|
Modellek, kiegészítők,tereptárgyak stb. festése
|
Témaindító: Csukló, idő: Ápr 13, 2014
Témakörök:
|
|
(#46615) BaTTka válasza csíkosháTTú hozzászólására (#46569)
|
Válasz •
|
Szept 6, 2015 |
|
Nem igazán. Annyit nem ér az egész. Ez csak olyan miből mit lehet kihozni jellegű projekt. Egyébként nem annyira feltűnő, csak a fényesképező gép elég kegyetlen kritikus |
(#46659) BaTTka válasza Fordítókorongos hozzászólására (#46562)
|
Válasz •
|
Szept 7, 2015 |
|
Köszönöm! Igen a Kibri Magirus volt az áldozat.
A festése ugyanúgy készült mint a VW T3-é csak ez még kapott egy bemosást. Ehhez a MIG afrika korps (A.MIG-1001)mosóját használtam.
A templomot meg csak úgy össze fújkáltam pár színnel. Sorrendben homok, égetett umbra és fekete színekkel. A tetőt meg átmostam híg fekete akril festékkel. Bár ez a képeken annyira nem látszik.
|
(#46899) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 16, 2015 |
|
Sziasztok!
Úgy néz ki,lesz valami a hűtőkompresszoros
Airbrush kompresszorból!
Kezdenek összeállni az alkatrészei,nagyon csendesen üzemel (a minikompresszortól is jóval csendesebb),csak nagyobb...
Annak akinek nincsenek hozzá külön kiegészítői,alkatrészei
nem éri meg foglalkozni a témával.
(Én kíváncsiságból vágtam bele,ha már sikerült hűtőmotort szereznem ingyen.)
Még nincs meg hozzá minden,de már elértem árban a Lidl-ben árult
kompresszort és még dolgozni is kell vele...
Egy dologra nem számítottam:
Nyomás alatt nem kapcsol be a hűtőkompresszor!!
Emiatt még szükségem lesz egy "lefújó" mágnes szelepre
+ egy visszacsapó szelepre is,amit a motor és a tartály közé kell akasztani,hogy tehermentesítse nyomás alól a kompresszort.
Úgy kell megoldani,hogy amikor a nyomáskapcsoló lekapcsolja a motort akkor behúzzon a ,mágnesszelep és leengedje a nyomást a motorról,ezért még egy + relére is szükségem lesz.
Ezen a pénzen meg már simán veszek egy olcsó minikompresszort.
Már nagyon belekezdtem,muszáj megcsinálnom,kíváncsi leszek,hogy
milyen lesz. |
|
(#46907) BaTTka válasza Fordítókorongos hozzászólására (#46899)
|
Válasz •
|
Szept 17, 2015 |
|
Nekem semmi ilyesmi nincsen rajta, mégis működik. Mondjuk 8 bar-nál nem biztos hogy bekapcsolna, de nálam 3-nál kapcsol be és 8-nál ki. Simán elindul. |
(#46915) Fordítókorongos válasza BaTTka hozzászólására (#46907)
|
Válasz •
|
Szept 17, 2015 |
|
Szia BaTTka!
Ez még 1Bar-on sem tud bekapcsolni,csak búg a motorja,
ha leeresztem róla a nyomást,akkor viszont indul rendesen.
A tied valami régebbi darab lehet,azok állítólag indulnak szépen
nyomás alatt is...
Az enyémre sajnos biztosan kell az a tehermentesítő szelep. |
(#46918) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#46915)
|
Válasz •
|
Szept 17, 2015 |
|
A mi két kompresszorunk is minden gond nélkül indul. |
(#46920) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#46918)
|
Válasz •
|
Szept 18, 2015 |
|
Sajnos ez van.
Egyébként írják is a hűtős fórumon,hogy az újabb kompresszorok már nem indulnak nyomáson.
Szerintem amiről ti beszéltek az már 10+ éves lehet.
Nincs ezzel baj,nagy nyomást tud,csak majd minden kikapcsoláskor
"tüsszent" egyet és leveszi a nyomást a kompresszorról... |
(#46921) BaTTka válasza Fordítókorongos hozzászólására (#46915)
|
Válasz •
|
Szept 18, 2015 |
|
Nem mai darab az biztos
Ez még eredeti Lehel, nem holmi Zanussi vagy Elektrolux |
(#46929) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 19, 2015 |
|
Sziasztok!
Összeraktam a kompit!
Lassabban fújja teli a tartályt,mint a minikompi,de legalább a tartálya is nagyobbacska.
~10perc alatt csinálta meg a 8Bar nyomást.
Működik a tehermentesítő szelep is,de egyenlőre (mágneskapcsoló hiányában),csak kézzel kapcsolgatva működik.
Tudja valaki,hogy hol kapok a légecset tömlőjéhez való gyorscsatlakozót?
A mágneskapcsolón kívül még az is hiányzik hozzá,hogy ki tudjam próbálni...
Így néz ki: |
|
(#46933) HOTotya válasza Fordítókorongos hozzászólására (#46929)
|
Válasz •
|
Szept 19, 2015 |
|
|
(#46935) Fordítókorongos válasza HOTotya hozzászólására (#46933)
|
Válasz •
|
Szept 19, 2015 |
|
Hát igen,nem volt olcsó móka.
Szerencsére sok mindent tudtam szerezni hozzá,de azért még így is ~15ezret rámértem...
Ha semmim nem lett volna hozzá a motoron kívül,akkor már
~25ezer lenne a költsége neki és még a mágneskapcsolót is meg kell venni hozzá...
(Ettől olcsóbban vettem a Straus minikompresszoromat.)
Igazából csak annak éri meg,akinek minden alkatrésze megvan hozzá.
|
(#46942) enigma válasza Fordítókorongos hozzászólására (#46935)
|
Válasz •
|
Szept 20, 2015 |
|
Szia Korongos!
Mekkora csatlakozó kell? 1/2 collos gondolom nagy. Megnézem 3/8-osom van-e. Bár lehet, hogy még kisebb kell.
Ha nem találok, akkor nézz körül hidraulika-pneumatikai üzletekben, webshopokban, pl. itt:
Gyorscsatlakozó |
(#46943) enigma válasza enigma hozzászólására (#46942)
|
Válasz •
|
Szept 20, 2015 |
|
Ja, és nagyon fain a cucc, irigyellek!!! |
(#46944) BaTTka válasza Fordítókorongos hozzászólására (#46935)
|
Válasz •
|
Szept 20, 2015 |
|
Hmm... azért a Strauss kompresszor ehhez képest sehol sincs. A cégnél olyannal festek, állandóan túlmelegszik, folyton bepárásodik, igaz ez folyamatos üzem mellett értendő. Hobby célokra megfel. |
(#46949) Fordítókorongos válasza enigma hozzászólására (#46942)
|
Válasz •
|
Szept 20, 2015 |
|
Sziasztok!
enigma:
Köszönöm,de azóta már kiderült,hogy a tömlő reduktor végén nincs gyorscsatlakozó,csak egy sima 1/4"-os közcsavar kell hozzá.
Kösz a linket,sok témába vágó alkatrész van náluk...
BaTTka:
Egyetértek,de azért a Strauss szerintem megéri az árát!
(Kompresszort,légtartályt,nyomáskapcsolót,vízleválasztós-szűrős-reduktort,tömlőt,+még légecsetet is kaptam hozzá 23-ért)
Nekem is túlmelegedett,majdnem,hogy égetett a hengerfej rajta, pedig nem sokat használtam,ezért még egy +hűtőventilátorral is el kellett látnom,azóta már nem melegszik túlzottan...
(Azt állították,hogy a melegedés teljesen üzemszerű velejárója.) |
|
(#46952) enigma válasza Fordítókorongos hozzászólására (#46949)
|
Válasz •
|
Szept 20, 2015 |
|
Mivel - gondolom - percenként nem kell leválasztanod a pisztolyt a kompresszorról, így megélhet közcsavarral is, de szerintem azért néha-néha azért (pl. karbantartás, tisztítás ügyben) csak-csak leveszed akkor meg hálás dolog a gyorscsati. A közcsavar után is tehetsz, akár a tömlő pisztoly felé eső végére, és akkor nem kell megbontanod a cuccot. (a pisztolyon mi van? Ha jól nézem az enyémen egy 1/4 collos hollander, de ha üzemszerűen használom valszeg kicserélem gyors csatlakozóra)
A tartály végül is honnan lett? Nagyon jónak néz ki. Nekem IFA, meg vasúti légtartályaim vannak itthon (illetve a műhelyben) azért azzal durva lenne. Elfoglalná a fél erkélyt.
Másik téma:
Tesztelés alatt van egy ígéretesnek tűnő eloxáló lötyi, legalább is alumínium festésének előkészítésére ajánlja a gyártó. Ha alumíniumra jó, akkor jó lehet rézre is.
Ha érdekel később a tapasztalataimról beszámolok Neked. Most valószínűleg egyelőre egy-két alumínium cuccra kell nekem, mert a beszerzési forrásom még a nagykeréből sem tudott kis tételben rézlemezt szerezni, jövő hétre, vagy utána következőre igérték |
(#46956) Fordítókorongos válasza enigma hozzászólására (#46952)
|
Válasz •
|
Szept 20, 2015 |
|
Szia!
A légecseten nekem gyorscsati van ~10x1-es menettel rögzítve,alatta egy "O"-gyűrűvel.
A tömlő egyik végén van a gyorscsati,másik végén pedig a 1/4"-os
hollander,amihez kell majd a közcsavar.
Szerintem nem kell oda is gyorscsatlakozó,bőven jó az a negyedes hollander kézzel meghúzva,úgyis gumitömítés van alatta...
A tartályt használtan vettem 5500-ért.
A szívás az,hogy amint megvettem egyből tudtam szerezni egy 6kilós
poroltót ingyen.
Már mindegy,azért ez jobb is.
Kíváncsi vagyok az eloxáló löttyödre!
Szerintem Alura legjobb a trisó,ha otthon csinálod,elég szép felületet hagy maga után. |
(#46996) Fordítókorongos válasza Fordítókorongos hozzászólására (#46929)
|
Válasz •
|
Szept 22, 2015 |
|
Sziasztok!
Sikerült relét szereznem.
Fullosan működik,most már magától!
Ahogy eléri a beállított nyomást,lekapcsol a kompresszor és ezzel együtt a mágnesszelep nyit,tehermentesíti a nyomás alól (ez egy határozott tüsszentés),amikor pedig éléri az alsó nyomásértéket,kapcsol a kompresszor és zár a mágnesszelep...
Szerintetek mekkora nyomásértékeket állítsak be?
24literes a tartály.
Az alaplemezen kapott helyet a mágneskapcsoló: |
|
(#47233) HarciSün hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 4, 2015 |
|
Tiszteletem!
Régi BTTB-s, eredetileg csíkos nohab mozdonyomat szeretném felújítani külsőleg (is). Narancs 006-os lenne a cél...
Légecsetem (olcsó, alsótartályos típus de úgy ahogy működik) és hozzá kompresszorom van (ill munkahelyi de ez most mindegy)
Vettem Revell 100ml higítót és a következő színeket:
- Revell 7-es fekete
- SM 374 világos szürke
- Matt 32115 sárga sárga
- 32131 (kicsit narancsos piros)
- matt 32102-es színtelen matt lakkot
A piros bár a boltban jó ötletnek tűnt de lehet mégis inkább matt 25-ös kéne a Nohabhoz? vagy valami más ötlet?
Az a tervem, hogy a teljes kasznit zsírtalanítás után telibefújnám egymás után többször egy narancsos színnel, az alvázat szürkével... (vagy előbb fújjam le egy rétegben szürkével alapozás gyanánt?)
Ezután jönne a vizesmatrica (az első pályaszám alá gondolom fekete négyzet háttér maszkolva - ezt még nem tudom hogyan) és az egészre a matt lakk...
Jó az elgondolásom vagy valamit rosszul tervezek csinálni? Illetve kérném a színek ellenőrzését hogy kb jók-e. Eddig csak néhány tartálykocsit fújtam át egyben, ez lenne az első "nagyobb volumenű" festésem.
Köszönöm!
|
(#47234) etwg válasza HarciSün hozzászólására (#47233)
|
Válasz •
|
Okt 4, 2015 |
|
A modelleket qlapbol mindig fényes ( csillogos) festékkel fujom, a feliratozás stb. Után jön az utolso réteg ami egy áttetszö matt/selyemmatt lakk. Ez adta eddig a legjobb felületetet. |
(#47251) HarciSün válasza etwg hozzászólására (#47234)
|
Válasz •
|
Okt 5, 2015 |
|
És a mozdony elülső pályaszám táblájának előbb fekete keretet kell készíteni és arra jön rá a fehér pályaszám, vagy létezik eleve fekete-fehér pályaszám tábla amit "csak" fel kell ragasztani? |
(#47252) csíkosháTTú válasza HarciSün hozzászólására (#47251)
|
Válasz •
|
Okt 5, 2015 |
|
Ha a narancsvörös festést szeretnéd megcsinálni, akkor azon nem volt pályaszám tábla.
Lásd pl. itt.
Ugyanez a gép, pár éve egy zúzott köves vonattal Kispesten a képen. |
|
(#47253) HarciSün válasza csíkosháTTú hozzászólására (#47252)
|
Válasz •
|
Okt 5, 2015 |
|
Nem, a sima narancs 006 lenne a cél (mindenképpen narancs, és azért a 006-os mert ahhoz találtam vizesmatricát készen)
Mozdonymatricák |
(#47254) csíkosháTTú válasza HarciSün hozzászólására (#47253)
|
Válasz •
|
Okt 5, 2015 |
|
Kicsit legörgeted a fotókat a linken, azon ott a narancs 006-os is. |
(#47257) HarciSün válasza csíkosháTTú hozzászólására (#47252)
|
Válasz •
|
Okt 5, 2015 |
|
Idézet: „azon nem volt pályaszám”
Az orrán fekete alapon fehér betűvel akkor az mi...? A kérdésem lényege pedig, hogy a fekete négyzet "alapot" külön kell maszkolással felfesteni és arra a fehér betűket matricával vagy beszerezhető egyben fekete alapon-fehér betűs matrica? (mert eddig csak sima fehér betűs, átlátszó alaposat találtam ami az oldalára jó de az orrára nem) |
(#47261) csíkosháTTú válasza HarciSün hozzászólására (#47257)
|
Válasz •
|
Okt 5, 2015 |
|
Idézet: „... azon nem volt pályaszám tábla. ”
Kiemelés tőlem.
Hamán' teccik idézni engemet, akkó' tessék pontosan csinányi...
Talán félreérthető a dolog, de, ha az első linken a képeket megnézed, akkor a mozdony két végén a pályaszám egy külön táblára van festve, és ez a tábla van felszerelve a kasznira, amennyiben az eredeti, érkezéskori festésű mozdonyokat nézzük (az IMG_5278 képen látszik a 001-n, hogy mire gondolok).
Amit Te szeretnél festeni gépet, az a 006-os, a narancsvörös érában. (Ilyen festésű gép látható az IMG_4237 képen.) Nos, ezeken nincs pályaszám tábla. Természetesen pályaszám, az van, de nem külön táblán van felszerelve a kasznira, hanem csak fel van festve a mozdonyra. |
|
(#47262) HarciSün válasza csíkosháTTú hozzászólására (#47261)
|
Válasz •
|
Okt 5, 2015 |
|
... Oké
Tehát a kérdés akkor (továbbra is) az, hogy a narancs Nohab orrán lévő pályaszámot (fekete alapon fehér betűk) hogy szokás csinálni.
Előbb a fekete négyzet alap festése gondos maszkolással és arra a fehér nyomatú átlátszó vizesmatrica VAGY
Létezik eleve fekete alapon fehér nyomatos vizesmatrica amit egyben fel lehet ragasztani - ha igen akkor hol?
Köszönöm! |
(#47263) hkrisz79 válasza HarciSün hozzászólására (#47262)
|
Válasz •
|
Okt 5, 2015 |
|
Kedves HarciSün!
Én tudok segíteni vizesmatrica nyomtatásban. Átlátszó nagyon vékony fóliára dolgozok, fekete és fehér egyszerre nem probléma. Írj egy privát üzenetet ha gondolod.
Üdv.
Hkrisz79 |
(#47271) HarciSün válasza hkrisz79 hozzászólására (#47263)
|
Válasz •
|
Okt 5, 2015 |
|
Üzenet ment!
Közben egy kis színkavalkád...
Íme az eredeti BTTB Nohab és mellette 3 Revell szín. Teljesen egyik sem passzol igazán (talán az első a leginkább) viszont ezzel az összes beszerezhető festéket beszereztem... Melyik legyen szerintetek? (vakuval és vaku nélkül is fotóztam) |
|
(#47272) HarciSün hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 5, 2015 |
|
Azt hozzátenném még, hogy azt persze én is látom, hogy a modellre az első festék színe hasonlít a legjobban, de a neten fellelhető képek alapján valahogy nem egyértelmű nekem hogy nem-e a második legyen-e mégis... A piros szín élőben inkább a csíkos Nohab színére hajaz, maga a szín nagyon tetszik de nem tudom mennyire lenne idegen egy modernebb gépen végül... |
(#47299) HarciSün hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 6, 2015 |
|
Két Revell festék keverésével egész jó színt tudtam kikeverni, viszont kifújva csúnya cseppekben szóródik, nem terül szépen.
Ilyenkor mi a teendő? Több/kevesebb levegő/festék, tobb/kevesebb higító...? |
(#47314) Fordítókorongos válasza HarciSün hozzászólására (#47299)
|
Válasz •
|
Okt 7, 2015 |
|
Szia!
Én használok időnként Revellt...
Több hígító kell oda,vagy az eredeti Revell hígító,de nem tudom pontosan,hogy mire gondolhatsz.
Más hígítót használva a revell festékhez,jártam úgy,hogy apró golyócskákba állt össze a kifújt festék,kellett neki a bazidrága eredetije...
Olyan 1,7 - 2,0 Bar-on szépen fújható,ha nagyobb nyomásra van szükséged,akkor még mindig túl sűrű lehet a festéked.
Azt az említett színtelen matt lakkot nagyon durván hígítani kell,hogy használható legyen.
Én a matt festékeket is kerülöm,nehezen terülnek,rosszul tapadnak, jobbak a tapasztalataim a selyemfényű (SM),vagy a fényes cuccokkal.
|
(#47360) HarciSün válasza Fordítókorongos hozzászólására (#47314)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2015 |
|
Igen, a fényes festék és a több hígító lesz a megoldás. A mostani fújás már jobb de ez meg nem fed elég jól itt-ott kilátszik a sötét műanyag színe, úgyhogy ezt is levakarom...
Valószínűleg a nyomást is csökkentenem kell mert 2 bar-nál nagyon "dúvad" módjára jön a festék, pár mozdulattal kellene tökéleteset csinálni ami nem mindig jön össze. (a sarkoknál van, hogy "bebőrösödik")
Sok gyakorlás kell ehhez is... |
(#47361) etwg válasza HarciSün hozzászólására (#47360)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2015 |
|
Egyik legnagyobb hiba, ha fekete müanyagra fujod a festéket. A müanyagot, föleg akkor, ha többszinü a festés vagy világos szinü mindig semleges alapozoval kell elöbb befujni ( szürke, fehér). Az arra fujt szin maradando és hiteles, (nem keveredik az alappal).
Ha tul higitod a festéket ( az nem baj), akkor 2-3x kell fujni, közben hagyni megszáradni ( ami ilyen esetben alig pár perc), és akkor látod holl kell még fujni ( mélyedések falai stb.). Igy kapsz legvékonyabb réteget. |
(#47362) HarciSün válasza etwg hozzászólására (#47361)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2015 |
|
Igen, az előző rontott festésnél (ott a szín nem stimmelt) előbb lefújtam világos szürke spray-el és így a homogén felületen jobb lett a festés. Most gondoltam kihagyom az alapozást - nem is lett jó.
Most újra leszedtem a festéket, lealapozom és úgy fújom. Megpróbálom most kisebb nyomáson hígabb festékkel. Tanulgatok... |
(#47364) HarciSün válasza HarciSün hozzászólására (#47362)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2015 |
|
Na azt hiszem a 3. festésre kb olyan ami (számomra) elfogadható. Persze messze nem tökéletes de mint arra rájöttem: gyakorlás, gyakorlás...
Világos szürke alapozás, hígabb, narancsosabb keverék és csak kb 1,5 bar nyomás már kezelhetőbbé tette a fújást, ami kellett is.
Kicsit pirosabbat akartam ugyan de akkor meg nagyon besötétült, úgyhogy ez már így marad. Ha belsőleg is sikerül ezt teljesen rendbe hoznom és lesz még lelki erőm akkor nekiállok a másiknak is... |
|
(#47377) reszelozsir válasza HarciSün hozzászólására (#47364)
|
Válasz •
|
Okt 10, 2015 |
|
Nekem tetszik
Belsőleg meg csak ajánlani tudom az átépítő készletet. Olyan mintha lenne egy új mozdonyom Elgondolkoztam egy digitális előkészítésen, hátha megtűrnék egy-egy modultalin is |
(#47378) etwg válasza reszelozsir hozzászólására (#47377)
|
Válasz •
|
Okt 10, 2015 |
|
Nekem is.... |
(#47473) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 13, 2015 |
|
Azt hiszem jó nagy szintet léptem a fényezés terén! Természetesen ezt az eszközre és nem a tudásra értem, mivel beszereztem egy Pap László féle négyhengeres kompresszort. Ez a legújabb modell, nagyon brutál! A levegőmennyiség szállítása háromszorosa a kicsinek, és négy literes tartálya van! Viszlát nyomásra várakozás |
|
(#47475) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#47473)
|
Válasz •
|
Okt 13, 2015 |
|
Jo kis masina!
|
(#47654) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#47473)
|
Válasz •
|
Okt 18, 2015 |
|
Komoly gép!
Gondolom kicsit hangosabb,mint az egyhengeres változatok...
Azóta már nekem is sikerült kipróbálnom a tákolmányomat!
A 24L-es tartálynak köszönhetően egyszer sem kapcsolt be a ~10 perces teszt alatt,a másik a kis 3Literes tartályával vagy 8-10 alkalommal biztosan bekapcsolt volna.
Szerintem a tiedre is rakhattak volna nagyobb tartályt,hogy ritkábban kapcsoljon be,de mondjuk akkora légszállítással már tartály nélkül is simán tudná amit kell...
Vagy még többet is! Akár 2-3 légecsetet egyszerre!!
Mennyiért adták?(Nem találtam a honlapján.)
Lehet szó H0e nyomtatható váltósablonról?
A Váltós rovatban nem válaszoltál.
Üdv.:korongos |
(#47655) imi972 válasza Fordítókorongos hozzászólására (#47654)
|
Válasz •
|
Okt 18, 2015 |
|
|
(#47656) Fordítókorongos válasza imi972 hozzászólására (#47655)
|
Válasz •
|
Okt 18, 2015 |
|
Ezt mindig elfelejtem. Köszönöm!
Azért Váltógyártó sablonjait jobban kedvelem. |
(#47751) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 20, 2015 |
|
Sziasztok!
Elkezdtem tesztelni "élesben" a hűtőkompresszoromat!
A c50-esem kaszniját vettem célba vele.
Hirtelen ugrottam neki,mielőtt beszéltem volna szakértővel,ezért alaposan fel lett cserélve a festések sorrendje.
Azóta már kiderült,hogy alapozás után az alvázkeret frontjaival kellett volna nyitni,sárga alappal,utána következeik az oldalsó pirosok festése,ezek után jött volna rá a fekete csíkozás + a járdák feketéje kitakarva és csak a legvégén kellett volna a mozdonysátor zöldjét fújni.
Ehelyett én elsőre telibe fújtam a zölddel...
Ebből is látszik,hogy kezdő gyerek vagyok.
Most már mindegy,kitakartam és lefújtam az alváz frontjait fehérrel,hogy fedje a zöldet és csak utána mentem rá a sárgával...
Most szárad,aztán majd megy rá a piros,és legutoljára a sráfozás és az oldali járdák kitakarása,majd a fekete fújás.
A kiegészítőket ecsettel gondoltam lekenni.
Most így áll a dolog: |
|
(#47753) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#47751)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2015 |
|
Szép!
A sorrendel nem egészen értek egyet. Az teljesen rendben van, hogy világos szinnel kell kezdeni, ezért nekem nem ül a fekete ezek közé. Azt talán ecsettel festeném vagy fekete filctollal huznám meg. |
(#47756) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#47753)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2015 |
|
Szia!
A feketét azért tenném a zöld elé,mert az oldali "járdákat"sokkal könnyebb kitakarni,mint a zöld motortér kallantyúkkal tarkított részét,
ott szerintem rizikós,hogy átfújás lenne az eredmény.
Most,hogy így alakult már muszáj úgy csinálnom,a fekete az utolsó rész lesz... |
(#47757) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#47654)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2015 |
|
43e; új modell, még nincs kiplakátolva; küldtem! |
(#47779) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#47757)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2015 |
|
Köszönöm.
Le is lesz fújva,majd ha egyszer összerakom... |
(#47787) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#47756)
|
Válasz •
|
Okt 22, 2015 |
|
Akkor megint másképp csinálnám. Elöször lefujnám az egész modellt alapozo szürkével majd feketével. Majd lefedném a járdákat (amiknek feketén kell maradniuk) majd az egészet átfujnám ujra szürke alapozoval. A száradás után jöhet a klasszikus sorrend a világostól a sötétig. A fekete takarását csak a legvégén venném le. |
(#47813) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#47787)
|
Válasz •
|
Okt 23, 2015 |
|
Szia!
Lehet,hogy jó lesz a festési sorrended,majd legközelebb kipróbálom!
Viszont sikerült a célegyenesben elszúrnom.
A fekete csíkozást nem sikerült rendesen kitakarni...
Tök sokat dolgoztam vele,illesztgettem a takaró csíkokat,végül mégis átfújás lett az eredménye.(A felszerelt kiegészítők környékén fújtam át a feketét a sárgára.)
Béna lett,szerencsére sikerült lemosnom szintetikus hígítóval.
Következőre majd a kezdeti,fekete-piros festését csinálom meg fehér hűtőráccsal,ott nehezebb lesz hibázni,a legkényesebb kitakarás rajta a fellépők körül lesz,de az sem vészes...
Majd a második mozdonyom lesz a Zöld,sárga-fekete csíkozással.
Akkor majd utólag fogom felragasztani rá a fellépőket és főleg a ütköző-vonókészülék tokját,ami nagyon zavarta a csíkozás kitakarását.
Erre gondoltam:
|
|
|
|
2024. Nov, 23. Szo 3:05:52 |
|
Jelenleg 15 fő olvassa az oldalt |
|
|