Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       334/437    
(#47974) róbertke válasza angyal.marci hozzászólására (#47967) Válasz Okt 28, 2015
1984 -ben még megvolt
(#47975) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#47966) Válasz Okt 28, 2015
Ja, erről hallottam én is, hogy az USÁ-ban is van belőlük
(#47976) TTKacsa válasza angyal.marci hozzászólására (#47836) Válasz Okt 28, 2015
Kicsit visszatérve a maradék sínekre. Reggel megyek suliba és kiszúrtam, hogy Istvántelek mh. mellett egy őrház udvarán a szőlőlugast is egykori sínek tarjták. Nem tudom mekkora termésre számított, de jó stabil lehet.
Szóval Marci, a lehetőségek tárháza végtelen.
(#47979) sunocske válasza TTKacsa hozzászólására (#47976) Válasz Okt 28, 2015
Az nem a várható terméshozam miatt van sínből, hanem gazdasági megfontolásból (magyarul: ez volt ingyen)

Ahogy az sem véletlen pl., hogy a '90-es években a vasutasok többségének dízel autója volt
(#47980) masTTertape válasza angyal.marci hozzászólására (#47970) Válasz Okt 28, 2015
Drága BaráTTom,
Rád is nagyon rád férne, hogy eljárj modultalálkozókra.
Konkrétan Gabitó állomás után a hurokra vezető Y váltó átkapcsolása ezzel a kapcsolóval történik. Mind mechanikus, mind pedig elektromos módon. A kapcsoló kis szárát átfúrtam, kapott egy Z huzalt, ami mozgatja a váltót, a kontaktus pedig a polarizálást végzi. Amikor jön a vonat, akkor vezetője fogja és kapcsol egyet, így a lehető legegyszerűbben zajlik a váltóvezérlés.
(#47981) masTTertape válasza sikumegalifter hozzászólására (#47950) Válasz Okt 28, 2015
Működik a modulomon, meg lehet majd nézni a találkozón.
(#47982) angyal.marci válasza róbertke hozzászólására (#47974) Válasz Okt 28, 2015
Kinek a pap, kinek a papné... mi átkoztuk a román vasat, ezek meg veszik.
(#47983) sikumegalifter hozzászólása Válasz Okt 28, 2015
Elsősorban is köszönet mindenkinek a szóbeli és képes illusztrációkért
Sok dolog vált világossá számomra
Vennem kell néhány új szerszámot
Most összedobtam valamit csak úgy ez a drót elég jónak tűnik amit a Viessmann sorompó mellé adtak bár nem tudom ez jó e váltót állítani. Jól felmelegítettem és beledugtam a kapcsolóba ki se jön onnan bár ez elég barbár munka majd finomított rajta A mozgató huzal azt meg a virágboltosok használják elég kemény,de kell valami hüvely neki mert kicsit hajlik.

Mikor lesz modultalálkozó mostanában?

DSC_0608.JPG
 
(#47984) terkoz válasza kombi hozzászólására (#47961) Válasz Okt 28, 2015
Ahogy kombi is írja ez más méretarányban épült.
N nagyvasúti tároló állomás.
Kialakítása folytán, lévén mind két oldalon váltókörzet, átmenő állomásként is beépíthető.
Ahogy a képeket kerestem, szembesültem a ténnyel, hogy ez 2009-ben épült. Az óta megjárt egy jó pár kiállítást.
Megtekinthető volt az idei Temofeszten az N méretarányú modul összeállításban.
üdvgyuri

IMG_2111a.jpg

IMG_7980a.jpg

tároló_2014_...jpg
 
(#47985) angyal.marci válasza TTKacsa hozzászólására (#47976) Válasz Okt 28, 2015
Jó ötlet! TTomi egyszer azt mondta, hogy megtanít fát építeni, megtanulok akkor szőlőt is csinálni, és akkor lesz ez is. Köszönöm a megfigyelést!
Én a csepeli hévvel járok, de sínszálat "nem rendeltetésszerűen" használva csak félredobva látok meg beszúrva a földbe a vágány mellett. Gondolom a tábla (il)legálisan lejött róla.
Kerítést is láttam sínből. Mi meg a diót törjük egy kb 30 centis darabon.
(#47986) angyal.marci válasza masTTertape hozzászólására (#47980) Válasz Okt 28, 2015
Na igen... csak mikor is vannak a modultalik? Nekem nem valami jó időben. De amit tudok, nézegetek, online is meg - ha épp arra járok - kiállításon is. Gabitót is láttam már kb háromszor, egyszer a tavalyi Múzeumok éjszakáján (adtál is vezetni egy "Csörgős ingát", szerelvényhiány miatt Gigant+két német halbi volt az összeállítás), de a vezérlést nem néztem.
(#47987) terkoz válasza terkoz hozzászólására (#47984) Válasz Okt 28, 2015
A túlsó váltókörzet már motoros állítású, lévén 4 méterre van.

20150828_210...jpg

kapcsoló tol...jpg

váltóállító ...jpg
 
(#47988) angyal.marci válasza sunocske hozzászólására (#47979) Válasz Okt 28, 2015
És milyen véletlen, hogy a Szergejjel foglalkozó vasutasoknak otthon nagyon sok elektronikai berendezés 82V-os volt? A szergej segédáramköre elvileg 82V. Ha tévedek, Sünöcske kijavít.
(#47989) sunocske válasza angyal.marci hozzászólására (#47988) Válasz Okt 28, 2015
Ééén? Lovakhoz nem értek...
(#47993) masTTertape válasza angyal.marci hozzászólására (#47986) Válasz Okt 28, 2015
Kövesd figyelemmel a fórumot!
(#47994) bacsko válasza bacsko hozzászólására (#47945) Válasz Okt 29, 2015
A kéréseknek megfelelően feltettem képeket a további eladó járművekről.
(#47995) róbertke válasza angyal.marci hozzászólására (#47986) Válasz Okt 29, 2015
Akkor legközelebb ne játszani menj, hanem tanulni/tanulmányozni. Ugyanígy egy-egy Temofeszten is lehet sok érdekességet, trükköt látni.
(#47996) róbertke hozzászólása Válasz Okt 29, 2015
Prof. Dr Harald Kurz által 1956 -ban KIFEJLESZTETT lendkerekes H0 -ás kocsi, gurítódombi modellezéshez.
(#47997) etwg válasza róbertke hozzászólására (#47996) Válasz Okt 29, 2015
Erröl volt szó néhány hete a guritomb kapcsán.
(#47998) róbertke válasza etwg hozzászólására (#47997) Válasz Okt 29, 2015
Igen, csak én addig kutakodtam össze-vissza, míg rá nem találtam erre a konkrét modellre-.
Más: Kigúnyolták a Fórumtársat amiért egy érdekes asztalt állított ki a Temofeszten. Előkerestem az ezzel a témakörrel foglalkozó Forgalmi Utasítást, begépeltem az idevonatkozó pontjait, mely szerint pontosan képezte le a gurítódombi vonatmozgatást. Senki nem kért elnézést tőle. UFF
(#47999) etwg válasza róbertke hozzászólására (#47998) Válasz Okt 29, 2015
Idézet:
„Forgalmi Utasítást, begépeltem az idevonatkozó pontjai”

Hova, mert ide csak az odavágo paragrafus számát irtad be, sokunknak nincs meg az az utasitás, igy a paragrafusa sem
(#48002) saetta hozzászólása Válasz Okt 30, 2015
KITALÁLÓS JÁTÉK:

Kihasználva a szép őszi időt vidéken kirándultam. Elirigyelve Gábortól a drone-os felvételeket, készítettem pár légifotót, amiből egyet közreadok.

Vajon merre készülhetett?

SAetta

U.i.: Elnézést ha egyeseknek OFF, de valahogy nem a kirándulós topicban akartam közzétenni

IMG_6208b.JPG
 
(#48004) hoTTo válasza saetta hozzászólására (#48002) Válasz Okt 30, 2015
Ferenceshegy és Battka között?
(#48005) TTKacsa hozzászólása Válasz Okt 30, 2015
Urak!

Olyan létezik, hogy egy peron ami széles, sk+300as és két vágány között van, annak a vége ahol már szűkül a váltókörzet miatt, az már sk+150 és csak az egyik vágány felől lehet róla leszállni? Valahol úgy mint a képen.
Rákospalota-Újpesten van ilyen megoldás, csak ott nem széles a peron döntő része, csak a magassága változik.

Ez élethű volna, vagy felejtsem el?

Köszönettel: Én

Kacsa

névtelenx.png
 
(#48006) etwg válasza TTKacsa hozzászólására (#48005) Válasz Okt 30, 2015
Nem egészen igy, de létezik. A peron vége srég ( nem lépcsözetes) és a válto felüli oldalon a srég szélen korlát van, azaz csak, a képen , a felsö vágányon levö vonatra lehet ott felszállni.
(#48007) TTKacsa válasza etwg hozzászólására (#48006) Válasz Okt 30, 2015
Köszönöm a gyors válaszod!

A korlát az kötelező?
(#48008) csíkosháTTú válasza saetta hozzászólására (#48002) Válasz Okt 30, 2015
A stílus alapján ítélve Lezlinilzen kollégánál járhaTTál...
(#48009) csíkosháTTú válasza TTKacsa hozzászólására (#48007) Válasz Okt 30, 2015
Az ÖBB-nél igen.
(#48010) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#48009) Válasz Okt 30, 2015
Persze mindenhol állomástól függ, hiszen ha nincs forgalom a másik irányba akkor nem kell elvben korlát. De ha azt nem tudod kizárni, akkor kell - az emberek nem tévedhetnek a másik ürszelvénybe.
(#48011) TTKacsa válasza etwg hozzászólására (#48010) Válasz Okt 30, 2015
Azt hozzá tenném, hogy a téma a 80-90es évek magyar vasútja. Valahol a Bakonyban (kitalált), egy elágazó egyvágányú dízeles fővonal középállomása.

Szerintem kihagyom a korlátot, nekem nagyon tájidegen lenne, de ne kövezzetek meg érte.

Köszönöm mindkettőtöknek, talán nagy hülyeséget nem csinálok.
(#48012) etwg válasza TTKacsa hozzászólására (#48011) Válasz Okt 30, 2015
Ott aligha volt ilyen peron, akkoriban elég volt a felszállo oldalon egy magasabb fehér szegélykö, amihez srégen ment a vöröses kaviccsal töltött peron.
(#48013) TTKacsa válasza etwg hozzászólására (#48012) Válasz Okt 30, 2015
Köszönöm, akkor így csinálom majd.
(#48014) masTTertape válasza saetta hozzászólására (#48002) Válasz Okt 30, 2015
KITALÁLÓS JÁTÉK:

Elirigyeltem magamtól a szép őszi időt, ezért ma dolgoztam egy kicsit.
Hol készült a mellékelt fotó?

G.

DSC_8990_sm.jpg
 
(#48015) Von Smallhausen válasza masTTertape hozzászólására (#48014) Válasz Okt 30, 2015
Nagyoroszi?
(#48016) Von Smallhausen válasza Von Smallhausen hozzászólására (#48015) Válasz Okt 30, 2015
Mégsem.
(#48017) sunocske válasza Von Smallhausen hozzászólására (#48015) Válasz Okt 30, 2015
Galgaguta.
(#48018) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#48017) Válasz Okt 30, 2015
Jó kör volt uraim!
Igen, Galgaguta.
A pálya felőli oldalon tobzódtak a napon a katicák.

A másik kép Nagyoroszi. Ott a Váci Pályagazdálkodási Főnökség részlege tanyázik.

DSC_8974_sm.jpg

noroszi.jpg
 
(#48019) diginewl válasza etwg hozzászólására (#47821) Válasz Okt 30, 2015
Tiszteletem!
Az előzményben tárgyalt MTB állítóműből vettem kettőt a Vasúttmodell webáruházból (minden elismerésem a cégnek, mivel előreutalós fizetés esetén sem ült rajta 4-5 napot, hanem amint beérkezett az összeg másnap már postázták is!)

Az állítómű igazán pirinyó, azaz elfér kis helyre is. Kipróbálni majd később tudom. Az OFF topik vitrinvonatba vettem, mert az ott teljesítő conrad állítóműnek a fogaskerekein látszik az egy évnyi használat....

Köszönöm a segítséget, hogy a működéséről tájékoztattál ETWG!

newl
(#48020) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#48018) Válasz Okt 30, 2015
A vicc az, hogy a PGF rendszer már vagy 10 éve megszűnt
(#48021) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#48020) Válasz Okt 30, 2015
Ohh, akkor ma nem a Vectrámba ültem, hanem Marthy DeLoreanjébe?

Ráadásul még egy brigád is volt ott egy Pft vonattal.
(#48022) saetta hozzászólása Válasz Okt 30, 2015
Kicsit OFF leszek...

Az imént bukkantam a következő érdekes képre:

A jelek szerint egy egy vezetőállású, motorkocsis, a másik oldalán vezérlő nélküli érdekes szerelvényre bukkantam...



KITALÁLÓS KÉRDÉS:

Hol készülhetett a kép? (Nem az, hogy honnan van, hanem hogy melyik város melyik részén...)

SAetta

VALAHOL_VMI.png
 
(#48023) saetta válasza masTTertape hozzászólására (#48021) Válasz Okt 30, 2015
Gábor!

Szakmabeli vagy. Nehogy már felüljél egy dokumentumfilm forgatásához újra beállított (kvázi historizáló) jelenet főpróbájának...
Színészek voltak. (... kicsit túlöltözöttek ... )

Baráti üdv:

S.
(#48024) masTTertape válasza saetta hozzászólására (#48023) Válasz Okt 30, 2015
Majd utána járok, hogy itt, ezeken a mellékvonalakon miért forgatnak mindenhol valamilyen filmet...
(#48026) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#48021) Válasz Okt 31, 2015
Rosszul fogalmaztam. A megnevezések változtak. Ezek szerint ide még nem jutott el az új tábla (most már ne is jusson, mert két éve megint változott, majd az idén megint). De ettől függetlenül a pályamunkások ugyanúgy és ugyanazt csinálják, mint húsz éve
(#48041) maTTato hozzászólása Válasz Nov 1, 2015
Szép reggelt!
Novemberre való tekintettel elkészültek a szeptemberi tali képek. Fókuszban Feri csörgőivel. Akit érdekel katt IDE!
(#48042) jvnd válasza maTTato hozzászólására (#48041) Válasz Nov 1, 2015
Szia. Nem válaszotál levelemre. Hogy állsz az elkészítéssel?
(#48043) róbertke válasza maTTato hozzászólására (#48041) Válasz Nov 1, 2015
Gábor mint élő Coca-Cola reklám?? Na erre iszok egy Zlatý Bažant ..
(#48046) sikumegalifter hozzászólása Válasz Nov 1, 2015
Azok a csörgők nagyon ott vannak
Ezeket lehet venni is vagy csak egy-egy példány készül. Mondjuk én szívem szerint egy bobót szeretnék
(#48047) kombi válasza saetta hozzászólására (#48022) Válasz Nov 1, 2015
Kő-felső páros oldal?
(#48048) maTTato válasza jvnd hozzászólására (#48042) Válasz Nov 1, 2015
Jogos az észrevétel! A novemberi talira viszek neked 3. osztályt lapra szerelve. Másod csak akkor lesz, ha összeáll az első, ami jelenleg így áll...
(Itt nem volt szerencsés az a konstrukció, ami a kisebbeknél még elment, ezért az alapoktól újra terveztem az épületet.)

P1330406_1.jpg

P1330407_1.jpg
 
Lapozás       334/437    
Frissek
  2025. Jan, 23. Csü
0:51:13
  Jelenleg 21 fő olvassa az oldalt
Hirdetés