|
Váltók, vágányzat készítése házilag
|
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:
|
|
(#44654) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#44380)
|
Válasz •
|
Máj 15, 2015 |
|
|
|
(#44655) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#43845)
|
Válasz •
|
Máj 15, 2015 |
|
|
|
(#44668) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 17, 2015 |
|
H0e darabkák!
A H0 vágány nem lesz használva, így elektromosan nem volt túl bonyolult a dolog. A kitérő egy aszimmetrikus Y. Az átszelések le lesznek burkolva, ezért nem mintáztam őket. |
|
(#44676) reszelozsir válasza diginewl hozzászólására (#44595)
|
Válasz •
|
Máj 18, 2015 |
|
Szia!
Ez egy belső paneltől megfosztott szervó? |
(#44677) diginewl válasza reszelozsir hozzászólására (#44676)
|
Válasz •
|
Máj 18, 2015 |
|
Hali!
Idézet: „mindez egy szervómotorral hajtva. 12V egyenáram 75ohm előtéttel (kb 150mA fogyasztással).”
Igen. Ezért megy egyenárammal ide/oda, csak a polaritást kell forgatni - mint a conradnál.
Itt a fórumon javasolták az ötletet. |
(#44681) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 18, 2015 |
|
FeltöltöTTem egy videót, hamarosan megtekinthető lesz. Sajnos nem a legjobb felvétel (Mostmár biztosan tudom, hogy ezt a kamerámat selejtezni fogom, pedig Panasonic, de ezzel mellényúltam, a gyártó meg kiteheti a szégyentáblájára, ha van ilyenje neki...).
Lényeg, a jvnd féle szervódekóder hajtja meg a Tillig EW2 kitérőt, és ő csinálta meg azt a kis terepet is, a mi a váltó körül van. A vezérlés megy egy sima nyomógombbal analógban, és DCC-ben is. |
(#44741) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 21, 2015 |
|
Két N-es íves váltó Peco Setrack R1 ív alapján 35mm-es eltolással CODE 55 profilból, és egy 24 fokos H0-H0e átszelés CODE 80 profilból. |
|
(#44857) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 28, 2015 |
|
|
(#44903) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#44741)
|
Válasz •
|
Máj 31, 2015 |
|
4 db Z íves Märklin geometriához PECO CODE 60 profilból.
2 db 15 fokos egyenes PIKO-A geometriához. Ez tk. a TILLIG EW1 geometria, de PIKO-hoz megfelelő vágánytengely-távolsággal.
2 db íves PIKO-A geometriához.
1 db H0-H0e átszelés PECO CODE 80 profilból.
2 db egyedi N-es íves ME CODE 55 profilból.
1 db egyedi hózentróger PIKO-A geometriához. |
|
(#44957) Matyi18 válasza Váltógyártó hozzászólására (#44903)
|
Válasz •
|
Jún 4, 2015 |
|
Sziasztok!
Úgy keveredtem erre a fórumszálra, hogy az volt a célom, keressek eladó síneket, mert a régi, u profulú sínjeimet eladnám, és nézzek valami árat, de ahogy egy éjszaka alatt nagyjából átfutottam ezt a fórumszálat, hát a PIKO A váltóim is eladóvá váltak, állítóművel, mindennel eggyüt
Elismerésem Váltógyártónak, és mindenkinek aki csinált már váltót, egyszerűen gyönyörűek.
Egy dolog mozgatja csak a fantáziámat, hogy a lézervágott talpfa nagyon pazarlós, egy lapból legalább dupla annyi talpfát lehetne csinálni, ha egyesével vannak kivágva.
Jó, mondjuk nem tudom mennyibe kerül egy ilyen lap, illetve, hogy mennyivel teszi egyszerűbbé a dolgot az, hogy több talpfa egyben van, na meg a vágási felület gondolom itt ideális.
Győzzetek meg, hogy így miért jó, illetve ne győzzetek meg, mert tök mindegy mit gondolok, csak kíváncsi vagyok miért ez az alkalmazott megoldás.
|
(#44958) Váltógyártó válasza Matyi18 hozzászólására (#44957)
|
Válasz •
|
Jún 4, 2015 |
|
Szia Máté!
Először is köszönöm az elismerést!
A talpfával kapcsolatos felvetésed gazdaságossági szempontból teljesen indokolt. Egy oka van, hogy mégis így csinálom, az esztétika. Olyan szép egyenletes (ill. rajz szerinti) kiosztást nagyon nehéz másképp megcsinálni, úgyhogy én áldozok ennyit az esztétika oltárán! |
(#44959) Matyi18 válasza Váltógyártó hozzászólására (#44958)
|
Válasz •
|
Jún 4, 2015 |
|
Én valami hasonló „fésűvel” oldanám meg, mint amivel a dominókat szokták felállítani, csak ugye talpfához igazítva, meg nem árt ha flexibilis, vagy lehet még úgy is megéri, hogy a váltó két szélének megcsinálod a sablont, egy váltónál nem biztos megéri, de többnél már biztosan.
Na jó nem okoskodok többet, majd csak akkor ha már legalább egy váltót elkészítettem.
Meg igazából az is nagy előny lenne, hogy akkor gyakorlatilag otthon el tudod készíteni a NYÁK-okkal eggyüt.
Ja és a különböző méretarányú váltókhoz a talpfák vastagsága is különbözik, vagy elhanyagolható a különbség?
Jó váltó készítést! |
(#44960) Váltógyártó válasza Matyi18 hozzászólására (#44959)
|
Válasz •
|
Jún 4, 2015 |
|
Ezeken az ötleteléseken én már túl vagyok, de nem találtam jobb megoldást...
Természetesen a méretarány változásával a méretek is változnak. |
(#44962) sunocske válasza Matyi18 hozzászólására (#44959)
|
Válasz •
|
Jún 5, 2015 |
|
Különbözik, persze, hogy különbözik!
A magyar talpfa (nem is magyar, román vagy horvát import, itthon csak a minősítése zajlik) keresztmetszete 260×160 cm. Ez arányosan lekicsinyítve is ad némi eltérést, ami miatt mondjuk egy N-es talpfaméret egy H0-s váltó alatt kb. úgy nézne ki, mintha hurkapálcára lenne lekötve |
(#44963) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#44962)
|
Válasz •
|
Jún 5, 2015 |
|
Már nem Belgiumból hozzuk a talpfát? |
(#44968) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#44963)
|
Válasz •
|
Jún 5, 2015 |
|
Passz. Mikor milyen beszállítót találnak. |
(#44969) Matyi18 válasza sunocske hozzászólására (#44962)
|
Válasz •
|
Jún 5, 2015 |
|
Nem akarok kötözködni, de az nem 260x160mm akart lenni?
Illetve, TT-ben valahol olvastam, hogy 310 mm-es sugarú, a legszűkebb biztonsággal használható ív, ez a gyakorlatban mennyire vált be?
Jelenleg egy TT-s dolgom sincs, most tervezek H0-ról átállni, igaz pénzügyi, meg szabad idő beli megfontolások miatt ez leghamarabb télen indul be, de sose lehet elég hamar elkezdeni gyűjteni az infót.
|
(#44971) sunocske válasza Matyi18 hozzászólására (#44969)
|
Válasz •
|
Jún 5, 2015 |
|
De, milliméter
A 310 mm otthoni terepasztalon még elmegy, sőt, a legtöbb jármű gond nélkül elmegy rajta. Azt viszont vedd figyelembe, hogy a hosszú kocsik (halberstadtiak, m- és n-Wagenek, OSzZsD Y/B70, UIC Z stb. és az olyan teherkocsik mint a Res, Rgs vagy a Habbiins) eléggé be fognak lógni. A te dolgod eldönteni, hogy elfogadod ezt a látványt, vagy inkább mellőzöd ezek járatását. |
(#44973) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#44903)
|
Válasz •
|
Jún 6, 2015 |
|
Már csak a gyökcsapos csúcssínek kellenek a PIKO-A geometriájú hózentrógerre. |
|
(#44981) Matyi18 válasza sunocske hozzászólására (#44971)
|
Válasz •
|
Jún 7, 2015 |
|
Jelenleg az elképzelés az, hogy gőzösök járnak majd, csak még a korszak, meg a stílus nem teljesen biztos, de ha kicsit modernebb, hosszabb gőzmozdonyokkal már gonolom lehetnek problémák. Azt hiszem első körben akkor beszerzem majd a járműparkot, és tesztelgetek, aztán jöhet a pálya tervezés, mondjuk sose gondoltam, hogy ez lesz a menete a dolognak |
(#45004) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#44973)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2015 |
|
Betalpfáztam a H0 cuccokat.
A már kész, festett váltó és a két íves váltó PIKO-A geometria, a két rövid tk. a TILLIG EW2 geometriára készült, de PIKO-A vágánytengely-távolsággal (62mm), a festetlen hosszú ROCO geometria, és a hózentróger is a PIKO-A távolsággal készült. |
|
(#45005) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#45004)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2015 |
|
A többi: |
|
(#45110) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#45005)
|
Válasz •
|
Jún 17, 2015 |
|
|
(#45280) Frankye moderátori
hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 29, 2015 |
|
Kerekekkel kapcsolatos beszélgetés áthelyezve ide.
Kérem a tématartásra figyelni! |
(#45325) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 2, 2015 |
|
Az első komolyabb adag a saját lézervágómmal. 5 és fél órámba került!
5 db H0 FREMO XI;
1 db H0 FREMO XIII;
2 db egyedi 3-utas TT;
2 db egyedi íves N CODE 55;
1 db egyedi H0 bázeli 8,6°;
1 db N CODE 40;
1 db N CODE 40 3-utas,
4 db Z íves Märklin geometria,
1 db ROCO R9-R10 íves hózi;
1 db ROCO hózi két angolváltóval;
2 db egyedi H0 3-utas;
3 db egyedi H0 íves;
16 db egyedi TTe;
Facebook képek |
|
(#45328) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#45325)
|
Válasz •
|
Júl 3, 2015 |
|
Én meg már majdnem a Vöröskereszttel kerestettelek.... |
(#45330) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#45328)
|
Válasz •
|
Júl 3, 2015 |
|
Rossz pénznem vész el... |
(#45331) HOTotya válasza róbertke hozzászólására (#45328)
|
Válasz •
|
Júl 3, 2015 |
|
|
(#45332) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#45331)
|
Válasz •
|
Júl 3, 2015 |
|
Ne beszélj hülyeséget, még hírbe hoznak! |
(#45333) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#45332)
|
Válasz •
|
Júl 3, 2015 |
|
Ma van PÉNTEK.... |
(#45490) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#45325)
|
Válasz •
|
Júl 13, 2015 |
|
Az alábbi talpfákból egy jó adagot már fel is használtam. A látszat csal, már a második réteg festék szárad rajtuk! |
|
(#45491) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#45490)
|
Válasz •
|
Júl 13, 2015 |
|
Ezeken kívül, az elmúlt napokban építettem egy CODE 40 N-es háromutas és egy sima jobbos kitérőt:
Több kép itt! |
|
(#45492) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#45491)
|
Válasz •
|
Júl 13, 2015 |
|
|
|
(#45493) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#45492)
|
Válasz •
|
Júl 13, 2015 |
|
Végül 3 darab különböző egyedi íves H0 kitérőt, amelyekhez kész rajzokat kaptam:
Több kép itt! |
|
(#45512) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#45493)
|
Válasz •
|
Júl 14, 2015 |
|
A váltóépítés egyik legunalmasabb munkafolyamata a festés utáni tisztítás, polírozás!
Ma ismét kijutott a jóból rendesen! |
|
(#45513) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#45512)
|
Válasz •
|
Júl 14, 2015 |
|
Söt látom már, hogy exportra is dolgozol.... |
(#45517) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#45513)
|
Válasz •
|
Júl 14, 2015 |
|
Volt már rá példa! |
(#45563) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#45512)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2015 |
|
|
|
(#45564) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#45563)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2015 |
|
|
|
(#45565) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#45564)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2015 |
|
|
|
(#45566) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#45565)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2015 |
|
|
|
(#45567) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#45566)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2015 |
|
|
|
(#45568) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#45567)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2015 |
|
|
|
(#45629) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#45493)
|
Válasz •
|
Júl 20, 2015 |
|
A három egyedi íves kitérőhöz még ez a két 3-utas kitérő tartozik, ezeknek is készen kaptam a rajzát.
(több kép itt) |
|
(#45682) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 24, 2015 |
|
Ennyi alkatrész kell egy ROCO kompatibilis, két angolváltós hózentróger kitérőhöz! |
|
(#45800) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#45682)
|
Válasz •
|
Júl 28, 2015 |
|
Összeállt a szerkezet, holnap talpfa, azután festés (miután még egy íves hózit is összeraktam)! |
|
(#45802) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#45800)
|
Válasz •
|
Júl 29, 2015 |
|
|
(#45818) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#45802)
|
Válasz •
|
Júl 29, 2015 |
|
De jó ám! |
(#45819) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#45800)
|
Válasz •
|
Júl 29, 2015 |
|
Jelenleg itt tart a project. |
|
(#45838) vsmodell hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 30, 2015 |
|
Üdvözletem Mindenkinek!
Szeretnék tanácsot kérni, mit tegyek? Vadi új profi Fleischmann váltóm lassan vált. Nem tudom, hogy a rúgója gyenge, vagy valami kontakt szpéjjel javítható-e!
Köszönettel:csaba |
|
|
2024. Nov, 20. Sze 10:17:58 |
|
Jelenleg 9 fő olvassa az oldalt |
|
|