|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#48443) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#48442)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2015 |
|
Vagy a birtok végén, a lovardában van a terepasztal.
Sose' szereTTem, amikor valaki nem képes okos kompromisszumot kötni, és (most sarkítok) egy 2*1m-es felületen, H0-ban modellez amcsi vasutat, és mindenáron egy Big Boy kell neki, a hosszú vonatával, 360mm-es sugarú ívekkel, mert a start szettben az a vágányanyag volt. |
(#48444) masTTertape válasza róbertke hozzászólására (#48442)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2015 |
|
Hála istennek, ha nagyon akarnám, akkor nem a szoba falai szabnának határt. És ahogy Csíkos írja, akár a lenti lovardáig mehetne a pálya...
Akik eddig itt voltak nálam, mind felemlegették, hogy ide biza kerti vasút dukál. Sajnos kedves feleségem ezt az ötletet nem kultiválja.
Így marad egy köztes megoldás, ami már most sem kicsi. De hát az idő most a legszűkebb keresztmetszet. |
(#48450) saetta válasza róbertke hozzászólására (#48442)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2015 |
|
AAaa ilyen elképzelésekről mi szinte nem is hallottunk |
(#48451) saetta válasza róbertke hozzászólására (#48445)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2015 |
|
Nálam 415-458 körül.
És ez is elég. (Big Boy nélkül) |
(#48470) saetta hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 30, 2015 |
|
Modulosoknak emailt küldtem klub ügyben.
BZ |
(#48477) HarciSün hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 1, 2015 |
|
Egy egyszerű kérdésem lenne.
Meg tudná valaki mondani a méretünkben a nyomkarimák közti pontos, szabványos távolságot?
Ellenőrizném az állományom kerekeit, de jó lenne jó értéket beállítani...
Tehát mennyi az X? |
|
(#48478) csíkosháTTú válasza HarciSün hozzászólására (#48477)
|
Válasz •
|
Dec 1, 2015 |
|
10,3mm |
(#48480) HarciSün válasza csíkosháTTú hozzászólására (#48478)
|
Válasz •
|
Dec 1, 2015 |
|
Danke SÜN! |
(#48495) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 1, 2015 |
|
Urak!
Valaki tudna nekem hozni a csütörtöki klubtalira olyan vékony szigetelt drótot, mint amilyen a dekódereken van?
8db kb.10cm-es hosszúságúra lenne szükségem.
|
(#48500) csttom válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#48495)
|
Válasz •
|
Dec 1, 2015 |
|
Szia Feri!
Milyen színűre lenne szükséged?
Tom |
(#48503) G.F. Rákoskeresztúr válasza csttom hozzászólására (#48500)
|
Válasz •
|
Dec 2, 2015 |
|
Az teljesen mindegy, lehet akár mindegyik más színű is!
Kösz!
|
(#48504) masTTertape válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#48503)
|
Válasz •
|
Dec 2, 2015 |
|
Praktikusan a hat alapszínt érdemes kapnod: narancs, szürke, piros, fekete, fehér, sárga.
Ha egy modell digitálisan előkészített, akkor nagyon hasznos ezekkel a színekkel dolgozni az alaphuzalozásnál, mert így megkönnyíthető a későbbi dekóder beépítés is.
A szabvány szerint a narancs-szürke a motorvezeték, a piros-fekete a sínvezeték, a fehér az frontfény, a sárga a hátrafény. A jó motorpolaritás szempontjából a narancs a piros oldalára kell, hogy kerüljön. Ha fordított irányú a lehajtás, akkor ez értelemszerűen felcserélődik.
Egyébként nagy nevű gyártóknál is előfordul, hogy fittyet hánynak erre a szabványra és mindenféle színű vezetékekkel huzaloznak gyári digitalizált modelleket is. (pl. Trix, Fleischmann). Nincs annál bosszantóbb, amikor egy N-es mozdonyban ki kell bogarászni a kábel másik végét a borsónyi helyről, amit takar mondjuk a motor, vagy a hajtás...
Ha mennék Feri a talira, akkor vinnék neked, de ha jársz erre, akkor adok bármikor.
|
(#48505) G.F. Rákoskeresztúr válasza masTTertape hozzászólására (#48504)
|
Válasz •
|
Dec 2, 2015 |
|
Tegnap jártam arra felé. Olyan sár volt az erdőben, hogy elsűlyedt a bringa.
Egyébként nem dekóderhez kell, hanem lakkozott rézdrót kiválltásához. Ezért teljesen mindegy a szín számomra, mert egyet leforrasztok, és megy helyére egyből ez.
|
(#48507) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#48504)
|
Válasz •
|
Dec 2, 2015 |
|
Az OFF TRIX védelmében annyit írnék, hogy ők bizony szabvány szerinti színű vezetéket használnak. Csak éppen nem az NMRA, hanem a Märklin előírásait veszik figyelembe, lévén mára valamennyi termékük (legalábbis a H0) erdetileg Märklin-nel közös alapon van. |
(#48508) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#48507)
|
Válasz •
|
Dec 2, 2015 |
|
Amennyiben a barna, narancs és lakkozott drót (N MiniTrix) ebbe a szabványba tartozik. |
(#48509) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#48508)
|
Válasz •
|
Dec 2, 2015 |
|
H0-ra gondoltam, sorry! |
(#48510) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 2, 2015 |
|
Kicsit morgok...
1: Évek óta tart az a jelenség, hogy a műhelyben, így ősztől karácsony előttig megjelennek olyan modellezők, akinek van már némi tapasztalatuk, de vagy 10-30 évig szünet volt. Csakhogy a már elfelejtett cuccok előkerültek, és a gyerkőcök/unokák érdeklődését felkeltették a régi holmik, működőképessé kellene tenni. Ennek akadálya nincs is legtöbbször, így, ha a kisebbek valóban érdeklődnek ebbe az irányba, akkor van miből elindulni. Minap is erre járt egy méreTTársuk, aki egy szaküzletből érkezett, hogy újra kezdenék. Hamar kiderült, hogy van odahaza pár TT-s holmi, de egy szaküzletben azt mondták neki, hogy "a TT halott, felejtse el." Mondanom sem kell, hogy nagy megkönnyebülésére, és látható örömére volt a mondandóm, hogy ez nem igazán így van. Karácsonyra futni fognak a régi modellek, és, ha valóban tetszik is a gyerekeknek, akkor januártól digitálisban folytatódik is a projekt. Méghogy halott a TT...
2: Van iTT nálam pár kisszériában épített MÁV személykocsi. Régi Bhv, By, ilyesmik. Az OK, hogy ráhúztunk egy-egy kasznit a régi BTTB Y kocsik alvázára.
DE!
Koszos, retkes, szó szerint rozsdamarta tengelyű műanyag kerekekkel átadni egy modellt, szerintem ciki. Nem a műanyag kerék, hanem a kosz, meg a rozsda...
Építem beléjük a világítást, szerencsére a régi BTTB Y-ba való panelem jó is hozzá. A Bhv kocsiban már benne van, egy kicsit le kellett vágni a végéből, mert nem fért bele, de az amúgy sem "üzemi terület". Namost ugye a MÁV-nál a Bhv, By, Ap kocsik azok csak a kaszniban, meg a berendezésben különböznek, az alváz az gyakorlatilag ugyan az. Most a By van soron, nem kell levágni a NYÁK lapból, még "lötyög" is benne egy kicsit. Valahogy nem igazán egyformák az öntvények, már, ami a falvastagságot illeti. Az eltérést könyebb cm-ben leírni, mint mm-ben... No comment... |
(#48511) angyal.marci válasza csíkosháTTú hozzászólására (#48510)
|
Válasz •
|
Dec 2, 2015 |
|
Y kocsi ilyen átalakításra tökéletes, hisz olcsó és sok van belőle. Nyilván fémkerékkel az igazi... |
(#48512) csíkosháTTú válasza angyal.marci hozzászólására (#48511)
|
Válasz •
|
Dec 2, 2015 |
|
Nem az a bajom, hogy nem ilyenre kelleTT volna ráfeszegetni a magyar kasznit*, hanem az, hogy a Bhv, By és Ap kocsik hossza nem azonos. Eddig háromból három méret...
(*: Egyébként nem, mert a magyar belföldi kocsik alatt nem Görlitz V. forgóváz van; az Y kocsik alvázához képest egy Bhv, vagy Ap kocsi alja csupasz, ez meg tele, van mindenféle dobozokkal.)
Lemértem az Ap kaszni falvastagságát: bal oldalon 1,2mm. Jobb oldalon 0,9mm. "A" homlokfal 2,6mm, "B" homlokfal 3,5mm. |
(#48513) angyal.marci válasza csíkosháTTú hozzászólására (#48512)
|
Válasz •
|
Dec 2, 2015 |
|
Idézet: „az Y kocsik alvázához képest egy Bhv, vagy Ap kocsi alja csupasz, ez meg tele, van mindenféle dobozokkal”
A sniccer plusz reszelő páros ezt megoldja
A hossz meg százhuszad méretben annyira nem annyira számottevő szerintem. |
(#48514) csíkosháTTú válasza angyal.marci hozzászólására (#48513)
|
Válasz •
|
Dec 2, 2015 |
|
Ez mind igaz (a hossza azért nem!), de ezek a modellek nem azért készültek, hogy aki építette őket, az a saját asztalán futtassa. Ezek eladásra készültek. Azért ez teljesen más tészta...
Egyébként pontosan tudom, hogy mennyit érnek, ugyanis pénz van bennük! Szó szerint! 9Ft. (Kocsinként 4db két forintos, és 1db egy forintos érme a ballaszt.) Vagy inkább ... |
(#48515) angyal.marci válasza csíkosháTTú hozzászólására (#48514)
|
Válasz •
|
Dec 2, 2015 |
|
Na az már baj... |
(#48517) HarciSün válasza csíkosháTTú hozzászólására (#48512)
|
Válasz •
|
Dec 2, 2015 |
|
Szerintem ugyan arról a kisszériás gyártóról beszélsz akitől nekem is van egy Bhv-m (és ha jól viselkedem a Jézuska hoz hozzá egy Bdt-t is!)
Nem tökéletes, de mivel nincs más alternatíva így ennek is nagyon lehet örülni, mert ez legalább van és elérhető. 10 éve várok rá, hogy legyen egyáltalán magyar Bhv - nekem mint egyszerű hobby vasutasnak nagy dolog, hogy végre az asztalomon láthatom. A minőség pedig kompromisszum kérdése amibe az ár is belejátszik.
De ez csak magánvélemény volt... |
(#48518) angyal.marci válasza HarciSün hozzászólására (#48517)
|
Válasz •
|
Dec 2, 2015 |
|
Na akkor egy kis reklám.
Idézet: „nincs más alternatíva”
Pont Feri az, aki csinált már ilyet innét, minőségit. |
(#48519) HarciSün válasza angyal.marci hozzászólására (#48518)
|
Válasz •
|
Dec 2, 2015 |
|
És írtam is Ferinek kb egy fél éve (megerősítheti) és mondta, hogy nem tudja jelenleg vállalni.
A Csörgőm Tőle származik ami kiváló munka és azóta is nagyon örülök neki. Csörgőnél volt választás, hogy a már említett úrtól veszek egy gyengébb minőségűt vagy Feritől - egyértelmű volt a döntés amit egyáltalán nem bántam meg! |
(#48520) csíkosháTTú válasza HarciSün hozzászólására (#48517)
|
Válasz •
|
Dec 2, 2015 |
|
Nno, a vezérlőkocsi csak 8Ft-os...
Nem tudom, én nem értek a műgyanta öntéshez, csak ez nem igazán egy igényes holmi. Pedig műgyantából lehet egészen szép dolgokat is csinálni, rémlik valami ontopic méretű M41 modell, aminek nem nagyon van szégyenkezni valója a gyári gépek melleTT sem... |
(#48521) angyal.marci válasza csíkosháTTú hozzászólására (#48520)
|
Válasz •
|
Dec 2, 2015 |
|
Én egy fecske Bdt-t csinálnék, sztirolból. |
(#48522) csíkosháTTú válasza HarciSün hozzászólására (#48517)
|
Válasz •
|
Dec 2, 2015 |
|
Hála istennek én magánzóként DR III. korszakban utazom, így ilyen gondom nincs. De, ha hasonló helyzetben lennék, lehet, hogy inkább nem erőltetném a dolgot, vagy kivárnám. |
(#48523) HarciSün válasza csíkosháTTú hozzászólására (#48522)
|
Válasz •
|
Dec 2, 2015 |
|
A vásárlók a pénztárcájukkal szavaznak. Mivel Hozzád is eljutott az említett szerkezet az azt jelenti, hogy van más is aki megvette és még költ is rá. Ergo van rá kereslet. |
(#48524) saetta válasza angyal.marci hozzászólására (#48518)
|
Válasz •
|
Dec 2, 2015 |
|
Feri: 4 vagy 5 készletet közösen a tulajdonosokkal.
Altassuk a témát, majd lesz megoldás.
Kiegészítő megjegyzésem:
"nincs más alternatíva" helyesen "nincs alternatíva". Ha ugyanis "más..." nem lenne, az egy alternatívát már feltételezne. Ami a választás már meglévő lehetősége.
/Kicsit olyan ez mint az "albérlet", a legtöbben azt sem helyesen használják.../
Üdv:
SAetta |
(#48525) HarciSün válasza saetta hozzászólására (#48524)
|
Válasz •
|
Dec 2, 2015 |
|
Köszönöm a nyelvészeti helyesbítést! |
(#48526) saetta válasza HarciSün hozzászólására (#48525)
|
Válasz •
|
Dec 2, 2015 |
|
Hozzáteszem, a "vásárlók a pénztárcájukkal szavaznak" észrevételeddel egyetértek.
És a többiekkel is, akik adott pénzért jobbat, igényesebbet szeretnének.
OFF Ez meg olyan, mint a politika. Keserédes, hogy olyat kell választani, amilyet, vagy nem választunk, mert "nincs jobb".
... olyan "magyarosch" ...
ON
Alapvetően lássuk be, hogy kicsi piacon szerencse, ha a tudás, a korrektség és a megszállottság úgy keveredik egy-két emberben, hogy néhány egyedi (hazai) és igényes modellhez juthat az a kevés fanatikus vagy egyszerűen még kitartó modellező.
|
(#48532) sikumegalifter hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 2, 2015 |
|
Sziasztok! Csak úgy futólag,de ezt most találtam és annyi lenne a kérdésem hogy ezt nehéz megcsinálni ? Vagy ez már túl bonyolult egy kezdőnek kezdőnek?
Bővebben: Link
|
(#48533) proba válasza sikumegalifter hozzászólására (#48532)
|
Válasz •
|
Dec 2, 2015 |
|
Szerintem egy processzorral csinálta. Ha tudsz programozni, vagy megtalálod a forrást valahol, és be tudod égetni, akkor nem nehéz. Ha nem akkor nehéz. |
(#48534) sikumegalifter válasza proba hozzászólására (#48533)
|
Válasz •
|
Dec 2, 2015 |
|
Köszönöm! Akkor nehéz |
(#48535) sikumegalifter válasza sikumegalifter hozzászólására (#48534)
|
Válasz •
|
Dec 2, 2015 |
|
Tudom nem ide való de mégis. Miért van az hogy irok több mondatot,de csak néhány szó jelenik meg mikor elküldöm. Levagyok szabályozva? |
(#48536) masTTertape válasza HarciSün hozzászólására (#48517)
|
Válasz •
|
Dec 3, 2015 |
|
Húha! Ezzel kapcsolatban inkább lekötözöm magam, mintsem bármilyen véleményt alkossak.
De lám, a lemez újra és újra felkerül és még mindig nem sikerül belőle tanulni. Sajnos ez minden másra igaz ebben az országban: hőzöngünk a multik térnyerésére, az ócska szlovák tejre, vagy a rohadt déli gyümölcsre a hiperekben, de mégis ott állunk a sorban és milliárdokat hagyunk a pénztáraknál. Holott "csak" egységesen kellene nemet mondanunk és azonnal vakargatná a fejét a tulajdonos, hogy akkor most mi is van.
Ugyanez itt is jelen van. A vasútmodellezés hazai kisszériás ellátottsága nem kínálati, hanem hiánygazdaságon alapul. És éppen ezért tudnak még mindig megélni a '70-es, '80-as évek technológiai színvonalán azok, akiktől az ilyen, hajítófának sem alkalmas izéket megveszitek.
Igaza van Ferinek, amikor azt mondja, hogy most nincs rá ideje, kedve, affinitása, hisz ha valakinek nagyon kell, akkor megveszi úgyis azt.
És mindig lesz, aki meg fogja venni, ergo mindig lesz gyártásban.
Ellenben, ha a kutyának sem kellene, akkor a készítő elgondolkodna és netán fejvakarás közben ránézne a naptárra is...
Nekem is van pár ilyen és ilyenebb kasztnim. Évek óta rágódom rajta, hogy egyáltalán bármi is legyen belőle. Annyira sehogy sem jó, hogy kár beleáldozni azt a pluszmunkát, amivel akár már egy méterről szemlélhető lenne. |
(#48537) komittya hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 3, 2015 |
|
Üdv mindenkinek! Ebben a Mávos készletben tényleg kék a mozdony? Bővebben: Link
Vett már valaki belőle? Mert ha tényleg kéken gyártották le akkor megint süket fülekre talált az,hogy lehetne esetleg narancs sárga is mint a Szergely. Üdv! komiTTya |
(#48538) masTTertape válasza komittya hozzászólására (#48537)
|
Válasz •
|
Dec 3, 2015 |
|
Szia,
Talán erről is volt már eszmecsere itt, hogy miért kék és miért nem narancs.
A kék szín adott, hiszen majdnem ugyanezt a kasztnit festi kékre a villany változatnál, ezért a kezdőszettért nem kell külön festőszerszámot készítenie.
Ha le kellett volna tervezni a narancs színtervet, ahhoz szükséges lett volna egy festőszerszám és egy teljesen új tampon klisé. Ez annyira növelte volna a költségeket, hogy a már így is magas 42 ezer ft-os ár helyett bőven 50 felett kellene adni.
Üdv,
G |
(#48540) M298 hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 3, 2015 |
|
BaráTTaim! Megint megy a szövegelés, okoskodás. Akár öreg selejtre váró járműből, akár 1 mm-es sztirol lemezből házilag, egyszerű barkácsszerszámokkal elkészíthető a kedvenc jármű modellje. Csak idő, szem és kézimunka kérdése. Úriember pénzről nem beszél, de az egyedi gyártás, főleg a speciális járműveké többe kerül, mint egy sorozatgyártás, ezen nem érdemes rágódni. |
|
(#48541) róbertke válasza M298 hozzászólására (#48540)
|
Válasz •
|
Dec 3, 2015 |
|
|
(#48542) Frankye moderátori
válasza sikumegalifter hozzászólására (#48535)
|
Válasz •
|
Dec 3, 2015 |
|
Nem vagy letiltva, természetesen. Technikai gond lehet, mégpedig Nálad. Másoknál - láthatólag - nincs ilyen gond. |
(#48543) masTTertape válasza M298 hozzászólására (#48540)
|
Válasz •
|
Dec 3, 2015 |
|
Lehet, hogy okoskodás, meg szövegelés, de úgy látszik még mindig nem sikerül meghúzni, vagyis értelmezni a két kategória közti határvonalat. Az egyik az, aki magának gyárt, teljesen mindegy miből, és amiért maximális elismerés jár a készítőnek.
A másik pedig a most szóba került eset, amikor valaki olyan portékát kínál pénzért, egyfajta megélhetési indítékkal, ami több szempontból is kifogásolható.
Az első esetben a barátság, vagy a tisztelet foka határozza meg, hogy véleményt alkotunk és hogy milyet.
A másiknál pedig, ha már pénzt ad érte az ember, akkor határozott joga van a véleményre, még akkor is, ha az nem tetsző.
|
(#48544) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#48510)
|
Válasz •
|
Dec 3, 2015 |
|
Talán egy kicsit ide vág (Csíkos morgásához).
Karácsonyi hajrá, igen, sokan ilyenkor jönnek rá, hogy de jó lenne a rég nem működő modellt legalább megmozgatni. Tele van nálam is a műhely még olyanokkal is, amik egy éve kerültek ide. Gondoltam kicsit dolgozik a Télapó, hogy örüljenek a várakozók.
Deák V43. Hosszú évekig az elérhetetlen árú, sokat vitatott mozdony volt. Digitalizálni kell. Tépem a maradék hajamat, mert rámegy az egész napom. Az egy dolog, hogy a sárga ledes világítás sorba kötött ledjei nem egyformán mentek tönkre, de a dekóder beépítése után egyszerűen nem képes normális áramszedéssel működni a modell. A forgóváz bonthatatlan, az áramszedő érintkezők nem cserélhetők.
Mindezt egy 60 ezres mozdonynál...
Ezek után tényleg az legyen a legnagyobb baj a modellezésben, ha valaki féloldalasra önti a kocsikasztnit...
|
(#48545) sikumegalifter válasza Frankye hozzászólására (#48542)
|
Válasz •
|
Dec 3, 2015 |
|
Biztos is hogy nálam a gond |
(#48548) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#48544)
|
Válasz •
|
Dec 4, 2015 |
|
Pontosan ilyen okok miatt én nem is vállalok Deák modell digitális átépítést. Ugyanis nem tudok rá garanciát adni, azért, amit Te is leírtál. Ha valaki mégis kéri, akkor csak azzal a kikötéssel megy, hogy nem az én felelősségemre. (Én két egyforma Deák modellt még nem láttam. Mármint műszakilag egyforma, mondjuk V43-mat vagy M28-at.)
|
|
|
2025. Jan, 23. Csü 15:38:43 |
|
Jelenleg 21 fő olvassa az oldalt |
|
|