, de sehogy sem találom.
A Tillig kocka motornak, ami a régebbi modellekben van (BR81, V36, stb) mennyi a terhelésmentes fordulata 12V-on?
Találtam egy villanymotort, aminek 5400. Ha ezt beépítem a V36-ba, mennyire várhatok sebességcsökkenést?
Gondolom ezzel arányosan a nyomaték is csökken, tehát gyengül a gép.
Köszönöm előre is!
Kacsa |
(#44899) maTTato hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 31, 2015 |
|
Sziasztok!
Dolgozom a lemaradásokon... Íme az áprilisi klubtali!
Megtekinthető ITT!
|
(#44900) sikumegalifter hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 31, 2015 |
|
Sziasztok! Ma végre eljutottam odáig hogy kicseréltem a forgózsámolyokat és az ütközőket.
Köszönet érte a Vasuttmodell csapatának
Nekem jobban tetszik így mint feketén
Viszont most vettem észre hogy a vagonok jól vannak a sínen és mégis olyan furcsán állnak. Mitől lehet ez? |
|
(#44901) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 31, 2015 |
|
|
(#44902) GABA TT válasza csíkosháTTú hozzászólására (#44820)
|
Válasz •
|
Máj 31, 2015 |
|
Köszönöm a segítséget mindkettőtöknek!
A tervezésnél figyelembe veszem a tanácsotokat!
A leddel párhuzamosan kapcsolt kondenzátornak milyen értékűnek kell lenni?
A motor előtt van minden, aminek lenni kell. |
(#44904) etwg válasza TTKacsa hozzászólására (#44898)
|
Válasz •
|
Jún 1, 2015 |
|
Ha jol tudom a kockamotoron kivül nem változtattak semmit az áttételen ami még a Zeuke idökböl származik és a körmotorra volt szabva.
Annak fordulatszáma 5000-7000 ford/p tartományban volt ( nagyok voltak a szorások.)
Igy az uj motorod szerintem jo lesz ( amugy is azok a mozdonyok gyorsabbak voltak a kelleténél).
A mozdonyok teljesitménye (v36, BR81/92) aligha fog változni, mert azok amugy is könnyebbek mint amennyi a leadott motor teljesitmény. |
(#44905) etwg válasza GABA TT hozzászólására (#44902)
|
Válasz •
|
Jún 1, 2015 |
|
A kondinak minél nagyobbnak kell lennie ( uF értékben). Csak a fizikai méret korlátozo. Ha közvetlenül a LED-re megy, akkor a legalacsonyabb feszültségü is jo (5-10V), azok a legkisebbek. |
(#44906) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 1, 2015 |
|
Üdv
Klubnap mikor lesz? |
(#44907) TTKacsa válasza etwg hozzászólására (#44904)
|
Válasz •
|
Jún 1, 2015 |
|
Köszönöm!
Tehát, ha csupán a sebesség csökkentésére szeretném átépíteni, akkor nem leszek előrébb, hiszen majdnem azonos a fordulat. Vagy félreértek valamit?
Esetleg plusz ólomsúly beragasztással (tudom, nagyon-nagyon barkács!) lehet növelni a teljesítményt, vagy hosszútávon nem tesz jót? |
(#44909) csíkosháTTú válasza TTKacsa hozzászólására (#44907)
|
Válasz •
|
Jún 1, 2015 |
|
A modellek vonóerejét az addhézió, vagyis a tapadás a sínhez határozza meg döntően, nem a motor ereje. Most azén azért elgondolkodtam, hogy a Zeuke/BTTB, vagy korai Tillig V36 (és variánsai) modellbe hova fér még be ólomsúly??? Persze, ha kisebb a motor, akkor az itt nyert hellyet ki lehet tölteni plusz ballaszttal, csak akkor az lesz a baj, hogy "farnehéz" lesz a gép. A vezetőállás alatti tengelyen nagyobb lesz ugyan a terhelés, így a vonóerő is, az első viszont csak tapogatni fogja a síneket...
Ezt a modellt úgy kell használni szerintem, ahogy van. Egyébként sík pályán, Tillig Bettingsgleis síneken 310mm-es ívekkel tarkított pályán 11db kéttengelyes, műanyag kerekes kocsit simán elhúz.
Jelentem, anno egy üvegfestő barátomnál leöntöttük ólomból az alján található fenéklemezt, ami egy öntvény gyárilag is. Azt gondoltam, hogyha ez ólomból lesz, akkor nehezebb is lesz, a súlypont is lejjebb kerül, stb, stb. Nem nyertem, az ólomöntvény súlya grammocskákkal lett csak nagyobb, gyakorlatilag semmi változást nem hozott. |
(#44912) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#44909)
|
Válasz •
|
Jún 1, 2015 |
|
Azokon a modelleken csak egy fém fökeret segitene, de az meg tul bonyolult. |
(#44915) TTKacsa válasza csíkosháTTú hozzászólására (#44909)
|
Válasz •
|
Jún 1, 2015 |
|
Mester!
Én úgy néztem, hogy a belső fémsúly mögé, a kasztnira belülről, illetve a motor fölé a vezetőállás teteje alá ólomlemez a motor köré meg kis "fecnikben" tudok ólmot rakni. (Régi vízcsőből kiszabva.)
Kipróbáltam, rámegy a kasztni, nem szorul, és 35-40g ólom van benne.
Így erősebb lett a gép. Kérdés, ha ezt odaragasztom pillanatragasztóval, az mennyi barkács és szentségtörés.
A sebesség csökkentése meg egy nyitott kapu, de sok helyen olvastam, hogy mindenhol.
Köszönettel: Kacsa |
(#44918) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 1, 2015 |
|
SzervuszTTok!
A HÉV projektemhez kérem a tanácsotokat. Eldöntött dolog, hogy a fváz Zeuke teherkocsi-fváz. Ebbe hogy mesterkedjek valami hajtásnak kinéző dolgot? (A hajtás a mellékkocsiban lesz.)
Köszönöm
angyal.marci |
(#44925) john07_doki válasza Gashpy hozzászólására (#44842)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2015 |
|
Gáborom,
Oké, köszi, de nekem nincs szükségem Zsigára...
Ami után én áhítozok, az pl. a Robur buszocska és egy Skoda kukásautó.
|
(#44926) HarciSün válasza john07_doki hozzászólására (#44925)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2015 |
|
Én lennék a Zsiguli fan!
(egyrészt mert nagyon passzol az általam favorizált 90-es évek magyar vidéki valóságába, másrészt mert szüleimnek is van egy több mint 36 éves fehér 1200-asuk)
Szerencsére MasTTertape jóvoltából rövidesen kerül hozzám egy vajszínű tetőcsomagtartós kis szépség. Van még MAN (rába) kamionom, Ifa-m, tervezek beszerezni majdan egy sárga ikarus buszt és azzal kb teljes is lesz a vidéki járműflotta.. |
(#44927) sunocske válasza HarciSün hozzászólására (#44926)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2015 |
|
Tegnap Gyöngyösre vitt az utam a kitérőgyárba, és azt hittem, káprázik a szemem, amikor az autópályán egy ősöreg, "hungarocamionos" zöld-fehér Rába erőlködött felfele a szembeoldalon Gödöllőnél |
(#44930) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 2, 2015 |
|
Elindult a forgalom a modulomon.
Na jó, nem, de akár igaz is lehetne, hisz ez a járműállomány TT-ben is rendelkezésre áll.
Ma Foktőn filmeztünk és csak a mi kedvünkért mozgatták ezt a 30 kocsit. Voltaképp olyan volt, mintha a kezemben lett volna egy Fred. |
|
(#44931) STTaradder válasza masTTertape hozzászólására (#44930)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2015 |
|
Micsoda kamerás Drón repkedett még ott. |
(#44932) G.F. Rákoskeresztúr válasza sunocske hozzászólására (#44927)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2015 |
|
Akad még néha ilyen járgány az utakon! Fent a tarcsai domb tetején van a honvédség repülőanyag ellátója, na onnan rendszeresen jön ki ilyen régi nyerges Rába, még deszka oldalú póttal!
Egyébként gödöllő környékén rendszeresen látni régi időket felelevenítő járműveket, valahogy biztos vonza a környék, vagy egy időkapu lehet arra.
Elmúlt összel a 3-as úton, fent a patkón láttam egy melós busz Roburt, amiből munkások szálltak ki. |
(#44933) angyal.marci válasza masTTertape hozzászólására (#44930)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2015 |
|
Mit csináltatok ti ott? Minek kellett ez a 30 (gondolom teli ) vagon? Hol maradt a közvetítőkocsi?? |
(#44934) masTTertape válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#44932)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2015 |
|
A hétvégén Diósjenőn volt valami öreg ikaruszos ereszdelahajam buli. Szerintem mostanában erősödni látszik a retro hangulat, ezért van egyre több ilyen korosztályú jármű. |
(#44935) masTTertape válasza angyal.marci hozzászólására (#44933)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2015 |
|
Hát, ahogy írtam, filmet forgattunk. A tartályok üresek voltak, egyébként nem szívesen toligáltuk volna őket Kalocsa és Foktő között.
Ma már nem használunk közvetítőkocsit. Tulajdonképpen az egész elfér a kis drónban. |
(#44936) sunocske válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#44932)
|
Válasz •
|
Jún 3, 2015 |
|
Nekünk 2008-ig volt egy szép kék-fehér Robur buszunk a cégnél, de sajnos csak kívülről volt jó, az utastér nagyon szakadt volt, műszakilag meg... hát végül ez lett a veszte. |
(#44937) kombi válasza masTTertape hozzászólására (#44935)
|
Válasz •
|
Jún 3, 2015 |
|
Közvetítőkocsi.. vasúti és nem filmművészeti oldalról nézve..
Közvetítőkocsit az eltérő kapcsolószerkezetű kocsik között használnak, a hazai nagyvasúton jellemzően az áttengelyezett, központi vonókészülékes járművek vonatba sorozásakor, amikor az eltérű kapcsolószerkezetű kocsi(csoport) elején és végén olyan kocsi fut, amelyek egyik végükön a központi vonó és ütközőkészülékkel, másik végükön a szabványos oldalütközőkkel és csavarkapoccsal vannak ellátva.
A közvetítőkocsi nem keverendő össze a védőkocsi fogalmával, mert a két fogalom két eléggé különböző dolgot takar.
Védőkocsit kell besorozni (több más eset között) például az egész vonatot kitevő tűzveszélyes rakományok és a vonómozdony közé, gőz- ill. villamos vontatás esetén. Dízelvontatás esetén tehát nem kell védőkocsi.
De hogy szebb legyen az élet, előfordulhat, hogy (pl. széles tartálykocsikból álló vonat továbbítása esetén) a közvetítőkocsi lehet egyben védőkocsi is ;)
|
(#44938) masTTertape válasza kombi hozzászólására (#44937)
|
Válasz •
|
Jún 3, 2015 |
|
|
|
|
2024. Nov, 18. Hé 6:25:36 |
|
Jelenleg 3 fő olvassa az oldalt |
|
|