|
H0 klubtopic
|
Témaindító: csíkosháTTú, idő: Márc 14, 2013
Témakörök:
|
|
(#45815) enigma válasza csíkosháTTú hozzászólására (#45811)
|
Válasz •
|
Júl 29, 2015 |
|
Úgy látom, hogy nem tiszta papírtalpas sínek, tettél bele bőven műanyagost is, vagy csak próbáltad a papírtalpas síneket ragasztani? |
(#45822) csíkosháTTú válasza enigma hozzászólására (#45815)
|
Válasz •
|
Júl 29, 2015 |
|
Vegyesfelvágott / vegyespálinka (nem kívánt rész törlendő).
Tisztán a papírtalpasból nem jött volna ki, ezért a felső szintre vezető mellékvonal vágányai PIKO/Fuggerth keverékek. |
(#45824) Váltógyártó válasza csíkosháTTú hozzászólására (#45822)
|
Válasz •
|
Júl 29, 2015 |
|
A Fuggerthet kerüld, ha lehet, nekem is vegyesen voltak. A PIKO val semmi gond nem volt 40 év után se, a Fuggerth pedig úgy oxidálódott, mint a zállat! |
(#45825) tumikas válasza Váltógyártó hozzászólására (#45824)
|
Válasz •
|
Júl 29, 2015 |
|
Így van, minőségileg bizony a béka segge alatt van valahol a Fuggerth sajnos.
Régi NDK-s gördülőállománynak tényleg van egy megfoghatatlan bája. Pedig én messze nem ezekkel vágtam bele a modellezésbe. |
(#45826) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#45824)
|
Válasz •
|
Júl 29, 2015 |
|
OK! Kössz,az emeleti rész csak kb. két hét, mire sorra kerül, majd kotrok a dobozban PIKO-t. |
(#45827) csíkosháTTú válasza tumikas hozzászólására (#45825)
|
Válasz •
|
Júl 29, 2015 |
|
Van bizony! Az 1:100-as ősrégi Shicht Y kocsi modellje nekem nagyon is tetszik. Azzal, hogy már Prefo, majd Sachsenmodelle néven megpróbálták sokkal élethűbbé tenni, csak rontottak a dolgon. A nem rövidített Sachsenmodelle, majd Tillig kocsik persze már sokkal szebbek, meg élethűbbek is. De valahogy ez a régi, vaskerekű, narancssárga plexis belső berendezésű, kicsit életlenül szitanyomott feliratos valahogy olyan megkapó látvány... |
(#45829) enigma válasza csíkosháTTú hozzászólására (#45826)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2015 |
|
Valamennyi Piko ívesem van nekem is ha kell. |
(#45831) diginewl válasza Váltógyártó hozzászólására (#45824)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2015 |
|
Tapasztalat FUGGERTH, és PIKO sín összeházasításából:
Ha külön-külön használod őket soha nem lesz velük baj. Viszont ha egy áramkörön vannak, elindul egy elektro-kémiai folyamat, ami oxidálja a fuggerth sínt (gyorsan - ha párás a levegő, napok alatt látszik a változás)
Kicsit olyan ez mint a vascső/kadmiumközbetét/aluminium radiátor esete.
Tehát ha megoldható az, hogy a két sín csak vezetékeken találkozik, de közvetlenül nem, akkor nagy valószínűséggel kevesebb baj lesz a fugi sínnel. Az viszont tény, hogy a fugi sín nincs annyira felületkezelve (nikkelezve), mint a piko.
|
(#45834) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#45831)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2015 |
|
Kolléga Úr!
Köszönöm! Cserélem a Fuggerth-ket PIKO-ra.
|
(#45835) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#45811)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2015 |
|
Egy kis ágyazat építés.
Innen most szünezt jön, neki kell állnom szervízelni, mert nagyon sok összejött.
Csak ágyazatot kapnak a sínek, a töltés elmarad, részben idő, részben költségvetési okokból. |
|
(#45852) pinyo39 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#45835)
|
Válasz •
|
Júl 31, 2015 |
|
Hali!
Sajnálom hogy a "hátulján" ami a rajzon a félig fedett rész, már lepakoltad a vágányokat. Annak idején ismerősöm megépítette a pályát, de a hátulját átépítette, (mert egy idő után megbolondult az unalomtól) berakott még négy váltót+ vágányok és egy kis tároló pályaudvar hozott létre hogy változatosabb legyen a forgalom.
Üdv.: Zsolt. |
(#45854) csíkosháTTú válasza pinyo39 hozzászólására (#45852)
|
Válasz •
|
Júl 31, 2015 |
|
Jogos, de abból, és annyiból építkezünk, amink van. Nem túl tág a költségvetési keret... Ráadásul nem is magamnak építem...
(Csak zárójelben: azzal a zúzott kő mennyiséggel, ami a képen látható szakasz lett megcsinálva, kisebb építési nagyságban egy egész terepasztalt meg lehet csinálni. Ez a H0, ez eszi a szóróanyagot...) |
(#45858) jumo31 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#45854)
|
Válasz •
|
Júl 31, 2015 |
|
Már megbocsáss Mester!
Idézet: „kisebb építési nagyságban egy egész terepasztalt meg lehet csinálni.”
Igen, persze, ha a TT kb. másfélszer kisebb méreteiből, vagy a Z több mint kétszer kisebb méreteiből indulunk ki, ez jogos. De aki H0-t választ az úgy is (H0) tervez/méretez/épít/szór/stb, gondolom.
Idézet: „Ez a H0, ez eszi a szóróanyagot...)”
Szerintem nem feltétlen. A képen az ágyazat (feltételezem a korbábban említett okok miatt) töltés nélkül és a 2 sínpár teljes szélességében lett szórva, széleken kissé kitolva. Én úgy vélem, hogy ennek oka lehet az, hogy azt érzed, "eszi a szóróanyagot". De még azt is meg merészelem említeni, hogy a képet nagyítva, mintha nem is H0 szóróanyagot használtál volna... De ha tévedek, ezer bocsi!!
Ja még annyit, hogy nem célom "méretarányok előnye-hátránya" vitát szítani, ha ez jön le, hát nem és bocs.
|
(#45859) csíkosháTTú válasza jumo31 hozzászólására (#45858)
|
Válasz •
|
Júl 31, 2015 |
|
Semmi hátsó gondolatom nem volt, de legutóbb egy Z asztalt építettem fel (lásd Z topic), ebből hasonlítottam össze. Ahhoz képest nem sok, és az ágyazat anyaga H0-s. Nem ezzel lesz amúgy befejezve. Az alagútkapukat paksinuti készíti, és a ágyazat anyag is onnan érkezik. |
(#45863) jumo31 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#45859)
|
Válasz •
|
Júl 31, 2015 |
|
Az a Z topic azóta is a kedvencem! István, az totál full volt nekem, építés, plusz "Z elektronika/használati" dokumentáció, stb.
H0 a témám, de az írásod nagyon megragadott Z témában!
Én ezért várom lelkesen H0 retro munkásságod!
Köszönöm!
|
(#45864) csíkosháTTú válasza jumo31 hozzászólására (#45863)
|
Válasz •
|
Júl 31, 2015 |
|
Kosz!
Bevallom, hogy most szembesültem azzal a ténnyel először, hogy egy zacskó szóróanyaggal nem érek körbe a pályán... |
(#45912) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#45834)
|
Válasz •
|
Aug 4, 2015 |
|
Hozzátennék egy érdekes dolgot a piko/fugi sín vegyítéshez:
Mint írtam egyenáram esetén kezdődik el a fugi sín rozsdásodása. Viszont DCC-vel nincs ilyen probléma.
Az esetet nem egészen értem.
2,5 éve, amikor a lányaimnak készítettem egy 120*70-es H0-pályát, vegyítve volt benne a fugi és piko sín. Gondoltam úgysem játszunk vele sokat, így nem lesz baj, ha nem működik.
Azóta is szépen megvannak egymás mellett a sínek, egyik sem rozsdásodik, mert kizárólag DCC műsor fut rajta!
(megjegyzem ezen az 1nm-es, kitérővel is tarkított pályán, a 3 lány olyan forgalmi irányítást tud levezényelni, hogy mindegyiknek lesz munkája...).
Ellenben egy tesztpályán már 2-3 napos egyenáramos műsor után megjelent a rozsda (erős sötétedés, aztán rozsda) a fugi sínen.
Szóval a DCC-ben semmi gond, de az egyenáramot nem csípik így együtt. |
(#45936) enigma válasza diginewl hozzászólására (#45912)
|
Válasz •
|
Aug 5, 2015 |
|
Ahogy Csíkos Mester is szokta kezdeni volt a mondanivalóját: Khmm, kmm
Szükségét érzem, hogy - fáklyát (legalábbis egy gyufát) gyújtva a rozsdáról szóló tévhitek, és rémisztő történetek pincéjében - pár sort írjak a rozsda lélektanáról.
Azt nem tudom hogy azokban a vékony drótokban száguldozó láthatatlan szellemek milyen hatással vannak a rozsdára - kellőképpen szégyellem is magam az elektronikai tudásom idáig már nem ér fel, - de rozsda már a megvilágosodásom előtt (értsd: mielőtt a vasútmodellezés nem lett a mániám) is ősi ellenségem volt a szakmámból kifolyólag (karosszériás a tanult szakmám).
Beható vizsgálódások után arra a következtetésre jutottam, hogyha a sín nikkeles felülete elkezd "sötétedni " ahogy Te is írtad az nem biztos, hogy rozsda.
Az első képen egy "sötét" sín van. (nem tudom, hogy a tiéd is így nézett-e ki), DE EZ NEM ROZSDA!!!
Ez csak a rárakodó kosz, ami a nikkelezés redőiben megül. a második képen a megfelelő tisztítási (nem rozsdátlanítási!!!) szertartás utáni állapot látható. Sehol sincs semmi nyoma a rozsdaszeplősödének, tehát még nem támadta meg az ellen.
A harmadik képen egy némiképp elhanyagolt sín van (nem tudom, szerintem víz alatti vasutat modelleztek vele a régi tulajok). Na!! Ez rozsdás, de nem sötét a színe.
Az viszont szentül igaz, hogy ez a koszréteg legalább olyan áldásos hatással van az áramátadásra, mintha maga a rozsda ülne ott, nem beszélve arról, hogy, a ez a kosz nedvesség megkötő, tehát valóban a rozsda melegágya lehet.
|
|
(#45937) csíkosháTTú válasza enigma hozzászólására (#45936)
|
Válasz •
|
Aug 5, 2015 |
|
Nagyon jól összefoglaltad a jelenséget!
Idézet: „Beható vizsgálódások után arra a következtetésre jutottam, hogyha a sín nikkeles felülete elkezd "sötétedni " ahogy Te is írtad az nem biztos, hogy rozsda.”
A mondat helyesen:
Beható vizsgálódások után arra a következtetésre jutottam, hogyha a sín nikkeles felülete elkezd "sötétedni " ahogy Te is írtad az biztos, hogy nem rozsda.
Jól írtad le, az kosz, ami megragad a sín felületén. Nevezetesen por, olaj, és a tapadógyűrű apró lekopott darabkáinak a keveréke. Ráül amúgy a kerekek felületére is! Amelyik modellben a futófelületről szedi le a lamella az áramot, akkor a kerék felülete sokáig tiszta marad, a lamellán gyűlik össze a trutymó. Ilyen pl. a régi Gützold BR64, vagy BR75.5, vagy a Szergej. Ahol a lamella a kerék nyomkarimájának a belső felületéről szedi az áramot, ott a kerék felültete (is) koszolódik, és innen nem is jön le magától. Ilyen a Fuggerth M41, V43, vagy a régi PIKO BR01 mozdony része (a szerkocsi nem!), vagy a jól ismert régi E44 1982 előtti kivetele. |
(#45948) diginewl válasza enigma hozzászólására (#45936)
|
Válasz •
|
Aug 5, 2015 |
|
Nem szeretnék senkivel összetűzésbe kerülni. Saját tapasztalataimat adtam közre.
"Egyenáramú" koromból egyetlen fugi sín sem maradt meg mert kb egy éven belül az összes rozsdás lett. Először az a fekete alakult ki rajta, ami egyre nehezebben jött le benzinnel, aztán máshol is feketedett, aztán homogénen az egész rozsdás lett. Nem olyan amit te fotóztál, hanem kívül belül egyenletesen rozsdás, mintha galvanizáltam volna rá a rozsdát, annyira egyenletes lett a bevonat. A vele egy dobozban levő piko sínekkel játszanak most a lányaink (kb 30 év difi...)
Most DCC-ben vegyítve a két fajta sín (kellett venni egy-két kiegészítőt fugiból) szépen elvan. A fugi tetején nem alakul ki az a bizonyos sötétedés - ami nem rozsda.
Tapasztalat - 20 év távlatából, pontos magyarázatom nincs rá. |
(#45949) enigma válasza diginewl hozzászólására (#45948)
|
Válasz •
|
Aug 5, 2015 |
|
Távol álljon tőlem is bármi összetűzés, nem ez volt a célom.
Nem a tapasztalataidat akarom kétségbe vonni, - mint említettem, tényleg nem értek olyan nagy mélységben az elektronikához, mint Ti, tehát ebből kifolyólag állításod cáfolata sem tisztem.
Csak mechanikai szempontból próbáltam szemlélni ezt a jelenséget.
A helyzet tisztázását viszont ott kell elkezdeni, hogy tudjuk mi a rozsda, és mi nem.
Viszont egy fontos dolog: Már más kollégával is megosztottam azt a nézetem, hogy a benzines tisztítás a rozsdára nagyjából olyan hatása van, mint egy kis kölnis flaskával mennél erdő tűzet oltani....Igazából ha a sín külső felületén megjelenik a rozsda akkor már nagyobb a baj, hogy azt Te külső felületét benzinnel csiszolgatva meg tudod szüntetni.
(Egyébként a benzin valójában nem rozsdaoldó)
A magyarázat az én olvasatomban ott van, hogy a rozsda nem ott, és nem onnan támad, ahonnan azt várod.
Képzeld magad egy kicsit rozsdának - légy egy kicsit Rozsda úr.
Látod a fincsa vas síneket (nyámi-nyámi), de látod azt is, hogy a gazdájuk lelkesen állandóan tisztogatja eléggé el nem ítélhető módon, ezzel akadályozva azt, hogy Te csócsálgatni kezdhesd a ferrumot.
Mit teszel?
Be nézel a sín belsejébe. Nincs huzat, nincs állandó tisztogatás, viszont pára van csend és nyugalom. Igazi rozsda mennyország. - Holnap hozom az asszonyt is - gondolod, és be kvártélyozod magad a sín belsejébe.
Boldogan éltek míg meg nem haltak. Mese vége.
Tehát: A rozsda szinte minden bentről kifele támad. Tehát Te hiába sikálod a vágányzat vasát, ha a sín belsejében vígan él a rozsda tovább.
A megoldás: A sínszálat le kell venni a talpfarácsról és belül is alaposan ki kell tisztítani.
|
(#45970) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 8, 2015 |
|
A Fleischmann ujra csödvédelmet kért. A hajdani alkalmazottak nyugdijköltsége hajtotta a vállalatot a csödbe.
Állitolag a gyártast meg a fejlesztést tovább kivánják folytatni, amennyiben a csödvédelem ezt lehetövé teszi.
A holding öneröböl kivánja kezelni a csödöt, igy átvételre, bezárásra valoszinüleg nem kerül sor.
A cégnek jelenleg 33 munkatársa van, ezeknek kellett volna kitermelni a hajdani kb. 800 alkalmazott nyugdij költségeit, amik az utobbi idöben különbözö külsö beavatkozások hatására drasztikusan növekedtek.
A tervek szerint a jelenlegi munkatársak folytatják a tervezést, de egy más vállalati formában, a bergheimi holding veszi át a gyártást meg a terjesztést.
Fleischmann a legnagyobb tradicioju német modellgyár a hagyományos DC szegmensben és az évi forgalma kb. 15 mill. Euro |
(#45972) róbertke válasza etwg hozzászólására (#45970)
|
Válasz •
|
Aug 8, 2015 |
|
33 ember kitermeli a saját és vezetői fizuját és 800 volt munkatárs nyugdíját? Miről is beszél a mi kormányunk?? |
(#45975) HomA válasza HOTotya hozzászólására (#45974)
|
Válasz •
|
Aug 8, 2015 |
|
A gond az, hogy az állami nyugdíj mellé a FLM egy kiegészítő "üzemi" nyugdíjat is fizet a volt dolgozóknak. Ez egy fakultatív jellegű juttatás, amit a cég vállalt magára - amikor még jól ment az üzlet. Vagyis egy gesztus volt az FLM részéről az immár nyugdíjas dolgozóknak, akik így magasabb nyugdíjat kapnak, mit a hasonló munkát végzett többi nyugdíjas.
A FLM megpróbált megállapodni az illetékes nyugdíjintézettel, de nem sikerült... Mert az mindenkinek jobb, ha a cég csődbe megy, és utána se cég, se kiegészítő nyugdíj.
Mert ugye a szerződés az szerződés, a pénzt viszont a jelenlegi bevételekből kell kigazdálkodni.
A német "HVG" cikke, sajnos németül: Der Spiegel
Szintén németül, de kicsit bővebben: 1zu160 |
(#45977) HOTotya válasza HomA hozzászólására (#45975)
|
Válasz •
|
Aug 8, 2015 |
|
Ez igaz... Ott egy picit másképp van a nyugdíj számolás,mint nálunk....akkor így már érthető a szitu... |
(#45983) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#45974)
|
Válasz •
|
Aug 9, 2015 |
|
A 33 valoban nincs, csak a vállalatnak amelyik alkalmazza öket. Annak a vállalatnak voltak még kötelezettségei a korábbi csödböl ( azota már vagy 11 mill. eurot e célbol fizettek a nyugdijpénztárnak).
|
(#45990) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#45977)
|
Válasz •
|
Aug 9, 2015 |
|
Nem teljesen másképp, csak másképp hivják ill. másképp vannak a definiciok.
Mifelénk is a vállalat befizet a nyugdijkasszába, mindenféle cim alatt ( különben honnan lenne a nyugdijkasszának pénze?). A németeknél ugy van szabályozva, hogy a vállalat a kollektiv szerzödésbe fogja ( a szakszervezet és a vállalat) hogy mit vállal az alkalmazotjai részére és hogyan. (végkielégitések, nyugdijak, betegsegélyzö - kötelezö vállalni, csak a mértéken lehet bizonyos határok között osztozkodni).
Ez a teher örökké a vállalaton ill. a tulajdonosain marad, ezt a terhet legfeljebb el lehet adni, ill. a csödbiztos, amikor egy vállalatot felszámolnak, ezeket a közterheket vasalja be elöször. Igy ha a egy még müködö vállalat tevékenysége és értéke megközeliti felülröl a közteher nagyságát, köteles csödöt jelenteni ( elvben nálunk is). Ennek mellözése már büntény, annak minden következményével.
Láthato a FLM esetében is, hogy igyekeznek a házon belül kitermelni a tartozást, különben akár a bergheimieket és csödbe küldik ( igy volt a másik nagynál is). |
(#46396) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#45859)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2015 |
|
Nos. Szerencsére nincs határidőm, nem kell kapkodnom...
Elkezdődött az egyik emelkedő kialakítása is. Az első két képből is kitűnik, hogy miért nem jó döntés pozdorja lemezből bútorlapból, vagy OSB lemezből készíteni egy asztalt. Ugyanis a rétegelt lemezt az emelkedő indításánál elég két helyen megfúrni, majd fűrésszel kivágni, és a végén megemelni. Így ki is alakul magától az átmenet a sík pálya és az emelkedő között. Ez kivitelezhetetlen pl. OSB lapból, annál nem lehet a "saját anyagából kiemelni" a hegyre vezető pálya alapját.
A harmadik képen az asztal egy pici részlete, közeli képen. Ezzel az ágyazat anyaggal lesz kivitelezve a vágányzat a továbbiakban. Nekem tetszik, pedig még patinálva sincs. A képen látható kavicságy anyag kapható lesz a műhelyben, Z, N, TT és H0 mérethez.
|
|
(#46802) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#46396)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2015 |
|
"Emhatosozni" fogok hamarosan. Megjöttek az alagútkapuk, nekiállhatok hegyet építeni fölé... |
|
(#46806) piltdownman válasza diginewl hozzászólására (#45948)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2015 |
|
Idézet: „Egyenáramú" koromból egyetlen fugi sín sem maradt meg mert kb egy éven belül az összes rozsdás lett. ”
Idézet: „Most DCC-ben vegyítve a két fajta sín (kellett venni egy-két kiegészítőt fugiból) szépen elvan. A fugi tetején nem alakul ki az a bizonyos sötétedés - ami nem rozsda.”
Nem lehet, hogy galván hatás? Egy patikárius jobban ért az alkímiához, mint egy villanyos. |
(#47611) kisKirály hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 17, 2015 |
|
Szolíd kérdésem lenne a tudás birtokában lévőkhöz:
Ki tudná elárulni a roco VT 98-s járműnek a tengelytávját?
Köszönet érte |
(#48263) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 12, 2015 |
|
Megvan a vonat eleje és vége, most már csak közéjük kell pakolni a kocsikat azt "hajrá ami a csövön kifér...."
|
|
(#48296) DZolTTán hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 15, 2015 |
|
Az ESU maga gyártja a mozdonyait, vagy megveszi valakitől az alapot, és azt tunningolja?
Konkrétan ezt nézegetem:
E94
hogy vajon megéri-e a pénzét, ezzel szemben:
ROCO E94
|
|
(#48299) Fordítókorongos válasza DZolTTán hozzászólására (#48296)
|
Válasz •
|
Nov 15, 2015 |
|
Szia Zoli!
Szerintem ez nem átalakítás,hanem teljesen az ESU modellje!
Fémből készült modell,motorosan nyitható pantográfokkal,hanggal, Power-packkal,belső világítással...
A Rocóé műanyagból készült, valamivel egyszerűbb,
de a PLUX22-es foglalattal már a szuper mozdonyok közé tartozik.
Valószínűleg az ESU nem ér + 40ezerrel többet,de különlegesebb modell és ha a pénz nem számít,akkor én rá szavaznék.
(Meg kell hagyni, a Roco is érdemes darab,viszont ha hozzávesszük a Power pack-ot és a nyíló pantográfokat,akkor már az is megütné az Esu árát...)
A Hangjukat is jó volna összehasonlítani,mert egy gyenge hang elrontja az egész összképet. |
(#48301) csíkosháTTú válasza DZolTTán hozzászólására (#48296)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2015 |
|
HobbyTrade alapon vannak. Szerintem ROCO. Ha kell hozzá netán alkatrész, akkor a ROCO egy hét alatt megjön (van, amikor ez két nap!), az ESU supportja meg kritikán aluli.
Egy ügyfelem nem tudom, hogy mire jutott egy hibás ESU E50-nel, de amiről tudok "kalandokat", az is egy kész regény. Az utolsó gyártói álláspont az volt, hogy a gyárba visszaküldve (természetesen a posta az ügyfél hatásköre) kiszerelnek belőle két problémás érzékelőt, és akkor jó lesz, nem fog zárlatot csinálni a váltón. Csak ezzel elveszik egy funkció belőle, amiért meg vastagon felárat kérnek/kértek... |
(#48306) DZolTTán válasza csíkosháTTú hozzászólására (#48301)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2015 |
|
Kicsit én is ettől tartanék, hogy jól hangzik a sok csilli-villi extra, de vajon tényleg működőképes-e, a próbakörön, meg a vitrinben álláson kívül... |
(#48307) DZolTTán válasza DZolTTán hozzászólására (#48306)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2015 |
|
A ROCO dekódere ugye tud ABC fékezést?
És egy-két szabad kimenete lehet vajon, amire pl. fülke világítást lehet tenni? |
(#48308) csíkosháTTú válasza DZolTTán hozzászólására (#48307)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2015 |
|
Ha ez az új ROCO gép, és gyárilag digis, abban ZIMO dekóder van.
A ZIMO oldaláról le lehet tölteni a dekóder teljes használatiját, de az ABC-hez egy gyorsabb út
ide kattintva érhető el. |
(#48311) DZolTTán válasza csíkosháTTú hozzászólására (#48308)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2015 |
|
Köszi! |
(#49581) lakatos46 hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 1, 2016 |
|
sziasztok ide is felteszek egy kérést,,,volna egy fiam aki beteg, HO-s I profilú sineket keresek neki már kapott de sajnos kevés a 2 pályához az asztalára,,,,,,segitsetek kérlek ha tudtok!!!!!!!!!!!!!!!!3 váltó is kellene
köszönet az isten áldjon benneteket |
(#49594) Frankye moderátori
válasza lakatos46 hozzászólására (#49581)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2016 |
|
Légy szíves, és egy kérdést, csak egy helyre tégy fel!
Az ilyen jellegű "kéréseknek" az Apróhirdetési rovatban a helyük. Kérlek, legközelebb ott tedd fel!
A helyesírás, így a nagy kezdőbetűk is, ezen a fórumon alapvetőek, ezt is tartsd szem előtt, légy szíves!
És végül: kérlek, kerüld a sokszorozott írásjelek alkalmazását. Egy felkiáltójellel is értjük, nem kell 16 darab, amint a vesszőből is elegendő egy, hat helyett.
Remélem, a fiad mihamarabb felépül, az egész fórumozó társaság nevében szorítunk Neki!
Köszönöm a megértésed. |
(#49597) lakatos46 hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 3, 2016 |
|
Köszönöm szépen az eggyütérzö szavakat, remélem megtudom épiteni az asztalom,köszönet hogy szóltál sok mindenért, de nézzétek el kérlek,nekem ezt a pár hibát,
Marcinak küldök pár képet,vagy aki megmondja a tipusát a sinnek,én csak azt tudom HO-ás,
s ha valakinek van felesleg kérem adjon meg szeretnék 3db váltot is
Nagyon -Nagyon Köszönöm |
|
(#49604) Frankye moderátori
válasza lakatos46 hozzászólására (#49597)
|
Válasz •
|
Feb 4, 2016 |
|
Még csak annyit, hogy ha válaszolsz valakinek, akkor használd a hozzászólásának fejlécében lévő "Válasz"-t. Ez azért fontos, hogy tudjuk, kinek, mely hozzászólására válaszolsz.
Természetesen semmi gond, nem ismerhetted az itteni szokásokat. Köszönöm, hogy figyeltél rá!
Még egyszer mihamarabbi, teljes gyógyulást a fiadnak! |
(#49605) Váltógyártó válasza lakatos46 hozzászólására (#49597)
|
Válasz •
|
Feb 4, 2016 |
|
Ez Mechano sín, ha jól látom. Talán van egy váltóm ehhez, majd megnézem. Viszont az biztos, hogy a váltón semmi állítómű nincs. |
(#49689) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 10, 2016 |
|
Készítgetem itt a műhelyben az újabb kocsivilágításokat, a "700-as szériát". Az első áldozat a PIKO exkluzív vonat szettje, a Germania F-zug. (PIKO 58112). Ebben egy V200 dízelmozdony van, két 1. osztályú m-wagen, és egy szintén ilyen tipusú félétkező kocsi. Nagyon szépek a kocsik, rénézésre nem is PIKO, sokkal közelebb van a drágább gyártók termékeihez.
Elkezdtem tervezgetni hozzá a panelt, és jééé, mit látnak szemeim: a ROCO 44753 cikkszámú kocsijába megfelelő panel alap elrendezése pont jó hozzá...
Most építgetem be a paneleket, ehhez szét kell szedni a kocsikat. Pár egyszerűsítést leszámítva tiszta ROCO az egész. A kinematika, a forgóvázak rögzítése, az áramvezetés helyei, a belső berendezésen a vezetékek átvezető furatainak elhelyezése, azok mérete, "elrejtésük" fura módon teljesen megegyezik. Úgy látszik Sonnenberg és Bergheim szomszéd városok... |
(#49690) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#49689)
|
Válasz •
|
Feb 10, 2016 |
|
Vagy egy zenész huzza mind a kettönek a talpalávalot.
(Ez sem lenne ujdonság, már régen is voltak modellek, amiknek az eredetét csak sejteni lehetett, hivatalosan soha senki nem volt hajlando ilyen háttér "kooperáciokrol" beszélni).
Nekünk modellezöknek meg kimondottan jo, ha ilyesmi elöfordul. |
(#49691) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#49690)
|
Válasz •
|
Feb 10, 2016 |
|
Az is lehet...
Ezek a "klasszikus" DB-s A4üm kocsik. Rajnát lehet rekeszteni velük amúgy, de szépen mutatnak a pályán a sötétkék festésükkel. |
(#49693) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#49689)
|
Válasz •
|
Feb 10, 2016 |
|
Vettem én már olyan Roco teherkocsit, ami egy az egyben - még a pályaszám is - a húsz évvel korábban gyártott Liliputtal egyezett meg - persze a kinematikát kívéve.... |
(#49694) tumikas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#49691)
|
Válasz •
|
Feb 10, 2016 |
|
A Piko lehet ezért is olcsóbb jó 30%-al nem csak a ráöntött korlátok miatt. |
|
|
2024. Nov, 26. Kedd 9:36:44 |
|
Jelenleg 16 fő olvassa az oldalt |
|
|