Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT Terepasztal felfüggesztve a plafonra
TT Terepasztal felfüggesztve a plafonra
Témaindító: angyal.marci, idő: Júl 15, 2015
Témakörök:

Lapozás   1/3    
(#45523) angyal.marci hozzászólása Válasz Júl 15, 2015
Üdvözlet!
Nem akarom a TT klubtopicot terhelni az épülő terepasztalommal kapcsolatos hírekkel - kérdésekkel, ezért a továbbiakban itt fogom ezt megejteni.

2500x1250 mm az alapterülete a terepasztalnak, 12 mm vastag OSB lapra építem majd, és (néhol dupla vastag) 5x3-as fenyőléccel merevítem alá. Ahol dupla vastag lesz, ott 6 cm az alászegés vastagsága.

VI. korszaki MÁV szabványokkal építem, majd fogok sokat kérdezni a MÁV-os szabványokról, jelzésekről, táblákról.
Pályatervet már kértek tőlem, de csak paintben tudom megrajzolni, hogy aztán itt is közzétehessem.

És végül: jöhet hideg-meleg egyaránt!
(#45526) csíkosháTTú válasza angyal.marci hozzászólására (#45523) Válasz Júl 15, 2015
Ezt a dögnehéz leendő lapot majd,
1: Mivel fogod fel- leengedni? Bérelsz egy darut?
2: Mivel fogod a felfüggesztést a plafonba rögzíteni?

Felejtsd el az OSB lapot, erre a célra nehéz! 6mm-es rétegelt lemezt kell használni, és csak ott, ahol a síneknek alátámasztás kell. Merevítésnek elég a 20*50mm-es fenyőléc, ebből csinálj egy nagyjából 50*50cm-es rácsszerkezetet, erre épüljön fel a rétegelt lemezre szerelt sínhálózat. Ezzel plafonos megoldással úgy jártál, mint a repülőgép tervezők. Minden a súlycsökkentés körül forog. Vagy egy drótköteles, legalább 2kW-os elektromos csörlő, plusz egy olyan rögzítés a plafonban, ami ezt kibírja, kb. egy 120l-es villanybojler súlyára kell méretezni.

Még valami!
Tessék megkeresni, és letölteni a SCARM nevű kis programot. Többen használjuk, vagy legalább ki tudjuk nyitni, hogy a pályatervől is tudjunk valamit...
(#45527) angyal.marci válasza csíkosháTTú hozzászólására (#45526) Válasz Júl 15, 2015
Az a helyzet, hogy az OSB lap már megvan, és néhány mérnök rokon mondta, hogy jó lesz Felfüggesztés még kérdés, de meg lesz oldva az is. Felhúzni meg nem motorral fogom, hanem kenyérgőzmeghajtású szervóval.
Drótkötélre én is gondoltam, a Soroksári úti OBI árul is ilyet.
Nem lesz sokkal nehezebb, mint maga az alap, mert a hegy hungarocell lesz, aminek ugye gyakorlatilag nincs súlya, a többi meg vágány, kiegészítő, stb.
SCARM - letöltöm! Win.8 alatt elmegy? Mennyire bonyolult?
(#45528) csíkosháTTú válasza angyal.marci hozzászólására (#45527) Válasz Júl 15, 2015
Pedig írtuk eleget már az anyatopicunkon is, meg máshol is, hogy az OSB az nem a mi műfajunk. Mérnök urakat csókoltatom, de ehhez nem értenek.

Azt felejtsd el, hogy a plafonba befúrsz pár fém dübelt, és kész is a csigákhoz a kampó helye. Az OSB-hez ennél több kell, egy plafonon átmenő rögzitzés, és felül összekötve rögzíteni a plafonhoz a padlás szintjén. (Ha felette szoba van, az gáz, mert ki fog állni a padlójából.) Ráadásul a csigák görgőjét is arra a súlyra kell méretezni, ami az OSB lap súla, plusz a mozggatáskor fellépő erők.

SCARM-ot nem tudom, hogy megy-e W8 alatt, nekem XP-m van, a hordizható gépemen meg W7, nincs gond vele.
(#45529) enigma válasza angyal.marci hozzászólására (#45527) Válasz Júl 15, 2015
Nekem W8 alatt hasít a SCARM, egy végtelenül felhasználó barát programmal fogsz tudni megismerkedni, ha letöltöd, és használod.
Mi van, ha fém (alumínium zártszelvény) szerkezetét építenél az asztal alá? Fajlagosan sokkal könnyebb, mint a tömör fenyőléc.
(#45530) masTTertape válasza angyal.marci hozzászólására (#45527) Válasz Júl 15, 2015
Marci,
Észre sem fogod venni, de hamar összejön több száz kiló súly, amit meg kell tudjon tartani valami. Teljesen mindegy, hogy milyen vázszerkezetre építed, az alaplemez, a rákerülő sínanyag, a vezetékek tetemes súllyal bírnak. Nem állnék alá, ha nem biztos a tartókonzol. Ehhez már külön tartókeret dukálna, nem hiszem, hogy egy lakótelepi, vagy bármilyen födém ezt elbírná.
Ha még fel is kerülne, szükséged lesz egy ellensúlyra is, ami megkönnyíti az asztal mozgatását, ez meg ugye kb olyan súlyú kell legyen, mint a kész asztal. Az egyik klubtársunk kezdetben ezt egy kiszuperált motorblokkal oldotta meg, de aztán rájött, hogy nem igazán elegáns látvány egy nappaliban egy ilyen motor fődarab. Ő nála komoly csigarendszer volt, mégis betervezett egy biztonsági lábat a felhúzott szerkezet alá, nehogy rájuk szakadjon a hitvesi ágyra.
Ha ilyen biztosításokat kell kitalálnod, akkor hamar úgy néz majd ki a szoba, mint egy Ganz szerelőcsarnok.
(#45531) Fordítókorongos válasza csíkosháTTú hozzászólására (#45528) Válasz Júl 15, 2015
Idézet:
„Az OSB-hez ennél több kell, egy plafonon átmenő rögzitzés, és felül összekötve rögzíteni a plafonhoz a padlás szintjén.”
Igen!
Ez a legegyszerűbb!!
A Fúrások után meg lehet kérni a fenti lakót,hogy legyen szíves
rátekerni az anyákat.
(#45532) angyal.marci válasza Fordítókorongos hozzászólására (#45531) Válasz Júl 15, 2015
Kertes házban lakunk, a padláson megoldható a dolog.
Egyébként is fregolicsigával lesz felfüggesztve, azaz kettővel. Betonfödémbe fúrjuk bele a tartócsavarokat. Az egész hóbelevanc (OSB és alászegés) lesz kb. 30 kg, ennél még a fregolira felaggatott vizes ruha is nehezebb...
A rétegelt lemez meg egyébként is sokkal nehezebb, mint az OSB lap. Csíkos: miért nem a mi műfajunk az OSB?
Alu zártszelvény eszeveszetten drága...
MasTTertape: nem lesz az egész több mint 50 kg (erős túlzással!!). Vékony vezeték megy a segédüzemhez, hangyabokányival vastagabb a vágányba, a vezérlés meg kívül lesz. Ha nehezebb lesz 50 kg-nál, ígérem neked, hogy aláköltözök aludni
Biztonsági rögzítés persze lesz, a mellette levő emeletes ágyba tudom rögzíteni, na meg több ponton a falba.
(#45533) csíkosháTTú válasza angyal.marci hozzászólására (#45532) Válasz Júl 15, 2015
Nem járkálnék alatta felhúzott állapotban.
A fregolicsiga ehhez édeskevés lesz. Remélem átmenő csavaros lesz a felfüggesztés, nem sima dübel, vagy ne adj isten tipli...
A 12mm-es OSB lap szerintem alapból nehezebb, mint 30kg. Nem csak a mérete, meg a korom miatt nem tudnám egyedül arrébb vinni, úgy, hogy nem húzom egyik sarkát sem a földön.

Nem lesz több, mint 50kg? Ebben hadd kételkedjem jogerősen!

Miért nem a mi műfajunk az OSB lap?
Mert elég nehéz bele szöget, gombostűt bekalapálni.
Mert nehéz.
Mert a benne lévő kötőanyag miatt nehezebben fűrészelhető pontosan, még géppel is.

Tudom mit beszélek, hidd el! Nem zárom ki teljesen ezt az alaplapot, mint egy terepasztal alapját, de plafonra felhúzni? Nem-nem! Egy fix asztalnak, ahol nincsenek hegyek a sínek felett még elmegy, de másnak nem. Gondolj bele: egy ekkora sík lapra, ha van alagút, és benne történik valami, akkor hogy férsz hozzá, mondjuk alulról?

Jajjajjj! Most olvastam csak el:
Idézet:
„Egyébként is fregolicsigával lesz felfüggesztve, azaz kettővel.”
Megnéztem idehaza a fregolinkat a fürdőszobában, ezt még én raktam fel fénykoromban a volt menyasszonyom segítségével (ma ő a feleségem )
Szóval! Tedd a szívedre a kezed! Egy 2500*1250mm-es alapterületű, akármilyen téglalap alaprajzú lapot két ponton húzol fel, és engedsz le??? Szerinted stabil lesz? Ez nem a mosott ruhákat tartja száradásig, hanem egy terepasztalt...
(#45534) HOTotya válasza angyal.marci hozzászólására (#45527) Válasz Júl 15, 2015
Szia!
Van egy modellező kolléga aki kb. akkora asztalt húz fel a plafonhoz, DE nagyon komoly csigasort (acélszálas huzallal)kellett össze állítania, hogy BIZTONSÁGOSAN tudja felhúzni! Nem elsőre tudta megoldani! Vigyázz csalóka nagyon a súly!
(#45536) enamessias válasza angyal.marci hozzászólására (#45532) Válasz Júl 15, 2015
OSB fajsúlya: 600-700kg/m3
Nyár rétegelt lemezé: 450kg/m3

Lécekből csak akkor csinálj keretet, ha lábakon áll majd és nem mozgatod. Sokkal könnyebb, pontosabb, strappabíróbb és ellenállóbb a csavarodások ellen, ha ugyanezt a rétegelt lemezt csíkokra vágod és élére állítod. Ebből készitsed el a merevítéseket. Én csináltam lécekből és rétegelt lemezből is, tapasztalatból írom.

Ha vasbeton a födém, nem kell átmenő csavar. Hilti HST M10 beton dübel (maximális húzóerő 4.3 kN), gyakorlatilag 4db egy terepjárót is elbír.

(#45537) somitomi válasza angyal.marci hozzászólására (#45527) Válasz Júl 16, 2015
A kenyér- ill. kolbászmeghajtású dolgokkal az a baj, hogy nagy terhelés mellett ún. "nyomdafestéket nem tűrő kifejezésekkel" szennyezik a környezetet. Illetve nem lehet őket menetes szárral a padlóba fúrni, tehát kizárólag a saját tömegüknél kisebb húzóerő kifejtésére alkalmasak.
(#45538) diginewl hozzászólása Válasz Júl 16, 2015
Kedves Marci!
A másik fórumban (index) van egy modellezőtárs, aki felhúzható rendszert épített ki. Igaz H0. Viszont ő is azzal érvelt, hogy nem nehéz. Az lett. Ha nem nagy baj idelinkelem:
Index link
Nagyon oda kell figyelni a csigákra, huzalokra, és a rögzítésekre. A gravitáció állandóan dolgozik, nincs szabadnapja.
(#45540) Gashpy válasza diginewl hozzászólására (#45538) Válasz Júl 16, 2015
Ideiglenes asztalt építettem annak idején hungarocel táblára (3,00x1,25 m), alá tetőléc keretet tettünk. A 8 lába lehajtható volt. Ez tényleg nem volt több 50 kg-nál... (Igaz terep sem volt túl sok rajta... Egy kidolgozott terepű, ekkora asztal tömege szerény becslésem szerint könnyen elérheti a 2-300 kg-ot még akkor is, ha könnyű anyagokból készíted...)

A felfüggesztése, ill. a felhúzó szerkezete ejtőernyőzsinór volt, 4 ponton kampó felfúrva a plafon gerendáiba, azokra pedig a vitorlásboltból vásárolt kis görgőket akasztottuk (darabja 150 kg-ig méretezett)
A felhúzás még úgy-ahogy ment egyedül, de jobb volt, ha volt még egy segítség...

Azt viszont mindenképpen javaslom, hogy felhúzott állapotban pl. kampók segítségével biztosítsd az egészet, ráadásul az még a köteleket is tehermentesíti...
(#45544) csíkosháTTú válasza enamessias hozzászólására (#45536) Válasz Júl 16, 2015
Igazad van, de ennek van egy szigorú feltétele:
Tök egyenesen kell tudni fűrészelni!
(#45547) angyal.marci válasza csíkosháTTú hozzászólására (#45533) Válasz Júl 16, 2015
Kis matekkal kiszámítható, hogy cirka 26 kg a 12 mm-s OSB lap. Bővebben: Link
Lehet, hogy nehéz szögezni, fűrészelni, de egyelőre nem tervezem, hogy a lapszint alá viszem a vonalat.
Történik valami az alagútban, az csak akkor lesz lehetséges, ha le van engedve az asztal, mert felhúzott helyzetben biztonsági okok miatt a terepasztalon nem lesz egy járgány se. Ha meg épp játszom, akkor lent lesz a terepasztal, és az alagútból az esetlegesen kiborult szerelvényt az oldalsó, rejtett nyíláson fogom kivenni. Megcsinálhatom azt is, hogy a támfal csak dísz és nincs fixen odarakva a helyére, hanem ledöntöm, és kiveszem a vonatot.
Szívemre teszem a kezemet, elegendő lesz a két pontos felfüggesztés, minden állásban egy kicsit megtámasztva alulról-oldalról.
Drótkötél lesz a kötél, ez egyértelmű, mert ez erős.
Idézet:
„Ha vasbeton a födém, nem kell átmenő csavar. Hilti HST M10 beton dübel (maximális húzóerő 4.3 kN), gyakorlatilag 4db egy terepjárót is elbír.
Na ezt mondom! Bőven elég a két pont!
Nekem eddig a kolbászmotoros emelő más funkciókban nem vallott szégyent, káros kipufogószavakat meg amúgy se használok.
Gashpy: ha magamat is beleépítem a terepasztalba, akkor se fogom elérni a 150 kg-t! Biztos vagyok abban, hogy a sínek, vékony vezetékek, egyéb kiegészítők össz súlya maximum 20 kg. A hungarocellnek meg nincs súlya, ami itt valamit számítana.
(#45548) etwg válasza diginewl hozzászólására (#45538) Válasz Júl 16, 2015
Nekem sok évig volt egy ilyen felhuzhato asztalom (160x120cm). A keret 12x2 cm deszkábol volt, annak alja egy könnyü plafon dekoráciot kapott ( manapság hungaricell szerü anyagbol kaphatok a barkácsboltam - nekem anno vákuumos technologiával készitették 0,7 mm müanyagbol). Ez a dekorácio belülröl 2x2 cm-s fenyörácsra volt szerelve. Egy ugyanilyen fenyölécrács kb 40x40 cm szemekkel tartotta a keret felsö részén a terepasztalt. Ez kialakitott a keret belsejében egy kb 6-8 cm-s légteret a terepasztal also szerelvényeinek. A terepasztalt fel lehetett billenteni igy ferde helyzetben alul is tudtam dolgozni, söt ki is lehetett venni ( ez jol jött amikor hurculkodtam ).
A felhuzo mechanizmus ( kurbli egy retesszel) is a keretben volt - késöbb szereztem egy motoros autoscsörlöt is, de annak a beépitésére már nem került sor. És keret 4 sarkán damil száritokötél ( kb 5mm átméröjü) tartotta a betonplafonon az szerkezetet. A plafonra 2 darab 15x15 mm acél zártszelvényt csavartam 4-4 csavarral és a terepasztalt tarto kötelek erre lettek akasztva. Igy a biztonság többszörös lett.
Ekkora cucc mozgatása messze nem olyan veszélyes hiszen hatalmas a fékezö felület ( kiprobáltam hogy szabadeséssel milyen gyorsan ereszkedik le, csak némileg lett gyorsabb mint kurblizva ....). A kötelek hossza olyan volt hogy semmiképen ne süllyedhessen "veszélyes mélységbe". Ez az adott esetben egy ülögarnitura felsö széle volt).
A léckeretre maga a terepasztal habanyagokbol készült - nem mértem, de a méretéhez képest nagyon könnyü volt. Kb 8 évig volt igy üzemben.
(#45551) masTTertape válasza angyal.marci hozzászólására (#45547) Válasz Júl 16, 2015
Azért számold hozzá a stabil, csavarodásmentes rögzítéshez szükséges kötőelemeket, a drótot, stb. Illetve egy ellensúlyt is. Össze fog jönni a 100+ kiló.
(#45552) etwg válasza etwg hozzászólására (#45548) Válasz Júl 16, 2015
Ime egy morickarajz ( amit a gép tud) az egész szerkezetröl. Csak 2 kötelet látni de ugyanez volt a másik oldalon is. A kurbli egy alucsöre ( ami átment a másik oldalra) csavarta fel a két kötelet aminek a 4 vége a plafonon végzödött.

image.jpg
 
(#45553) help-ez hozzászólása Válasz Júl 16, 2015
Üdv !
Ehhez a témához engedjetek meg némi előzményeket fűzzek a saját kis esetem kapcsán.
Nos mikor épp vártam, hogy elszámolásra kerüljön a nyugdíjam ( ez jó esetben 3-4 hónap) és tervezgettem a terepasztalomat, akkor az asszonnyal közösen kerestünk helyet a kis 53 négyzetméteres panelünkben az asztalnak (4 EN LAKTUNK AKKORIBAN + 1 MACSKA) rövid egyeztetés után csak az az alternatíva maradt, hogy a nagyszobába az ágy fölötti hely az egyetlen kihasználható hely. Ide rövid töprengés után engedélyezte az főnök az asztalt. Osztás szorzás után 250*125 ös asztal a max méret, míg a magasság okozta a legtöbb fejtörést. Mert ez végül is nappali is, és az ágy összecsukott állapotában ülőalkalmatosságként is szolgál. Szó-szó 1 szint magasság érhető el -- terepezéssel (terep nélkül 2 szint).
Itt lényeges döntést kellett hozni --- a rendelkezésre bocsájtott pénzalapot,hogy lehetne a leggazdaságosabban elkölteni. Az biztos volt,hogy digitális lesz az asztal -- ennek megfelelően a digicuccokat is bele kell venni a költségvetésbe...
Tehát az asztal: magam készítsem, vagy asztalossal? Minkét megoldásnak vannak előnyei, hátrányai. (Ha nem világos, akkor részletezem...) Én az asztalost választottam. Itt jó megemlíteni, hogy nem árt, ha olyan asztalost keresünk, aki jártas a vasútmodellezésben. Szerencsére a közelemben lakik egy ilyen modellező társ, igaz kicsit idegen, mert N ben utazik
Viszont Neki nem kellett elmagyarázni, hogy mire gondolsz, mert értette a dolgot. Olyan keretet készített, ami örök élet-10 év... Első csalódás akkor ért, mikor elkészültünk és megpróbáltam egyedül felhúzni a teljesen nyers, csupasz asztalt... (nos itt meg kell említeni, hogy a fregoli csigákkal (igaz nem teflon, hanem fém csigával) és 6-os drótkötéllel (szakító szilárdság 25 kg) készült az első variáció. Majd megszakadtam... Papír cerka elő Újra számolgatás súly + csiga + kötél + asztal + súrlódás -- ha egyforma vagy nagyobb mint az erő amit kifejtesz, akkor nem fog könnyen megmozdulni. Itt jegyezném meg, hogy A YouTube-n lehet találni olyan videókat ahol különböző gépi megoldások vannak az ellensúlytól a csörlőn át egészen a komoly motoros emelős megoldásokig.
Nos én a legegyszerűbb megoldást választottam kötél csere 8 asra Szakítószilárdság 45 kg) és vitorlásokhoz való csapágyazott csigák, és 20 kg ellensúly formájában. Így már könnyen lehetett egyedül is mozgatni.
Meg kell jegyeznem, hogy az építés előrehaladtával egyre több cucc került fel az asztalra, még úgy is, hogy nagyon vigyáztam, hogy mindig a lehető legkönnyebb megoldást válasszam. (Pl. gipsz helyett hungarocell, stb.)
Most ott tartok, hogy fel kell szívni az arcom, ha egyedül kell felhúznom az asztalt... Remélem tudtam segíteni.
Laci/Helpez
(#45560) etwg válasza help-ez hozzászólására (#45553) Válasz Júl 16, 2015
A felhuzáshoz annyit, hogy az én esetemben ( könnyü, de erös száritokötél, s nem acél sodrony) a beépitett alucsö átméröje 20 mm volt, azaz 1 fordulat kb 7,5 cm-t emelt, a kurbli meg a hajtorud között volt egy áttétel kb 1,5:1, azaz egy kurblifordulat kb 5 cm-t emelte a keretet amit minden gond nélkül egy kb 35cm hosszu kurblival könnyen fel tudtam tekerni.
(#45576) angyal.marci válasza help-ez hozzászólására (#45553) Válasz Júl 17, 2015
Persze, segítettél, sokat. Ha fel kell szívnod az arcod, akkor nagyon nem lehet gáz. Deformálódott az asztal a lógatás miatt?
(#45577) angyal.marci válasza etwg hozzászólására (#45560) Válasz Júl 17, 2015
Elgondolkodtató... Ügyes dolog, csak tudjam hova tenni a kurblit.
(#45579) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#45577) Válasz Júl 17, 2015
Az enyémböl ki lehett huzni, mint hajdanán az autokbol, igy ha nem kellett akkor nem zavart senkit.
(#45580) angyal.marci hozzászólása Válasz Júl 17, 2015
Letöltöttem a SCARM-ot. Hogy a csudába tudom vele elfűrészelni a flexibilis vágányt?? Csinálom az ívet, az ív után rögtön váltókörzet jön, és nem tudom levágni a flexi végét, hogy a váltót be tudjam szúrni oda...
(#45581) angyal.marci válasza etwg hozzászólására (#45579) Válasz Júl 17, 2015
Az jó dolog
(#45582) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#45580) Válasz Júl 17, 2015
Ha odatornászod a flex végét ahol a vágány vége van megjelenik 2 nyil ( azt hiszem zöld piros) és összeilleszti a ket vágányt. ( elvágja a flexit).
(#45583) angyal.marci válasza etwg hozzászólására (#45582) Válasz Júl 17, 2015
Egyelőre ott nem tartok. A nyílt vonal után most rajzolnám a váltókörzetet, de így esélytelen...
(#45584) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#45583) Válasz Júl 17, 2015
Grafikus programokat nem lehet 5 perc alatt megtanulni. A Helpben nagyon jol le van irva. Egy kis türelem meg probálgatás nem árt.
(#45588) enigma válasza angyal.marci hozzászólására (#45580) Válasz Júl 18, 2015
Szia!

Ha beilleszted a kezdőpontra a flexi egyik végét akkor tartsd a kurzort a vágányon. Alapból egy ívet rajzol, de egy sötétebb szürke, és egy világosabb szürke zónára osztja a vágánymezőt a SCARM. Addig kell játszanod a sötétebb terület illesztésével, míg - ahogy etwg kolléga is említette - a két (zöld-piros) nyíl nem jelenik meg az összekapcsolandó vágányvégeken.
Ha ezek a nyilak nem jelennek meg, akkor a SCARM szerint nem tudod a flexit abban a helyzetben letenni ( túl nagy lesz a törés benne) .
A SCARM "érzékenységén" tudsz állítani a Beállítások menü - Szerkesztés - Eltérések pontja alatt, ahol mind a hosszok, ill. a szögértékek értékeinek differenciáján tudsz felül írni.
(#45595) angyal.marci válasza enigma hozzászólására (#45588) Válasz Júl 18, 2015
Köszi! Sikerrel jártam!
(#45596) angyal.marci hozzászólása Válasz Júl 18, 2015
Pályaterv - alsó szint, egyelőre csak vágányokkal. Az állomás első két vágánya átmenővágány, s BTTB modulszabványt fogom ott alkalmazni, modul nélkül pedig kihúzó lesz. A 4. vágánynak 2 kihúzója (tárolója) van. Utasforgalmi szempontból 3 peronos vágány van.
És ez mivel szigorúan csak tervezet, a vágányzat az építésnél (se) lesz végleges, ezért szinte biztos, hogy az állomás vágányzatát az asztal széle felé fogom elvinni.

Terepasztal ...jpg
 
(#45597) enigma válasza angyal.marci hozzászólására (#45595) Válasz Júl 18, 2015
Nagyon szívesen.
(#45600) angyal.marci hozzászólása Válasz Júl 18, 2015
A SCARM megint kifog rajtam. Vágánymagasságot nem tudok állítani, mivel azok a gombok inaktívak... A Hilfe-ben azt írják, hogy nyomogassuk ezeket a gombokat, de nekem ez a két gomb inaktív. Valaki?
(#45601) Váltógyártó válasza angyal.marci hozzászólására (#45600) Válasz Júl 18, 2015
Rá kell kattintani a vágányelemekre, akkor a kijelölt elem elején és a végén megjelenik alapesetben egy 0, és akkor tudsz magasságot állítani.
(#45602) HOTotya válasza angyal.marci hozzászólására (#45600) Válasz Júl 18, 2015
Van fent egy piros kis "h" betű azzal kell "bekapcsolni" a funkciót!! Utána vagy beírod vagy görgőzöl és emelkedik ill. süllyed a vágányrész!! Lehet egész nagy szakaszokat is kijelölve variálni!
(#45603) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#45600) Válasz Júl 18, 2015
Jo lenne, ha azt a SCARM témát egy külön topicban tárgyalnánk....
(#45604) angyal.marci válasza etwg hozzászólására (#45603) Válasz Júl 18, 2015
Lényeg az, hogy sikerült megoldani a problémát, térjünk vissza a terepasztal építésére.
(#45605) angyal.marci hozzászólása Válasz Júl 18, 2015
Nos, a tervezet kész, várom a jószándékú kritikákat

snapshot.jpg
 
(#45607) DinoTT válasza angyal.marci hozzászólására (#45605) Válasz Júl 19, 2015
Az állomási vágányok túl rövidek.
Az emelkedők hány ezrelékesek?
Az egymás fölött keresztező vágányoknál az alépítményekkel is marad elég hely az űrszelvénynek?
(#45608) angyal.marci válasza DinoTT hozzászólására (#45607) Válasz Júl 19, 2015
Az állomási vágányokkal én is bajban vagyok, de sokat nem tudok vele csinálni, ha csak nem adsz ötletet Mellékelem magát a fájlt, ha esetleg próbálkozol
Az emelkedők legdurvábbja 33 ezrelékes.
A vágányoknak meg persze hogy marad hely, csak a programban nem tudtam rendesen megvalósítani.

Terepasztalt...scarm
 
(#45610) angyal.marci válasza angyal.marci hozzászólására (#45608) Válasz Júl 19, 2015
Az a baj a vágányok rövidségével, hogy váltóból csak 15°-osat találtam. Persze Váltógyártót még nem kérdeztem meg, de 30°-os kitérő már életszerűtlen...
(#45631) zsolesz74 válasza angyal.marci hozzászólására (#45523) Válasz Júl 20, 2015
Gyorsan pár szóba:

- ha födémbe rögzítesz akkor a Fisher termékei között találsz olyat amire szükséged van,
- a felvonóhoz drótot válassz, már egy 3-4mm-es 10-16 pászmás elég ehhez a teherhez,
- viszont nagyon súlyos lesz az OSB, úgyhogy áttétel megoldja a bajod,
- mindenképpen tegyél bele egy automata reteszelőt, mert ha megcsúszik akkor mindent agyon csap alatta,
- és végül az OBI és társait felejtsd el nagyívben elkerülendő. A megoldás a rögzítéstechnikai szaküzletek.
Javaslom a Szigony utcában találhatót, a legolcsóbb amit találtam anno, amikor egy tartó rendszert építettem. Illetve még a SIKLA szakcéget is megnézheted, nagyon jó arcok mindkét üzletben az eladók. Ha már súly adatokat is tudsz, abban is segítenek miket kell venned a fregolidhoz.

(#45632) angyal.marci válasza zsolesz74 hozzászólására (#45631) Válasz Júl 20, 2015
köszönöm szépen! A drótkötél már be volt tervezve.
(#45756) angyal.marci hozzászólása Válasz Júl 27, 2015
Állomásom új pályaterve. A 3. és 4. vágányt hosszabbítottam meg. Tudom, ezek még egyelőre görbék, de csak egyelőre.

Állomás.jpg
 
(#45759) HarciSün válasza angyal.marci hozzászólására (#45756) Válasz Júl 27, 2015
4 átszeléses kitérőt (angolváltót) számoltam ránézésre, nem tudom ezeket honnan tervezed beszerezni de utána néztél már ezek árának? Persze ha az ár nem szempont akkor szerencsés vagy

Tudnál feltenni egy felülnézeti képet a pályatervről?
(#45761) angyal.marci válasza HarciSün hozzászólására (#45759) Válasz Júl 27, 2015
Tudom, hogy mennyibe fáj, de a pálya nem egészen engedi ezek mellőzését.
Majd apránként. Megcsinálok egy kört az 1. vágánnyal, aztán meg amikor a lehetőségek engedik, folytatom.

terepasztalf...jpg
 
(#45768) csíkosháTTú válasza angyal.marci hozzászólására (#45761) Válasz Júl 28, 2015
Én terveznék egy újat a helyedben, a "kevesebb több" alapelv mentén. Ezen a mostanin az állomási vágányok hibáin túl az emelt szinten futó nyolcas nyomvonala olyan közel van az alatta futó vágányhoz, hogy az alsót mindenképpen alagútba kell(ene) vezetni.
(#45773) angyal.marci válasza csíkosháTTú hozzászólására (#45768) Válasz Júl 28, 2015
Mármint ott hátul, ahol a nyolcas elindul a fővonalból? Mert azt is simán berakhatom az alagútba.
(#45778) angyal.marci hozzászólása Válasz Júl 28, 2015
Hozzá kell tenni, hogy középen átlósan lent megy a vágány, a képen jobb felülről bal alulra, az bevágás lesz. Bal oldalt a hurokban lesz a Veleméri templom, jobbra meg egy falu egy másik templommal. És lesz 2 közúti híd is, hogy a faluból el lehessen menni a fenti állomáshoz kocsival, onnan pedig a Veleméri templomhoz.

A templomot nem én fogom építeni, hanem egy szögedi ismerős.
Lapozás   1/3    
Frissek
  2024. Dec, 26. Csü
14:22:16
  Jelenleg 9 fő olvassa az oldalt
Hirdetés