Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       335/437    
(#48050) G.F. Rákoskeresztúr válasza maTTato hozzászólására (#48048) Válasz Nov 1, 2015
Amire úgy is azt fogod mondani, hogy nem adom oda, mert nem lett tökéletes!
(#48051) masTTertape hozzászólása Válasz Nov 1, 2015
Sziasztok,
A korábban zajlott vágánytengelyes polémiához végre fotóztam illusztrációkat a saját házunk tájáról. (Mivel a fórummotor sorrendbe rakja a képeket, ezért korrigálok.)
Az második képen egy konstans 34 mm-es vágánytengely távolságú, de tengely eltolásos modul látható. Itt az alsó vég egy korábban egyvágányosból jobb irányba kétvágányosított elemhez kapcsolódik, míg a felső vég már a szabványos kétvágányos modulfejjel megy tovább. Ennél a vt-nél a szabványos váltókból vágni kell, hogy beférjenek a tengelytávolságba.
Az első képen egy hasonló történet van, de ott az állomási modul eredetileg egyvágányos átmenővel rendelkezett, abból indult el a líra (felső kapcsolat). Igény lett a kétvágányos kijáratra, azért az állomás 43 mm-es vt-ét össze kellett hozni a nyílt pálya 34 mm-erével, illetve a középtengelyen levő egy vágány bővült itt is jobb felé, így az egészet el kellett tolni a kétvágányos szabványnak megfelelően. Ebben az esetben a hózentróger eredeti geometrián maradt és így látja el a két átmenő vágány kapcsolatát.
A harmadik kép pedig már a kapcsolós témához illusztrál. Itt az egyvágány-kétvágány átmeneti Y-jánál lett beépítve ez a manuális váltóállítás. A kétállású kapcsoló mechanikailag dobja a vasat, a Z rugó pozicionál, míg a kapcsoló polarizál. Baromi egyszerű és hatékony megoldás.

fotó 1sm.jpg

fotó 2sm.jpg

fotó 5sm.jpg
 
(#48052) masTTertape válasza masTTertape hozzászólására (#48051) Válasz Nov 1, 2015
A kapcsolás ötletekhez még egy tolórudas váltóállítás és egy ősöreg "mikro" kapcsoló, amit nem egy német modulon is láttam, mert egy mechanikai mozzanatra kontaktust zár, vagy nyit.

fotó 3sm.jpg

fotó 4sm.jpg
 
(#48053) GABA TT válasza maTTato hozzászólására (#48048) Válasz Nov 1, 2015
A tetőszerkezet is meg lesz rendesen ácsolva?
(#48056) maTTato válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#48050) Válasz Nov 1, 2015
Jah! Ezt már a párom is szóvá tette. Lehet hogy tényleg velem van a baj...?
Gondolom a keresztúri Gépészet Főnökség is úgy ad ki csörit, vagy bobót, vagy bármi mást, hogy azon a meós szúrós szeme nem talál kivetni valót
A képen látható épületet egy kedves klubtársunk kérésére készítem.
(#48057) maTTato válasza GABA TT hozzászólására (#48053) Válasz Nov 1, 2015
Azt elcsalom. Nem kapni hozzá szeget.
(#48059) sunocske válasza kombi hozzászólására (#48047) Válasz Nov 2, 2015
(#48060) Farkasda hozzászólása Válasz Nov 2, 2015
Kedves Modellezők!

Lehet nagy fába vágtam a fejszémet,de "modellezésbe" fogtam.
Elég érdekes a már majdnemhogy kész pálya. Anno,mikor odköltöztem a lakásomba az egy szobában több macska is élt. Volt nekik egy macskakifutó, ami majdnemhogy körbe ment a szoba 4falán a plafontól kb 30,40 cm-re. A költözéssel szerencsére a macskák is dobbantottak,ám kértem,hogy a "pályánakvalót" azt hagyja meg az előző tulaj. Kellett még hozzá bővítenem,és van olyan szakasz ahol csak egy nyomvonal tud majd haladni. Még csupán a hol keskenyebb,hol 3 macskányi szélességben van a falra bútorlap felfúrva,de már körbeértem. Mit gondoltok ez így mennyire építhető alap?
És hogy a mutatóssága is meglegyen, esetleg valamilyen padlószőnyeg amire lefektessem a pályát,vagy van speckós müfü? (ez lehet hülye kérdés volt...)
Valamint ha ez meg is van, miyen mértékben lehet emelkedőket,vagy sülyedéseket megengedni egy ilyen nagy speckós "kör" pályán?
Mellékesen az adatok, kb 18 m a pálya körbe, több ívet kell alkalmazni (vicces de pl a radiátorcső, vagy a sarkok kialakítása végett kell több formában ívet használni)
Ott mennyire lehet "hajtani" a pályán? Gondolok itt,hogy mondjuk egy lejtőről ha megérkezik a szerelvény érkezhet e rögtön ívbe?
Sok a kérdés még bennem. De amint írtam az építésben még piszkosul az elején, ott vagyok, hogy most szerzem be a pályát. (a meglévő U profilú sínszálak hasznossága és modernsége kivetnivalót hagy maga után) Hogyan érdemes elkezdeni?

Bocs ha hosszúra kerekedett! És ha hülye kérdéseim voltak... Várom válaszotokat! Üdv: Dávid

És bocs ha nem jó fórumra töltöttem fel...
(#48061) angyal.marci válasza Farkasda hozzászólására (#48060) Válasz Nov 2, 2015
Szőnyegre ne nagyon tedd, a szakik a fejüket fogják a padló és szőnyegvasutazástól. U profilú sín használható, Enigma profimód felújítja őket, de az I profilú sín sokkal szebb-jobb. A vonalvezetést tekintve lejtő és ív lehet egymás közvetlen közelében, de akkor a pàlya precizen meg legyen építve, úgy semmi baj nem lehet.

Jó helyen vagy, de olvasgass mást máshol is!
(#48062) jvnd válasza maTTato hozzászólására (#48048) Válasz Nov 2, 2015
Köszönöm, várom.
(#48068) saetta válasza sunocske hozzászólására (#48059) Válasz Nov 2, 2015

na és mi van a speciális vonattal a képen?
(#48069) saetta válasza Farkasda hozzászólására (#48060) Válasz Nov 2, 2015
Szia!

Az én szegmenseim tulajdonképpen majdnem ilyenek.
(pályarajz lenn)
Jelenleg modulozásra használjuk, amit azért bonyolít, hogy mindegyik egyedi (nem szabványos, illetve nem precíz összeilleszthetőség), de ilyet (vagy részben ezeket) terveztem be a tetőtéri asztalomhoz is.

Néhány adat:
- nálam 23 cm szélesek voltak eredetileg az egyes "modulok", de a megerősítés miatt ez kicsit nőtt,
- az egyenes szakaszok 85 cm hosszúak, a sarok elemek 55cm szélesek mindkét irányban,
- 2 vágányos a pálya, azért hogy a kanyarokban ne érjen össze két szerelvény, végig 43 mm körüli a tengelytávolság a 2 vágány között,
- a sarokelemeknél a kisebb (belső) ív sugara kb. 415mm, a külsőé 458mm körül van,

Egyéb:
- nagy lejtést semmiképp sem javasolok, 25 ezrelékes lejtő még jó, nálam van nagyobb is, de amire különösképp vigyázni kell, az az, hogy ne legyen emelkedő és lejtő (hupli) egymás után, mert könnyen szétszakadhat a vonat, (nálam van egy speciális rész, ahol közel 70mm a pálya esése 160-170 cm-es hosszon, egy másik tartós lejtőnél pedig kb 35mm a szintkülönbség 140 cm-es szakaszon
- szintén kerülendő kis sugarú ellentétes ívek közvetlen egymás utáni használata, vagy el kell felejteni a hosszabb kocsikat és egyes mozdonyokat,
- A jövőben kb. 35 cm széles modulokat használnék, de itt már lehet, hogy egy vágány a kulissza mögött is elfér

A szegmensek egy korábbi állapotukban ITT láthatók.

Üdv:

SAetta

00--Gleispla...jpg
 
(#48072) Váltógyártó hozzászólása Válasz Nov 2, 2015
Egy kis TT csuklógyakorlat!

CAM05781.jpg

CAM05796.jpg

CAM05805.jpg
 
(#48073) saetta válasza Váltógyártó hozzászólására (#48072) Válasz Nov 3, 2015
Csudaklassz
(#48076) angyal.marci hozzászólása Válasz Nov 4, 2015
Sziasztok!
OFF téma, de lehet, hogy valaki tudja a választ.
Szombaton vonalbejárást tartottam a 125-ös vonalon Pitvaros régi-Pitvaros mh között, Pitvaros régi állomás jelenlegi állapotáról töltöttem fel képeket a Vasútállomások.hu-ra. Ez volt vasárnap. A képek meg még mindig várólistásak. Lehet tudni, hogy miért kell ennyit várni?
És az ON része ennek: ezt a 10-12 szelvényt szeretném megépíteni modulban (szigorúan a terepasztal után).
(#48078) sunocske válasza angyal.marci hozzászólására (#48076) Válasz Nov 4, 2015
Én azt javasolnám, hogy a Facebook lapjukon is jelezd. Az úgy látom, jobban pörög, bár 31-e óta ott sem volt új bejegyzés.

De elsősorban türelem, tornaterem!

Egyébként a 10-12 szelvény azt ugye tudod, hogy 1000-1200 métert jelent? Az pedig azt jelenti, hogy 8-10 méter lenne TT-ben. Fel vagy rá készülve?
(#48079) angyal.marci válasza sunocske hozzászólására (#48078) Válasz Nov 4, 2015
Köszönöm! Amúgy arrafelé ti szórtátok ki azt a néhány vadi új betonaljat? Erősen kontrasztos, hogy az ilyen alj mellett ott van a szétrohadó faalj, amiből nő ki valami facsemete...

Fel vagyok készülve, bár elsődleges a két "állomás".
(#48080) sunocske válasza angyal.marci hozzászólására (#48079) Válasz Nov 4, 2015
Hát, a "ti" egy kicsit tág fogalom, mert a cég országosan működik (kivéve GYSEV vonalak), hat területi divíziója van: Budapest, Debrecen, Miskolc, Pécs, Szeged és Nyugat (ex Szombathely), ezen belül pedig 2-4 főépítésvezetőség van:

- Bp.: Budapest (ex Ferencváros), Hatvan (ex Terézváros), Komárom, Székesfehérvár, Szolnok

- Debrecen: Debrecen, Püspökladány, Záhony

- Miskolc: Miskolc, Mezőkövesd

- Pécs: Dombóvár, Szentlőrinc

- Szeged: Békéscsaba, Kiskunhalas, Szeged

Namármost, én ebből a Budapesten dolgozom, de nem elképzelhetetlen, hogy a békéscsabai vagy szegedi kollégák voltak (az ő "lapjaikba" nem látunk bele, tehát mindenki csak a saját főépítésvezetőségének a munkáit ismeri).
(#48081) angyal.marci válasza sunocske hozzászólására (#48080) Válasz Nov 4, 2015
Értelek. Majd teszek fel képeket, ha belefér, ahol ott a sínleerősítés a helyén, csak a talpfa hiányzik alóla; ahol a tengerparti kavics szikla a zúzottkő méretéhez képest, stb. Vicces volt, na
(#48082) sunocske válasza angyal.marci hozzászólására (#48081) Válasz Nov 4, 2015
Ne fáradj, Ferencvárosban naponta látok ilyeneket

A zúzottkő mérete meg csalóka, a mellékvonalak nagy része annak idején helyi érdekű vasútként épült, a "nagyvasútnál" szerényebb műszaki tartalommal és tengelyterheléssel. Nekik pl. megengedett volt a sóder és a salakágyazat is, aztán amikor a MÁV-hoz kerültek, senki nem érezte a magáénak a problémát, hogy felfejlesszék ezeket a vicinálisokat, meg nem is nagyon érte volna meg (és azóta eltelt majd' száz év...).

A szórványos aljcsere, amit te is láttál, viszont a túlélést jelenti. Arra nincs pénz, hogy az összes fát kicseréljék, viszont így, hogy kb. minden ötödik-tizedik alj fog, még újabb egy-két évtizedig szavatolja, hogy naponta hatszor el tud menni rajta a Bz...
(#48083) angyal.marci válasza sunocske hozzászólására (#48082) Válasz Nov 4, 2015
Ez normális zúzottköivet kapot valaha, csak elaprózódott meglehetősen... amúgy 48-as sínekkel van megépítve!
Egy sínhegesztésnél a sín elrepedt félig, kapott egy hevedert... szóval lesz vele meló kicsiben is, nagyban is.
(#48087) masTTertape válasza angyal.marci hozzászólására (#48076) Válasz Nov 4, 2015
A vasutallomasok.hu oldalt 2-3 vasútbarát építészmérnök srác viszi. Jóban vagyok velük, pl. éppen most forgatunk együtt, tehát alkalmasint ez is szűkítheti a szabadidejüket. Mert hogy magát az oldalt és az adatbázis kezelését a munkaidejükön túl és a családi elfoglaltság mellett végzik. Ennek következtében sokszor minimális idejük marad az oldalra. Forgatási időpontot is nagyon nehéz velük egyeztetni, mert rengeteg munkájuk van. Tehát az ő esetükben is kéretik azt figyelembe venni, hogy nem ez a főállásuk.
(#48088) angyal.marci válasza masTTertape hozzászólására (#48087) Válasz Nov 4, 2015
Koszonom az infót!
(#48089) masTTertape válasza Farkasda hozzászólására (#48060) Válasz Nov 4, 2015
Szia,

Mindenképp jó fórumon vagy ezzel a kérdéssel. Bár az internet és a topikok mindent elbírnak, mégis ilyen esetben az alapoktól érdemes kezdeni. Nagyon jó szakirodalom van a témában. Gehardt Trost és Linzbauer Tamás könyvei jó kiindulási pontok. Ezekben a könyvekben nagyon jól végigvezet bennünket a szerző a vasútmodellezés alapjain. A könyvek ugyan a régi geometriát veszik alapul, de a fizika az új sínrendszeren is ugyanazt tudja.
Az biztos, hogy pályát földre ne tegyél! Szőnyegre se, mert tönkre mennek a modellek. Az ágyazatos sín már egy következő lépcsőfok, ha rá tudsz szánni sok pénzt. Más esetben mindenképp valamilyen asztalon, emelvényen építs a sínekből.
Ha elfogadsz tőlem egy tanácsot, akkor az U profilt elfelejted. Számtalan hitvitába lehet belefutni ennek kapcsán, de az új, I profil adottságai minden szempontból túlmutatnak egy 50 éves technológián. Az árát tekintve biztos, hogy nem a szaküzletek darabra beárazott részén kell elsőként szívrohamot kapni, hanem okosan végig kell gondolni, hogy egy épített pálya milyen, kedvezőbb árú elemekkel valósítható meg.

Üdv:
Gábor
(#48120) gumidani hozzászólása Válasz Nov 5, 2015
Kissé megkésve, de talán nem elkésve, mellékelem ezt a képet a magas oldalfalú kocsiban való faszállításról, illetve arról, hogy szükség esetén pőrekocsin is vittek szóródó árut.

teherkocsik ...jpg
 
(#48121) bacsko hozzászólása Válasz Nov 5, 2015
Sziasztok!

Mi a véleményetek a járművek vitrinbeli tárolásáról? Sínen vagy anélkül?
(#48122) angyal.marci válasza bacsko hozzászólására (#48121) Válasz Nov 5, 2015
Néhány olvtárs járt már úgy, hogy se így se úgy, mert gyengusz volt a tengely-kerék komplexum, ezért az alvázánál aládúcolták. Így nem ért le a kerék a polcra, nem ment tönkre. De ez egy erősen nehéz, gyengén megépített mozdony volt. A "normális" mozdonyokat természetesen érdemes sínen tárolni, hogy legalább élethű legyen ebben is.
(#48123) róbertke válasza gumidani hozzászólására (#48120) Válasz Nov 5, 2015
Idézet:
„ #47696) róbertke válasza etwg hozzászólására (#47694) Válasz • Okt 19, 2015
Mesterek ha hiszitek - ha nem, tényleg szállítottak szenet annak idején németektől levedlett Res kocsiban, csak kapott még magasításként egy deszkapalánkot körbe a kocsiszekrény!!”
Hasonló megoldásról írtam még október 19.-én...
(#48124) angyal.marci válasza sunocske hozzászólására (#48082) Válasz Nov 5, 2015
Ízelítő (...a vonalbejárásról szóló cikkből)
Ezen megy hatvannal a Bz. A második képen szereplő "homok" valaha normál vasúti zúzottkő lehetett.

DSCF0275.JPG

DSCF0287.JPG

DSCF0332.JPG
 
(#48128) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#48124) Válasz Nov 6, 2015
Ebböl is láthato milyen jo a vasut mint remdszer, még ilyen állapotban is tökeletesen müködik.

(#48130) bambi75 válasza bacsko hozzászólására (#48121) Válasz Nov 6, 2015
Korábban olvastam valahol, hogy a mozdony tapadógyűrűs kerekein a tapadógyűrű deformlódhat a sínen történő tárolásnál.
(#48132) csíkosháTTú válasza bambi75 hozzászólására (#48130) Válasz Nov 6, 2015
A tapadógyűrűknek két ellensége van (az ellene berzenkedő modellezőkön kívül ):
- az idő,
- a használat.

- Idővel megnyúlnak, akár fut a modell, akár nem ezért kell cserélni.
- Használat közben kopnak, koszolódnak, ezért kell cserélni.
Az teljesen lényegtelen, hogy egy hosszú ideig vitrinben, állva tárolt modelleken ellaposodhat - elvileg - mert akkor már a megnyúlás, és az idő múlása okozta anyagfáradás miatt amúgyis cserélni kell.
(#48134) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#48122) Válasz Nov 6, 2015
Egy trükkel lehet elni: a sinek köze egy megfelelö vastsgsagu plexi stb lapot raksz, es arra allitod a mozdonyt a kerekkarimaval. Igy a futofelület 1-2 tized mm-l a sinek felett lesz
(#48137) róbertke válasza etwg hozzászólására (#48134) Válasz Nov 6, 2015
Ne nevess ki a kérdésért: -Ha dobozban volt tárolva és nem volt kivéve több évig a gép, akkor is érdemes használat előtt beszerezni gumigyűrűket, s a kivét után azonnal kicserélni, vagy várjak vele míg leesik a kerékről? Régi Matchbox hernyótalpas gépek "betegsége", hogy több évtizedes tárolásnál egyszerűen szétesik a gumi "lánctalp"!!
(#48142) sunocske válasza angyal.marci hozzászólására (#48124) Válasz Nov 6, 2015
Múlt éjjel Rákospalota-Újpesten alávertünk a géplánccal. Nagyjából hasonló méretű kavics volt ott is, pedig az nemzetközi fővonal
(#48145) reszelozsir válasza angyal.marci hozzászólására (#48124) Válasz Nov 6, 2015
Akkor inkább ne nézd meg, hogy a HÉV min megy hatvannal...
(#48147) sunocske válasza reszelozsir hozzászólására (#48145) Válasz Nov 6, 2015
Nem kell azt nézni, elég ülni a vonaton
(#48148) etwg válasza róbertke hozzászólására (#48137) Válasz Nov 6, 2015
Azt nem lehet sajnos tudni. Ha jo anyagbol vágják ki a gyürüket, akkor azok "örökké" tarthatnak használatlanul. Ha valamilyen magátol szétesö gumiutánzatbol ( ilyen az ama lánctalp is, nekem is szétesett egy ilyen mielött be tudtam volna épiteni, pedig egy járo eszkavátorhoz vettem valamikor az USA-ban), akkor lehet, hogy meg sem találod a dobozban. Ha szerencséd van és tudsz szerezni megfelelö méretü zsugorcsövet, szigetelöcsövet, az biztosan kibir sok évet a dobozban.
(#48153) M298 hozzászólása Válasz Nov 6, 2015
November 12-én 16.30-tól a szokott helyen BTTB találkozó. Egyben javasolnám, hogy a decemberi a második csütörtök helyett az elsőn legyen, december 4-én. Erőt, egészséget, kitartást és sikeres vonatozást a modulos csapatnak!
(#48154) angyal.marci válasza reszelozsir hozzászólására (#48145) Válasz Nov 6, 2015
Elég azon zötykölődni.
(#48158) bacsko hozzászólása Válasz Nov 6, 2015
Köszönöm, mindenkinek a tanácsokat. Akkor a vagonoknak mindegy, a mozdonyoknál a tapadógyűrű láthatja a kárát.
Akkor kezdhetek gyűjteni erre is
(#48159) masTTertape válasza bacsko hozzászólására (#48158) Válasz Nov 6, 2015
Ha csak a keréken áll, akkor a nyomkarimán támaszkodik, ami nem futófelület, ergo nem oszt, nem szoroz. Sok vitringyűjtő matt plexibe, vagy a polc alaplemezébe bemarja a 12 mm-es nyomtávot, azon pihenteti a modelleket. Így van sín, meg nincs sín és a fémnél puhább anyagon áll a modell.
(hozzáteszem, az rég rossz, ha az esztergált fémkerék az átlagosan 130-160 gr-os mozdony rá leosztott súlyától deformálódna)
(#48163) maTTato hozzászólása Válasz Nov 7, 2015
Sziasztok!

Egy kis október... Megtekinthető ITT!
(#48166) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Nov 7, 2015
Ma meglátogaTTam a "Modul Szekciót". Sok szép dolgot láTTam, és sok tapasztalatot is szereztem, szereztünk.

A korábban sok vitát kavart Tran dekóderek gondja is megoldódni látszik, miután láttam is, hogy mi a konkrét baj. Azért az rengeteget jelent, ha nem csak hallomásból tudok meg valamit, hanem személyesen is megtapasztalom. Egyébként a régebbi - értsd: 2 évnél öregebb, már kifutott szériás - Tran dekóderrel van baj, az SL75-tel, de sejtem a baj okát. Egy konkrét, makacskodó példány itt is van nálam, be is fogok számolni róla, ha sikeredett megcsinálni.

- Egy M41-be beszereltünk egy DCX52next18-ast, és gond nélkül megy.
- Az SD-Modell digitális kupplungjai is szépen muzsikálnak, egy Kühn, és egy Tran dekóderes mozdonyban, utóbbi képes imitálni a szerelvény lekapcsoláskori mozdony mozgást is, pusztán a funkció gomb kapcsolásával.
- jvnd kolléga szép kocsivilágítást készített a Tillig DB-s "púpos" étkezőkocsijába.

Volt érdekesség is, három központ üzemelt egy ideig egymás mellett, egy ősi Uhlenbrock Intellibox, egy Digitrax, és a Tran ZF5/HR3. A Digitrax-ot nem mértük, de érdekesség, hogy ugyanaz a multiméter a DCC sínjelet a 15,8V-ra beállított Tran esetében 15.5V-nak mérte, az N-re (elvileg 14V) beállított Uhlenbrock-nál meg 22V-nak. A valóságban nincs gond az Uhlenbrock-kal, meggyötörtem rajta egy hangos mozdonyt, nem melegedett egyáltalán.

Nno, szóval: a modulosoknak köszönöm a meghívást, nem volt haszontalan az oTT eltöltöTT idő.
(#48167) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#48166) Válasz Nov 7, 2015
Mi köszönjük a részvételt! Sajnos most komoly forgalmat nem tudtunk produkálni, mivel kicsit csúszásban volt az építés, de végül is közel üzemi körülmények között nyílt mód a tesztelésre.
(#48168) hoTTo válasza M298 hozzászólására (#48153) Válasz Nov 7, 2015
Szuper, ott a helyünk! (Addigra remélem érkezik Tillig csomagunk és lesz benne neked is valami )
(#48173) angyal.marci hozzászólása Válasz Nov 7, 2015
Vonalbejárás
Kezeljétek fenntartással, első cikkem.
(#48176) sunocske válasza angyal.marci hozzászólására (#48173) Válasz Nov 8, 2015
Egész jó lett!

Az útátjárójelzős képnél egy "Fénysorompót ellenőrző útátjárójelző"-t (F1 Utasítás 5.3.5.1. pont és 167. ábra) átunk, a tetején meg nem KRESZ tábla van, hanem ez a jelző így néz ki

A ketyere a vezetékekkel meg egy sínáramkör és a hozzá tartozó szigetelt sínillesztés műanyag hevederrel (ez régen egyébként fából volt!), gondolom az útátjárójelző foglaltságát "figyeli". Az előbb említett útátjárójelző előtt van egy behatási pont, ha ezt eléri a vonat, akkor vált pirosra a fénysorompó. Aztán amíg az útátjáró sínáramkörén foglaltság van, addig úgy is marad. Legalábbis nagyvokalakban erről van szó.
(#48177) angyal.marci válasza sunocske hozzászólására (#48176) Válasz Nov 8, 2015
Köszi!
Igen, valami köze biztosan van az útátjáróhoz, mert a táblához képest egy jó 3-400 méterre volt. Csak ezt mi nem tudtuk.

A Zalabér-Batyk és Zalaszentgrót közti, 2007-ben bezárt vonalat is szeretném majd felderíteni, már csak azért, mert Szentgróton a kijárati jelző még mindig vörösen világít.. (1 van csak, mert innen Sárvárig felszedték a pályát, tehát zsákállomás lett.)
(#48183) kombi válasza angyal.marci hozzászólására (#48177) Válasz Nov 8, 2015
Nézd meg a térképet újra

Zalabér -Batyk és a Bajti -elágazás között szedték fel a pályát, de az a másik, az északi oldal.
Zalabér-Batyktól Zalaszentgrótig megvan a pálya.

Zalaszentgróttól, amerre nincs vasút, tehát a déli irányban viszont a Zala völgyében vezetett tovább egykor a vasút Kehida-Kustány és Sármellék felé, majd Balatonszentgyörgy előtt, a Zala-hídnál csatlakozott be a keszthelyi vonalba.

Lapozás       335/437    
Frissek
  2025. Jan, 23. Csü
4:28:55
  Jelenleg 14 fő olvassa az oldalt
Hirdetés