Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       337/437    
(#48340) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#48335) Válasz Nov 20, 2015
Mert alapvető különbség volt a hajdani NDK-ban a modellvasútat gyártók között. A TT-t Zeuke & Wegwert-ből állmosított VEB Berliner TT Bahn gyártotta, a H0-t meg a VEB PIKO Spielwaren. Ha lefrodítod a német elnevezést magyarra, minden kiderül. Nomen est omen...
(#48341) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#48340) Válasz Nov 20, 2015
Nagyon a bögyödben van ez a SPIELwaren.
(#48342) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Nov 20, 2015
December 13-i rendelés zárással karácsonyi akció van a Kühn-nél, a 41140 cikkszámú DR IV. korszakos emeletes kocsit adják olcsóbban.
(#48343) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#48341) Válasz Nov 20, 2015

Ááá, csak meg kell nézni, hogy mit alkottak abban az időben azok, akik játékárú gyárban konstruáltak kisvasutat, és azok, akik valami modellvasút gyárban.
A Zeuke és a Gützold már akkor középmotoros, kardánhajtású modelleket készített, amikor a PIKO kétmotoros bigyulinkókákat, a Fleischmann, meg a Trix egy forgóvázon hajtott modelleket. Csak álmodtak olyanról, amit Zwickau-ban, és Berlinben meg is csináltak.
(#48346) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#48340) Válasz Nov 20, 2015
Ez sajnos nemcsak a PIKO-ra vonatkozik, de rengeteg más H0 modellgyárra. Ha megnézed a LIMA, a JOUEF a HORNBY a LIFE LIKE stb. korabeli mechanikai zsákutcáit, akkor a PIKO még nyertesen is kijöhetne, ha a nagyok egy ilyen összehasonlitást megtürnének.....
Söt a minap valaki egy másik forumon ajánlotta, hogy a végtelen hosszu Arpád modellbe felesleges mindkét forgovázat meghajtani, mert az tökéletesen megy 2 tengely meghajtással is.....
(#48350) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#48343) Válasz Nov 21, 2015
Ehhez képest a '80-as évek végén a BTTB utolsó nagy dobásaként fejlesztett BR01-es szinte minden porcikájában a H0-ás PIKO modellre hajaz.
(#48351) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#48350) Válasz Nov 21, 2015
Az utolsó "béketábori időkben" a BTTB lement kutyába. Az Általad említett BR01-en kívül ilyen konstrukciós rémálom volt (van) a BR119, és a BR250. Hatalmas, több klasszisnyi visszalépés volt mindkettő.
Visszatérve a BR01-re. Pedig ilyen tipusú gőzösöket azért elégé jól meg lehetett (volna) akkor csinálni. Legalábbis, ha a többi szerkocsi hajtású gőzöst nézzük. Az alapötlet nem feltétlen rossz, de a "VEB idők" hanyatlása alaposan belenyúlt a részletekbe, és ezen bukott a dolog. Mintha elfelejtettek volna számolni, vagy úgy gondolták, hogy a "sok hülyének ez is jó lesz".
(#48352) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#48346) Válasz Nov 21, 2015
Ezeket én nem is sorolnám a modellvasútba. Ezekhez képest a PIKO egy álom. Talán a Rivarossi próbált előre lépni, de az utolsó időkig nem igazán tudtak ők sem csinálni semmit.
(#48353) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#48351) Válasz Nov 21, 2015
Ez így van.
Az örök nyűgös duettet nem is említettem, holott az egy forgóvázban megvalósított, működőképes hajtás nem ördögtől való, hiszen H0-ban van pár jól sikerült - ámde régi - modell, ami a mai napig szépen muzsikál ilyen konstrukcióval. Igaz, ezek egytől egyig jelentős tömegű modellek...
A BR119/250-ek esetében ez volt az egyik fő probléma, hogy a mechanikai konstrukcióhoz nem párosult értékelhető tömeg.
(#48354) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#48351) Válasz Nov 21, 2015
Söt én azt mondanám, hogy a hajdani PIKO azért a BR01-(03, stb)s konstrukcioért legalább Nobel dijra valo nevezést megérdemelne. Fényévekkel elözte meg a világ modellgyárait, és azok a konstruktörök letettek valamit az asztalra. ( mozdonyalváz és futomü konstrukciojára gondolok). Nem a konstruktörökön mulott, hogy nem lettek azok a mozdonyok megfelelöen dijjazva.
Az a konstrukcio megoldotta a modellvasutak örökös dilemmáját (hosszu mozdonyok kis ivek és mégis maradt a kitünö modellhüség)
Azota is várom az ipartol a mai korlátlan környezetben a hasonlo mérföldköves konstrukciok megjelenését ( addig sajnos hiába, kivéve talán az MTB váltomotorját).
(#48355) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#48352) Válasz Nov 21, 2015
Az RR azért kisérletezett és alkotott is elég sok jo megoldást. (Zárt, pontos, az alváztol/kerettöl független áttételblokk, rugozott futomü, söt egyik másik mozdonyba kuplung is került - igaz ez sajnos nem vált be.
(#48356) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#48354) Válasz Nov 21, 2015
Persze, minden relatív.
Én arra gondoltam, hogy a PIKO forgóvázas gépei vagy olyanok, mint a NoHAB, az E44, E11, stb. Ezek kétmotoros gépek, annak minden nyűgjével, és belül néha nagyon igénytelen megoldásokkal. Vagy egy forgóvázon vannak hajtva, mint a BR130, vagy a CSD E499.2. Ebben az időben a Gützold gyártott olyan modelleket, amiknek középen volt egy motorja, és kardánokkal hajtotta mind a két forgóvázat: V200, BR120, BR118, BR110. Ontopic méretre visszatérve a Zeuke, majd a BTTB ilyen modellei mind középmotorosak, és kardánhajtásúak voltak. (Kivéve a korábban emlegetett rémségeket az utolsó évekből.)
(#48357) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#48356) Válasz Nov 21, 2015
Jo. A Zeuke akkor valoszinü igen nagy gondban lett volna, ha a forgovázra akarta volna szerelni a korabeli motorokat. Igy a kényszer szülte a jobb megoldást.
(#48358) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#48357) Válasz Nov 21, 2015
De jó leTT.
(#48359) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#48358) Válasz Nov 21, 2015
Hát néha a kényszer nagyon jo hajtoerö.....
(#48383) etwg hozzászólása Válasz Nov 22, 2015
Éppen most olvasgatom egy német forumon, hogy milyen boldogtalanok a tulajok a Micro Metakit modellekkel ( >1500€ kategoria). engem is megkérdezhettek volna.
Szoval az egyiknek a mozdonya kb 6 m-t képes menni, utánna a csavarokat kell huzogatni, vagy a kerekeket tisztitani.
A másiknak minden válton kisiklik - mert rövid a futokerék felfüggesztése.
A harmadiknak a 9 tengelyböl 4 szedi az áramot, de azt is bizonytalanul, igy állandoan tisztitani kell a kerekeket.
Persze hozzátehetném a saját tapasztalataimat - harmatgyönge motorok, rosszul számititt áttételek mind elöfordulnak az ilyen "szupermodellekben".
Valamennyi modell gyárilag készre épitett volt (a kitben leszállitott modellek sajnos még rosszabb képet mutatnak)
Szoval a csilivili külsö ( minden szegecs le van képezve) bizony csalodást is okozhat, és csak komoly beavatkozás (átépités) után alkalmasak a terepasztalra.
(#48384) róbertke válasza etwg hozzászólására (#48383) Válasz Nov 22, 2015
Nagyon megnyugtattál kedves etwg! Szóval innentől kezdve felértékelődöTT a gyűjteményem értéke, mert a leírtak alapján a legbutább gépem is alsó hangon veri azt a szintet, amit a Micro Metakit gépek erőlködve sem érnek el!
(#48386) etwg válasza róbertke hozzászólására (#48384) Válasz Nov 22, 2015
De nem lesz olyan értékes a vitrined...
(#48387) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#48383) Válasz Nov 22, 2015
Sose felejtem el, amikor pár éve Nürnbergben az egyik hazai "modellképviselő-megmondó ember" egy nagy karton Micro Metakit modellel egyensúlyozott a kijárat felé. A bő 20 ezer eurós bevásárlást természetesen magyar gyűjtők kérésére abszolválta...
(#48388) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#48387) Válasz Nov 22, 2015
Sajnos pedig ez van - s már nagyon régen. Anno az elsö ilyen "high end" mozdonyom a néhai osztrák Gerardtol származik (310) az sajnos még a kerekein sem tud állni - de azért gyönyörü. Aztán kaptam még egy Gerard DT mozdonyt, az jobbra sikerült, de annak az eredeti vezérmüve sem igen birna ki 6-10métert sem. Azota már ujat kapott és az müködik.
A hajdani Ketrontol megvettem a hatalmas Garratt mozdonyt, olcson mert az eredeti tulajdonosa kivette a kitböl a meghajtást. Jol tette, mert azzal a mozdony valoszinüleg meg sem mozdult volna. Sajnos egy jo hajtás igen "mély" beavatkozást igényel a hatalmas kazánba. Már megvan, de még nem készült el a mozdony.
Aztán megvettem még a DJH még nagyobb Garrattját, abba két angol meghajtást adtak. csak sajnos szintén harmatgyöngét, igy még gondolkodok, hogy mi is legyen a mozdonnyal.
Az MM mozdonyokat mind átvette egy barátom - vitrinbe....
(#48390) róbertke válasza etwg hozzászólására (#48388) Válasz Nov 23, 2015
Ezeknél a gépeknél nem a "Z" méretben gyakran alkalmazott megoldás lenne a célszerűbb: - Mozdony mögötti első kocsiban lenne egy "böszme" hajtás. Ja, meg a nagyvasúton is alkalmazzák ezt a módszert "nosztalicska" üzemben.
(#48393) etwg válasza róbertke hozzászólására (#48390) Válasz Nov 23, 2015
Ahhoz legalább a futómüvet kellene biztonságosan müködövé tenni....
(#48399) masTTertape hozzászólása Válasz Nov 24, 2015
Ha valaki elérhető árú fordítókorongra vágyna: KLIKK IDE!
(#48410) hoTTo válasza masTTertape hozzászólására (#48399) Válasz Nov 24, 2015
Ez készen vagy félkészen vagy építőkészletben kapható?
(#48413) masTTertape válasza hoTTo hozzászólására (#48410) Válasz Nov 25, 2015
Passz. Ennyit tudok róla, ami a linken van.
(#48416) róbertke válasza hoTTo hozzászólására (#48410) Válasz Nov 25, 2015
180 ójroért talán készre szereltként kapható, ha van még.
(#48417) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#48416) Válasz Nov 25, 2015
Egészen jól nézne ki, de körbe a széle eléggé csupasz...
(#48418) róbertke hozzászólása Válasz Nov 25, 2015
Lehet modellezni.....

Házköltöztet...jpg
 
(#48420) hoTTo válasza masTTertape hozzászólására (#48413) Válasz Nov 25, 2015
Közben válaszolt az üzlet és küldött 7 másik képet (allúrul is), meg beépítési útmutatót is. Idézem, "Fertig model."
A pozícionálást meg kell még oldani, hogy jó helyen álljon meg, mert ez magában csak pörgeti a szerencsétlen lokomotívot.
(#48421) csíkosháTTú válasza hoTTo hozzászólására (#48420) Válasz Nov 25, 2015
Idézet:
„A pozícionálást meg kell még oldani, hogy jó helyen álljon meg, mert ez magában csak pörgeti a szerencsétlen lokomotívot.”

Vagyis forogni azt már tud, csak jó helyen megállni, azt nem. (Akkor ezért kopasz körbe a széle, nincs kijárati vágánycsonk.) Csak én érzem úgy, hogy az egyik lényeges pont hiányzik még?
(#48422) masTTertape válasza hoTTo hozzászólására (#48420) Válasz Nov 25, 2015
Ahha. Köszi!
A pozíció meg mehet sacc/kábé szinten.
(#48423) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#48421) Válasz Nov 25, 2015
Erre már van több megoldás is, egy primitivvel akár szolgálhatok is (64 állást tud), és 2 gombbal irányithato jobbra balra. A továbbfejlesztett verzio még nincs kész - más dolgok kaptak prioritást, de a HW ki van dolgozva, csak meg kéne valositani.
(#48424) etwg hozzászólása Válasz Nov 25, 2015
Nicsak mi készül:



Gyártoja Ingol Hass Drezdában. Az ára 4 jegyü szám €-ban....

image.jpeg
 
(#48425) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#48424) Válasz Nov 25, 2015
Idézet:
„Az ára 4 jegyü szám €-ban....”

Ahhoz képest elég elnagyolt a felület, vagy az eredeti is ilyen? Én inkább a 3D nyomtatás korlátaira gondolnék.
(#48426) angyal.marci válasza etwg hozzászólására (#48424) Válasz Nov 25, 2015
Szép, jó, de ilyen kidolgozásra még én se adnék egy talicska eurót, a 19-20 tengely* ellenére sem, ami meg ugye méret- és ebből kifolyólag ármeghatározó paraméter szokott lenni. A Zeuke a kezdeti időkben már jobb gőzösöket csinált mint ez. Bár lehet, hogy csak a fotó tüntet el minden részletet...

*futókerekekkel együtt
(#48427) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#48425) Válasz Nov 26, 2015
Még csak félkész állapotban van. Természetesen csak akkor lesz áruba bocsatva, ha teljesen elkészül. ( 4 verzio lesz standard és power, valamint kész (RTR) ill. kit. A power verzio nagyobb és erösebb motort jelent).
(#48428) masTTertape válasza angyal.marci hozzászólására (#48426) Válasz Nov 26, 2015
Marci,
Ugye ezt most te sem gondolod komolyan, amit leírtál?!

Az alábbi képen ugyancsak egy gőzmozdonymodell kezdeti állapotát láthatod. Bármilyen következtetést le tudsz vonni a végeredményből?

ABS-reg-feke...jpg
 
(#48429) masTTertape válasza angyal.marci hozzászólására (#48426) Válasz Nov 26, 2015
Másrészt pedig borzasztó botorság akár csak egy napon említeni egy három csatolt kerekes, klasszikus gőzöst egy ilyen összetettségű szerkezettel. Valahol olvastam, hogy bár Mallett rendszerűnek mondják, mégsem az, meg hogy iker compound és társai. Az amerikai szakértők úgyis megmondják a tutit. Mindenképp bonyolultabb (több) rudazat kell rá.
A lényeg, hogy pl. a lenti képen egy Trix modell látható, és bizony elég sok apró bigyó kell még rá (ami amúgy TT-ben is megvalósítható, pláne ekkora összegért cserébe), hogy elnyerje végső formáját.
Én nem vagyok amerikai vasút rajongó, de kíváncsian várom a végeredményt.

trix-big-boy.jpg
 
(#48430) angyal.marci válasza masTTertape hozzászólására (#48429) Válasz Nov 26, 2015
Persze, egy lapon nem említhető a kettő, de arányait tekintve jobbnak tartom a kis tolatóst. Amúgy én csak a képen szereplő, erősen Handmuster példányt kritizálom, remélem hogy ami a boltokba kerül, az már nagyon jól fog kinézni, nem mint konkrétan az a modell, amit Etwg képen bemutatott.
Ez mind a külcsíny, a rudazat meg úgy általában az egész hajtás biztosan jó, van hely, hogy jóra megépítsék
(#48431) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#48430) Válasz Nov 26, 2015
Azert lesz itt mèg megoldandó feladat mire a boltba kerül, föleg ha a terepasztalra is szánják - nemcsak vitrinbe. A TT sinek még szükebbek és egy 30 cm hosszu mozdonyt igen nehéz lesz a 300-400 mm-s ivekre rátenni, ugy hogy müködjön is.
(#48432) angyal.marci válasza etwg hozzászólására (#48431) Válasz Nov 26, 2015
Igen, ezt mondtam, hogy Handmuster. Iszonyat jó mozdony lehet belőle. Hatalmas feladat, hiszen majdhogynem panorámaképet kell róla lőni..
(#48433) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#48432) Válasz Nov 26, 2015
A handmuster csak azt jelenti, hogy az a része a gépnek már kész.
Sokkal inkább érdekelne a konstruktéri elképzelés, hogy hogyan kivánja az a hosszu kazánt a sinre tenni. A RR valamikor nagyot alkotott, mégis mindenki beléjük törülte a száját. Aztán jöttek a modellhü konstrukciok, amikhez ki kellett bontani szinte minden alagutat a kanyarban....aztán szép lassan kivonultak a vitrinekbe....
(#48434) masTTertape válasza angyal.marci hozzászólására (#48430) Válasz Nov 26, 2015
Ha most kis gonosz akarok lenni és mondjuk ha a BR81/92-es duóra gondolsz, akkor olyannyira megelőzte a korát a konstrukció, hogy mintegy 50 évig változatlanul kínálatban volt... De persze tudom, hogy az első, Zeuke kiadás belső mechanikája teljesen más volt, mint a későbbiek, kb. 1972 után.
De igazán objektív véleményt csak akkor lehet alkotni bármiről is (akár kész van, akár még csak próbamodell), ha pontosan ismered a lehetőségeket. Példának okáért elég csak felemlíteni a Tillig új konstrukciós BR86-osát, amiről már ezerszer leszedtük itt a szenteltvizet. Ez a mozdony pedig éppen hogy a túlzott élethűség oltárán vérzett el. A hajtás, a rudazat oly mértékben lett az eredetihez alakítva, hogy a modell elvesztette a jól működő modell tulajdonságát. Azaz túl könnyű, túl erőtlen és rendkívül sérülékeny lett. Aztán lehet még sorolni azt a pár további típust, amik hasonlóan jártak.
Ha konkrétan a Big Boy esetében figyelembe vesszük mindazt, amit Eugen írt, illetve hogy a H0-ás modellek között akad 1 kg-os változat is, akkor csak az arányok alapján egy TT-snek kb. 60 dekásnak illenék lennie, plusz a megfelelő ívbeállást is tudnia kell, így a végső konstrukció megfelelősége messze nem az első vizuális élménytől függ...
(#48435) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#48434) Válasz Nov 26, 2015
Lehet, hogy harmonika átjáro fog kelleni a kazánba.....
(#48436) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#48434) Válasz Nov 26, 2015
Idézet:
„...már ezerszer leszedtük itt a szenteltvizet.”

Keresztvizet... bocs!

Ezúton szeretném minden kedves ilyen Tillig BR86-tal elégedetlen méreTTársamnak jelezni, hogy DR III. korszakos "elfuserált" gőzöst szívesen átveszek a magán állományomba, juTTányos áron...
(#48437) M298 hozzászólása Válasz Nov 26, 2015
BaráTTaim!
December 3-án (most az első csütörtökön) 16.15-től 18.45-ig a szokott helyen találkozhatunk. Vonatindulás miatt kérném a kicsit korábbi időpontot.
(#48439) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#48436) Válasz Nov 27, 2015
Jaj, igen!
Okoskodom itt nyakra-főre, oszt írok is baromságokat.
Így jár az ember, amikor más témákból írogat át a fórumra. A két képernyő és a multitask áldásos hatása, miközben még a szervizasztalhoz is oda-oda kell ugranom.
Most már értem, hogy miért vagyok estére olyan, mint egy leeresztett lufi...
(#48440) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#48435) Válasz Nov 27, 2015
Én úgy vagyok vele, hogy aki amerikai témába kezd (vagy ha én tenném ezt), nem egy 70x110-es dohányzóasztalon megépített pályán futtatná a modelljeit. Ott már tisztességes ívsugarak lennének, amin egy ilyen mozdony és a nagyon hosszú vonata látványosan tudna közlekedni.
(#48441) hoTTo válasza M298 hozzászólására (#48437) Válasz Nov 27, 2015
Karácsonyfa lesz? Ajándékozás?
(#48442) róbertke válasza masTTertape hozzászólására (#48440) Válasz Nov 27, 2015
....és itt jön be az, hogy csak a szobád falai mentén körbe fogod tudni megépíteni a modellvasutadat... egyfajta polcrendszerben...
Lapozás       337/437    
Frissek
  2025. Jan, 23. Csü
6:36:56
  Jelenleg 19 fő olvassa az oldalt
Hirdetés