Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Váltók, vágányzat készítése házilag
Váltók, vágányzat készítése házilag
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:

Lapozás       64/86    
(#44654) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#44380) Válasz Máj 15, 2015
Kész a 0e tolósínes.

Több kép itt!

CAM04506.jpg

CAM04516.jpg

CAM04521.jpg
 
(#44655) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#43845) Válasz Máj 15, 2015
Kész a H0e háromutas váltó is.

Több kép itt.

H0e_OO9_3way...jpg

H0e_OO9_3way...jpg

H0e_OO9_3way...jpg
 
(#44668) Váltógyártó hozzászólása Válasz Máj 17, 2015
H0e darabkák!

A H0 vágány nem lesz használva, így elektromosan nem volt túl bonyolult a dolog. A kitérő egy aszimmetrikus Y. Az átszelések le lesznek burkolva, ezért nem mintáztam őket.

CAM04575.jpg

CAM04576.jpg

CAM04580.jpg
 
(#44676) reszelozsir válasza diginewl hozzászólására (#44595) Válasz Máj 18, 2015
Szia!

Ez egy belső paneltől megfosztott szervó?
(#44677) diginewl válasza reszelozsir hozzászólására (#44676) Válasz Máj 18, 2015
Hali!
Idézet:
„mindez egy szervómotorral hajtva. 12V egyenáram 75ohm előtéttel (kb 150mA fogyasztással).”

Igen. Ezért megy egyenárammal ide/oda, csak a polaritást kell forgatni - mint a conradnál.

Itt a fórumon javasolták az ötletet.
(#44681) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Máj 18, 2015
FeltöltöTTem egy videót, hamarosan megtekinthető lesz. Sajnos nem a legjobb felvétel (Mostmár biztosan tudom, hogy ezt a kamerámat selejtezni fogom, pedig Panasonic, de ezzel mellényúltam, a gyártó meg kiteheti a szégyentáblájára, ha van ilyenje neki...).
Lényeg, a jvnd féle szervódekóder hajtja meg a Tillig EW2 kitérőt, és ő csinálta meg azt a kis terepet is, a mi a váltó körül van. A vezérlés megy egy sima nyomógombbal analógban, és DCC-ben is.
(#44741) Váltógyártó hozzászólása Válasz Máj 21, 2015
Két N-es íves váltó Peco Setrack R1 ív alapján 35mm-es eltolással CODE 55 profilból, és egy 24 fokos H0-H0e átszelés CODE 80 profilból.

CAM04611.jpg

CAM04616.jpg
 
(#44857) etwg hozzászólása Válasz Máj 28, 2015
Elkészült a hozentroger mozgato mechanizmusa:

Képek

itt a G&DTT-ben
(#44903) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#44741) Válasz Máj 31, 2015
4 db Z íves Märklin geometriához PECO CODE 60 profilból.
2 db 15 fokos egyenes PIKO-A geometriához. Ez tk. a TILLIG EW1 geometria, de PIKO-hoz megfelelő vágánytengely-távolsággal.
2 db íves PIKO-A geometriához.
1 db H0-H0e átszelés PECO CODE 80 profilból.
2 db egyedi N-es íves ME CODE 55 profilból.
1 db egyedi hózentróger PIKO-A geometriához.

CAM04622.jpg
 
(#44957) Matyi18 válasza Váltógyártó hozzászólására (#44903) Válasz Jún 4, 2015
Sziasztok!

Úgy keveredtem erre a fórumszálra, hogy az volt a célom, keressek eladó síneket, mert a régi, u profulú sínjeimet eladnám, és nézzek valami árat, de ahogy egy éjszaka alatt nagyjából átfutottam ezt a fórumszálat, hát a PIKO A váltóim is eladóvá váltak, állítóművel, mindennel eggyüt
Elismerésem Váltógyártónak, és mindenkinek aki csinált már váltót, egyszerűen gyönyörűek.
Egy dolog mozgatja csak a fantáziámat, hogy a lézervágott talpfa nagyon pazarlós, egy lapból legalább dupla annyi talpfát lehetne csinálni, ha egyesével vannak kivágva.
Jó, mondjuk nem tudom mennyibe kerül egy ilyen lap, illetve, hogy mennyivel teszi egyszerűbbé a dolgot az, hogy több talpfa egyben van, na meg a vágási felület gondolom itt ideális.
Győzzetek meg, hogy így miért jó, illetve ne győzzetek meg, mert tök mindegy mit gondolok, csak kíváncsi vagyok miért ez az alkalmazott megoldás.

(#44958) Váltógyártó válasza Matyi18 hozzászólására (#44957) Válasz Jún 4, 2015
Szia Máté!

Először is köszönöm az elismerést!

A talpfával kapcsolatos felvetésed gazdaságossági szempontból teljesen indokolt. Egy oka van, hogy mégis így csinálom, az esztétika. Olyan szép egyenletes (ill. rajz szerinti) kiosztást nagyon nehéz másképp megcsinálni, úgyhogy én áldozok ennyit az esztétika oltárán!
(#44959) Matyi18 válasza Váltógyártó hozzászólására (#44958) Válasz Jún 4, 2015
Én valami hasonló „fésűvel” oldanám meg, mint amivel a dominókat szokták felállítani, csak ugye talpfához igazítva, meg nem árt ha flexibilis, vagy lehet még úgy is megéri, hogy a váltó két szélének megcsinálod a sablont, egy váltónál nem biztos megéri, de többnél már biztosan.
Na jó nem okoskodok többet, majd csak akkor ha már legalább egy váltót elkészítettem.
Meg igazából az is nagy előny lenne, hogy akkor gyakorlatilag otthon el tudod készíteni a NYÁK-okkal eggyüt.

Ja és a különböző méretarányú váltókhoz a talpfák vastagsága is különbözik, vagy elhanyagolható a különbség?

Jó váltó készítést!
(#44960) Váltógyártó válasza Matyi18 hozzászólására (#44959) Válasz Jún 4, 2015
Ezeken az ötleteléseken én már túl vagyok, de nem találtam jobb megoldást...

Természetesen a méretarány változásával a méretek is változnak.
(#44962) sunocske válasza Matyi18 hozzászólására (#44959) Válasz Jún 5, 2015
Különbözik, persze, hogy különbözik!

A magyar talpfa (nem is magyar, román vagy horvát import, itthon csak a minősítése zajlik) keresztmetszete 260×160 cm. Ez arányosan lekicsinyítve is ad némi eltérést, ami miatt mondjuk egy N-es talpfaméret egy H0-s váltó alatt kb. úgy nézne ki, mintha hurkapálcára lenne lekötve
(#44963) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#44962) Válasz Jún 5, 2015
Már nem Belgiumból hozzuk a talpfát?
(#44968) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#44963) Válasz Jún 5, 2015
Passz. Mikor milyen beszállítót találnak.
(#44969) Matyi18 válasza sunocske hozzászólására (#44962) Válasz Jún 5, 2015
Nem akarok kötözködni, de az nem 260x160mm akart lenni?
Illetve, TT-ben valahol olvastam, hogy 310 mm-es sugarú, a legszűkebb biztonsággal használható ív, ez a gyakorlatban mennyire vált be?
Jelenleg egy TT-s dolgom sincs, most tervezek H0-ról átállni, igaz pénzügyi, meg szabad idő beli megfontolások miatt ez leghamarabb télen indul be, de sose lehet elég hamar elkezdeni gyűjteni az infót.
(#44971) sunocske válasza Matyi18 hozzászólására (#44969) Válasz Jún 5, 2015
De, milliméter

A 310 mm otthoni terepasztalon még elmegy, sőt, a legtöbb jármű gond nélkül elmegy rajta. Azt viszont vedd figyelembe, hogy a hosszú kocsik (halberstadtiak, m- és n-Wagenek, OSzZsD Y/B70, UIC Z stb. és az olyan teherkocsik mint a Res, Rgs vagy a Habbiins) eléggé be fognak lógni. A te dolgod eldönteni, hogy elfogadod ezt a látványt, vagy inkább mellőzöd ezek járatását.
(#44973) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#44903) Válasz Jún 6, 2015
Már csak a gyökcsapos csúcssínek kellenek a PIKO-A geometriájú hózentrógerre.

CAM04633.jpg
 
(#44981) Matyi18 válasza sunocske hozzászólására (#44971) Válasz Jún 7, 2015
Jelenleg az elképzelés az, hogy gőzösök járnak majd, csak még a korszak, meg a stílus nem teljesen biztos, de ha kicsit modernebb, hosszabb gőzmozdonyokkal már gonolom lehetnek problémák. Azt hiszem első körben akkor beszerzem majd a járműparkot, és tesztelgetek, aztán jöhet a pálya tervezés, mondjuk sose gondoltam, hogy ez lesz a menete a dolognak
(#45004) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#44973) Válasz Jún 11, 2015
Betalpfáztam a H0 cuccokat.

A már kész, festett váltó és a két íves váltó PIKO-A geometria, a két rövid tk. a TILLIG EW2 geometriára készült, de PIKO-A vágánytengely-távolsággal (62mm), a festetlen hosszú ROCO geometria, és a hózentróger is a PIKO-A távolsággal készült.

CAM04642.jpg

CAM04646.jpg

CAM04647.jpg
 
(#45005) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#45004) Válasz Jún 11, 2015
A többi:

CAM04650.jpg

CAM04652.jpg
 
(#45110) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#45005) Válasz Jún 17, 2015
(#45280) Frankye moderátori hozzászólása Válasz Jún 29, 2015
Kerekekkel kapcsolatos beszélgetés áthelyezve ide.
Kérem a tématartásra figyelni!
(#45325) Váltógyártó hozzászólása Válasz Júl 2, 2015
Az első komolyabb adag a saját lézervágómmal. 5 és fél órámba került!

5 db H0 FREMO XI;
1 db H0 FREMO XIII;
2 db egyedi 3-utas TT;
2 db egyedi íves N CODE 55;
1 db egyedi H0 bázeli 8,6°;
1 db N CODE 40;
1 db N CODE 40 3-utas,
4 db Z íves Märklin geometria,
1 db ROCO R9-R10 íves hózi;
1 db ROCO hózi két angolváltóval;
2 db egyedi H0 3-utas;
3 db egyedi H0 íves;
16 db egyedi TTe;

Facebook képek

CAM04847.jpg

CAM04850.jpg

CAM04851.jpg
 
(#45328) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#45325) Válasz Júl 3, 2015
Én meg már majdnem a Vöröskereszttel kerestettelek....
(#45330) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#45328) Válasz Júl 3, 2015
Rossz pénznem vész el...
(#45331) HOTotya válasza róbertke hozzászólására (#45328) Válasz Júl 3, 2015
Nekem tegnap meg volt........
(#45332) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#45331) Válasz Júl 3, 2015
Ne beszélj hülyeséget, még hírbe hoznak!
(#45333) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#45332) Válasz Júl 3, 2015
Ma van PÉNTEK....
(#45490) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#45325) Válasz Júl 13, 2015
Az alábbi talpfákból egy jó adagot már fel is használtam. A látszat csal, már a második réteg festék szárad rajtuk!

CAM04864.jpg
 
(#45491) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#45490) Válasz Júl 13, 2015
Ezeken kívül, az elmúlt napokban építettem egy CODE 40 N-es háromutas és egy sima jobbos kitérőt:

Több kép itt!

CAM04871.jpg

CAM04887.jpg

CAM04897.jpg
 
(#45492) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#45491) Válasz Júl 13, 2015
Két egyforma egyedi TT három utas kitérőt:

Több kép itt!

CAM04901.jpg

CAM04903.jpg

CAM04906.jpg
 
(#45493) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#45492) Válasz Júl 13, 2015
Végül 3 darab különböző egyedi íves H0 kitérőt, amelyekhez kész rajzokat kaptam:

Több kép itt!

CAM04914.jpg

CAM04915.jpg

CAM04923.jpg
 
(#45512) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#45493) Válasz Júl 14, 2015
A váltóépítés egyik legunalmasabb munkafolyamata a festés utáni tisztítás, polírozás!
Ma ismét kijutott a jóból rendesen!

CAM04950.jpg
 
(#45513) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#45512) Válasz Júl 14, 2015
Söt látom már, hogy exportra is dolgozol....
(#45517) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#45513) Válasz Júl 14, 2015
Volt már rá példa!
(#45563) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#45512) Válasz Júl 17, 2015
A kész kitérők!

PIKO A állomásra (több kép itt):

CAM05028.jpg

CAM05034.jpg

CAM05046.jpg
 
(#45564) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#45563) Válasz Júl 17, 2015

CAM05053.jpg

CAM05057.jpg

CAM05063.jpg
 
(#45565) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#45564) Válasz Júl 17, 2015
Középrigócra (több kép itt):

CAM05066.jpg

CAM05071.jpg

CAM05073.jpg
 
(#45566) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#45565) Válasz Júl 17, 2015
Íves váltók Märklin Z geometriához (több kép itt):

CAM05088.jpg

CAM05092.jpg

CAM05097.jpg
 
(#45567) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#45566) Válasz Júl 17, 2015
Egyedi N-es íves váltó ME CODE 55 profilból (több kép itt):

CAM05098.jpg

CAM05104.jpg

CAM05106.jpg
 
(#45568) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#45567) Válasz Júl 17, 2015
H0-H0e 24°-os átszelés (több kép itt):

CAM05078.jpg

CAM05081.jpg

CAM05083.jpg
 
(#45629) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#45493) Válasz Júl 20, 2015
A három egyedi íves kitérőhöz még ez a két 3-utas kitérő tartozik, ezeknek is készen kaptam a rajzát.

(több kép itt)

CAM05116.jpg

CAM05120.jpg

CAM05121.jpg
 
(#45682) Váltógyártó hozzászólása Válasz Júl 24, 2015
Ennyi alkatrész kell egy ROCO kompatibilis, két angolváltós hózentróger kitérőhöz!

CAM05132.jpg
 
(#45800) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#45682) Válasz Júl 28, 2015
Összeállt a szerkezet, holnap talpfa, azután festés (miután még egy íves hózit is összeraktam)!

CAM05144.jpg
 
(#45802) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#45800) Válasz Júl 29, 2015
Olyan ismerős..... Ezek szerint most minden jó a sablonnál!!!!
(#45818) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#45802) Válasz Júl 29, 2015
De jó ám!
(#45819) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#45800) Válasz Júl 29, 2015
Jelenleg itt tart a project.

CAM05165.jpg

CAM05170.jpg

CAM05171.jpg
 
(#45838) vsmodell hozzászólása Válasz Júl 30, 2015
Üdvözletem Mindenkinek!
Szeretnék tanácsot kérni, mit tegyek? Vadi új profi Fleischmann váltóm lassan vált. Nem tudom, hogy a rúgója gyenge, vagy valami kontakt szpéjjel javítható-e!
Köszönettel:csaba
Lapozás       64/86    
Frissek
  2024. Dec, 26. Csü
4:41:21
  Jelenleg 3 fő olvassa az oldalt
Hirdetés