|
H0 klubtopic
|
Témaindító: csíkosháTTú, idő: Márc 14, 2013
Témakörök:
|
|
(#44467) H0timarati hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 5, 2015 |
|
Sziasztok! Kérdésem az lenne, hogy hol lehet találni a neten Gützold BR120-hoz ( a régi analóg) alkatrész jegyzéket, leírást? Az újonnan kiadotthoz már van, de szükség lenne a régihez is. Előre is köszi az infókat! |
(#44472) csíkosháTTú válasza H0timarati hozzászólására (#44467)
|
Válasz •
|
Máj 6, 2015 |
|
Nincs már fent a neten a gyár honlapján. Írj egy e-mailt nekem, hogy ne felejtsem el, átküldöm, valahol itt van a gyári CD a fiókban. |
(#44618) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 14, 2015 |
|
Tegnap kaptam ajándékba CSD Ba 3327 négytengelyes személykocsit. Luto felirat van az alján, de a Google szinte semmit nem hoz fel. Van ennek a cégnek valami honlapja?? |
(#44622) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#44618)
|
Válasz •
|
Máj 14, 2015 |
|
|
(#44623) etwg válasza róbertke hozzászólására (#44618)
|
Válasz •
|
Máj 14, 2015 |
|
Ha eredeti, elég értékes egyed, mert a cég már régen megszünt. (A 90-s években létezett, és ez volt az egyetlen modellje).
A "csodával határos modon" valakik (hasonloan a néhai LPH-hoz) megkaparintották a formák egy részét, igy ma is készitenek LUTO modelleket, igaz a minöség elmarad az eredetitöl, és ugy látszik senkinek nem érdeke még az eredeti gyerekbetegségek kijavitása sem (csapnivalo kinematika stb.). |
(#44624) etwg válasza sunocske hozzászólására (#44622)
|
Válasz •
|
Máj 14, 2015 |
|
Nem a LUTO "Rybak" tipusu kocsija csak 2 tengelyes. |
(#44625) sunocske válasza etwg hozzászólására (#44623)
|
Válasz •
|
Máj 14, 2015 |
|
Akkor nem szóltam, azt is csak halkan |
(#44626) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 14, 2015 |
|
Köszönöm szépen a segítségeteket! |
(#44630) etwg válasza róbertke hozzászólására (#44626)
|
Válasz •
|
Máj 14, 2015 |
|
Igy nézett ki az eredeti Rybak kocsi:
http://www.train-model.net/modely-ho-zeleznicni.php?id=13#
Ha tiedén 4 tengely van, akkor már valaki belenyult és igy "javitotta" az eredeti modell nem a legjobb futási tulajdonságait. Nem egyszerü müködöképesre lemodellezni az egytengelyes forgovázakat. ( hasonloak mint a Bz-ken).
A LUTO ilyen 4 tengelyes kocsit nem gyártott.
( ma valami miatt ismét nem müködik a Link gomb)
|
(#45038) Dániel hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 14, 2015 |
|
Sziasztok,
Újra szeretném kezdeni a modellvasutazást. Märklin vasutam volt, és van is, de csak dobozokban. Ez a márka mintha mára kicsit elavult lenne, a lehetőségek elfogytak. Nem is beszélve a csúnya középső sinszálról. Sőt, magyar vonatkozású modellekből sem bővelkednek.
Szeretnék tehát egy másik gyártót kipróbálni. Ehhez kérném segitségeteket. Olyat szeretnék, ami most a leg high-tech-ebb rendszer.
Jól értem, hogy ha veszek pl egy digitális Roco kezdőkészletet, akkor arra rátehetek egy csomó más márka járműveit? Elnézést a hülye kérdésekért, lesznek még
Köszi a választ,
Dani
|
(#45044) sunocske válasza Dániel hozzászólására (#45038)
|
Válasz •
|
Jún 14, 2015 |
|
|
(#45046) pinyo39 válasza Dániel hozzászólására (#45038)
|
Válasz •
|
Jún 14, 2015 |
|
Szia!
Akkor a Marklin eladó lesz?
Köszönettel: Zsolt. |
(#45048) Dániel válasza pinyo39 hozzászólására (#45046)
|
Válasz •
|
Jún 14, 2015 |
|
Szia,
Köszi, ebből sokat tanultam, most már kb értem a lényegét.
A Märklin kocsikat rátehetem egy ilyen DCC-s pályára, nem lesz baj?
A Märklin-es dolgaim nem hiszem hogy eladóak lesznek, nem tudnám eladni őket normális áron.
Dani |
(#45049) zsolesz74 válasza Dániel hozzászólására (#45048)
|
Válasz •
|
Jún 14, 2015 |
|
Ha középsínes rendszerű akkor először azt mindenképpen ki kell derítened, hogy a két kerék egymástól el van-e szigetelve. Valószínűleg nem. Ezért olyan pályán, ahol a két sín adja a vontatási feszültséget, arra nem teheted rá a kocsikat.
A DCC-s pálya csak a digitális formátumra vonatkozik, ha azt egy kis szereléssel összehozod a háromsínessel, akkor akár működhetne is.
Nyilván ezzel sem érdemes foglalkoznod.
A High-End tekintetében bár vannak ROCO fan-ok, akik szeretik a mobilos vezérlést, de az biztosan nem az.
Inkább a LENZ, ESU párossal érdemes foglalkozni. |
(#45052) pinyo39 válasza Dániel hozzászólására (#45048)
|
Válasz •
|
Jún 15, 2015 |
|
Miért nem digitalizálod a Marklin dolgaidat és annyi. |
(#45060) csíkosháTTú válasza Dániel hozzászólására (#45048)
|
Válasz •
|
Jún 15, 2015 |
|
Szia!
A kétsínes rendszerben az áram két pólusa az egy-egy sínszál. Póriasan: a jobb sín a plusz, a bal a mínusz. A Märklin-nél nem így van, ott a középső az egyik pólus, a két szélső a másik. Ergo: a Märklin gyártású kocsik kerekei nincsenek egymástól elszigetelve, vagyis kerékcsere nélkül nem teheted fel őket a kétsínes rendszerű pályára, mert azonnal zárlatot okoz. (Van más gond is, a Märklin szabványú kerekek futófelületének a szélessége nagyobb, így váltókon fennakadhatnak.) Szóval abban az esetben, ha Marklin kocsikat szeretnél használni kétsínes pályán, akkor ki kell cserélned a kerekeket. Ez a modernebb Märklin kocsiknál nem gond, de a régi, lemezvagonoknál már igen, mert más a tengelyvég.
pinyó39 kérdezte, hogy miért nem digized a Märklin dolgaidat?
Nos, ez is megoldás, de a Märklin digitális vezérlés formátuma eltér a DCC-től, a régi, nem állandómágnesű, hanem gerjesztett motorú a modell (régi analógok, illetve a Delta Digital rendszerűek), akkor a motor forgórészt is cserélni kell, ami nem kis összeg. Ráadásul a Märklin rendszert kezelni képes vezérlők nem éppen olcsóak.
Szerintem válts! DCC-re, de a döntés a Tiéd! ROCO-t csak akkor vegyél, ha a kezdőszettben a vonat tetszik. Vannak bajai a z21-esnek is, ugyanis a kezdőszettben adott fehér dobozos készülék egy butított verzió, sokban elmarad a feketétől. Érdemes körülszaglászni a nanoX-s88 vezérlőközpontot is, jvnd kolléga gyártja, nagyon stabil rendszer, sok tekintetben veri a nála drágábbakat. |
(#45062) Dániel válasza csíkosháTTú hozzászólására (#45060)
|
Válasz •
|
Jún 15, 2015 |
|
Szia,
A rendszer digitális, de az a fajta, ami már éppen. Ebből következik, hogy nem valami korszerű. Nem akarok hülyeséget mondani, de azt hiszem, hogy amikor vettük, még nem nagyon volt más megbízható digitális rendszer.
Azért szeretnék váltani a Märklinről, mert: a középső sín nem túl realisztikus, nincsen magyar vonatkozású modell, talán a többi márka olcsóbb, és a DCC-ben több lehetőséget látok.
Egyébként akkor azt javasoljátok, hogy vegyek külön egy vezérlőt, síneket, és olyan járműveket, amit akarok?
Dani
|
(#45065) csíkosháTTú válasza Dániel hozzászólására (#45062)
|
Válasz •
|
Jún 15, 2015 |
|
Ez döntés kérdése, meg a pénztárcáé.
Egy biztos, hogy egy DCC start szettben van egy vonat, pálya, és vezérlő, olyan áron, ami nem biztos, hogy verhető.
DE!
Szerintem csak akkor éri meg ilyet venni, ha a benne lévő vonat tetszik! A sínek azok általában valamilyen töltéses, vagy ágyazatos rendszerűek (ROCO geoLine, Fleischmann Profigleis, Trix C-Gleis), a vezérlők meg nem teljesen ugyanazok, mint egy rendesebb kivitel. A ROCO Multimaus (meg a szürke dobozos Fleischmann is) ma már idejétmúlt, a z21-ből a fehér az sajnos nem teljes értékű, a Trix Mobil Station egy kisebb katasztrófa. Közös jellemzőjük, hogy később bővíteni ezeket vagy macerás, vagy lehetetlen.
Körül kell nézni, és alaposan számolni, hogy mi éri meg jobban. Először azt kell eldönteni, hogy mekkora modellüzemet képzeltél el? Mekkora területen, hány vonatnak kellene "szaladgálni"? Aztán meglátjuk, hogy ehhez mekkora a költségvetés, és ebből mit lehet kihozni? |
(#45066) Dániel válasza csíkosháTTú hozzászólására (#45065)
|
Válasz •
|
Jún 15, 2015 |
|
Az ilyen dolgokkal úgy vagyok, hogy inkább megveszem a drágábbat, csak tudjon többet, meg üzembiztos legyen.
Úgy néz ki, akkor nem veszek kezdőkészletet, mivel magyar vasutat szeretnék lemodellezni, olyan kezdőkészlet meg nincs nagyon, illetve ha terepasztalt akarok építeni, akkor a sínek sem megfelelőek.
Úgy tervezem, hogy hamarosan elkezdek építeni egy kisebb (160x100) 'próba' asztalt. (Ez lenne az 1.) Talán egy kicsi vidéki állomás elfér rajta. 2-3 év múlva költözök, akkor lesz nagyobb hely, és majd akkor építek egy nagyobb asztalt.
Ilyen kilátásokkal milyen vezérlést érné meg a legjobban venni?
Illetve sínek terén melyik a legalkalmasabb? |
(#45067) csíkosháTTú válasza Dániel hozzászólására (#45066)
|
Válasz •
|
Jún 15, 2015 |
|
Ekkora helyre H0-ban, normál nyomközön...???
nanoX-s88, ez 43.000Ft a műhelyben, egy darabig jó lesz.
160x100cm: OK, nem lehetetlen egy ekkora zsebkendőnyi helyre H0 terepasztalt felépíteni, de erős kompromisszum lesz. A hosszú mozdonyokat, és a négytengelyes személykocsikat el lehet felejteni. Hazai témában a járművek, amik szóba jöhetnek: Bzmot, BCmot, motorkocsik, 275, 375, 376 gőzösök, rövid, kéttengelyes kocsik, dízelmozdonyok közül M31, M32, M44, M47. Na ez egy szép felsorolás, habár korántsem teljes. Csak egy a bibi, hogy ezeket a MÁV modelleket beszerezni az nem sokkal kisebb feladat, mint Märklin-ben. Nem gondolkodtál el a kisebb építési nagyságokon?
Ja!
Sínek.
Ha magad építed a kavicságyat is, és van türelmed bíbelődni ezzel, akkor Tillig H0 Elite. (Ezzel a sínnel a Tillignek van is egy kezdőszettje amúgy a Lenz V36 dízelmozdonnyal.)
Ha ágyazatos sínnel kezdenél (ezzel gyorsabb építkezni, de mire a végső formáját megadod, ugyanannyi bíbelődés, csak másféle), akkor ROCO geoLine. Ezen most páran majd felszisszennek a szakik közül, de a gyakorlat azért nem minden szidást igazol ezzel a sínrendszerrel kapcsolatban. Sőt én úgy vagyok vele, hogy a ROCO ezt nagyon kitalálta, és tudta mit csinált.
A másik ágyazatos lehetőség a Fleishmann Profigleis.
Van még a Trix C (ez ugyanaz, mint a Märklin C, szóval ismerős lehet), de ez nem nagyon terjedt el idehaza, és a váltók terén komoly hiányosságai vannak (elektromos hajtóművekre gondolok). |
(#45069) Dániel válasza csíkosháTTú hozzászólására (#45067)
|
Válasz •
|
Jún 15, 2015 |
|
Igen, tudom, nagyon kicsi ez a hely...
Igazából ezen csak a különböző építési technikákat akarom begyakorolni.
Nem is lenne más, csak egy fő és egy mellékvágány, a felvételi épület, rakodórámpa, ilyenek.
A vezérlővel kapcsolatban pedig inkább privátban írok.
A kavicságyat inkább megcsinálnám magam, ha már úgy is 'gyakorló' asztal lenne. |
(#45081) zsolesz74 válasza Dániel hozzászólására (#45069)
|
Válasz •
|
Jún 15, 2015 |
|
Szia Dániel!
Ha inkább rááldozol egy komolyabb rendszerre, akkor nézd meg a LENZ vezérlőit. Hosszútávon biztosan jobban jársz vele.
Ajánlom Martisz Gábor asztalát, és munkáit. Ő a nagy ismerője ennek a márkának. A neten a martrain kulcsszóra keress rá.
A NanoX nem rossz, de erősen korlátos, a tervezője pedig már nem fejleszti a hardvert. Több mint 10 éves, azóta már a legutolsó DCC gyártó is jobbat alkotott.
Persze, ha nincs igényed, lehetőséged tovább bővíteni a terepasztalod, akkor megfelel az igényeknek.
Ami mindenképpen mellette szól, hogy a teljes építési anyag jól dokumentálva megtalálható a neten amit következő oldalon találsz! ITT!
Tulajdonképpen minden rendelkezésedre áll, hogy utángyártsd! |
(#45238) H0timarati válasza csíkosháTTú hozzászólására (#44472)
|
Válasz •
|
Jún 25, 2015 |
|
Szia!
Írtam neked a témát illetően privát mail-t. Előre is köszi! |
(#45303) enigma hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 1, 2015 |
|
Sziasztok!
Egy ismerősöm kéri rajtam keresztül a segítségeteket.
Liliput alkatrészek beszerezhetőek vajon?
Van ugyanis egy BR38-as gőzöse, aminek az orrfutó zsámolya eltörť.
Ehhez keres pótalkatrészt. Járhat szerencsével szerintetek?
Azon kívül kéne egy BR41-eshez is csatlórudak. |
(#45307) hkrisz79 válasza enigma hozzászólására (#45303)
|
Válasz •
|
Júl 1, 2015 |
|
Hát őszintén én a Liliput BR 52-esemhez kerestem annó csatlórudat. Itthon kb mindenhonnan elhajtottak. A Lángot kb 5 alkalommal kérdeztem körbe de még olyat se tudtak akitől érdemes lenne megkérdezni. Végül az Ebayen találtam egy komplett hajtást még viszonylag értelmes áron. Van fent Br38-as orrfutó ott most is. Igaz megkérik az árát. 13 EUR + 4 a szállítás Mo,-ra. |
(#45308) hkrisz79 válasza hkrisz79 hozzászólására (#45307)
|
Válasz •
|
Júl 1, 2015 |
|
|
(#45310) enigma válasza hkrisz79 hozzászólására (#45308)
|
Válasz •
|
Júl 1, 2015 |
|
Hálás köszönetem, továbbítom az illetékesnek! |
(#45769) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 28, 2015 |
|
Kipróbáltam, hogy a régi, papírtalpfás PIKO sínnek lesz-e baja, ha a hagyományos, vizes ragasztós technológiával készítjük az ágyazatot.
Nos, nem lesz.
"Retro" terepasztal építése indult a műhelyben. A régi PIKO pályaterv füzet 41-es terve a kiindulási alap. Az alapterület valamennyivel nagyobb (3040x1830mm), ez egy lassabb folyamat lesz, el fog tartani egy darabig, amíg a többi munkám mellett elkészítem. Semmi digitális hókusz-pókusz, 3 trafós analóg vezérlés lesz. |
|
(#45774) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#45769)
|
Válasz •
|
Júl 28, 2015 |
|
Kell valami Mester? Van valahol egy retro ütközőbakom, több Piko blokkjelzőm, réges-régi kapcsolópultom, kocsiszétkapcsolók, egy rózsaszín talpfás kézi balos váltóm... |
(#45775) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#45769)
|
Válasz •
|
Júl 28, 2015 |
|
|
(#45780) nohab 74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#45769)
|
Válasz •
|
Júl 28, 2015 |
|
|
(#45782) jumo31 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#45769)
|
Válasz •
|
Júl 28, 2015 |
|
Szia István!
Nem indítasz rá egy külön topicot a készítésről? Nagyszerű lenne, persze, ahogy idődbe belefér...
üdv |
(#45784) enigma válasza jumo31 hozzászólására (#45782)
|
Válasz •
|
Júl 28, 2015 |
|
Vagy alapból egy retrós topicot. Me' azé' vagyunk ám... és nem csak H0-ban. |
(#45785) jumo31 válasza diginewl hozzászólására (#45775)
|
Válasz •
|
Júl 28, 2015 |
|
Szerintem a "kalapsínt" is lehet üzembiztossá tenni. Lehet hogy külön időt kell ráfordítani, de nem lehetetlen, csak hiba mentes legyen a sínszál.
Meg egyébként is...
Ha Csíkos Mester neki áll, akkor üzembiztos lesz! |
(#45786) jumo31 válasza enigma hozzászólására (#45784)
|
Válasz •
|
Júl 28, 2015 |
|
jaja, úgy ám! |
(#45787) enigma válasza diginewl hozzászólására (#45775)
|
Válasz •
|
Júl 28, 2015 |
|
Azért nem az ördögtől való dolgok.... a 60'-70'-80' években is voltak üzembiztos asztalok, amikor még a I profilt hírből (még a rothadó kapitalisták) sem ismerték! |
(#45792) etwg válasza enigma hozzászólására (#45787)
|
Válasz •
|
Júl 28, 2015 |
|
Ez azért nem egészen volt igy. Már 1960-s évek elejétöl voltak I profilu sinek (Pilz - a mai Tillig elödje - már az 50-s években kifogástalan geometriát tett le az asztalra, és alpakka ( igen drága) és olcsobb rezezett acél sinprofilt használt). A FLM is mindig I sinekkel dolgozott, de pl. az olcso Kleinbahn meg a Rokal kalapsinek is alpakkábol készültek, és igy kikerülték a nikkelezett sinek örök halálát, az oxidáciot. |
(#45794) enigma válasza etwg hozzászólására (#45792)
|
Válasz •
|
Júl 28, 2015 |
|
Ebben tévedtem, bocsánat, de azt el kell ismerned Neked is, hogy nagyon szép, és üzembiztos asztalokat készítettek az átkosban mind itthon, mind máshol a világban.
|
(#45795) etwg válasza enigma hozzászólására (#45794)
|
Válasz •
|
Júl 28, 2015 |
|
Azt nem is vitattam ( nekem is volt ilyenem ).
Üzembiztonsági szempontbol messze elmaradtak a korabeli I profilu sinektöl. Emlékszem amikor a terepasztalom egy részére kaptam a Pilztöl alpakka sineket - azon a részen soha nem akadt meg a vonat.... |
(#45798) róbertke válasza etwg hozzászólására (#45792)
|
Válasz •
|
Júl 28, 2015 |
|
Én találkoztam már FLM kalapprofilos sínnel is! |
(#45799) diginewl válasza enigma hozzászólására (#45787)
|
Válasz •
|
Júl 28, 2015 |
|
És akkor a kígyó a farkába harap... (csak hogy szakmahű legyek)
Az I-profilt megbeszéltük itt az előbb - mindegy ki volt előbb, létezett mindegyik.
(Én személy szerint gyermekkorom legnagyobb tragédiájának tekintettem, hogy a szőnyegvasutamhoz a Jézuska/nyúl/stb mindig kalapsínt hozott. Az meg koszolódott, könnyen meggörbült, és rozsdásodott. Mindig gond volt a kontakthiba.)
Eddig amit olvastam sínnel kapcsolatban (Csíkostól és mindenki mástól), mindenütt az volt, hogy ha jót akarok magamnak, akkor NE használjak kalapsínt (már nem használok)
Erre jön Csíkos Mester, és bemutatja, hogy egy nagy pályát kalapsínes rendszerrel old meg. Na akkor most mi van????
Hogy legyen okos itt valaki?
Retró volt/van a pilz is. Még mindig létezik, tehát így 40-50 év távlatából egész jó dolgokat találtak ki annó.... a kalapsínnel is ugyanez elmondható? Gyártja a piko??? Nahát
Na mindegy |
(#45801) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 29, 2015 |
|
Áldás, Békesség!
Először is köszönöm mindenkinek, aki régi síneket ajánlott fel. Van elegendő, sőt, marad is még a megrendelőnél dobozban.
Igyekszem szépen, sorban válaszolni a hirtelen felmerült kérdésekre.
1: diginewl kollégának igaza van, ezekből nem érdemes ma már terepasztalt csinálni, mert:
- nem élethű egy picit sem,
- nagyon munkás,
- és még így is kérdéses az élettartama.
Na akkor mégis miért csinálom? Hosszas egyeztetések után a megrendelő ragaszkodott ehhez, pedig a lyukat beszéltem a hasába... Meg tapasztalat szerzés is, és egy leírás majd az olvasóknak, hogy ebből mennyi munkával lehet valamit kihozni. Aztán vagy belátásra tér, mert elrettenti, vagy válaszol a kihívásra...
2: Külön topicot erre nem szeretnék indítani, szerintem elfér ez itt a H0-ban.
3: Kalapsínes pálya is lehet üzembiztos, de az építésénél, és az üzemeltetésénél sokkal munkásabb, mint a mai, korszerű sínanyag. kezdve ott, hogy az árambetáplálás kérdése az első, itt nincs kompromisszum az építésnél, a lehető legtöbb ponton be kell vezetni az áramot.
Eddigi tapasztalataim:
1. Bocsássanak meg a H0-ban utazók, de ez az építési nagyság hatalmas! Az alsó állomás 5. vágányán a BR01 mögött max. három gyorsvonati kocsi fér el... Pedig három méternél is hosszabb az asztal.
2: Az alsó állomás baloldali váltókörzete egy tervezési katasztrófa. Csak a rajzot nézve ez nem is tűnt fel, de kirakva... Koptathatták volna még anno a PIKO-nál egy kicsit a tervező asztalt...
3: A kalapsínek között a Zeuke, és később a BTTB vágányanyagának minősége fényévekkel jobb, mint a PIKO terméke. Nem a kinézetre gondolok, a kivitelezésre. A PIKO sínek anyaga egyáltalán nem erősebb, mint a BTTB-é, sőt. A legnagyobb baj azonban a sínösszekötésekkel van! Amíg a BTTB-nél ez tömör valami, addig a PIKO-nál ez a papírtalpfás sín esetében a sín anyagából "U" profilra hajtott "fecni", a műanyag talpfás sínnél meg vékony "izébigyó" Nem csodálom, hogy mindenki a Pilz-et kergette anno itt a keleti blokk " béke táborában".
4: Eddig nagyonalúan azt mondtam, hogy a sínek leszögelésére/csavarozására nincs szükség, ha rendesen megcsináljuk az ágyaztot. Jelentem, a papírtalpfás sínknél ez nem így van! A próbadarab egy szál sínjénél ezt valóban nem kell megtenni, de egy hosszabb szakaszt megcsinálva már ez elengedhetetlen, Különben elenged... Mármit a sín az ágyazatot...
jumo31:
Idézet: „Ha Csíkos Mester neki áll, akkor üzembiztos lesz!”
Köszönöm, de várjuk ki a végét! |
(#45803) HOTotya válasza csíkosháTTú hozzászólására (#45801)
|
Válasz •
|
Júl 29, 2015 |
|
|
(#45806) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#45801)
|
Válasz •
|
Júl 29, 2015 |
|
BR01 és pár darab teherkocsi gyorsteherként, helyette személyszállító gyorsvonatként VT195 "Repülő Hamburgi" .... |
(#45807) csíkosháTTú válasza HOTotya hozzászólására (#45803)
|
Válasz •
|
Júl 29, 2015 |
|
Idézet: „Legkésőbb a jövő héten megyek hozzád!!!!”
Vehetem fenyegetésnek?
Az OFF Z kitérőimet o TThon Ne hagyd! |
(#45808) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#45806)
|
Válasz •
|
Júl 29, 2015 |
|
Az már nem az én gondom lesz, hogy mi fog futni rajta... |
(#45810) csíkosháTTú válasza H0timarati hozzászólására (#44467)
|
Válasz •
|
Júl 29, 2015 |
|
ATYA ÉG!
Megfeledkeztem neked e-mailben válaszolni...
Sajnos a Gützold gyári alkatrész CD-jén, és a régebbi nyomtatott dossziében sincs benne az 1992-ig gyártott modellek rajza, és alkatrész jegyzéke... |
(#45811) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#45769)
|
Válasz •
|
Júl 29, 2015 |
|
Első képen a készülő keret.
A második és a harmadik pedig a készülő vágányzat, az alsó szinten. Jelenleg "csatamező" képét kelti...
Az elkészült szakaszon elgurítottam párszor egy régi Schicht DR-es Y kocsit. Azért minden esetlensége, bumfordisága ellenére van valami bája ezeknek a keletnémet cuccoknak... |
|
(#45813) HOTotya válasza csíkosháTTú hozzászólására (#45807)
|
Válasz •
|
Júl 29, 2015 |
|
|
(#45814) csíkosháTTú válasza HOTotya hozzászólására (#45813)
|
Válasz •
|
Júl 29, 2015 |
|
Nomen est omen...
PIKO Spielwaren = PIKO Játékárú Gyár. Nem modellvasút... (Tudom, gonosz vagyok.)
Első körben azzal a mozdulattal tettem vissza a dobozba a a rég blocksignal-okat, ahogy kivettem őket... Megoldjuk, a hangulathoz majd ez is hozzátartozik... |
|
|
2024. Nov, 29. Pé 18:23:41 |
|
Jelenleg 11 fő olvassa az oldalt |
|
|