Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       327/437    
(#47448) angyal.marci válasza rwirtz hozzászólására (#47447) Válasz Okt 13, 2015
Vagy visszahozhatná a MÁV-os szergejt, esetleg mai gúnyában.
(#47449) palwolf válasza csíkosháTTú hozzászólására (#47446) Válasz Okt 13, 2015
A Roco valószínűleg látta, hogy a Piko milyen sikereket ért el a TT-s DR-es dízelgépeivel (főleg a német piacra gondolok itt); ezt a bevált stratégiát próbálja most leutánozni a bergheim-i gyártó, úgy tűnik próbálnak biztosra menni. Szerintem. Ráadásul az árcímke is stimmel, olcsóbban lehet majd hozzájutni mint a Tillig féle modellhez.
(#47450) hzs922 hozzászólása Válasz Okt 13, 2015
Üdv mindenkinek!

Én eddig csak olvastam a blogot. Van akivel már találkoztam is.

Itt vagyok Usti Nad Labemben és megnéztem GPSen Sebnitz csak 62km.
Azon gondolkodom mivel holnap még ráérek, délben át megyek oda és megnézem a gyárat, múzeumot és a boltba is mennék vásárolni.
Most néztem a Roco tartálykocsikat és van köztük akciós is(pl.: a Mávos tartály 25Euro)

Kérdés érdekel e valakit valami. Akit igen Küldjön e-mailt.

Majd elfelejtettem Pesten lakok És november 1.-ig Csehországba leszek, de csak holnap tudok oda menni.
Üdv: Zsolti
(#47451) angyal.marci válasza hzs922 hozzászólására (#47450) Válasz Okt 13, 2015
Sebnitz a Tillig faluja. Lehet, hogy van oTT modellbolt, ami nem csak Tillig modelleket árul, de szerintem a konkurencia nincs olyan közel a gyárhoz. Igazam van, vagy mellébeszélek?
(#47452) hzs922 válasza angyal.marci hozzászólására (#47451) Válasz Okt 13, 2015
Szia!

Itt az oldal: http://www.mbs-sebnitz.de/gueterwagen/l/manufacturer=roco/scale=1-120.html?p=1

Elnézést a Mávos tartály nem 25 hanem 35 euró. A többi Új tartálykocsi 25 euró.
(#47453) etwg válasza rwirtz hozzászólására (#47447) Válasz Okt 13, 2015
Nem jöhetett ki, mert a jelenlegi gazdasági szemlélet azon alapszik, hogy tönkre kell tenni a konkurenciát ( mégha beledöglünk is ). Figyeld meg minden gyár a másikat figyeli, és megprobálja elötte lerohanni a piacot. Ez a hajtomotor meg a filozofia is, hogy végén mindenki bajba kerül az a mai döntéshozokat abszolut nem érdekli.
(#47454) palwolf válasza rwirtz hozzászólására (#47432) Válasz Okt 13, 2015
Szevasz,
Sajnos az említett vagonok valóban nem léteznek a Tillig által kiadott formában. Az általam látogatott német nyelvű fórumon írták, hogy a Transcereal-os vagonok állnak legmesszebb a valóságtól (kb úgy, mint a Roco féle Máv-os tartályvagon), az Enviloc-os pedig 'majdnem sikerült', ott alapvetően csak a főkeret színe nem stimmel (feketének kellene lennie).
(#47457) csíkosháTTú válasza angyal.marci hozzászólására (#47451) Válasz Okt 13, 2015
A Sebnitz-i modellboltban azért van minden, ami TT, bárki is gyártja...
(#47459) csíkosháTTú válasza palwolf hozzászólására (#47449) Válasz Okt 13, 2015
169€-ra írja a Roco weblapja, ez nem sok különbség...

Bocs!
Elnéztem, a ROCO 119€ lesz, a Tillig az 164,90€, de van.
(#47463) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#47457) Válasz Okt 13, 2015
....plusz "Z" -től "Kertvasútig" minden méret Mester
(#47477) ModELiTT válasza angyal.marci hozzászólására (#47415) Válasz Okt 13, 2015
Tudod a lámpással óvatosan kell bánni,nehogy valakinek a szemét
meg károsítja,a verődő fény !!
Amúgy köszönöm magam és társam nevében a pozitív véleményeket !!
(#47478) TTfan hozzászólása Válasz Okt 13, 2015
Lehetne TILLIGnél, ROCOnál, PIKOnál is 1-1 kérdőív arról, hogy a jelenlegi modellválasztékukban megtalálható modellek mely vasúttársaság színeiben legyenek elérhetők. A cégek ezt preferálják, hiszen egymás után jelennek meg olyan vagonok, melyek maximum feliratokban hasonlítanak az 1:1 méretarányú társaikhoz képest. Lásd ROCO Máv tartály, vagy TILLIG nemrég említett vagonjai.
Egy másik kérdőív meg arra vonatkozhatna, hogy milyen új formájú modellek megjelenését szeretnék a TT-sek.

Tudom, pici a TT-s piac és talán a magyar jellegű modellekre az igény is, valamint hogy bilibe lóg a kezem. De abban biztos vagyok, hogy valaki(k) segít(enek) súgni a cégeknek a magyar piacot illetően, mely modellekre lehet nagyobb a kereslet. Vagy legalább azt tudatja(ák) a cégekkel, milyen modelleket szeretne(ének) ő(k).

Naszóval nála(uk) kellene lobbizni a BTTB klub tagjainak (is). Ha jól gondolom, a klubnak lehet 200-250 tagja, akik közül talán sokan aktívan vásárolnak is (vagy vásárolnának számukra érdekes modellek megjelenése esetén). Szerintem legalább őket érdemes lenne meginterjúvolni, milyen modelleket látnának szívesen még a gyűjteményükben. Talán még annyit is elárulnának, hogy melyikből mennyi darabot szándékoznának beszerezni. Ezt a listát központilag el lehetne juttatni a gyártóknak, aztán ők azt kezdenek vele, amit akarnak. De ekkor legalább látnák azt, mit szeretne tőlük az a pár TT-s vásárló és nem az lenne az újdonság katalógust lapozgatva az ember gondolata, hogy ez a modell meg kinek fog kelleni ebben a formában...

Nem ismerem a cégek döntési mehanizmusát, azt sem tudom hogy szondáztatják-e valamely országban a vásárlókat igényfelmérés címén. Szerintem érdemes lenne, persze csak akkor ha a cégeknek számít a vásárló véleménye és a pénztárcájából kinyerhető pénz.
Nem az kellene legyen - megint csak szerintem - az érdek, hogy a konkurenciát tönkre tegyék, hanem az hogy picinyke TT-s piacunk egymással akár összefogva is felvirágoztassák.
AMEN
(#47479) ModELiTT hozzászólása Válasz Okt 13, 2015
Egy kis apróság,ami Zoli barátom asztalán megfordult,egy kis időre !

2015. TEMOFE...jpg

2015. TEMOFE...jpg
 
(#47482) rwirtz válasza palwolf hozzászólására (#47454) Válasz Okt 13, 2015
Világos...Azt nem értem, hogy kiguglizott fénykép alapján lehetett volna olyan vagont csinálni az Enviloc festéssel, ami valóban létezik (lásd az előbb csatolt kép) és az is pont ugyannyiba került volna...Csak többen megvennék...Gondolom, a Tillig a marketingest kb. egy kozetikai cégtől vehette föl. Szomorú.
(#47483) saetta válasza rwirtz hozzászólására (#47482) Válasz Okt 14, 2015
Ha tudom, hogy eddig fenn leszel, újra hívtalak volna este 9-kor...

(Vagy a török meccs után)
(#47484) saetta válasza TTfan hozzászólására (#47478) Válasz Okt 14, 2015
"valaki(k) segít(enek) súgni a cégeknek a magyar piacot illetően, mely modellekre lehet nagyobb a kereslet"

Nos, hát igen. Lehet, hogy súgnak, de hogy hogyan lehetett GySEV Szergejt kihozni MAV-os helyett, nem tudom.
Valaki nagyon rosszul súgott...
Úgy tudom, hogy nem itteni közös barát volt, úgyhogy nehogy magára vegye.

Végül is forradalmak is törtek már ki azért, mert a tanácsadó nem tudta, mit akar a nép, csak azt, hogy tanácsadónak lenni az valami...

Az tuti, hogy ezt régi formájú NoHAB-ot hangos verzióban se erőltettem volna, de ne legyen igazam. Vagy inkább legyen.

Üdv:

SAetta
(#47486) saetta hozzászólása Válasz Okt 14, 2015
Kedves Topictársak!

Modulok építésére, illetve digitalizálásra átcsoportosítandó forrásaimat,
eladásra kínálom egyes TT modelljeimet.

Most az apróba tettem fel pár mozdonyt ide:
SAETTA eladó TT mozdonyok

Jelenleg mozdonyokat kínálok, de lesz pár eladó teherkocsim is a közeljövőben - utóbbiak elsősorban ROCO / PIKO tolófalú kocsik.

Közvetlenül is kereshettek.

Üdvözlettel:

Bencze Zoli (SAetta)
(#47491) hoTTo válasza TTfan hozzászólására (#47478) Válasz Okt 14, 2015
Ezen kár rugózni, ez megint egy olyan dolog ami százszor előkerült már korábban.
A Tillig várja az ötleteket, én már nem egyszer küldtem nekik listát arról, hogy mit szeretnénk. Persze azt nem kötik az orromra, hogy a GYSEV Cargo Eas kocsi, vagy a GYSEV Halbi szett, vagy a narancs Nohab az én javaslatomra készült e el, de ezek többek között benne voltak a listámban.
A Tillig frissen megjelent éves nagy katalógusában 6 oldalon szerepel magyar modell (MÁV-GYSEV), oldalanként 4-5 darab. Ez nem elég? Pár éve csak 3-4 "modellünk volt" összesen.
Persze azt tudomásul kell vennünk, hogy nálunk sokkal kevesebb az olyan vasúti jármű, ami formára megfelel egy német variációnak, mint például a cseheknél és néhány száz darab kedvéért nem fognak új formát fröccsönteni. Ha pedig a forma hibádzik, akkor sokan lefitymálják a modellt, ezzel pedig vevőket veszíthet a gyár, tehát megintcsak nem fog formát új formát gyártani. A legutóbbi Club aktuellben írták, hogy egy új mozdony kifejlesztése micsoda horribilis összeg (most nincs nálam az újság nem tudom idézni), ekkora pénzek a mai piacon nagyon nehezen mozdíthatók meg.
Aki súgni akar a gyárnak, az vegye a fáradtságot, gyűjtsön anyagokat, fotókat (de nem olyat amin távolról csak egy halovány MÁV felirat látszik, hogy aztán a hibás REV dátumon lehessen anyázni ha megjelenik a modell), rajzokat és küldje el nekik. Azt ne várja senki, hogy hatalmas köszönet nyilvánításokat fog kapni válaszul, talán választ sem kap az emailre, de lehet 1-2 éven (vagy 3-4) belül megláthatja a javasolt modellt a katalógusban. Az átfutási idők is nagyok, a gyár kapacitása, erőforrása is adott, egy új modell kiadása akár éveket is várhat a sorára. Ha valaki egy táblázatot akar szerkeszteni "előrendelési" darabszámmal, nosza rajta, senki nem mondta hogy nem lehet. Csak csinálni kell.
Ha pedig egy modell "móricka", akkor nem kell megvenni, ennyi. Az hogy egy festés pontosan úgy létezik e a valóságban mint a modellen, vagy pl. a VTG logó is kéne a kocsira, manapság követhetetlen dolgok. Cégek jönnek-mennek, kocsikat festenek át 1-2 évente.
(#47494) sunocske válasza hoTTo hozzászólására (#47491) Válasz Okt 14, 2015
"Cégek jönnek-mennek, kocsikat festenek át 1-2 évente."

A kedvencem, amikor az (ex) Transcereales kocsikból összeállított húszkocsis irányvonat megáll Cegléden, és végigmenve szerelvény mellett vagy négy-öt különféle cég kocsijait vélem felfedezni. VTG, Ermewa, Trenitalia, KVG, C.T.C, Millet, ATIR Rail... És gyakran csak valamilyen, a kocsi alapszínére távolról hasonlító festékkel le van fújva a Trancereales logo, meg a szegecsszámlálók legnagyobb örömére még a pályaszám egy-két számjegyét, esetleg a kocsi sorozatjelét átírják. De van, hogy utóbbiban is csak egy-két betűt

Sőt, olyat is láttam, hogy a kocsin VTG logó volt, míg az üzembentartó kód F-ERMW, azaz Ermewa S.A.
(#47497) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#47444) Válasz Okt 14, 2015
Jörg az a német modulos barát, aki a legutóbbi MÉ-n is itt volt. (MÉ = Múzeumok Éjszakája)
(#47498) masTTertape válasza angyal.marci hozzászólására (#47451) Válasz Okt 14, 2015
Te Marci! Az asszonynak szokás mondani, hogy előbb gondolkozzon, aztán beszéljen.
Nem egy anyagban számoltunk már be arról, hogy Sebnitzben konkrétan két modellbolt is van egymás tőszomszédságában. A vicc az, hogy éppen egy olyan utcában, ahol alig laknak, csak a gyár van.
A Modellbahn Galerie a gyár saját üzlete, ott a múzeumi rész alatt (tudod ez az a ház, amit a fotókon egy alagútból kijövő gőzössel ábrázolnak)
Itt minden újdonság és régebbi modell kapható tulajdonképpen UVP-n, illetve csomó leértékel, display akciós és más modellek is vannak. Sőt alkatrészek, fődarabok és különkiadások is vannak. Jellemzően csak Tillig termékek, de pl. a gyár előtt álló V15-ös mozdony már PIKO gyártmány, de tilliges cikkszámon.

Tőlük kb. 25 lépésre ott van a MBS, azaz a Modellbahnshop Sebnitz. Ez az üzlet a "kis Tillig" boltja. Michael Tillig ugyanis a tulaj. Korábban saját, kisszériás gyártóként is jelen voltak, ahol a Tillig által nem publikált, egyedibb szériákat adtak ki. Mostanra inkább webshopként üzemelnek, hiszen éves szinten összesen talán 2-3 nap van, amikor oda vevő is betéved. Persze eltekintve tőlünk, vagy Hosszú Lajoséktól, akik elvetemült időben tudnak ott megjelenni.
De a boltjukban minden van, ami lehet. Persze sokszor van, amikor nincs az, amit keresünk.
Az, hogy mennyire konkurencia a gyárnak, nem tudom, hiszen a kínálat nagy részét onnan rendelik.
(#47499) masTTertape válasza rwirtz hozzászólására (#47482) Válasz Okt 14, 2015
A Tillig teljes felső menedzsmentje úgy 4-5 éve az LGB-től jött át. Jelenleg egy befektetői cég viszi a vezetést úgy, hogy többnyire Nürnbergől delegáltak oda menedzsereket. Így a cégvezető és a legfontosabb vezetői állások kicsit messze vannak a cég eredeti szakmaiságától. Tegyük hozzá, hogy Herr Kopp, a főnök pl. jár ide Magyarországra is és szereti a vasutat, ergo ért a dologhoz.
A gyártmányfejlesztés és a marketing két külön osztály, de összefüggnek. Nagyon sok tervet adtunk le mi is a fejlesztésnek, de a technikai kivitelezés mellett át kell menni mindennek a vezetőségen, hogy egyáltalán és milyen formában éri meg azt az adott modellt gyártani. Talán éppen ezért kell meghozniuk olyan döntést is, hogy valami, menyire kell hogy eltérjen a valóságtól, hisz elképzelhető, hogy egy pl. fekete főkeret jelentősen drágítana a modellen. Akár csak amiatt, hogy éppen a más színűből gyártottak le jó sokat.
(#47500) masTTertape válasza TTfan hozzászólására (#47478) Válasz Okt 14, 2015
Igen, Ottó hozzászólását tudnám kiegészíteni.

Az emailekben elküldött mindenféle kívánságlista tulajdonképpen semmit nem ér, hiszen a cégek elérhetősége nyilvános, így oda bárki, bármi beírhat.
A kereskedők kapcsolattartása egy fokozattal jobb, ezért volt, hogy tavaly itt jártak a gyártó képviselői és végigjárták az összes hazai üzletet, webshopot. Ilyenkor természetesen begyűjtenek minden ötletet, hallottam még elég elvetemült elképzelésekről is.
A legjobb megoldás pedig a nürnbergi vásár. Ott személyesen lehet találkozni a cég vezetésével, képviselőivel. Előre egyeztetett időpontban lehet tárgyalni és ilyenkor kaphatják meg azokat a dokumentációkat, amik alapján elkezdhetnek egy-egy újabb fejlesztést.
Nürnbergbe kijárnak a legismertebb üzletek vezetői és mindenki a saját szája íze szerint egyeztethet a gyártókkal. Bizony vannak itthon olyan cégek, akik a nyitott kereskedési gyakorlat ellenére mégis kizárólagos ügyletekbe tudnak keveredni. Az erősebb kutya @@szik elv alapján, főleg H0-ban sok ilyen szitu van. Mivel a TT annyira kicsi piac, ezért sem a kereskedők, sem pedig a gyártók nem törik szét magukat a magyar piacért. Az "azt kaptok, ami van" elv mentén zajlanak a fejlesztések.
Tegyük hozzá, hogy van a hazai modellpiacnak egy "utazó nagykövete", aki lehengerlő stílusával és kétségtelenül kifogástalan nyelvtudásával minden gyártónál helyzetben van és valamilyen saját ötletfolyam mentén adogatja át az elképzeléseket. Sajnos ezek nem mindig tükrözik a piac elvárásait.

Szóba került a Roco Gysev Szergej. Sajnálatos módon tavaly pont erre a megbeszélésre utaztam Bergheimbe, amikor ellopták minden holmimat, így nem vehettem részt a találkozón. Telefonon hívtak, hogy ez a terv. Azonnal mondtam, hogy eszükbe ne jusson, inkább a MÁV átmeneti festés, vagy a mai legyen. Ok, meglátjuk volt a válasz, erre kijött így, ahogy láthatjuk. Erre, akkor mit mondjak?

És, amiről ugyancsak beszéltünk már. Ok, 200-250 fős a regisztrált klubtagság. Kb. ugyanennyi van még, akik nem tagok, de TT-znek (lásd facebook közösségek), vannak páran, akik hardcore gyűjtők, ők nem szívesen csatlakoznak közösségekbe, de tudottan minden pénzt megadnak egy-egy ritkább modellért. De így sem beszélhetünk ezres nagyságrendről, mint akár a csehszlovákoknál, vagy a lengyeleknél. Még a németeknél is jó, ha összesen vannak kétezren.
Egy gyártó manapság 250 db-tól bármit megcsinál - ha van rá igény és fizetőképes megrendelés. Azaz, ha szeretnénk egy BTTB felirattal megnyomott bármilyen kocsit, akkor azt 250 db-ban legyártják, de előtte fizessük ki a tétel felét, majd átvételkor a maradékot.
Tegye fel a kezét, aki bevállal egy ilyen beruházást! Jó dolog így klubba tömörülni, közöset akarni, együtt álmodozni, de senki nincs, aki a közösség szempontjai alapján finanszírozna bármit is. Az meg többször bebizonyosodott, hogy adódott egy rendelési lehetőség, nagyon sokan rárepültek, majd amikor megjött, fizetni kellett volna, akkor érdekes módon a fele eltűnt. Hirtelen másra kellett a pénz, stb. Egy Desiro-nál ez meg nagy bukta volt. És biztos vagyok benne, hogy egy 6-8 ezres kocsinál se vállalná be senki szívesen.
De saját elképzelésű modell kell? Ha nem formaújdonság, akkor tessen megszervezni, hogy legyen rá min. 250 igény. Ezektől be kell szedni az 50%-ot, azt a pénzt kezelni kell, majd le kell szervezni a gyártóval a projektet. Aki adott előleget, az már nagy valószínűséggel nem lép vissza. Ha mégis, akkor kisebb a bukta, mert pénzt vissza nem kap.
Ezt ezidáig egyik hazai kereskedő sem tudta bevállalni, mert sehol nem adtak el egy modellből ennyit. Hogy szervezzék közösen? Ugyan már! Itthon? Kizárt.

És még egy. A Roco-nak van egy ún. területi képviselője, aki járja itthon a boltokat, összeszedi az igényeket. Ő elvileg látja a piaci igényeket, de érdekes módon "fent" a gyártmányfejlesztésen másként gondolkodnak. Most akkor mire jó ez?

Az tény, hogy a Tillig katalógusban nagyon jó a magyar arány és legyünk türelemmel, idővel a kis ajándékok, együtt sörözések majd meghozzák az eredményt.
(#47501) hoTTo válasza masTTertape hozzászólására (#47500) Válasz Okt 14, 2015
Idézet:
„tavaly itt jártak”

Röpül az idő! 2013 őszén voltak itt
(#47502) masTTertape válasza hoTTo hozzászólására (#47501) Válasz Okt 14, 2015
Tyű, tényleg!
(#47505) GABA TT hozzászólása Válasz Okt 14, 2015
Köszönöm szépen a sok pozitív véleményt!
Kicsit vitatkoznék, szoktak visszafele felvontatni gurító dombon legalábbis Békéscsabán, saját szememmel láttam. Sajnos van pár hibája ennek a dombnak, eredetileg csapágyazatlan kocsikra és kalapsínre építettem. Most már rövid az asztal, bele kell toldanom!
Kicsit más téma: Ismét apróságok születnek.

CAM02333.jpg
 
(#47506) angyal.marci válasza GABA TT hozzászólására (#47505) Válasz Okt 14, 2015
Egy éve mondtad, hogy a dombra direkt kiszuperált mozdonyt teszel, aminek nem baj, ha leesik. Ott is volt egy német tolatós. Most miért volt ott egy csöri?

Kisdízel lesz?
(#47507) etwg válasza GABA TT hozzászólására (#47505) Válasz Okt 14, 2015
A tisztességesen megtervezett guritodombon kizárt, hogy szerelvénnyel visszafelé lehessen menni. A mozdony még ugy ahogy felkapaszkodik ( az sem mindig), de vagonokkal nem.
Persze ez modell szempontbol mellékes. Ha valoban visszafelé is kell menni vagonokkal akkor arra egy körüljáro vágány szolgál.
(#47508) GABA TT válasza etwg hozzászólására (#47507) Válasz Okt 14, 2015
Nem vitatkozom!
Én azok közé tartozom akiknek semmi köze nincs az igazi vasúthoz és biztosan nincs igazam ebben a kérdésben hiszen nem értek hozzá.
Remot Dácsia húzott fel előttem vagonokat amit utána gurítgattak talán 10-12db vagont. Mivel pár méterre álltam onnan ezért úgy gondoltam létezik ilyen is. Mivel holnap kezdődik a békéscsabai kiállítás majd a mozdonyvezető barátaimat kifaggatom. Lehet túl sokat ittam és olyat is láttam amit nem kellett volna. Ez már kész para....

Gurítódombot modulosok tudnának jól élethűen modellezni hagyományos asztal nem való erre.

Sajnos én is bele estem abba hibába "A kevesebb több lett volna,,
Az én asztalkám messze elmarad Lezlinilzen alkotásától abba már bele törődtem, hogy a poros nyomdokába sosem fog érni!
Igaz az első indíttatás az volt, hogy az épített mozdonyaimat megfelelő nyúzó próbának tudjam alá vetni, erre alkalmas is.
Most már szeretnék belőle valami szépet kreálni igyekszem is, de be kell látnom, ehhez kell valami érzék, hogy a megfelelő összhangot megtaláld és ne essen át az építő a másik oldalra.
(#47509) TTfan válasza hoTTo hozzászólására (#47491) Válasz Okt 14, 2015
Idézet:
„...küldtem nekik listát arról, hogy mit szeretnénk.”

Gondolom a többesszám alatt a hozzátok beérkezett összes javaslatot, igényt érted, nem csak a saját ötleteiteket.
A lista mellé fényképet még tudnék küldeni, viszont pályaszámok és egyéb részletek tekintetében nincs ismeretem. Majd megkérdezem valamelyik gurut.
Tillignek próbáltam küldeni javaslatot, lehet előbb-utóbb lesz belőle valami... Gondolom, hogy nagyobb számú érdeklődés esetén nagyobb az esély bármely modell megjelentetésére (főleg ha egyszer már volt is a kínálatban az adott modell sok évvel ezelőtt - itt fejlesztés nem szükséges, csak a festéshez, tamponozáshoz használt eszközöket kellene elővenni).

Félreértés ne essék, nagyon is örülök neki, hogy már 6 oldalnyi magyar vagon van a piacon csak Tilligtől. A mondandóm lényegét nem a darabszámra helyeztem, hanem hogy elsősorban olyan modellek jelenjenek meg, melyek nagyobb keresletet elégítenek ki. Ha nincs felmérés, mi alapján tudja bármely cég, mennyi darab fog elkelni pl. a Zoli által is említett 330 EUR-os Nohab mozdonyból, vagy az 500 EUR-os 01212-es Nohab + 3 EAS szettből? Kiadja csak úgy, aztán csak lesz valaki, aki veszi tőlük? Saját felmérésükre támaszkodva készíthetnének olyan modellt, amilyet a modellezők/gyűjtők többsége is szeretne.

Ha a modell nem hasonlít sem formájában, sem festésében az eredeti mozdonyra/vagonra, attól még lehet, hogy fogy. Hogy épp mennyire jött be a "móricka" modell, azt max. a gyártó látja utólag. Szeretnék én is 100%-ban leképzett modellt TT-ben, de nem akadok fenn azon, ha rossz a pályaszám / alvázszín. Ha zavarna, valószínűleg felhagynék a TT-vel és off méretben gyűjtögetnék.
(#47510) TTfan válasza masTTertape hozzászólására (#47500) Válasz Okt 14, 2015
Idézet:
„A kereskedők kapcsolattartása egy fokozattal jobb, ezért volt, hogy tavaly itt jártak a gyártó képviselői és végigjárták az összes hazai üzletet, webshopot. Ilyenkor természetesen begyűjtenek minden ötletet, hallottam még elég elvetemült elképzelésekről is.”
A kereskedők ebben az esetben honnan veszik az ötleteket, ha a vásárló/modellező azt nem jelzi nekik, ők meg nem kérdezik? Vagy ebben az esetben a saját javaslataikat adják át a gyártó képviselőinek?

Idézet:
„A legjobb megoldás pedig a nürnbergi vásár. Ott személyesen lehet találkozni a cég vezetésével, képviselőivel. Előre egyeztetett időpontban lehet tárgyalni és ilyenkor kaphatják meg azokat a dokumentációkat, amik alapján elkezdhetnek egy-egy újabb fejlesztést.”
Egyéni találkozón egyéni javaslatokkal megkeresett cégek esetén vélhetően nem a modellezők jórészének a véleménye/igénye megy át a gyártó felé. Ahogy Te is írod:
Idézet:
„...van a hazai modellpiacnak egy "utazó nagykövete", aki ... valamilyen saját ötletfolyam mentén adogatja át az elképzeléseket. Sajnos ezek nem mindig tükrözik a piac elvárásait.”

Voltak esetleg korábban jelzések irányába a klub részéről részéről, amitől függetlenül mást közvetített a gyártók felé, vagy teljesen a saját és közeli modellező köre általi modellekre ad csak le igényt?

Roco GySEV Szergej szerintem nem probléma, hogy elérhető, igaz az első publikált képhez képest megváltozott rajta 1-2 dolog mire megjelent. A mai festésű továbbra várományos.
(#47512) sunocske válasza etwg hozzászólására (#47507) Válasz Okt 14, 2015
Azt hiszem, hogy most vitába kell szálljak veled. Tisztelem és becsülöm a munkásságodat és tudásodat, viszont a gurítódombra való felhúzás témájában sajnos tévedsz, és ezt nem hagyhatom szó nélkül, mivel egy kicsit túlzottan kioktatóra sikerült a hozzászólásod.

Nem egyszer, de nem is kétszer volt szerencsém megtapasztalni Ferencvárosban, hogy a rossz helyre gurított elegyet (egy fogásban akár 10-15 kocsit) a gurítódomb líráján keresztül húzták fel a tolatómozdonnyal, hogy aztán a megfelelő vágányra irányítsák át. De láttam már olyat is, hogy egy 20 kocsis vonatot húztak át ugyanitt.

A korábban tárgyalt székesfehérvári állomáson is van (volt) gurítódomb, de az ott inkább csak egy kis "púp" volt, egyetlen hosszú kihúzóvágánnyal. Ez a domb arra elegendő volt, hogy éppen csak annyira gyorsítsa meg a kocsikat, hogy aztán benn a teherpályaudvaron saruval (vagy a már benn álló szerelvények végével) kényelmesen meg lehessen fogni a kocsikat.

Én elhiszem, hogy elméletileg a gurítódombok menetiránya kötött, és előírás szerint csak tolni szabadna rajta, de az élet nem mindig ezt igazolja.
(#47516) GABA TT válasza angyal.marci hozzászólására (#47506) Válasz Okt 14, 2015
Igen így van, de a kiszuperált már teljesen kivan, legjobb esetben leugrik a sínről mint egy táltos paripa , na meg a végén erdősítettem így kevésbé vannak veszélyben a dolgaim a gyermek kezektől. Gyereknapon némi pusztítást végeztek rajta mert ilyenkor megengedem hogy felváltva a gyerek irányítsák kicsit akik kitartottak és ott maradtak az utolsó óráig, most megúsztam minden gond nélkül. Persze voltak helyzetek amikor felszisszentem, de hála égnek elengedte. Úgy vettem észre nagyon kulturált látogatók voltak aki figyeltek a legkisebbekre.
(#47517) etwg válasza sunocske hozzászólására (#47512) Válasz Okt 14, 2015
Nem vitatom, hogy sok guritodomb (már) ilyen, de nem ez a normális állapot. Már korábban is megbeszéltük, hogy nem kell okvetlenül a kivételeket modellezni, hacsak nem egy konkrét állomást modellezünk.
(#47518) etwg válasza GABA TT hozzászólására (#47508) Válasz Okt 14, 2015
Nem is vitaképen mondtam, lásd lejjebb, csupán azért, mert egy nem tipikus mozgást lehet látni, amibe a szakemberek bele szoktak kötni, és ezt jo szem elött tartani. ( vagy legalább gondolni rá és ha kell, legyen kéznél egy magyarázat).
Ahogy Sünöcske is irta, bizonyára van ma már sok olyan hajdani guritodomb, amiken a mai modern mozdonyok gond nélkül még megrakott kocsikkal is viaszirányba átmennek ( a domb valamikor gyenge gözösökre volt épitve közbe meg még el is aüllyedt).
Amugy sajnos ilyen hibába mindenki beleesik. Én is megépitettem valamikor egy nagy mozdonytelepet foditokoronggal, 16 állásos fütöházzal, mégsem lett olyan amivel orákig lehetett szorakozni, mert a vonatra, állomásra már nem volt hely... Élvezet volt épiteni, de vonatmozgásokra alig volt jo.
(#47519) hoTTo válasza TTfan hozzászólására (#47509) Válasz Okt 14, 2015
Idézet:

Gondolom a többesszám alatt a hozzátok beérkezett összes javaslatot, igényt érted, nem csak a saját ötleteiteket”

Yes. Vagy legyek stílszerű, mondjam, hogy Ja?
Najó nem feltétlen az összes javaslatot, tudnak elég cifra dolgokat kitalálni egyesek, de a javát, ami szerintünk is megoldható, elküldtük.

(#47521) HarciSün válasza GABA TT hozzászólására (#47516) Válasz Okt 15, 2015
Én mint laikus néző nagyon szívesen elnézegettem a gurítódombos elegyrendezést. Nagyon látványos és jó megoldás, elismerésre méltó, hogy modellben ez meg lett valósítva működőképesen! Ilyet én máshol, mástól még nem láttam.
Továbbra is csak gratulálni tudok hozzá!

(és köszönöm a beszélgetést és a tanácsot mozdonyjavítás ügyben - jelentem bevált és működik!)
(#47522) saetta válasza TTfan hozzászólására (#47510) Válasz Okt 15, 2015
Elnézést, kicsit hosszú leszek, de szeretném én is alátámasztani itt 1-2 aktív fórumtársunk véleményét:

Szerintem pont nem jó embereknek kezdtél el itt kérdőjeleket dobálni. Még ha nem is nekik szántad. Úgy értem, Gábornak és Ottónak igazán nem lehet szemrehányást tenni az igényeink képviseletével kapcsolatban. És szerintem amúgy nincs is értelme ennyire beleszaladni az indulatokba.

Ha figyelmesen elolvasod Gábor hozzászólását, akkor láthatod, hogy van(nak) ezen a körön kívüli más ember(ek), akik talán informálisan befolyásolnak dolgokat, miközben soha nem beszéltek velünk, a kicsi piac talán nagyobbik részével.

Sok helyen van ez így a világban sajnos.

De felhozhatnám azt a példát is, hogy konkrétan úgy említettem egy igényt egy gyártónak, hogy 200 modell előfinanszírozására tettem is (magánemberként) ajánlatot, de messze nem ütötte meg az ingerküszöbüket.

Néha nekem is furcsa, hogy a piacba gyűjtőként összesen beletett jelentős invesztícióim szinte semmit sem érnek, ha kifele a véleményem szeretném elmondani.

Úgy is mondhatnám, hogy furcsa, hogy pl. a NASDAQ (a világ legnagyobb tőzsdéje), vagy a hazai tőkepiac egyes vezetői hamarabb komolyan vesznek, mint egy német modellcég marketingasszisztense egy nyilvános vásáron.

Ha jobban hinnék a piacban, akkor akár ki is vásároltatnék egy ilyen céget. DE (FONTOS!) én sem hiszek annyira a piacban, hogy pl. egy kisszériás hazai modellen túli jelentősebb üzleti tranzakción akárcsak elgondolkodjak.

----
És ismét kiemelném például Ottóékat, akik FOKOZATOSAN, azaz LÉPÉSRŐL LÉPÉSRE eljutottak oda, és eljuttattak minket oda, hogy minden évben több egyedi MÁV-os limitált széria jelenik meg különböző kocsikból kulturált kiadásban - korrekt eladói (gyártói) hozzáállással.

Mellettük pedig van 2-3 olyan mérettársunk, aki szintén igyekszik a helyi lehetőségek keretein belül fokozatosan kiszolgálni mindnyájunkat kisszériás modellekkel. Ez sokkal jobb helyzet, mint 15 éve.

És az említett modellek:
Én (sajnos?) eljutottam oda, hogy ha a ROCO pl. nem csinál narancs M62 Szergejt, ha a TILLIG nem újítja meg a NoHAB-ot, hanem, a régi kaszniba tesz hangos dekódert, akkor megkérek egy ismert hazai jókezű mestert, hogy csinálja meg nekem. És ráadásul szebben megcsinálja, mint ahogy a ROCO / TILLIG csinálná, és mivel neten vagy akcióban olykor olcsóbban beszerzek hozzá egy alapmodellt, a végén megáll nagyjából annyiban, amennyiért azt a bizonyos gyárit megvettem volna, - ha lett volna....
És lesz hozzá mástól esetleg jobb hang, és a jelenlegi piaci helyzetet nézve valószínűleg az is kedvezőbb áron.
A konkrét esetben a ROCO-nál a 2016-os újdonságlappal fogyott el a türelmem.

A fentiek miatt persze, ha mégis kihozza majd a nagy gyártó, akkor már nem veszek tőle, és akkor majd azt hiszi, hogy "na ugye igazam volt, nem is fogy belőle annyi"... Bezzeg a zöldből vagy a kékből. Pedig pont azokat vettem meg akciósan átfestetésre

Nos akkor most már éppen csak a javított MÁV TRAXX-ra várok... hmmm....
És várok, mert lassan megtanulom én is ezt a fontos modellezői erényt.

Üdv:

SAetta
(#47524) saetta válasza sunocske hozzászólására (#47512) Válasz Okt 15, 2015
Most mondjam azt, hogy én mindig azt hittem, a fehérvári a sztenderd megoldás? Mert ugye én onnan jövök
Viszont ott lett volna a sarusnál menőbb, automatikus lassító megoldás, csak emlékeim szerint a szomszédos lakótelepi közönség nem tolerálta a csörömpölést.

Később meg jelentősen visszaesett a rendezőpályaudvari forgalom is...
(#47525) saetta hozzászólása Válasz Okt 15, 2015
Tisztelt topictársak!

Készülök a következő rövid bejegyzésre pár napja, csak a windows 10 sikeresen blokkolta számítógépes kísérleteimet e pár kép és a hozzájuk társuló gondolatok közreadására:

Múlt szombaton (véletlenül, mert az autópályán hajtv a hidakra kitett reklámokra figyeltem fel) Riedben jártam, Ausztriában, Passautól nem messze.

8 (vagy 9?) kisebb nagyobb csarnokban tartották az éves MODELLBAUMESSE rendezvényüket.
Ebből egy nagy csarnok szólt a modellvasútról, a többi katonai, hajómakettek, legok, autóversenyek, repülőshow vagy éppen műszaki eszközök árusítására szolgált.

Nagyon szimpatikus rendezvény, összességében egy esős napon a TEMOFESZT rendezvénynél nagyobb, érdekesebb (bár modellvasúti oldalon valamivel kisebb) kínálattal. Napsütésben azért a TEMOFESZT javára billenhet a mérleg a kinti programok miatt.
9 EUR a felnőtt jegy, de az osztrák vasút kombinált jegyet is kínál az ország bármely pontjáról (talán 16 EUR-ért ! - talán ez csak az OBB kártyásoknak)

A csatolt pár képen a bajor TT klub asztala, a későbbieken egy H0-s modul (amit elsősorban a sokvégényos tároló hurokállomásokról vezényelnek), egy téli H0-s asztal és egy két egyéb kedvcsináló kép látható.

Üdvözlettel:

SAetta

Még egy apróbb észrevétel:
- Egy kisebb csarnokban kulturált közegben viszonylag olcsón (2.000 Ft alatt) is lehetett étkezni

IMG_5926 (3).JPG

IMG_5928 (3).JPG

IMG_6016 (4).JPG
 
(#47526) saetta hozzászólása Válasz Okt 15, 2015
További képek - a harmadik TT-ben nem volt, de így szebb is :

IMG_5946 (4).JPG

IMG_5958 (4).JPG

IMG_5975 (3).JPG
 
(#47527) saetta hozzászólása Válasz Okt 15, 2015
és még kettő:

IMG_5962 (4).JPG

IMG_5973 (3).JPG
 
(#47528) saetta hozzászólása Válasz Okt 15, 2015
utolsók (elnézést ha 1-2 kicsit OFF volt)

IMG_5983 (3).JPG

IMG_5989 (2).JPG
 
(#47529) TTfan válasza saetta hozzászólására (#47522) Válasz Okt 15, 2015
Szia!

Nincs részemről semmiféle indulat, szemrehányás (ha esetleg úgy jött volna le kommentjeimből). Feszültséget sem szándékozok generálni.
Amiatt tettem fel Ottónak és Gábornak a kérdéseket, mert róluk tudom, hogy több javaslatot továbbítottak már modellek megjelentetésére a gyártókhoz, amik egy része gyártásba is került. Lehet más is hasonlóképp cselekedett már korábban, de arról nincs ismeretem.
Egyszerűen csak szeretném megérteni, hogy milyen szempontok alapján hozzák/hozhatják a döntést a cégek és milyen információkra alapozva adnak javaslatokat a kereskedők. Valószínűleg ők sem tudnak konkrétan a gyárak döntési szempontjairól, viszont nálam biztosan bővebb ismeretekkel rendelkeznek ezen a területen (is).

Amennyiben a lobbizó ember(ek) neve ismert, ha tudja valaki, legyen szíves küldje át privátban. Mondjuk egyikükre van tippem. A modellekkel kapcsolatos megkeresést talán nem utasítja(k) vissza.

A kisszériás modellek készítőinek / készíttetőinek hálás köszönet jár mindannyiunk részéről. Nekem is van pár olyan modellem, melyek Tőlük származnak és a jövőre vonatkozva is várható megrendelés számukra.
(#47530) kombi válasza HarciSün hozzászólására (#47521) Válasz Okt 15, 2015
A gurító az egy érdekes feladvány TT-ben.

Évek óta töröm a fejem a témában, korábban a BTTB, mostanában Tillig vágányanyaggal és járművekkel kísérletezve. Általában 4-6 irányvágányos rendezőben gondolkodtam, ez még megvalósíthatónak tűnt otthoni méretekben is.

A buktát ott látom, hogy ha nem is modellhű sebességgel (annál jóval gyorsabban) guruló kocsikkal, de valamennyire üzemképes gurítót akarok csinálni, ahol a legtöbb kocsi azért többé-kevésbé képes végiggurulni legalább az irányvágány kétharmadáig, akkor olyan lejtviszonyok szükségesek, hogy attól viszont a kocsik az irányvágány elejére túlságosan is nagy sebességgel (átszámolva kb. 2-300 km/h) érkeznek.

Telítettebb irányvágány esetén, amikor már az irányvágány felében/első harmadában is kocsik állnak a vágányon, a ráütközési sebesség már elfogadhatatlanul nagy lesz.
Az ütközés következtében vagy az álló kocsisorból egy-kettőt, vagy az érkező kocsi kerékpárját/forgóvázát kiemeli a kapcsolók rugózata a vágányból.
A nagyobb ívsugarú geometria és a legtöbbször már kinematikás kapcsolójú kocsik egyre nagyobb szóródást mutató futási tulajdonságai csak cifrábbá tették ezt a helyzetet, a kocsik sebességének különbözete csak növekedett.

A konklúzió mindig az volt, hogy a gurítás sebességét valamilyen módon szabályozni kellene, azaz valamilyen működőképes vágányfék lenne szükséges, még ha nem is valamennyi irányvágányon, de legalább az elosztókörzetekben...

Na és ez volt az a pont, ahol eddig mindig megálltam a gondolkodásban.
(#47531) angyal.marci válasza kombi hozzászólására (#47530) Válasz Okt 15, 2015
Idézet:
„a kocsik az irányvágány elejére túlságosan is nagy sebességgel (átszámolva kb. 2-300 km/h) érkeznek.”
Látod, nálunk ilyen ütközések vannak, és mégis egyben marad a kocsi is, meg úgy minden.
Én abban látok egy megoldást, ha a vágány alá olyan erősségű mágnest raksz, hogy attól épp nem áll meg a vagon, de kellő sebességgel továbbgurul. Minden tengely mágnesezhető, minden új forgóváz is, tehát lassulás várható. Valahogy így képzelem el: (móriczkarajz). A kis piros bumszlik a fékező mágnesek. Persze ez így nem élethű, de lassít. Ja és a legjobb az elektromágnes, hogy szegény gurító mozdonyt ne kínozzuk a felmenetelben. Felmegy a vonat, bekapcsolod a fékező elektromágneseket, legurul az összes kocsi, kikapcsolod, és a mozdony is mehet lefelé.
OFF N-ben unokatestvérem és kocka bátyja arra gondoltak, hogy a vágány alá érzékelőket raknak és fékező elektromágneseket. A gurításkor a rendszer érzékeli, hogy melyik kocsi indul el, ez milyen hosszú, és melyik vágányra megy, és a mágneseket beállítja úgy, hogy a már bent álló vonat végére épp hogy csak ráguruljon a kocsi. Ötletes, nem?

Móriczkarajz.jpg
 
(#47532) saetta válasza kombi hozzászólására (#47530) Válasz Okt 15, 2015
Én nem álltam meg a gondolkodásban és jövő év első felében meg is csinálom.

Semmi mágnes, semmi érzékelő, de remélem működni fog.

Persze azt (mint a rendes vasútnál is) illik majd tudni, hogy egy adott kocsi mennyire nehéz és mennyire gurul, illetve hogy meddig akarom majd gurítani.

Üdv:

SAetta
(#47533) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#47531) Válasz Okt 15, 2015
Nagy mestere a modellvasutnak a néhai H. Kurz professzor ur az 50-es években foglalkozott a témával a drezdai közlekedési egyetemen. megoldásairól könyveket is irt. Abban kivesézi a guritodomb modellben valo megvalositását. Nekem volt szerencsém találkozni vele és látni az egyetem terepasztalát, lenyügüzö és nagyon bonyolult volt (csakis a kiválasztott és átalakitott vagonok lehettek guritva). Akit érdekel a téma elolvashatja a könyvekben - néha elökerül valamelyik antikváriumban. Tételei és számitásai a mai napig érvényben vannak.
Pontosan az itt elmondottak miatt igen nehéz élethüen megoldani a feldatot.
A kocsik futása messze nem egyforma, a tömegük sem.
A nagyvasuton sem egyszerü a feladat ott is mérik a kocsik tömegét, és a számitogép méri a sebességét és kezeli a fékeket. A modellvasuton a kocsik jelentös hányada a fékezés után nem igen fog ujraindulni (nincs a kis tömeg miatt elég energia), és messzemenöen kevesebb mozgási energiával rendelkezik mint a valodi megfelelöje. A váltokon is sokkal nagyobb a surlodás, igy azokat csak nagy sebességgel lehet leküzdeni.
Egyet lehet még tenni, ami a nagyvasuton is elöfordul (Hamburg-Moschen), egy vagonmozgato szerkezet a lirán, ami a hamarabb leállt vagonokat összenyomja.
A modellben ez aránylag egyszerüen megoldhato egy mozgo mágnessel a vágányok alatt amik a szabadon állo vagonokat elviszik a többihez.
Szoval nagyon fel kell kötni ama nadrágot egy ilyen terv megvalositásához.
Ha érdekel valakit kitárgyalhatjuk részletesebben, mi az oka, hogy nem ugy gurulnak a kocsik a dombrol mint kellene.
(#47534) TTfan válasza angyal.marci hozzászólására (#47531) Válasz Okt 15, 2015
Csak ötletelés szintjén elektromágneseket akár nemcsak pontokban fékezésre, hanem teljes hosszban mozgatásra (hasonlóan etwg által említett funkcióra) is el lehetne helyezni. És konkrétan nem a gravitáció által gurulna le a vagon, hanem a mágnesekkel tetszőlegesen szabályozható sebességgörbe szerint állítható a legurulás sebessége és hossza (pl. mágnesvasút).
(#47535) masTTertape válasza TTfan hozzászólására (#47509) Válasz Okt 15, 2015
Tamás, most a legrégebbire válaszolok, de beleszövöm a későbbi hozzászólásokat is.

Cseppet sem degradálva Ottóék szerepét, de hozzájuk hasonlóan a többi kereskedő is bőséges kívánságlistával látja el konkrétan a Tilliget, és lássuk be ezek közt is van pár elvarázsolt elképzelés. A gyártónak az a dolga, hogy ezeket begyűjtse, jó képet vág hozzájuk és aztán teszi a dolgát. Vannak kiemelt piacok, vannak ellátott piacok és vannak azok, ahova minden egyebet el lehet szórni, mert az ottaniak bőségesen megelégszenek a piros mozdony, kék kocsi, integető kalauz kombóval, számukra nem fontos az egzakt vasútmodellezés, vagy gyűjtés. Oda nagyon jó a freelance, vagy móricka modell, sőt a nem igazán valóságszerű színösszeállítás. A magyar piac valahol a középső és ez utóbbi kategória között van. Az okokat ismerjük, ezerszer volt már róla szó. Magyarán, hiába a sok, szakmailag még meg is alapozott ötlet, ott van egy üzleti terv és ami azt elbír, az meg is valósul.
Ja, ide szúrom be, hogy pár nappal ezelőtt felmerült a kérdés, hogy mennyibe kerül egy fejlesztés. Nagyjából 500 000 euró egy gőzmozdony megalkotása, tokkal vonóval. Ez annyit tesz, hogy 2000 db-ot minden további nélkül el kell tudni adni belőle ahhoz, hogy bejöjjön a bruttó inveszt. Ekkor van nullán a cég, de mint sokan mások, ők is profitra termelnének. Mondjuk egy BR50 alapú mozdonyból simán el lehet adni 3-4 ezret is az európai piacon.
De mindannyian tudjuk, hogy a szakág gazdasági mutatói ennél jóval árnyaltabbak. Ezért nem is bonyolódnék bele.

Említed a 330 eurós digit Nohabot. Tudomásom szerint ez lett az 500 eurós szettből. Rákérdeztem most Marienbergben, hogy ez meg most akkor mégis hogy. A marketinges ismerős csak annyit mond, hogy "majd meglátjuk". Tehát igazad van: kihoznak valamit, aztán reménykednek. Annak ellenére, hogy számtalan módon megkapták már a jelzést, hogy ez a piac nem fog tudni és nem fog akarni 100 000 ft-ért hangos modellt venni akkor, amikor az alapmozdony 40 ezer és egy valóban jó, mondjuk Digitools hangos dekóder meg 19 ezer bele. Még akkor sem, ha az új digit mozdony más pályaszámú. És a három eas kocsit meg 20-ért várki megveheti hozzá.

Az említett "utazó nagykövet" egyébként a klub tagja és bizonyos fokig neki volt köszönhető a Desiro annak idején. (kérdezted privátban a sztorit, itt mondom el) Csíkos is és ez az úriember is gyűjtötte az igényeket, ami elég jó arányokat mutatott. Aztán elkerült a gyárhoz és elkészült a modell. Tegyük hozzá, hogy ez csak egy tamponváltozat volt, hiszen maga a típus pár éve akkor már elég jól szerepelt a piacon.
Amikor itt volt az idő és át lehetett venni, akkor - nem meglepő módon - igen sok visszalépés történt, azaz elég nyögvenyelősen ment az értékesítés. Ezt megfejelte egy állítólagos történet is, ami szerint valamelyik hazai forgalmazó hamis cégadatokkal próbált beszállni a buliba, ami a Tillignél kiderült, így ők hamar lefújták a további produkciót. Nem tudom, hogy 100 alatt, vagy fölött jött-e ki akkor a sorozat, de az biztos, hogy kicsivel később a Modellkit is próbálta eladogatni, de osztrák címről, ebay-en keresztül....

Amit én tudok az ötletelésről: jó pár olyan modell megszületésénél voltam jelen, ami a pontos dokumentáció átadásával, folyamatos kommunikációval jutott el odáig, hogy tényleg a boltokban volt az adott kocsi. Igaz, ezek zöme H0 méretű, mert hiszen ott jóval kiszámíthatóbbak a piaci reakciók.
Példának okáért a mi méretünkben mostanában megjelenő Es magyar kocsik is egy több éves nyűglődés eredményei. Akkoriban az volt az ötlet, hogy legyen ilyenből egy 250 db-os hármas szett széria. Erre húzták a szájukat, meg jött a szöveg, hogy valaki finanszírozza meg, stb. Mint ahogy a display akciós projektből sem lett semmi, ez is inkább átalakult a fokozatosan adagolt egyes megjelenésekre. Tegyük hozzá, vásárlói szempontból ez talán jobb.

Zoli barátom befektető ajánlata nem egyedüli a területen. Ugyanannak a gyártónak más, német referenciákkal rendelkező üzletember ajánlatát is eljuttattuk, mégsem kellett az sem.
Ne feledjük, hogy a németek teljesen más logikával gondolkodnak, mint mi magyarok. Nekem még nem sikerült rájönnöm ennek a nyitjára...
De talán éppen emiatt nem világos számunkra, hogy milyen szempontok alapján alakul ki egy-egy éves szortiment.

Egyébként ugyanígy örök kérdés a párhuzamos fejlesztés.
Nyáron meg lett lengetve, most meg látjuk is a konkrétumot, hogy a Roco kihozta a DR V100-ast, megannyi változatban. Kétségtelen, hogy egy nagyon hálás téma - inkább, mint a 424-es TT-ben. (konkértan ezzel is viccelődtünk a fejlesztési igazgatóval tavaly...)
Ugyanis ha van egy bevált modell, amiből már ezer millió készült, akkor miért is kell egy másik gyártónak újból feltalálnia a spanyol viaszt? Nem adnak kézzelfogható választ!!!!
Talán abban bíznak, hogy a piac (még) elég nagy ahhoz, hogy elférjen ez is.
Ott van a BR38-as. Mindkettőt, a Roco-t, meg a Tillig-et is lehet már látni extra akcióban. Előbbit talán sűrűbben. Ilyenkor mit mondjon az, aki a megjelenés hetében megveszi csiliárdokért, majd egy év múlva feleáron is hozzájuthatna?

Lehet agyalni mindezek sokáig és koptathatjuk a billentyűt.
De én is azt mondom, amit Zoli: a türelem a legjobb barátunk.
Lapozás       327/437    
Frissek
  2025. Jan, 22. Sze
8:02:40
  Jelenleg 192 fő olvassa az oldalt
Hirdetés